- Μηνύματα
- 1.066
- Reaction score
- 1.118
Βέβαια ο καθένας κάνει ο,τι θέλει αλλά να προωθούμε τα δεδομένα, την γνώση και την επιστημονική άποψη.
Αυτό είναι το ζουμί.
Αυτό είναι το ζουμί.
Χαίρομαι που εντόπισες τη θέση...υποψήφιου αγοραστή στην οποία βάζω τον εαυτό μου στην εκάστοτε περίπτωση.εδω εισαι...
Τι ναι ο οβελίας,τι ναι το ζουμί του...Βέβαια ο καθένας κάνει ο,τι θέλει αλλά να προωθούμε τα δεδομένα, την γνώση και την επιστημονική άποψη.
Αυτό είναι το ζουμί.
Το ζουμι ειναι οτι με εξαιρεση την παραγωγη cd και την κατασκευη opera houses,Βέβαια ο καθένας κάνει ο,τι θέλει αλλά να προωθούμε τα δεδομένα, την γνώση και την επιστημονική άποψη.
Αυτό είναι το ζουμί.
Το ζουμι ειναι οτι με εξαιρεση την παραγωγη cd και την κατασκευη opera houses,
που και γι'αυτα δεν ειμαι τοσο σιγουρος,
ακομα και οι επιστημονικες, αποψεις περι του ηχου, παραειναι πολλες.
Οι χαρταετοί...πεθαίνουν στον αέρα.kanakiani said:Παιδιά βάλτε πιο μεγάλη ουρά στον χαρταετό γιατί έχει σηκώσει αεράκι, μην γκρεμιστεί το «αφήγημα». Κρίμα ειναι
Δεν διαφωνει κανεις αλλα,Οι χαρταετοί...πεθαίνουν στον αέρα.
Γεγονός είναι πως τα αφηγήματα καταρρέουν όταν ξεκινά να παίζει η μουσική,αφού τότε η μόνη απαίτηση του ακροατή από δεδομένο setup είναι να του δημιουργούσε τη στενότερη δυνατή επαφή με το αυθεντικό μουσικό δρώμενο.
Είναι όμως άτοπον η στενότερη προσέγγιση ν'αποδιδόταν αποκλειστικά σε όσους μεμονωμένους παράγοντες θα βόλευαν όπως βινυλιακά μέσα,ενισχυτικές τοπολογίες και διάφορα παρελκόμενα περιωπής.Ακόμα περισσότερο σε περιπτώσεις όπου δεν θα ήταν εφικτή μια εμπεριστατωμένη μέριμνα ως προς άλλους ουσιαστικούς παράγοντες που μπορεί να μη βόλευαν,όπως η χωροταξία,ακουστική ανταπόκριση από το χώρο,τονική ισορροπία στην απόκριση, ηχειακή διασπορά,ποσοστό άμεσης ηχητικής ενέργειας προς έμμεση ,κ.ο.κ.
Οι σχετικές έρευνες από τους Drs. Toole & Olive αφορούν στην ποσότητα ΄΄σκουπιδιών΄΄ που θα φτάνουν τελικώς στον ακροατή προερχόμενα από ηχειακές πηγές όπου ισχύει μετατροπή ηλεκτρικής σε μηχανική ενέργεια και τις αλληλεπιδράσεις με τον χώρο.Κάποιοι υποστηρίζουν ότι αυτές θα ήταν οι σημαντικότερες εστίες σκουπιδιών,κάποιοι άλλοι ότι οι σημαντικότερες θα έδρευαν σε άλλους κρίκους της αλυσίδας με την όλη διαμάχη μεταξύ των να μοιάζει σαν εκείνη ανάμεσα σε...χαρταετούς κι ελέφαντες (στο δωμάτιο) ,δηλαδή χωρίς αντίκρυσμα.Δεν διαφωνει κανεις αλλα,
χρησιμοποιωντας την ιδια λογικη υπενθυμιζω οτι
το αντικειμενο ερευνας Τουλ και Ολιβ ηταν αποκλειστικα τα ηχεια
συσκευες "γκαρμπατζινγκαρμπατζαουτ".
Συνεπως η πολυποθητη στενοτερη προσεγγιση δεν μπορει να αποδοθει αποκλειστικα
ουτε στο περιφημο σπινοραμα και στο φροντισμενο χωρο.
Γιατι ουτε αυτα μπορουν να αναιρεσουν, να μετριασουν εστω, τις αστοχιες της υπολοιπης αλυσιδας
Την πλημμελη ανακτηση πληροφοριας απο την πηγη.
Την καταστρεπτικη επιδραση της αναδρασης, των υλικων μετριας ποιοτητας, και των μη γραμμικων παραμορφωσεων, αρμονικων και μη
καθως και την εισοδο θορυβου μεσω καλωδιων και στηριξης (φαινομενο μικροφωνισμου).
Ολοι καλα τεκμηριωμενοι αρνητικοι παραγοντες οσον αφορα την στενοτερη προσεγγιση.
Εγω πάντως ακούγοντας το απμιξινγκ του Auro 3D έχω ακόμη την εντύπωση ότι όλα τα ηχεία παίζουν το ίδιο περιεχόμενο αλλά σε διαφορετικές εντάσεις.Συμπληρώνουμε και με τις εφαρμογές οικιακού κινηματογράφου...Σ'ένα πολυκαναλικό setup ναι μεν έχουμε περισσότερες πηγές άμεσου ήχου,όμως αυτές εκπέμπουν συνήθως διαφοροποιημένο περιεχόμενο...Δεχόμενοι ότι τα επιμέρους κανάλια θα εξυπηρετούνταν από ομοειδείς ηχειακές μονάδες,όταν τα ηχεία που απαρτίζουν το setup παρουσιάζουν ανώμαλο spinorama τότε η σχηματιζόμενη ηχόσφαιρα αναμένεται να μην έχει ομοιογένεια στο σύνολο των θέσεων και να αλλοιώνεται εύκολα με μικρές μετακινήσεις της κεφαλής.
Επειδή ένα απαιτητικό πολυκαναλικό setup αξιώσεων προϋποθέτει αρκετά χαμηλούς χρόνους αντήχησης,αναμένεται η αντιλαμβανόμενη τονική ισορροπία όπως παρέχεται από την on-axis εκπομπή να χαλάει λιγότερο ..
Όλα ξεκινάνε από την προϋπόθεση να προκύπτει ηχόσφαιρα με ομοιόμορφη κατανομή ηχητικής ενέργειας προς όλες τις διευθύνσεις.Οι χαμηλότερες απαιτούμενες τιμές RT σε πολυκαναλικές εγκαταστάσεις υπαγορεύουν ακριβώς την απαίτηση να μεταδίδουν τα περιφερικά κανάλια την προβλεπόμενη χωρική πληροφορία με άμεση ηχητική ενέργεια και κατώτερη παρεμβολή από το πεδίο αντήχησης σε δεδομένο χώρο.Εγω πάντως ακούγοντας το απμιξινγκ του Auro 3D έχω ακόμη την εντύπωση ότι όλα τα ηχεία παίζουν το ίδιο περιεχόμενο αλλά σε διαφορετικές εντάσεις.
Αν ο χώρος είναι φροντισμένος με πάνελ απορρόφησης ή και διάχυσης τότε τι σημασία μπορεί να έχει ένα τέλειο σπινοραμα?
Τελος γιατί σε ένα απαιτητικό πολυκαναλο πρέπει να έχουμε χαμηλούς χρόνους αντιχησης ενώ σε ένα δικάναλο ίσως όχι?
Δεν πρέπει να ληφθεί υπόψιν και ο όγκος του δωματίου?
η πολυποθητη στενοτερη προσεγγιση δεν μπορει να αποδοθει αποκλειστικα
ουτε στο περιφημο σπινοραμα και στο φροντισμενο χωρο.
Γιατι ουτε αυτα μπορουν να αναιρεσουν, να μετριασουν εστω, τις αστοχιες της υπολοιπης αλυσιδας
Η εργασία πάντως στους σκοπούς της δεν αναφέρει τίποτε για την παραγωγή, παρά μόνο εφαρμογή για dsp και software. Ο αλγόριθμος αυτός τι ίδια pattern θα δημιουργεί ?Οι σχετικές έρευνες από τους Drs. Toole & Olive αφορούν στην ποσότητα ΄΄σκουπιδιών΄΄ που θα φτάνουν τελικώς στον ακροατή προερχόμενα από ηχειακές πηγές όπου ισχύει μετατροπή ηλεκτρικής σε μηχανική ενέργεια και τις αλληλεπιδράσεις με τον χώρο.Κάποιοι υποστηρίζουν ότι αυτές θα ήταν οι σημαντικότερες εστίες σκουπιδιών,κάποιοι άλλοι ότι οι σημαντικότερες θα έδρευαν σε άλλους κρίκους της αλυσίδας με την όλη διαμάχη μεταξύ των να μοιάζει σαν εκείνη ανάμεσα σε...χαρταετούς κι ελέφαντες (στο δωμάτιο) ,δηλαδή χωρίς αντίκρυσμα.
Γεγονός είναι ότι κανένα μέσο αποθήκευσης ή παρελκόμενο δεν γίνεται να επικαλύψει ελαττώματα κατά την ίδια την ηλεκτρομηχανική μετατροπή και τη μετάδοση της ενέργειας από τις ηχειακές πηγές στη θέση ακρόασης.
Μελέτες όπως οι προηγούμενα δημοσιευμένες έχουν γίνει με σκοπό τη βελτίωση του τρόπου με τον οποίο θα ενσωματώνονται οι απαραίτητες πληροφορίες για τα μετέχοντα στο μουσικό δρώμενο όργανα κατά το στάδιο της παραγωγής.Μεγάλη χρησιμότητα θα είχαν περαιτέρω και σε αλγορίθμους με σκοπό τη σύσταση εικονικού περιβάλλοντος για τον ακροατή μέσα από τη χρήση πολυκαναλικής αρχιτεκτονικής ή ακουστικών.
Υπάρχει μελέτη με υπολογισμένα διαγράμματα διασποράς ακόμα και για το λίαν απαιτητικό πιάνο :
View attachment 262802
Όπως και δημοσιεύσεις πάνω στον τρόπο καταγραφής του κατά την ηχοληψία :
Recording the Piano
Capturing the full transients, microphone placement, and room acoustics are some of the challenges of recording the acoustic pianowww.soundcraftpiano.com
Η δυσχέρεια στον ακριβή υπολογισμό μοτίβων διασποράς για τα μουσικά όργανα έγκειται στο να καθοριζόταν για καθένα εξ αυτών μοναδικό ακουστικό κέντρο ως σημείο αναφοράς και σύγκλισης με το αντίστοιχο κέντρο σύλληψης από τις συστοιχίες μικροφώνων.
Τα μουσικά όργανα δεν είναι σαν τα ηχεία όπου είναι εφικτό να εντοπιστεί ακλόνητο ακουστικό κέντρο για μεμονωμένα μεγάφωνα και να υπολογιζόταν κατόπιν για σύνολο αυτών.Έχει διαπιστωθεί ότι κατά την εκπομπή ενέργειας από δεδομένο όργανο μπορεί να προκύπτουν διαφορετικές εστίες με ιδιότητα ακουστικού κέντρου,ενώ η κατάσταση τείνει να περιπλέκεται περαιτέρω με την εμπλοκή του ίδιου του εκτελεστή κατά το χειρισμό του οργάνου.
Απρόσβλητη είναι.Και, παρεμπιπτόντως, έχω μία, επίσης οφτόπικ, απορία: Κατά την ψηφιακή διαδρομή του σήματος, ολόκληρη, από κει που είναι το αρχείο αποθηκευμένο είτε από κει που το "παραλαμβάνουμε" μέχρι την είσοδο του dac, μήπως τελικά, άσχετα από τα bits, παρεισφρέει ακουστός θόρυβος ή είναι αυτή (ψηφιακή διαδρομή) απρόσβλητη οποιαδήποτε μηχανήματα κι αν χρησιμοποιούμε?
Αν έχουμε ηχεία με τέλειο σπινοραμα και αυξήσουμε την απόσταση ακρόασης με αποτέλεσμα να έχουμε περρισοτερο έμμεση ενέργεια ή εάν τοποθετήσουμε το ένα ηχειο κοντά στον τοίχο και το άλλο ελεύθερα στον χώρο κανουμε μια τρύπα στο νερό έτσι?
Αν πάλι κάτσουμε πιο κοντά και φροντίσουμε τα τοιχωματα με απορρόφηση όπως σε ένα στούντιο γιατί να παίζει πλέον σημαντικό ρόλο ένα τέλειο σπινοραμα?
Δεν μπορώ να μιλήσω δια λογαριασμό ηχητικών μηχανικών,όμως η ιστορία με το spinorama πρέπει ν'απασχολεί πάνω απ'όλους εμάς τους ίδιους ως μέσους ακροατές και χρήστες setup σε τυπικούς οικιακούς χώρους...Να προσθέσω και κάτι ακόμη,
Οι στουντιαδες απ όσο ξέρω έχουν όλοι ως προϋπόθεση να κάθονται σε έναν χώρο με συγκεκριμένο RT ηχητικά φροντισμένο και μάλιστα εγγυτερα στα ηχεία. Εάν αυτα έχουν τέλειο σπινοραμα δεν νομίζω να τους απασχολεί ως προτεραιότητα, τουλαχιστον μέχρι σήμερα δεν διάβασα κάτι τέτοιο