KH 310 A - Active Studio Monitor στο σαλόνι?

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.765
Η αποθηκευμένη ενέργεια της καμπίνας, θα βγει.
Σχεδιαστικός στόχος των γκουρού του είδους, είναι να την κατευθύνουν έτσι, ώστε να βγεί από μια τρύπα, έστω και μερικώς βουλωμένη (πάσιβ ραντιέϊτορ).
Εκτιμώ ότι η μάζα της μερικώς βουλωμένης τρύπας, είναι ο καλύτερος τρόπος να μετατραπεί αυτή η ενέργεια σε θερμική.
Υπάρχουν κι άλλοι τρόποι, αλλά μάλλον εξωφρενικά ακριβοί, ή ανώφελα πολύπλοκοι.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.765
Είναι γενική πεποίθηση ότι η τρύπα του μπας ριφλεξ υπάρχει για να βγάζει πιο πολύ μπάσο το ηχείο.
Μπορεί όμως να μην είναι έτσι. Μπορεί να υπάρχει μόνο για 2 λόγους: 1.μικρότερη διαδρομή του μεγαφώνου, ώστε να δουλέψει πιο γραμμικά, και 2.εκτόνωση της αποθηκευμένης ενέργειας προς συγκεκριμένη κατεύθυνση, ώστε να μη γυρνάει πίσω και να πέφτει πάνω στο μεγάφωνο.
Ειδάλλως, ξεκινάς μασίφ αλουμινένιες κουρμπαριστές καμπίνες, ισοβαρικούς θαλάμους, αντικριστά μεγάφωνα, κι ένα σωρό "λύσεις", που σέρνουν άλλα προβλήματα.

Για τα παραπάνω, εκτιμώ ότι κάθε κλειστή καμπίνα, αποτελεί σχεδιαστικό ατόπημα.
Η συνετή διαχείριση της αποθηκευμένης ενέργειας είναι η απλή εκτόνωση μέσω της οπής, σε συνδυασμό με τον εντοιχισμό της καμπίνας.
Αυτό δηλαδή, που αποτελεί την τυπική αντιμετώπιση του θέματος σε κάθε νορμάλ στουντιακό χώρο και από όλες τις μεγάλες φίρμες στουντιακών μόνιτορ.
 

Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.466
Η αποθηκευμένη ενέργεια της καμπίνας, θα βγει.
οποτε η στιβαροτητα - το βαρος του ηχειου ειναι κρισιμο (αν καταλαβαινω σωστα) , δεν αγοραζουμε με το κιλο βεβαια - αλλα εχει κι αυτο τη σημασια του (?) ...

το βαρος των ηχειων ειναι ακομα ενα θεμα που με ταλανιζει εσχατως ...
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.969
Reaction score
11.407
1.μικρότερη διαδρομή του μεγαφώνου, ώστε να δουλέψει πιο γραμμικά, και 2.εκτόνωση της αποθηκευμένης ενέργειας προς συγκεκριμένη κατεύθυνση, ώστε να μη γυρνάει πίσω και να πέφτει πάνω στο μεγάφωνο.
1. Τα καλά μεγάφωνα με ικανή γραμμική περιοχή λειτουργίας πωλούνται πια και στα περίπτερα. Δεν υπάρχει λόγος να προσπαθούμε να έχουμε full range ηχείο με ένα 8' ή 10' ή ακόμη και 12' γούφερ. Μόνο οι εμπορικές εταιρίες προσπαθούν για να πουλάνε. Ακόμη και οι καλές στουντιακές ;-)

2. Αυτό ίσως έχει κάποιο νόημα αλλά δεν είναι τόσο απλό. Η οπή εκτονώνει μικρό συχνοτικό εύρος και όχι όλη την ενέργεια που αποθηκεύει η καμπίνα. Συν του ότι η εκτόνωση είναι εξ ορισμού καθυστερημένη άρα bye bye καλό waterfall. Πιστεύω ότι μεγάλες εντοιχισμένες κλειστές καμπίνες για τις χαμηλές συχνότητες θα διαχειρίζονται καλύτερα την αποθηκευμένη ενέργεια λόγω μεγάλου εσωτερικού όγκου. Μεγάλες όμως από αυτές που δεν πωλούνται στο εμπόριο. Κάτι σαν infinite baffle ας πούμε.

Ή φτιάχνεις ένα linkwitz ή παίρνεις ένα μαγκ και δεν έχεις τέτοια θέματα ;-)
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.765
Πιστεύω ότι μεγάλες εντοιχισμένες κλειστές καμπίνες για τις χαμηλές συχνότητες θα διαχειρίζονται καλύτερα την αποθηκευμένη ενέργεια λόγω μεγάλου εσωτερικού όγκου. Μεγάλες όμως από αυτές που δεν πωλούνται στο εμπόριο. Κάτι σαν infinite baffle ας πούμε.

Ή φτιάχνεις ένα linkwitz ή παίρνεις ένα μαγκ και δεν έχεις τέτοια θέματα ;-)
Σε τέτοιο επίπεδο θεωρητικής σκέψης, ναι, οι απόψεις είναι γνωστές και όλες έχουν κάποια σημαντική και σοβαρά στοιχειοθετημένη βάση.

Το ερώτημα που σου θέτω ευθέως, είναι γιατί τις 3 θεωρητικές λύσεις που προτείνεις, δε τις υλοποιεί η συντριπτική πλειοψηφία των μεγάλων ( ATC, adam, genelec, jbl, κλπ).

Στην υλοποιημένη απάντηση των μεγάλων στηρίζω τη λογική μου, θεωρώντας ντε φάκτο ότι είμαι εντελώς άσχετος, μπροστά στον σχεδιαστή πχ των νέων Adam, ή όλης της σειράς της ATC. Λέω μεσα μου : αυτοί, ξέρουν. Κι απλώς προσπαθώ να αποκωδικοποιήσω και να δικαιολογήσω για την περιέργειά μου, τις σχεδιαστικές τους επιλογές. :)

Στη συνέχεια, απλώς κάνουμε χαβαλέ με τον πχ ντιμιφουτ για εντελώς ανόητα θέματα, ακόμα και για τα κοράλλια του μάρκου ρε παιδάκι μου, ή για πικάπ, ενώ στην ουσία, είμαι απολύτως βέβαιος για την εξωφρενική τελειότητα ήχου που θα μπορούσε να μου παρέχει ένα εντοιχισμένο πολυκάναλο σετ με οποιαδήποτε ενεργά μονιτορ των άνωθεν εταιρειών, όπως και τα φρέσκα 3-άρια της Άνταμ με τα 7-άκια, και μία αρμαθιά σαμπ. Επίσης, είμαι βέβαιος για τα σχεδιαστικά σφάλματα των μάγκ και την ανεπάρκειά τους για πιστή αναπαραγωγή. Δεν έχω απορίες επί τούτου.
 
Last edited:

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.347
Reaction score
7.976
1. Τα καλά μεγάφωνα με ικανή γραμμική περιοχή λειτουργίας πωλούνται πια και στα περίπτερα. Δεν υπάρχει λόγος να προσπαθούμε να έχουμε full range ηχείο με ένα 8' ή 10' ή ακόμη και 12' γούφερ. Μόνο οι εμπορικές εταιρίες προσπαθούν για να πουλάνε. Ακόμη και οι καλές στουντιακές ;-)

2. Αυτό ίσως έχει κάποιο νόημα αλλά δεν είναι τόσο απλό. Η οπή εκτονώνει μικρό συχνοτικό εύρος και όχι όλη την ενέργεια που αποθηκεύει η καμπίνα. Συν του ότι η εκτόνωση είναι εξ ορισμού καθυστερημένη άρα bye bye καλό waterfall. Πιστεύω ότι μεγάλες εντοιχισμένες κλειστές καμπίνες για τις χαμηλές συχνότητες θα διαχειρίζονται καλύτερα την αποθηκευμένη ενέργεια λόγω μεγάλου εσωτερικού όγκου. Μεγάλες όμως από αυτές που δεν πωλούνται στο εμπόριο. Κάτι σαν infinite baffle ας πούμε.

Ή φτιάχνεις ένα linkwitz ή παίρνεις ένα μαγκ και δεν έχεις τέτοια θέματα ;-)
Ολα τα προβληματα σου λυμενα.
Αρχισε την αποταμιευση.
...ή την εκταμιευση, δεν ξερω!
http://steinwaylyngdorf.com/products/
 



Μηνύματα
6.855
Reaction score
5.395
Μ’ ένα καλό dac-pre κι ένα ζεύγος ποιοτικών ακουστικών στο κεφάλι σου καθαρίζεις με το καλημέρα.
Η δυσκολία στο στήσιμο ξεκινάει και τελειώνει στο να βάλεις τα ακουστικά με σωστό το left-right.

Προσθέτοντας κι ένα ζεύγος ΚΗ310 στο 1,2μ. έχεις κορυφαίο ήχο και από ηχεία.
Εκεί η δυσκολία ξεκινάει και τελειώνει στο να μετρήσεις με τη μεζούρα το 1,20.

Είναι απορίας άξιο που οι περισσότεροι από μας προσπερνάμε τις εύκολες αυτές λύσεις κι ασχολούμαστε με το κυνήγι της far-field ακρόασης στο λάθος από πλευράς ακουστικής χώρο ενός σαλονιού ξοδεύοντας άπειρο χρόνο και χρήμα, δυσανάλογα υψηλό για την ηχητική ποιότητα που αποκομίζουμε.
 

Μηνύματα
5.358
Reaction score
6.483
Mηπως γιατι ειμαστε αλλεργικοι στη στεκα και στα μαξιλαρακια ειδικα το καλοκαιρι?
Μηπως γιατι θελουμε να ακουμε μουσικη σε μεγαλο χωρο γιατι το μεγεθος για το ματι μετραει αφου με αυτο κυριως ακουμε?
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.765
Είναι απορίας άξιο που οι περισσότεροι από μας προσπερνάμε τις εύκολες αυτές λύσεις κι ασχολούμαστε με το κυνήγι της far-field ακρόασης στο λάθος από πλευράς ακουστικής χώρο ενός σαλονιού
Συμφωνώ 1000%.

Η λογική του '70 σε κάθε σαλόνι να βρίσκονται τα 2 ηχειάκια (ή ηχειάρες) στις 2 άκρες του ενός τοίχου και η ακρόαση να γίνεται στον καναπέ τον κολλημένο στον απέναντι τοίχο με απρόβλεπτα αποτελέσματα λόγω ανακλάσεων, είναι το μεγαλύτερο σφάλμα που υφίσταται.

Νιαρφιλντ, από μικρού όγκου διακριτικά ηχειάκια και σαμπ. Αυτή είναι η λύση, με άριστα και απολύτως προβλέψιμα αποτελέσματα. :)
 



Μηνύματα
6.855
Reaction score
5.395


74εκ. πλάτος, 33εκ. ύψος, 65 βάθος.

Αυτές είναι οι διαστάσεις του KH870 σαμπ αν τοποθετηθεί οριζόντια.
Σκέφτομαι να το στήσω σε επιδαπέδια βάση ψηλά, πάνω από την οθόνη του pc, οριζόντια, με κλίση προς τα κάτω.
Δεν μου πάει η καρδιά να το ακούω από το πάτωμα ή στο πλάι από τα ηχεία.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.765
Με γειά!
Ενισχυτή;

Βάλτο και κάθετα, με κλίση προς τα κάτω, πάνω από την οθόνη, ψηλά.
Η κουρμπα που έχει στο πανω-πίσω μέρος, να πιάσει ταβάνι. Έτσι, θα τσιμπήσεις το γκέιν της γωνίας.
 

Μηνύματα
6.855
Reaction score
5.395
Eυχαριστώ, αύριο παραλαμβάνω.

Γίνεται και κρεμασμένο με κλίση με το κόψιμο στο πίσω μέρος να εφάπτεται στο ταβάνι, αλλά έτσι θα απέχει αρκετά από τα μόνιτορ, και θα είναι και πιο μακριά και από τη θέση ακρόασης. To boundary gain από το ταβάνι δεν το χρειάζομαι.

Σκεφτόμουν οριζόντια ανάμεσα στα μόνιτορ και πρόσωπο με αυτά, μήπως δοκιμάσω και το υψηλό κροσάρισμα.

Τις πολύ χαμηλές μέχρι τα 30Hz θα τις αναλαμβάνουν τα δύο δίμετρα Re Audio 18XXX που βρίσκονται στις γωνίες δεξιά και αριστερά από τη θέση ακρόασης.

Τα κρος των σαμπ θα γίνονται με το miniDSP 2x4HD.
Pre/dac το RME Adi-2pro.
Από το RME μπορώ να στέλνω unbalanced hi-pass >200Hz στα 310 και balanced προς το miniDSP για τα σαμπ, μέχρι 30Hz στα RE και 30-200Ηz στο KH870.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.765
Γίνεται και κρεμασμένο με κλίση με το κόψιμο στο πίσω μέρος να εφάπτεται στο ταβάνι, αλλά έτσι θα απέχει αρκετά από τα μόνιτορ
Μπα, μετράει πόσο θα απέχουν τα γούφερ από τα αφτιά, υπολόγισε: 2,70 το ύψος, στα 2 μέτρα θα είναι το πρόσωπο των γούφερ, εσύ όταν κάθεσαι στην καρέκλα τα αφτιά σου είναι στο 1- 1,20, ε, ψιλονίαρφιλντ έρχεται το σαμπ, στο 1-0.8μ από την κεφάλα σου. Μια χαρά, ίδια απόσταση με τα κυρίως μπορείς να έχεις.
[DOUBLEPOST=1519730901][/DOUBLEPOST]
Τις πολύ χαμηλές μέχρι τα 30Hz θα τις αναλαμβάνουν τα
Μη βιάζεσαι. Άστα μόνα τους να δεις τι θα κάνουν.

Και το μπαουνταρι γκεϊν, μη το υποτιμάς.
 

vasilisnt

Golden Boy!
Μηνύματα
2.111
Reaction score
2.750
Capital controls:

Διευκολύνεται περαιτέρω η μεταφορά κεφαλαίων προς το εξωτερικό από τα πιστωτικά ιδρύματα και τα ιδρύματα πληρωμών. Συγκεκριμένα, επιτρέπεται η αποδοχή και εκτέλεση εντολών μεταφοράς κεφαλαίων προς το εξωτερικό έως του ποσού των 2.000 ευρώ, ανά κωδικό πελάτη (Customer ID) και ανά ημερολογιακό δίμηνο.

ακομα ουτε το ενα adam δεν μπορουμε να τσιμπησουμε , Η οχι V εεεε , V μετα την εξδοδο απο το μνημονιο , το καλοκαιρι
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.558
Μηνύματα
2.944.222
Members
38.197
Νεότερο μέλος
YiorgosM
Top