Akis_G,
αν δεν βαριέσαι, ένα τεστάκι για το αν ισχύουν τα παραπάνω (για... εκπαιδευτικούς λόγους, να ψαχνόμαστε και λίγο μην γράφουμε αρλούμπες που ιντερνετ-διαιωνίζονται) είναι το εξής:
Βάλε το ένα μόνο ηχείο να παίξει (ωστε να μην ελληλεπιδρά με το άλλο και μπερδευτεί το πράγμα), αλλά στριμμένο κατά 90° σε πρώτη φάση - και σε δεύτερη φαση με την μπάφλα παράλληλη με την μεγάλη διαγώνιο - και μέτρα.
Θεωρητικά τώρα δεν θα διεγερθούν τα στάσιμα του μήκους, αλλά αυτά του πλάτους. Νομίζω οτι παλι θα'χεις κάποιο φούσκωμα στα 55 (στάσιμο είναι αυτό, οποιοδήποτε απομεινάρι διέγερσης το ενεργοποιεί) αλλά τώρα ΠΟΛΥ μικρότερο. Αν δεν, ή συμβαίνει ΚΑΙ κάτι άλλο που δεν σκεφτήκαμε, ή... επιστρέφω στη μελέτη
- Να θεωρείς σημείο 0 αρχής του χρόνου την στιγμή που ο κώνος του μεγαφώνου βρίσκεται σε κάποιο μέγιστο της διαδρομής του, και μετά να σκέφτεσαι αυτόν συνεχώς !
πχ:
1) Στιγμή 0 : Ο κώνος ας είναι φουλ προς τον εμπρός τοίχο. Εχει μόλις εκπέμψει την μέγιστη υπερπίεση προς αυτόν.
2) Τα ηχεία βρίσκονται στο ένα τέταρτο του μήκους κύματος της εκπεμπόμενης συχνότητας από τον τοίχο. Και "μήκος κύματος είναι η απόσταση που ταξιδεύει ο ήχος σε ένα πλήρη κύκλο" , ΔΗΛΑΔΗ όταν το μεγάφωνο έχει συμπληρώσει ένα πλήρες πήγαινε-έλα διαδρομής.
Αρα! Οταν η υπερπίεση ακουμπήσει τον τοίχο, ο κώνος θα έχει κάνει το 1/4 της διαδρομής του, θα έχει επιστρέψει δηλαδή στην θέση ισορροπίας.
3) Οταν η υπερπίεση, αφού γκελάρει στον τοίχο, επιστρέψει στο ηχείο, ο κώνος θα έχει κάνει άλλο ένα 1/4 διαδρομής, και από την θέση ισορροπίας θα έχει φτάσει φουλ προς το μέρος σου.
Αρα θα εκπέμπει και αυτός "συμφασικά", νέα μέγιστη υπερπίεση προς εσένα, επι πλέον της υπερπίεσης που σου΄ρχεται λόγω της γκέλλας
Αλλο τώρα:
Γιατί διεγείρεται το στάσιμο από το δίπολο στην θέση 1/4; (Ω ναι, τα στάσιμα είναι σπαστικά).
- Κατ' αρχάς, μην τρομάζεις με τα λινκς του ποστ #180 και μην τα προσπεράσεις. Σκρόλλαρε στις εικόνες και τα συμπεράσματα, έχουν καλή πληροφορία.
Εκεί και αλλού αναφέρονται τα "pressure nodes και antinodes". Αυτό που συνήθως δεν τονίζεται αρκετά, είναι οτι στα pressure antinodes υπάρχει μεγιστη διακύμανση της πίεσης αλλά θεωρητικά μηδενική ταχύτητα ταλάντωσης των μορίων του αέρα δεξιά-αριστερά (πχ εν επαφή με τους τοίχους). Αντίθετα στα pressure nodes (και ένα από αυτά βρίσκεται στη θέση 1/4) τα μορια του αέρα πετυχαίνουν μέγιστες ταχύτητες ταλάντωσης και ελάχιστη διακύμανση πίεσης.
Το δε δίπολο τι κτίζει; Υπερπίεση από τη μία μεριά, Υποπίεση από την άλλη. Αρα τείνει να επιταχύνει ακόμα περισσότερο τα μόρια που είναι πολυ κοντά του. Αν είναι πάνω σε node, το στάσιμο έχει διεγερθεί στο μαξιμουμ!. Αν είναι λίιγο πιο πέρα το στάσιμο διεγείρεται λιγότερο έντονα
.
Τοπιασες! Η μέγιστη απορρόφηση επιτυγχανεται όταν το απορροφητικό είναι (πάλι!) στο 1/4 του μήκους κύματος της απορροφουμενης συχνότητας (pressure node, velocity antinode) από τον τοίχο. Στους 0,85 πόντους για τα 10ΚHz, στους 8,5 για τα 1000Ηz, στους 85 για τα 100Ηz, και στα... διόμισυ μέτρα για τα 34Ηz
Οι συντονιζόμενοι (με διάφορους τρόπους) απορροφητές για τις χαμηλές, υπολογίζονται και υλοποιούνται δύσκολα. Πλήρωνε!
[DOUBLEPOST=1516755685][/DOUBLEPOST]Καλά που πνίγομαι και δεν προλαβαίνω να ποστάρω...
αν δεν βαριέσαι, ένα τεστάκι για το αν ισχύουν τα παραπάνω (για... εκπαιδευτικούς λόγους, να ψαχνόμαστε και λίγο μην γράφουμε αρλούμπες που ιντερνετ-διαιωνίζονται) είναι το εξής:
Βάλε το ένα μόνο ηχείο να παίξει (ωστε να μην ελληλεπιδρά με το άλλο και μπερδευτεί το πράγμα), αλλά στριμμένο κατά 90° σε πρώτη φάση - και σε δεύτερη φαση με την μπάφλα παράλληλη με την μεγάλη διαγώνιο - και μέτρα.
Θεωρητικά τώρα δεν θα διεγερθούν τα στάσιμα του μήκους, αλλά αυτά του πλάτους. Νομίζω οτι παλι θα'χεις κάποιο φούσκωμα στα 55 (στάσιμο είναι αυτό, οποιοδήποτε απομεινάρι διέγερσης το ενεργοποιεί) αλλά τώρα ΠΟΛΥ μικρότερο. Αν δεν, ή συμβαίνει ΚΑΙ κάτι άλλο που δεν σκεφτήκαμε, ή... επιστρέφω στη μελέτη
Ενας τρόπος για να μην χαθείς σε μαθηματικά, τύπους, και δυσνόητες περιγραφές και όρους όταν ψάχνεσαι με τις ανακλάσεις, είναι ο εξής:...
Ξεκινησα λοιπον λιγο διάβασμα για τα στασιμα.
Καταλαβα καποια πραγματα και καποια όχι.
Αυτό που καταλαβα είναι ότι είναι πολύ ασχημο πραγμα και δυσκολα αντιμετωπισιμο.
Η πιο ευκολη λυση είναι το γκρέμισμα τοιχου!!
Το room treatment που απαιτείται, είναι μεγαλο (σε ογκο, εργασιες και κοστος) και όχι 100% αποδοτικο.
Αυτό που δεν καταλαβα είναι ο μηχανισμος διέγερσης του ...
- Να θεωρείς σημείο 0 αρχής του χρόνου την στιγμή που ο κώνος του μεγαφώνου βρίσκεται σε κάποιο μέγιστο της διαδρομής του, και μετά να σκέφτεσαι αυτόν συνεχώς !
πχ:
1) Στιγμή 0 : Ο κώνος ας είναι φουλ προς τον εμπρός τοίχο. Εχει μόλις εκπέμψει την μέγιστη υπερπίεση προς αυτόν.
2) Τα ηχεία βρίσκονται στο ένα τέταρτο του μήκους κύματος της εκπεμπόμενης συχνότητας από τον τοίχο. Και "μήκος κύματος είναι η απόσταση που ταξιδεύει ο ήχος σε ένα πλήρη κύκλο" , ΔΗΛΑΔΗ όταν το μεγάφωνο έχει συμπληρώσει ένα πλήρες πήγαινε-έλα διαδρομής.
Αρα! Οταν η υπερπίεση ακουμπήσει τον τοίχο, ο κώνος θα έχει κάνει το 1/4 της διαδρομής του, θα έχει επιστρέψει δηλαδή στην θέση ισορροπίας.
3) Οταν η υπερπίεση, αφού γκελάρει στον τοίχο, επιστρέψει στο ηχείο, ο κώνος θα έχει κάνει άλλο ένα 1/4 διαδρομής, και από την θέση ισορροπίας θα έχει φτάσει φουλ προς το μέρος σου.
Αρα θα εκπέμπει και αυτός "συμφασικά", νέα μέγιστη υπερπίεση προς εσένα, επι πλέον της υπερπίεσης που σου΄ρχεται λόγω της γκέλλας
Αλλο τώρα:
Γιατί διεγείρεται το στάσιμο από το δίπολο στην θέση 1/4; (Ω ναι, τα στάσιμα είναι σπαστικά).
- Κατ' αρχάς, μην τρομάζεις με τα λινκς του ποστ #180 και μην τα προσπεράσεις. Σκρόλλαρε στις εικόνες και τα συμπεράσματα, έχουν καλή πληροφορία.
Εκεί και αλλού αναφέρονται τα "pressure nodes και antinodes". Αυτό που συνήθως δεν τονίζεται αρκετά, είναι οτι στα pressure antinodes υπάρχει μεγιστη διακύμανση της πίεσης αλλά θεωρητικά μηδενική ταχύτητα ταλάντωσης των μορίων του αέρα δεξιά-αριστερά (πχ εν επαφή με τους τοίχους). Αντίθετα στα pressure nodes (και ένα από αυτά βρίσκεται στη θέση 1/4) τα μορια του αέρα πετυχαίνουν μέγιστες ταχύτητες ταλάντωσης και ελάχιστη διακύμανση πίεσης.
Το δε δίπολο τι κτίζει; Υπερπίεση από τη μία μεριά, Υποπίεση από την άλλη. Αρα τείνει να επιταχύνει ακόμα περισσότερο τα μόρια που είναι πολυ κοντά του. Αν είναι πάνω σε node, το στάσιμο έχει διεγερθεί στο μαξιμουμ!. Αν είναι λίιγο πιο πέρα το στάσιμο διεγείρεται λιγότερο έντονα
.
]... γιατι εχουν επικρατησει τοσο στην αγορα τα πορωδη απορροφητικα? Στις γωνιες και στους τοιχους που συνηθως τοποθετουνται τα βοηθήματα, εχουμε υψηλη πιεση και χαμηλη ταχυτητα. Γιατι οι περισσοτεροι κρεμανε πετροβαμβακες? Δεν θα επρεπε να χρησιμοποιουνται κατά κορον resonators διαφορων συχνοτήτων?
Τα πανελ που κυκλοφορουν στην αγορα, είναι σχετικα μικρων διαστασεων (για εμπορικους λογους προφανως) και τα περισσοτερα δουλευουν από τις μεσαιες συχνότητες και πανω. Τα λιγα που ισως και να δουλευουν σε χαμηλότερες συχνότητες, είναι τοσο ακριβα, για το μέγεθος τους, που θα χρειαζοταν μια πολύ μεγαλη επενδυση για να υπαρξει απτο αποτέλεσμα.
Φαινεται ότι η custom λυση για κάθε χωρο είναι προτιμοτερη, αλλα είναι αρκετα δυσκολο να μελετήσεις και να υλοποιήσεις αυτό που χρειαζεται. ...
Τοπιασες! Η μέγιστη απορρόφηση επιτυγχανεται όταν το απορροφητικό είναι (πάλι!) στο 1/4 του μήκους κύματος της απορροφουμενης συχνότητας (pressure node, velocity antinode) από τον τοίχο. Στους 0,85 πόντους για τα 10ΚHz, στους 8,5 για τα 1000Ηz, στους 85 για τα 100Ηz, και στα... διόμισυ μέτρα για τα 34Ηz
Οι συντονιζόμενοι (με διάφορους τρόπους) απορροφητές για τις χαμηλές, υπολογίζονται και υλοποιούνται δύσκολα. Πλήρωνε!
[DOUBLEPOST=1516755685][/DOUBLEPOST]Καλά που πνίγομαι και δεν προλαβαίνω να ποστάρω...