Η καλύτερη λύση για μείωση αντήχησης

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.833
Reaction score
84.881
...επιμενω! Και δε προκειται για αγκυλωσεις του παρελθοντος, αποδειξη αυτου ισως ειναι η συνδρομη μου στο Tidal και στο spoti. Ολα κι ολα αγαπητε Dimi, εγω δε προδιδω τις αρχες μου!

Ερωτω: ποιος θεος, ποιος, θα μπορεσει ποτε να μου συγχωρεσει αυτο το εγκλημα;:)

Μη μπουμε ομως σ' αυτη τη περιπετεια του αναλογικου/ψηφιακου. Φτανουν οσες εχω!!
Δεν το έσβησες :(...θα το δει ο άλλος τώρα και θα αρχίσει:smg:

Ευτυχώς που ο Ζαπ τουλάχιστον μπαίνει σπανίως
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Οι διαστάσεις του χώρου είναι τέλειες! Μακάρι να μπορέσεις να... ολοκληρώσεις άμεσα.
Ορίστε,έλαβε τις πραγματικές του διαστάσεις...
Θα διαφωνήσω (πάλι :D).
Πήρε το καλύτερο lifestyle ηχείο για χρήση σε αφρόντιστο χώρο/σαλόνι οικογένειας.
Lifestyle,my badass...:lolsign:
Μια τέτοια προώθηση αποτελεί για τα Kii πρόφαση μπας και ξεπουλήσουν στο γνωστό και μη εξαιρετέο πελατολόγιο.

Είναι δε τόσο αφοσιωμένοι στην πρόφαση αυτή,ώστε να μη διατυμπανίζουν κιόλας ότι η απόδοση ισχύος στα διαφράγματα από τα αντίστοιχα αρθρώματα ncore επιτελείται με οδήγηση ρεύματος αντί τάσης,γεγονός που δεν είναι συχνό ακόμα και στην πλειοψηφία των άλλων ενεργών ηχείων - όπου θα ήταν πρόσφορη η εφαρμογή της.

Και τί συνεπάγεται στην πράξη η εφαρμογή οδήγησης ρεύματος;Μικρότερες παραμορφώσεις και αποκλίσεις του συνόλου μαγνήτης-πηνίο φωνής στα μεγάφωνα από τη γραμμική συμπεριφορά,ιδιαίτερα όταν πλησιάζει η απολαβή ισχύος στα προδιαγεγραμμένα όρια του συστήματος.Με άλλα λόγια,λόγω γραμμικότερης συμπεριφοράς κατά την αλληλεπίδραση των ενισχυτικών σταδίων με τα ομόλογα μεγάφωνα που οδηγούν εκείνα,παρά το ότι το σύστημα δεν φτάνει τα πολυπόθητα 120+ dB μέγιστης στάθμης,όποτε πλησιάζει τα όριά του - χωρίς να τα ξεπερνάει εννοείται - θα τείνει να συμπιέζει τις δυναμικές αντιθέσεις σε μικρότερο βαθμό σε σύγκριση με τοπολογία οδήγησης τάσης...
...επιμενω! Και δε προκειται για αγκυλωσεις του παρελθοντος, αποδειξη αυτου ισως ειναι η συνδρομη μου στο Tidal και στο spoti. Ολα κι ολα αγαπητε Dimi, εγω δε προδιδω τις αρχες μου!
Ερωτω: ποιος θεος, ποιος, θα μπορεσει ποτε να μου συγχωρεσει αυτο το εγκλημα;:)
Μη μπουμε ομως σ' αυτη τη περιπετεια του αναλογικου/ψηφιακου. Φτανουν οσες εχω!!
Είναι πασιφανές ότι δεν έχεις...αρκετές.;)
Τελικώς κλαίνε οι χήρες,κλαίνε και οι...παντρεμένες (άσχετο με το βινυλιακόν άγος αυτό,αλλά σχετικό με την ύπαρξη αφιερωμένου χώρου...)

Συνδρομή σε ψηφιακό πάροχο,ο...΄΄φερετζές΄΄ του παραδοσιακού ακροαματικόφιλου - ή ακροαματικο...φλου;:p

Μιλώντας λοιπόν περί ιεροσυλίας,έχεις επίγνωση πόσο μεγαλύτερο ατόπημα είναι η μεταβίβαση σήματος από την κεφαλή στο φωνογραφικό στάδιο και ακολούθως στο προενισχυτικό με ανισόρροπες τοπολογίες και διασυνδέσεις;

Αλλά τα RCA δεν θίγονται δεόντως από βινυλιακά ιερατεία,οι αναλογικοψηφιακές μετατροπές που θα βελτίωναν δυνητικώς τη διαχείριση του φωνογραφικού σήματος τους μάραναν...:sneaky:
 
Last edited:

Ν

Νίκος Τεγόπουλος

Guest
Δεν το έσβησες :(...θα το δει ο άλλος τώρα και θα αρχίσει:smg:

Ευτυχώς που ο Ζαπ τουλάχιστον μπαίνει σπανίως
...σε περιπτωση επιθεσης, εχθρος θα αποκρουσθει και θα ριφθει στη θαλασσα.

Στις ασκησεις τουλαχιστον....παντα αυτο γινεται!!
 

VLASSIS-S

Sιγμοειδής Νέμεσις
Μηνύματα
8.074
Reaction score
14.059
Αγαπητε Νικο αυτοι οι τρελαρες θα σε βαλουν να χωρισεις, μην ακους τιποτα, διαγραψου απο το avsite μηπως και γλυτωσεις τον γαμο σου.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.833
Reaction score
84.881
Ενα μεγάλο κομμάτι της HiFi κοινότητας ζει μέσα στον αντιεπιστημονικό παραλογισμό. Φαίνεται πως αυτο δεν ισχύει για τους φίλους του Home cinema, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους αντιλαμβάνονται την σημασία της επιστήμης και αφήνουν τα φιδόλαδα του παρελθόντος στην άκρη.

Θεωρώ επίτευμα του avsite το οτι πολλοί (όχι όλοι :gotcha:) απο την πρώτη ομάδα εχουν τουλάχιστον κατανοήσει την σημασία του χώρου στην αναπαραγωγή μουσικής. Ειναι τεράστιο βήμα. Ακόμα και αυτοί που προβάλλουν διάφορες δικαιολογίες για να μην κάνουν τα προβλεπόμενα, εχουν αρχίσει να καταλαβαίνουν τι πραγματικά συμβαίνει. Θα ήμουν πολυ χαρούμενος αν μάθαινα πως έχουμε τουλαχιστον συνειδητοποιήσει πως τις ανεπάρκειες του χωρου δεν μπορουμε να τις παλέψουμε αλλάζοντας καλωδια. Έστω και αυτό ειναι νίκη.

Και το αγνό παρθένο αναλογικό σήμα μπορει να περιμένει. Έρχεται η σειρά του.
 
Last edited:

Ν

Νίκος Τεγόπουλος

Guest
Και το αγνό παρθένο αναλογικό σήμα μπορει να περιμένει. Έρχεται η σειρά του.
;;;;;;;;;;;;;;;;,;;;;;;;

Ταιριαζει εδω το: αναλογικαριοι ολων των χωρων ενωθειτε;
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.833
Reaction score
84.881
θα τείνει να συμπιέζει τις δυναμικές αντιθέσεις σε μικρότερο βαθμό σε σύγκριση με τοπολογία οδήγησης τάσης...
Και ομως ακούγεται η συμπίεση του, εμφανώς. Δεν ξέρω πως θα ακουγόταν στην άλλη περίπτωση, ίσως περισσότερο, αλλα ακούγεται. Αναμενόμενο, δεν μπορει να στα προσφέρει ολα με 10000€, και ικανότητα να παίζει σε οικογενειακά σαλόνια, και full range, και ακριβέστατο, και μικρό, και γενναίο headroom. Δεν γίνεται. Για παραπάνω υπάρχουν και τα beolab.
 
Last edited:

Ν

Νίκος Τεγόπουλος

Guest
Αγαπητε Νικο αυτοι οι τρελαρες θα σε βαλουν να χωρισεις, μην ακους τιποτα, διαγραψου απο το avsite μηπως και γλυτωσεις τον γαμο σου.
..μπα.. Βλασση, δε το βλεπω πιθανο. Πως αλλωστε θα μπορουσε να γινει αυτο οταν υπαρχει εναλλακτικη; Καρτερια χρειαζεται απο μερους μου. Ελπιζω μονο να μην αποδειχθει....Ιώβια!!
 



Μηνύματα
93
Reaction score
90
Ανοιγω ενα thread για αυτο το θεμα γιατι μου κανει εντυπωση πως δεν υπαρχει ενα sticky thread οργανωμενο, για να βοηθησει ολα τα μελη.

Ποια πιστεύετε πως είναι καλύτερη λύση για μείωση αντήχησης;

Ποια υλικά; Absorbers? Diffusors?

Bass traps? Helmholtz resonators?

Συγκεκριμένες μάρκες ή DIY λύσεις? Είχατε παρόμοιο πρόβλημα και το λύσατε, και πως?

Πως γίνονται σωστά και πρακτικά οι μετρήσεις?

Με τι κριτήρια επιλέγεται ο συνδυασμός των λύσεων? Σε ποια σημεία πρέπει να γίνεται η τοποθέτηση?

και δύο ενδιαφέροντα Video:



Προσωπικά προτιμώ:
  1. Μεγάλες εταιρίες με μετρημένα προϊόντα, όπως η GIK -και όχι DIY
  2. Bass traps στις γωνίες. Πολλά, απο πάνω μέχρι κάτω, και στις γωνιές στο ταβάνι αν είναι δυνατόν. τουλάχιστον 8 τεμάχια απο μεγάλα bass traps σε ένα τυπικο σαλόνι. Panel resonators εναλλακτικά μπορουν να δώσουν καλά αποτελέσματα, αν είναι σωστά κατασκευασμένα.
  3. Σε πρώτη φάση προτιμώ τα broadband bass traps, και όχι στοχευμένα helmholtz. Αυτα έρχονται ως κερασάκι, αν κριθεί απαραίτητο στο τέλος, για fine tuning.
  4. Διάχυση σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη επιφάνεια του δωματίου επιτρέπει η παντόφλα. Πλαϊνούς τοίχους, ταβάνι, και όχι μόνο.
  5. Αναλόγως το δωμάτιο και τον τύπο του ηχείου LEDE/DELE μπορεί να είναι καλές ιδέες, αλλά να μην νεκρωθεί και τελείως ο χώρος- ετσι κι αλλιώς βέβαια ειναι δυσκολο να νεκρωθεί ένα τυπικο ελληνικό σαλόνι
  6. Οχι μεγάλες ακάλυπτες ανακλαστικές επιφάνειες (τζαμαρίες, κρυσταλλιέρες)
  7. Οσο το δυνατόν "σφραγισμένα" δωμάτια.
  8. Καλή συμμετρία τουλάχιστον για την πρώτη ανάκλαση.

Σε φαντάζομαι να τοποθετούσες σε καθημερινή βάση συστοιχία Attack Wall αποθηκεύοντάς την αργότερα και με πιάνει νευρικό γέλιο...
https://www.avsite.gr/forum/threads/Ανατομία-Ακουστικής-Χώρων-remastered.79626/page-10#post-1292897

Υπάρχει ήδη το νήμα "Ανατομία Ακουστικής Χώρων" το οποίο έχει θίξει όλα όσα αξιόλογα ζητήματα - αναφερόμενο και σε κανόνες αντιμετώπισης εκείνων - θα μπορούσαν να απασχολήσουν κάποιον ενδιαφερόμενο...

Αν κάτι δεν υπάρχει,είναι λύσεις εν είδει ΄΄πανάκειας΄΄ ως προς τα ακουστικά γνωρίσματα οποιουδήποτε χώρου ακρόασης ανεξαιρέτως.

Σε περιπτώσεις όπως η δική σου,απαραίτητα πρώτα βήματα θα μπορούσαν να είναι:

- Μπασοπαγίδες ευρείας ζώνης (όπως αναφέρθηκαν από τον DF) : Η εγκατάστσή τους κρίνεται απολύτως απαραίτητη,αφού θα επιδράσει εμμέσως και στο πώς θ'αντιλαμβάνεται ο ακροατής τις ανώτερες οκτάβες.

- Μείωση στην απόσταση ακρόασης: Άμα στη θέση ακρόασης γίνεται υποδοχή σε μεγαλύτερο ποσοστό άμεσης ηχητικής ενέργειας,τότε και η προαιρετική εφαρμογή ισοστάθμισης θα αντιστρατεύεται πιο αποτελεσματικά στην αντίληψη του ακροατή την ενεργειακή σύσταση που θα διέκρινε το υπάρχον πεδίο αντήχησης.

- Προαιρετική κάθοδος στις στάθμες ακρόασης : Η απόκριση του ακουστικού μας συστήματος δεν είναι γραμμική με συνέπεια η αντίληψη του ακροατή να διαφοροποιείται σε συνάρτηση προς την προκύπτουσα στάθμη ηχητικής πίεσης στη θέση ακρόασης.

- Αποχή από αποκλειστική επίστρωση επιφανειών με λεπτά πορώδη υλικά που θα επιδρούσαν μονάχα στις υψηλές οκτάβες.

- Συνδυασμός διάχυσης και απορρόφησης : Η απορρόφηση από μόνη της θα αποσπούσε ηχητική ενέργεια από το χώρο αλλά και ωφέλιμη ισχύ από το ηχοσύστημα.Οι ακριβείς ζώνες εφαρμογής εκείνων θα καθορίζονται από τον υπολογισμό του χρόνου αντήχησης στις επιμέρους οκτάβες.Ως δόκιμη μέθοδος μέτρησης παντοκατευθυντικό μικρόφωνο ευρισκόμενο στη θέση ακρόασης κι εναλλακτικά σε γειτονικές θέσεις με ιδιαίτερη μέριμνα ώστε να είναι το μικρόφωνο τοποθετημένο στο ίδιο ύψος που θα βρίσκονται τα ώτα κατά τη διάρκεια μιας απαιτητικής ακρόασης.

Κι extra bonus σε μια πιθανή ερώτηση του τύπου ΄΄Η παντόφλα δεν αστειεύεται και δεν με απασχολεί κατά πόσον πρόκειται για παιγνίδια εξουσίας ή οτιδήποτε,αφού ούτως ή άλλως επιλογή μου είναι να το βιώνω.Εκείνο που με τρώει κι εκείνο που με σώζει,θα ήταν μια αβασάνιστη μέθοδος - ύστερα από την εγκατάασταση μπασοπαγίδων - που θα συντελούσε σε πτώση των χρόνων αντήχησης στις μεσαίες και μεσουψηλές οκτάβες.Τί άλλο θα γινόταν να προταθεί;΄΄
https://hofa-akustik.de/en/modules/curtain/

https://hofa-akustik.de/en/modules/curtain/iso/
Παιδια 5 σελιδες σχεδον εκτος θεματος. Ξεκινησα αυτο το thread με την ελπιδα οτι εσεις οι παλαιοτεροι και σοφοτεροι στο θεμα hi-end, θα μπορειτε να δωσετε πολυτιμες συμβουλες σε newbies σαν εμας.

Μεχρι στιγμης IMHO αν διαβασει αυτο το thread ενας νουμπας οπως εγω θα ωφεληθει βλεποντας τα video, την απαντηση του @Dimifoot και @Bhutia. Επισης οποιος εχει πολλη ορεξη και του αρεσει η θεωρια θα ωφεληθει διαβαζοντας το εξαιρετικο sticky thead του @Bhutia καθώς και τα case studies του @costas EAR και του @Dimifoot . Ο πρώτος με πολύ καλες παρεμβασεις ηχο-διαχυσης (κυριως στο χωρο του) και ο δευτερος παραδιδοντας μαθηματα σταδιακης βελτιωσης και εξυονης χρησης του Dirac.

Προσωπικα ειμαι εξαιρετικα πρακτικο ατομο, και προσπαθω να βρισκω λυσεις που δουλευουν στο 80% των περιπτωσεων. Με κινδυνο να θαφτω μεχρι στιγμης το προσωπικο μου draft mindmap για στερεοφωνικα συστηματα ειναι το εξης:

Επιλογη Ηχειων
Α) Μικρος χωρος -> μικρα ηχεια + sub
Β) Μεσαιος χώρος (20 - 30τμ) -> μεσαια ηχεια (και ίσως sub)
Γ) Μεγάλος χώρος (30+τμ) -> full range ηχεία (αν επαρκει το budget)

Κατανομή Επένδυσης:
  • 10% τουλάχιστον σε room treatment (ή τουλάχιστον 500ευρω). Σε ένα τυπικό σαλόνι ιδανικά απαιτείται επένδυση 1000ευρω+ για σοβαρη βελτιωση
  • 30% σε ηχεία
  • 25% σε ενίσχυση
  • 25% σε πηγή (+dac)
  • 10% καλώδια και power conditioner
    (για interconnect συνδέσεις, αν δεν ειναι εφικτο να μικρυνουν, ανω των 3m προτεινω xlr)
Tip: αν το budget δεν επαρκει για κατι ικανοποιητικο υπαρχουν φοβερες ευκαιριες στο avsite, στη ΧΕ και ισως σε καποιου εμπορους (στο hiendnews ειναι λιγο τσημπημενα). Αν το budget περισσευει επενδυση μικρου ποσου σε gadgets οπως αντικραδασμικα (ιδιαιτερα για πικαπ και cd player)

Software
  • Roon, Tidal, Spotify (υπαρχει το foobar κ.α. αλλα χλωμο να ειναι τοσο καλα οσο το Roon)
  • (Dirac)
  • IMHO ειναι προτιμοτερο το dac (ή processor) να ειναι roon ready. Θεωρω πως οποιαδηποτε αναγκη προσθετου καλωδιου αλλοιωνει το σημα.

Αντιμετώπιση Αντήχησης και άλλων φαινόμενων σε τυπικό σαλόνι:
  • Ο χώρος (αν ειναι σαλονι) πρέπει να είναι σχετικά γεμάτος με καναπεδες, τραπεζι, βιβλιοθηκη, καδρα κτλ Αν η βιβλιοθηκη ειναι αδεια σχετικα, αγοραστε βιβλια με το κιλο ή βαλτε εστω αδειες θηκες cd (λυση απελπισιας)
  • Συμμετρικη τοποθέτηση ηχείων σε διάφορα σημεία με βάση τον κανόνα των πέμπτων, της χρυσής τομής, ή των οδηγιών του κατασκευαστή και μέτρηση ποιο είναι καλύτερο, και ποιο ακουγεται καλυτερα. Υπαρχουν calculators που αναλογα τις διαστασεις του χωρου, και τα υλικα κατασκευης βοηθουν στον υπολογισμο συχνοτητων συντονισμου (και οχι μονο) και δινουν πολυτιμες συμβουες
  • Το πειραμα αλλαγης τοποθετησης πρεπει να γινει στις συνηθισμενες σταθμες εντασης, γιατι η συμπεριφορα ηχοσυστηματος/χωρου αλλαζει αναλογα τα db. Επισης μερικες φορες η στροφη 90 μοιρων ολου του συστηματος μπορει να φερει εκπληκτικα (θετικα ή αρνητικα) αποτελεσματα
  • Αποσταση μεταξυ tweeters ιση περιπου με την αποσταση απο τη θεση ακροασης
  • Η αλλαγη κλισης των ηχειων προς τη θεση ακροασης μπορει ισως να κανει τη στερεοφωνικη εικονα πιο εστιασμενη αλλα παραλληλα να κανει και τα πριμα πιο τονισμενα
  • Ηχοαπορροφηση με panels στην πρώτη ανάκλαση, πίσω από τα ηχεία, απέναντι από τα ηχεία, και cloud πάνω.
  • Μπασοπαγιδες στις (4) γωνιες (ιδανικα απο πανω μεχρι κατω). Βοηθα η μετρηση με ντεσιμπελομετρο ή εστω περπατωντας στο χωρο ωστε να βρουμε που εχει συντονιζεται περισσοτερο, για να τοποθετηθει εκει η μπασοπαγιδα
  • Αν το WAF ειναι ανασταλτικος παραγοντας υπαρχουν και art panels αλλα κοστιζουν περισσοτερο (μπορει και τα διπλασια). Επισης υπαρχουν ομορφα cloud panels με spotακια (ειδικη κατασκευη πχ σε γυψοσανιδα)
  • Βαρία χαλιά. Βαριές κουρτίνες.
  • Κλειστος χωρος. Αν εχει ανοιγμα πρεπει να μπει πορτα ή χωρισμα ή ειδικη κουρτινα κατα τη διαρκεια ακροασης
  • Αν περισσευει budget προσθηκη diffusers
  • Επιθυμητο RT-60 καπου στο 0.3 (ουτε πολυ ζωντανος χωρος ουτε πολυ νεκρος)
  • Αν με το room treatment δεν ερχεται το επιθυτο αποτελεσμα, και το παραπανω treatment δεν ειναι εφικτο (λογω WAF ή budget) αξιοποιηση τεχνολογιων οπως το Dirac. Αν η αποκλιση ειναι μεγαλη αλλαγη δωματιου (ή σπιτιου αν ειναι με ενοικιο). Αν ουτε αυτο ειναι εφικτο καταφευγουμε σε ενα καλο ενισχυτη ακουστικων και καλα ακουστικα :D
Καλές εταιριες IMHO:
www.rpgeurope.com
www.acoustic-foam.co.uk
gikacoustics.co.uk

Χρησιμο συγκριτικο review:
https://www.soundonsound.com/reviews/choosing-using-porous-absorbers
αξιο αναφορας:
https://lazarakis.gr/component/eshop/catalog/category/1003-ihomonosi?Itemid=108
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.244
Reaction score
137.870
Αποσταση μεταξυ tweeters ιση περιπου με την αποσταση απο τη θεση ακροασης
Ίση ακριβώς, όχι "περίπου".
Βασικές αρχές στερεοφωνίας.
Η αλλαγη κλισης των ηχειων προς τη θεση ακροασης μπορει ισως να κανει τη στερεοφωνικη εικονα πιο εστιασμενη αλλα παραλληλα να κανει και τα πριμα πιο τονισμενα
Όχι.
Η κλίση των ηχείων προς τη θέση ακρόασης είναι υποχρεωτική.
Βασικές αρχές στερεοφωνίας.

Για να μειωθούν οι πρώτες ανακλάσεις από τους πλαϊνούς τοίχους, μπορεί να χρησιμοποιηθεί έξτρα (επιπρόσθετη) κλίση των ηχείων προς τα έσω, το λεγόμενο toe in, εφόσον οι λοβοί ακτινοβολίας των ηχείων το επιτρέπουν.
Ηχοαπορροφηση με panels στην πρώτη ανάκλαση, πίσω από τα ηχεία, απέναντι από τα ηχεία, και cloud πάνω.
Ηχοαπορρόφηση πουθενά, εκτός αν θες να υλοποιηθεί lede.
Κανονικά, πρέπει να απαγορεύεται η ηχοαπορρόφηση, ακόμα κι ως ιδέα..
Βαρία χαλιά. Βαριές κουρτίνες.
Όχι, μόνο κακό κάνουν.
Φτιάχνουν ένα κακό φίλτρο ανομοιογενούς απορρόφησης μεσαιουψηλών συχνοτήτων, που μετά πρέπει να το διορθώσεις, ενώ κατεβάζουν τους χρόνους αντήχησης μόνο στα πρίμα, κάνοντας μουντό το χώρο.
Αν με το room treatment δεν ερχεται το επιθυτο αποτελεσμα, και το παραπανω treatment δεν ειναι εφικτο (λογω WAF ή budget) αξιοποιηση τεχνολογιων οπως το Dirac.
Πρώτα απ'ολα, μειώνεις το πρόβλημα του χώρου, μειώνοντας στο απολύτως ελάχιστο την απόσταση ακρόασης, διότι σε νιαρφιλντ συμμετέχει τραγικά λιγότερο ο χώρος σε αυτό που ακούς.
 

Μηνύματα
93
Reaction score
90
Σε φαντάζομαι να τοποθετούσες σε καθημερινή βάση συστοιχία Attack Wall αποθηκεύοντάς την αργότερα και με πιάνει νευρικό γέλιο...
https://www.avsite.gr/forum/threads/Ανατομία-Ακουστικής-Χώρων-remastered.79626/page-10#post-1292897

Υπάρχει ήδη το νήμα "Ανατομία Ακουστικής Χώρων" το οποίο έχει θίξει όλα όσα αξιόλογα ζητήματα - αναφερόμενο και σε κανόνες αντιμετώπισης εκείνων - θα μπορούσαν να απασχολήσουν κάποιον ενδιαφερόμενο...

Αν κάτι δεν υπάρχει,είναι λύσεις εν είδει ΄΄πανάκειας΄΄ ως προς τα ακουστικά γνωρίσματα οποιουδήποτε χώρου ακρόασης ανεξαιρέτως.

Σε περιπτώσεις όπως η δική σου,απαραίτητα πρώτα βήματα θα μπορούσαν να είναι:

- Μπασοπαγίδες ευρείας ζώνης (όπως αναφέρθηκαν από τον DF) : Η εγκατάστσή τους κρίνεται απολύτως απαραίτητη,αφού θα επιδράσει εμμέσως και στο πώς θ'αντιλαμβάνεται ο ακροατής τις ανώτερες οκτάβες.

- Μείωση στην απόσταση ακρόασης: Άμα στη θέση ακρόασης γίνεται υποδοχή σε μεγαλύτερο ποσοστό άμεσης ηχητικής ενέργειας,τότε και η προαιρετική εφαρμογή ισοστάθμισης θα αντιστρατεύεται πιο αποτελεσματικά στην αντίληψη του ακροατή την ενεργειακή σύσταση που θα διέκρινε το υπάρχον πεδίο αντήχησης.

- Προαιρετική κάθοδος στις στάθμες ακρόασης : Η απόκριση του ακουστικού μας συστήματος δεν είναι γραμμική με συνέπεια η αντίληψη του ακροατή να διαφοροποιείται σε συνάρτηση προς την προκύπτουσα στάθμη ηχητικής πίεσης στη θέση ακρόασης.

- Αποχή από αποκλειστική επίστρωση επιφανειών με λεπτά πορώδη υλικά που θα επιδρούσαν μονάχα στις υψηλές οκτάβες.

- Συνδυασμός διάχυσης και απορρόφησης : Η απορρόφηση από μόνη της θα αποσπούσε ηχητική ενέργεια από το χώρο αλλά και ωφέλιμη ισχύ από το ηχοσύστημα.Οι ακριβείς ζώνες εφαρμογής εκείνων θα καθορίζονται από τον υπολογισμό του χρόνου αντήχησης στις επιμέρους οκτάβες.Ως δόκιμη μέθοδος μέτρησης παντοκατευθυντικό μικρόφωνο ευρισκόμενο στη θέση ακρόασης κι εναλλακτικά σε γειτονικές θέσεις με ιδιαίτερη μέριμνα ώστε να είναι το μικρόφωνο τοποθετημένο στο ίδιο ύψος που θα βρίσκονται τα ώτα κατά τη διάρκεια μιας απαιτητικής ακρόασης.

Κι extra bonus σε μια πιθανή ερώτηση του τύπου ΄΄Η παντόφλα δεν αστειεύεται και δεν με απασχολεί κατά πόσον πρόκειται για παιγνίδια εξουσίας ή οτιδήποτε,αφού ούτως ή άλλως επιλογή μου είναι να το βιώνω.Εκείνο που με τρώει κι εκείνο που με σώζει,θα ήταν μια αβασάνιστη μέθοδος - ύστερα από την εγκατάασταση μπασοπαγίδων - που θα συντελούσε σε πτώση των χρόνων αντήχησης στις μεσαίες και μεσουψηλές οκτάβες.Τί άλλο θα γινόταν να προταθεί;΄΄
https://hofa-akustik.de/en/modules/curtain/

https://hofa-akustik.de/en/modules/curtain/iso/
Ίση ακριβώς, όχι "περίπου".
Βασικές αρχές στερεοφωνίας.

Όχι.
Η κλίση των ηχείων προς τη θέση ακρόασης είναι υποχρεωτική.
Βασικές αρχές στερεοφωνίας.

Για να μειωθούν οι πρώτες ανακλάσεις από τους πλαϊνούς τοίχους, μπορεί να χρησιμοποιηθεί έξτρα (επιπρόσθετη) κλίση των ηχείων προς τα έσω, το λεγόμενο toe in, εφόσον οι λοβοί ακτινοβολίας των ηχείων το επιτρέπουν.

Ηχοαπορρόφηση πουθενά, εκτός αν θες να υλοποιηθεί lede.
Κανονικά, πρέπει να απαγορεύεται η ηχοαπορρόφηση, ακόμα κι ως ιδέα..

Όχι, μόνο κακό κάνουν.
Φτιάχνουν ένα κακό φίλτρο ανομοιογενούς απορρόφησης μεσαιουψηλών συχνοτήτων, που μετά πρέπει να το διορθώσεις, ενώ κατεβάζουν τους χρόνους αντήχησης μόνο στα πρίμα, κάνοντας μουντό το χώρο.

Πρώτα απ'ολα, μειώνεις το πρόβλημα του χώρου, μειώνοντας στο απολύτως ελάχιστο την απόσταση ακρόασης, διότι σε νιαρφιλντ συμμετέχει τραγικά λιγότερο ο χώρος σε αυτό που ακούς.
Σε ευχαριστω Κωστα για το πολυτιμο feedback. Σε καποια σημεια συμφωνω μαζι σου και σε καποια αλλα οχι... Αλλα μου αρεσει που υπαρχει χρησιμη πωλυφωνια, και δεν αναλωνομαστε σε συζητηση για σεμεδακια και κρυσταλλιερες ;)
 

Ν

Νίκος Τεγόπουλος

Guest
και δεν αναλωνομαστε σε συζητηση για σεμεδακια και κρυσταλλιερες
Πρωτιστως ευθυνομαι εγ
και δεν αναλωνομαστε σε συζητηση για σεμεδακια και κρυσταλλιερες ;)
Πρωτίστως εγώ έχω την ευθύνη γ' αυτό. Σου ζητώ συγνώμη.
 

Μηνύματα
93
Reaction score
90
Πρωτιστως ευθυνομαι εγ

Πρωτίστως εγώ έχω την ευθύνη γ' αυτό. Σου ζητώ συγνώμη.
Νικο σε ευχαριστω πολυ για την κατανοηση :)
Βασικα ξεκινησα αυτο το thread γιατι πραγματικα με ποναει αυτο το προβλημα και θελω να μαθω απο τις δικες σας εμπειριες και γνωσεις.
Καποιοι ειναι υπερ τις διαχυσης και καποιοι υπερ της απορροφησης. Το ενδιαφερον ειναι πως τα ηχοαπορροφητικα υλικα κανουν και διαχυση, και τα υλικα διαχυσης κανουν και απορροφηση. Το LEDE (live & dead end συνδιασμος) ειναι ενδιαφερουσα μεθοδος οπως αναφερει ο Κωστας (που το εχει κανει επιτυχημενα στο χωρο του). Θεωρω ομως οτι δεν ειναι πρακτικα εφικτο (συνηθως) εκτος αν υπαρχει dedicated room
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.833
Reaction score
84.881
Γουστάρω @karolost :ενσωματώνει γνώση ταχύτατα.

Συνέχισε. Σε ενα χρόνο θα σκοτώνεις . :thumbsup:

Αλλά sub παίρνουμε πάντα (και περισσότερα απο ένα).
 
Last edited:


Μηνύματα
2.795
Reaction score
1.390
Ναι διαφωνώ.
Εφόσον δεν καταλαμβάνεις εμβαδό χρήσιμο με τα treatments, (τοποθετούνται στα ταβάνια και τους τοίχους) δεν τίθεται θέμα χρήσης κοινόχρηστου χώρου, παρά μόνο θέμα αισθητικής.

Αυτά που αρέσουν στην μέση ελληνίδα κυρία εγώ τα θεωρώ απαράδεκτα για σαλόνι.
Ολα λοιπόν είναι υπο διαπραγμάτευση. Τα είπε ο Εαρ παραπάνω, είναι απλό:


Αν πρόκειται λοιπόν για το σαλόνι ΤΗΣ, αποφασίζει αυτή. Αν πρόκειται για το σαλόνι της οικογένειας έχουν γνώμη όλοι. Αν δεν θέλει bass traps, να διώξετε και εσεις την κρυσταλλιέρα και πάει λέγοντας.
ομιλεις εκ του αφαλους...
στο σαλονι παντα υπαρχει έγκριση ..
αλλιώς δεν....
επίσης είναι νόμος... ενα ένα τη φορα.... διακριτικά..
 




Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.833
Μηνύματα
2.953.383
Members
38.244
Νεότερο μέλος
takis17
Top