Ηχητική περιποίηση χώρου ακρόασης

Μηνύματα
4.344
Reaction score
1.765
Και μετά ξύπνησες.

Δηλαδή έχεις ένα έτσι κι αλλιώς ανεπαρκές σαμπ, που σα να μη του φτάνει ο φόρτος των 2 πρώτων οκταβων, που έτσι κι αλλιώς δε μπορεί να τον βγάλει, του φορτώνεις και την τρίτη και τέταρτη οκταβα, που τερματίζει από μόνη της ένα καλό 8-ιντσο.
Ε, πήδα το κιόλας.
καλα ότι δεν φτάνουν τα sub είναι άλλη ιστορία.
το σωστό θα ήταν να βαλη 5 woofer από 80 μέχρι 300 και αλλα sub.

βεβαια τότε καλύτερα να Πάρη άλλους δορυφόρους μεγαλυτερους
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.555
Reaction score
84.062
ναι το Κανάλι lfe μοιράζεται μονο στα lr
Δεν νομίζω. Αν τα βάλεις όλα λαρτζ και χωρίς σαμπ πάει σε όλα.
Post automatically merged:

Εννοώ το κροσαρισμα να το κάνουν τα σαμπ
 


Μηνύματα
4.344
Reaction score
1.765
Δεν νομίζω. Αν τα βάλεις όλα λαρτζ και χωρίς σαμπ πάει σε όλα.
Post automatically merged:

Εννοώ το κροσαρισμα να το κάνουν τα σαμπ
έτσι είναι οι περισσότεροι χωρίς να ξέρω τον nad

Από 'δω το πας, από 'κει το πας, σε βλέπω να τρως βαρύ πρόστιμο ... :sneaky: :spiteful:
διορθώνεις το ένα λάθος με ένα άλλο;
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.870
Reaction score
136.952
Έτσι.

Δε βάζεις σάμπ να παίξει πάνω από τις ..δυνάμεις του. ;)

Παίρνεις το σωστό δορυφόρο για την εκάστοτε υλοποίηση, και πλακώνεσαι στα σαμπ για χαμηλά.

Δεν έχει άλλο τρόπο...
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.472
Reaction score
57.378
Η απορια μου ειναι απλη: υπαρχει πειραματικη μελετη ή θεωρητικη αναλυση που να εξεταζει αν τα πολλαπλα σαμπ αλλαζουν το ρυθμο αποσβεσης των modes, δηλ. το ρυθμο μεταβολης του πλατους τους; Οχι το ιδιο το πλατος του mode, αλλα το ποσο γρήγορα αυτο σβηνει. Κατι μου λεει οτι ισχυει αλλα δεν το εχω διαβασει καπου.

Μη μου πετας την μπαλα στην εξεδρα με τρινοφ, group delay των σαμπ και οδηγίες τοποθετησης. Νταξ;
Πόσες φορές χρειάζονται για να εμπεδώσουμε ότι ο υποφαινόμενος δεν αφήνει πίσω του χρέη; :D

Η παρακάτω μελέτη συνοδεύεται όχι μόνο από μετρήσεις σε χρόνους εξασθένησης των ρυθμών χωρίς πολλές εξισώσεις,αλλά και με ακροαματικές εντυπώσεις.
Πάτησέ με...

Ειδικώς η μέθοδος C.A.B.S. (Controlled Acoustic Bass System) που εξετάζεται προβλέπει δύο ζεύγη υποβαθύφωνων μονάδων,ένα στο μπροστινό τοίχωμα κι ένα στο οπίσθιο.Η οπίσθια συστοιχία είναι χρονικώς ευθυγραμμισμένη μέσω επεξεργαστή κατά τρόπον ώστε τη στιγμή που υποδέχεται το ΄΄επίπεδο΄΄ μέτωπο της μπροστινής να εκπέμπει η ίδια υπό αντίθετη πολικότητα.
"...
Comparing the response of the C.A.B.S. system (Fig. 8) with that of the corner system (Fig. 2) it is clear that both the magnitude and Q’s of modal peaks have been significantly reduced. The magnitude response is one of the smoothest of all the systems measured. Also noteworthy is the drastic reduction of energy in the room. The decay times at the very low frequencies of 40 and 50 Hz have been reduced to about 0.3 seconds. At such low frequencies, and considering that no added damping has been introduced in the room, the objective performance of this configuration is impressive.
..."
Γίνεται όμως σύγκριση και με εναλλακτικές διατάξεις.
Συμπεριλαμβάνεται απλή τοποθέτηση μονού sub επί τρίεδρης γωνίας.
Επίσης Πρόσθια-Οπίσθια προερχόμενη από τις μελέτες του Welti όπου έχουμε από μία υποβαθύφωνη μονάδα τοποθετημένες στο κέντρο του πλάτους σε πρόσθιο και οπίσθιο τοίχωμα αντιστοίχως κι εκπέμπουσες σε όμοια πολικότητα.
Και η ενδιαφέρουσα παραλλαγή της προηγούμενης καλούμενη SSS (Single Source to Sink) με την οπίσθια μονάδα υπό την ίδια τοποθέτηση να εκπέμπει σε αντίθετη πολικότητα στον κατάλληλο χρόνο όπως στη μέθοδο C.A.B.S.
"...
Surprisingly, the SSS configuration still achieves a fairly flat frequency response and a strikingly short time domain response. In contrast to the “Front-Back” configuration, this improvement of the response is clearly afforded by the “active” nature that the source-to-sink approach brings.
..."

Και απόσπασμα εκ των αποτελεσμάτων:
"...
The two systems that achieve decay times below the thresholds identified by Avis et al. [9] are the only ones scoring a highly significant result. It is interesting to note that significant differences between these two systems are not evident, suggesting that once the decays have been controlled to levels below the perceptual threshold, no further treatment might be deemed as effective. The practical implication of this result is that cost savings can be made by targeting thresholds that are based on room response decay times.

One very clear result is that one single subwoofer positioned in the corner of the room, with no equalization, is not advisable. Simple control steps such as moving the subwoofer toward nodal lines of offending modeshapes or applying magnitude equalization will improve reproduction quality noticeably.

Interestingly, perceptual improvements afforded by position control, multiple subwoofers, or magnitude equalization are in general associated with a reduction of decay times for parts of the frequency but may involve a consequent increase in others. This is an interesting result that raises the question of which regions, within the frequency range under study, are more likely to be associated with the largest perceptual improvements when acted upon. This is a topic of current study for the authors. In contrast to modal decay reductions, a significant perceptual improvement resulting from the direct reduction of frequency response variation is not always evident.

In conclusion, the results obtained show the benefits afforded by simple modal control methods from a subjective standpoint. It appears that, for high quality critical listening conditions, those systems ensuring a faster decay of low frequency energy are preferred over those attempting a direct “flattening” of the magnitude frequency response. These results are generally not surprising, they rather provide the evidence, based on perceptual data, to support the existing good practice in industry
."

Gratis...;)
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.870
Reaction score
136.952
Θεωρητικά, η καλύτερη δυνατή υλοποίηση ακόμα και ενός ιμερσιβ σετάπ, περιλαμβάνει ηχεία πλήρους φάσματος, που να εκτιμάται πως δεν χρειάζονται υπογουφερ για τις 2 πρώτες οκτάβες.

Μια τέτοια υλοποίηση, θα πρέπει να χρησιμοποιεί ηχεία με καρδιοειδη λοβό, για ευνόητους λόγους, και για τις αναγκαίες στάθμες, μια νορμάλ επιλογή θα μπορούσε να είναι το 901 της γκειθαιν.

Σε ένα τέτοιο σεταπ, με ας πούμε 11 τεμάχια 901, και πάλι δε θα έδινα το .1 κανάλι στα ηχεία, αρκετά έχουν να τραβήξουν σε όλο το φάσμα, δε χρειάζεται να τα φορτώσω με περαιτέρω όγκο ενέργειας στις πρώτες 3 οκτάβες.

Ακόμα και σε ένα τέτοιο σεταπ, θα χρησιμοποιούσα bass management για την πρώτη οκταβα (κρος στα 40 χερτζ) και θα χρησιμοποιούσα μια τετράδα σαμπ με στόχο την αναπαραγωγή του .1 καναλιού (έως 120 κύκλους) και της 1ης οκταβας όλων των δορυφόρων, με απόκριση και κάτω από την ελάχιστη αυτών των δορυφόρων με το 16"-αρι γουφερ.

Δηλαδή, τα πολλαπλά σαμπ δε τα γλυτώνεις με τίποτα και ποτέ.
 

Μηνύματα
3.924
Reaction score
6.191
Πάρε 7 jtr 215rt και βάλε πιο μικρά Atmos της ίδια σειράς. Κόβεις από τα atmos στα 80 και στέλνεις την πληροφορία στα αντίστοιχα βάσης. Το lfe ομοίως το κάνεις redirect στα 215. Είναι τα μόνα ηχεία λογικής τιμής που ξέρω, τα οποία κατεβαίνουν κυριολεκτικά όσο ένα καλό σαμπ και με ένα trinnov μπορείς να παίξεις χωρίς σαμπ. Βέβαια τέτοιο setup θα είχε νόημα περισσότερο ως 5.0.4 σε χώρο που να επιτρέπει αποστάσεις άνω των 3 μέτρων. Anyways να χαμε να λέγαμε....
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.969
Reaction score
11.407
Πόσες φορές χρειάζονται για να εμπεδώσουμε ότι ο υποφαινόμενος δεν αφήνει πίσω του χρέη; :D

Η παρακάτω μελέτη συνοδεύεται όχι μόνο από μετρήσεις σε χρόνους εξασθένησης των ρυθμών χωρίς πολλές εξισώσεις,αλλά και με ακροαματικές εντυπώσεις.
Πάτησέ με...

Ειδικώς η μέθοδος C.A.B.S. (Controlled Acoustic Bass System) που εξετάζεται προβλέπει δύο ζεύγη υποβαθύφωνων μονάδων,ένα στο μπροστινό τοίχωμα κι ένα στο οπίσθιο.Η οπίσθια συστοιχία είναι χρονικώς ευθυγραμμισμένη μέσω επεξεργαστή κατά τρόπον ώστε τη στιγμή που υποδέχεται το ΄΄επίπεδο΄΄ μέτωπο της μπροστινής να εκπέμπει η ίδια υπό αντίθετη πολικότητα.
"...
Comparing the response of the C.A.B.S. system (Fig. 8) with that of the corner system (Fig. 2) it is clear that both the magnitude and Q’s of modal peaks have been significantly reduced. The magnitude response is one of the smoothest of all the systems measured. Also noteworthy is the drastic reduction of energy in the room. The decay times at the very low frequencies of 40 and 50 Hz have been reduced to about 0.3 seconds. At such low frequencies, and considering that no added damping has been introduced in the room, the objective performance of this configuration is impressive.
..."
Γίνεται όμως σύγκριση και με εναλλακτικές διατάξεις.
Συμπεριλαμβάνεται απλή τοποθέτηση μονού sub επί τρίεδρης γωνίας.
Επίσης Πρόσθια-Οπίσθια προερχόμενη από τις μελέτες του Welti όπου έχουμε από μία υποβαθύφωνη μονάδα τοποθετημένες στο κέντρο του πλάτους σε πρόσθιο και οπίσθιο τοίχωμα αντιστοίχως κι εκπέμπουσες σε όμοια πολικότητα.
Και η ενδιαφέρουσα παραλλαγή της προηγούμενης καλούμενη SSS (Single Source to Sink) με την οπίσθια μονάδα υπό την ίδια τοποθέτηση να εκπέμπει σε αντίθετη πολικότητα στον κατάλληλο χρόνο όπως στη μέθοδο C.A.B.S.
"...
Surprisingly, the SSS configuration still achieves a fairly flat frequency response and a strikingly short time domain response. In contrast to the “Front-Back” configuration, this improvement of the response is clearly afforded by the “active” nature that the source-to-sink approach brings.
..."

Και απόσπασμα εκ των αποτελεσμάτων:
"...
The two systems that achieve decay times below the thresholds identified by Avis et al. [9] are the only ones scoring a highly significant result. It is interesting to note that significant differences between these two systems are not evident, suggesting that once the decays have been controlled to levels below the perceptual threshold, no further treatment might be deemed as effective. The practical implication of this result is that cost savings can be made by targeting thresholds that are based on room response decay times.

One very clear result is that one single subwoofer positioned in the corner of the room, with no equalization, is not advisable. Simple control steps such as moving the subwoofer toward nodal lines of offending modeshapes or applying magnitude equalization will improve reproduction quality noticeably.

Interestingly, perceptual improvements afforded by position control, multiple subwoofers, or magnitude equalization are in general associated with a reduction of decay times for parts of the frequency but may involve a consequent increase in others. This is an interesting result that raises the question of which regions, within the frequency range under study, are more likely to be associated with the largest perceptual improvements when acted upon. This is a topic of current study for the authors. In contrast to modal decay reductions, a significant perceptual improvement resulting from the direct reduction of frequency response variation is not always evident.

In conclusion, the results obtained show the benefits afforded by simple modal control methods from a subjective standpoint. It appears that, for high quality critical listening conditions, those systems ensuring a faster decay of low frequency energy are preferred over those attempting a direct “flattening” of the magnitude frequency response. These results are generally not surprising, they rather provide the evidence, based on perceptual data, to support the existing good practice in industry
."

Gratis...;)
Νταξ, το συγκεκριμένο άρθρο είναι θυσαυρός. Συγκρίνει διάφορα σεταπς ανάμεσα στα οποία είναι και, σε απλοποιημένη μορφή, οι δύο επικρατέστερες προσεγγίσεις τοποθέτησης πολλαπλών σαμπς: Η Αμερικανικη (στο άρθρο ονομάζεται FB) και η Γερμανική (στο άρθρο CABS και SSS). Και, ναι, υπάρχουν και μετρήσεις decay. Και ναι, το decay μειώνεται περισσότερο με τη Γερμανική προσέγγιση, αναμενόμενο.

Thanx κρυφογκουρού, για μένα αυτό το άρθρο ήταν σα τα Θεοφάνεια ένα πράμα.

Πρακτικά μιλώντας, το άρθρο αυτό δείχνει ότι με πολλάπλά σαμπς φτιάχνει όχι μόνο η απόκριση συχνότητας αλλά και το decay, ειδικά αν κάποια από τα σαμπς χρησιμοποιούνται για ενεργή απορρόφηση ενέργειας (Γερμανικό μοντέλο). Για μένα αυτό σημαίνει το θάνατο του δικάναλου...ε, της παθητικής αντιμετώπισης προβλημάτων στις 2-3 πρώτες οκτάβες. Τέλος τα helmholtz, τέλος οι τεράστιες μπασοπαγίδες, τέλος οι πανάκριβες λύσεις που συνήθως δε δουλεύουν καν. Πάρτε πολλά σαμπς, ρυθμίστε τα σωστά και καθαρίσατε!
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.870
Reaction score
136.952
Αυτό λέμε εδώ και πόσο καιρό...

Όλες οι "κατασκευές" για "ηχητική περιποίηση" του χώρου ακρόασης, κατά βάθος δε (γίνεται να) στοχεύουν στην πρώτη οκταβα, καθόλου.

Από τα μέσα της δεύτερης, κάτι γίνεται.

Πάντως το κύριο όπλο μας στην ομαλή απόκριση στις χαμηλές συχνότητες, δεν (μπορεί να) είναι άλλο, από τη χρήση πολλαπλών πηγών χαμηλών συχνοτήτων, πακέτο με αξιόλογο σοφτγουερ ισοστάθμισης (dsp).

Εξ'ου και η υψηλή σημασία που δίνουμε στην ποιότητα αυτού του σοφτγουερ (dsp) και εν ολίγοις γι'αυτό το λόγο ήδη 5 μέλη του εν λόγω μικρού μας φόρουμ, διαθέτουν ισοστάθμιση τρινοβ. ;)
 
Last edited:

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Αυτό λέμε εδώ και πόσο καιρό...

Όλες οι "κατασκευές" για "ηχητική περιποίηση" του χώρου ακρόασης, κατά βάθος δε (γίνεται να) στοχεύουν στην πρώτη οκταβα, καθόλου.

Από τα μέσα της δεύτερης, κάτι γίνεται.

Πάντως το κύριο όπλο μας στην ομαλή απόκριση στις χαμηλές συχνότητες, δεν (μπορεί να) είναι άλλο, από τη χρήση πολλαπλών πηγών χαμηλών συχνοτήτων, πακέτο με αξιόλογο σοφτγουερ ισοστάθμισης.
Να και κατι που συμφωνουμε τα δυο μας! :drinks:

Μιλαω μονο για την πρωτη οκταβα βεβαιως-βεβαιως!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.870
Reaction score
136.952
Εσύ Γιάννννηηηη, οφείλεις να κατανοήσεις κάποτε πως δεν έχεις στο χώρο σου ούτε ίχνος από την πρώτη οκταβα, ενώ από τη δεύτερη ακούς σε κάπως επαρκείς στάθμες μόνο τα σημεία ιδιοσυντονισμού του δωματίου.

Ευχαριστώ για την κατανόηση.
 

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Εσύ Γιάννννηηηη, οφείλεις να κατανοήσεις κάποτε πως δεν έχεις στο χώρο σου ούτε ίχνος από την πρώτη οκταβα, ενώ από τη δεύτερη ακούς σε κάπως επαρκείς στάθμες μόνο τα σημεία ιδιοσυντονισμού του δωματίου.

Ευχαριστώ για την κατανόηση.
Ενσταση!

Απαιτω να ανακληθει το σχολιο για τη δευτερη οκταβα μου μεχρι να αναρτηθουν οι μετρησεις μου στο αναλογο θεμα!

Για την πρωτη εχεις δικιο ομως...Για αυτο συμφωνουμε!!:gamer:
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.090
Reaction score
42.042
... ναι, τωρα Γιανννη εχουμε μονο εσενα - δηλαδη τις αναμενωμενες μετρησεις - με τις αναμενομενες απαντησεις.
Λυπαμαι δε για την απωλεια λογοτεχνικου υφους, αλλα τα κραταω για τον αλλο μηνα.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.969
Reaction score
11.407
Διαβάστε λίγο προσεκτικά το "πάτησέ με" του bhutia. Θα δείτε ότι σημαντική βελτιώση στο decay έχουμε μόνο με το "source to sink" μοντέλο, το Γερμανικό. Που σημαίνει ότι τα μισά σαμπς πρέπει να χρησιμοποιούνται για ακύρωση / απορρόφηση ενέργειας. Που σημαίνει ότι θέλει λίγο παραπάνω δουλειά στην τοποθέτηση και στη ρύθμιση από ότι μπορεί να κάνει ένα αυτοματοποιημένο σύστημα, ακόμη και αν αυτό είναι το όντισι, εεεε, το τρινοφ.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.555
Reaction score
84.062
Διαβάστε λίγο προσεκτικά το "πάτησέ με" του bhutia. Θα δείτε ότι σημαντική βελτιώση στο decay έχουμε μόνο με το "source to sink" μοντέλο, το Γερμανικό. Που σημαίνει ότι τα μισά σαμπς πρέπει να χρησιμοποιούνται για ακύρωση / απορρόφηση ενέργειας. Που σημαίνει ότι θέλει λίγο παραπάνω δουλειά στην τοποθέτηση και στη ρύθμιση από ότι μπορεί να κάνει ένα αυτοματοποιημένο σύστημα, ακόμη και αν αυτό είναι το όντισι, εεεε, το τρινοφ.
Θέλει επίσης συμμετρικά δωμάτια και συγκεκριμένη τοποθέτηση σαμπς.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.969
Reaction score
11.407
Θέλει επίσης συμμετρικά δωμάτια και συγκεκριμένη τοποθέτηση σαμπς.
Ακριβώς. Τα αγαθά copies κτώνται. Αλλιώς μένουμε στην εξομάλυνση στάθμης μόνο. Και βάζουμε μπασοπαγίδες για βελτίωση του decay. Pick your poison.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • rose.athens
    Not in the mood Mod

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.597
Μηνύματα
2.945.540
Members
38.204
Νεότερο μέλος
john-john
Top