Ακούω λάθος αλλά μου αρέσει

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.268
Reaction score
137.908
Να προσθέσω ένα διάγραμμα για την επίδραση της ηλικίας στην ακοή των συχνοτήτων, μιας και η πλειονότητα των χαϊεντάδων είναι άνω των 40.
Στο σχετικό άρθρο υπάρχουν αρχεία audio επεξεργασμένα κατάλληλα για να καταλάβουμε πόσο διαφορετικά ακούν άτομα διαφορετικών ηλικιών.

Μ : άντρες
W : γυναίκες

View attachment 72075
Ακριβώς.
Είναι αντικείμενο της ψυχοακουστικής το τι ακούει ο άνθρωπος και σε ποιά ηλικία και πως μεταβάλλεται το κατώφλι ακουστοτητας.
Και για όλα τα σχεδιαγράμματα ακουστοτητας, αναφέρεται σε ποια ηλικία ισχύουν.
Κι αυτά έχουν επαληθευτεί με μετρήσεις υψηλής ακρίβειας και με εξοπλισμό κορυφής, και βρίσκονται δημοσιευμένα στην AES, και αν κάποιος ενδιαφέρεται να μάθει τι ακριβώς ακούει, απλώς ας κοιτάξει τα υπάρχοντα πιντιεφάκια.:D

Τα ρέστα, πακοτινια.:p
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.911
Reaction score
2.527
Όχι βέβαια.

Η ηχογράφηση είναι στα πλαίσια του λογικού.
Γίνεται χρήση όλων των επιστημονικών δεδομένων (ακουστικής και ψυχοακουστικής) ώστε να καταγραφεί ο ήχος σωστά στην ηχογράφηση.

Το βινύλιο ήταν εξαρχής ένα σφάλμα, δε χωρούσε να μπεί η ηχογράφηση πάνω στο αυλάκι, ούτε να διαβαστεί από το σκεπάρνι της κεφαλής, και φυσικά το πρόβλημα ήταν στα μπάσα, εκεί που είναι όλη η ενέργεια της μουσικής.

Και σκαρφίστηκε ένας μάγκας τη Ρία, να κόβει τα μπάσα με ένα φίλτρο, μπας και χωρέσει το πράγμα να στριμωχτεί στο αυλάκι.

Εντάξει, μετά δίνεις το αντίστροφο φίλτρο, να ξανασηκωσεις τα μπάσα στο νορμάλ επίπεδο της ηχογράφησης, για να τα ακούσεις σωστά στο σπίτι.

Φταίει η ανεπάρκεια του μέσου. Δε φταίει η ηχογράφηση.

Κι αν θες να βάλεις λαουντνες στο μέσο, δηλαδή ακόμα πιο πολλά μπάσα, τότε είναι που γίνεται εντελώς ακατάλληλο το μέσο. Δηλαδή, ενσωματωμένο λαουντνες στην ηχογράφηση δε παίζει, έτσι κι αλλιώς, λόγω πιστότητας και αρχών του χάι φαϊ, αλλά ιδίως στο βινύλιο, αυτά είναι εκτός προδιαγραφών.

Και μιλάς για "αναλογικό φίλτρο". Γιατί ρε φίλε αναλογικό; Που ζούμε; Στο 1800;

Στην εποχή της ψηφιακής πραγματικότητας, είτε στην απεικόνιση, είτε στη φωτογραφία, είτε στον ήχο σε όλες του τις μορφές (χάι φαϊ οντιο, τηλεφωνία, κινητή τηλεφωνία, ραδιόφωνο, κλπ) να εφαρμόζεις αναλογικά φίλτρα, γιατί; Δεν ξέρεις ότι κυκλοφορούν ψηφιακά; ;)
ΣυμφωνΑμε βρε. Γι αυτό σου είπα άσε το βινύλιο στον τάφο του. Εγώ αναφέρθηκα απλά στο τι έκανε το παλαιό γνωστό κουμπί loudness. Πλέον το θέμα αντιμετωπίζεται αλλιώς, προφανώς με ψηφιακά βοηθήματα.
 



Nick Arvanitakis

Audio Pro
Μηνύματα
46.961
Reaction score
23.744
.... καθώς όσο κατεβάζεις στάθμη τόσο περισσότερο λαουντνες χρειάζεται...

οι χαϊεντάδες προτιμούν τυχαίες επιλογές λαμπατων, λες κι η επιστήμη βρίσκεται ακόμα στο 1800
Θες λαουντνες?
Τι λάμπες , μάμπες,σάμπες.
Πάρε Dolby Volume.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.626
Reaction score
58.079
Έγραψε στο fb ο μέγας ρηβγιούερ...
Ο κλάδος με τη μεγαλύτερη συνάφεια προς το χαιενδ ονομάζεται...Ψυχαναγκαστική.:lolsign:
Θυμήθηκα εκείνο το μαγικό κουμπί που έγραφε επάνω loudness.
Γιατί δεν ξεκινάτε ένα νέο θέμα για την ψυχοακουστική?
Διότι το νήμα "Λειτουργία της Ακοής" δεν εξηγεί μονάχα τη Μηχανική του ακουστικού μας συστήματος,αλλά επεκτείνεται ακολούθως και στις Αρχές της Ψυχοακουστικής...
εγώ ποτέ δεν κατάλαβα γιατί κάθε φορά που ποστάρεται αυτό το γράφημα μετά λέμε ότι πρέπει να παίζουν όλα φλατ.
Ή η ηχογράφηση δεν πρέπει να είναι φλάτ ή το σύστημα δεν πρέπει να παίζει φλατ.
Αλλιώς θα ακούγεται ένα άμπασο πράμα που τσιρίζει στις γυναικειές φωνές
Διότι η σύσταση δεδομένου master οφείλει να διακρίνεται από τονική ισορροπία ως προς το απαθανατισμένο οργανικό περιεχόμενο.Οι περιώνυμες καμπύλες ίσης ακουστότητας δεν ισχύουν μονάχα κατά την ακρόαση αναπαραγόμενου υλικού,αλλά και στην ακρόαση ζωντανής εκτέλεσης.Γι αυτό και το έργο του ηχητικού μηχανικού στη δεύτερη περίπτωση είναι δυσκολότερο σε σχέση με την πρώτη.
Θα ήθελα να σταθούμε λίγο ακόμα σε αυτό το απαίσιο γράφημα...
View attachment 72057
...
Αυτή είναι η ψυχοακουστική αγαπητοί μου φίλοι. Είναι η επιστήμη που μας ενημερώνει για το τι δεν ακούνε τα αυτιά μας, και για το τι πρέπει να κάνουμε για να ακούνε! 8-)
Και τί άλλο θα μπορούσε να συμπεράνει ένας σχολαστικός παρατηρητής συνδυάζοντας κιόλας τα δεδομένα του γραφήματος με την Αρχή αντίληψης για τη χαμένη θεμελιώδη συχνότητα;

Θα διέκρινε καταρχάς τη χαρακτηριστική αύξηση της ακουστότητας (τάξης δεκάδων dB) στις οκτάβες όπου κείτονται οι ανώτερες αρμονικές για κάθε θεμελιώδη που ανήκει στις χαμηλές οκτάβες.Θα μπορούσε να διαπιστώσει ότι η αύξηση της διακριτότητας για μια τέτοια θεμελιώδη δεν είναι υποχρεωτικό να προέλθει από υπέρμετρη αύξηση στην εκπεμπόμενη στάθμη της ίδιας της θεμελιώδους.

Για την εναλλακτική επίτευξη μιας επιθυμητής αντίληψης ως προς την εν λόγω θεμελιώδη θα αρκούσε μικρή -συγκριτικά - άνοδος στη στάθμη των ανώτερων αρμονικών εκείνης!
Ειδικεύοντας μάλιστα το παράδειγμα σε θεμελιώδεις νότες ανήκουσες στις δύο πρώτες οκτάβες του ακουστού φάσματος,δεν θα ήταν σκόπιμος τονισμός των αρμονικών με χαμηλότερη τάξη (μέχρι τέταρτη),εφόσον δεν θα επιδιώκονταν εμβόλιμες εξάρσεις στη ζώνη ΄΄muddy΄΄ οι οποίες τείνουν να μειώνουν τη σαφήνεια στην τελική μίξη-premastering.Ο τονισμός για αυξημένη διακριτότητα ως προς το κανάλι του οργάνου που θα παρήγε τις χαμηλές νότες θα ήταν ωφέλιμο να επιτελεσθεί σε ζώνη μεσαίων οκτάβων,όπου ισχύει άλλωστε η αυξημένη ευαισθησία του ακουστικού μας αισθητηρίου.

Και ύστερα από μια τέτοια παρένθεση συνειδητοποιεί κανείς την ουσιαστική αποστολή των υποβαθύφωνων μονάδων στα στερεοφωνικά ηχοσυστήματα.Προτεραιότητα στην εφαρμογή τους δεν είναι η υψηλή ακουστότητα των θεμελιωδών φθόγγων που ανήκουν στις δύο πρώτες οκτάβες,αλλά βελτίωση στη δυναμική συμπεριφορά του συνόλου (απαλλάσσοντας τα κύρια ηχεία από επιβαρυντική διαχείριση ενέργειας κι επιτρέποντας έτσι αύξηση στο βαθμό γραμμικότητας κατά την απόδοση χαμηλομεσαίων και άνω οκτάβων),άνοδος στην αντίληψη υποηχητικών συνιστωσών -εφόσον θα περιέχονταν τέτοιες στο αναπαραγόμενο σήμα- μέσω των αντίστοιχων ανώτερων αρμονικών τους,καθώς κι επαρκής παροχή χωρικών πληροφοριών κείμενων στις κατώτατες οκτάβες και στερούμενων ιδιαίτερου αρμονικού περιεχομένου,οι οποίες δεν θα εντάσσονταν αλλιώς στην αντίληψη του ακροατή.

Δευτερογενές συμπέρασμα θα ήταν τα βλαβερά παρελκόμενα που θα συνόδευαν μια απόδοση συνόλου με ανώφελες αποκλίσεις από τη γραμμικότητα στις τέσσαρες πρώτες οκτάβες,η οποία θα έδινε αρχικώς την αίσθηση ογκώδους κι αισθησιακού χαμηλού...
Να προσθέσω ένα διάγραμμα για την επίδραση της ηλικίας στην ακοή των συχνοτήτων, μιας και η πλειονότητα των χαϊεντάδων είναι άνω των 40.
Στο σχετικό άρθρο υπάρχουν αρχεία audio επεξεργασμένα κατάλληλα για να καταλάβουμε πόσο διαφορετικά ακούν άτομα διαφορετικών ηλικιών.

Μ : άντρες
W : γυναίκες

View attachment 72075
Έτερη άμεση συνέπεια:
Όσοι διατρέχουν την πέμπτη και άνω δεκαετία της ζωής τους,οφείλουν να προβαίνουν σε τακτική επαναβαθμονόμηση (recalibration) των ακροαματικών τους προτιμήσεων σε σχέση με όλες τις πρότερες εμπειρίες τους,οι οποίες καθίστανται λίγο-πολύ...ανώφελες.;)
Αυτό το νήμα τελικά είναι επικό!

:sneaky:
 
Last edited:


Nick Arvanitakis

Audio Pro
Μηνύματα
46.961
Reaction score
23.744
Έτερη άμεση συνέπεια:
Όσοι διατρέχουν την πέμπτη και άνω δεκαετία της ζωής τους,οφείλουν να προβαίνουν σε τακτική επαναβαθμονόμηση (recalibration) των ακροαματικών τους προτιμήσεων σε σχέση με όλες τις πρότερες εμπειρίες τους,οι οποίες καθίστανται λίγο-πολύ...ανώφελες.;)
Και ακροαματικές και ακουστικές.:D
Ετσι κι εγώ εδώ και χρόνια ακούω μόνο garage psych απ τα 60s που έχουν πολλές μεσαίες.:beach:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.268
Reaction score
137.908
Η αποεμφαση κατα RIAA αφορα τις υψηλες συχνοτητες.
http://acomelectronics.com/forum/viewtopic.php?t=166
Όχι βέβαια.

Αυτό είναι:



και ο μόνος λόγος ύπαρξής του, είναι ότι τα μπάσα δε γίνεται να γραφτούν πάνω στο βινύλιο χωρίς συμπίεση, που την επιτυχγάνει η έμφαση ρία.

Η αποέμφαση ρία που εφαρμόζει το phono stage αποτυπώνεται στο παραπάνω γράφημα, και αποτελεί μια μεγάλη ενίσχυση των μπάσων. Χωρίς ισοστάθμιση ρία, αν ακούσεις το πικάπ, δεν έχει μπάσα. Αυτά.
[DOUBLEPOST=1490297602][/DOUBLEPOST]
Ο κλάδος με τη μεγαλύτερη συνάφεια προς το χαιενδ ονομάζεται...Ψυχαναγκαστική.:lolsign:
ολ δι μάνεϊ! :laugh:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.268
Reaction score
137.908
Γιατί δεν ξεκινάτεένα νέο θέμα για την ψυχοακουστική?
Τα έχει γράψει τόσο αναλυτικά, πλούσια και τεκμηριωμένα ο μπούτχιας, που δεν έχει κανένα νόημα.

απλώς υπενθυμίζω τα βασικά, ώστε να μη μπερδεύουμε την ψυχοακουστική επιστήμη με την ψυχαναγκαστική χαϊεντοσύνη!:p
[DOUBLEPOST=1490297854][/DOUBLEPOST]
Θες λαουντνες?
Τι λάμπες , μάμπες,σάμπες.
Πάρε Dolby Volume.
Να βάλει ντόλμπι ο χαϊεντάς στο σύστημα των 100.000 ευρώ; τρελάθηκες παιδάκι μου; αυτά χαλάνε τον ήχο!:D:p:laugh:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.268
Reaction score
137.908
Βάζω άλλα 4 slides για ενημέρωση, και παραπέμπονται οι ενδιαφερόμενοι στα κείμενα του μπουτχια για επίλυση των αποριών.

Όλα είναι κεί. Στη θέση τους. Παρακαλώ, περάστε..


Screenshot_20170322-125123.png
Screenshot_20170322-125115.png
Screenshot_20170322-125133.png
Screenshot_20170322-125244.png


Όλα είναι ξεκάθαρα, δεν τίθεται θέμα ερμηνείας ή άποψης. Δεν υπάρχουν απόψεις, τα έχει αποτελειώσει η ψυχοακουστική.

Γι'αυτό σας είπα, η μελέτη της ψυχοακουστικής αποτελεί την ταφόπλακα του χάι εντ. ;)
 


Μηνύματα
1.221
Reaction score
1.752
Βρε Κωστα, γινεται να την λεμε απο-εμφαση, κι αυτη να κανει ενισχυση ?
Στην εγγραφη ανεβαζουν τις υψηλες και μετα στην αναπαραγωγη, τις κοβουν με τη RIAA.
Eτσι δεν ειναι ?
 

Μηνύματα
2.068
Reaction score
1.469
Δε με προσέχεις..
Δες πιο προσεκτικά τι έγραψα, καθώς δε διαφωνούμε. ;)

Είπα ότι ταιριάζουν κατά κανόνα σε πλούσια σπίτια, και αποτελούν ένδειξη πλούτου και αντικείμενα επίδειξης. Δεν είπα ότι τα αγοράζουν κατά κανόνα οι πλούσιοι. Σύνηθες είναι να μην έχει βρακί για τον κώλο του, και να κυκλοφορεί με αηφόνι. :p:D
τα μηχανηματα ηχου και hi end η hi fi αποκλείεται να γινουν αντικείμενα επίδειξης επειδη ενω παρα πολλοι εκτιμουν την μουσικη απειροελάχιστοι άνθρωποι εκτιμουν η γνωριζουν η δινουν δεκαρα για μηχανηματα ηχου
τελειως αποτυχημενη απόπειρα επιδειξης
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.268
Reaction score
137.908
Βρε Κωστα, γινεται να την λεμε απο-εμφαση, κι αυτη να κανει ενισχυση ?
Στην εγγραφη ανεβαζουν τις υψηλες και μετα στην αναπαραγωγη, τις κοβουν με τη RIAA.
Eτσι δεν ειναι ?
Όχι φίλε μου, δεν είναι έτσι.
Εξήγησα ακριβώς πως είναι και το σημαντικότερο, το "γιατί" είναι έτσι.

Συγκεκριμένα: Reducing the low frequencies limits the excursions the cutter needs to make when cutting a groove. Groove width is thus reduced, allowing more grooves to fit into a given surface area, permitting longer recording times. This also reduces physical stresses on the stylus which might otherwise cause distortion or groove damage during playback.

και το άμεσο μειονέκτημα:

A potential drawback of the system is that rumble from the playback turntable's drive mechanism is amplified by the low frequency boost that occurs on playback.

Όλα αυτά, περιγράφουν την πτώση μπάσων κατά την έμφαση ρία (εγγραφή του δίσκου, ή χάραξη), και την ανύψωση μπάσων κατά την αποέμφαση ρία (στην αναπαραγωγή, από το φόνο στέιτζ).

Η πτώση των πρίμων κατά την αποέμφαση ρία, δίνει ένα σημαντικό κέρδος: τη μείωση του θυρύβου επιφάνειας, αλλιώς το hiss & clicks θα ήταν ανυπόφορο.

Χίλια μύρια γίνονται, μπας και παίξει το ακατάλληλο μέσο... ;)


edit:

link, δες τα όλα, έχει πλάκα, ιδίως πάνω στο "the new way". Δηλαδή, σωστά πράγματα, όπου θες φίλτρο, κάντο ψηφιακά. Είπαμε, δεν είμαστε στο 1800, και δείτε και την κριτική του Σταματάκου για το phono stage της metric halo, με την ρία να είναι σωστά υλοποιημένη υπό μορφήν ψηφιακού φίλτρου, να μη ξαναλέμε τα σχόλια του Σταματάκου, νισάφι...
 
Last edited:

Nick Arvanitakis

Audio Pro
Μηνύματα
46.961
Reaction score
23.744
τα μηχανηματα ηχου και hi end η hi fi αποκλείεται να γινουν αντικείμενα επίδειξης επειδη ενω παρα πολλοι εκτιμουν την μουσικη απειροελάχιστοι άνθρωποι εκτιμουν η γνωριζουν η δινουν δεκαρα για μηχανηματα ηχου
τελειως αποτυχημενη απόπειρα επιδειξης
Μα που ζείς χρυσέ μου?
Στην τελική κολλάνε ταμπελάκια με τιμές!
 


Μηνύματα
1.221
Reaction score
1.752
απειροελάχιστοι άνθρωποι εκτιμουν η γνωριζουν η δινουν δεκαρα για μηχανηματα ηχου
Δεν παυει ομως να γινεται ακρως αντιληπτη η παρουσια τους στον χωρο.
Και ακριβως επειδη δεν συνηθιζεται στο μεσο ορο των αστων (αυτοι αντε να παρουν κανα κοτερο), αποτελει ακρα ελιτιστικη επιδειξη πλουτου, με εκλεπτισμενη επιτηδευση στο ιδιαιτερο, αυτο δηλ. το κριτηριο για λεπτομερειες πανω στην ευαισθησια της μουσικης, (η οποια καλλιεργει τα αισθηματα), που δεν διαθετει η χοντροκομμενη μαζα των λαϊκων νεοπλουτων, των οποιων η αγνοια ξεβρακωνει εξευτελιστικα τις μη αριστοκρατικες τους καταβολες.
Καποιες φιλες της γυναικας μου, ρωτησαν μετα απο μηνες, γιατι το μπορντοροδοκοκκινο "συντριβανακι" (Symphonic Line RG6) δεν ετρεχε ποτε νερο απο τον "γυαλισμενο σωληνα" (Pluto 9A). Κι ενας μπαρμπας μου εδωσε συγχαρητηρια που εφτιαξα 2 "τσουληθρες" για τα τρια παιδια μου (Carfrae Little Big Horn).
 


Μηνύματα
2.068
Reaction score
1.469
Δεν παυει ομως να γινεται ακρως αντιληπτη η παρουσια τους στον χωρο.
Και ακριβως επειδη δεν συνηθιζεται στο μεσο ορο των αστων (αυτοι αντε να παρουν κανα κοτερο), αποτελει ακρα ελιτιστικη επιδειξη πλουτου, με εκλεπτισμενη επιτηδευση στο ιδιαιτερο, αυτο δηλ. το κριτηριο για λεπτομερειες πανω στην ευαισθησια της μουσικης, (η οποια καλλιεργει τα αισθηματα), που δεν διαθετει η χοντροκομμενη μαζα των λαϊκων νεοπλουτων, των οποιων η αγνοια ξεβρακωνει εξευτελιστικα τις μη αριστοκρατικες τους καταβολες.
Καποιες φιλες της γυναικας μου, ρωτησαν μετα απο μηνες, γιατι το μπορντοροδοκοκκινο "συντριβανακι" (Symphonic Line RG6) δεν ετρεχε ποτε νερο απο τον "γυαλισμενο σωληνα" (Pluto 9A). Κι ενας μπαρμπας μου εδωσε συγχαρητηρια που εφτιαξα 2 "τσουληθρες" για τα τρια παιδια μου (Carfrae Little Big Horn).
νεοπλουτοι και αστοι μικροαστοι αρίστοκρατικες καταβολες κτλ στην ελλαδα το 2017 μου μοιαζουν τριχες κατσαρες
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.836
Μηνύματα
2.953.631
Members
38.246
Νεότερο μέλος
TimoleonTimoleon
Top