Akis_G
Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
- Μηνύματα
- 2.353
- Reaction score
- 8.006
Σημαίνει ότι αυξάνεται η δύναμη (λόγω βαρύτητας) ανά επιφάνεια, διότι είναι πολύ μικρή η επιφάνεια, άρα αυξάνεται η αντίσταση της τριβής, και τελικά περιορίζεται πλήρως η οριζόντια ελευθερία στη μετακίνηση, δηλαδή στον άξονα Χ και Ψ που λες.Το ότι οι ακίδες έχουν ελάχιστη επιφάνεια επαφής, σημαίνει κάτι στη μηχανική;
Για την ορθότητα του πράγματος οι βαθμοί ελευθερίας στο σύνολο είναι 6.Όταν μιλάμε για "μηχανική γείωση" αναφερόμαστε στη μεταφορά όλων των δυνάμεων και ροπών που ασκούνται σε ένα σώμα στο "έδαφος" στήριξης. Αυτό γίνεται περιορίζοντας και τους 3 βαθμούς ελευθερίας (DOF) του σώματος. Αυτό επιτυγχάνεται μόνο με τη στήριξη που είναι γνωστή στη μηχανική ως πάκτωση. Καμία ελευθερία κινήσεων για να το έχετε στο μυαλό σας.
Είχα γράψει και στην αρχή κάπου αυτού του θρεντ ότι οι όροι που χρησιμοποιούνται τεχνικά δεν είναι δόκιμοι.
Σε ότι αφορά τα ηχεία, τη μόνη μηχανική γείωση που μπορώ να καταλάβω είναι η πάκτωση, να στηρίξει δηλαδή κάποιος σταθερά πάνω στο πάτωμα (βιδώσει) το ηχείο. Μόνο τότε μπορεί να πει κανείς ότι οι δονήσεις της καμπίνας περνούν στο πάτωμα, το οποίο αναλόγως της κατασκευής του, των υλικών και της ενέργειας που δέχεται μπορεί να δονείται μπορεί και όχι.
Οτιδήποτε άλλο πρέπει να εξετάζεται κατά περίπτωση. Οι ακίδες για παράδειγμα θεωρητικά σου περιορίζουν ένα βαθμό ελευθερίας και αυτόν προς μία κατεύθυνση μόνο (τον κάθετο άξονα προς τη φορά του βάρους). Προς τα πάνω το ηχείο μπορεί να σηκωθεί αφού δεν το περιορίζει κάτι. Πρακτικά, στις κοινές εφαρμογές, το ηχείο δεν χοροπηδάει από τις δονήσεις του (εκτός αν μιλάμε για sub). Το ίδιο συμβαίνει και στον οριζόντιο άξονα, θεωρητικά δεν υπάρχει κάτι που να το περιορίζει απόλυτα παρά μόνο η τριβή, οι ακίδες ή τα ποδαράκια μπορούν να ολισθήσουν, στην πραγματικότητα όμως οι ακίδας σε ένα πάτωμα μπορεί και να καρφώσουν και να λειτουργούν σαν μερική πάκτωση.
Το θέμα είναι, θέλουμε να κουνηθεί από τη θέση του το ηχείο; ή με άλλα λόγια οι όποιες δονήσεις θέλουμε,
α) να αναπτυχθούν ελεύθερα στο σύστημα ηχείο-δάπεδο;
β)να αποσβεστούν σε ενδιάμεσο υλικό ανάρτησης;
γ) ή να περιοριστούν στο ελάχιστο δυνατό;
Αν θέλουμε το (α) βάζουμε ποδαράκια που να επιτρέπουν τις περισσότερες δυνατές κινήσεις, ουσιαστικά να στηρίξουμε μόνο το βάρος του. Εγώ κάποτε είχα βάλει μπίλιες, ότι πιο ελεύθερο μπορεί να υπάρξει. Στόχος είναι να αφεθεί ελεύθερη η καμπίνα να κάνει βόλτες. Όπως περίπου δουλεύουν τα σύγχρονα αντισεισμικά συστήματα των κατασκευών. Δούλεψε; Ως προς τι, θα ρωτήσω. Δεν ξέρω να πω γιατί δεν με ενδιέφερε να δω τη διαφορά σε μπάσο σε σχέση με άλλη στήριξη. Ήταν κάτι ηχεία KEF βιβλιοθήκης που με ιδιοκατασκευές ξύλινες βάσεις στέκονταν στο χώρο. Με βόλεψε όμως πολύ για να τα μετακινώ στη τότε διάταξη που είχα και όταν τα χτυπούσαν οι μικρές που ήταν μωρά απλά πηγαίναν πιο πέρα και δεν πέφταν κάτω. Εγώ βασικά αυτό ήθελα.
Για το (β), (το (α) είναι μια οριακή περίπτωση του (β)), αρχίζει το μεγάλο πανηγύρι, για ποιες συχνότητες θα κουρδίσεις το σύστημα, τι χρόνους απόσβεσης θέλεις, για τι ποσά ενέργειας μιλάμε, εν τέλει πόση απομόνωση από το έδαφος θέλεις και πάει λέγοντας. Για τις περισσότερες εφαρμογές των κοινών θνητών λύσεις με καλά αποσβεστικά υλικά τύπου auralex κάνουν μια χαρά τη δουλειά τους. Για στούντιο έχω δει βάσεις με ελατήρια. Γενικά καλή τύχη με ότι πουλάει ο καθένας.
Το (γ) το έχω κάνω στα ηχεία του ταβανιού, δεν θα μπορούσα να γίνει κι αλλιώς .
Τα εντοιχισμένα ηχεία κάπως έτσι πρέπει να τα αντιλαμβανόμαστε ότι λειτουργούν (αν δεν έχουν αποσβεστικά στοιχεία να τα περιβάλλουν).
Όχι. Η ζωντάνια της καμπίνας είναι μέγεθος που πρέπει να περιορίζεται κατά το οικονομοτεχνικώς δυνατόν. Βεβαίως, τη εξαιρέσει όσων πιστεύουν πως η καμπίνα είναι σαν το αντηχείο της κιθάρας, καθώς και αυτών που αυτοί έχουν πάρει στο λαιμό τους.- οι επεμβάσεις στις καμπίνες με σκοπό την αδρανοποίησή τους ( extra εσωτερικά δεσίματα κλπ ) , δεν την βγάζουν εκτός προδιαγραφών του κατασκευαστή ; . . .
- harbeth ?Όχι. Η ζωντάνια της καμπίνας είναι μέγεθος που πρέπει να περιορίζεται κατά το οικονομοτεχνικώς δυνατόν. Βεβαίως, τη εξαιρέσει όσων πιστεύουν πως η καμπίνα είναι σαν το αντηχείο της κιθάρας, καθώς και αυτών που αυτοί έχουν πάρει στο λαιμό τους.
Δεν θα είναι, αν η ανάρτηση έχει χαμηλό Q, κάτω του 0,5, και χαμηλή ιδιοσυχνότητα, ας πούμε κάτω των 25Hz. Όπως ένα σωστά αναρτημένο υποσασί πικάπ (Systemdeck, Mantra, Linn Sondek). Αλλά τέτοιου είδους ανάρτηση, πρώτον, κοστίζει και, δεύτερον, δεν φαίνεται, δεν μπορεί να πουλήσει μούρη, όπως οι ακίδες...Η λύση που δείχνεις, με τα ελατήρια ανάρτησης και την ακαμψία στον οριζόντιο άξονα, είναι (σαφώς) ιδανική. Μόνο η περίπτωση μεγαφώνου στις οριζόντιες επιφάνειες της καμπίνας (άνω και κάτω) θα είναι προβληματική.
σορυ αλλά η όλη θεώρηση είναι λανθασμένη.Σημαίνει ότι αυξάνεται η δύναμη (λόγω βαρύτητας) ανά επιφάνεια, διότι είναι πολύ μικρή η επιφάνεια, άρα αυξάνεται η αντίσταση της τριβής, και τελικά περιορίζεται πλήρως η οριζόντια ελευθερία στη μετακίνηση, δηλαδή στον άξονα Χ και Ψ που λες.
Δε νομίζω να έχεις δει ηχεία να παίζουν και να μετακινούνται οι ακίδες με τις κινήσεις του γούφερ..
Πάρε μια σβήστρα, και άστην πάνω στο γραφείο σου με τη μεγάλη της επιφάνεια σε επαφή με την επιφάνεια του γραφείου. Ασκώντας λίγη πίεση πάνω στη σβήστρα, σύρτην πάνω στο γραφείο, θα δεις ότι δεν εμφανίζει μεγάλη αντίσταση τριβής.
Την ίδια πίεση προς τα κάτω αν ασκήσεις στη γωνία της σβήστρας, οπότε έχεις μικρή επιφάνεια επαφής με το γραφείο, μεγαλύτερη τριβή, η σβήστρα δε σέρνεται, ξύνεται και διαλύεται για να συρθεί, κι έτσι σβήνουμε στο χαρτί, με μικρή επιφάνεια σβήστρας, να έχει ικανή τριβή.
Πιο εύκολα σέρνεται μια μεγάλη επιφάνεια σε μια άλλη από μια μικρή που "σκαλώνει" στις μικροανωμαλίες της κάθε επιφάνειας. Εντελώς επίπεδη επιφάνεια, σχεδόν δεν υφίσταται..
Και τρίτον, άμα εντοιχίσω τα ηχεία μου, ειλικρινά χέστηκα αν θα έχει ανάρτηση κάτω από το κουτί μέσα στον τοίχο.τέτοιου είδους ανάρτηση, πρώτον, κοστίζει και, δεύτερον, δεν φαίνεται, δεν μπορεί να πουλήσει μούρη, όπως οι ακίδες...
Ουτε συ δεν θα καταλαβεις τιποτα και θα εχεις την επιλογη των 3 ακιδωνΧαχα, γελάσαμε πάλι σήμερα... (not!)
Η απομονωση του pcb και οι καλες λαμπεςΗ ψυχολογική (υπο)στήριξη...
Για να δούμε εάν κατάλαβα καλά.2. Μηχανική γείωση: Αυτό σημαίνει πως περνούμε τους κραδασμούς ενός μηχανήματος στη “γη”, όπου θα αποσβεστούν. Πως το επιτυγχάνουμε αυτό πάλι; Αυτό πχ το επιτυγχάνουμε με το να ακουμπήσει το ίδιο το ηχείο μας στο δάπεδο, οπότε οι κραδασμοί του ηχείου μας θα μεταφερθούν στο δάπεδο. Επίσης, το επιτυγχάνουμε με ακίδες, με τις οποίες επίσης γειώνουμε τους κραδασμούς του ηχείου στο δάπεδο, όπου θα αποσβεστούν.
Ωχ, είπα θα “αποσβεστούν”. Τι σημαίνει αυτό; Πως αποσβαίνονται οι κραδασμοί; Οι κραδασμοί αποσβένονται “δια της μάζης”. Δηλαδή; Δηλαδή, μεταφέρονται σε μεγάλη μάζα όπου μετατρέπονται σε θερμότητα και κατ' επέκταση <<απορροφούνται>>.
Και γιατί χρησιμοποιούμε ακίδες και δεν αφήνουμε το ηχείο να κάτσει το ίδιο στο δάπεδο; Διότι, η ακίδα δίνει μια πολύ μικρής έκτασης επαφή, μέσω της οποίας ναι μεν περνάν άνετα οι κραδασμοί του ηχείου μας στο δάπεδο, αλλά δε περνάν οι κραδασμοί του δαπέδου στο ηχείο μας! Να τι κάνουν οι ακίδες λοιπόν!Είναι δηλαδή σα την “δίοδο” στα ηλεκτρονικά κυκλώματα, που επιτρέπει μόνο προς μια κατεύθυνση την μεταφορά των άτιμων ηλεκτρονίων.
Φυσικά η ακίδα, δεν “πατάει” κατευθείαν στο ωραίο μας το δάπεδο, για να μη κάνει καμια τρύπα στο πλακάκι μας ή στο μάρμαρο και μετά πέσει παντόφλα. Πατάει λοιπόν δε ένα “πιατάκι” συνήθως από σκληρό μέταλλο, το οποίο εδράζεται στο δάπεδο τέλεια. Επειδή όμως κάποιοι σκέφτονται πολύ την παντόφλα, και φοβούνται μη τυχόν γδάρει το “πιατάκι” το δάπεδο, βάζουν από κάτω από το πιατάκι ένα μαλακό υλικό, μια τσόχα, ένα πλαστικό, κάτι, και καταφέρνουν συνολικά μια τρύπα στο νερό, καθώς με το δεύτερο αυτό ελαστικό υλικό επιτυχγάνουν μηχανική απομόνωση, αυτό που λέγαμε πριν!
Πρεπει να παντως να ειναι δεκαδες χιλιαδες αυτοι που την "πατησαν", εδω και μερικες 10ετιες που βγαζουν τετοια ηχεια. Χαζος κοσμος...Όχι. Η ζωντάνια της καμπίνας είναι μέγεθος που πρέπει να περιορίζεται κατά το οικονομοτεχνικώς δυνατόν. Βεβαίως, τη εξαιρέσει όσων πιστεύουν πως η καμπίνα είναι σαν το αντηχείο της κιθάρας, καθώς και αυτών που αυτοί έχουν πάρει στο λαιμό τους.
Δεν περίμενα διαφορετικό σχόλιο, αν λάβει κανείς υπ' όψιν του τα ηχεία σου!Πρεπει να παντως να ειναι δεκαδες χιλιαδες αυτοι που την "πατησαν", εδω και μερικες 10ετιες που βγαζουν τετοια ηχεια. Χαζος κοσμος...
Αληθεια, πως και δεν εβγαλαν ηχεια με καμπινα απο μπετον για σταθεροτητα, ακαμψια κλπ κλπ;
Αυτα ξερω γι΄αυτα ΄μολογω - κακως βεβαια, αφου η καταδικη τους ειναι αμετακλητηΔεν περίμενα διαφορετικό σχόλιο, αν λάβει κανείς υπ' όψιν του τα ηχεία σου!
λέγονται in-wall, τα χρησιμοποιούν στα studioΑληθεια, πως και δεν εβγαλαν ηχεια με καμπινα απο μπετον για σταθεροτητα, ακαμψια κλπ κλπ;
Εννοω με καμπινα!λέγονται in-wall, τα χρησιμοποιούν στα studio
Άμα δε θες να τρυπήσουν το δάπεδο, βάλε ένα κέρμα (1c) κάτω από το χαλί στο σημείο που πατάει η ακίδα, κι άστο ήσυχο.Οπότε, ρωτάω: