- Μηνύματα
- 2.589
- Reaction score
- 5.518
Χα, χα...τα καλά της καραντίνας. Κείμενο υψηλών προδιαγραφών για newbies στις 3 τα ξημερώματα! Μπράβο ΚώσταΕν κατακλείδι, ας πούμε για το δικό μου ηχείο, το μιντφιλντ Neumann 310 λοιπόν, έχει την μωβ γραμμή ως χρήσιμη μέγιστη στιγμιαία στάθμη σε στάθμη αναφοράς για δικάναλο σεταπ:
View attachment 186707
Και 5-7 ντεσιμπέλ πιο κάτω σε πολυκάναλο σεταπ.
Βεβαίως, αν το δυναμικό εύρος της ηχογράφησης δεν είναι 20 ντεσιμπέλ, ε, έχεις περιθώριο, αλλά υπολογίζουμε με αυτά τα δεδομένα ώστε να μην βρεθεί ποτέ ανεπαρκές το σετάπ.
Όπως τη βλέπετε στο σχεδιάγραμμα τη μέγιστη στάθμη στο 1μ από ένα ηχείο, αυτή ακριβώς θα είναι κι η μέγιστη στάθμη στα 2μ από 2 ηχεία.
Σε "ζωντανό χώρο", και με κάποιο room gain, μπορείς να έχεις και μερικά επιπρόσθετα ντεσιμπέλ gain στην 3η οκτάβα, όχι πάνω από 3.
Το κιτρινάκι στην άκρη αριστερά, στις πρώτες οκτάβες δηλαδή, το βγάζουν αποκλειστικώς και μόνον τα σαμπ, αδυνατούν εντελώς οι δορυφόροι.
Το ηχείο σηκώνει κι άλλη στάθμη, ξεπερνάει λίγο τα 120 ντεσιμπέλ στα μεσαία (που εδώ δε φαίνεται να ξεπερνάει τα ~116), αλλά σε πολύ υψηλότερες τιμές ολικής αρμονικής παραμόρφωσης. Δηλαδή, έχει ακόμα 4-5 ντεσιμπέλ στάθμης πάνω από αυτή που φαίνεται, αλλά φτάνοντας στα όρια του κλιπαρίσματος και σε υψηλές τιμές αρμονικής παραμόρφωσης.
Αυτό ισχύει για όλα τα ηχεία.
Γι'αυτό μας ενδιαφέρει να γνωρίζουμε το σχεδιάγραμμα max SPL σε 1% THD, δηλαδή να ξέρουμε τι μέγιστη στάθμη πιάνει απαραμόρφωτα, εφόσον μιλάμε για υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής.
Ένα θετικό με τα ενεργά ηχεία από σοβαρές φίρμες, είναι ότι έχεις διαθέσιμα τέτοια σχεδιαγράμματα, να κάνεις τους υπολογισμούς σου.
Ένα αρνητικό είναι ότι δεν έχεις καλώδιο ηχείων να αλλάζεις και να λες κοτσάνες..