S series, the new flagship monitoring range from Adam audio!

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.812
Reaction score
136.743
Άσε άσε...

Δράμα. :D


Τες πα, πολλά παιδιά έχουν μείνει στο παλιό σενάριο του πολυκάναλου ήχου, με 2 μεγάλα ηχεία μπροστά, τα κυρίως, για μουσική, και μια αρμαθιά διαφόρων ηχείων γύρω γύρω, κι όσο πιο γύρω πας, τόσο πιο τίποτα ηχεία βάλε, έλα μωρέ, σιγά τώρα, τι παίζουν...:p


Σε αυτό το παλιακό σενάριο, προστέθηκε σιγά σιγά η σκέψη ότι και το κεντρικό πρέπει να είναι μεγάλο, διότι (άκουσον άκουσον) παίζει πολλά στις ταινίες.

Τες πα ξανά.

Το σύγχρονο σενάριο είναι πολλά ίδια ηχεία, που όσο πάνε γίνονται πιο πολλά.

Ίδια. 8-)

Αυτά από μένα. :gotcha:



ΥΓ. Από Άνταμ, μπορείς να κάνεις μια εξαιρετική υλοποίηση με όλα τα ηχεία s2, ή με όλα s3, και αν έχεις κανονική αίθουσα σινεμά, με s5. Τα υπόλοιπα που λέτε, με βρίσκουν αντίθετο.
Προσωπικά έλεγα κάποτε να πάω για 5 τεμάχια s3 και τα δύο πίσω s2. Αυτή η σκέψη ήταν λάθος, και συνέχισε με τα 310, που έλεγα 5 τεμάχια 310 και πίσω δύο 120. Όταν όμως έβαλα και πίσω 310, είδα ότι δεν γίνονται δεκτές τέτοιες εκπτώσεις αν θες σταθερή ποιότητα και εστίαση, η αίσθηση του ποιο ηχειο παίζει πίσω είναι σαφέστατη και κάνει τη διαφορά. Πόση διαφορά; Δεξερωποσοστό, πάντως μεγαλύτερη από διαφορές καβλωδίων ή Ντακ... ;)
 
Last edited:

Μηνύματα
6.854
Reaction score
5.395
To ιδανικό το ξέρουμε, αλλά σιγά μη γεμίσουμε τρίδρομα για height και surround back.

Θα βάλω δηλαδή S2V π.χ. σε θέση surround back και θα καταλάβω ότι παίζει S2V και όχι τρίδρομο S3H/S3V;
Εγώ αμφιβάλλω αν καταλάβω ότι παίζει ίδιας σειράς ηχείο και όχι οποιοδήποτε άλλο στη συγκεκριμένη θέση. Να καταλάβω ότι είναι δίδρομο και όχι το αντίστοιχο τρίδρομο εγώ το αποκλείω.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.812
Reaction score
136.743
Για τον ίδιο λόγο στο δικό μου σετάπ δε θα χρησιμοποιηθούν εμπρός τα 420, διότι ενώ έχουν τα ίδια μεγάφωνα μεσαίων και υψηλών με το 310, ωστόσο έχει άλλο κρος το μιντ, και διαφορετικό waveguide. Δηλαδή, άλλο ηχείο.

Αυτήν την ομοιογένεια που έχω από 7 τεμάχια 310 γύρω γύρω, δεν την αλλάζω με τίποτα. Είναι το πιο πολύτιμο στοιχείο. IMNSHO.
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
39.035
Reaction score
79.675
Σε αυτό το παλιακό σενάριο, προστέθηκε σιγά σιγά η σκέψη ότι και το κεντρικό πρέπει να είναι μεγάλο, διότι (άκουσον άκουσον) παίζει πολλά στις ταινίες.
αυτό για το κεντρικό ισχύει...κλείσε σε μια ταινία το κεντρικό και πες μας τι ακούς;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.812
Reaction score
136.743
Ναι μάνα μου, αλλά μεγαλύτερη σημασία έχουν άλλες παράμετροι.

Στη μουσική λόγου χάριν, δε παίζει τόσα πολλά το κεντρικό. Και;

Ή μπορεί να παίζει ένα μεγάλο κρουστό το πίσω δεξί ηχείο, γιατί έτσι το έγραψε ο μαστεράς. Ένα Κόντο. Απαγορεύεται να το γράψει έτσι; Δε κατάλαβα...

Ούτε να παίζει από πάνω μεγάλα κρουστά δεν απαγορεύεται. Δεν υπάρχει περιορισμός ούτε στις προδιαγραφές, ούτε στη δημιουργικότητα του καλλιτέχνη ή μαστερά. Να πιάσει κραφτβερκ ή άλλη ηλεκτρονική, και να βάλει ξεχωριστά σετ φουλ μπιτ ντραμς σε κάθε ηχείο από τα 11. Σούπερ σπέσιαλ ήχος.

Όλα ίδια.
[DOUBLEPOST=1554200732][/DOUBLEPOST]
Θα βάλω δηλαδή S2V π.χ. σε θέση surround back και θα καταλάβω ότι παίζει S2V και όχι τρίδρομο S3H/S3V;
Ναι.

Με απόλυτη βεβαιότητα.

Έλα σε μένα με ένα 120. Θα δεις τι γέλιο θα πέσει...
 


Μηνύματα
6.854
Reaction score
5.395
Στα surround back εγώ πάντως κρουστά δεν ακούω.

Κλείνοντας τα πάντα και παίζοντας μόνο με τα surround back ένα φυσηματάκι για αίσθηση χώρου ακούω και κανά τσικ-τσακ, άντε κι ένα ελαφρύ τουκ στο κάρφωμα του τόξου πίσω αν τύχει.
 
Last edited:

Μηνύματα
3.924
Reaction score
6.191
Είναι ανάλογα το τι ακους και είναι πάντα θέμα πώς θες να μοιραστείς το budget σου. Εγώ λόγω ότι τα περισσότερα που ακούω είναι dolby digital και δικαναλο upmixed επιμένω στο λάθος αλλά αρκετά πιο κοντά στις ανάγκες μου τρία ίδια ηχεία μπροστά και μετά ξεκινάνε τσιγκουνιες για τα sr. Ο Κώστας πολύ σωστά λέει ότι όλα τα ηχεία πρέπει να είναι ίδια. Δε χωράει αμφισβήτηση αυτό. Εμείς απλά κοιτάμε πως να τη βγαλουμε πιο οικονομικα....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.812
Reaction score
136.743
Οκ. Πιο οικονομικά. Δεκτό και σεβαστό.

Πάρε 11 S2V. Πιο οικονομικά. ;)

Είδες; Είναι θέμα "γούστου", όχι οικονομικό. :)

Αλλά:
Εγώ αμφιβάλλω αν καταλάβω ότι παίζει ίδιας σειράς ηχείο και όχι οποιοδήποτε άλλο στη συγκεκριμένη θέση. Να καταλάβω ότι είναι δίδρομο και όχι το αντίστοιχο τρίδρομο εγώ το αποκλείω.
Εγώ το κατάλαβα. Με τη μια. Κάνει μπΑμ.

Βεβαίως είμαι ο κωσταυτιας... ,:p
 

Μηνύματα
6.854
Reaction score
5.395
Είναι ανάλογα το τι ακους και είναι πάντα θέμα πώς θες να μοιραστείς το budget σου. Εγώ λόγω ότι τα περισσότερα που ακούω είναι dolby digital και δικαναλο upmixed επιμένω στο λάθος αλλά αρκετά πιο κοντά στις ανάγκες μου τρία ίδια ηχεία μπροστά και μετά ξεκινάνε τσιγκουνιες για τα sr. Ο Κώστας πολύ σωστά λέει ότι όλα τα ηχεία πρέπει να είναι ίδια. Δε χωράει αμφισβήτηση αυτό. Εμείς απλά κοιτάμε πως να τη βγαλουμε πιο οικονομικα....
Τσιγκουνιές κάνει κι αυτός που κατεβαίνει κατηγορία ηχείων για να πάρει 11 ίδια δορυφοράκια.

Πολύ καλό θα είναι ένα σύστημα με 11x S2V, αλλά προτιμώ στα ίδια λεφτά 5x S3H.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.812
Reaction score
136.743
Τσιγκουνιές κάνει κι αυτός που κατεβαίνει κατηγορία ηχείων για να πάρει 11 ίδια δορυφοράκια.
Μπα.
Πάει by the book, και φυσικά γνωρίζοντας τους περιορισμούς απόστασης ακρόασης του κάθε δορυφόρου.

Επίσης, αναλόγως χώρου και διαστάσεων αυτού, η επιλογή δορυφόρων του "σωστού μεγέθους" για το χώρο, δεν είναι "τσιγκουνιά". Έχουμε πήξει από υπερβολικά μεγάλα ηχεία σε υπερβολικά μικρούς χώρους... Χαζά...

Στο κάτω κάτω της γραφής, τα συγκεκριμένα δορυφοράκια μόνο φτηνά δεν είναι... ;)

Πολύ καλό θα είναι ένα σύστημα με 11x S2V, αλλά προτιμώ στα ίδια λεφτά 5x S3H.
Γιαννάκη μπορείς να προτιμάς ότι θες, και να πάρεις ότι γουστάρεις.
Το by the book, δεν τροποποιείται στα γούστα κανενός.
Και οι διαφορές είναι ακουστές, όπως προείπα, και από δική μου εμπειρία, η οποία είναι κατά βάση άχρηστη, διότι το by the book είναι σαφές.

Προσωπικά πάντα το by the book υποστηρίζω. Το αν μπορώ να το υλοποιήσω στον προσωπικό μου χώρο, είναι μια άλλη ιστορία. (όπως και το τι προτιμώ)
 
Last edited:

Μηνύματα
6.854
Reaction score
5.395
Εγώ το κατάλαβα. Με τη μια.
Με τη μία; Άρα δεν είδες ταινία. Έπαιξες γεμάτη πληροφορία ή τόνους από τα surround back.

Εγώ λέω κατά τη διάρκεια της ταινίας, να μου αλλάξουν τα τρίδρομα surround back με μικρότερα δίδρομα, διαφορά δεν θα καταλάβω.
Και τελείως άλλα ηχεία να μου βάλουν δεν θα καταλάβω διαφορά, δεδομένου ότι η πληροφορία στις ταινίες στα πίσω κανάλια δεν αρκεί για κάτι τέτοιο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.812
Reaction score
136.743
Με τη μία; Άρα δεν είδες ταινία. Έπαιξες γεμάτη πληροφορία ή τόνους από τα surround back.
Μπα.

Ένα κομμάτι μουσικής. Στα πρώτα 5 δευτερόλεπτα γελούσα σα χαζός με τη διαφορά!

Δικάναλη με neo 6.
 

Μηνύματα
6.854
Reaction score
5.395
Επίσης, αναλόγως χώρου και διαστάσεων αυτού, η επιλογή δορυφόρων του "σωστού μεγέθους" για το χώρο, δεν είναι "τσιγκουνιά".
Κι όμως, είναι.
Καθαρά οικονομικός ήταν ο λόγος που επέλεξες μεταχειρισμένα 310 αντί S3H που αρχικά είχες βάλει στόχο.
Στις ίδιες θέσεις θα τα έπαιζες, κατάλληλα για τον χώρο σου θα ήταν κι εκείνα.
Αλλά θα έβγαινε υπερβολικά υψηλό το κοστολόγιο για 11 κομμάτια S3H, που δεν υπάρχουν και μεταχειρισμένα.
[DOUBLEPOST=1554205878][/DOUBLEPOST]
Μπα.

Ένα κομμάτι μουσικής. Στα πρώτα 5 δευτερόλεπτα γελούσα σα χαζός με τη διαφορά!

Δικάναλη με neo 6.
Εμ, είδες; Βάλε ταινία και βάλε κάποιον να σου εναλλάσσει πίσω σου τα surround back 310 με 120 και πες μου μετά αν καταλάβεις την αλλαγή.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.812
Reaction score
136.743
Βάλε ταινία και βάλε κάποιον να σου εναλλάσσει πίσω σου τα surround back 310 με 120 και πες μου μετά αν καταλάβεις την αλλαγή.
Ποιος ψεύτης σου είπε ότι με ενδιαφέρει μόνο η ταινία, η μόνο ότι μου αρέσει, ή ότι μπορώ να καταλάβω, ή οτιδήποτε άλλο από αυτό που προβλέπεται; :D:D:D

Κι όμως, είναι.
Καθαρά οικονομικός ήταν ο λόγος που επέλεξες μεταχειρισμένα 310 αντί S3H που αρχικά είχες βάλει στόχο.
Στις ίδιες θέσεις θα τα έπαιζες, κατάλληλα για τον χώρο σου θα ήταν κι εκείνα.
Αλλά θα έβγαινε υπερβολικά υψηλό το κοστολόγιο για 11 κομμάτια S3H, που δεν υπάρχουν και μεταχειρισμένα.
Μιλάς ειδικά για την δική μου υλοποίηση (όπου όντως επέλεξα το πιο φτηνό σενάριο, ενώ είχα αρχικά στόχο τα αρκετά ακριβότερα S3Η), εγώ όμως μιλάω γενικά. ;)

Γενικά μιλώντας λοιπόν, χαρακτηρίζω (by the book) εντελώς λάθος τις επιλογές μεγάλων ηχείων σε μικρούς χώρους, όπως και τις επιλογές μικρών ηχείων σε μεγάλες αποστάσεις ακρόασης. :)

Τα μεγάλα μεγάφωνα είναι απαραίτητα σε μεγάλες αποστάσεις ακρόασης, ενώ στους μικρούς χώρους όχι μόνο δεν είναι απαραίτητα, αλλά είναι και λάθος.

Το μέγεθος του μεγαφώνου, ορίζει την απόσταση ακρόασης. Αυτό πληρώνεις, όχι μέγεθος κουτιού, απόσταση ακρόασης αγοράζεις ακριβά.

Σε μεγάλο χώρο, μπορείς ανέτως να έχεις μικρά ηχεία, αρκεί να έχεις τις απαραίτητες (μικρές) αποστάσεις ακρόασης, και ικανά σαμπ για το χώρο.

Για να επιστρέψω αν θες και στη δική μου επιλογή, των 310, το θέμα ήταν καθαρά κόστους, διάλεξα το φτηνότερο ηχείο που θα μου έκανε σωστή δουλειά στην απόσταση ακρόασης που μπορώ να έχω στο χώρο μου (2,3μ.). Το 310, αρκεί.
Τι θα κέρδιζα με το S3H; Μεγαλύτερο max spl, κι ως εκ τούτου, μεγαλύτερο δυναμικό εύρος στο φάσμα λειτουργίας των δορυφόρων.
Ευτυχώς, στο χώρο μου (που είναι "ζωντανός" ηχητικά, κι όχι ρουφήχτρα), οι στάθμες των 310 είναι μεγαλύτερες από όσο θα ήθελα, και από τις υψηλής στάθμης ακροάσεις των πρώτων ημερών, λόγω ενθουσιασμού, υπέφερα από εμβοές.
Και τα έκοψα αρκετά πιο χαμηλά σε στάθμη, περιορίζοντας την έξοδο της μέτρικ, που και πάλι οι στάθμες ήταν στα άνω όρια του ανθρωπίνως ανεκτού, τουλάχιστον με τα δικά μου κριτήρια και σύμφωνα τις γραμμές ακουστότητας...
Δηλαδή, στην τελική, δε μπορώ να ακούσω υψηλότερη στάθμη από αυτήν που μπορεί να βγάλει μια 7-αδα 310 στα 2.3μ, και για να είμαι ακριβής, ούτε αυτή τη στάθμη δε την αντέχω. :)

Και σκοπεύω με τον τρίνοβ να στήσω στουντιακή στάθμη αναφοράς, την υψηλότερη "αποδεκτή" στα 85 ντεσιμπέλ, ως προβλέπεται από την βιβλιογραφία (78-85, αναλόγως μελέτης, η τρίνοβ λέει στα 80, οι στουντιάδες προτιμούν στα 83), και να μη χρησιμοποιείται το volume control καθόλου. Αυτή η στάθμη, είναι "παιχνίδι" για τα 310 στο χώρο μου και στην απόσταση ακρόασης που τα χρησιμοποιώ. Είναι η προβλεπόμενη, σε αυτήν την απόσταση ακρόασης δίνει μετρήσεις η μαμά εταιρεία. Πιο by the book, ψοφάς. :D

Οκ? :drinks:
 
Last edited:

Μηνύματα
6.854
Reaction score
5.395
Το 310 είναι συμβιβαστική λύση έναντι του S3H, και αυτό δεν αφορά μόνο το max spl.
Kαι σε στάθμη ψιθύρου και σε κανονική ένταση, οι διαφορές είναι πολύ μεγάλες υπέρ του S3H.
Kι εγώ φτηνά πήγα να τη βγάλω με πολλαπλά 310, αλλά το S3H είναι ανώτερης κατηγορίας ηχείο σε όλους τους τομείς απόδοσης.
Όπου μπαίνει το 310, θα χωρέσει και το S3H. Και στην ίδια απόσταση ακρόασης επίσης.
Οικονομικοί είναι οι λόγοι που θα επιλέξει κανείς 310, και τίποτε άλλο απολύτως.

Για τη χρησιμότητα μεγάλων ηχείων σε θέση surround back, επιμένεις να αποφεύγεις να σχολιάσεις αν υπάρχει τέτοια πληροφορία στις ταινίες, που να αφήνει περιθώριο να αντιληφθούμε αν παίζει δίδρομο S2V και όχι τρίδρομο S3H.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.969
Reaction score
11.407
Ώχου μας ζαλίσατε.
Upmixer για mac, μου βρήκατε; Αυτός που έχει το jriver λέει τίποτα;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.812
Reaction score
136.743
Νομίζω ότι έχω καλύψει αναλυτικά όλες τις απαντήσεις, και δε χρειάζεται άλλη επανάληψη. ;)

Η όποια κριτική σου σε διεθνώς αναγνωρισμένης αξίας στουντιακά ηχεία, έχει ιδιαίτερα μικρή σημασία, αν έχει... Εκφέρεις απλώς μια υποκειμενική άποψη τελικού consumer χρήστη, με ότι αυτό συνεπάγεται. :)

Και μάλλον δεν έχεις εφαρμόσει τα απαιτούμενα target curve που χρειάζονται (βάσει βιβλιογραφίας), ιδίως σε ηχεία σχεδιασμένα by the book, και με πλήρη ισοσταθμιση (πλάτους και φάσης) ως προβλέπεται σε κάθε στουντιακή εφαρμογή. :D

Αμφιβάλλω και για το ορθό των χρόνων αντήχησης του χώρου σου, το οποίο είναι (σαφώς) προαπαιτούμενο για ασφαλή συμπεράσματα, ακόμα κι από εκπαιδευμένα αυτιά, όχι τα δικά μας τα άσχετα...:p:D

Από την άλλη, αν απλώς επιθυμείς να σου βρω μια ταινία που να γίνεται στο πίσω ηχείο της εκδιδομένης το σιδηρούν κιγκλίδωμα, μπορώ να σου βρω.

Μπορώ να σου βρω και συναυλία τέτοια.

Αλλά δεν έχει νόημα, ε; ;)

Τέλος πάντων, στο δικό σου δια ταύτα, αν εσύ προσωπικά "δε μπορείς να το ακούσεις", ή αν απλώς γουστάρεις 5 τεμάχια S3H στο χώρο σου και τα υπόλοιπα μικρότερα, φιλ φρι να κάνεις το γούστο σου. Θα παίζει εξαιρετικά, είμαι βέβαιος.

ΙΜΗΟ, στο χώρο σου, αν στήσεις 7-καναλο με όμοιες αποστάσεις σε όλα τα ηχεία (κύκλος, όπως προβλέπεται), πιθανώς να βγει ιδιαίτερα μικρή η απόσταση ακρόασης. Ε, μικρός χώρος, μικρή απόσταση ακρόασης. Δεν έχεις άλλη επιλογή, εκτός κι αν πας σε άλλο χώρο, πιο φαρδύ.

Μπορείς να κάνεις κι εκεί "εκπτώσεις" στο by the book, με μικρότερη απόσταση των SL & SR από τα FL, C, FR, και πάλι να "σου αρέσει" το αποτέλεσμα.

Από την άλλη, το τι σου αρέσει, είναι ένα θέμα που μόνο εσύ ξέρεις και μόνο εσένα αφορά.

Προσωπικά εκφράζω (και θα συνεχίζω να εκφράζω) το by the book. Και αν μπορώ, θα το υλοποιήσω κιόλας, αλλά αυτό είναι αδιάφορο.:p

Αν χρειαστείς συμβουλές για το by the book, ώστε να ακούσεις ακριβώς αυτό που προβλέπεται να ακούσεις, όπως ακριβώς το σχεδίασε ο μαστεράς, εδώ είμαι. :)
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.812
Reaction score
136.743
Κι εγώ θα έλεγα 50/50 μουσική και ταινίες.

Έχει τη χάρη του το καθένα.

Φυσικά για μουσική δε θέλω να ξανακούσω από 2 ηχεία, είναι απαράδεκτο.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.557
Μηνύματα
2.944.077
Members
38.197
Νεότερο μέλος
YiorgosM
Top