- Μηνύματα
- 2.118
- Reaction score
- 3.628
Επειδη ανεφερες οτι ξερεις πως θα παιζει το κομματι στο θεμα Audiophile Jazz Albums,λες οτι ολα τα προβληματα που αναφερεις εδω,τα βλεπεις και στο χωρο μου;Συμφωνώ.
Το ίδιο ισχύει και σε φορτωμένο με χαλιά και πράγματα χώρο, κι ας μην είναι διαχυτές.
Ο πιο "ζωντανός" ηχητικά χώρος, είναι πάντα πιο ευχάριστος, μέχρι του σημείου που ξεκινά να είναι ..δυσάρεστος. Το εκο είναι κουραστικό ακόμα και στην ομιλία.... Και ξεκινά πάνω από το 1 sec σε χρόνους αντήχησης, και είναι αρκετά συχνό σε σπίτια (και στο δικό μου, το κυρίως σαλόνι).
Τα αναμφισβήτητα προβλήματα ηχητικής συμπεριφοράς οποιουδήποτε χώρου ακρόασης, αν προσπαθήσουμε να τα απλοποιήσουμε σε διφραγκα, είναι συνοπτικά 2:
1. Οι βυθίσεις και εξάρσεις απόκρισης πλάτους στο μπάσο (κάτω από την σροεντερ), λόγω boundaries, οπότε οι μπασοπαγιδες σε συνδυασμό με τα πολλαπλά σαμπ είναι "αναγκαίο κακό".
2. Το φλατερ εκο στα μεσαιοπριμα, οπότε η διάχυση (έστω σκατερινγκ) και η περιποίηση του ταβανιού είναι επίσης "αναγκαίο κακό".
Το πρώτο, το μετράς με μικρόφωνο, και το ακούς στις γωνιές του χώρου, αλλά και ως ανομοιογένεια χαμηλού σε διάφορες θέσεις, αλλά και ως μπουμάρισμα ή έλλειψη μπάσου λόγω ακύρωσης.
Το δεύτερο το μετράς με χρόνους αντήχησης και το ακούς με παλαμάκια, πανευκολα.
Αν έχεις λύσει και το πρώτο και το δεύτερο, δε χρειάζεται κάτι άλλο, πέραν ισοστάθμισης.
Τους χρόνους αντήχησης στο πρώτο, πρακτικά δεν δύναται να τους μειώσεις. Θέλει πολύ δραστικά μέτρα, τύπου Ρουμ ιν ε ρουμ και πλωτό δάπεδο, άντε γεια. Οπότε καρδιοειδη, πολλαπλά σαμπ, και μπασοπαγιδες, δε παίζει άλλη λύση.
Το δεύτερο, δε γίνεται να το προσεγγίσεις με έπιπλα και χαλιά και κουρτίνες, θέλει πιο "ειδικές" επιλογές, με στόχο τον ήχο, κι όχι την διακόσμηση (όπως και το πρώτο).
Οι δομικές λύσεις, κατά την κατασκευή του σπιτιού ή με συνολική ανακαίνιση, είναι πάντα προτιμότερες. Εκεί ξεκινά η μελέτη ενός μηχανικού ήχου άλλωστε, ώστε να στρώσει εξ'αρχής το χώρο, όπως είδαμε στο πρότζεκτ του γουιζι.
Οπότε ναι, οι τυπικοί χώροι στα σπίτια είναι σχεδόν οκ για ακρόαση μουσικής, αλλά όχι χωρίς κάποια βασική έστω φροντίδα στις βασικές αυτές αρχές.
Λες να εκφράζω προσωπικές "απόψεις";
Post automatically merged:
Γενικώς, σε όποιο σπίτι βλέπω μεγάλα άδεια ντουβάργια, ξέρω ότι δε παίζει σωστά.
Σε όποιο σπίτι βλέπω χοντρά χαλιά ολόβερ, ξέρω ότι δε παίζει σωστά.
Σε όποιο σπίτι βλέπω απορρόφηση εμφανή, ξέρω ότι δεν παίζει όπως θα μπορούσε να παίξει, και λόγω του μικρού φασματικου εύρους της όποιας απορρόφησης, ξέρω ότι έχει ανώμαλο γράφημα στους (χρηστικούς) χρόνους αντήχησης.
Σε όποιο σπίτι βλέπω τα κυρίως ηχεία να μην είναι κολλητά στον πίσω τοίχο και να μην έχει σαμπ, ξέρω ότι έχει ακυρώσεις και εξάρσεις στο μπάσο.
Σε όποιο σπίτι βλέπω να μην έχει σαμπ, ξέρω ότι δεν ακούει την πρώτη οκταβα ούτε για πλάκα, απλώς τα αντιλαμβάνεται μέσω αρμονικών.
Σε όποιο σπίτι βλέπω να μην έχει ισόπλευρο τρίγωνο ακρόασης και τις κλίσεις των ηχείων που προβλέπονται, ξέρω ότι ακούει στο γάμο του Καραγκιόζη.
Σε όποιο σπίτι βλέπω τη θέση ακρόασης κολλητά στον πίσω τοίχο, ξέρω ότι ακούει τον τοίχο.
Σε όποιο σπίτι βλέπω μικρά μεγάφωνα χαμηλών συχνοτήτων σε μεγάλες ακατάλληλες αποστάσεις ακρόασης, ξέρω ότι έχει χάσει εντελώς τη δεύτερη και τρίτη οκταβα, μέσω αρμονικών τα ακούει.
Κλπ κλπ κλπ
Για άλλη μια φορά:
Λες να εκφράζω προσωπικές "απόψεις";
Last edited by a moderator: