Auro 3D

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.829
Reaction score
30.759
Η κουβέντα ξεκίνησε με το να λες ότι είναι ίδια. Σου εξήγησα ότι δεν είναι.

Εξήγησα γιατί, όπως επίσης και γιατί δεν υπάρχει περίπτωση να καταλάβει κάποιος αν δεν υπάρχει σχετικό background.

Το κομμάτι για το ποιό και γιατί είναι δημοφιλές είναι άλλη κουβέντα. Και σε αυτό έγραψα κάτι.

Δεν νομίζω να υπάρχει εδώ μέσα άλλος που να το έχει ψάξει τόσο πολύ, και ταυτόχρονα να έχει και γνώσεις Post Production να καταλάβει τι ακούει, τι διαβάζει και γιατί αυτά που λαμβάνει ως νέες πληροφορίες είναι σωστά και όχι μπαρούφες.
 


billpeppas

A/V Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.097
Reaction score
7.145
Η κουβέντα ξεκίνησε με το να λες ότι είναι ίδια. Σου εξήγησα ότι δεν είναι.

Εξήγησα γιατί, όπως επίσης και γιατί δεν υπάρχει περίπτωση να καταλάβει κάποιος αν δεν υπάρχει σχετικό background.

Το κομμάτι για το ποιό και γιατί είναι δημοφιλές είναι άλλη κουβέντα. Και σε αυτό έγραψα κάτι.

Δεν νομίζω να υπάρχει εδώ μέσα άλλος που να το έχει ψάξει τόσο πολύ, και ταυτόχρονα να έχει και γνώσεις Post Production να καταλάβει τι ακούει, τι διαβάζει και γιατί αυτά που λαμβάνει ως νέες πληροφορίες είναι σωστά και όχι μπαρούφες.
Αλέξη μου, Ελληνικά μιλάμε και οι δύο πιστεύω. Εκτός και αν θες να το πάρουμε στα Αγγλικά (με βολεύει αφάνταστα).
Αλήθεια, που υπάρχει στην Ελλάδα studio με Dolby Atmos ?

Στα λοιπά, θεωρείς ανώτερο το Auro 3D. Good for you, good for them.
Μπορείς να το ξεχωρίσεις σε blind test στις αναθεματισμένες 3 ταινίες που υπάρχουν διαθέσιμες στο κοινό ?
Εδώ είναι το ζουμί.

Αν στο mixing είναι πιο εύκολο, ή δίνει πιο πολλές δυνατότητες, χέστηκε η φοράδα στο αλώνι.

Σε δισκάκι, θα το δούμε ποτέ και με υπαρκτή διαφορά ?
Αν είναι να κάνουμε τεμενάδες για να δούμε σε βάθος 5 χρόνων 10 συνολικά ταινίες με Auro 3D soundtrack, άσε το καλύτερα, να το γυρίσουμε στα χαρτιά.

εχεις 13.1 ...?
Ότι θες στήνω.
Βάζω και ηχεία σε όποιο μέρος θες και σε ότι γωνία θες.
Γεμίζω και τους τοίχους και το ταβάνι με ηχεία σε διαφορετικές θέσεις και κάνουμε on the fly αλλαγές μεταξύ setup & θέσεων.

Θα έρθεις να σου δέσω ματάκια και να παίξουμε το παιχνίδι των μαντεψιών ?

Για κάποιον που δεν έχει επαφή με τα 3D format ακούγεσαι πολύ σίγουρος, put it to the test λοιπόν.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.829
Reaction score
30.759
Αλήθεια, που υπάρχει στην Ελλάδα studio με Dolby Atmos ?
Υπάρχει στην Αθήνα.


Αν στο mixing είναι πιο εύκολο, ή δίνει πιο πολλές δυνατότητες, χέστηκε η φοράδα στο αλώνι.
Ότι ακούς έξω, καθώς περπατάς, ή αν ήσουν στο κέντρο μιας μάχης ή οτιδήποτε άλλο, αυτό που λαμβάνεις ως ηχητική πληροφορία τη στιγμή που είσαι παρόν στο event, δεν μπορεί να στο δώσει το Atmos. Τι να κάνω τώρα δηλαδή. Να αλλάξω τα specs, δεν γίνεται.

Αυτά.
 

billpeppas

A/V Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.097
Reaction score
7.145
Ότι ακούς έξω, καθώς περπατάς, ή αν ήσουν στο κέντρο μιας μάχης ή οτιδήποτε άλλο, αυτό που λαμβάνεις ως ηχητική πληροφορία τη στιγμή που είσαι παρόν στο event, δεν μπορεί να στο δώσει το Atmos. Τι να κάνω τώρα δηλαδή. Να αλλάξω τα specs, δεν γίνεται.

Αυτά.
Και μπορεί το Auro.
Άρα μάλλον είμαι τελείως κουφός γιατί στις 3 ταινίες Auro που έχω, συν τα 2 demo discs της Auro κάτι τέτοιο δεν έπαιξε σε οποιοδήποτε setup δούλεψα (και έχω στήσει σε pure auro 3d layout, σε atmos overhead layout, καθώς και κάτι μεταξύ του προτεινόμενου της Trinnov + Dolby mix μαζί )
 

Μηνύματα
22.271
Reaction score
15.543
Ότι θες στήνω.
Βάζω και ηχεία σε όποιο μέρος θες και σε ότι γωνία θες.
Γεμίζω και τους τοίχους και το ταβάνι με ηχεία σε διαφορετικές θέσεις και κάνουμε on the fly αλλαγές μεταξύ setup & θέσεων.

Θα έρθεις να σου δέσω ματάκια και να παίξουμε το παιχνίδι των μαντεψιών ?

Για κάποιον που δεν έχει επαφή με τα 3D format ακούγεσαι πολύ σίγουρος, put it to the test λοιπόν.

εχεις και AV με 13.1 ...?

αν εχεις να ερθω βρε....

μεχρι 11.1 με 5 κατω...6 πανω και 4 sub εχω εκουσει παντως
 
Last edited:



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.829
Reaction score
30.759
Και μπορεί το Auro.
Κανένα δεν μπορεί να σε πάει "εκεί". Το Auro3D όμως μπορεί να σε πάει εξαιρετικά κοντά.
Δεν έχεις ιδέα πόσο διαφορετικά formats είναι.


Άρα μάλλον είμαι τελείως κουφός γιατί στις 3 ταινίες Auro που έχω, συν τα 2 demo discs της Auro κάτι τέτοιο δεν έπαιξε σε οποιοδήποτε setup δούλεψα (και έχω στήσει σε pure auro 3d layout, σε atmos overhead layout, καθώς και κάτι μεταξύ του προτεινόμενου της Trinnov + Dolby mix μαζί )
Δεν μπορώ να συμφωνήσω ή να διαφωνήσω με ότι έζησες στα tests που έκανες. Αυτό όμως που μπορώ να κάνω με βάση τα όσα μεταφέρεις είναι να σκεφτώ κατά πόσο αυτές οι 3 Auro3D δουλειές είναι Auro3D masters και όχι κάποιο Auromatic σε έκδοση δίσκου.

Και το λέω αυτό γιατί για να γίνει μια νέα μίξη είναι απαραίτητη η ύπαρξη των υλικών. Των αρχείων ήχου σε layers δηλαδή που να εξασφαλίσουν στην νέα επεξεργασία την δυνατότητα να κάνει ότι θέλει.

Η εμπειρία σου με βάζει σε σκέψεις πλέον καθώς δεν γνωρίζω ούτε ένα Studio στο εξωτερικό που κρατάει backups από ταινίες. Ούτε ένα, όλοι τα πετάνε μόλις παραδώσουν.

Γνωρίζω προσωπικά πχ ότι η Double Negative που είναι τεράστιο Studio δεν κρατάει τίποτα. Και μιλάμε για Studio κατηγορίας επεξεργασίας blockbusters. Και series όπως Game of Thrones.
Έχω φίλους που έχουν δουλέψει για Batman Dark Night πχ, και πολλά άλλα, και άλλους για το Game of Thrones. Δεν πληρώνει κανένας backups δεκάδων terra ανά ταινία. Δεν τα βάζουν σε δίσκους, έχει κόστος.

Ούτε τα Galaxy Studios κρατάνε αρχεία. Τα πετάνε και αυτοί. Μου το είχαν πει προσωπικά το 2009. Έπαιζε σενάριο να πάω στα Galaxy για μια δουλειά (ουδεμία σχέση με Auro3D, κάνουν και άλλα πράγματα που έχουν σχέση με εικόνα). Δεν έκατσε. Ξέρω ότι δεν κρατάνε τίποτα και τους έκανε τρομερή εντύπωση που εμείς κρατούσαμε. Σε data tapes βέβαια.

Οπότε ταινίες 25 ετών και να υπάρχουν τα data είναι σχεδόν αδύνατο. Μόνη περίπτωση να πλήρωσε κανένας παραγωγός ή σκηνοθέτης από την τσέπη του.

Αν υπήρξαν, τότε αυτό το τελικό αποτέλεσμα έχει να κάνει καθαρά με τον δημιουργό και τις ώρες που είχε διαθέσιμες. Και βέβαια αν είχε δίπλα του τους αρχικούς δημιουργούς της ταινίας που έχει τεράστια σημασία.
Σε όλα τα restorations που κάναμε για τον Φίνο από Film σε HD, στο τελικό color correction φωνάζαμε κάποιον από την τότε παραγωγή να έρθει να δει. Αν ζούσε ο διευθυντής φωτογραφίας ακόμα καλύτερα. Ευτυχώς υπήρχαν.

Για να το κλείσω, είναι αδύνατον να μην ακούμε διαφορές, κυρίως σε ταινίες, γιατί οι δυνατότητες στην απόδοση του φυσικού ακούσματος έχουν αισθητή διαφορά.

Αν δεν υπάρχουν, εμένα δεν με παραξενεύει το format αλλά η επεξεργασία.
 
Last edited:

billpeppas

A/V Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.097
Reaction score
7.145
Δεν έχεις ιδέα πόσο διαφορετικά formats είναι.
Δεν με γνωρίζεις καθόλου, για αυτό και μπορεί να πιστεύεις αυτό.
Λογικό.

Αν έχεις κάποιο datasheet/whitepaper που θεωρείς πως δεν έχω, μετά χαράς να του ρίξω μια ματιά στην πρώτη ευκαιρία ;)

Δεν μπορώ να συμφωνήσω ή να διαφωνήσω με ότι έζησες στα tests που έκανες. Αυτό όμως που μπορώ να κάνω με βάση τα όσα μεταφέρεις είναι να σκεφτώ κατά πόσο αυτές οι 3 Auro3D δουλειές είναι Auro3D masters και όχι κάποιο Auromatic σε έκδοση δίσκου.
Δεν θα κυνηγάμε την ουρά μας.
Αυτό το νερό βγάζει η παρούσα πηγή, αυτό πίνουμε.
Προσπαθώ να βρω τα καινούργια έργα σε Auro 3D που δεν θα υπάρχει θέμα να είναι δουλειά του ποδαριού (αν και για να απαντήσω ευθέως στο ερώτημα/σκέψη σου, δεν πιστεύω πως θα τους άφηνε να βγάλουν σε κυκλοφορία δισκάκι με κάκιστο Auromatic upmix ταινίας η ίδια η Auro Technologies, βασικά δεν είναι καθόλου κακά mix, απλά ακουστή ουσιαστικά διαφορά από την Atmos version δεν εντόπισα, ούτε εγω, ούτε τα άλλα 4 άτομα που έχουν περάσει το ίδιο "τεστ" στους χώρους μου), δηλαδή το Boss Level, Honest Thief, Blade Runner 2049, Jumanji - The Next Level, Spiderman: Homecoming, The Dark Tower.
Πρός το παρόν δεν έχω καταφέρει να βρω κάποιο διαθέσιμο παραδοτέο Ελλάδα.

Και το λέω αυτό γιατί για να γίνει μια νέα μίξη είναι απαραίτητη η ύπαρξη των υλικών. Των αρχείων ήχου σε layers δηλαδή που να εξασφαλίσουν στην νέα επεξεργασία την δυνατότητα να κάνει ότι θέλει.
Το ίδιο ισχύει και για τα Atmos & DTS:X re-releases όμως.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.829
Reaction score
30.759
Τα datasheets τα είχαμε για αρχή για γενικές πληροφορίες.
Είμαστε στα ProTools manuals πλέον και στα tutorials. 🙂

Σε λίγο θα βγω ηχολήπτης. 😜

Μια ιδέα παίρνεις με τα datasheets και τα papers και μέχρι εκεί.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.301
Reaction score
137.989
Νομίζω ότι έχω πάνω από 50 δίσκους μουσικής (Blue ray) που έχουν Auro 3D και dolby atmos από το ίδιο στούντιο.

Υπ'οψιν πως μάλλον λέω πολύ μικρό νούμερο (50) και πρέπει να έχουν μαζευτεί πολύ περισσότεροι δίσκοι ως τώρα.

Αλεξ, αν νομίζεις πως μπορείς σε blind test να βρεις διαφορές υπέρ του ενός ή του άλλου, είμαι έτοιμος να βάλω μεγάλο στοίχημα.

Επίσης είμαι έτοιμος για πολύ μεγάλο στοίχημα ακόμα και για το να βρει οποιοσδήποτε ποιο είναι atmos και ποιο είναι Auro 3D.

Και δεν έχω 5-ιντσα σε απομακρυσμένη θέση στο ταβάνι. Στο ταβάνι έχω 4 τεμάχια 310 με 8.25" γουφερ σε έκαστο, στα 2,2-2.3μ απόσταση ακρόασης από την mlp.

Προσοχή :

Δεν λέω ότι ακούγονται εντελώς όμοια.
Λέω ότι δεν καταλαβαίνεις ποιο είναι ποιο, και πως αν ακούς ένα μόνο, δεν ξέρεις τι είναι, και πως αν ακούσεις ένα μουσικό κομμάτι ολόκληρο, και μετά το ξανακούσεις στο άλλο φορματ, οι όποιες διαφορές πιθανώς βρεις (που πολύ αμφιβάλλω) δεν έχουν καμία ουσία, δεν κάνουν το ένα υποδεέστερο του αλλουνου.

Τζάμπα σαλιο
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.829
Reaction score
30.759
Νομίζω ότι έχω πάνω από 50 δίσκους μουσικής (Blue ray) που έχουν Auro 3D και dolby atmos από το ίδιο στούντιο.
Δεν λέω ότι ακούγονται εντελώς όμοια.
Λέω ότι δεν καταλαβαίνεις ποιο είναι ποιο,


Έχω απαντήσει από το πρωί σε αυτό που έγραψες.

Αυτό θα μπορούσε να είχε κάποια ισχύ μόνο στην μουσική επειδή έχει μικρή διάρκεια και δεν υπάρχει εικόνα. Εκεί τα limitations του Atmos θα μπορούσαν να κρυφτούν καλά.
Μην επιμένετε. Δεν με έχετε δει ποτέ να είμαι τόσο κάθετος. Ούτε για ηχεία, ούτε για εικόνα, για τίποτα. Γιατί δεν ξέρω.

Εδώ όμως είναι αλλιώς. Αφήστε την consumer ματιά και αρχίστε το ψάξιμο, αν και όποιον ενδιαφέρει βέβαια.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.301
Reaction score
137.989
αν και όποιον ενδιαφέρει βέβαια.
Έχει απαντηθεί.

Δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον, για κανένα λόγο.

Δεν έχουμε στούντιο για να κάνουμε μίξεις σε objects, απλοί καταναλωτές είμαστε.

Δεν υπάρχουν τίτλοι ταινιών σε Auro, κι όσοι λίγοι υπάρχουν, στην τελική, δεν ακούγεται ουσιαστική διαφορά (billpeppas) και στην μουσική ούτε ακούγεται ουσιαστική διαφορά (εγώ) ούτε έχει νόημα (εσύ).
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.829
Reaction score
30.759
Έχει απαντηθεί.

Δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον, για κανένα λόγο.

Δεν έχουμε στούντιο για να κάνουμε μίξεις σε objects, απλοί καταναλωτές είμαστε.

Δεν υπάρχουν τίτλοι ταινιών σε Auro, κι όσοι λίγοι υπάρχουν, στην τελική, δεν ακούγεται ουσιαστική διαφορά (billpeppas) και στην μουσική ούτε ακούγεται ουσιαστική διαφορά (εγώ) ούτε έχει νόημα (εσύ).
Από ποιον έχει απαντηθεί;

Από αυτόν που δεν έχει ιδέα ποιό είναι το bed στα Pro Tools ή από τον άλλον που ακούει να παίζουν τα Atmos και δεν έχει ιδέα ότι αυτό που ακούει είναι reverb του bed και ουδεμία σχέση έχει με reflexions του object, γιατί απλά δεν μπορεί; Και κάνει ουάου γιατί όλα τα ηχεία παίζουν κάτι; Πλάκα μου κάνετε μωρέ; :biggrin:

'Οσο γράφετε δείχνετε ότι έχετε πλήρη άγνοια. Δεν έχετε καταλάβει τίποτα. Δεν είναι κακό να μην ξέρουμε. Κακό είναι να επιμένουμε ενώ δεν ξέρουμε.

Δεν σε ενδιαφέρουν τα objects; Αφού αυτά ακούς και κάνεις ουάκου, και από την άλλη σε ενδιαφέρει η πίστη αναπαραγωγή. Με Αtmos πάντα, κωμωδία ένα πράμα. :biggrin:

Ενδιαφέρον μπορεί να μην υπάρχει για αυτόν που θέλει συγκεκριμένα πράγματα ή δεν καταλαβαίνει. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να ενδιαφέρει και τους άλλους.

Κοίτα τώρα να δει πως έχει η κατάσταση, και σου μιλάω ειλικρινά αυτό ακριβώς συμβαίνει.
Αυτή τι στιγμή κάνουμε μια κουβέντα και προσπαθώ να σε πίσω γιατί τα 4 subs είναι απαραίτητα και σου δείχνω και γιατί και εσύ μου απαντάς ότι αυτά είναι χαζομάρες και με ένα Sub μια χαρά παίζει, δεν έχει διαφορά. Αυτό κάνουμε τώρα. Σοβαρά μιλάω. Είναι πχ σαν να έχουμε ένα Tesla και ένα με 0-100 στα 20", και ενώ τα βάζουμε στην ευθεία και φτάνουν παρέα, αντί να λέμε τι σκατα έπαθε το Tesla γελάμε και λέμε "είδες όλα ίδια είναι τελικά".
Μιλάμε για τέτοια κωμωδία η συζήτηση.

Όπως δεν γίνεται να σέρνεται το Tesla άλλο τόσο δεν γίνεται να παίζουν ίδια τα δύο Formats. Κάτι συμβαίνει και στις δύο περιπτώσεις.

Ποιό απλά δεν γίνεται.

Αυτά.

Υγ: Μην παίρνεις και όρκο ότι το Atmos παίζει σωστά μόνο σε Atmos speaker layout.
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.855
Reaction score
84.964
@alexis βοήθησε με να καταλάβω τι προτείνεις:
  • να βλέπουμε ταινίες με Auro3d μόνο;
  • να επαναστατήσουμε ενάντια στις εταιρίες που δεν βγάζουν ταινίες με Auro3d;
  • να γίνουμε εμείς producers και να βγάλουμε εμείς ταινίες σε Auro3d;
  • να ξηλώσουμε τα ηχεία οροφής;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.301
Reaction score
137.989
Από ποιον έχει απαντηθεί;

Από αυτόν που δεν έχει ιδέα ποιό είναι το bed στα Pro Tools ή από τον άλλον που ακούει να παίζουν τα Atmos και δεν έχει ιδέα ότι αυτό που ακούει είναι reverb του bed και ουδεμία σχέση έχει με reflexions του object, γιατί απλά δεν μπορεί; Και κάνει ουάου γιατί όλα τα ηχεία παίζουν κάτι; Πλάκα μου κάνετε μωρέ; :biggrin:

'Οσο γράφετε δείχνετε ότι έχετε πλήρη άγνοια. Δεν έχετε καταλάβει τίποτα. Δεν είναι κακό να μην ξέρουμε. Κακό είναι να επιμένουμε ενώ δεν ξέρουμε.

Δεν σε ενδιαφέρουν τα objects; Αφού αυτά ακούς και κάνεις ουάκου, και από την άλλη σε ενδιαφέρει η πίστη αναπαραγωγή. Με Αtmos πάντα, κωμωδία ένα πράμα. :biggrin:

Ενδιαφέρον μπορεί να μην υπάρχει για αυτόν που θέλει συγκεκριμένα πράγματα ή δεν καταλαβαίνει. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να ενδιαφέρει και τους άλλους.

Κοίτα τώρα να δει πως έχει η κατάσταση, και σου μιλάω ειλικρινά αυτό ακριβώς συμβαίνει.
Αυτή τι στιγμή κάνουμε μια κουβέντα και προσπαθώ να σε πίσω γιατί τα 4 subs είναι απαραίτητα και σου δείχνω και γιατί και εσύ μου απαντάς ότι αυτά είναι χαζομάρες και με ένα Sub μια χαρά παίζει, δεν έχει διαφορά. Αυτό κάνουμε τώρα. Σοβαρά μιλάω. Είναι πχ σαν να έχουμε ένα Tesla και ένα με 0-100 στα 20", και ενώ τα βάζουμε στην ευθεία και φτάνουν παρέα, αντί να λέμε τι σκατα έπαθε το Tesla γελάμε και λέμε "είδες όλα ίδια είναι τελικά".
Μιλάμε για τέτοια κωμωδία η συζήτηση.

Όπως δεν γίνεται να σέρνεται το Tesla άλλο τόσο δεν γίνεται να παίζουν ίδια τα δύο Formats. Κάτι συμβαίνει και στις δύο περιπτώσεις.

Ποιό απλά δεν γίνεται.

Αυτά.

Υγ: Μην παίρνεις και όρκο ότι το Atmos παίζει σωστά μόνο σε Atmos speaker layout.
Πρέπει να ξαναδιαβάσεις τι έγραψα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.301
Reaction score
137.989
Υγ: Μην παίρνεις και όρκο ότι το Atmos παίζει σωστά μόνο σε Atmos speaker layout.
Δεν υπάρχει λόγος να παίρνω όρκο για τίποτα. Εσύ παίρνεις όρκο για κάτι;

Προσωπικά δεν έχω λόγους να έχω απορίες.
Παίρνω το ρημάδι το pdf της ρημαδας της dolby, και βλέπω τι προβλέπεται στο στήσιμο για την συντριπτική πλειοψηφία των av, οι τρινοβ είναι μια άλλη ιστορία, λόγω περισσότερων δυνατοτήτων από όλους τους υπόλοιπους av, και προφανώς έχουν τις δικές τους οδηγίες στησίματος ενός σεταπ, τις οποίες απλώς τηρείς όσο το δυνατόν καλύτερα.

Αυτό όμως που βγάζει μάτι, είναι η τεράστια διαφορά τοποθέτησης που έχει στα πρότυπά της η Auro σε σχέση με την dolby, καθώς η πρώτη θέλει τα πάνω ηχεία ακριβώς πάνω από τα κάτω ηχεία, το οποίο δεν φαίνεται να συμβαδίζει με τα προβλεπόμενα της dolby, και δεν συμφωνεί ούτε η τρινοβ επ'αυτου, αφού το universal στήσιμο της τρινοβ ουσιαστικά ένα dolby atmos είναι, και εντος των προδιαγραφών του pdf της dolby για το atmos.

Τι δεν καταλαβαίνεις από τα ανωτέρω;

Το δικό μου σεταπ, είναι κατά τρινοβ ικανό να παίζει οτιδήποτε, και οι μικρές διαφορές τοποθέτησης από το ιδανικό (λόγω περιορισμών χώρου) είναι ελάχιστες μοίρες, καταντάει αστείο.

Δες λίγο, πόσο μπροστά είναι τα εμπρός άτμος από τα φροντ: (το κάτω δεξιά είναι το φροντ στις 30°, και το κάτω αριστερά είναι το φροντ γουαιντ στις 60°):


IMG_20210901_104558.jpg


Κατά βάση, τα φροντ άτμος είναι σχεδόν στην ευθεία με τα φροντ γουάιντ.


Και από τα πλάγια το φροντ άτμος είναι στην ευθεία με τα φροντ, εντελώς στην ευθεία είναι:
(τα κάτω ηχεία που βλέπεις, από αριστερά προς τα δεξιά, είναι το σαραουντ στις 90°, το φροντ γιουάϊντ στις 60° και το φροντ στις 30°):

IMG_20210901_104628.jpg



Ξαναδες αυτό τώρα

1630483395298.png


Βλέπεις που τα εμπρός άτμος από τα πλάγια είναι στην ευθεία με τα φροντ (όπως είδες και στη φωτογραφία από μένα);

Βλέπεις που τα φροντ άτμος είναι πιο μπροστά από τα φροντ, προς την mlp, και όχι πάνω από τα (όπως είδες και στη φωτογραφία από μένα);

Το ανωτέρω είναι από το pdf της dolby atmos.

To trinnov layout έχει αυτή τη μία διαφορά:

081319_ask_sv_aug-sept19_1of2~3.jpg


Το πλαϊνό σαραουντ είναι στις 90° (εντός προδιαγραφών dolby atmos).
Και γω στις 90° τα έχω. Έτσι θέλει η τρινοβ.

Αυτάαααα...
Άλλη διαφορά δεν έχει.

Και οι μάστερς του Auro 3D είναι οκ με το speaker placement της τρινοβ.

Τι δεν καταλαβαίνεις;

Και όπως βλέπεις, το φροντ γουαιντ είναι στις 60° οπότε βλέπεις ότι έρχεται στην ευθεία με το φροντ άτμος, όπως είδες στη φωτογραφία από το δικό μου στήσιμο.

Δεν ξέρω τι προσπαθείς να πεις. Αλήθεια.



ΥΓ. Τα φροντ άτμος, που οι περισσότεροι έχουν μικρότερα ηχεία από τα φροντ, αν τα βάλεις πάνω από τα φροντ, θα είναι σε μεγαλύτερη απόσταση ακρόασης από τα φροντ.
Δηλαδή, εφόσον όλα τα ηχεία χρειάζεται να έχουν όμοιες δυνατότητες max spl, αν τα φροντ είναι 8,25" τότε τα φροντ άτμος θα πρέπει να είναι 10" και αν τα φροντ είναι 10" τα φροντ άτμος θα πρέπει να είναι 11 ή 12". Οκ
..
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.829
Reaction score
30.759
@alexis βοήθησε με να καταλάβω τι προτείνεις:
  • να βλέπουμε ταινίες με Auro3d μόνο;
  • να επαναστατήσουμε ενάντια στις εταιρίες που δεν βγάζουν ταινίες με Auro3d;
  • να γίνουμε εμείς producers και να βγάλουμε εμείς ταινίες σε Auro3d;
  • να ξηλώσουμε τα ηχεία οροφής;
Να κάνουμε ότι μας αρέσει και αισθανόμαστε καλά με αυτό.
Τίποτε άλλο δεν έχει σημασία.

Στο τεχνικό κομμάτι να καταλάβουμε ότι δεν γίνεται να τα ξέρουμε όλα.
Επίσης δεν είναι κακό να μην τα καταλαβαίνουμε όλα.

Δεν υπάρχει τίποτα κακό στο να ακούμε ή να στήσουμε Atmos αν αυτό θέλουμε ή επειδή υπάρχουν πάρα πολλές ταινίες.

Δεν γίνεται όμως να λέμε ότι είναι το καλύτερο επειδή έτσι πιστεύουμε ή επειδή έχει content. Αυτό είναι κάτι εντελώς διαφορετικό.

Με τα specs βλέπουμε ποιός είναι καλός ενισχυτής, καλό ηχείο, καλός προβολέας, καλή οθόνη και πάει λέγοντας.
Από που και ως που κρίνουμε με τα αυτιά μας ένα Format ήχου; Γιατί το κάνουνε μόνο εδώ και όχι και στα παραπάνω;

Όπως είπα σε προηγούμενο post σαν παράδειγμα απλούστευσης, δεν γίνεται να βλέπεις τα specs και να ξέρεις ότι το Tesla θα σαρώσει και στο τέλος να πάνε παρέα. Η λογική λέει ότι θα ψάξεις να δεις τι φταίει. Δεν θα λες ότι είναι ίδια.
Έτσι και εδώ ξέρεις από τα specs ότι το Auro3D κάνει ζέσταμα εκεί που το Atmos θέλει στεφανιογραφία.

Ποτέ δεν θα πω ότι είναι ίδια. Αμέσως θα σκεφτώ ότι κάτι δεν πάει καλά. Είναι το δωμάτιο, τα ηχεία, το στήσιμο, το calibration, η μίξη, το Mastering, τα αυτιά μου, όλα αυτά μαζί; Δεν ξέρω. Ξέρω όμως ότι κάτι συμβαίνει, είναι σίγουρο.

Και όλα αυτά αφορούν τις ταινίες. Το ξαναλέω γιατί μου λέτε ότι έχουμε Auro3D και Dolby Atmos στο ίδιο μουσικό άλμπουμ και οι διαφορές είναι άνευ σημασίας.
Μα το ξέρω, το έγραψα πρώτος. Δεν έχω ακούσει ποτέ στη ζωή μου direct comparison και είμαι βέβαιος ότι δεν έχουν γιατί εχω καταλάβει απόλυτα τι συμβαίνει και γιατί συμβαίνει. Ένας ταλαντούχος μαστεράς θα τον βρει τον τρόπο να τα κάνει ίδια. Τρόποι υπάρχουν. Εδώ τους ξέρω εγώ, δεν θα τους ξέρουν αυτοί που είναι η δουλειά τους;

Σε μικρής διάρκειας δουλειές δεν είναι τόσο πρόβλημα. Ακόμα και ταβάνι να χτυπήσει το Atmos γιατί θα θέλει 1 Object για κίνηση στον 3D χώρο, θέλει αλλά 2 για να δώσει κάπως "ρεαλιστική" ακουστική αντήχηση. Θα είναι kind off και όχι κανονική. Κάτι που για πλάκα κάνει το Auro3D. Έτσι τα 118 objects θα τελειώνουν πολύ γρήγορα και μετά θα κάτσουν στον άξονα.
Αυτό δεν είναι τόσο σοβαρό στην μουσική που κρατά μερικά λεπτά.
Ειναι όμως τεράστιο θέμα σε μια ταινία. Για αυτό και πολλές Atmos ταινίες είναι άδειες επάνω. Αυτές που έχουν πράμα επάνω είναι γιατί έχει κάνει καλή διαχείριση ο μαστεράς και βέβαια τον βοήθησε το γεγονός ότι δεν είχε πολλά να βάλει. Τα υπόλοιπα που παίζουν επάνω είναι reverbs του bed.

Προφανώς δεν μπορώ να τα εξηγήσω καλά ώστε να καταλάβει αυτός που δεν το έχει, ή επειδή δεν το έχει δεν μπορεί να καταλάβει. Δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο. 🙂
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.850
Μηνύματα
2.954.227
Members
38.250
Νεότερο μέλος
paris29
Top