- Μηνύματα
- 4.540
- Reaction score
- 7.845
Last edited:
Περιγράφει ένα σωρό πράγματα που έχουν γραφτεί ξανά και ξανά στο παρόν forum.
έχεις θράσος μιλάμε...Περιγράφει ένα σωρό πράγματα που έχουν γραφτεί ξανά και ξανά στο παρόν forum.
Οφείλω βεβαίως να επισημάνω και ιδίως για χάρη του Γιάνννη που το εκτιμά ιδιαιτέρως,ότι η πολυπόθητη αίσθηση ευρυχωρίας στην ηχητική σκηνή και η εντυπωσιακή διαστρωμάτωση χρειάζονται διάχυση οπωσδήποτε από τις ανώτερες μεσαίες και πάνω οκτάβες.
Στο επεισόδιο νο.23 περιγράφει εκλαϊκευμένα την επίπτωση από διατάξεις συνδυασμένης δράσης (απορροφητικής-διαχυτικής) υπονοώντας ότι η εκτεταμένη διαχυτική δράση σε χαμηλομεσαίες και κάτω οκτάβες είναι ούτως ή άλλως ανέφικτη σε τυπικούς οικιακούς χώρους εξαιτίας των μεγάλων απαιτούμενων διαστάσεων.
Είχα τη τύχη να ακούσω αυτή την εκδοχή ως επισκέπτης σε χώρο με διάχυση πίσω απο τα ηχεία, καθώς και να ακούσω τί κάνει η διάχυση ( διά της αφαίρεσης αυτής ). Πολύ ωραίο αποτέλεσμα.Οφείλω βεβαίως να επισημάνω και ιδίως για χάρη του Γιάνννη που το εκτιμά ιδιαιτέρως,ότι η πολυπόθητη αίσθηση ευρυχωρίας στην ηχητική σκηνή και η εντυπωσιακή διαστρωμάτωση χρειάζονται διάχυση οπωσδήποτε από τις ανώτερες μεσαίες και πάνω οκτάβες
Χρειάζεται και απορρόφηση για να καταπολεμούσε τις πιο διακεκριμένες σε μικρούς χώρους πρώτες ανακλάσεις,αλλά και διάχυση προκειμένου να προαχθεί μια αίσθηση επέκτασης των διαστάσεων,.Για ένα μικρό δωμάτιο 5χ4χ3 (μ×π×υ) και για πιθανό πλάνο εγκατάστασης πολυκάναλου με μικρά ηχεία (πχ 2δρομα 8") και 4 sub τι θα ήταν προτιμότερο σαν γενικό πρότυπο? 1)Διάχυση παντού? (με απορρόφηση πίσω της) 2)Μιξ? 3)Τίποτα απο τα 2? (Οι διαστάσεις του χώρου δεν προσφέρονται για πολυκάναλο -πάρε ηχομπάρα)
Είσαι βέβαιος;Μήπως άλλαξαν στα κρυφά και κανένα...καλώδιο για να σε τρολάριζαν;Είχα τη τύχη να ακούσω αυτή την εκδοχή ως επισκέπτης σε χώρο με διάχυση πίσω απο τα ηχεία, καθώς και να ακούσω τί κάνει η διάχυση ( διά της αφαίρεσης αυτής ). Πολύ ωραίο αποτέλεσμα.
έχεις θράσος μιλάμε...
Φυσικά και κάνει για πολυκάναλο.Για ένα μικρό δωμάτιο 5χ4χ3 (μ×π×υ) και για πιθανό πλάνο εγκατάστασης πολυκάναλου με μικρά ηχεία (πχ 2δρομα 8") και 4 sub τι θα ήταν προτιμότερο σαν γενικό πρότυπο? 1)Διάχυση παντού? (με απορρόφηση πίσω της) 2)Μιξ? 3)Τίποτα απο τα 2? (Οι διαστάσεις του χώρου δεν προσφέρονται για πολυκάναλο -πάρε ηχομπάρα)
για αρχή μέτρηση...Για ένα μικρό δωμάτιο 5χ4χ3 (μ×π×υ) και για πιθανό πλάνο εγκατάστασης πολυκάναλου με μικρά ηχεία (πχ 2δρομα 8") και 4 sub τι θα ήταν προτιμότερο σαν γενικό πρότυπο? 1)Διάχυση παντού? (με απορρόφηση πίσω της) 2)Μιξ? 3)Τίποτα απο τα 2? (Οι διαστάσεις του χώρου δεν προσφέρονται για πολυκάναλο -πάρε ηχομπάρα)
Είσαι βέβαιος;Μήπως άλλαξαν στα κρυφά και κανένα...καλώδιο για να σε τρολάριζαν;
μπασοπαγιδες....τα προβληματα απο εκει ξεκινανε σε ολους τους χωρους....Για ένα μικρό δωμάτιο 5χ4χ3 (μ×π×υ) και για πιθανό πλάνο εγκατάστασης πολυκάναλου με μικρά ηχεία (πχ 2δρομα 8") και 4 sub τι θα ήταν προτιμότερο σαν γενικό πρότυπο? 1)Διάχυση παντού? (με απορρόφηση πίσω της) 2)Μιξ? 3)Τίποτα απο τα 2? (Οι διαστάσεις του χώρου δεν προσφέρονται για πολυκάναλο -πάρε ηχομπάρα)
Εγώ την άκουσα. Μικρή διαφορά, αλλά σημαντική ως προς τον εστιασμό, το πόσο καθαρό είναι το στήσιμο της "εικόνας" στο χώρο.Δεν είναι δυνατόν να αντιληφθείς διαφορά με την αφαίρεση της διάχυσης πίσω από τα ηχεία. Βασικά από οπουδήποτε και να αφαιρέσεις τόσο λίγη διάχυση, ίσως με εξαίρεση τα early reflections, δεν είναι δυνατόν να καταλάβεις ουσιαστική διαφορά. Αντιθέτως την απορρόφηση την καταλαβαίνεις πολυ πιο εύκολα.
Και εσυ φωτογραφιες διαβαζεις,μιστερ μπουτια;Περιγράφει ένα σωρό πράγματα που έχουν γραφτεί ξανά και ξανά στο παρόν forum.
Οφείλω βεβαίως να επισημάνω και ιδίως για χάρη του Γιάνννη που το εκτιμά ιδιαιτέρως,ότι η πολυπόθητη αίσθηση ευρυχωρίας στην ηχητική σκηνή και η εντυπωσιακή διαστρωμάτωση χρειάζονται διάχυση οπωσδήποτε από τις ανώτερες μεσαίες και πάνω οκτάβες.
Στο επεισόδιο νο.23 περιγράφει εκλαϊκευμένα την επίπτωση από διατάξεις συνδυασμένης δράσης (απορροφητικής-διαχυτικής) υπονοώντας ότι η εκτεταμένη διαχυτική δράση σε χαμηλομεσαίες και κάτω οκτάβες είναι ούτως ή άλλως ανέφικτη σε τυπικούς οικιακούς χώρους εξαιτίας των μεγάλων απαιτούμενων διαστάσεων.
Παραπονέθηκες όμως για το πόσο υποβαθμίστηκε με αλλαγές στην τοποθέτηση που έδιναν βελτιωμένες αποκρίσεις.Και εσυ φωτογραφιες διαβαζεις,μιστερ μπουτια;
Εγω τοσο καιρο κοκορευομαι για την εικονα μου και εσυ μου τη λες;
Αυτο που λες ειναι λογια του Τουλη!Πλυση εγκεφαλου σας εκανε!!
Απάντηση: Ανατομία Ακουστικής Χώρων
H ιδιότητα πρόσθετης υποβάθμισης της ενέργειας στην κατοπτρική διεύθυνση ανάκλασης αυξάνει την καταλληλότητα των διατάξεων πρωτεύουσας ρίζας γιά μικρούς χώρους ακρόασης όπως και γιά εφαρμογή στα ζωντανά άκρα στουντιακών δωματίων ελέγχου μικρού μεγέθους.Πέραν της πυκνότητας των ρυθμών συντονισμού (που καθορίζει τη συμπεριφορά κάτω από το νοητό όριο των 300Hz),η ακουστική αίσθηση ενός μικρού χώρου σχηματίζεται στα αντίστοιχα νευρωνικά κέντρα του εγκεφάλου χάρη στην επεξεργασία των διαφορών χρονικής άφιξης μεταξύ άμεσων και ανακλώμενων κυμάτων.
Το φαινόμενο προτεραιότητας διασφαλίζει τον εντοπισμό της πηγής στο χώρο,συντελώντας παράλληλα στη διαμόρφωση της εκλαμβανόμενης ποιότητας του εκπεμπομένου από αυτή ήχου ανάλογα με τις χρονικές διαφορές ανάμεσα στις αφίξεις του άμεσου και των προερχόμενων από πρώτη ανάκλαση κυμάτων.Αυτή η διαφοροποίηση στην εκλαμβανόμενη τονική ισορροπία πληροφορεί τον ακροατή γιά την ύπαρξη των πραγματικών επιφανειών (ορίων) που περικλείουν τον τυπικό χώρο ακρόασης.Στις περιπτώσεις όπου δεν έχει ληφθεί ιδιαίτερη ακουστική φροντίδα,οποιαδήποτε χωρική πληροφορία (είτε περιέχεται στην ηχογράφηση είτε έχει ενσωματωθεί στο στάδιο της μίξης) περιέχεται στο εκπεμπόμενο σήμα νοθεύεται από τις πρώιμες κατοπτρικές ανακλάσεις που θα φτάσουν στο ακουστικό μας σύστημα με χρονική υστέρηση μεταξύ 15 μέχρι περίπου 50 χιλιοστών δευτερολέπτου από τη στιγμή της πρωτογενούς εκπομπής,δηλαδή πριν την ένταξή τους στο σχηματισμό του πεδίου αντήχησης.Όταν οι πρώιμες ανακλάσεις φτάνουν σε μεταγενέστερες χρονικές στιγμές τείνουν ν'αποδώσουν αίσθηση μεγαλυτέρου χώρου που ανταποκρίνεται πιστότερα στα δεδομένα των αιθουσών ζωντανής ακρόασης και τις πληροφορίες που περιέχονται δυνητικά στο αναπαραγόμενο σήμα.
Εάν αντί της διάχυσης εφαρμοζόταν αποκλειστικά εκτεταμένη απορροφητική φροντίδα ως φίλτρο ΄΄ουδετεροποίησης΄΄ του χώρου,πέρα από το γεγονός ότι θ'απαιτούσε ογκωδέστερες διατάξεις επενεργώντας σε συχνοτικές ζώνες μικρότερου εύρους,η πλήρης επιτυχία αυτης θα προσομοίωνε το χώρο με ανηχοϊκό θάλαμο.Σε κείνη την περίπτωση θα απαιτείτο ακόμα μεγαλύτερη ισχύς γιά την επίτευξη δεδομένης ηχητικής πίεσης,η συνάφεια της ακουστικής αντίληψης με το ίδιο το μουσικό γεγονός θα μειωνόταν,ενώ η παραγόμενη αίσθηση ακουστικής ΄΄αποξήρανσης΄΄ θα προξενούσε υποσυνείδητα δυσφορία κατά την ακρόαση σε βάθος χρόνου.
Αντίθετα,η κατάλληλα ρυθμισμένη διάχυση πραγματοποιεί πλησιέστερη ψευδαίσθηση του χώρου ακρόασης προς εκείνους που διατηρούμε ως αντιληπτική αναφορά.Μέσω της σχάσης των πρώιμων κατοπτρικών ανακλάσεων και τη διανομή της ενέργειάς τους στο χώρο και το χρόνο εντάσσονται αυτές γρηγορότερα και ομαλότερα στο ενιαίο πεδίο αντήχησης,μιά και μεσολαβεί μεγαλύτερος χρόνος μεταξύ άμεσης και πρώτης απότομης ενεργειακής ανόδου αντιστοιχούσας στις πρώτες ανακλάσεις.
Ειδικά γιά μικρούς χώρους,με την περαιτέρω υποβάθμιση της ανακλώμενης ενέργειας στην κατοπτρική διεύθυνση μειώνεται ακόμα περισσότερο ο βαθμός (και η καταστροφική συμβολή) της πρώτης ενεργειακής ανόδου που ακολουθεί την αρχική έφοδο της άμεσης ηχητικής ενέργειας.Περιορίζονται έτσι οι χρωματισμοί και μετατοπίσεις των ακουστικών ειδώλων.Επιπρόσθετα καταπνίγονται φαινόμενα τρεμοπαιξίματος ηχούς μεταξύ παραλλήλων επιφανειών όπως και θολώματα εξαιτίας πολλαπλών φαινομένων κτενωτού φίλτρου που εντείνονται στους μικρούς χώρους.Το πλέον σημαντικό επίτευγμα συνίσταται στην ενίσχυση της αίσθησης περιέλιξης από το αναπαραγόμενο μουσικό γεγονός.
Ετσι!Παραπονέθηκες όμως για το πόσο υποβαθμίστηκε με αλλαγές στην τοποθέτηση που έδιναν βελτιωμένες αποκρίσεις.
Γιάνννη τα έχω γράψει με δικά μου λόγια εδώ και δέκα περίπου χρόνια.Το θέμα είναι να μη χρειάζεσαι...κλύσμα εγκεφάλου.
Μα αν υποθέσουμε ότι η αρχική κορύφωση είναι στα 6,5 msec, τότε οι επόμενες κορυφώσεις στα 9 και 12,5 msec είναι σε υψηλότερη ένταση.Και αυτό είναι λάθος σύμφωνα με το #1 κριτήριο από το link που έβαλες.
Ξαναδιαβασε το λινκ.Μα αν υποθέσουμε ότι η αρχική κορύφωση είναι στα 6,5 msec, τότε οι επόμενες κορυφώσεις στα 9 και 12,5 msec είναι σε υψηλότερη ένταση.Και αυτό είναι λάθος σύμφωνα με το #1 κριτήριο από το link που έβαλες.
Επίσης δεν έπρεπε να βάλεις smoothing. Ανέβασε μία και το γράφημα χωρίς smoothing.
Καλά σε λέει βρε Καραμήτρο, μην ασχολεισαι.Ξαναδιαβασε το λινκ.
Αν δε ξερεις να τα διαβαζεις-μην ασχολεισαι