ΗΧΕΙΑ: Τα όρια του hi fidelity, γούστα φρουφρού κι αρώματα

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.705
Reaction score
58.398
Tι αρα βρε συ !!!!
εγραψε πουθενα ο jio στο quote που εβαλα οτι του υποβαθμιζουν το συστημα ;
...εγω εγραψα οτι το υποβαθμιζουν...
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως,ο γραπτός λόγος με τη σύνταξή του μένει ως παραπομπή για το βαθμό κατανόησης από τη μια πλευρά και από την άλλη...
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.560
Reaction score
138.522
1) Τι ειναι αυτα τα δυο (δεξια και αριστερα της θεσης ακροασης στην 1η φωτο) κατω απο τα μικρα ραφια ? Εχουν κατι ιδιαιτερο που συμβαλει στη ηχητικη του χωρου ?
Ναι, συμβάλλουν, βγάζουν μπάσα. :lol:
Είναι Σαμπ.


2) Το να βλεπει καποιος μια ταινια με πολυκαναλο ηχο και ενα ηχος ενω τα ματια του κοιτανε στην οθονη αλλα ο ηχος ερχεται απο πισω του δεν ειναι περιεργο στην αισθηση καθως σου τραβαει την προσοχη και εαν και αληθοφανες σιγουρα θα σου τραβαει τη προσοχη περισσοτερο (ή ισως και σε τρομαζει) και ασυναισθητα θες να γυρισεις το κεφαλι σου πισω ? Αυτη η αναντιστοιχια μεταξυ του τι βλεπει το ματι, στο θεμα το απο που ερχεται ενας ηχος και με το τι ακουει το αυτι δεν ειναι προβλημα ?
Όχι μόνο δεν είναι "πρόβλημα", αλλά είναι τρομερά ευχάριστη εμπειρία, τόσο στον κινηματογράφο, όσο και στη μουσική.

Λόγω της αδράνειας των πολλαπλών ετών δικαναλου, μπορεί στις πρώτες ακροάσεις να σου φανεί κάπως περίεργο, αλλά είναι εξ'αρχής ευχάριστο. Αν το συνηθίσεις και πάρεις αδράνεια σε αυτό, τότε οτιδήποτε λιγότερο, σου φαντάζει τόσο φτωχό, όπως το μονοφωνικό ηχείο της τηλεόρασης...

Δεν υπάρχει επιστροφή.
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
39.188
Reaction score
80.006
βρε συ .....γιατι μπερδευεται χωρους κοινοχηστους με ειδικα διαμορφωμενους.....!!!!

και δεν ειναι καταδικη οπως το γραφεις....



για σενα και για μενα, οχι ομως για τον κοσμο που διαβαζει, οποτε πρεπει να το γραφουμε που και που...
.......αγοραζει ο κοσμος ηχεια η μηχανηματα γιατι εχει ο αλλος και νομιζει οτι θα ακουει ιδια ...
Κωστη δεν μπερδεύω τίποτα....το αντίθετο...το ξεμπερδεύω γιατί υπάρχει παρανόηση...
αποδεδειγμένα υπάρχει ;)
 



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.705
Reaction score
58.398
Αυτό λέγετε χολή.

Και από ότι φαίνεται υπάρχει άφθονη.
Θα προσθέσω κάτι για να μην έχουμε ΄΄καρφώματα΄΄ σε ξένους αχυρώνες...Όση ΄΄χολή΄΄ και να εκκριθεί,τα ωραία μηχανήματα όπως του Jio και η ευχαρίστηση που προσφέρουν στους κατόχους τους παραμένουν αλώβητα...O Jio είτε συνειδητά είτε από σπόντα προμηθεύτηκε συσκευές που όσο και να τις κακοδιαχειριζόταν ο χρήστης,θα προσφέρουν πάντα κάτι ξεχωριστό και αξιοσημείωτο.Το διακύβευμα - εφόσον θα τον απασχολούσε κάτι τέτοιο - θα έγκειται σταθερά στο πώς να εκμαιεύσει την απόδοση που ταιριάζει πραγματικά στο αντίτιμό τους.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.560
Reaction score
138.522
Δεν είναι "χολή", δυστυχώς είναι πικρές οι αλήθειες που δε μας βολεύουν.

Όλοι ξέρουμε και όλοι το έχουμε πει κατ'επαναληψιν, πως είναι εύκολο να ξοδέψεις πολλά λεφτά και να είναι άθλιο το αποτέλεσμα, ή πως πολλά πολύ ακριβά στέρεα που ακούσαμε, έπαιζαν λίαν επιεικώς απαράδεκτα, τόσο σε σπίτια γνωστών, όσο και σε εκθεσιακούς χώρους.

Δηλαδή, το πανάκριβο στέρεο, δεν "εγγυάται" ισάξιας απόδοσης.

Και αυτό το γνωρίζουν και οι πέτρες.

Δεν είναι χολή, δυστυχώς για εμάς, διότι αν ήταν αλλιώς, απλά θα δίναμε πολλά λεφτά και η ποιότητα θα ήταν δεδομένη, αντίστοιχη του αντιτίμου.

Ε, δεν είναι.


Βεβαίως, όλοι μας ζηλεύουμε την τρομακτική δυνατότητα δυναμικού εύρους που διαθέτουν τα τερατώδη (και πανάκριβα) ηχεία της PMC που έχει ο Τζιοβάνι, τα οποία μάλιστα τα οδηγεί με πολυενίσχυση, από μια αρμαθιά bryston, που είναι δεδομένο ότι είναι αξιόλογα ενισχυτικά, και είναι γνωστό επίσης πως όλη αυτή η αρμαθιά κοστίζει όσο μία τυπική εξοχική κατοικία..


ΥΓ.

Να, θυμήθηκα μια φορά που πήγα στο σπίτι του φίλου μου του Νίκου του Κορακάκη, τότε βέβαια παιδιά και οι δύο μας, ιστορία προ 20-ετιας. Μπορεί και 25-ετιας πλάκα πλάκα..

Το λοιπόν, σε ένα δωμάτιο 3*4, μιλάμε για πολύ μικρό χώρο, είχε μέσα τα watt & puppy, τα τέρατα της Wilson, και σε μια άλλη φάση είχε εκεί μέσα τα τέρατα της μπιενταμπλεγιου, αυτά με τις διαγώνιες καμπίνες τα παλιά 800-αρια:

1601206209322.png


Θυμάμαι κάτι τερατώδη λαμπατα ενισχυτικά της audio research, μιλάμε για πολλά βατ στο κανάλι (τουλάχιστον 200 ή 300) από λάμπες, και φυσικά η πρώτη στιγμή ακρόασης των Πινκ Φλόιντ με το ελικόπτερο ήταν τραυματική εμπειρία...

Αλλά για πείτε μου ειλικρινά, έπαιζαν σωστά εκεί μέσα; Στο 3*4 άδειο δωμάτιο με ίσια άδεια ντουβάργια και ένα καναπέ στην άκρη;

Εκτός από την συγκίνηση του ατέλειωτου δυναμικού εύρους, συγκίνηση ειλικρινά ανεκτίμητη, τι άλλο να ζηλέψεις από ένα σύστημα ακριβότερο του σπιτιού στο οποίο βρίσκεται εγκατεστημένο;

Δεν είναι χολή. Πραγματικότητα και λογική είναι. Απλώς μπορεί να μην μας αρέσει να το ακούμε...
 
Last edited:


Μηνύματα
5.016
Reaction score
8.899
Αυτό λέγετε χολή.

Και από ότι φαίνεται υπάρχει άφθονη.
gdresios δεν την αλήθεια ότι κάποιος έδωσε πολλά λεφτά σε ξεχωριστές συσκευές που λέει ο αγαπητός μας κατά τα άλλα μπουτχια αλλά το αποτέλεσμα τον αφήνει παραπονεμένο. Αυτό απλά.
O Jio είτε συνειδητά είτε από σπόντα προμηθεύτηκε συσκευές που όσο και να τις κακοδιαχειριζόταν ο χρήστης,θα προσφέρουν πάντα κάτι ξεχωριστό και αξιοσημείωτο.
Ξεχωριστές συσκευές για να νιώθουμε και μεις ξεχωριστοί
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.560
Reaction score
138.522
Μου αρέσει πολύ πάντως, που όλοι έρχεστε σιγά σιγά στα λόγια μου, στα δεδομένα που προσπαθώ να παρουσιάσω σε αυτό το θρεντ, στα δεδομένα του όντιο σε σχέση με το χιουμαν σπίσις.

Δυναμικό εύρος παίδες.
Αυτό είναι η κορυφή της τροφικής αλυσίδας στο οντιο, είναι ο μεγάλος καρχαρίας που τρώει όλα τα υπόλοιπα και δεν τον τρώει κανένας.

Παιζ'πχιό δυνατά;
Ε, είναι πιο καλό.

Όπως είπα από την αρχή, οφείλετε σιγά σιγά να καταπιείτε το πικρό ποτήρι τούτο.

Ατελείωτο δυναμικό εύρος, που σημαίνει ατελείωτες στάθμες κορυφής, πολύ πάνω από τις στάθμες αναφοράς, θα είναι πάντα εντυπωσιακά, πάντα θα αρέσουν.
Σε όλους.

Αν συνδυαστούν με ισορροπημένη τονική απόκριση στο φάσμα, τέλος, αρέσει και σε κουφό. Μηδενός εξαιρουμένου.

Φακτς οφ φακιν όντιο.

Δυστυχώς, το δυναμικό εύρος είναι πολύ ακριβό, και αν και άκομψο, να το παράδειγμα του Τζιοβάνι, με το απύθμενο δυναμικό εύρος.

Ακριβό. Πάρτε το απόφαση.

Από την άλλη, η τονική ισορροπία δεν είναι ακριβή.
Πλέον είναι πραγματικά τζάμπα.

Να κι ένα ευχάριστο νέο.

Οπότε μένει να ανακαλύψουμε, τη Χρυσή Τομή.

Stay tuned. ;)
 

Μηνύματα
1.431
Reaction score
2.852
Λοιπόν, το ηχείο, καλώς ή κακώς, είναι αναπόσπαστο τμήμα του χώρου ακρόασης, και ο ήχος που θα φτάσει στα αυτιά μας, θα είναι ένα άθροισμα ήχων, που τμήμα τους προέρχεται από τα ηχεία, και άλλο τμήμα τους προέρχεται από το χώρο. Μάλιστα, το δεύτερο είναι ποσοτικά μεγαλύτερο του πρώτου, σε κάθε περίπτωση φαρφιλντ ακρόασης, και στις περισσότερες περιπτώσεις μιντφιλντ.

Και βεβαίως επικρατεί κάτωθεν της ζώνης του σρόεντερ.

Δηλαδή, ακούμε το χώρο.

Το οποίο πράγμα σημαίνει πως είναι ο χώρος αυτός που αποφασίζει ποιο ηχείο του κάνει, κι όχι ο κάτοχος του σετάπ.

Σημαίνει πως το ηχείο που παίζει καλύτερα στο χώρο, είναι το καλύτερο ηχείο, και κανένα άλλο.

Σημαίνει πως το ηχείο που ενδιαφέρεται για την συμπεριφορά του χώρου, θα είναι το καλύτερο ηχείο.

Κι εδώ βεβαίως έχουμε 2 σημαντικές παραμέτρους να τους αποδώσουμε τα εύσημα, η πρώτη είναι η καρδιοειδής αρχιτεκτονική, και η δεύτερη η ομοιογενής οφ αξις απόκριση, δηλαδή το εξαιρετικό σπινοραμα.

Λίγο ενδιαφέρον υπάρχει για τις τονικές αλλοιώσεις. Γενικά ο κοζμος δεν χαλιέται καθόλου με τις τονικές αλλοιώσεις, ίσα ίσα, πολλές φορές αυτές αποτελούν πόλο έλξης, θεωρούνται "χαρακτήρας" του ηχείου, κοσμούνται με ωραίους γλαφυρους χαρακτηρισμούς (γλυκά προβολικά μεσαία, γρανιτένιο μπάσο, μεταξένια πρίμα, και λοιπές αρλούμπες) και γενικά δεν προβληματίζουν σχεδόν κανέναν, με εξαίρεση κάνα παλαβιάρη που έχει μάθει το αυτί του να ακούει με άριστη τονική ισορροπία όλο το φάσμα.

Βεβαίως οι μελέτες ψυχοακουστικής σε ευρύτατο κοινό, έχουν αποδείξει πως η τονική ισορροπία στο φάσμα, σε συσχέτιση με τις γραμμές ακουστοτητας και αντιληπτότητας στάθμης, δηλαδή με τα ενδεδειγμένα ταργκετ κερβ, είναι οι προτιμότερες από κάθε κοινό, όταν γίνεται συσχέτιση σε τυφλό τεστ.

Ωστόσο, δεν είναι τμήμα ενός τυφλού τεστ η ακρόαση ενός ηχείου κατ'οικον, και αποδεδειγμένα επίσης, δε θα ενοχλήσουν τους περισσότερους ανθρώπους ακόμα και σημαντικές τονικές αλλοιώσεις, οι οποίες θα χαρακτηρίζονται ως ωραίες χροιές, ασχέτως αν στην πραγματικότητα αυτές οι τονικές αλλοιώσεις προεξοφλούν την διαστρέβλωση των χροιών, και εν πολλοίς έχουμε κακές χροιές, ψιλοκατεστραμμένες. Δε γ@μεις, δεν ενοχλούνται.

Πρακτικά κανείς δεν ενοχλείται. Είπαμε, πλην ελαχίστων βλαμμενων.

Άρα, η τονική ισορροπία και η αληθοφάνεια των χροιών, ενώ είναι προαπαιτούμενο της ηχητικής αναπαραγωγής υψηλής πιστότητας, δεν είναι καθόλου προαπαιτούμενο στην οικιακή αναπαραγωγή μουσικής.

Φακτς οφ φακιν λάιφ.


Ωστόσο, το σπινοραμα και η καρδιοειδής αρχιτεκτονική, παραμένουν ζητούμενα στην οικιακή αναπαραγωγή. Από αυτά ξεκινάει το Holy Grail του καλύτερου δυνατού ηχείου.

Φακτς οφ αξις.

Ωστόσο, και δω έρχεται το δυναμικό εύρος, ποιος το γ@μει το καρδιοειδες και το σπινοραμα, όταν το άλλο παιζ' πχιό δυνατά.

Φακτς οφ χιουμαν σπίσις.

Γι'αυτό, ενώ το kii αληθώς λέει ο Σταματάκος πως γ@μει και δέρνει το σετάπ αναφοράς του, αν το βάλεις δίπλα στα μεγάλα PMC του Τζιοβάνι ή δίπλα στα JBL M2 του τερματογκαζι, σε οποιοδήποτε χώρο, κι ας τα γ@μει ο χώρος, όλοι μα όλοι οι άνθρωποι, θα βγάλουν ως πορδες τα kii κι ως ηχειαρες τα άλλα.

Παιζ' πχιό δυνατά.

Καταπιείτε το.


Παμ'παρακατ..

Ωραία όλα αυτά ρε μάστορα, δε διαφωνώ, σου έχω όμως ένα γρίφο, γιατί όλα καλά κι ωραία αλλά υπάρχουν κι άλλα προβλήματα κι ένα απ αυτά είναι το εξής: Λες ότι "ο χώρος αποφασίζει ποιο ηχείο του κάνει", εγώ που είμαι με ενοίκιο και αλλάζω τα σπίτια κάθε τρία τέσσερα χρόνια τι θα κάνω; Θ αλλάζω και ηχεία κάθα φορά που θ αλλάζω σπίτι;
Και για ποιο δυναμικό εύρος μιλάμε όταν σε πολυκατοικία με το που σηκώσεις ένταση ακούς την σκούπα απ το ταβάνι του από κάτω; Κι εντάξει τώρα είμαι τυχερός και βρήκα μονοκατοικία, σε δύο τρία χρόνια που θα φύγω;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.560
Reaction score
138.522
Ωραία όλα αυτά ρε μάστορα, δε διαφωνώ, σου έχω όμως ένα γρίφο, γιατί όλα καλά κι ωραία αλλά υπάρχουν κι άλλα προβλήματα κι ένα απ αυτά είναι το εξής: Λες ότι "ο χώρος αποφασίζει ποιο ηχείο του κάνει", εγώ που είμαι με ενοίκιο και αλλάζω τα σπίτια κάθε τρία τέσσερα χρόνια τι θα κάνω; Θ αλλάζω και ηχεία κάθα φορά που θ αλλάζω σπίτι;
Και για ποιο δυναμικό εύρος μιλάμε όταν σε πολυκατοικία με το που σηκώσεις ένταση ακούς την σκούπα απ το ταβάνι του από κάτω; Κι εντάξει τώρα είμαι τυχερός και βρήκα μονοκατοικία, σε δύο τρία χρόνια που θα φύγω;
Ευχάριστο διάλειμμα, κι έρχονται οι απαντήσεις, δεν είναι δύσκολο το ερώτημα που δικαίως έχεις.

 


Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Δεν κάνω πλάκα, δυστυχώς, έπεσαν κομμάτια σοβά κάτω, ξεχαρβαλωσαν οι κάσες σε φρεσκοβαμμενο σπίτι..

Δες εδώ το χάσμα που έχει δημιουργηθεί στην πάνω γωνία από το κασωμα, πέφτουν σιγά σιγά σοβάδες, τα μαζεύω από το πάτωμα:

View attachment 180874

Ενώ από την πίσω πλευρά του κασωματος, έπεσε προ διμήνου ένα κομμάτι σοβάς 3-3,5 πόντους μήκους..

Θα φύγει η πόρτα λέμε. Τρομακτική ενέργεια και πίεση μαζεύει στις "τρύπες" που έχει το δωμάτιο από την πίεση όλων των ηχείων στον 32τμ χώρο.

Πραγματικά θέλει πολύ εξειδικευμένη κατασκευή στα δομικά στοιχεία του χώρου για να αντέχει χωρίς φθορές τέτοια ηχητική ενέργεια εκεί μέσα..

Δεν είναι αστείο. Σοβαρά μιλάω.
Θα βαλεις αλλα 12 σαμπ,οπως περιγραφει ο Geddes,ωστε να αλληλοεξουδετερωσεις τις δυναμεις που δονουν τα τοιχωματικα ορια και να μην κουνιουνται οι τοιχοι και πεφτουν οι σοβαδες.Απλο!

ΥΓ. Δωσε και στους γειτονες ωτοασπιδες να ακουνε και αυτοι σωστα σαν και εσενα! :lolsign:
 

Μηνύματα
16.605
Reaction score
19.554
Ναι, συμβάλλουν, βγάζουν μπάσα. :lol:
Είναι Σαμπ.



Όχι μόνο δεν είναι "πρόβλημα", αλλά είναι τρομερά ευχάριστη εμπειρία, τόσο στον κινηματογράφο, όσο και στη μουσική.

Λόγω της αδράνειας των πολλαπλών ετών δικαναλου, μπορεί στις πρώτες ακροάσεις να σου φανεί κάπως περίεργο, αλλά είναι εξ'αρχής ευχάριστο. Αν το συνηθίσεις και πάρεις αδράνεια σε αυτό, τότε οτιδήποτε λιγότερο, σου φαντάζει τόσο φτωχό, όπως το μονοφωνικό ηχείο της τηλεόρασης...

Δεν υπάρχει επιστροφή.
Πολυ ομορφο. Σαν επιπλο φαινεται. (βεβαια η φωτο ηταν λιγο σκοτεινη και δε φαινεται καλα. Το περασα για καποιο επιπλο στυλ που λεω καπως θα το εχει "πειραξει" με τιποτε απορροφητικα μεσα). Αρα ειναι και στη μεση περιπου της διαστασης. Ειναι σωστο που κοιτανε τοσο αντικρυστα το ενα με το αλλο ? Επτυγχανεις κατι ε με τις ακυρωσεις. Καλα θα τα εχεις μετρησει ολα εσυ.

Υπαρχει καποια αναλυση για την επιλογη του σημειο στο νημα σου παρουσιασης του χωρου ?
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.526
Reaction score
21.951
Με την δικη σας. Οταν λετε οτι ακουμε τον χωρο κ αυτος εχει προβλημα, οτι ηχειο κ να βαλουμε εκει το προβλημα θα συνεχισει να υπαρχει, οποτε θα παιζουν ιδια!
Αυτό είναι απόφαση, όχι συμπέρασμα.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.063
Reaction score
85.470
μρε Κωστα γιατι ανεβαινει σια παν απ τα 10000 μεχρι τα 20000 ετσι πρεπει;
Είναι θέμα γούστου....

5A789AE2-D47B-4AE9-A839-913AC90A28A2.jpeg


Μάλλον το παρά-γουστάρει ο Ear, και του δίνει λίγο παραπάνω
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.047
Μηνύματα
2.960.479
Members
38.285
Νεότερο μέλος
blackdragon
Top