- Μηνύματα
- 17.713
- Reaction score
- 58.445
Προτού να προχωρήσουμε στη διόρθωση,έγινε μετρητική συνεδρία και σ'ένα εναλλακτικό προφίλ με τους δορυφόρους εφαπτομενικά στο οπίσθιο προς εκείνους τοίχωμα...Πρόκειται για τη γνωστή συμβουλή που δίδεται συχνά εφόσον δεν θα γινόταν εντοιχισμός...Εφόσον οι δορυφόροι εκπέμπουν πάντα full range,επελέγη βέλτιστη τοποθέτηση καθενός από εκείνους σε απόσταση 1/4 του μήκους από το αντίστοιχο γειτονικό τοίχωμα και αναμεταξύ τους απόσταση ίση προς 1/2 του μήκους για το κομμάτι δωματίου όπου ήταν εκείνοι διατεταγμένοι...Η θέση των sub παρέμεινε σταθερή...
Στο νέο στερεοφωνικό τρίγωνο η διάσταση πλευράς έγινε 185 εκατοστόμετρα με το sweet spot μετακινούμενο πιο μπροστά.
Τέτοια εναλλακτική τοποθέτηση για τους δορυφόρους δεν είχε παρουσιαστεί σε καμία από τις προηγηθείσες παραλλαγές για το λόγο ότι ο γράφων την είχε δοκιμάσει χωρίς μετρήσεις και του άρεσε περισσότερο από ακροαματικής άποψης να μένει περιθώριο από το τοίχωμα,με τιμή απόστασης από αυτό διατηρούμενη ευλαβικά η ίδια σε όλες τις προηγούμενες προσπάθειες...
Για να μην αφεθεί όμως κανένα ενδεχόμενο...μετεξεταστέο,ας δούμε τη σύγκριση για τις αδιόρθωτες πάντα καταστάσεις,πρώτα αποκρίσεις με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί.Καφετιά καμπύλη η απόκριση με τους δορυφόρους κολλητούς στον τοίχο και μπλε η τρέχουσα.
Βλέπουμε ότι το κόλλημα στον τοίχο στη συγκεκριμένη περίπτωση διαρρύθμισης δεν προσφέρει κάποιο ιδιαίτερο πλεονέκτημα στην απόκριση,τουναντίον επιφέρει και ενεργειακό χάσμα στο δεύτερο μισό της πρώτης οκτάβας και πιο έντονο στην τέταρτη οκτάβα...Τονίζεται βεβαίως ότι κάτι τέτοιο δεν θα ισχύει υποχρεωτικά γι άλλες διαρρυθμίσεις setup σε διαφορετικούς χώρους...
Το περιθώριο από το τοίχωμα στην αρχικά επιλεγείσα απόσταση υπερτερεί και στην Κρουστική (κόκκινη) όπως διαπιστώνεται έναντι της πορτοκαλί :
Ας εξετάσουμε και τα spectrograms...Πρώτο το ισχύον με το περιθώριο από το τοίχωμα και κάτω από αυτό το δοκιμαστικό με το κόλλημα στον τοίχο:
Μολονότι το δεύτερο φαίνεται πιο ΄΄καθαρό΄΄,ας προσέξουμε τη μετάπτωση μεταξύ πρώτης και δεύτερης οκτάβας με το σχετικό ενεργειακό κενό...Η δε καθαρότητα στις ανώτερες οκτάβες οφείλεται σε πιο ευνοϊκές συνθήκες ως προς τους ήχους περιβάλλοντος που επικρατούσαν κατά το χρόνο λήψης του δεύτερου.
Η μοναδική παράμετρος όπου το κόλλημα στον τοίχο εμφάνιζε αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα ήταν ο βαθμός χρονικής ευθυγράμμισης sub με δορυφόρους,αφού οι δεύτεροι οπισθοχωρούσαν ενώ τα πρώτα έρχονταν ακόμα πιο κοντά στο sweet spot.
Η ευθυγράμμιση όμως μπορεί ν'αντισταθμιστεί,ενώ οι απώλειες ενέργειας στην πρώτη και τέταρτη οκτάβα όχι.Οπότε το εγχείρημα θα συνεχιστεί επαναφέροντας τους δορυφόρους και τη διαρρύθμιση όπως ίσχυαν με το περιθώριο από το τοίχωμα.
Στο νέο στερεοφωνικό τρίγωνο η διάσταση πλευράς έγινε 185 εκατοστόμετρα με το sweet spot μετακινούμενο πιο μπροστά.
Τέτοια εναλλακτική τοποθέτηση για τους δορυφόρους δεν είχε παρουσιαστεί σε καμία από τις προηγηθείσες παραλλαγές για το λόγο ότι ο γράφων την είχε δοκιμάσει χωρίς μετρήσεις και του άρεσε περισσότερο από ακροαματικής άποψης να μένει περιθώριο από το τοίχωμα,με τιμή απόστασης από αυτό διατηρούμενη ευλαβικά η ίδια σε όλες τις προηγούμενες προσπάθειες...
Για να μην αφεθεί όμως κανένα ενδεχόμενο...μετεξεταστέο,ας δούμε τη σύγκριση για τις αδιόρθωτες πάντα καταστάσεις,πρώτα αποκρίσεις με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί.Καφετιά καμπύλη η απόκριση με τους δορυφόρους κολλητούς στον τοίχο και μπλε η τρέχουσα.
Βλέπουμε ότι το κόλλημα στον τοίχο στη συγκεκριμένη περίπτωση διαρρύθμισης δεν προσφέρει κάποιο ιδιαίτερο πλεονέκτημα στην απόκριση,τουναντίον επιφέρει και ενεργειακό χάσμα στο δεύτερο μισό της πρώτης οκτάβας και πιο έντονο στην τέταρτη οκτάβα...Τονίζεται βεβαίως ότι κάτι τέτοιο δεν θα ισχύει υποχρεωτικά γι άλλες διαρρυθμίσεις setup σε διαφορετικούς χώρους...
Το περιθώριο από το τοίχωμα στην αρχικά επιλεγείσα απόσταση υπερτερεί και στην Κρουστική (κόκκινη) όπως διαπιστώνεται έναντι της πορτοκαλί :
Ας εξετάσουμε και τα spectrograms...Πρώτο το ισχύον με το περιθώριο από το τοίχωμα και κάτω από αυτό το δοκιμαστικό με το κόλλημα στον τοίχο:
Μολονότι το δεύτερο φαίνεται πιο ΄΄καθαρό΄΄,ας προσέξουμε τη μετάπτωση μεταξύ πρώτης και δεύτερης οκτάβας με το σχετικό ενεργειακό κενό...Η δε καθαρότητα στις ανώτερες οκτάβες οφείλεται σε πιο ευνοϊκές συνθήκες ως προς τους ήχους περιβάλλοντος που επικρατούσαν κατά το χρόνο λήψης του δεύτερου.
Η μοναδική παράμετρος όπου το κόλλημα στον τοίχο εμφάνιζε αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα ήταν ο βαθμός χρονικής ευθυγράμμισης sub με δορυφόρους,αφού οι δεύτεροι οπισθοχωρούσαν ενώ τα πρώτα έρχονταν ακόμα πιο κοντά στο sweet spot.
Η ευθυγράμμιση όμως μπορεί ν'αντισταθμιστεί,ενώ οι απώλειες ενέργειας στην πρώτη και τέταρτη οκτάβα όχι.Οπότε το εγχείρημα θα συνεχιστεί επαναφέροντας τους δορυφόρους και τη διαρρύθμιση όπως ίσχυαν με το περιθώριο από το τοίχωμα.