- Μηνύματα
- 15.779
- Reaction score
- 18.347
Γιατί είναι ανέφικτό ; δεν το καταλάβαίνω. Π.χ. σε αυτό που είπε ο Ντάνι, έστω και εν μέρει αποκατάσταση - αντιστάθμιση. Εν μέρει, που και αυτό κάτι είναι, κάθως δεν μίλησε και για κατευθυντικότητα στην MLP (που προσθέτω εγω) αλλά ότι καταφέρει να "φτάσει" σε αυτήν απο την ανάκλαση στο ταβάνι και γενικά απο το δωμάτιο. Είπε βέβαια δεν θα κάνει και πολλά.Ό,τι ανισορροπία και να επιτρέπαμε στη σύνθεση του πεδίου αντήχησης σε απόπειρα να ελέγχαμε μέσα από αμοιβαία αντιστάθμιση τυχόν ανωμαλίες από την off-axis απόκριση ηχείων παραμένει ακαδημαϊκού ενδιαφέροντος.Στην πράξη είναι ανέφικτο να ελέγχουμε τόσο επιλεκτικά την αναγκαία εστίαση ειδικά στην προβληματική ζώνη εντός των μεσοϋψηλών που κατά κανόνα θα μας απασχολούσε.
Δεν θυμάμαι σε ποιό σημείο έλεγε στο video του, αλλά ας πούμε ότι έλεγε για κάπου στα 3 KHz (και νομίζω για κάπου εκεί έλεγε, τελος πάντων στο σημείο κρός συνήθως του κάθε ηχείου). Γιατί να μην κάνεις έναν διαχυτή (και με απορρόφηση απο πίσω) που να έχει slats πάχους που να αντιστοιχούν στο dip σου π.χ. στην περίπτωση μας εδω στις 3 Khz (αλλά ίσχύει και για παραπάνω συχνότητα) και αυτές να φροντίσεις να ανακλώνται στην MLP κατευθείαν. Θα μπορούσες να τους τοποθετήσεις είτε στην πρώτη ανάκλαση του ταβανιού ή αλλου ή ακόμη και στα πλάγια που ο αντίκτυπός τους θα ήταν πολύ πιο μεγάλος.
Ε, ναι αυτό είναι το ζητούμενο. Στο υπόλοιπο δωμάτιο εξάλλου γίνεται έτσι και αλλιώς λίγο χαμός.Έστω όμως και αν μπορούσε να ισχύσει μια τέτοια συνθήκη,η αξία από την εφαρμογή της θα περιοριζόταν σε μια και μόνο κεντρική θέση ακρόασης (MLP).
Ε, ναι αλλά δεν είναι πιο δευτερεύον εν προκειμένη ζήτημα απο τον σκοπό μας που είναι η αντιστάθμιση στην MLP ; Και σε συνδυασμό με αυτό που είπα ότι έτσι και αλλιώς στο δωμάτιο γίνεται χαμός απο άλλες ανακλάσεις, που στο κάτω κάτω μπορούμε και εκεί να επιλέξουμε μια area να μην την πνίξουμε με απορρόφηση (ενώ ειχαμε σκοπό και θα ήταν το σωστό να το κάνουμε) και να είχαμε αντλήσει απο εκεί για να κρατήσουμε την ισορροπία στο όλο δωμάτιο. Το RT εξάλλου γιατί το εξετάζουμε μόνο σαν σύνολο που λές σε διάφορα μέρη μέσα στο δωμάτιο ; Αφού και αυτό στην MLP θα συγκεντρωθεί σαν "αποτέλεσμα". Δηλαδή όλα μέσα στο δωμάτιο ναί μεν μετράνε σε θέσεις διαφορετικά, αλλά εμάς μας νοιάζει τι απο αυτήν όλη την ενέργεια κλπ θα φτάσει στην MLP. Το να θεωρήσουμε ότι θεωρητικά θα βρεί τον "τρόπο" του να φτάσει στην MLP επειδή είναι ομαλή, δεν μου "κάθεται" σαν σωστό στην πράξη μέσα σε ένα δωμάτιο με χίλια δυο ανωμαλίες. Αυτή δεν είναι και η αδυναμία του Κλίπελ εξάλλου να μας εξασφαλίσει ένα αποτέλεσμα και αφορά μόνο εργαλείο του κατασκευαστών ηχείων και όχι όπως το κατανοούμε εμείς πολλοί πάλι λάθος σαν πρόβλεψη του τι θα επικρατήσει στην MLP ;Επίσης θα σήμαινε αυτομάτως ότι εκτός του MLP θα υφίσταται ακόμα εντονότερη και ανεξέλεγκτη ανισορροπία
Δεν καταλαβαίνω καλά τι εννοείς Εαν εννοείς τα ηχεία, ΟΚ σωστό, αλλά εδω μιλάμε επίσης και για την συμπεριφορά αυτών μέσα στο δωμάτιο, που δεν αποκόπτεται κατά το τι νομίζω, πρέπει να το δούμε σαν ένα σύστημα. Να μου πείς δεν αφορά ακριβώς το θέμα του τίτλου του νήματος. OK, ένα μικρό deviation μας και το τοποθέτησες εδω.Είναι προτιμότερο να επιλέγουμε τις συντομότερες οδούς για την ισορροπία στην απόκριση.
¨Ασχετα με τα παραπάνω, εχω να ρωτήσω κάτι που έχει σχέση με το spinorama. ¨Οπως θα περίμενες φυσικά απο μια φύση σαν την δική μου θα είναι "αναρχικό" καθώς δύσκολα πάω στο Β εαν δεν έχω καταλάβει το θεωρητικό υπόβαθρο του Α. Και εαν το κάνω, πότε δεν το ξεχνάω το ¨άλμα" που έκανα απο το Α και τις "τρύπες" που άφησε πίσω του, μέχρι κάποιος ή κάτι μου τις λύσει, μπαίνουν στο κουτάκι χα χα και δεν φέυγουν.
Εαν και εγώ κάποια πράγματα που έκανα στο χώρο μου είναι εμπειρικά και με πολλές και επανηλλειμένες προσπάθειες τοποθέτησης -ακρόασης που κράτησαν πολλούς μήνες που κάθε τετραγωνικό μέτρο απορρόφησης, διαχυσης κλπ που τοποθετούσα το αξιολογούσα με ακρόαση και μετά ξανά απο την αρχή αφαιρώντας απο την αντίστροφη για επιβεβαίωση ..... τώρα που βλέπω όμως απο εσάς το θεωρητικό υπόβαθρό τους .... μου γεννούνται κάποιες απορίες.
Δεδομένου των : α) Εμπνευσμένο και αυτό απο μια συνέντευξη acoustician που όμως θεωρηικά και απο άποψη Φυσικής δείχνει να είναι πολύ valid one .... β) σου το έιχα ξαναρωτήσει αλλά δεν πήρα απάντηση γ) μη γνωριζοντας το παρελθόν εξέλιξης παράλληλης ή μή των ηχείων για οικιακό περιβάλλον και κυρίως του Hi Fi έναντι αυτών που ήταν με προορισμό studio monitors δ) την υποψία μου ότι παρόλο το γ) νομίζω ότι τελικά τα studio monitors πήγαν πρός τα Hi FI και όχι το αντίθετο ε) αυτό κανονικά ιστορικά έχει τη σημασία του να ερευνηθεί ή να το μάθω καθώς δείχνει κάτι και ¨δικαιώνει" ίσως τους HI Fi άδες κατασκευαστές που πολλοί κοροιδεύουν, όταν οι studio monitors "βαράγανε" μύγες .....
μου προκύπτει ένα ερώτημα "Α" βήματος που είναι το εξής :
Γιατί θεωρούμε την μεγάλη διασπορά στα ηχεία (και ιδίως των sudio monitors) σαν κάτι σωστό απο άποψη Φυσικής και απο που στο καλό προέκυψε αυτό ;
Κανονικά, τα ηχεία θα έπρεπε να έχουν πολύ μικρή και περιορισμένη διασπορά και η οποία να κατευθύνεται μόνο στην MLP. Eτσι καταφέρνουν στο κάτω κάτω να έχουμε τον καλό ήχο στις συναυλίες με PA. Πως γίνεται τα ηχεία μόνιτορ πλέον να κατασκευάζονται με τέτοια κριτήρια (που νομίζω ήταν και τα εμπειρικά κριτήρια των Hi Fi οικιακών) και μετά να μιλάνε (μιλάμε και εδω) ότι αφου τα κάνουμε να έχουν τέτοια μεγάλη (άσχετα με το ομοιόμορφη) διασπορά μετά πρέπει να τις απορροφήσουμε ; Αυτό είναι εκτός απο λάθος θεωρητικά πάντως σίγουρα αντιφατικό. Οκ, ξέρω για να τις ελέγξουμε (που δεν τις ελέγχουμε τελικά χα χα), λόγω περιορισμού στην διάθεση μας "καλών" και πολλών watt και δεν ξέρω γω τι άλλο λογικό κλπ κλπ ..... αλλά στα studio monitors δεν είναι δυνατόν να υπερίσχυσε κάτι τέτοιο, καθώς πρώτα απο όλα τις απορροφούν όλες τις ανακλάσεις στο σύνολό τους. Ξέρω θα μου πείς για αυτό είσαι υπέρ της διάχυσης, αλλά κάνενας άλλος δεν είναι ιδίως στα στουντιακά περιβάλλοντα και μελάνι, εργασίες αλλά τρομερά έξοδα γίνονται για να το υλοποιήσουν, αυτό το σχέδιο πλήρους απορρόφησης (άσχετα που κρατάνε ένα κάποιο επίπεδο διάχυσης , έτσι για να μείνει λίγο ζωντανό, να μην τους κουράζει αλλά και να προσομοιάζουν λίγο και σε τι περιβάλλοντα ακούμε εμείς. Αυτά είναι πάρεργο, δευτερεύουσας σημασίας πράγματα στην ουσία).
Last edited: