- Μηνύματα
- 39.038
- Reaction score
- 79.679
έχεις να κάνεις κάποια σύσταση για κάτι?Το τρολαρισμα εντέλει επιτρέπεται κατά περίπτωση ??
έχεις να κάνεις κάποια σύσταση για κάτι?Το τρολαρισμα εντέλει επιτρέπεται κατά περίπτωση ??
Ευτυχως που στα ενεργα γραφειου την γλιτωνεις με ενα σφουγγαρι μπανιου κατω απο καθε ηχειο!Μόνος του έδωσε δικαίωμα, με το ποστ #664. Και συγκρατήθηκα πάρα πολύ για να μη του απαντήσω.
άρα για άλλον θα έλεγεΈχω, αλλά είναι ξύλινες, γύρω στα 13 εκατοστά.
View attachment 143766
Όπως είναι προφανές από τη σχηματική παράσταση,η συχνότητα της οποίας το μισό μήκος κύματος ισούται με την απόσταση μεταξύ ακουστικού κέντρου στο ηχείο και το τοίχωμα πίσω από το ηχείο θα δέχεται τόνωση ΄στην απόκριση αντί ακύρωσης.
Επομένως ακυρώσεις σε συχνότητα όπου η απόσταση από το τοίχωμα όπισθεν ηχείου θα ισούται με εν τέταρτον μήκους κύματος και ακολούθως σε ύψη που θ'αντιστοιχούσαν σε 3/4,5/4 κ.ο.κ.
Τονώσεις όχι μόνο στο εν δεύτερον αλλά και σε συχνότητες με μήκος κύματος 3/2,5/2 κ.ο.κ.
Για πρόσθετες ακυρώσεις που συμβαίνουν ειδικώς από πάτωμα - οροφή παρέχεται ο χρήσιμος διαδικτυακός υπολογιστής:
Φaινόμενα SBIR ισχύουν για οποιοδήποτε γειτονικό ακλόνητο όριο στην τοιχοποιία.
View attachment 143768
Εμπλέκονται κυρίως τα γειτονικά τοιχώματα,επειδή στα πιο απομακρυσμένα η ενέργεια θα έχει εξασθενήσει λόγω μεγαλύτερων διαδρομών.
Διαδικτυακός υπολογιστής για το σύνολο των επηρεαζόμενων συχνοτήτων υπάρχει στο σχετικό δημοσίευμα από την ΄΄Ανατομία Ακουστικής Χώρων΄΄ :
Ανατομία Ακουστικής Χώρων (...Remastered)
Απάντηση: Ανατομία Ακουστικής Χώρων Απεικονίζονται εδώ όλα τα είδωλα πηγών πρώτης και δεύτερης τάξης με τη θέση υποδοχής από τον ακροατή έμπροσθεν. Και στην επομένη με διαφοροποιούμενες γωνίες υποδοχής: Η Γεωμετρική Ακουστική εξετάζει τον ήχο ως διαδιδόμενο γραμμικά αντί σφαιρικά.Η...www.avsite.gr
Οι ακυρώσεις και τονώσεις κατά SBIR είναι αναπόφευκτες και δεν διορθώνονται με ισοστάθμιση,αφού κάθε διόρθωση στην απόκριση του ηχείου θα μεταβάλει αυτομάτως και την απόκριση στο γενεσιουργό αίτιο.
Η μέθοδος αντιμετώπισης βασίζεται στη θεμελιώδη Αρχή να μετατοπιστεί η επίδραση ως προς τις θεμελιώδεις συνιστώσες - που καθορίζουν και τις ανώτερες αρμονικές του φαινομένου.
- είτε σε συχνότητες υψηλότερες όπου θα ήταν εφικτή η εφαρμογή απορρόφησης πυ θα εξουδετέρωνε την ενέργεια στο βλαβερό κύμα ακριβώς όπισθεν του ηχείου.
Βέλτιστο μέτρο θα ήταν ο εντοιχισμός του ηχείου.Εφόσον δεν θα ήταν αυτός εφικτός σε δεδομένο χώρο,τότε προσέγγιση όσο πιο κοντά γίνεται στο τοίχωμα πίσω από το ηχείο.
Προσέχουμε όμως το γεγονός ότι αυτή η ενέργεια τονώνει την απόκριση σε όλες τις οκτάβες όπου θα ίσχυε παντοκατευθυντικό μοτίβο εκπομπής.Η συχνότητα μετάβασης σε ημισφαιρικό μοτίβο καθορίζεται από τις διαστάσεις της μπάφλας και συνήθως το πλάτος σε ηχεία συμβατικής αρχιτεκτονικής.Άρα ηχεία με μικρές διαστάσεις βάσης θα έχουν παράπλευρη συνέπεια τόνωση που θα εκτεινόταν σε ανώτερες συχνότητες.
Εφόσον τονώνεται η απόκριση στις κατώτερες οκτάβες από το ύψος μετάβασης και ο κατασκευαστής έχει εφαρμόσει αντιστάθμιση του baffle step στο δικτύωμα του κρος,τότε θα χρειαζόταν περαιτέρω ισοστάθμιση ως προς τις τονωμένες ζώνες.Κάτιο τέτοιο θα εκτελείτο πολύ εύκολα σε ηχεία με ενεργό και ψηφιακό κρος,όπου θα είχε προβλεφθεί από τη σχεδίαση προαιρετικό φίλτρο που να επενεργεί σε σχετικές περιπτώσεις.
- είτε χαμηλότερες συχνότητες από το κάτω όριο απόκρισης f-3dB για δεδομένο ηχείο. Δίδεται από τον τύπο d_(μέτρα) = 1,4 * 343 / 4*(f-3dB)
Η δεύτερη μέθοδος είναι συνήθως ανέφικτη σε τυπικούς οικιακούς χώρους,καθότι θα απαιτούσε μεγάλες αποστάσεις των ηχείων από τοιχώματα για περιθώριο.Εξάλλου η συνιστώμενη εμπλοκή μονάδων sub θ'αναγάγει αυτομάτως το ζήτημα ως προς τη δική τους εγκατάσταση σε σχέση με τα τοιχωματικά όρια.
Ως γενική γραμμή θα θεωρούνταν αποδεκτές αποστάσεις κατώτερες των 80 εκατοστών κι εξαιρετικές οι ανώτερες των 2,2 μέτρων.
Φαινόμενα SBIR όμως ισχύουν όχι μόνο ως προς την απόσταση των ηχείων από το μπροστινό κυρίως και τα υπόλοιπα γειτονικά τοιχώματα,αλλά και ως προς τη θέση ακρόασης σε σχέση τώρα με το τοίχωμα όπισθεν εκείνης.
Με ανάλογο μηχανισμό προκύπτουν ακυρώσεις σε συχνότητες με τιμές αντιστοιχούσες σε 1/4,3/4,5/4 κ.ο.κ. μηκών κύματος ίσων με δεδομένη απόσταση και παράλληλα τονώσεις απόκρισης σε συχνότητες με τιμές αντιστοιχούσες σε 1/2,3/2.5/2,κ.ο.κ. μηκών κύματος ίσων προς την απόσταση του ακροατή από το τοίχωμα όπισθεν αυτού.
Εδώ η βέλτιστη αντιμετώπιση θα ήταν απόσταση ίση και ανώτερη των 3 μέτρων.Επόμενο μέτρο η εφαρμογή απορροφητικών διατάξεων ευρείας ζώνης και μπασοπαγίδων ακριβώς πίσω από τον ακροατή.
Είναι προφανές ότι εδώ δεν θα μπορούσε ν'αποτελέσει λύση η προσέγγιση του ακροατή στο τοίχωμα,αφού εκεί θα δεχόταν τις μέγιστες τιμές πίεσης από τους ιδιορρυθμούς του χώρου.Και είναι ακόμα προφανέστερον ότι δεν θα γινόταν...να εντοιχιστεί ο ίδιος ο ακροατής. :Α
Μόλις θυμήθηκα να σου επιστήσω την προσοχή σ'ένα ακόμα στοιχείο : Τα ηχεία σου έχουν πλάτος μπάφλας ίσο προς 20 εκατοστά - όπως είδα σε δημοσιευμένες προδιαγραφές από το αφιερωμένο στο setup σου νήμα.
Αυτό το χαρακτηριστικό συνεπάγεται ότι η κεντρική συχνότητα ΄΄f3΄΄ της μετάβασης από παντοκατευθυντική σε ημισφαιρική εκπομπή (από 4π ακτίνια σε 2π ακτίνια) για τα δικά σου ηχεία υπολογίζεται σε ύψος 577 Hz περίπου.
Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι στις πέντε πρώτες οκτάβες - χονδρικά - το ηχείο σου εκπέμπει απρόσκοπτα και προς τα πίσω χάρη στο φαινόμενο περίθλασης.Και αυτό σημαίνει με τη σειρά του ότι με την προσέγγιση στο τοίχωμα θα τονώνεται η απόκριση όχι μόνο στις πρώτες δυο-τρεις οκτάβες αλλά και σε χαμηλομεσαίες.
Εφόσον ο κατασκευαστής έχει προβλέψει και προτείνει τοποθέτηση μακριά από τοιχώματα,τότε κατά την υλοποίηση του κροσόβερ θα πρέπει να έχει ενσωματώσει κάποια διόρθωση - εξασθένηση έως 6dB - απόκρισης στις οκτάβες που θα κείτονται σε ύψη ανώτερα από εκείνο που σηματοδοτεί βηματική μετάβαση της μπάφλας (baffle step).
Άρα λοιπόν εφόσον ισχύουν όλα τα προηγούμενα και για να διατηρηθεί η τονική ισορροπία ως προς την προδιαγεγραμμένη απόκριση στο ίδιο το ηχείο,πιθανότατα θα χρειαστεί κατά τη στενή προσέγγιση στο τοίχωμα κάποια αντισταθμιστική εξασθένηση απόκρισης στις εμπλεκόμενες ζώνες μεσαίων από τη ζώνη Schroeder και κάτω των 700 περίπου Hz.Καλείται και...ισοστάθμιση.Και σε όποια απόσταση μονιμοποιηθεί τελικώς η εγκατάσταση,θα έπρεπε με κάθε τρόπο να μπει οπωσδήποτε απορρόφηση εφαπτόμενη σε τοίχωμα και πλάτη ηχείου.
Τα δύο μου λεπτά χρόνου και χρήματος...
Παντως αυτο απο Λαζαρακη δε φαινεται καπως ιδανικο στοχευμενα το ζητουμενο (300 με 700) μονο 2 εκατοστα και χωρις να νεκρωνει ψηλα και ουτε και πολυ μεγαλη απορροφηση μιας και εχει ηδη μερικη εξασθενηση απο οτι φαινεται υπολογισμενη (ειτε κολλητα , ειτε επιπροσθετα με κατι αλλα για επιπροσθετο αποτελεσμα). ?+++ Εφόσον ο κατασκευαστής έχει προβλέψει και προτείνει τοποθέτηση μακριά από τοιχώματα,τότε κατά την υλοποίηση του κροσόβερ θα πρέπει να έχει ενσωματώσει κάποια διόρθωση - εξασθένηση έως 6dB - απόκρισης στις οκτάβες που θα κείτονται σε ύψη ανώτερα από εκείνο που σηματοδοτεί βηματική μετάβαση της μπάφλας (baffle step). +++
Για σιγουρια και επειδη ενα OCD το εχω δε μπορει (συν της ελλειψης γνωσης) : Εαν τα παραπανω ισχυουν οπως λετε και ο κατασκευαστης το εχει προβλεψει - με εξασθενση π.χ. 6 δβ- και προτεινει τοποθετηση μακρια ΤΟΤΕ εαν τα βαλει μακρια καποιος δε χρειαζεται απορροφηση σε αυτο το φασμα. Την απορροφηση θα τη χρειαστει μονο εαν θελει να πλησιασει το τοιχωμα, σωστα ? (Αλλιως γιατι αφου το εχει υπολογισει ο κατασκευαστης.). Μαλλον εννοειται και εσεις καλα τα γραφετε αλλα θελω να ειμαι σιγουρος για αυτο ρωταω.
Ευχαριστω,
Έχεις όρεξη για διάβασμα; Αν θες να σου στείλω σε pdf το βιβλίο του Toole πες μου.Εαν καποιος εχει εναν ιδιορυθμο π.χ. στα 80 Ηζ και διαλεξει να τοποθετησει το ηχειο του σε τετοια αποσταση ωστε να εχει εκει το SBIR (ακυρωση) , επωφελειται (καπως -οσο) μονο για αυτη τη συχνοτητα των 80 Ηζ ? ή και για καποιες εστω ανωτερες αρμονικες της ? Μαλλον μονο για την 80 Ηζ ετσι ? καθως η SBIR παει : 1/4, 3/4, 5/4 κ.ο.κ. και 1/2, 3/2, 5/2 κ.ο.κ ακυρωσεις και τονωσεις αντιστοιχα. Δηλαδη μονο με τυχαιοτητα (εξαρτωμενη απο αλλους ιδιοσυντονιμσους και SBIR) θα επωφεληθει σε ανωτερες αρμονικες.
Η απαντηση θα ηταν δυνατον (εαν κρινετε σημασιας) να ειναι διττη ? δηλαδη α) εαν τα 80 Ηζ ειναι αρμονικη μιας των 40 Ηζ πισω (και εκει σταματαμε) και β) εαν ειναι μονη της (πρωτη αρμονικη).
Και τελευταιο αξιζει να το προσπαθησει (με μια εντονη 80 Ηζ) κανεις εστω και εαν του κανει την αποσταση πισω με πλαινο τοιχο με λογο 1:2 (αντι του ιδανικου 1: 1.614.. δε ξερω ποσο ακριβως). Ποια επιλογη ειναι λιγοτερο ζημιογονα (αντε με την τυχαιοτητα να επωφεληθει και απο κανα δυο τρεις ακομα ανωτερες αρμονικες ιδιοσυντονισμων που ολο και κατι θα υπαρχει απο αυτες στα 160 παραδειγματος χαριν ή και παραπανω.)
Ευχαριστω, οποτε μπορειτε
Εαν ειχα χρονο για διαβασμα δε θα ρωτουσα τον Κο Bhutia. Αυτο που ζηταω στην ουσια ειναι ετοιμη τροφη απο αυτον, αλλα και να διαβασω δεν ειναι σιγουρο οτι θα καταλαβω σωστα , ενω ενας βαθυς γνωστης του ειναι ισως ευκολο να σου απαντησει πιο σιγουρα. Εξαλλου παρα πολυ πιθανον η ερωτηση μου να ειναι χαζη και ενα απλο ναι ή οχι θα μου εφτανε. Τωρα εαν εχει διαθεση να εμβαθυνει και ποσο βαθια θα το κρινει εκεινος.Έχεις όρεξη για διάβασμα; Αν θες να σου στείλω σε pdf το βιβλίο του Toole πες μου.
Απλό αφρώδες-σπογγώδες υλικό είναι, δεν νομίζω πως κάνει καμία ιδιαίτερη δουλειά, και δε πολυκαταλαβαίνω γιατί έχει αυτό το σχεδιάγραμμα απορρόφησης με κέντρο τους 500, μόνη εξήγηση να συντονίζει εκεί το εμπρός φύλο αλουμινίου, πάλι περίεργο μου φαίνεται..
Είναι αυτοκόλλητο, νομίζω πως δεν είναι καλή ιδέα να κολλήσει σε τοίχο.
-Εντυπωσιακό το υπόγειο του Νεκρομαντείου. Έχω κατέβει. Και ωραία η ιστορία για τις τελετές. Αλλά...
1. Είμαστε σίγουροι ότι ήταν ιερό; Γιατί υπάρχουν αρχαιολόγοι που ακόμα και σήμερα λένε ότι ήταν στρατόπεδο.
2. Είμαστε σίγουροι ότι φτιάχτηκε επίτηδες έτσι, και δεν βγήκε κατά τύχη το κελάρι να έχει αυτή την ακουστική;