Ένα απόγευμα στου Κώστα Ear

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.562
Reaction score
136.011
Τώρα σε τυπικό δικάναλο περιεχόμενο, όταν το κάθε κυρίως ηχείο παίζει στα 82 ντεσιμπέλ (μέση στάθμη, με την ένδειξη του τρινοβ στα -12 dB), τότε οι στάθμες των ηχείων σε auro3D upmixing έχουν ως εξής:

(Χονδρικά όλα τα υπόλοιπα ηχεία πλην των κυρίως σε auro 3D είναι σε στάθμη 3dB χαμηλότερα από ότι τα κυρίως)

L 79,5
R 79,5
WL 78,5
WR 78,5
C 79
LS 79
RS 79
LRS 79
RRS 79
LTF 79
RTF 79
LTR 79
RTR 79

Και το άθροισμα αυτών μας κάνει 90,2dB και βεβαίως όλα αυτά είναι χωρίς τα ..σαμπ!

Συνολικά, στην μετρημένη μέση στάθμη αναφοράς των 82 dB από κάθε κανάλι, ενώ σε δικαναλη αναπαραγωγή από 2 ηχεία μόνο θα είχα στάθμη 82+82= 85dB (reference level), τώρα με auro 3D upmixing και 13 δορυφόρους, έχω μέση συνεχή στάθμη 90,2 dB.

Το volume έχει κλειδώσει στα 0dB του τρινοβ, δηλαδή 12 ντεσιμπέλ υψηλότερα, όπου η μέση συνεχής στάθμη είναι στα 102.2 dB.

Πρακτικά, δεν αντέχεται αυτή η στάθμη..
Τουλάχιστον εγώ, όχι, δεν αντέχω άλλο.:o

Άκουσα το blue ray των kraftwerk (dolby Atmos) και για κάνα 2-λεπτο κατάφερα και άντεξα στάθμη στο 0dB του τρινοβ, δεν αντέχεται (τουλάχιστον από μένα) για περισσότερο..

Βεβαίως δεν είδα κανένα λαμπάκι προστασίας των 310 να ανάβει, και είχα ιδιαίτερα έντονη την αίσθηση πως αντέχουν να βγάλουν πολύ παραπάνω στάθμες..

Σημειωτέον πως στον δίσκο αυτό, όλα τα ηχεία βαράνε ίδιες στάθμες, δηλαδή δεν ισχύει η μείωση στάθμης ~3dB των περιφερειακών του auro 3D..

Άρα εκεί έχουμε στα 0dB του volume:
13*82=93.2+12=105.2dB μέση στάθμη..
Ειλικρινά, ανυπόφορη.

Πραγματική στάθμη αναφοράς (85dB) με Auro 3D upmixing (στανταρακι), έχω στα -17,2 dB του τρινοβ, αλλά η τελική αντιληπτή στάθμη παίζει αναλόγως δικαναλου ή πολυκάναλου φορμά του μουσικού περιεχομένου, αλλά και στάθμης εγγραφής αυτού, λόγου χάριν στο πολυκάναλο SACD της bjork που ακούω τώρα, παίζω στα -21 και είναι βέβαια υψηλότατη η στάθμη, υποθέτω πάνω από αναφοράς, λόγω υψηλής στάθμης εγγραφής και σχετικά μικρού δυναμικού εύρους αυτής (11 dB).
 
Last edited:


Μηνύματα
4.958
Reaction score
4.147
Είναι δηλαδή σα να έχω στο κάθε κυρίως ηχείο μου, 2 γουφερ 8.25" και 2 μιντ και 2 Τουίτερ, οι δυνατότητες απόδοσης δυναμικού εύρους έχουν ανέβει τρομερά.

Βέβαια προκύπτει ένα θέμα, διότι αυξάνει η στάθμη των κυρίως ηχείων και συγκριτικά πέφτει η στάθμη των υπολοίπων ηχείων του πολυκάναλου ιμερσιβ σεταπ.
Αυτο ακριβως πισευω οτι συμβαινει και σε μενα με τα δυο ηχεια εμπρος αριστερα και δεξια μετα την προσθηκη των Α77Χ. Κι ελεγα, κατι ηξερε οτι ο Κωστας που επεμενε ολα ιδια. Αλλα πως αντιστεκεσαι σε τετοιο πειρασμο. Να εχεις δηάδη δυο γουφερ επταιντσα απο το καθε ηχειο.
 

loggeo

Projectors
Moderator
Μηνύματα
7.380
Reaction score
9.072
Χωρίς καλιμπραρισμα παν τζάμπα αυτά τα μηχανάκια..

Φυσικά το λουματζεν ούτε καν τον αγγίζω, δεν υπάρχει περίπτωση να κάνω τίποτα. Καστρουνης.

Έχω πάντως έντονη την αίσθηση πως έκλεισε το θέμα προβολής φορεβε. ;)
Με ανησυχείς με αυτά που γράφεις για το motion flow, cmd κλπ. :o :)
Οι αλγόριθμοι κίνησης πάνω απο low είναι για καμιά μπάλα. Μέχρι εκεί. Ανεξάρτητα του προβολέα.
Προσωπικά παίζω με το cmd μέχρι low γιατί αυξάνει τις γραμμές ανάλυσης σε κινούμενη εικόνα απο 300 σε 800, αν θυμάμαι καλά, ενώ παράλληλα δε δημιουργεί soap opera effect.
Υπάρχουν 1-2 patternάκια στο uhd δισκάκι του Spears and Munsil που θα σε βοηθήσουν να βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα για τους αλγόριθμους κίνησης και να αποφύγεις το placebo effect.
Είναι εύκολα και θα σε βοηθήσουν να βρεις τι σου ταιριάζει καλύτερα και τι "θυσιάζεις" για πιο ομαλή κίνηση.
Το κυριότερο θα βρεις ωραία πατερνάκια για να μετρήσεις με ακρίβεια ms audio/video delay και να το φτιάξεις!
Α ναι ο lumagen το κάνει κι αυτό.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.562
Reaction score
136.011
Έχει πολύ ενδιαφέρον να σας δείξω την απόκριση των δύο Neumann, αφού τα "ελευθέρωσα" από τα φίλτρα της πλάτης τους.

Κοιτάξτε σαμπ: :gotcha:

IMG_20210202_230846.jpg
IMG_20210202_230823.jpg


Είναι αστείο ότι πέφτει η απόκρισή τους λίγο πάνω από τους 2 ..χιλιοκυκλους! :lol:

Η ίδια η Νιούμαν πάντως, τα προτείνει για χρήση έως και στους 300 κύκλους! :o

Πλέον δεν εφαρμόζεται κανένα φίλτρο από την πλάτη των σαμπ αυτών, και μόνο ο τρινοβ αναλαμβάνει το κρος τους, φυσικά στους 80 κύκλους.

Και το ταργκετ κερβ: (+2 στους 20 κύκλους έως -8 στους 20 χιλιοκυκλους, μια παύλα..)

IMG_20210202_230132.jpg


Μετά την τελευταία αναβάθμιση λογισμικού του τρινοβ, δεν μου είναι ανεκτή η (έως τώρα ευχάριστη) τόνωση στους ~12 χιλιοκυκλους, προτιμώ (με πολύ μεγάλη διαφορά) το εντελώς φλατ.

Φυσικά, κάτω από 16 κύκλους έχω κόψει λίγο τη στάθμη, αφού έτσι κι αλλιώς δεν έχω επαρκή απόκριση εκεί κάτω για σοβαρές στάθμες. :gotcha:
 





costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.562
Reaction score
136.011




Αυτού του είδους οι χορωδίες, είναι για μένα πάντα στο τοπ 10 των αγαπημένων ακουσμάτων. ;)

Η μεγαλύτερη "αγαπημένη" λίστα που έχω φτιάξει στο ρουν, είναι "φωνές", εκατοντάδες διαφορετικά ακούσματα, από μεσαιωνικές εκκλησιαστικές χορωδίες μέχρι Σωτηρία Μπέλλου.. 8-)
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.562
Reaction score
136.011
Αφού είναι ευθεία γιατί βάζεις τόσα σημεία;
Αυτά είναι υποχρεωτικά τα σημεία στο σοφτγουερ του ταργκετ κερβ του τρινοβ.

Ούτε αυξάνονται, ούτε μειώνονται.

Αν μπορούσαν να ελαττωθούν σε 2, για αυτόματο σχηματισμό μιας ευθείας ανάμεσά τους, θα ήταν πιο εύχρηστο, αλλά δυστυχώς δε γίνεται.

Θα πρέπει να τους το ζητήσουμε, να μας δώσουν κι αυτή τη δυνατότητα.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.562
Reaction score
136.011
Δε θα φουσκώσεις πάλι τα μπάσα που το είχες παλιότερα;
Όχι άλλο, δε μου χρειάζεται. ;)

Η τελευταία αναβάθμιση σοφτγουερ στον τρινοβ, είχε σημαντική βελτίωση σε όλο το φάσμα, ιδίως στο μπάσο!

Το μπάσο μου ακούγεται εκτεταμένο μέχρι τα τάρταρα (σε βαθμό τρόμου) και το αντιλαμβάνομαι πλήρως ισορροπημένο σε όλες τις επάλληλες νότες κιθάρας μπάσου και ακουστικού μπάσου, ακόμα και εκκλησιαστικού οργάνου, με εκπληκτική ατάκα και ακαριαίο παλμό σε οποιοδήποτε κρουστό, και η συγκριτική του στάθμη σε σχέση με τις ανώτερες οκτάβες είναι εξόχως χορταστική τουλάχιστον για τα δικά μου γούστα, χωρίς να είναι προβολική.

Να επαναλάβω πως είναι ήδη ήπια τονισμένο (έχει εξηγηθεί το γιατί) κατά 2 ντεσιμπελ επιπρόσθετα στο εύρος 20-80Hz από την ευθεία απεικόνιση του ταργκετ κερβ, οπότε αντικειμενικά το χομ κερβ που χρησιμοποιώ είναι +4 με -8, δηλαδή 12 ντεσιμπέλ συνολικής κλίσης, κι όχι 10.
 

Μηνύματα
13.543
Reaction score
11.087
Να επαναλάβω πως είναι ήδη ήπια τονισμένο (έχει εξηγηθεί το γιατί) κατά 2 ντεσιμπελ επιπρόσθετα στο εύρος 20-80Hz από την ευθεία απεικόνιση του ταργκετ κερβ, οπότε αντικειμενικά το χομ κερβ που χρησιμοποιώ είναι +4 με -8, δηλαδή 12 ντεσιμπέλ συνολικής κλίσης, κι όχι 10.
Δεν φαίνεται αυτό στην παραπάνω καμπύλη που έβαλες. +1 έως -9 το βλέπω. Μου διαφεύγει κάτι;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.562
Reaction score
136.011
+1 έως -9 το βλέπω. Μου διαφεύγει κάτι;
Σωστά, έτσι όπως τα λες είναι το ταργκετ κερβ.
Για την ακρίβεια:

-4 στους 10 κύκλους.
-2 στους 12,5 κύκλους
-0.5 είναι στους 16 κύκλους.

Και

+1 στους 20 κύκλους.
-9 στους 20 χιλιοκυκλους.

Η ουσία είναι απλή, +1 με -9, κάνουν 10 ντεσιμπέλ πτώση.

Δεν εξήγησα τελικά τις στάθμες στα σαμπ, ας το γράψω για να καταλάβεις.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.562
Reaction score
136.011
Τα δύο εμπρός σαμπ, τα Genelec, είναι πλέον συνδεδεμένα σε μια έξοδο του τρινοβ.

Προ των μετρήσεων σε 12 θέσεις για την διενέργεια ισοστάθμισης, έγιναν πολλαπλές μετρήσεις με τόνους για να φέρω τις στάθμες των σαμπ και να μετρήσω τι συμβαίνει με την αθροιζόμενη στάθμη τους.

Μέτρησα λοιπόν πως αφού έφερα τη στάθμη καθενός Νιούμαν στα 82 ντεσιμπέλ, το άθροισμα της στάθμης των 2 Νιούμαν ήταν 88 ντεσιμπέλ, δηλαδή διαφορά +6 ντεσιμπέλ (ως προβλέπεται).

Ομοίως μέτρησα το άθροισμα στάθμης των δύο Genelec, κι ήταν όμοια τα νούμερα (ένα μόνο του 82 ντεσιμπέλ, και 88 τα δύο μαζί, και πάλι +6 το γκέιν από το δεύτερο)

Ωστόσο, το άθροισμα των 2 Νιούμαν με τα δύο Genelec, έδινε +3 ντεσιμπέλ αύξηση στάθμης, όχι +6. Είναι οι κανόνες της τετράδας, έτσι προβλέπεται.

Τέλος πάντων, προ των μετρήσεων της ισοσταθμισης, όπου ο τρινοβ έβλεπε 3 σαμπ (όχι 4), διότι τα 2 Genelec είναι σε μια έξοδο, έφερα ίση στάθμη μεταξύ των 3 αυτών σαμπ, δηλαδή το καθένα Νιούμαν μετρούσε 82 ντεσιμπέλ, και επίσης 82 ντεσιμπέλ μετρούσε το ζευγάρι τζενελεκ μαζί.

Αφού τελείωσαν οι 12 μετρήσεις σε 12 διαφορετικά σημεία και έγινε η ισοσταθμιση και το ταργκετ κερβ, είχα πρακτικά 3 σαμπ που το καθένα έπαιζε ίδια στάθμη, πράγμα που ήταν λάθος για τα τζενελεκ, γιατί υπολειτουργούσαν.

Τα Νιούμαν, έβγαζαν ως ζευγάρι (82+82) 88 ντεσιμπέλ συνολικής στάθμης, και το ζευγάρι τζενελεκ έβγαζε 82 ντεσιμπέλ συνολικά.

Το άθροισμα 88+82 ισούται με 89 ντεσιμπελ.

Για να διορθωθεί η στάθμη των δύο Genelec, που έβγαζαν μαζί 82 ντεσιμπέλ, και να γίνει ίση με τη στάθμη των 2 Νιούμαν (88 ντεσιμπέλ), έδωσα gain στην έξοδο του τρινοβ που οδηγεί τα δύο τζενελεκ μαζί, κατά +6 ντεσιμπέλ.

Έτσι, ανέβηκαν τα 2 Genelec στα 88 ντεσιμπέλ, μετρημένα, όσο δηλαδή παίζουν και τα δύο Νιούμαν μαζί (88).

Το άθροισμα 88+88 μας κάνει 91 ντεσιμπελ, και τόσο το μέτρησα κιόλας, με τόνους.

Το 91 των συνολικά 4 σαμπ, είναι κατά 2 ντεσιμπελ υψηλότερο από τη στάθμη των 4 σαμπ (89) προ της διόρθωσης στάθμης των 2 τζενελεκ κατά 6 ντεσιμπέλ.

Άρα, έχω μια έξτρα τόνωση +2 ντεσιμπέλ στο εύρος λειτουργίας των τζενελεκ (20-80 χερτζ, αυστηρά).

Και βεβαίως, στο τέλος, καθένα σαμπ εκ των 4, παίζει επακριβώς στην ίδια στάθμη.

Οκ?

Τελικά, και μετρημένα, τα 4 σαμπ, βγάζουν συνολικά επακριβώς 9 ντεσιμπελ υψηλότερη στάθμη από ότι βγάζει το καθένα ξεχωριστά.

Κατ'αντιστοιχια, οι 13 δορυφόροι, σε auro 3D βγάζουν συνολικά 8,2 ντεσιμπέλ υψηλότερη στάθμη από όση βγάζει το καθένα ξεχωριστά, ενώ οι δυνατότητες σε immersive περιεχόμενο φθάνουν έως και 23,2 ντεσιμπέλ υψηλότερη στάθμη από το καθένα. (αν παίζουν και τα 13 το ίδιο περιεχόμενο σε ίδια στάθμη) :o


ΥΓ. Στις 3 μέρες μετρήσεων, επί τουλάχιστον 12-ωρου κάθε ημέρα, πρέπει να πραγματοποίησα πάνω από 3.000 μετρήσεις συνολικά.
Περιττό να πω ότι φορούσα ωτοασπιδες..
 
Last edited:

Μηνύματα
1.004
Reaction score
2.810
Πω πω, το μυαλό μου πόνεσε με το τελευταίο ποστ! o_O
Μπράβο για την υπομονή και τη μεθοδικότητα, βέβαια τα μεταξωτά 👙είναι για επιδέξιους ... π@πούληδες!
Να θυμηθώ όταν αλλάξω set up να σε δωροδοκήσω να βοηθήσεις... Δε μπορεί, κάποια αδυναμία θα έχεις 😆.
 

Μηνύματα
7.374
Reaction score
4.755
Ο
Τα δύο εμπρός σαμπ, τα Genelec, είναι πλέον συνδεδεμένα σε μια έξοδο του τρινοβ.

Προ των μετρήσεων σε 12 θέσεις για την διενέργεια ισοστάθμισης, έγιναν πολλαπλές μετρήσεις με τόνους για να φέρω τις στάθμες των σαμπ και να μετρήσω τι συμβαίνει με την αθροιζόμενη στάθμη τους.

Μέτρησα λοιπόν πως αφού έφερα τη στάθμη καθενός Νιούμαν στα 82 ντεσιμπέλ, το άθροισμα της στάθμης των 2 Νιούμαν ήταν 88 ντεσιμπέλ, δηλαδή διαφορά +6 ντεσιμπέλ (ως προβλέπεται).

Ομοίως μέτρησα το άθροισμα στάθμης των δύο Genelec, κι ήταν όμοια τα νούμερα (ένα μόνο του 82 ντεσιμπέλ, και 88 τα δύο μαζί, και πάλι +6 το γκέιν από το δεύτερο)

Ωστόσο, το άθροισμα των 2 Νιούμαν με τα δύο Genelec, έδινε +3 ντεσιμπέλ αύξηση στάθμης, όχι +6. Είναι οι κανόνες της τετράδας, έτσι προβλέπεται.

Τέλος πάντων, προ των μετρήσεων της ισοσταθμισης, όπου ο τρινοβ έβλεπε 3 σαμπ (όχι 4), διότι τα 2 Genelec είναι σε μια έξοδο, έφερα ίση στάθμη μεταξύ των 3 αυτών σαμπ, δηλαδή το καθένα Νιούμαν μετρούσε 82 ντεσιμπέλ, και επίσης 82 ντεσιμπέλ μετρούσε το ζευγάρι τζενελεκ μαζί.

Αφού τελείωσαν οι 12 μετρήσεις σε 12 διαφορετικά σημεία και έγινε η ισοσταθμιση και το ταργκετ κερβ, είχα πρακτικά 3 σαμπ που το καθένα έπαιζε ίδια στάθμη, πράγμα που ήταν λάθος για τα τζενελεκ, γιατί υπολειτουργούσαν.

Τα Νιούμαν, έβγαζαν ως ζευγάρι (82+82) 88 ντεσιμπέλ συνολικής στάθμης, και το ζευγάρι τζενελεκ έβγαζε 82 ντεσιμπέλ συνολικά.

Το άθροισμα 88+82 ισούται με 89 ντεσιμπελ.

Για να διορθωθεί η στάθμη των δύο Genelec, που έβγαζαν μαζί 82 ντεσιμπέλ, και να γίνει ίση με τη στάθμη των 2 Νιούμαν (88 ντεσιμπέλ), έδωσα gain στην έξοδο του τρινοβ που οδηγεί τα δύο τζενελεκ μαζί, κατά +6 ντεσιμπέλ.

Έτσι, ανέβηκαν τα 2 Genelec στα 88 ντεσιμπέλ, μετρημένα, όσο δηλαδή παίζουν και τα δύο Νιούμαν μαζί (88).

Το άθροισμα 88+88 μας κάνει 91 ντεσιμπελ, και τόσο το μέτρησα κιόλας, με τόνους.

Το 91 των συνολικά 4 σαμπ, είναι κατά 2 ντεσιμπελ υψηλότερο από τη στάθμη των 4 σαμπ (89) προ της διόρθωσης στάθμης των 2 τζενελεκ κατά 6 ντεσιμπέλ.

Άρα, έχω μια έξτρα τόνωση +2 ντεσιμπέλ στο εύρος λειτουργίας των τζενελεκ (20-80 χερτζ, αυστηρά).

Και βεβαίως, στο τέλος, καθένα σαμπ εκ των 4, παίζει επακριβώς στην ίδια στάθμη.

Οκ?

Τελικά, και μετρημένα, τα 4 σαμπ, βγάζουν συνολικά επακριβώς 9 ντεσιμπελ υψηλότερη στάθμη από ότι βγάζει το καθένα ξεχωριστά.

Κατ'αντιστοιχια, οι 13 δορυφόροι, σε auro 3D βγάζουν συνολικά 8,2 ντεσιμπέλ υψηλότερη στάθμη από όση βγάζει το καθένα ξεχωριστά, ενώ οι δυνατότητες σε immersive περιεχόμενο φθάνουν έως και 23,2 ντεσιμπέλ υψηλότερη στάθμη από το καθένα. (αν παίζουν και τα 13 το ίδιο περιεχόμενο σε ίδια στάθμη) :o


ΥΓ. Στις 3 μέρες μετρήσεων, επί τουλάχιστον 12-ωρου κάθε ημέρα, πρέπει να πραγματοποίησα πάνω από 3.000 μετρήσεις συνολικά.
Περιττό να πω ότι φορούσα ωτοασπιδες..
Τα Σάμπ έχουν ίδια συμπεριφορά ?
Πριν τα διορθώσεις .
Τα τζενελεκ βοηθούν τα άλλα η το αντίθετο ?
Όλα κατεβαίνουν ίδιους κύκλους ?
Μήπως θα έπρεπε να έχουν διαφορετική αποκοπή ?
Φουλ τα τζενελεκ μπροστά και τα άλλα να συμπληρώνουν ?
Έχεις δοκιμάσει τα τζενελεκ να συμπληρώνουν την τριάδα μπροστά σαν φουλρειντζ ?
Δεν είχες την περιέργεια για την συμπεριφορά τους σαν ένα ηχείο ?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.562
Reaction score
136.011
Απλές πράξεις με ντεσιμπέλ είναι, και μετρήσεις στάθμης για επαλήθευση, τίποτα το σπουδαίο, μην τρομάζεις, ευκολακια είναι όλα αυτά.

Βεβαίως όλα στον ήχο θέλουν σοβαρότητα και μεθοδικότητα για να έρθουν όπως πρέπει, κι όταν έρθουν, ανταμείβει το αποτέλεσμα. ;)

Προφανώς για να τα φέρω τα σαμπ επακριβώς πάνω στην ταργκετ κερβ, απλώς χρειάζεται 2 ντεσιμπελ μείωση στάθμης στο καθένα, ώστε το ένα ζευγάρι Νιούμαν να βγάζει 86 ντεσιμπελ (80+80=86) και τα τζενελεκ +4 ντεσιμπέλ (82+4=86) και συνολικά 86+86=89.

Το αρχικό αποτέλεσμα της ισοσταθμισης ήταν 88+82=89.

Θα το αφήσω όμως στο 88+88=91.

Βεβαίως τα 2 επιπρόσθετα ντεσιμπέλ στο μπάσο, είναι ευχάριστα για μένα, όπως και για όλο τον κόσμο, με μόνη εξαίρεση τον ντιμιφουτ, που θα θέλει έστω και τα 2 ντεσιμπέλ να τα κατεβάσει. :drinks:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.373
Μηνύματα
2.938.762
Members
38.177
Νεότερο μέλος
ziki
Top