Dynamic range και dynamic headroom

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.217
Reaction score
139.756
Κατέφθασε και η γεύση... Κι έλεγα, πολύ άργησε. ;)

Σε λίγο έρχονται κι άλλες αισθήσεις, θα ακούσουμε για την αφή, για το απαλό άγγιγμα του τρίτου δακτύλου στο κέντρο του βινυλίου και την ζεστή αίσθηση πληρότητας ως επιδορπίου σοκολάτας.

Μετά για την όραση, τα μεγάλα εξώφυλλα που είναι χάρμα οφθαλμών, και δη τα με εξογκώματα, να διεγείρουν την αφή ταυτόχρονα. Τςς

Κι όλα αυτά, γιατί θίγουμε τις συνολικές αρμονικές παραμορφώσεις, ένα σαφές και μετρήσιμο μέγεθος, που εμπεριέχει την δυναμική συμπίεση, παράμετρο που αγγίζουμε σε αυτό το έρμο το θρεντ...

Να υπενθυμίσουμε ότι οι συνολικές αρμονικές παραμορφώσεις, το γνωστό μας THD, παραμένει πεισματικά σταθερό σε κάθε περίπτωση μουσικού προγράμματος, ανεξαρτήτως επιδεξιότητας του πιανίστα, παραφωνίας της τραγουδίστριας, ή σπουδών των μουσικών που παίζουν τα κλαμπατσίμπαλά τους σύμφωνα με τις όποιες δυνατότητες έχουν, και φυσικά ανεξαρτήτως αν αυτή η μουσική μας αρέσει ή όχι, μας συγκινεί ή όχι, μας εκνευρίζει ή όχι.

Δηλαδή, το (όποιο) μετρήσιμο μέγεθος ενός αναμφισβήτητου τεχνικού χαρακτηριστικού ενός ρημαδομηχανήματος, αδιαφορεί πλήρως για τα συναισθήματά μας, για τις αισθήσεις μας, για τα αισθητήρια όργανά μας και για το μέγεθος των γεννητικών μας οργάνων ή της τσέπης μας.

Απλώς, ισχύει.
 
Last edited:

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Δεν υπεκφεύγω ούτε χρειάζεται ξανά επανάληψη περί γνώσεων.Αλλά...Ενας του ωδείου δεν επιτρέπεται να κοροϊδεύει ένα αυτοδίδακτο μουσικό ως άσχετο κ ανεπαρκή..
Νομίζω πως δεν υπάρχει ούτε ίχνος κοροιδίας, αντιθέτως, η αξιοθαύμαστη επιμονή μερικών εδώ να σας (και μας) "ανοίξουν τα μάτια" σε ένα πιο τεχνικό επίπεδο, υποδηλώνει ουσιαστικά μία πολύ πιο ευγενική και ανιδιοτελή συμπεριφορά.
 

Μηνύματα
148
Reaction score
98
Μην επιμένεις. Κάνεις λάθος. Δεν είναι άποψη, είναι επιστήμη. Αν καταλάβεις αυτό έχεις κάνει ένα μεγάλο βήμα.


Κάτσε διαβασε επιστήμη , και μετά μιλάς. Αν δεν θες να διαβασεις (απολύτως σεβαστό, έχουμε και δουλειές βρε αδερφέ, ηλεκτροακουστικη θα διαβάζουμε; ) τότε ρώτα. Εχει το φόρουμ ανθρώπους διαβασμένους, πρόθυμους να σου λύσουν τις απορίες σου.
Αν η αναφορά είναι για μένα απαντώ.Όταν κρίνω σκόπιμο ρωτάω κ ακούω μετά μεγάλης προσοχής.Κ αν είμαι κ σε λάθος συμπέρασμα -μονοπάτι γυρίζω κ πίσω.
Τον σωστό τρόπο ψάχνω από τους γνώστες . Για εμένα το παιχνίδι κερδίζει αυτός που κάνει την εξυπνάδα του απλή κ κατανοητή σε πολλούς.Ο επίσης έξυπνος που πουλάει την εξυπνάδα του ακριβά κ με στομφώδη τρόπο δεν με καλύπτει.
Κ για να μη μιλάω τελείως αόριστα για το θέμα μας να πω ότι τρέφω μεγαλύτερο σεβασμό σε ηχεία π.χ. που με τρία χιλιάρικα κάνουν παπάδες στο 85% κ έρχεται ο άλλος κ ζητά για το υπόλοιπο 15% ,άλλα 30.000...
Αλλά...Αν τόσο του κόστιζε το R&D για να το κάνει οφείλει να μου το δείξει.Να γίνει αντιληπτό.Όχι να ψάχνω εγώ αν με γδέρνει .
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Όντως στα στούντιο μικρού όγκου χρησιμοποιούν μόνο μίνι μόνιτορ, νιαρφιλντ.
Σε λίγο μεγαλύτερα στούντιο, χρησιμοποιούν μιντφιλντ μόνιτορ.
Σε μεγάλα στούντιο, τα μεϊν μόνιτορ.
Έχει κάτι τέρατα μεϊν μόνιτορ, ξέρεις...

Προσωπικά προτείνω τα ίδια. ;)

Σε μικρό χώρο (πχ 12τμ), μικρά νιαρφιλντ μόνιτορ και απόσταση ακρόασης 1-1,5 μέτρο.

(Κι όχι ηχεία ντουλάπες)

Σε μεσαίο χώρο (πχ 25τμ), είτε τα προηγούμενα νιαρφιλντ, με την ίδια απόσταση ακρόασης, αλλά συν ένα σαμπ, γιατί ο όγκος του χώρου μεγάλωσε, είτε ένα μιντφιλντ μόνιτορ, με απόσταση ακρόασης στα 2 μέτρα.

(Κι όχι ηχεία ντουλάπες)

Σε λίγο πιο μεγάλο χώρο, πχ 35 τμ, είτε τα ίδια νιαρφιλντ μικρά μόνιτορ, με απόσταση ακρόασης 1-1,5 μέτρο πάντα, και 2 σαμπ τώρα, ή μιντφιλντ μόνιτορ με απόσταση ακρόασης 2-2,5 μ συν σαμπ, ή μεϊν μόνιτορ με απόσταση ακρόασης 3 μ.

(Κι όχι ένα 6,5-αρι με λαμπιτσες και απόσταση ακρόασης 4 μέτρα...)

Σε χώρο γήπεδο, θες μεγάφωνα για γήπεδα. Τέλος. Δε σε σώζει τίποτα, εκτός κι αν κάνεις νιαρφιλντ ακροάσεις στο 1 μέτρο, οπότε ξανά μανά τα ίδια, μίνι μόνιτορ και σαμπ τέρατα (για γήπεδο) για να καλύψουν τον όγκο του χώρου.

Αν διαφωνούμε κάπου, να το συζητήσουμε.. ;)
Να ρωτήσω κάτι όμως?

Δεδομένου οτι μιλάμε για ενέργεια. Η ενέργεια (ή η ισχύς όπως το δεί κανείς) απο το τουμπερλέκι για παράδειγμα είναι μία είτε αυτό βρίσκεται σε δωμάτιο είτε σε γήπεδο.

Στο δωμάτιο απλά το τουμπερλέκι θα μας κουφάνει. Στο γήπεδο θα ακούγεται δυνατά δεδομένου της έλλειψης των ανακλάσεων...

Με την λογική που θέτεις για τον όγκο των ηχείων είναι σαν να λές οτι πάρε δύο μικρά και καλά ηχειάκια, βάλτα στο παιδικό σου δωμάτιο και αυτομάτως όλα είναι τέλεια.

Είναι έτσι?

Το οτι πχ αυτά δέν μπορούν να πετύχουν το κατάλληλο headroom αλλάζει είτε το τουμπερλέκι είναι στο δωμάτιο είτε στο σαλόνι είτε στο γήπεδο?
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.440
Reaction score
86.560
Αν η αναφορά είναι για μένα απαντώ.Όταν κρίνω σκόπιμο ρωτάω κ ακούω μετά μεγάλης προσοχής.Κ αν είμαι κ σε λάθος συμπέρασμα -μονοπάτι γυρίζω κ πίσω.
Τον σωστό τρόπο ψάχνω από τους γνώστες . Για εμένα το παιχνίδι κερδίζει αυτός που κάνει την εξυπνάδα του απλή κ κατανοητή σε πολλούς.Ο επίσης έξυπνος που πουλάει την εξυπνάδα του ακριβά κ με στομφώδη τρόπο δεν με καλύπτει.
Κ για να μη μιλάω τελείως αόριστα για το θέμα μας να πω ότι τρέφω μεγαλύτερο σεβασμό σε ηχεία π.χ. που με τρία χιλιάρικα κάνουν παπάδες στο 85% κ έρχεται ο άλλος κ ζητά για το υπόλοιπο 15% ,άλλα 30.000...
Αλλά...Αν τόσο του κόστιζε το R&D για να το κάνει οφείλει να μου το δείξει.Να γίνει αντιληπτό.Όχι να ψάχνω εγώ αν με γδέρνει .
Κανείς από τους συνομιλητές σου δεν διαφήμισε πανάκριβα ηχεία.
Πριν τρεις τέσσερις σελίδες αναφέρθηκαν κάποια, πολύ πολύ φθηνότερα από 30000.
 

Μηνύματα
148
Reaction score
98
Κατέφθασε και η γεύση... Κι έλεγα, πολύ άργησε. ;)

Σε λίγο έρχονται κι άλλες αισθήσεις, θα ακούσουμε για την αφή, για το απαλό άγγιγμα του τρίτου δακτύλου στο κέντρο του βινυλίου και την ζεστή αίσθηση πληρότητας ως επιδορπίου σοκολάτας.

Μετά για την όραση, τα μεγάλα εξώφυλλα που είναι χάρμα οφθαλμών, και δη τα με εξογκώματα, να διεγείρουν την αφή ταυτόχρονα. Τςς

Κι όλα αυτά, γιατί θίγουμε τις συνολικές αρμονικές παραμορφώσεις, ένα μετρήσιμο μέγεθος, που εμπεριέχει την δυναμική συμπίεση, παράμετρο που αγγίζουμε σε αυτό το έρμο το θρεντ...

Α
Χτα
Ρμάς
Είμαι "οπαδός" τρανζίστορ,bass "reflection" k red book.
τους άλλους δεν τους πειράζω στο άλλο στρατόπεδο δισκοι μαύροι.βελονισμός. Κ λάμπες.Σεβασμό στην δική τους επικοινωνία με την αναπαραγωγή μουσικής ιδιωτικά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.217
Reaction score
139.756
Να ρωτήσω κάτι όμως?

Δεδομένου οτι μιλάμε για ενέργεια.
Ακριβώς.

Το έπιασες πολύ σωστά. Ενέργεια.

Και ως γνωστόν, η ενέργεια των ηχείων είναι μετρήσιμο μέγεθος, τα ντιμπι, τόσο απλό.

Στα ηχεία, ο διπλασιασμός της απόστασης αφαιρεί 6 ντιμπι, τερατώδες μέγεθος. Οι 2 διπλασιασμοί απόστασης, 12 ντιμπι, έσβησε σα καντηλάκι.

Φαντάσου το σε ευαισθησία. Ένα ηχείο 86 ντιμπι στο μέτρο στο βατ, κι ένα άλλο στα 74. Αστείο.

Το μικρό ηχείο, μπορεί να παίζει σε υψηλότατες στάθμες όταν είσαι πολύ κοντά του. Όταν απομακρύνεται όμως ο ακροατής, τότε το μικρό ηχείο γίνεται το ηχειακι της τιβι, το τίποτα, σβήνει σα καντηλάκι, δε μπορεί.

Φυσικά ακούμε το χώρο, όχι το ηχείο, αυτό το καταλάβαμε. Άρα ξεκινάμε με δεδομένο ότι μιλάμε για σωστό χώρο, δηλαδή σωστούς χρόνους αντηχησης. Πάμε παρακάτω λοιπόν.
Με την λογική που θέτεις για τον όγκο των ηχείων είναι σαν να λές οτι πάρε δύο μικρά και καλά ηχειάκια, βάλτα στο παιδικό σου δωμάτιο και αυτομάτως όλα είναι τέλεια.

Είναι έτσι?
Ναι, έτσι είναι. Πάρε τα κλαϊν μαϊν τα ενεργά τα 310 και στο παιδικό δωμάτιο των 9 τμ θα γίνει χαμός, άκου τα στο 1 μέτρο και θα φας όλο το χαστούκι, να είναι δικό σου. Μπάσο να απορεί κανείς πως το αντέχεις. Τόσο απλό είναι.

Αν τα πας σε 90 τετραγωνικά μέτρα χώρο, και τα βάλεις στις δύο μεριές αυτά και κάτσεις στα 8 μέτρα να ακούσεις, θα είναι καντηλάκια.

Αν πλησιάσεις στο 1 μέτρο, πάλι θα φας την μπάτσα του παιδικού δωματίου, αλλά αυτή τη φορά χωρίς μπάσο, γιατί το μπάσο πάει σε όλο το χώρο, όχι μόνο μπροστά όπως το τουιτερ. Κι αυτό γνωστό, στο μπάσο ακούς μόνο το χώρο, ποιο ηχείο..

Άρα, στα 90 τετραγωνικά μέτρα, μία χαρά θα ακούς από τα κλαϊν μαϊν τα 310, αρκεί να πάρεις τις σωστές βάσεις για να στηρίξεις αυτά τα ηχεία.
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
.Σεβασμό στην δική τους επικοινωνία με την αναπαραγωγή μουσικής ιδιωτικά.
Ωραία, σεβασμός οκ... το νήμα ξεκίνησε ως απορία πέρι
Dynamic range και dynamic headroom

Δηλαδή τί να απαντήσουμε, με γεύσεις ή τεχνικά? Η απάντηση με τεχνικά υποδηλώνει έλλειψη σεβασμού σε αυτούς που δεν θέλουν να τα καταλάβουν?
 

Μηνύματα
148
Reaction score
98
Νομίζω πως δεν υπάρχει ούτε ίχνος κοροιδίας, αντιθέτως, η αξιοθαύμαστη επιμονή μερικών εδώ να σας (και μας) "ανοίξουν τα μάτια" σε ένα πιο τεχνικό επίπεδο, υποδηλώνει ουσιαστικά μία πολύ πιο ευγενική και ανιδιοτελή συμπεριφορά.
Μπορεί όχι προς το πρόσωπο μου κ απλά να υπάρχει χιούμορ που είναι υγεία . Έχω δει από ετών,πριν καν μου τη "δώσει" να πω κ εγώ καμία γνώμη να γίνονται μπόλικες μειωτικές αναφορές - σχόλια. Κάποιες ίσως κ να τις άξιζαν. Τις περισσότερες φορές ήταν υπερβολικές,μόνο κ μόνο για να δώσουμε έμφαση στις δικές μας πεποιθήσεις. Έτσι το εξέλαβα.Δεν είναι απαραίτητο να εξέλαβα σωστά βεβαίως βεβαίως!!!
[DOUBLEPOST=1483800763][/DOUBLEPOST]
Ακριβώς.

Το έπιασες πολύ σωστά. Ενέργεια.

Και ως γνωστόν, η ενέργεια των ηχείων είναι μετρήσιμο μέγεθος, τα ντιμπι, τόσο απλό.

Στα ηχεία, ο διπλασιασμός της απόστασης αφαιρεί 6 ντιμπι, τερατώδες μέγεθος. Οι 2 διπλασιασμοί απόστασης, 12 ντιμπι, έσβησε σα καντηλάκι.

Φαντάσου το σε ευαισθησία. Ένα ηχείο 86 ντιμπι στο μέτρο στο βατ, κι ένα άλλο στα 74. Αστείο.

Το μικρό ηχείο, μπορεί να παίζει σε υψηλότατες στάθμες όταν είσαι πολύ κοντά του. Όταν απομακρύνεται όμως ο ακροατής, τότε το μικρό ηχείο γίνεται το ηχειακι της τιβι, το τίποτα, σβήνει σα καντηλάκι, δε μπορεί.

Φυσικά ακούμε το χώρο, όχι το ηχείο, αυτό το καταλάβαμε. Άρα ξεκινάμε με δεδομένο ότι μιλάμε για σωστό χώρο, δηλαδή σωστούς χρόνους αντηχησης. Πάμε παρακάτω λοιπόν.


Ναι, έτσι είναι. Πάρε τα κλαϊν μαϊν τα ενεργά τα 310 και στο παιδικό δωμάτιο των 9 τμ θα γίνει χαμός, άκου τα στο 1 μέτρο και θα φας όλο το χαστούκι, να είναι δικό σου. Μπάσο να απορεί κανείς πως το αντέχεις. Τόσο απλό είναι.

Αν τα πας σε 90 τετραγωνικά μέτρα χώρο, και τα βάλεις στις δύο μεριές αυτά και κάτσεις στα 8 μέτρα να ακούσεις, θα είναι καντηλάκια.

Αν πλησιάσεις στο 1 μέτρο, πάλι θα φας την μπάτσα του παιδικού δωματίου, αλλά αυτή τη φορά χωρίς μπάσο, γιατί το μπάσο πάει σε όλο το χώρο, όχι μόνο μπροστά όπως το τουιτερ. Κι αυτό γνωστό, στο μπάσο ακούς μόνο το χώρο, ποιο ηχείο..

Άρα, στα 90 τετραγωνικά μέτρα, μία χαρά θα ακούς από τα κλαϊν μαϊν τα 310, αρκεί να πάρεις τις σωστές βάσεις για να στηρίξεις αυτά τα ηχεία.
Πως μπορεί να διαφωνήσει κάνεις σε αυτά;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.217
Reaction score
139.756
Σεβασμό στην δική τους επικοινωνία με την αναπαραγωγή μουσικής ιδιωτικά.
Όχι, κανένας σεβασμός.

Το κάνουν λάθος.

Κανένας σεβασμός στο τεχνικό λάθος, και για κανένα λόγο.

Είναι μόνο προς θετική εξέλιξη η διαπίστωση του λάθους.

Επιχειρήματα που θα μπορούσαν να γίνουν δεκτά, είναι μόνο τα τεχνικά. Είναι τεχνικό λάθος, δεν υπάρχει άποψη.

Παίρνεις μίξερ από Ελλάδα στα 230 βολτ και το δουλεύεις Αμερική στα 110 βολτ, όπου κατά τύχη δουλεύει, αλλά με τραγικά αργές στροφές. Δε με ενδιαφέρει αν είναι το αγαπημένο σου μίξερ ή αν νομίζεις ότι δουλεύει σωστά. Το κάνεις λάθος. Οι αγάπες για το μίξερ με αφήνουν παγερά αδιάφορο στη διαπίστωση του λάθους. Θα το δείξω με το δάχτυλο τεντωμένο. Θα γελάσω κιόλας. Κανένας σεβασμός.

Μου είπε ένας τις προάλλες μία μπούρδα για φωτογραφίες σε πισί, το ότι το JPEG αρχείο εικόνας είναι μόνο ασπρόμαυρο. Άκουσον άκουσον!!! Χαχαχαχαχα! Γέλασα στα μούτρα του και του είπα τι παπαριά λες ρε; Πήρε ύφος, δήθεν θίχτηκε και είπε πως δεν είναι σωστό να τον διορθώνω, και να μη λέω άλλα αφού έτσι ξέρει κι έτσι έχει μάθει να δουλεύει. Και του εξήγησα πως χάρη του κάνω που τον διορθώνω, να μη τα λέει και σε άλλους και γίνεται ρεζίλι, και να μάθει αυτό που δε ξέρει για να δουλεύει σωστά σαν άνθρωπος και να μη παιδεύει τον εαυτό του με τζάμπα μετατροπές αρχείων. Τι ήθελες; Να σεβαστώ την άποψή του; Χαχαχαχαχα

Ρε συ, πας στο φίλο σου, στον κολλητό σου, και διαπιστώνεις ένα τεχνικό λάθος στο στέρεο, πχ έχει ασύνδετο το δεξί ηχείο, ή έχει ανεστραμμένη φάση στο ένα ηχείο, ή έχει και τους δύο τελικούς ενισχυτές να παίρνουν το δεξί κανάλι και ακούει μονοφωνικά! Δηλαδή θα σεβαστείς τίποτα; Δε θα του πεις ένα "ρε παπάρα τι μ@λακια έκανες πάλι; Φτιάξτο ρε άχρηστε να ακούσουμε σαν άνθρωποι! Μα τι καραγκιόζης είσαι ρε αδερφάκι μου γ@μω το στέρεό σου!" Χαχαχαχαχα

Ε, το ίδιο είναι ένα 5-ιντσο σε 50 τετραγωνικά μέτρα και με απόσταση ακρόασης τα 4 μέτρα, με ενισχυτή λαμπουλα 20 βατ! Μ@λακια στον κύβο! Κανένας σεβασμός, το λες μπας και ξυπνήσει. ;)

Το λες ευγενικά, οκ. Ως ένα σημείο, ε; ;)

Αλλά να το καταλάβουμε, πρόκειται απλώς για τεχνικό λάθος. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο. Δεν τίθεται θέμα άποψης ή προσωπικής επιλογής ή γούστου και αγάπης και αφής και γεύσης. Είναι λάθος. Και δεν είναι η δική μου άποψη απέναντι στην άποψη κανενός, είναι μετρημένα κουκιά.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.217
Reaction score
139.756
Το μόνο πρόβλημα είναι το πληκτρολόγιο.
Δια ζώσης όλα αυτά πιο εύκολα τα λες, και χωρίς παρεξηγήσεις, χωρίς να χρειάζεται αναμονή να δεις αν θα απαντήσει και πως το πήρε...

Εδώ όλα μπορούν να οδηγήσουν σε παρεξηγήσεις. Συνηθισμένα τα βουνά στα χιόνια.

Το βασικότερο όμως, είναι να γίνει κατανοητό ότι όλα αυτά τα τεχνικά σφάλματα είναι στη βάση τους τόσο απλά και αναμφισβήτητα, όσο το ασύνδετο ηχείο.. πας να ακούσεις στέρεο, και δουλεύει μόνο το δεξί... Δεν υπάρχουν "απόψεις", είναι λάθος να σέβεσαι το ασύνδετο αριστερό ηχείο επειδή το αγαπάει και το έχει ξαπλωμένο στην κρεβατοκάμαρα κάτω από το πάπλωμα να μη κρυώσει λόγω χιονιά..
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.217
Reaction score
139.756
Σε νιώθω! :p

Απλώς να διευκρινιστεί ότι αυτό:
Όχι, κανένας σεβασμός.

Το κάνουν λάθος.

Κανένας σεβασμός στο τεχνικό λάθος, και για κανένα λόγο.
Στοχεύει το τεχνικό λάθος, κι όχι τον άνθρωπο.

Το τεχνικό λάθος είναι η μ@λακια.

Προφανώς, σεβασμός στον άνθρωπο, τον φίλο μας, τον συνφορουμίτη μας. Δεν ξέρει, έκανε λάθος. Δεν είναι ο ίδιος λάθος, το στέρεο είναι λάθος, ο χώρος είναι λάθος, ο ενισχυτής είναι λάθος, το ηχείο είναι λάθος. Όχι ο άνθρωπος. Αυτός, απλώς έκανε το λάθος. Δικαιούμαστε όλοι τα λάθη μας. Ουδείς άσφαλτος (κλοπιραιτ η ντίβα)

Πχ η τοποθέτηση των κιι στο χώρο του γκονη είναι λάθος, κι ο χώρος θέλει κι άλλη δουλειά, ως έχει είναι λάθος. Ο ίδιος ο γκονης βέβαια, είναι και γ@μω τα παιδιά, ασχέτως των κωλοηχείων, κι ας μην έχει και στέρεο, χεστηκα. Το λάθος όμως, είναι εκεί, στο χώρο του. Το είδα, το είπα, τελείωσε. Τουλάχιστον έχει σωστά ηχεία για το χώρο του, ενώ παλιότερα με τα μαγκνεπαν, είχε λάθος ηχεία για το χώρο. Και τότε ήταν ο γκονης και γ@μω τα παιδιά, ασχέτως του τεχνικού λάθους. Ελπίζω να έγινα πλήρως κατανοητός. ;)

Κι εγώ έχω λάθος ηχεία, όχι για το χώρο, είναι λάθος η όλη σχεδίαση του ηχείου. Τα γουστάρω πολύ, μου αρέσει το πώς παίζουν, άσχετο. Παραμένουν ενα σχεδιαστικό λάθος. Επειδή έχω λάθος ηχεία, δεν είμαι ένα κινητό λάθος, και για να το πάω στο σωστό επίπεδο, επειδή έχω μ@λακία ηχείο, δεν είμαι μ@λακας. Μ@λακας είναι κανείς από μόνος του, δε θέλει βοήθεια από το κωλοστέρεο! Χαχαχαχαχα
 
Last edited:

Μηνύματα
148
Reaction score
98
Όχι, κανένας σεβασμός.

Το κάνουν λάθος.

Κανένας σεβασμός στο τεχνικό λάθος, και για κανένα λόγο.

Είναι μόνο προς θετική εξέλιξη η διαπίστωση του λάθους.

Επιχειρήματα που θα μπορούσαν να γίνουν δεκτά, είναι μόνο τα τεχνικά. Είναι τεχνικό λάθος, δεν υπάρχει άποψη.

Παίρνεις μίξερ από Ελλάδα στα 230 βολτ και το δουλεύεις Αμερική στα 110 βολτ, όπου κατά τύχη δουλεύει, αλλά με τραγικά αργές στροφές. Δε με ενδιαφέρει αν είναι το αγαπημένο σου μίξερ ή αν νομίζεις ότι δουλεύει σωστά. Το κάνεις λάθος. Οι αγάπες για το μίξερ με αφήνουν παγερά αδιάφορο στη διαπίστωση του λάθους. Θα το δείξω με το δάχτυλο τεντωμένο. Θα γελάσω κιόλας. Κανένας σεβασμός.

Μου είπε ένας τις προάλλες μία μπούρδα για φωτογραφίες σε πισί, το ότι το JPEG αρχείο εικόνας είναι μόνο ασπρόμαυρο. Άκουσον άκουσον!!! Χαχαχαχαχα! Γέλασα στα μούτρα του και του είπα τι παπαριά λες ρε; Πήρε ύφος, δήθεν θίχτηκε και είπε πως δεν είναι σωστό να τον διορθώνω, και να μη λέω άλλα αφού έτσι ξέρει κι έτσι έχει μάθει να δουλεύει. Και του εξήγησα πως χάρη του κάνω που τον διορθώνω, να μη τα λέει και σε άλλους και γίνεται ρεζίλι, και να μάθει αυτό που δε ξέρει για να δουλεύει σωστά σαν άνθρωπος και να μη παιδεύει τον εαυτό του με τζάμπα μετατροπές αρχείων. Τι ήθελες; Να σεβαστώ την άποψή του; Χαχαχαχαχα

Ρε συ, πας στο φίλο σου, στον κολλητό σου, και διαπιστώνεις ένα τεχνικό λάθος στο στέρεο, πχ έχει ασύνδετο το δεξί ηχείο, ή έχει ανεστραμμένη φάση στο ένα ηχείο, ή έχει και τους δύο τελικούς ενισχυτές να παίρνουν το δεξί κανάλι και ακούει μονοφωνικά! Δηλαδή θα σεβαστείς τίποτα; Δε θα του πεις ένα "ρε παπάρα τι μ@λακια έκανες πάλι; Φτιάξτο ρε άχρηστε να ακούσουμε σαν άνθρωποι! Μα τι καραγκιόζης είσαι ρε αδερφάκι μου γ@μω το στέρεό σου!" Χαχαχαχαχα

Ε, το ίδιο είναι ένα 5-ιντσο σε 50 τετραγωνικά μέτρα και με απόσταση ακρόασης τα 4 μέτρα, με ενισχυτή λαμπουλα 20 βατ! Μ@λακια στον κύβο! Κανένας σεβασμός, το λες μπας και ξυπνήσει. ;)

Το λες ευγενικά, οκ. Ως ένα σημείο, ε; ;)

Αλλά να το καταλάβουμε, πρόκειται απλώς για τεχνικό λάθος. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο. Δεν τίθεται θέμα άποψης ή προσωπικής επιλογής ή γούστου και αγάπης και αφής και γεύσης. Είναι λάθος. Και δεν είναι η δική μου άποψη απέναντι στην άποψη κανενός, είναι μετρημένα κουκιά.
Το μίξερ με πέθανε!! Γελάω ακόμη!
Με ή χωρίς υπερβολές κ μπιπ θα πάω σιγά σιγά παρέα με τον καφέ που μόλις έκανα κ αφού πέρασε η ώρα κοινής ησυχίας που σέβομαι να ακούσω λίγο απ' τα λάθη μου... ή όχι...
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Ακριβώς.

Το έπιασες πολύ σωστά. Ενέργεια.

Και ως γνωστόν, η ενέργεια των ηχείων είναι μετρήσιμο μέγεθος, τα ντιμπι, τόσο απλό.

Στα ηχεία, ο διπλασιασμός της απόστασης αφαιρεί 6 ντιμπι, τερατώδες μέγεθος. Οι 2 διπλασιασμοί απόστασης, 12 ντιμπι, έσβησε σα καντηλάκι.

Φαντάσου το σε ευαισθησία. Ένα ηχείο 86 ντιμπι στο μέτρο στο βατ, κι ένα άλλο στα 74. Αστείο.

Το μικρό ηχείο, μπορεί να παίζει σε υψηλότατες στάθμες όταν είσαι πολύ κοντά του. Όταν απομακρύνεται όμως ο ακροατής, τότε το μικρό ηχείο γίνεται το ηχειακι της τιβι, το τίποτα, σβήνει σα καντηλάκι, δε μπορεί.

Φυσικά ακούμε το χώρο, όχι το ηχείο, αυτό το καταλάβαμε. Άρα ξεκινάμε με δεδομένο ότι μιλάμε για σωστό χώρο, δηλαδή σωστούς χρόνους αντηχησης. Πάμε παρακάτω λοιπόν.


Ναι, έτσι είναι. Πάρε τα κλαϊν μαϊν τα ενεργά τα 310 και στο παιδικό δωμάτιο των 9 τμ θα γίνει χαμός, άκου τα στο 1 μέτρο και θα φας όλο το χαστούκι, να είναι δικό σου. Μπάσο να απορεί κανείς πως το αντέχεις. Τόσο απλό είναι.

Αν τα πας σε 90 τετραγωνικά μέτρα χώρο, και τα βάλεις στις δύο μεριές αυτά και κάτσεις στα 8 μέτρα να ακούσεις, θα είναι καντηλάκια.

Αν πλησιάσεις στο 1 μέτρο, πάλι θα φας την μπάτσα του παιδικού δωματίου, αλλά αυτή τη φορά χωρίς μπάσο, γιατί το μπάσο πάει σε όλο το χώρο, όχι μόνο μπροστά όπως το τουιτερ. Κι αυτό γνωστό, στο μπάσο ακούς μόνο το χώρο, ποιο ηχείο..

Άρα, στα 90 τετραγωνικά μέτρα, μία χαρά θα ακούς από τα κλαϊν μαϊν τα 310, αρκεί να πάρεις τις σωστές βάσεις για να στηρίξεις αυτά τα ηχεία.
Άρα, πολύ κακώς η κλάιν μάιν πουλάει απο μικρούλικο ηχειάκι μέχρι τεράστιο.

Θα μπορούσε για παράδειγμα να προτείνει στον κόσμο να μήν βάλει τα ηχεία στο σαλόνι αλλα στο δωμάτιο του και να έχει ένα υπερ- σύστημα με ελάχιστα λεφτά...

Για να πάμε στο παράδειγμα σου πιο συγκεκριμένα.

Το κλέιν μάιν στο 1 μέτρο έχει 120db.
Όμως θα πάρω δύο άρα 123db.

Το βγάζω απο το δωμάτιο το βάζω στο σαλόνι. Δύο μέτρα απόσταση.
117db.

Αλλάζω σπίτι πάω σε ένα πιο μεγάλο. 3 μέτρα απόσταση. Άρα κάτι μεταξύ 117 και 111 db. Στο αφήνω 111db.

Γιατί να πάρω το μεγάλο κλάιν μάιν? Θα ακούσω τόσο συχνά στα 111db? Είναι πολύ μεγάλη στάθμη τα 111db. Βασικά φεύγουμε απο τη μουσική και πλέον μπαίνουμε στα όρια του ενοχλητικού... Πρακτικά αν δέν είσαι επαγγελματίας είναι ανούσιο το να κυνηγήσεις κάτι τέτοιο...

Κάτι όμως δέν μου δένει καλά σε αυτή τη λογική...

Για παράδειγμα στα 100db. Πώς θα μετράει αυτό? Καλά? Μήπως όμως το μεγάλο το κλάιν μάιν στα 100db στον μεγάλο (ή στον μικρό) χώρο είναι στο ρελαντί και το άλλο έχει αρχίσει να τα κλατάρει και μας δίνει το σαξόφωνο σαν καραμούζα?

Έχω μία μικρή εντύπωση οτι ένα μεγάλο ηχείο θα δουλεύει καλά και σε ένα μικρό χώρο. Θα παίζει σε περιοχές γραμμικές γι αυτό την ίδια ώρα που το μικρό θα δίνει τα τελευταία του ρέστα...
 

Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.469
Θα ακούσω τόσο συχνά στα 111db
Αυτο εχει να κανει με το ποσο ικανο ειν' το εργαλειο να αποδωσει στιγμιαιες κορυφωσεις τσι μουσικης και οχι ποσο δυνατα θ' ακους συνεχεια ,εαν καταλαβα καλως δηλαδη.(?)
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Το μίξερ με πέθανε!! Γελάω ακόμη!
Με ή χωρίς υπερβολές κ μπιπ θα πάω σιγά σιγά παρέα με τον καφέ που μόλις έκανα κ αφού πέρασε η ώρα κοινής ησυχίας που σέβομαι να ακούσω λίγο απ' τα λάθη μου... ή όχι...
Γιατί σου φαίνεται αστείο?

Δηλαδή αν πάς αύριο να πάρεις κιμά και ο κρεοπώλης προσπαθήσει να σε πείσει οτι σου έβαλε ένα κιλό αλλα το ένα κιλό είναι μεγαλύτερο των δύο άρα να βάλουμε την τιμή των δύο θα σου φανεί πχ αστείο?

Δεν σε κατηγορώ - καλά κάνεις και γελάς, για γέλια είναι - αλλα μου κάνει εντύπωση που στην καθημερινότητα μας χρησιμοποιούμε μονάδες μέτρησης και φυσικά μεγέθη ενώ στον ήχο όλα εξαφανίζονται και μένει κάτι αόριστο και γενικό...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.217
Reaction score
139.756
Άρα, πολύ κακώς η κλάιν μάιν πουλάει απο μικρούλικο ηχειάκι μέχρι τεράστιο.
Όχι.
Ξέρει τι κάνει.

Πουλάει διαφορετικά ηχεία, για διαφορετική απόσταση ακρόασης. ;)

Τα διαφορετικά ηχεία αυτά, στην σωστή για το καθένα απόσταση ακρόασης, θα μπορούν να βγάλουν τις ίδιες στάθμες, με το ίδιο ζόρι. Όλα, πχ στα 120 στη θέση ακρόασης, θα τερματίσουν. ;)

Γι'αυτό έχει μαλλιασει η γλώσσα του Κόγια, εδώ και 20 χρόνια να ρωτάει απόσταση ακρόασης πρώτα, και μετά τετραγωνικά μέτρα του χώρου.. ;)
 
Last edited:

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Όχι.
Ξέρει τι κάνει.

Πουλάει διαφορετικά ηχεία, για διαφορετική απόσταση ακρόασης. ;)

Τα διαφορετικά ηχεία αυτά, στην σωστή για το καθένα απόσταση ακρόασης, θα μπορούν βγάλουν τις ίδιες στάθμες, με το ίδιο ζόρι. Όλα, πχ στα 120 στη θέση ακρόασης, θα τερματίσουν. ;)

Γι'αυτό έχει μαλλιασει η γλώσσα του Κόγια, εδώ και 20 χρόνια να ρωτάει απόσταση ακρόασης πρώτα, και μετά τετραγωνικά μέτρα του χώρου.. ;)
Καλά οτι ξέρει τί κάνει είναι το μόνο σίγουρο...

Αν και δέν έκανες quote την δεύτερη παράγραφο...

Θα μπορούσε για παράδειγμα να προτείνει στον κόσμο να μήν βάλει τα ηχεία στο σαλόνι αλλα στο δωμάτιο του και να έχει ένα υπερ- σύστημα με ελάχιστα λεφτά...
.
θα έλεγα οτι σου έχω και μία δεύτερη λύση...

Να κουνήσει κανείς την καρέκλα κανα μέτρο πιο μπροστά.

Γιατί να ακούει απο τα δύο μέτρα και να πάρει διπλή τιμή ηχείο? Βάζει δύο μικρά ηχεία στο σαλόνι του και μία καρέκλα απο μπροστά.

Δέν ξέρω δέν έχει λογική έτσι...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.217
Reaction score
139.756
Έχω μία μικρή εντύπωση οτι ένα μεγάλο ηχείο θα δουλεύει καλά και σε ένα μικρό χώρο.
Όχι, γιατί θέλει μεγάλη απόσταση ακρόασης, που δε την έχεις σε μικρό χώρο.

Γι'αυτό τα Γουίλσον βατ και παππι, ενώ είναι εξαιρετικά ηχεία, δε κάνουν για καμπινέ. Ούτε τα μπιενταμπλεγιου τα 800. Ούτε τα τελευταία ηχεία της φοκαλ που ανέβασα πρόσφατα το ριβιού, η ίδια η εταιρεία λέει απόσταση ακρόασης >3,5 μέτρων. Είναι λάθος όλα αυτά τα ηχεία σε μικρό χώρο.
[DOUBLEPOST=1483805749][/DOUBLEPOST]
Γιατί να ακούει απο τα δύο μέτρα και να πάρει διπλή τιμή ηχείο? Βάζει δύο μικρά ηχεία στο σαλόνι του και μία καρέκλα απο μπροστά.
Αυτό είναι απολύτως σωστό, αρκεί τα μικρά ηχεία να συνδυαστούν με κατάλληλο για τον όγκο του χώρου σαμπ.
[DOUBLEPOST=1483805951][/DOUBLEPOST]
Δέν ξέρω δέν έχει λογική έτσι...
Ξαναδιάβασε τις προτάσεις μου.

Το μικρό ηχείο σε μεγάλο χώρο παίζει, αρκεί:

1) να ακούς από κοντά (νιαρφιλντ)
2) να έχεις σαμπ να γεμίζει όλο το χώρο.

Το μεγάλο ηχείο, γεμίζει όλο το χώρο και δε χρειάζεται σαμπ, κι επίσης δεν μπορείς να το ακούς από κοντά (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων)
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.317
Μηνύματα
2.971.482
Members
38.298
Νεότερο μέλος
johnny_b90
Top