- Μηνύματα
- 3.930
- Reaction score
- 6.204
Αυτή η τελευταία πρόταση είναι όλα τα λεφτά
Netflix, Apple TV+ κ.α. κάνουν πολυκάναλο stream με Trinnov decoders.Οι περισσότερες ταινίες έχουν εξαιρετικό ήχο, απίστευτη διαύγεια και πληροφορία, και συνάμα εξαιρετική απόδοση σε σημεία με μουσική!
Βρε νετφλιξ πες, το μπλακλιστ που είναι σειρά, κι έχει φανταστικό ήχο, έχει σημεία που παίζει μια μικρή ορχήστρα και λες τύφλα να έχουν τα cd, τι να πω, κλάσεις ανώτερος ήχος.
Μιστερ Μπουτια,καλημερα κατ,αρχην!Ελπιζω να σκεπαστηκες καλα με την χοντρη σου κουβερτουλα!Περνάμε τώρα και στις μελέτες του...Δρ.Φλούδα .Τί αναφέρεται από τον ίδιο και όχι μέσω...Ethan Winer για τις πλευρικές ανακλάσεις ;
“Most reflections arrive from directions different from the direct sound, and perceptions vary considerably. Two ears and a brain have advantages over a microphone and an analyzer. The fact that the perceived spectrum is the result of a central (brain) summation of the slightly different spectra at the two ears attenuates the potential coloration from lateral reflections significantly [34]. If there are many reflections, from many directions, the coloration may disappear altogether [35], a conclusion to which we can all attest through our experiences listening in the elaborate comb filters called concert halls. Blauert summarizes: “Clearly, then, the auditory system possesses the ability, in binaural hearing, to disregard certain linear distortions of the ear input signals in forming the timbre of the auditory event.”
“It was in this room [Dr. Toole’s Reference IEC room at National Research Council] that experience was gained in understanding the role of first reflections from the side walls. The drapes were on tracks, permitting them to easily be brought forward toward the listening area so listeners could compare impressions with natural and attenuated lateral reflections (see Figures 4.10a and 8.8). In stereo listening, the effect would be considered by most as being subtle, but to the extent that there was a preference in terms of sound and imaging quality, the votes favored having the side walls left in a reflective state. In mono listening, the voting definitely favored having the side walls reflective."
"See the discussions in Chapter 8, and Figures 8.1 and 8.2, which show that attenuating first reflections seriously compromises the diffusivity of the sound field and the sense of ASW/image broadening. One of the problems with both music and movies is that sounds that in real life occupy substantial space—multiple musicians or crowds of people, for example—end up being delivered through a single loudspeaker—a tiny, highly localizable source. The precision of the localization is the problem. Most of what we hear in movies and television is monophonic, delivered by the center channel, so a certain amount of locally added room sound may be beneficial; this is definitely a case where a personal opinion is permitted."
Πόσο εξωφρενικό μπορεί να είναι το ότι ο Dr. Floyd Toole εγκαλείται από ακροαματικόφιλους επειδή...λαμβάνει εμμέσως το μέρος τους;
Διότι το πόρισμα είναι ότι αρκετοί ακροατές σε τυπικούς οικιακούς χώρους θα εκτιμούσαν ευνοϊκώς την ύπαρξη κτενωτού φίλτρου σε αυτό που ακούνε.Δεν έχει σημασία άμα κάτι τέτοιο θα οφειλόταν σε άγνοια για το τι ακούνε,ή ακροαματική αμβλύτητα και έλλειψη τριβής με το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό ως μη ηχητικοί μηχανικοί .Η προτίμηση καταγράφεται και οφείλει να ληφθεί υπόψιν ως μη αμφισβητήσιμο δεδομένο.Είτε θα το εγκρίναμε οι ίδιοι είτε όχι.
Ας παρατηρηθεί επίσης ότι το φαινόμενο εντείνεται καθώς μειώνεται το πλήθος στα κανάλια αναπαραγωγής...
Ενδιαφέρον το παράδειγμα του χώρου σου. Έχεις δοκιμάσει αντί για απορροφητικά να βάλεις διαχύτες; Ρωτάω γιατί έχοντας ακούσει το αποτέλεσμα της χρήσης τους, λέω ότι συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Με αφαίρεση ενός μέρους της διάχυσης όντως η στερεοφωνική εικόνα χάνει τη περιγραφικότητά της, με την επανατοποθέτησή τους όλα είναι "καρφί" στη θέση τους. Και όπως λέει και ο Λέανδρος ( που εδώ συμφωνώ ), χωρίς να χάσει ο ήχος τη ζωντάνια του, χωρίς τη μουντάδα της απορρόφησης.Περιληπτικα:οταν αφαιρω τα πλαινα ηχοαπορροφητικα,η στεροφωνικη εικονα γινεται πολυ λιγοτερο αντιληπτη,η θεση των οργανων στο χωρο θολωνει,τα οργανα "ακουγονται" πολυ μεγαλυτερα και δημιουργειται και το προβλημα του κτενωτου φιλτρου-δηλαδη παραμορφωση συγκεμριμενου συχνοτικου φασματος!
Ξερεις πως θα ηταν το διαγραμμα ανακλασεων μου με αυτες;(IR).Θα εβλεπες ενα τεραστιο καρφι 3db κατω απο τον κυριαρχο ηχο ελαχιστα ms και αλλο ενα γυρω στα 8db στα 6ms περιπου-απο την αντιθετη κατευθυνση του ηχειου παρακαλω!!
τα είπες όλαΕνδιαφέρον το παράδειγμα του χώρου σου. Έχεις δοκιμάσει αντί για απορροφητικά να βάλεις διαχύτες; Ρωτάω γιατί έχοντας ακούσει το αποτέλεσμα της χρήσης τους, λέω ότι συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Με αφαίρεση ενός μέρους της διάχυσης όντως η στερεοφωνική εικόνα χάνει τη περιγραφικότητά της, με την επανατοποθέτησή τους όλα είναι "καρφί" στη θέση τους. Και όπως λέει και ο Λέανδρος ( που εδώ συμφωνώ ), χωρίς να χάσει ο ήχος τη ζωντάνια του, χωρίς τη μουντάδα της απορρόφησης.
Γιάνννη,εκεί που βρίσκομαι τους χειμώνες κάνω jogging στην ύπαιθρο με κοντό παντελονάκι και θερμοκρασία που γυροφέρνει τους μηδέν βαθμούς.Απεχθάνομαι τις χοντρές κουβέρτες στο εσωτερικό του σπιτιού.Είμαι βέβαιος πως ούτε αυτό το στοιχείο σ'ενδιαφέρει.Μιστερ Μπουτια,καλημερα κατ,αρχην!Ελπιζω να σκεπαστηκες καλα με την χοντρη σου κουβερτουλα!
Η απαντηση μου προς τον Toole,ειναι οτι σε αυτο το θεμα ειναι λαθος!
...
Aν ο Toole και οι απαιδαγωγητοι μουσικα ακροατες του στα τεστ,αρεσκονται στο αντιθετο,καθολου δε με ενδιαφερει!
Εμείς γουστάρουμε...submersive κύριε.Τί ...δεν καταλαβαίνετε;;;Όλα έχουν μελετηθεί επαρκώς, περιθώρια για προσωπικές απόψεις, πρακτικώς δεν υπάρχουν..
Τα αυτιά είναι φτιαγμένα έτσι ώστε να θέλουν να παίρνουν ανακλάσεις και φυσικά χωρίς να δυσφορούν, ίσα ίσα έρχεται το γνώριμο από την εξελικτική πορεία αίσθημα του χώρου, το οποίο όταν λείπει έρχεται η δυσφορία.
Εν ολίγοις, η παρουσία ήχου από κάθε κατεύθυνση, από πίσω, από τα πλάγια, από πάνω και από εμπρός και φυσικά από κάτω, ερμηνεύεται πάντα ως ευχάριστη για οποιοδήποτε ήχο ακούμε, είτε πρόκειται για ένα τύμπανο, είτε μια καμπάνα εκκλησίας, είτε ο ήχος της βροχής.
Πο
Λυ
Κα
Να
Λο
Ιμερσιβ.
Φιλε μου ναυτη,Ενδιαφέρον το παράδειγμα του χώρου σου. Έχεις δοκιμάσει αντί για απορροφητικά να βάλεις διαχύτες; Ρωτάω γιατί έχοντας ακούσει το αποτέλεσμα της χρήσης τους, λέω ότι συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Με αφαίρεση ενός μέρους της διάχυσης όντως η στερεοφωνική εικόνα χάνει τη περιγραφικότητά της, με την επανατοποθέτησή τους όλα είναι "καρφί" στη θέση τους. Και όπως λέει και ο Λέανδρος ( που εδώ συμφωνώ ), χωρίς να χάσει ο ήχος τη ζωντάνια του, χωρίς τη μουντάδα της απορρόφησης.
Και παλι θα διαφωνησω με τα αποτελεσματα της παραπανω ερευνας για πολλους λογους!Γιάνννη,εκεί που βρίσκομαι τους χειμώνες κάνω jogging στην ύπαιθρο με κοντό παντελονάκι και θερμοκρασία που γυροφέρνει τους μηδέν βαθμούς.Απεχθάνομαι τις χοντρές κουβέρτες στο εσωτερικό του σπιτιού.Είμαι βέβαιος πως ούτε αυτό το στοιχείο σ'ενδιαφέρει.
Εφόσον λοιπόν δεν σ'ενδιαφέρουν,αδίκως ανταποκρίνεσαι σε όλα αυτά.Θα όφειλες ν'αποταθείς απευθείας σε διαδικτυακό τόπο όπου θα συμμετείχε ο ίδιος ο Dr.Toole κι να του επιδείκνυες το σφάλμα των μελετών του.Και να είσαι βέβαιος ότι θα έμπαιναν έτσι οι αντιρρήσεις σου σε λινκ εδώ.
Θεωρώ όμως παράλογο το ν'αναγάγουμε σε λάθος ένα πειραματικό αποτέλεσμα που προέκυψε ανεξαρτήτως του ερευνητή επειδή οι ίδιοι δεν θα το εγκρίναμε.
Η δε πλάκα είναι ότι σε ανάλογα συμπεράσματα έχει καταλήξει και άλλος έγκριτος ερευνητής σε εργασία κατατεθειμένη στην AES
“Measuring Audible Effects of Time Delays in Listening Rooms, ”Clark, David, AES Convention: 74 (October 1983)
Στη δική του μελέτη εφήρμοσε στην πράξη τέσσερα σενάρια :
1) Προσθήκη δεύτερου ηχείου που έπαιζε το ίδιο μονοφωνικό σήμα με το πρώτο,δημιουργώντας έτσι τεχνητά κτενωτό φίλτρο.
2) Κατοπτρική ανακλαστική επιφάνεια σε κατακόρυφο προσανατολισμό,ευρισκόμενη σε πλευρικό σημείο και απόσταση μεταξύ ακροατή και ηχείου.
3) Την ίδια επιφάνεια με πριν σε όμοια απόσταση αλλά οριζοντίως προσανατολισμένη.
4) Ένα μόνο ηχείο ν'αναπαραγάγει σήμα όπου οι επιπτώσεις του κτενωτού φίλτρου είχαν ενσωματωθεί με ηλεκτρονική μέθοδο ώστε να τις εισέπρατταν απευθείας οι ακροατές.
Το πλάτος σήματος διατηρήθηκε σε σταθερή στάθμη σε όλες τις περιπτώσεις.
Στην πρώτη περίπτωση το ακροαματικό αποτέλεσμα ήταν πολύ αρεστό και προτιμητέο,μολονότι ο συνδυασμός των καναλιών έδινε φαινόμενα κτενωτού φίλτρου
Στη δεύτερη οι εντυπώσεις έκλιναν σε ανεπαίσθητες δυσάρεστες επιπτώσεις ενώ στην τρίτη οι εντυπώσεις των ακροατών κατέληγαν ότι η οριζόντια ανακλαστική επιφάνεια ασκούσε μεγαλύτερη υποβάθμιση.Και στις δύπ περιπτώσεις κρινόταν ότι η ολική διαφοροποίηση δεν ήταν τόσο χαρακτηριστική όσο στην πρώτη περίπτωση.
Η τέταρτη περίπτωση έδινε το πιο δυσάρεστο αποτέλεσμα με μεγάλη διαφορά.Και αυτό οφειλόταν στο ότι όποτε εισπράττουμε κατευθείαν την παραμόρφωση κτενωτού φίλτρου δίχως να προκαλείτο εκείνη από μεσολαβούσες ανακλαστικές επιφάνειες δεν λαμβάνεται παράλληλα το φαινόμενο διεύρυνσης του εικονικού ειδώλου ούτε συνοδεύεται από διάφορα επικαλυπτικά φαινόμενα με ψυχοακουστικό χαρακτήρα.
“Two speaker mono was considered superior to the one speaker, one path mono. A reflection from a vertical surface was barely audible but a horizontal reflector was more audible. An electronic delay comb filter was highly audible and annoying.”
- A comb filter response can be preferred over flat [frequency response].
- More lateral sound than a single speaker provides can be preferred.
- Response notches are almost inaudible if the notches are filled in by reflections within 10 ms.
- Response notches are annoying if not filled in by reflections.
- Vertical (wall) reflection notches were subtly audible.
- Horizontal (desk) reflection notches are more audible.
- Time responses can look the same and sound different.
- Frequency responses can look the same and sound different.
- A single test mic hinders getting directional information relevant to audibility.
και φυσικά από κάτω
Σφαιsubmersive
Δεν καταλαβαίνουμε εμείς ή το μικρόφωνο;Εμείς γουστάρουμε...submersive κύριε.Τί ...δεν καταλαβαίνετε;;;
Ελα να σου τα κατεβασω(τα ηχοαπορροφητικα)απο τους πλαινους τοιχους,να ακουσεις οτι καταρρεουν τα παντα.Αν δεν εχεις ακουσει σωστα στημενο δικαναλο και το μονο που βασιζεσαι ειναι η θεωρια,μπορω εμπρακτως να σου αποδειξω το αντιθετο!Δεν καταλαβαίνουμε εμείς ή το μικρόφωνο;
Εμείς καταλαβαίνουμε διαφορετικά τα κτενωτα φίλτρα από άθροισμα ήχων διαφορετικής κατεύθυνσης, ενώ το (μονόκαψο) μικρόφωνο όχι, δε καταλαβαίνει διαφορά. Θέλει άλλο μικρόφωνο, με αφτχιά.
Γι'αυτό τα κολλητά διπλά ηχεία για κεντρικό θέλουν ξεχαρβαλωμα το ένα Τουίτερ, ενώ ο τοίχος δίπλα στο ηχείο κανέναν δεν ενόχλησε, μόνο η εικόνα γέρνει προς τα κει. Κι αν έχεις τοίχους κι απ' τις 2 πλευρές, απλώς την έχεις ...μεγάλη (την εικόνα). Χωρίς ενοχλήσεις.
βρε συ !!!Ελα να σου τα κατεβασω........
Ελα να σου τα κατεβασω
και ο συνειρμός πάει ->βρε συ !!!
Απολαυστικό΄΄Παιδιά ενός κατώτερου Θεού΄΄...
Ο Ζαχαρίας Ζαβλακωμένος μεγάλωσε σ'έναν περίγυρο ατόμων που άκουγαν και μιλούσαν πολύ.
Μέσα στον ενθουσιασμό τους για τη διάδοση της νέας διαλέκτου,άρχισαν να σκέφτονται μήπως όσοι αρνούνταν να την υιοθετήσουν ήταν...παιδιά κατώτερου Θεού που αδυνατούσαν να διακρίνουν όσα ολοφάνερα δεδομένα υποστήριζαν την ανωτερότητά της.Και ποια θα ήταν σε αυτή τη νέα τάξη πραγμάτων η κατάληξη ενός χαρακτήρα όπως του Ζαχαρία που δεν συμμορφωνόταν προς διάφορες υποδείξεις;
Το έχω λύσει το προβλημα της ομοιογένειας στα surround γιατί... δεν υπάρχουν surround speakers. Σε ρολο surround έχω τις ανακλάσεις του πίσω τοίχου ξέρω.. βαθιά αιρετικός, αλλά ο χώρος δεν μπορεί να φιλοξενήσει άλλα ηχεια..Με τα surrounds τι κάνουμε από ομοιογένεια ;
Μήπως θέλεις να πεις ότι η συνολική διαδρομή απο το ηχείο μέχρι το αυτί του ακροατή ( έχοντας περάσει και μέσα απο τον διαχύτη ) πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 2.5 μέτρων? Απο όσο έχω διαβάσει τουλάχιστον, στόχος του διαχύτη είναι να εισάγει μια καθυστέρηση στον ανακλώμενο ήχο προκειμένου να περάσει στη ζώνη του reverb και να μην εκλαμβάνεται ως μέρος του κύριου ήχου.Αυτο που λεει ο Λεανδρος συμβαινει ακριβως!Υπο μια πολυ σοβαρη προυποθεση ομως-ο διαχυτης να βρισκεται σε αποσταση τουλαχιστον 2.5 μετρων απο τον ακροατη!Η χρηση τους υπο αυτην την προυποθεση,οντως ειναι επιθυμητη και επιβαλλεται θα ελεγα,ωστε να πετυχουμε ενα χωρο που ακροαστικα-εγκεφαλικα θα ακουγεται μεγαλυτερος!