Απόδραση σε παράλληλο Σύμπαν (Τύφλα να 'χει το πικάπ)

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.439
Reaction score
57.225
Ιέπ! Τώρα είδα το σποιλερ. :lol:

Έχω δεκάδες πι-εμ μη τυχόν πουλήσω κάνα 310, δε μου χρειαζόταν να ψήσω κι εσένα! :gotcha:

Ωστόσο τους απογοήτευσα όλους, διότι αντί να πουλήσω, πήρα ακόμα 2 τεμάχια και συμπλήρωσα σεταπ 9.4.4 και θα πρέπει να ξαναβγούν τα μικρόφωνα..

Τώρα άμα τυχόν έρθεις κι ακούσεις σε κλειστό χώρο 32 τμ τι δυναμικό εύρος βγάζουν 4 τεμάχια 12" και 4 τεμάχια 10" στις 2 πρώτες οκτάβες, (ενώ στην τρίτη και πάνω αναλαμβάνουν πλέον 13 τεμάχια 8,25"), προβλέπω να αλλάξεις "άποψη" για τις "γκουμούτσες".

Κι ας είναι σε στάθμη αναφοράς. Η ποσότητα της ενέργειας είναι, αν μη τι άλλο, εκρηκτική, και γίνεται εύκολα αντιληπτό σε λίγα δευτερόλεπτα ακρόασης πως αυτά δεν μπορούν να βγουν από λίγα ή μικρά μεγάφωνα, ακόμα κι όταν οι στάθμες είναι χαλαρές και εντελώς ξεκούραστες, για πολύωρες ακροάσεις.

Και δεν ισχυρίζομαι σε καμία περίπτωση πως έχω κλείσει στο μπάσο και δε χρειάζεται τίποτε άλλο, απλώς διερεύνησα το θέμα και είδα πως δε με παίρνει στο χώρο να τοποθετήσω επιπρόσθετα 9 τεμάχια 18" για να κατέβω μέχρι κει που θα ήθελα σε αυτές τις στάθμες. Δε χωράνε.

Προφανώς κάτι ανάλογο με τις δικές σου δικαιολογίες ή προτιμήσεις, προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν ως επιχείρημα πολλοί φίλοι εδώ μέσα που δεν διαθέτουν καθόλου σαμπ.
Το ίδιο πράγμα είναι, απλώς σε άλλη κλίμακα.
Οι ανάγκες για στιγμιαίες ασυμπιεστες εξάρσεις έως και τα 120 ντεσιμπέλ στην αρχή της πρώτης οκταβας, δε παλεύονται με κομψά και ευέλικτα σαμπ, δυστυχώς, απαιτούνται οι άβολες γκουμούτσες και πολλαπλές μάλιστα.

Είναι τραγικά δύσκολα τα πράγματα εκεί κάτω, απλώς ο καθένας μας θα κάνει το συμβιβασμό του ανάλογα με τις δικές του δυνατότητες.


ΥΓ. Στην πιο δύσκολη θέση από όλους μας, βρέθηκε ο τερματογκαζι, με 3 τεμάχια Μ2 εκεί μπροστά να πυροβολούνε. Και μόνο στην ιδέα να τα συμπληρώσω σωστά με σαμπ στην πρώτη οκταβα, με λούζει κρύος ιδρώτας. :lol:
Βεβαίως, ο ίδιος ο τερματογκαζι το "έχει" το σπορ, αλλά δε κοιτάζει καν "ανήλικα", ξέρει καλά αυτός. ;)
Καλώς ή κακώς,δεν αλλάζουν όλα αυτά τις κόκκινες γραμμές που έχουν τεθεί εξαρχής από την παντόφλα μέσα μου...Όχι επειδή αρνούμαι την ισχύ στα δεδομένα,αλλά επειδή δεν συμβαδίζουν με την αισθητική που έχω συλλάβει για τους τόπους διαμονής μου.Αυτή είναι η νοοτροπία που με διακατέχει,δεν έχει σημασία πόσο ωραία θα ακουγόταν κάτι τη στιγμή ακριβώς που θα συνέβαινε,αλλά το πόσο άνετα θα ένιωθα ζώντας με τις επιλογές μου πριν και μετά...Θεωρώ μολαταύτα ότι σε τυπικές οικιακές εφαρμογές πολλές και κομψές σε διαστάσεις μονάδες sub μπορούν να καλύψουν όλες τις βασικές ανάγκες,τόσο σε στάθμη όσο και σε έλεγχο των ιδιορρυθμών.
Και τα Geithein ως main με το 16ιντσο μεγάφωνο χαμηλών κομψά μου φαίνονται σε διαστάσεις...:sneaky:
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.815
Reaction score
136.745
Και τα Geithein ως main με το 16ιντσο μεγάφωνο χαμηλών κομψά μου φαίνονται σε διαστάσεις...:sneaky:
Όντως, για το μέγεθος του μεγαφώνου τους είναι πραγματικά πολύ μικρή η καμπίνα τους, κι ίδια είναι αυτή του σαμπ τους, και βολεύεται στη βάση του δορυφόρου.
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.996
Reaction score
30.116
Και τα Geithein ως main με το 16ιντσο μεγάφωνο χαμηλών κομψά μου φαίνονται σε διαστάσεις...:sneaky:
Όντως, για το μέγεθος του μεγαφώνου τους είναι πραγματικά πολύ μικρή η καμπίνα τους, κι ίδια είναι αυτή του σαμπ τους, και βολεύεται στη βάση του δορυφόρου.
Και δεν μού λέτε, πώς την έχουν δει οι τύποι?
Πώς να βάλεις στα 901 ομόσταυλο σαμπ όταν το μεγαλύτερό τους είναι 14'' ??
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.439
Reaction score
57.225
Και δεν μού λέτε, πώς την έχουν δει οι τύποι?
Πώς να βάλεις στα 901 ομόσταυλο σαμπ όταν το μεγαλύτερό τους είναι 14'' ??
Καταρχάς δεν λογαριάζεται αποκλειστικά η διάμετρος μεγαφώνου αλλά το σύνολο ηλεκτρομηχανικών ιδιοτήτων στην ηχειακή μονάδα που την κάνουν να είναι sub,δηλαδή αφιερωμένη στις πρώτες οκτάβες.

Η ουσιαστική αξία όμως ενός sub με μικρότερο μεγάφωνο από το main όπως τη συλλαμβάνω με το δικό μου νου δεν θα ήταν να τοποθετηθεί στον ίδιο τόπο και κάτω από το δεύτερο όπως πλασάρουν στις εικόνες,αλλά σε άλλον τόπο με σκοπό την εξουδετέρωση ιδιορρυθμών.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.815
Reaction score
136.745
Λόγω καρδιοειδους αρχιτεκτονικής, το συγκεκριμένο ζητάει από τις προδιαγραφές του μόνο μια μίνιμουμ απόσταση από τον πίσω τοίχο, και θα είναι απρόσβλητο από το πίσω από αυτό τοιχωματικό όριο.

Τα κοινά σαμπ, παρουσιάζουν σημαντικό πρόβλημα (το σημαντικότερο όλων) από το πίσω από αυτά τοιχωματικό όριο, με ακύρωση που δε σώζεται με τίποτα.
Γι'αυτό οι οδηγίες τοποθέτησης σαμπ είναι "κολλητά στον τοίχο" σε όλα τα μανιουαλ από Genelec, Neumann, κλπ.

Ως εκ τούτου, αν είναι να τοποθετηθεί το σαμπ κάτω από τον δορυφόρο και σε μια α απόσταση από τον πίσω τοίχο, ώστε να είναι όμορφα και τακτοποιημένα τα πράγματα στο χώρο, αυτή η επιλογή καρδιοειδους αρχιτεκτονικής είναι η απολύτως βέλτιστη.

Βεβαίως, υπάρχουν και άλλα τοιχωματικά όρια στο χώρο, και δεν είναι τίποτα τόσο απλό, μα η καλή αρχή είναι δεδομένη.
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.996
Reaction score
30.116
Ως εκ τούτου, αν είναι να τοποθετηθεί το σαμπ κάτω από τον δορυφόρο και σε μια α απόσταση από τον πίσω τοίχο, ώστε να είναι όμορφα και τακτοποιημένα τα πράγματα στο χώρο, αυτή η επιλογή καρδιοειδους αρχιτεκτονικής είναι η απολύτως βέλτιστη.
Αν ήθελε κάποιος να προσθέσει άλλα 2, παίζει σε 2 γωνίες (εν είδη τριγώνου) ή υπάρχουν προτιμότερες θέσεις?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.439
Reaction score
57.225
Αν ήθελε κάποιος να προσθέσει άλλα 2, παίζει σε 2 γωνίες (εν είδη τριγώνου) ή υπάρχουν προτιμότερες θέσεις?
Λίγοι χώροι έχουν τέλειο παραλληλεπίπεδο σχήμα και το καρδιοειδές μοτίβο δεν εξομαλύνει τους ιδιορρυθμούς...Γι αυτό και ο έλεγχος στις πρώτες οκτάβες με τη χρήση sub δεν έχει βαρύτητα μόνο με θεωρία-ακρόαση και χωρίς αναλυτικά μετρητικά εργαλεία.Ακόμα και σε μένα πήρε χρόνο για να εντοπίσω τις βέλτιστες θέσεις.Άξιζε όμως κάθε κόπο...

Μέση συνεχόμενη στάθμη στην κανονική θέση ακρόασης ...
1609418421743.png


1609419149477.png


Τα Triton Seven κροσαρισμένα με υψιπερατό φίλτρο και συνοδευμένα με τα sub στις οριστικές θέσεις και υπό την περιγραφείσα διαρρύθμιση μεταμορφώνονται σε πυροβόλα,τόσο στην ανάλυση όσο και στη ρυθμική αγωγή και απόδοση δυναμικών αντιθέσεων.Το περιβόητο PRaT ή ό,τι άλλη συναφή ιδιότητα ευαγγελίζεται ένα καλά στημένο βινυλιακό σύστημα μόνο έτσι θα μπορούσαν να έχουν υπόσταση...

This is...parallel Universe...Επόμενη πατέντα,πρόταση σερβιρίσματος για την back to the future βασιλόπιτα με την χρονολογία επικαλυμμένη από ζάχαρη άχνη για να μην ξενίζονταν συγγενείς και φίλοι... :wink:
1609420310242.png
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.439
Reaction score
57.225
Μην ξεχνάμε βεβαίως ότι τα παράλληλα Σύμπαντα διαθέτουν και άλλες ΄΄ατραξιόν΄΄ ...

΄΄Καθρέφτη καθρεφτάκι μου,ποιες είναι οι ομορφότερα στημένες κόρνες σε όοολα τα Σύμπαντα; ΄΄
1609422709408.png


Και στη συνέχεια δε μένει παρά να δούμε πόσο μεγάλα κόλπα μπορούν να γίνουν με αυτές...
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.815
Reaction score
136.745
Μέση συνεχόμενη στάθμη στην κανονική θέση ακρόασης ...98dB
Α, πολύ ωραία, 13 ντεσιμπέλ υψηλότερη από στάθμη αναφοράς! :drinks:

Αυτές είναι πραγματικά πολύ χορταστικές στάθμες (προφανώς όχι για πολύωρες ακροάσεις), και προσωπικά εκτιμώ πως δε χρειάζονται υψηλότερες, αν και άλλα 5 ντεσιμπέλ στο κεφάλι, είναι σκέτη απόλαυση σε μερικές μουσικές, ιδίως σε μπιτάδικα κομμάτια με ελαττωμένη ενέργεια στα μεσαία, διότι μεσαία σε τέτοιες στάθμες δεν αντέχονται, μόνο τα μπάσα όχι απλώς αντέχονται, αλλά είναι και εξόχως γοητευτικά!
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.996
Reaction score
30.116
Λίγοι χώροι έχουν τέλειο παραλληλεπίπεδο σχήμα και το καρδιοειδές μοτίβο δεν εξομαλύνει τους ιδιορρυθμούς...Γι αυτό και ο έλεγχος στις πρώτες οκτάβες με τη χρήση sub δεν έχει βαρύτητα μόνο με θεωρία-ακρόαση και χωρίς αναλυτικά μετρητικά εργαλεία.Ακόμα και σε μένα πήρε χρόνο για να εντοπίσω τις βέλτιστες θέσεις.Άξιζε όμως κάθε κόπο.
Σωστά. Όμως εμείς οι νιουμπιδες πληροφορίες αναζητάμε. Και έχω την εντύπωση ότι δεν έγινα κατανοητός. Εννοώ το σαμπ ως υποτείνουσα του τριγώνου που σχηματίζεται με τους δύο κάθετους τοίχους. Ντσξ τώρα, δεν είναι ανάγκη να είναι και εντελώς κάθετοι. Μιλάμε για δύο τέτοια τρίγωνα σε δύο γωνίες
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.439
Reaction score
57.225
επαε βεβαια προκυπτουνε και άλλα ερωτηματα
π.χ.
στσι βερσαλίες καθεσαι ?
:biggrin: :drinks:
Έχω φύγει προσωρινά λόγω της ασθένειας του Προέδρου Μακρόν... :biggrin:
Σωστά. Όμως εμείς οι νιουμπιδες πληροφορίες αναζητάμε. Και έχω την εντύπωση ότι δεν έγινα κατανοητός. Εννοώ το σαμπ ως υποτείνουσα του τριγώνου που σχηματίζεται με τους δύο κάθετους τοίχους. Ντσξ τώρα, δεν είναι ανάγκη να είναι και εντελώς κάθετοι. Μιλάμε για δύο τέτοια τρίγωνα σε δύο γωνίες
Να διευκρινίσεις πρώτα άμα εννοείς υπό ορθόδοξο παραλληλόγραμμο προσανατολισμό για τα μπροστινά main ηχεία και όχι το διαγώνια που έχει παρουσιαστεί εδώ...

Ο παλαιός Χρόνος φεύγει και οι κόρνες έρχονται δριμύτερες...
1609441614774.png


Είχαμε μείνει κάπου εδώ,με τις κόρνες χωρίς sub ή επεξεργασία στην απόκριση,παρά μόνο με σπογγώδη υλικά να περιορίζουν τους τονισμούς στη μονάδα των μεσαίων.Προτιμήθηκε τελικώς το υλικό με την τοποθέτηση ηχείου ως; προς τα τοιχώματα και το toe-in που έδιναν συνδυασμένα την πράσινη καμπύλη...
1609442166390.png


Κατόπιν ως μέτρο σύγκρισης συνδέθηκε ένα τεμάχιο SVS τοποθετημένο πειραματικά πάνω στο κρεβάτι,ώστε ν'αποφασιστεί ο τελικός προσανατολισμός των Dynaudio 9S που κρύβονταν κάτω από εκείνο.Οι καμπύλες
αναπαριστούν τα επιμέρους κανάλια καθώς και τα δύο μαζί με τα γνωστά χρώματα:
1609442506661.png
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.439
Reaction score
57.225
Αυτό.
Καταρχάς για να ευοδωθεί εκτός του προσανατολισμού και το ορθόδοξο καρδιοειδές μοτίβο - δηλαδή όχι το ανορθόδοξο με πιο περιορισμένο εύρος ζώνης που έχει παρουσιαστεί εδώ - σε sub του οποίου η σχεδίαση προβλέπει εννοείται κάτι τέτοιο,χρήσιμο είναι αυτό ν'απέχει κάποια απόσταση από τοιχωματικά όρια και γωνίες.Αντιθέτως τα sub με συμβατική πολική απόκριση είναι χρήσιμο να τοποθετούνταν εφαπτομενικά σε δίεδρες ή τρίεδρες γωνίες αφού έτσι εξαναγκάζονται να εκπέμπουν σε πεδίο με στενότερη στερεά γωνία σε σχέση με την κανονική παντοκατευθυντική τους ακτνοβολία.

Είναι δε τόσο σημαντικό,αφού έτσι προάγεται και η στάθμη ηχητικής πίεσης με την ακουστότητα για τους θεμελιώδεις τόνους που θα εκπέμπονται έναντι των αναπόφευκτων αρμονικών από παραμορφώσεις που θα έχουν από φυσικού τους στενότερη πολική απόκριση λόγω πολλαπλάσιας συχνότητας,

Στη δεύτερη περίπτωση κι εφόσον υπάρχει επεξεργαστής για τις απαραίτητες χρονικές ευθυγραμμίσεις,κρίνεται προτιμότερη η τοποθέτηση όχι σε απέναντι γωνίες πάνω στην ίδια διάσταση και ύψος,αλλά αντικρινά πάνω σε διαγώνια ευθεία,δηλαδή το ένα στο δάπεδο λ.χ. στην μπροστινή αριστερή τρίεδρη γωνία και το άλλο στο ταβάνι στην άνω δεξιά τρίεδρη γωνία.Κατ'αυτόν τον τρόπο αναμένεται μεγαλύτερη αμοιβαία εξουδετέρωση συνιστωσών από ιδιορρυθμούς.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.439
Reaction score
57.225
Πάμε τώρα σταθερά στα κανάλια μαζί με τα 9S κάτω από το κρεβάτι να παίρνουν τη θέση του SVS και εγκάρσιο όπως είχαμε πει προσανατολισμό με τα μεγάφωνα σε αντικριστή εκπομπή το ένα προς το άλλο.Η πολικότητα εκπομπής θα είναι αντίθετη προς εκείνη των main-δορυφόρων,αφού κρινόταν ευνοϊκότερη :

1609444808016.png


Κάπου κερδίζουμε σε εξομάλυνση αλλά και κάπου χάνουμε σε ενέργεια...Δεν έχουμε όμως τελειώσει ακόμα....

Για να δούμε τώρα τι συμβαίνει όταν αλλάξουμε προσανατολισμό για την ίδια θέση των τεμαχίων 9S.Τα γυρνάμε κατά 90 μοίρες,το αριστερό δεξιόστροφα και το δεξί αριστερόστροφα,έτσι ώστε να έλθουν και τα δύο επιμέρους μεγάφωνα αντικρινά και πάντα δίπλα το ένα στο άλλο τόσο με το μπροστινό τοίχωμα όσο και προς τους δορυφόρους...

Δοκιμαστικά και μόνο υπό την ίδια πολικότητα (0 μοίρες) :
1609445254455.png


Και τώρα υπό αντίθετη πολικότητα (180 μοίρες):
1609445449484.png

1609445968599.png


Εδώ είμαστε! Χωρίς την παραμικρή επεξεργασία στο σήμα προσεγγίζεται με απλές δράσεις μια αποδεκτή από αντιληπτικής άποψης καμπύλη-στόχος και χωρίς έντονες βυθίσεις που θα είναι ευνοϊκή για περαιτέρω τελειοποίηση μέσω διόρθωσης...
 
Last edited:

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.775
Reaction score
14.379
αν και αυτη τι στιγμη το οινοπνευμα εχει τον πρωτο καρδουλες με εκτιμηση μεσιε μπουτια
μεγιστο κατορθωμα αν τα εχω γραψει σωστα
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.439
Reaction score
57.225
αν και αυτη τι στιγμη το οινοπνευμα εχει τον πρωτο καρδουλες με εκτιμηση μεσιε μπουτια
μεγιστο κατορθωμα αν τα εχω γραψει σωστα
Η ουσία φαίνεται στα spectrogram :
180deg
1609446277875.png

0 deg
1609446333326.png


Βλέπουμε πώς γίνεται με τη βοήθεια της γεωμετρίας και χωρίς μπασοπαγίδες να ελέγχεται η ενέργεια των χαμηλών.
Μολονότι το πρώτο δείχνει να έχει περισσότερη απομένουσα ενέργεια,είναι προτιμώμενο αφού έχει πυκνότερη κατανομή ιδιορρυθμών,συνοδευόμενη από σαφώς ομαλότερη ως προς τις μεταπτώσεις μαύρη καμπύλη,κάτι που αναμένεται επίσης να διορθωθεί εύκολα....του Χρόνου. :biggrin:

1609447048897.png
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.439
Reaction score
57.225
Τα ματάκια μας πονάνε με τα διαγράμματα σε κλίμακα 2 ντεσιμπέλ..

Δείχνουν "βουνά" τα τίποτα..
Θα σου κάνω μια μικρή χάρη μέρα που είναι...

υπό βήμα 5dB:
1609447646912.png

1609447989308.png
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.815
Reaction score
136.745
Θα κάνω κι εγώ χάρη στον κόσμο να μείνω μακριά, γιατί το τυρί αριστερά, εκτός από ντομάτα κι ελιά, είχε και υπερβολικά μπόλικο (όπως μ'αρεσει) σκόρδο. ;)

Δεξιά με τρούφα και πιπέρι, τα υπόλοιπα γνωστά.

IMG_20201231_213712.jpg



Εις υγείαν! Αλκοόλ σερί τώρα. :party:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.557
Μηνύματα
2.944.100
Members
38.197
Νεότερο μέλος
YiorgosM
Top