Spinorama,ή πώς θα έπρεπε να διαλέγουμε τα ηχεία μας...

Μηνύματα
14.532
Reaction score
16.369
Ό,τι ανισορροπία και να επιτρέπαμε στη σύνθεση του πεδίου αντήχησης σε απόπειρα να ελέγχαμε μέσα από αμοιβαία αντιστάθμιση τυχόν ανωμαλίες από την off-axis απόκριση ηχείων παραμένει ακαδημαϊκού ενδιαφέροντος.Στην πράξη είναι ανέφικτο να ελέγχουμε τόσο επιλεκτικά την αναγκαία εστίαση ειδικά στην προβληματική ζώνη εντός των μεσοϋψηλών που κατά κανόνα θα μας απασχολούσε.
Γιατί είναι ανέφικτό ; δεν το καταλάβαίνω. Π.χ. σε αυτό που είπε ο Ντάνι, έστω και εν μέρει αποκατάσταση - αντιστάθμιση. Εν μέρει, που και αυτό κάτι είναι, κάθως δεν μίλησε και για κατευθυντικότητα στην MLP (που προσθέτω εγω) αλλά ότι καταφέρει να "φτάσει" σε αυτήν απο την ανάκλαση στο ταβάνι και γενικά απο το δωμάτιο. Είπε βέβαια δεν θα κάνει και πολλά.
Δεν θυμάμαι σε ποιό σημείο έλεγε στο video του, αλλά ας πούμε ότι έλεγε για κάπου στα 3 KHz (και νομίζω για κάπου εκεί έλεγε, τελος πάντων στο σημείο κρός συνήθως του κάθε ηχείου). Γιατί να μην κάνεις έναν διαχυτή (και με απορρόφηση απο πίσω) που να έχει slats πάχους που να αντιστοιχούν στο dip σου π.χ. στην περίπτωση μας εδω στις 3 Khz (αλλά ίσχύει και για παραπάνω συχνότητα) και αυτές να φροντίσεις να ανακλώνται στην MLP κατευθείαν. Θα μπορούσες να τους τοποθετήσεις είτε στην πρώτη ανάκλαση του ταβανιού ή αλλου ή ακόμη και στα πλάγια που ο αντίκτυπός τους θα ήταν πολύ πιο μεγάλος.
Έστω όμως και αν μπορούσε να ισχύσει μια τέτοια συνθήκη,η αξία από την εφαρμογή της θα περιοριζόταν σε μια και μόνο κεντρική θέση ακρόασης (MLP).
Ε, ναι αυτό είναι το ζητούμενο. Στο υπόλοιπο δωμάτιο εξάλλου γίνεται έτσι και αλλιώς λίγο χαμός.
Επίσης θα σήμαινε αυτομάτως ότι εκτός του MLP θα υφίσταται ακόμα εντονότερη και ανεξέλεγκτη ανισορροπία
Ε, ναι αλλά δεν είναι πιο δευτερεύον εν προκειμένη ζήτημα απο τον σκοπό μας που είναι η αντιστάθμιση στην MLP ; Και σε συνδυασμό με αυτό που είπα ότι έτσι και αλλιώς στο δωμάτιο γίνεται χαμός απο άλλες ανακλάσεις, που στο κάτω κάτω μπορούμε και εκεί να επιλέξουμε μια area να μην την πνίξουμε με απορρόφηση (ενώ ειχαμε σκοπό και θα ήταν το σωστό να το κάνουμε) και να είχαμε αντλήσει απο εκεί για να κρατήσουμε την ισορροπία στο όλο δωμάτιο. Το RT εξάλλου γιατί το εξετάζουμε μόνο σαν σύνολο που λές σε διάφορα μέρη μέσα στο δωμάτιο ; Αφού και αυτό στην MLP θα συγκεντρωθεί σαν "αποτέλεσμα". Δηλαδή όλα μέσα στο δωμάτιο ναί μεν μετράνε σε θέσεις διαφορετικά, αλλά εμάς μας νοιάζει τι απο αυτήν όλη την ενέργεια κλπ θα φτάσει στην MLP. Το να θεωρήσουμε ότι θεωρητικά θα βρεί τον "τρόπο" του να φτάσει στην MLP επειδή είναι ομαλή, δεν μου "κάθεται" σαν σωστό στην πράξη μέσα σε ένα δωμάτιο με χίλια δυο ανωμαλίες. Αυτή δεν είναι και η αδυναμία του Κλίπελ εξάλλου να μας εξασφαλίσει ένα αποτέλεσμα και αφορά μόνο εργαλείο του κατασκευαστών ηχείων και όχι όπως το κατανοούμε εμείς πολλοί πάλι λάθος σαν πρόβλεψη του τι θα επικρατήσει στην MLP ;
Είναι προτιμότερο να επιλέγουμε τις συντομότερες οδούς για την ισορροπία στην απόκριση.
Δεν καταλαβαίνω καλά τι εννοείς Εαν εννοείς τα ηχεία, ΟΚ σωστό, αλλά εδω μιλάμε επίσης και για την συμπεριφορά αυτών μέσα στο δωμάτιο, που δεν αποκόπτεται κατά το τι νομίζω, πρέπει να το δούμε σαν ένα σύστημα. Να μου πείς δεν αφορά ακριβώς το θέμα του τίτλου του νήματος. OK, ένα μικρό deviation μας και το τοποθέτησες εδω.

¨Ασχετα με τα παραπάνω, εχω να ρωτήσω κάτι που έχει σχέση με το spinorama. ¨Οπως θα περίμενες φυσικά απο μια φύση σαν την δική μου θα είναι "αναρχικό" καθώς δύσκολα πάω στο Β εαν δεν έχω καταλάβει το θεωρητικό υπόβαθρο του Α. Και εαν το κάνω, πότε δεν το ξεχνάω το ¨άλμα" που έκανα απο το Α και τις "τρύπες" που άφησε πίσω του, μέχρι κάποιος ή κάτι μου τις λύσει, μπαίνουν στο κουτάκι χα χα και δεν φέυγουν.
Εαν και εγώ κάποια πράγματα που έκανα στο χώρο μου είναι εμπειρικά και με πολλές και επανηλλειμένες προσπάθειες τοποθέτησης -ακρόασης που κράτησαν πολλούς μήνες που κάθε τετραγωνικό μέτρο απορρόφησης, διαχυσης κλπ που τοποθετούσα το αξιολογούσα με ακρόαση και μετά ξανά απο την αρχή αφαιρώντας απο την αντίστροφη για επιβεβαίωση ..... τώρα που βλέπω όμως απο εσάς το θεωρητικό υπόβαθρό τους .... μου γεννούνται κάποιες απορίες.

Δεδομένου των : α) Εμπνευσμένο και αυτό απο μια συνέντευξη acoustician που όμως θεωρηικά και απο άποψη Φυσικής δείχνει να είναι πολύ valid one .... β) σου το έιχα ξαναρωτήσει αλλά δεν πήρα απάντηση γ) μη γνωριζοντας το παρελθόν εξέλιξης παράλληλης ή μή των ηχείων για οικιακό περιβάλλον και κυρίως του Hi Fi έναντι αυτών που ήταν με προορισμό studio monitors δ) την υποψία μου ότι παρόλο το γ) νομίζω ότι τελικά τα studio monitors πήγαν πρός τα Hi FI και όχι το αντίθετο ε) αυτό κανονικά ιστορικά έχει τη σημασία του να ερευνηθεί ή να το μάθω καθώς δείχνει κάτι και ¨δικαιώνει" ίσως τους HI Fi άδες κατασκευαστές που πολλοί κοροιδεύουν, όταν οι studio monitors "βαράγανε" μύγες .....

μου προκύπτει ένα ερώτημα "Α" βήματος που είναι το εξής :

Γιατί θεωρούμε την μεγάλη διασπορά στα ηχεία (και ιδίως των sudio monitors) σαν κάτι σωστό απο άποψη Φυσικής και απο που στο καλό προέκυψε αυτό ;
Κανονικά, τα ηχεία θα έπρεπε να έχουν πολύ μικρή και περιορισμένη διασπορά και η οποία να κατευθύνεται μόνο στην MLP. Eτσι καταφέρνουν στο κάτω κάτω να έχουμε τον καλό ήχο στις συναυλίες με PA. Πως γίνεται τα ηχεία μόνιτορ πλέον να κατασκευάζονται με τέτοια κριτήρια (που νομίζω ήταν και τα εμπειρικά κριτήρια των Hi Fi οικιακών) και μετά να μιλάνε (μιλάμε και εδω) ότι αφου τα κάνουμε να έχουν τέτοια μεγάλη (άσχετα με το ομοιόμορφη) διασπορά μετά πρέπει να τις απορροφήσουμε ; Αυτό είναι εκτός απο λάθος θεωρητικά πάντως σίγουρα αντιφατικό. Οκ, ξέρω για να τις ελέγξουμε (που δεν τις ελέγχουμε τελικά χα χα), λόγω περιορισμού στην διάθεση μας "καλών" και πολλών watt και δεν ξέρω γω τι άλλο λογικό κλπ κλπ ..... αλλά στα studio monitors δεν είναι δυνατόν να υπερίσχυσε κάτι τέτοιο, καθώς πρώτα απο όλα τις απορροφούν όλες τις ανακλάσεις στο σύνολό τους. Ξέρω θα μου πείς για αυτό είσαι υπέρ της διάχυσης, αλλά κάνενας άλλος δεν είναι ιδίως στα στουντιακά περιβάλλοντα και μελάνι, εργασίες αλλά τρομερά έξοδα γίνονται για να το υλοποιήσουν, αυτό το σχέδιο πλήρους απορρόφησης (άσχετα που κρατάνε ένα κάποιο επίπεδο διάχυσης , έτσι για να μείνει λίγο ζωντανό, να μην τους κουράζει αλλά και να προσομοιάζουν λίγο και σε τι περιβάλλοντα ακούμε εμείς. Αυτά είναι πάρεργο, δευτερεύουσας σημασίας πράγματα στην ουσία).
 
Last edited:

Μηνύματα
1.872
Reaction score
2.754
Γιατί είναι ανέφικτό ; δεν το καταλάβαίνω. Π.χ. σε αυτό που είπε ο Ντάνι, έστω και εν μέρει αποκατάσταση - αντιστάθμιση. Εν μέρει, που και αυτό κάτι είναι, κάθως δεν μίλησε και για κατευθυντικότητα στην MLP (που προσθέτω εγω) αλλά ότι καταφέρει να "φτάσει" σε αυτήν απο την ανάκλαση στο ταβάνι και γενικά απο το δωμάτιο. Είπε βέβαια δεν θα κάνει και πολλά.
Δεν θυμάμαι σε ποιό σημείο έλεγε στο video του, αλλά ας πούμε ότι έλεγε για κάπου στα 3 KHz (και νομίζω για κάπου εκεί έλεγε, τελος πάντων στο σημείο κρός συνήθως του κάθε ηχείου). Γιατί να μην κάνεις έναν διαχυτή (και με απορρόφηση απο πίσω) που να έχει slats πάχους που να αντιστοιχούν στο dip σου π.χ. στην περίπτωση μας εδω στις 3 Khz (αλλά ίσχύει και για παραπάνω συχνότητα) και αυτές να φροντίσεις να ανακλώνται στην MLP κατευθείαν. Θα μπορούσες να τους τοποθετήσεις είτε στην πρώτη ανάκλαση του ταβανιού ή αλλου ή ακόμη και στα πλάγια που ο αντίκτυπός τους θα ήταν πολύ πιο μεγάλος.

Ε, ναι αυτό είναι το ζητούμενο. Στο υπόλοιπο δωμάτιο εξάλλου γίνεται έτσι και αλλιώς λίγο χαμός.

Ε, ναι αλλά δεν είναι πιο δευτερεύον εν προκειμένη ζήτημα απο τον σκοπό μας που είναι η αντιστάθμιση στην MLP ; Και σε συνδυασμό με αυτό που είπα ότι έτσι και αλλιώς στο δωμάτιο γίνεται χαμός απο άλλες ανακλάσεις, που στο κάτω κάτω μπορούμε και εκεί να επιλέξουμε μια area να μην την πνίξουμε με απορρόφηση (ενώ ειχαμε σκοπό και θα ήταν το σωστό να το κάνουμε) και να είχαμε αντλήσει απο εκεί για να κρατήσουμε την ισορροπία στο όλο δωμάτιο. Το RT εξάλλου γιατί το εξετάζουμε μόνο σαν σύνολο που λές σε διάφορα μέρη μέσα στο δωμάτιο ; Αφού και αυτό στην MLP θα συγκεντρωθεί σαν "αποτέλεσμα". Δηλαδή όλα μέσα στο δωμάτιο ναί μεν μετράνε σε θέσεις διαφορετικά, αλλά εμάς μας νοιάζει τι απο αυτήν όλη την ενέργεια κλπ θα φτάσει στην MLP. Το να θεωρήσουμε ότι θεωρητικά θα βρεί τον "τρόπο" του να φτάσει στην MLP επειδή είναι ομαλή, δεν μου "κάθεται" σαν σωστό στην πράξη μέσα σε ένα δωμάτιο με χίλια δυο ανωμαλίες. Αυτή δεν είναι και η αδυναμία του Κλίπελ εξάλλου να μας εξασφαλίσει ένα αποτέλεσμα και αφορά μόνο εργαλείο του κατασκευαστών ηχείων και όχι όπως το κατανοούμε εμείς πολλοί πάλι λάθος σαν πρόβλεψη του τι θα επικρατήσει στην MLP ;

Δεν καταλαβαίνω καλά τι εννοείς Εαν εννοείς τα ηχεία, ΟΚ σωστό, αλλά εδω μιλάμε επίσης και για την συμπεριφορά αυτών μέσα στο δωμάτιο, που δεν αποκόπτεται κατά το τι νομίζω, πρέπει να το δούμε σαν ένα σύστημα. Να μου πείς δεν αφορά ακριβώς το θέμα του τίτλου του νήματος. OK, ένα μικρό deviation μας και το τοποθέτησες εδω.

¨Ασχετα με τα παραπάνω, εχω να ρωτήσω κάτι που έχει σχέση με το spinorama. ¨Οπως θα περίμενες φυσικά απο μια φύση σαν την δική μου θα είναι "αναρχικό" καθώς δύσκολα πάω στο Β εαν δεν έχω καταλάβει το θεωρητικό υπόβαθρο του Α. Και εαν το κάνω, πότε δεν το ξεχνάω το ¨άλμα" που έκανα απο το Α και τις "τρύπες" που άφησε πίσω του, μέχρι κάποιος ή κάτι μου τις λύσει, μπαίνουν στο κουτάκι χα χα και δεν φέυγουν.
Εαν και εγώ κάποια πράγματα που έκανα στο χώρο μου είναι εμπειρικά και με πολλές και επανηλλειμένες προσπάθειες τοποθέτησης -ακρόασης που κράτησαν πολλούς μήνες που κάθε τετραγωνικό μέτρο απορρόφησης, διαχυσης κλπ που τοποθετούσα το αξιολογούσα με ακρόαση και μετά ξανά απο την αρχή αφαιρώντας απο την αντίστροφη για επιβεβαίωση ..... τώρα που βλ΄πεω απο εσάς το θεωρητικό υπόβαθρό τους .... μου γεννιούνται κάποιες απορίες.

Δεδομένου των : α) Εμπνευσμένο και αυτό απο μια συνέντευξη acoustician που όμως θεωρηικά και απο άποψη Φυσικής δείχνει να είναι πολύ valid one .... β) σου το έιχα ξαναρωτήσει αλλά δεν πήρα απάντηση γ) μη γνωριζοντας το παρελθόν εξέλιξης παράλληλης ή μή των ηχείων για οικιακό περιβάλλον και κυρίως του Hi Fi έναντι αυτών που ήταν με προορισμό studio monitors δ) την υποψία μου ότι παρόλο το γ) νομίζω ότι τελικά τα studio monitors πήγαν πρός τα Hi FI και όχι το αντίθετο ε) αυτό κανονικά ιστορικά έχει τη σημασία του να ερευνηθεί ή να το μάθω καθώς δείχνει κάτι και ¨δικαιώνει" ίσως τους HI Fi άδες ατασκευαστές που πολλοί κοροιδεύουν, όταν οι studio monitors "βαράγανε" μύγες .....

μου προκύπτει ένα ερώτημα "Α" βήματος που είναι το εξής :

Γιατί θεωρούμε την μεγάλη διασπορά στα ηχεία (και ιδίως των sudio monitors) σαν κάτι σωστό απο άποψη Φυσικής και απο που στο καλό προέκυψε αυτό ;
Κανονικά, τα ηχεία θα έπρεπε να έχουν πολύ μικρή και περιορισμένη διασπορά και η οποία να κατευθύνεται μόνο στην MLP. Eτσι καταφέρνουν στο κάτω κάτω να έχουμε τον καλό ήχο στις συναυλίες με PA. Πως γίνεται τα ηχεία μόνιτορ πλέον να κατασκευάζονται με τέτοια κριτήρια (που νομίζω ήταν και εμπειρικά των Hi Fi) και μετά να μιλάνε (μιλάμε και εδω) ότι αφου τα κάνουμε να έχουν τέτοια μεγάλη (άσχετα με το ομοιόμορφη) διασπορά μετά πρέπει να τις απορροφήσουμε ; Αυτό είναι εκτός απο λάθος θεωρητικά πάντως σίγουρα αντιφατικό. Οκ, ξέρω για να τις ελέγξουμε (που δεν τις ελέγχουμε τελικά χα χα), λόγω περιορισμού στην διάθεση μας "καλών" και πολλών watt και δεν ξέρω γω τι άλλο λογικό κλπ κλπ ..... αλλά στα studio monitors δεν είναι δυνατόν να υπερίσχυσε κάτι τέτοιο καθώς πρώτα απο όλα τις απορροφούν όλες τις ανακλάσεις στο σύνολό τους. Ξέρω θα μου πείς για αυτό είσαι υπέρ της διάχυσης αλλά κάνενας άλλος δεν είναι ιδίως στα στουντιακά περιβάλλοντα και μελάνι, εργασίες αλλά τρομερά έξοδα γίνονται για να το υλοποιήσουν, αυτό το σ΄χεδιο πλήρους απορρόφησης (άσχετα που κρατάνε ένα κάποιο επίπεδο διάχυσης , έτσι για να μείνει λίγο ζωντανό, να μην τους κουράζει αλλά και να προσομοιάζουν λίγο και σε τι περιβάλλοντα ακούμε εμείς. Αυτά είναι πάρεργο, δευτερεύουσας σημασία πράγματα στην ουσία).
Αρνούμαι να το διαβάσω :biggrin:
Πως το κάνεις; πεσμου :idk:

Sorry για το off topic
 

Μηνύματα
14.532
Reaction score
16.369
Πως το κάνεις; πεσμου
Πολλοί μου το έχουν ρωτήσει. Πολυ εύκολα, οπότε δεν καταλαβαίνω πάντα και ποτέ (και τους πάντες) την φύση του ερωτήματος σου.

Μάλλον δεν ντρέπομαι να ρωτήσω όταν έχω κάποα απορία και ας έχω λάθος σκέψη , ξέρω γω ; τι να σου πω ; Και αυτό ενοχλεί; :D Επίσης άγνοια κινδύνου χα χα λόγω έλλειψης γνώσεων στον τομέα άραγε ;

Εσυ όσο πάς και μου θυμίζεις κάποιον χα χα ή κάνεις ¨κακές" παρέες χα χα που έχουν πέσει "θύμα" και κάποιων αγαθών και elementary ψυχολογικών μου τέστ χα χα.

Θα μπεί ο Bhutia και θα τα βάλει όλα σε τάξη, μην ανησυχείς χα χα.
 
Last edited:


Μηνύματα
14.532
Reaction score
16.369
Just joke δικέ μου.
Ναι το joke το δικό σου όμως θα το πάρουν άλλοι και θα γίνει άλλο πράγμα σε χρόνο dt. ;) :D Μόνη ελπίδα είναι να σεβαστούν τον Bhutia και το νήμα του, όχι εμένα αλλά δεν το διακινδυνεύουμε , ίδίως όταν μου κάνει την τιμή ένας άνθρωπος να απαντάει μέχρι και σε βλακείες μου (τον Bhutia εννοώ) και τουλάχιστον για όσο μου απαντάει.
 

Μηνύματα
1.872
Reaction score
2.754
Αυτό με την διασπορά ισχύει παντως. Στα studio δεν χρήσιμοποιούν συνήθως ηχεία κόρνας που στην οικιακή χρήση συμβαίνει συχνά. Αυτά έχουν μεγάλη διασπορά. Κάποια μάλιστα τέτοια που χρειάζεται μεγάλο toe in για να αποφύγουμε πολλές ανακλάσεις από τους πλάγιους τοίχους. Σε καποια έκθεση μάλιστα υπήρχε σχετική τοποθέτηση ηχείων. Ας περιμένουμε τον μεσιέ να τοποθετηθεί.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.002
Reaction score
55.345
Γιατί είναι ανέφικτό ; δεν το καταλάβαίνω. Π.χ. σε αυτό που είπε ο Ντάνι, έστω και εν μέρει αποκατάσταση - αντιστάθμιση. Εν μέρει, που και αυτό κάτι είναι, κάθως δεν μίλησε και για κατευθυντικότητα στην MLP (που προσθέτω εγω) αλλά ότι καταφέρει να "φτάσει" σε αυτήν απο την ανάκλαση στο ταβάνι και γενικά απο το δωμάτιο. Είπε βέβαια δεν θα κάνει και πολλά.
Δεν θυμάμαι σε ποιό σημείο έλεγε στο video του, αλλά ας πούμε ότι έλεγε για κάπου στα 3 KHz (και νομίζω για κάπου εκεί έλεγε, τελος πάντων στο σημείο κρός συνήθως του κάθε ηχείου). Γιατί να μην κάνεις έναν διαχυτή (και με απορρόφηση απο πίσω) που να έχει slats πάχους που να αντιστοιχούν στο dip σου π.χ. στην περίπτωση μας εδω στις 3 Khz (αλλά ίσχύει και για παραπάνω συχνότητα) και αυτές να φροντίσεις να ανακλώνται στην MLP κατευθείαν. Θα μπορούσες να τους τοποθετήσεις είτε στην πρώτη ανάκλαση του ταβανιού ή αλλου ή ακόμη και στα πλάγια που ο αντίκτυπός τους θα ήταν πολύ πιο μεγάλος.

Ε, ναι αυτό είναι το ζητούμενο. Στο υπόλοιπο δωμάτιο εξάλλου γίνεται έτσι και αλλιώς λίγο χαμός.

Ε, ναι αλλά δεν είναι πιο δευτερεύον εν προκειμένη ζήτημα απο τον σκοπό μας που είναι η αντιστάθμιση στην MLP ; Και σε συνδυασμό με αυτό που είπα ότι έτσι και αλλιώς στο δωμάτιο γίνεται χαμός απο άλλες ανακλάσεις, που στο κάτω κάτω μπορούμε και εκεί να επιλέξουμε μια area να μην την πνίξουμε με απορρόφηση (ενώ ειχαμε σκοπό και θα ήταν το σωστό να το κάνουμε) και να είχαμε αντλήσει απο εκεί για να κρατήσουμε την ισορροπία στο όλο δωμάτιο. Το RT εξάλλου γιατί το εξετάζουμε μόνο σαν σύνολο που λές σε διάφορα μέρη μέσα στο δωμάτιο ; Αφού και αυτό στην MLP θα συγκεντρωθεί σαν "αποτέλεσμα". Δηλαδή όλα μέσα στο δωμάτιο ναί μεν μετράνε σε θέσεις διαφορετικά, αλλά εμάς μας νοιάζει τι απο αυτήν όλη την ενέργεια κλπ θα φτάσει στην MLP. Το να θεωρήσουμε ότι θεωρητικά θα βρεί τον "τρόπο" του να φτάσει στην MLP επειδή είναι ομαλή, δεν μου "κάθεται" σαν σωστό στην πράξη μέσα σε ένα δωμάτιο με χίλια δυο ανωμαλίες. Αυτή δεν είναι και η αδυναμία του Κλίπελ εξάλλου να μας εξασφαλίσει ένα αποτέλεσμα και αφορά μόνο εργαλείο του κατασκευαστών ηχείων και όχι όπως το κατανοούμε εμείς πολλοί πάλι λάθος σαν πρόβλεψη του τι θα επικρατήσει στην MLP ;

Δεν καταλαβαίνω καλά τι εννοείς Εαν εννοείς τα ηχεία, ΟΚ σωστό, αλλά εδω μιλάμε επίσης και για την συμπεριφορά αυτών μέσα στο δωμάτιο, που δεν αποκόπτεται κατά το τι νομίζω, πρέπει να το δούμε σαν ένα σύστημα. Να μου πείς δεν αφορά ακριβώς το θέμα του τίτλου του νήματος. OK, ένα μικρό deviation μας και το τοποθέτησες εδω.

¨Ασχετα με τα παραπάνω, εχω να ρωτήσω κάτι που έχει σχέση με το spinorama. ¨Οπως θα περίμενες φυσικά απο μια φύση σαν την δική μου θα είναι "αναρχικό" καθώς δύσκολα πάω στο Β εαν δεν έχω καταλάβει το θεωρητικό υπόβαθρο του Α. Και εαν το κάνω, πότε δεν το ξεχνάω το ¨άλμα" που έκανα απο το Α και τις "τρύπες" που άφησε πίσω του, μέχρι κάποιος ή κάτι μου τις λύσει, μπαίνουν στο κουτάκι χα χα και δεν φέυγουν.
Εαν και εγώ κάποια πράγματα που έκανα στο χώρο μου είναι εμπειρικά και με πολλές και επανηλλειμένες προσπάθειες τοποθέτησης -ακρόασης που κράτησαν πολλούς μήνες που κάθε τετραγωνικό μέτρο απορρόφησης, διαχυσης κλπ που τοποθετούσα το αξιολογούσα με ακρόαση και μετά ξανά απο την αρχή αφαιρώντας απο την αντίστροφη για επιβεβαίωση ..... τώρα που βλέπω όμως απο εσάς το θεωρητικό υπόβαθρό τους .... μου γεννούνται κάποιες απορίες.

Δεδομένου των : α) Εμπνευσμένο και αυτό απο μια συνέντευξη acoustician που όμως θεωρηικά και απο άποψη Φυσικής δείχνει να είναι πολύ valid one .... β) σου το έιχα ξαναρωτήσει αλλά δεν πήρα απάντηση γ) μη γνωριζοντας το παρελθόν εξέλιξης παράλληλης ή μή των ηχείων για οικιακό περιβάλλον και κυρίως του Hi Fi έναντι αυτών που ήταν με προορισμό studio monitors δ) την υποψία μου ότι παρόλο το γ) νομίζω ότι τελικά τα studio monitors πήγαν πρός τα Hi FI και όχι το αντίθετο ε) αυτό κανονικά ιστορικά έχει τη σημασία του να ερευνηθεί ή να το μάθω καθώς δείχνει κάτι και ¨δικαιώνει" ίσως τους HI Fi άδες κατασκευαστές που πολλοί κοροιδεύουν, όταν οι studio monitors "βαράγανε" μύγες .....

μου προκύπτει ένα ερώτημα "Α" βήματος που είναι το εξής :

Γιατί θεωρούμε την μεγάλη διασπορά στα ηχεία (και ιδίως των sudio monitors) σαν κάτι σωστό απο άποψη Φυσικής και απο που στο καλό προέκυψε αυτό ;
Κανονικά, τα ηχεία θα έπρεπε να έχουν πολύ μικρή και περιορισμένη διασπορά και η οποία να κατευθύνεται μόνο στην MLP. Eτσι καταφέρνουν στο κάτω κάτω να έχουμε τον καλό ήχο στις συναυλίες με PA. Πως γίνεται τα ηχεία μόνιτορ πλέον να κατασκευάζονται με τέτοια κριτήρια (που νομίζω ήταν και τα εμπειρικά κριτήρια των Hi Fi οικιακών) και μετά να μιλάνε (μιλάμε και εδω) ότι αφου τα κάνουμε να έχουν τέτοια μεγάλη (άσχετα με το ομοιόμορφη) διασπορά μετά πρέπει να τις απορροφήσουμε ; Αυτό είναι εκτός απο λάθος θεωρητικά πάντως σίγουρα αντιφατικό. Οκ, ξέρω για να τις ελέγξουμε (που δεν τις ελέγχουμε τελικά χα χα), λόγω περιορισμού στην διάθεση μας "καλών" και πολλών watt και δεν ξέρω γω τι άλλο λογικό κλπ κλπ ..... αλλά στα studio monitors δεν είναι δυνατόν να υπερίσχυσε κάτι τέτοιο, καθώς πρώτα απο όλα τις απορροφούν όλες τις ανακλάσεις στο σύνολό τους. Ξέρω θα μου πείς για αυτό είσαι υπέρ της διάχυσης, αλλά κάνενας άλλος δεν είναι ιδίως στα στουντιακά περιβάλλοντα και μελάνι, εργασίες αλλά τρομερά έξοδα γίνονται για να το υλοποιήσουν, αυτό το σχέδιο πλήρους απορρόφησης (άσχετα που κρατάνε ένα κάποιο επίπεδο διάχυσης , έτσι για να μείνει λίγο ζωντανό, να μην τους κουράζει αλλά και να προσομοιάζουν λίγο και σε τι περιβάλλοντα ακούμε εμείς. Αυτά είναι πάρεργο, δευτερεύουσας σημασίας πράγματα στην ουσία).
Θεμελιώδης ανάγκη είναι η ομοιογένεια και ο έλεγχος στη διασπορά.Αυξάνοντας την ευρύτητα στη διασπορά του ηχείου θα εξυπηρετούσαμε κατόπιν την ευχέρεια για τονική ισορροπία με ικανοποιητική στερεοφωνική απεικόνιση σε περισσότερες θέσεις εντός του δωματίου.Ακριβώς ώστε να περιοριζόταν ο ΄΄χαμός΄΄ σε άλλα τμήματα του χώρου που επικαλείσαι.

Στα στούντιο η Αρχή LEDE προβλέπει μεγάλο βαθμό απορροφητικής δράσης στο λεγόμενο Dead End τμήμα,γύρω από τα ηχεία και γύρω από την κεντρική θέση επισκόπησης με στόχο τη σύσταση της αποκαλούμενης ΄΄Ελεύθερης Ανακλάσεων Ζώνης΄΄ (Reflection Free Zone).Μπορεί να εφαρμόζονται όμως κι εναλλακτικές τεχνοτροπίες,δεν θ'ακολουθούσαν όλοι υποχρεωτικώς την ίδια συνταγή...

Οι διατάξεις ακουστικής φροντίδας εστιάζονται κυρίως σε τόπους όπου θα προκύπτουν οι πρώιμες ανακλαστικές συνιστώσες.Από τη στιγμή που κάποιο τμήμα των επιφανειών εντός του χώρου θα παρέμενε ΄΄ζωντανό΄΄ θα συντελεί στη δημιουργία πεδίου αντήχησης όσο και να υποβαθμιζόταν η ενέργεια στις πρώιμες ανακλάσεις - για την κατοπτρική τους τουλάχιστον διεύθυνση.Εφόσον θα δημιουργείται ούτως ή άλλως πεδίο αντήχησης η ενεργειακή του σύνθεση θα εξαρτάται από την ομοιογένεια στη διασπορά του ηχείου.

Δόκιμος τρόπος ν'αντισταθμιζόταν κάποια χαρακτηριστική ανωμαλία επί της off-axis απόκρισης θα ήταν να επέτρεπε η αρχιτεκτονική των μοναδων στο ηχείο ακροάσεις nearfield ,συνθήκη που θα έδινε αντιληπτική προτεραιότητα στην on-axis με την άμεση ηχητική ενέργεια.Ακόμα και τότε όμως μικρές κινήσεις της κεφαλής κατά την ακρόαση θα μας εκτρέπουν ευκολότερα στην off-axis ζώνη.
 

Μηνύματα
1.872
Reaction score
2.754
Και αν μιλάμε για μεγάλες κόρνες που δεν προτείνονται για nearfield τότε απορρόφηση ή toe ; Εγώ προτιμώ το 2ο για να διατηρηθούν τα χαρακτηριστικά του μεγαφώνου.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.002
Reaction score
55.345
Και αν μιλάμε για μεγάλες κόρνες που δεν προτείνονται για nearfield τότε απορρόφηση ή toe ; Εγώ προτιμώ το 2ο για να διατηρηθούν τα χαρακτηριστικά του μεγαφώνου.
Στις δικές μου έχω εφαρμόσει συνδυασμό των δύο εναλλακτικών...Αλλά ιδίως για τη γωνία κλίσης προς τα έσω χρειάζονται διαδοχικές λήψεις ώστε να διαπιστωνόταν πώς θα επιδρούσε αυτή στη γενική κλίση της απόκρισης από μεσοϋψηλές και άνω επί του MLP.
 

Μηνύματα
14.532
Reaction score
16.369
Θεμελιώδης ανάγκη είναι η ομοιογένεια και ο έλεγχος στη διασπορά.Αυξάνοντας την ευρύτητα στη διασπορά του ηχείου θα εξυπηρετούσαμε κατόπιν την ευχέρεια για τονική ισορροπία με ικανοποιητική στερεοφωνική απεικόνιση σε περισσότερες θέσεις εντός του δωματίου.Ακριβώς ώστε να περιοριζόταν ο ΄΄χαμός΄΄ σε άλλα τμήματα του χώρου που επικαλείσαι.

Στα στούντιο η Αρχή LEDE προβλέπει μεγάλο βαθμό απορροφητικής δράσης στο λεγόμενο Dead End τμήμα,γύρω από τα ηχεία και γύρω από την κεντρική θέση επισκόπησης με στόχο τη σύσταση της αποκαλούμενης ΄΄Ελεύθερης Ανακλάσεων Ζώνης΄΄ (Reflection Free Zone).Μπορεί να εφαρμόζονται όμως κι εναλλακτικές τεχνοτροπίες,δεν θ'ακολουθούσαν όλοι υποχρεωτικώς την ίδια συνταγή...

Οι διατάξεις ακουστικής φροντίδας εστιάζονται κυρίως σε τόπους όπου θα προκύπτουν οι πρώιμες ανακλαστικές συνιστώσες.Από τη στιγμή που κάποιο τμήμα των επιφανειών εντός του χώρου θα παρέμενε ΄΄ζωντανό΄΄ θα συντελεί στη δημιουργία πεδίου αντήχησης όσο και να υποβαθμιζόταν η ενέργεια στις πρώιμες ανακλάσεις - για την κατοπτρική τους τουλάχιστον διεύθυνση.Εφόσον θα δημιουργείται ούτως ή άλλως πεδίο αντήχησης η ενεργειακή του σύνθεση θα εξαρτάται από την ομοιογένεια στη διασπορά του ηχείου.

Δόκιμος τρόπος ν'αντισταθμιζόταν κάποια χαρακτηριστική ανωμαλία επί της off-axis απόκρισης θα ήταν να επέτρεπε η αρχιτεκτονική των μοναδων στο ηχείο ακροάσεις nearfield ,συνθήκη που θα έδινε αντιληπτική προτεραιότητα στην on-axis με την άμεση ηχητική ενέργεια.Ακόμα και τότε όμως μικρές κινήσεις της κεφαλής κατά την ακρόαση θα μας εκτρέπουν ευκολότερα στην off-axis ζώνη.
Εγω τα έχω "καταλάβει" λίγο αλλιώς. Ομοιογένεια, διασπορά, ενέργεια κλπ εξαρτώνται πολύ απο το δωμάτιο και τον χώρο. Δε νομίζω να τον εξασφαλίζει σε τόσο μεγάλο βαθμό το ηχείο και ας την έχει. Βέβαια εαν δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες, όπως λές μετά μετράει όντως τι κάνει το ηχείο. Το θέμα είναι πως θα δημιουργηθούν αυτές οι συνθήκες στον χώρο μας, που είναι και το δύσκολο. Για αυτό προχωρούμε σε παθητική φροντίδα. Κινήσεις της κεφαλής έτσι και αλλιώς μας εκτρέπουν. Ομοιογένεια και ισορροπία σε όλο τον χώρο μας ενδιαφέρει κυρίως με το σκεπτικό ότι αυτές θα έφταναν έτσι ακριβώς και στην MLP και λίγο γύρω απο αυτήν και όχι για να φτιάξουμε πολλές θέσεις όπου τα άτομα θα μπορούσαν να κάθονταν. Αυτά πετυχαίνονται μόνο με πλήρη και μεγάλου βαθμού απορρόφηση. Αλλιώς τι να με ενδιαφέρει εμένα, εάν θα επικρατήσει στην πάνω δeξιά γωνία μια ισορροπία εαν αυτή δεν μεταφραστεί σε ισορροπία στην MLP ;
Ακόμη και η LEDE (που δεν σχετίζεται κατ' ανάγκη με την RFZ) ή και το αντίθετο ακόμη (DELE xa xa) αλλά και το RFZ ή και άλλες τεχνικές ή συνδυασμός τους, είναι όπως είπες συνταγές και έχουν προκύψει απο εμπειρική προσέγγιση και δεν υπάρχουν επιστημονικές εργασίες απο όσο γνωρίζω που να σου πούν αυτό είναι σωστό και αυτό θα εφαρμόσεις, όπως υπάρχουν για μεγαλύτερες αίθουσες ακρόασης κλασικής ή και για συναυλιακούς (και εξωτερικούς) χώρους. Και για αυτό είναι πολλές, εξαρτώνται απο το "γούστο" και αντίληψη του καθένα για το τι είναι σωστό. Πάντως σίγουρα "μεταφορές" τεχνικών και επιστήμης δεν μπορεί να γίνει απο αυτές στα studio αλλά και απο τα studio στους δικούς μας χώρους, όπως πολλοί επιχειρούν παρουσιάζοντας το σαν επιστήμη η/και ορθό, δημιουργώτας συγχύσεις, θολό τοπίο και ανόητες συγκρούσεις και ο κόσμος να μην ξέρει τι να εφοαρμόσει, αφού ο καθενας λέει και διαφορετικό πράγμα. Σύγχρονα όμως στούντιο, έχουν εγκαταλείψει το "ορθόδοξο" της LEDE αλλά και της RFZ και βλέπουμε ότι το μόνο κοινό που έχουν και εφαρμόζουν πλέον είναι εκτεταμένη και πολύ παχιά απορρόφηση καλύπτοντας όλες κυριολεκτικά τις επιφάνειες , και απο πάνω διάχυση για να διατηρηθεί κάποιο μέρος ζωντανό, για να μπορέσουν να δουλέψουν περισσότερο και να προσομοιάσουν και τους δικούς μας λίγο χώρους όπως είπα στο παραπάνω πόστ. ¨Αρα δημιουργούμε εμείς μια συνθήκη που μετά προσπαθούμε να την ελέγξουμε ακυρώνοντας την στην ουσία αλλά την ακυρώνουμε δήθεν με ελεγχόμενο τρόπο. Και αυτό για τις παλιές τεχνικές Στις καινούργιες όλο απορρόφηση. Σε δουλειά να βρισκόμαστε δηλαδή. Αυτά είναι άλλη μια "συνταγή". Την φυσική απλώς την χρησιμοποιούμε σαν μέσο για να την εφαρμόσουμε, ερευνήσουμε. Κανονικά και στην ουσία μικροί χώροι σαν τους οικιακούς αλλά ακόμη και τα "μικρά" στούντιο (όπως είναι τα σύγχρονα) δεν έχουν καμιά ελπίδα απο το να χρησιμοποιήσουν μόνο εκτεταμένη και βαθιά απορρόφηση. Εδω το κάνουν πλέον τα μεγάλα στούντιο. Καλά τα μικρά άστο. Εφαρμογή μόνο στις πρώτες ανακλάσεις, εαν και βελτιώνουν την κατάσταση, δεν φτάνει ούτε για ζήτω. Απλώς δεν μπορείς να κάνεις αλλιώς λόγω περιορισμών και τι να σου πούν τώρα ; ¨Οτι δεν φτάνουν ; Ακόμη περιμένουμε δημοσίευση μετρήσεων των στούντιο και πως την πετυχαίνουν. Εξάλλου τέτοια RT που βλέπω πετυχαίνονται πάλι μόνο με απορρόφηση.
Όπως και να έχει μεταφορές απο στούντιο τεχνικών στους οικιακούς χώρους είναι άχρηστοι και δύσκολοι έως αδύνατοι, πόσο μάλλον όταν και αυτοί οι ίδιοι στα στούντιο ούτε έχουν απόλυτα καταλήξει και είναι και συνταγές και όχι εδραιωμένες με επιστημονικές εργασίες και έχουν φτάσει πλέον να τα απορροφούν όλα.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.002
Reaction score
55.345
Εγω τα έχω "καταλάβει" λίγο αλλιώς. Ομοιογένεια, διασπορά, ενέργεια κλπ εξαρτώνται πολύ απο το δωμάτιο και τον χώρο. Δε νομίζω να τον εξασφαλίζει σε τόσο μεγάλο βαθμό το ηχείο και ας την έχει. Βέβαια εαν δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες, όπως λές μετά μετράει όντως τι κάνει το ηχείο. Το θέμα είναι πως θα δημιουργηθούν αυτές οι συνθήκες στον χώρο μας, που είναι και το δύσκολο. Για αυτό προχωρούμε σε παθητική φροντίδα. Κινήσεις της κεφαλής έτσι και αλλιώς μας εκτρέπουν. Ομοιογένεια και ισορροπία σε όλο τον χώρο μας ενδιαφέρει κυρίως με το σκεπτικό ότι αυτές θα έφταναν έτσι ακριβώς και στην MLP και λίγο γύρω απο αυτήν και όχι για να φτιάξουμε πολλές θέσεις όπου τα άτομα θα μπορούσαν να κάθονταν. Αυτά πετυχαίνονται μόνο με πλήρη και μεγάλου βαθμού απορρόφηση. Αλλιώς τι να με ενδιαφέρει εμένα, εάν θα επικρατήσει στην πάνω δeξιά γωνία μια ισορροπία εαν αυτή δεν μεταφραστεί σε ισορροπία στην MLP ;
Ακόμη και η LEDE (που δεν σχετίζεται κατ' ανάγκη με την RFZ) ή και το αντίθετο ακόμη (DELE xa xa) αλλά και το RFZ ή και άλλες τεχνικές ή συνδυασμός τους, είναι όπως είπες συνταγές και έχουν προκύψει απο εμπειρική προσέγγιση και δεν υπάρχουν επιστημονικές εργασίες απο όσο γνωρίζω που να σου πούν αυτό είναι σωστό και αυτό θα εφαρμόσεις, όπως υπάρχουν για μεγαλύτερες αίθουσες ακρόασης κλασικής ή και για συναυλιακούς (και εξωτερικούς) χώρους. Και για αυτό είναι πολλές, εξαρτώνται απο το "γούστο" και αντίληψη του καθένα για το τι είναι σωστό. Πάντως σίγουρα "μεταφορές" τεχνικών και επιστήμης δεν μπορεί να γίνει απο αυτές στα studio αλλά και απο τα studio στους δικούς μας χώρους, όπως πολλοί επιχειρούν παρουσιάζοντας το σαν επιστήμη η/και ορθό, δημιουργώτας συγχύσεις, θολό τοπίο και ανόητες συγκρούσεις και ο κόσμος να μην ξέρει τι να εφοαρμόσει, αφού ο καθενας λέει και διαφορετικό πράγμα. Σύγχρονα όμως στούντιο, έχουν εγκαταλείψει το "ορθόδοξο" της LEDE αλλά και της RFZ και βλέπουμε ότι το μόνο κοινό που έχουν και εφαρμόζουν πλέον είναι εκτεταμένη και πολύ παχιά απορρόφηση καλύπτοντας όλες κυριολεκτικά τις επιφάνειες , και απο πάνω διάχυση για να διατηρηθεί κάποιο μέρος ζωντανό, για να μπορέσουν να δουλέψουν περισσότερο και να προσομοιάσουν και τους δικούς μας λίγο χώρους όπως είπα στο παραπάνω πόστ. ¨Αρα δημιουργούμε εμείς μια συνθήκη που μετά προσπαθούμε να την ελέγξουμε ακυρώνοντας την στην ουσία αλλά την ακυρώνουμε δήθεν με ελεγχόμενο τρόπο. Και αυτό για τις παλιές τεχνικές Στις καινούργιες όλο απορρόφηση. Σε δουλειά να βρισκόμαστε δηλαδή. Αυτά είναι άλλη μια "συνταγή". Την φυσική απλώς την χρησιμοποιούμε σαν μέσο για να την εφαρμόσουμε, ερευνήσουμε. Κανονικά και στην ουσία μικροί χώροι σαν τους οικιακούς αλλά ακόμη και τα "μικρά" στούντιο (όπως είναι τα σύγχρονα) δεν έχουν καμιά ελπίδα απο το να χρησιμοποιήσουν μόνο εκτεταμένη και βαθιά απορρόφηση. Εδω το κάνουν πλέον τα μεγάλα στούντιο. Καλά τα μικρά άστο. Εφαρμογή μόνο στις πρώτες ανακλάσεις, εαν και βελτιώνουν την κατάσταση, δεν φτάνει ούτε για ζήτω. Απλώς δεν μπορείς να κάνεις αλλιώς λόγω περιορισμών και τι να σου πούν τώρα ; ¨Οτι δεν φτάνουν ; Ακόμη περιμένουμε δημοσίευση μετρήσεων των στούντιο και πως την πετυχαίνουν. Εξάλλου τέτοια RT που βλέπω πετυχαίνονται πάλι μόνο με απορρόφηση.
Όπως και να έχει μεταφορές απο στούντιο τεχνικών στους οικιακούς χώρους είναι άχρηστοι και δύσκολοι έως αδύνατοι, πόσο μάλλον όταν και αυτοί οι ίδιοι στα στούντιο ούτε έχουν απόλυτα καταλήξει και είναι και συνταγές και όχι εδραιωμένες με επιστημονικές εργασίες και έχουν φτάσει πλέον να τα απορροφούν όλα.
Διαφωνώ...Κύρια λειτουργία καθενός τυπικού οικιακού χώρου είναι... η διαταραχή στην απόκριση των ηχείων που θα εγκατασταθούν εντός του. Γι αυτό και θ'άξιζε να στρεφόμαστε προς μοντέλα ηχείων που με τις δικές τους ιδιότητες θ'αντιστέκονταν προς αυτήν την τάση από τον ίδιο το χώρο.

Ο ChrisHat στο παρελθόν μας είχε δημοσιεύσει μετρητικά δεδομένα από τη δουλειά του ακουστικού αρχιτέκτονα Christian Malcurt πάνω στο κύριο δωμάτιο επισκόπησης από το Athens Mastering Studio.

Οι παραλλαγές ακουστικής φροντίδας σε στουντιακά δωμάτια αποσκοπούν σταθερά σε δημιουργία RFZ γύρω από το MLP επισκόπησης, με διαφοροποίηση ότι το Reflection Free μπορεί κάλλιστα ν'αφορά στην ενέργεια μόνο από τις κατοπτρικές συνιστώσες ανάκλασης.

Η Αρχή της Ελεύθερης Ανακλάσεων Ζώνης προβλέπει ότι η ενέργεια από καθεμία ανακλαστική συνιστώσα που φτάνει επί του MLP πρέπει να έχει στάθμη τουλάχιστον 20 dB κατώτερη σε σχέση προς την άμεση ηχητική ενέργεια. Μια τέτοια συνθήκη μπορεί να διαπιστώνεται εύκολα από διάγραμμα ETC (Energy Time Curve) . Τέτοια παράσταση μπορεί να ληφθεί ακόμα και σε τυπικούς οικιακούς χώρους με τη συνδρομή REW.

Σε δικά μου setup που έχουν παρουσιαστεί από τυπικούς οικιακούς χώρους έχει ληφθεί ανάλογη μέριμνα,έχει αποδειχθεί με δημοσιευμένες παραστάσεις κι έχουν εξηγηθεί οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν για την επίτευξη του αποτελέσματος. Η πλάκα είναι έχει ικανοποιηθεί η συνθήκη αυτή - με εξαίρεση την αναπόφευκτη ανάκλαση από το δάπεδο - ακόμα και σε σαλονάτο χώρο όπου δεν είχε τοποθετηθεί η παραμικρή ακουστική φροντίδα στα τοιχώματα, αλλά χάρη στο ότι είχαν μεγάλες αποστάσεις τα ηχεία και η θέση του MLP από εκείνα σε συνδυασμό με κατάλληλη χωροταξία ως προς την υπάρχουσα επίπλωση.

Ακόμα και τότε όμως δεν θα γινόταν διαφυγή από το ανυψωμένο RT χωρίς την ενδεδειγμένη ακουστική φροντίδα...
 
Last edited:

Μηνύματα
14.532
Reaction score
16.369
Διαφωνώ...Κύρια λειτουργία καθενός τυπικού οικιακού χώρου είναι... η διαταραχή στην απόκριση των ηχείων που θα εγκατασταθούν εντός του. Γι αυτό και θ'άξιζε να στρεφόμαστε προς μοντέλα ηχείων που με τις δικές τους ιδιότητες θ'αντιστέκονταν προς αυτήν την τάση από τον ίδιο το χώρο.

Ο ChrisHat στο παρελθόν μας είχε δημοσιεύσει μετρητικά δεδομένα από τη δουλειά του ακουστικού αρχιτέκτονα Christian Malcurt πάνω στο κύριο δωμάτιο επισκόπησης από το Athens Mastering Studio.

Οι παραλλαγές ακουστικής φροντίδας σε στουντιακά δωμάτια αποσκοπούν σταθερά σε δημιουργία RFZ γύρω από το MLP επισκόπησης, με διαφοροποίηση ότι το Reflection Free μπορεί κάλλιστα ν'αφορά στην ενέργεια μόνο από τις κατοπτρικές συνιστώσες ανάκλασης.

Η Αρχή της Ελεύθερης Ανακλάσεων Ζώνης προβλέπει ότι η ενέργεια από καθεμία ανακλαστική συνιστώσα που φτάνει επί του MLP πρέπει να έχει στάθμη τουλάχιστον 20 dB κατώτερη σε σχέση προς την άμεση ηχητική ενέργεια. Μια τέτοια συνθήκη μπορεί να διαπιστώνεται εύκολα από διάγραμμα ETC (Energy Time Curve) . Τέτοια παράσταση μπορεί να ληφθεί ακόμα και σε τυπικούς οικιακούς χώρους με τη συνδρομή REW.

Σε δικά μου setup που έχουν παρουσιαστεί από τυπικούς οικιακούς χώρους έχει ληφθεί ανάλογη μέριμνα,έχει αποδειχθεί με δημοσιευμένες παραστάσεις κι έχουν εξηγηθεί οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν για την επίτευξη του αποτελέσματος. Η πλάκα είναι έχει ικανοποιηθεί η συνθήκη αυτή ακόμα και σε σαλονάτο χώρο όπου δεν είχε τοποθετηθεί η παραμικρή ακουστική φροντίδα στα τοιχώματα, αλλά χάρη στο ότι είχαν μεγάλες αποστάσεις τα ηχεία και η θέση του MLP από εκείνα σε συνδυασμό με κατάλληλη χωροταξία ως προς την υπάρχουσα επίπλωση.
Καλά δεν μιλάμε για dsp εδώ αλλά έστω και με αυτό .... εσυ είσαι κατόρθωμα και περίπτωση. :) Για αυτό είσαι και γκουρού χα χα.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.002
Reaction score
55.345
Καλά δεν μιλάμε για dsp εδώ αλλά έστω και με αυτό .... εσυ είσαι κατόρθωμα και περίπτωση. :) Για αυτό είσαι και γκουρού χα χα.
Το DSP έπαιζε δευτερεύοντα ρόλο στη συγκεκριμένη περίπτωση... Γενικώς το DSP δεν μπορεί να επιδιορθώνει από μόνο του τέτοιες θεμελιώδεις ανωμαλίες στην ανταπόκριση του χώρου.
 

Μηνύματα
14.532
Reaction score
16.369
Το DSP έπαιζε δευτερεύοντα ρόλο στη συγκεκριμένη περίπτωση... Γενικώς το DSP δεν μπορεί να επιδιορθώνει από μόνο του τέτοιες θεμελιώδεις ανωμαλίες πάνω στην ανταπόκριση από το χώρο.
Ναι το ξέρω .... είπα να είμαι ευγενικός χα χα. Ακόμη μεγαλύτερο τότε το κατόρθωμα σου.

Ποιά είναι η συγκεκριμένη περίπτωση για να την ξαναδιαβάσω με άλλο μάτι ; ή μπορεί και να μην την ξέρω.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.002
Reaction score
55.345
Ναι το ξέρω .... είπα να είμαι ευγενικός χα χα. Ακόμη μεγαλύτερο τότε το κατόρθωμα σου.
Για να μην δημιουργούνται εσφαλμένες εντυπώσεις, η εφαρμογή DSP επιδρά απευθείας στην άμεση ηχητική ενέργεια επηρεάζοντας με όμοιο μοτίβο την απόκριση εκτός άξονα για δεδομένο μεγάφωνο.Για να διαμόρφωνε απευθείας την off-axis ηχητική ενέργεια ανεξάρτητα της on-axis απόκρισης,θα έπρεπε η αρχιτεκτονική του ηχείου να περιλαμβάνει μονάδες εκπομπής προσανατολισμένες προς διαφορετικές κατευθύνσεις.
 


Μηνύματα
14.532
Reaction score
16.369
Για να μην δημιουργούνται εσφαλμένες εντυπώσεις, η εφαρμογή DSP επιδρά απευθείας στην άμεση ηχητική ενέργεια επηρεάζοντας με όμοιο μοτίβο την απόκριση εκτός άξονα για δεδομένο μεγάφωνο.Για να διαμόρφωνε απευθείας την off-axis ηχητική ενέργεια ανεξάρτητα της on-axis απόκρισης,θα έπρεπε η αρχιτεκτονική του ηχείου να περιλαμβάνει μονάδες εκπομπής προσανατολισμένες προς διαφορετικές κατευθύνσεις.
Πόσο κοστίζει αυτό ;
Εαν διαλέξεις να έχεις μεγαλύτερο ή μικρότερο sweet spot θα είναι το ίδιο το ακουστικό αποτέλεσμα ;

Υ.Γ : Να μην πω και μια κακία και ένα αστείο μου ; :D
1. Μα καλά bluetooth μόνο 10/100 χα χα
2. Όχι class A λάμπες ενισχυτικά ; χα χα
 

Μηνύματα
14.532
Reaction score
16.369
Πόσο κοστίζει αυτό ;
Εαν διαλέξεις να έχεις μεγαλύτερο ή μικρότερο sweet spot θα είναι το ίδιο το ακουστικό αποτέλεσμα ;

Υ.Γ : Να μην πω και μια κακία και ένα αστείο μου ; :D
1. Μα καλά bluetooth μόνο 10/100 χα χα
2. Όχι class A λάμπες ενισχυτικά ; χα χα
ΟΚ, το είδα 56.000 euro. Πολύ φθηνό για όλα αυτά που κάνει και αυτά που γλυτώνεις, αρκεί αν είναι καλός ο ήχος.


Υ.Γ: Αυτό το ξαναποστάρω, γιατί ήταν edit στο #74 και μπορεί να μην το είδες : +Ποιά είναι η συγκεκριμένη περίπτωση για να την ξαναδιαβάσω με άλλο μάτι ; ή μπορεί και να μην την ξέρω.+
 

Μηνύματα
1.606
Reaction score
1.923
Αυτό με την διασπορά ισχύει παντως. Στα studio δεν χρήσιμοποιούν συνήθως ηχεία κόρνας που στην οικιακή χρήση συμβαίνει συχνά. Αυτά έχουν μεγάλη διασπορά. Κάποια μάλιστα τέτοια που χρειάζεται μεγάλο toe in για να αποφύγουμε πολλές ανακλάσεις από τους πλάγιους τοίχους. Σε καποια έκθεση μάλιστα υπήρχε σχετική τοποθέτηση ηχείων. Ας περιμένουμε τον μεσιέ να τοποθετηθεί.
Δεν ισχυει αυτο που λες.
Οι "κορνες" δεν εχουν μεγαλη διασπορα. Το αντιθετο.
Το Toe-in δεν γινεται για να μειωθουν οι ανακλασεις απο τους πλαγιους τοιχους αλλα για δυο αλλους λογους.
1) Σε ηχεια χοανης που εχουν πιο ομαλη αποκριση λιγες μοιρες off-axis, ο ακροατης να λαμβανει ως απ ευθειας ηχο τον ηχο της οff-axis ακτινοβολιας.
2) Σε ηχεια χοανης (χωρις προβληματα ανομοιογενους αποκρισης off-axis αλλα με ομαλη πτωση εντασης εκτος αξονα), να πετυχαινει μεγαλυτερου ευρους Hot-spot λογω του οτι ο ακροατης που θα βρισκεται πιο δεξια (πχ) απο το κεντρο θα ακουει on-axis (αρα με μεγαλυτερη ενταση) το αριστερο ηχειο που βρισκεται μακρυτερα ισορροπωντας ετσι την πτωση εντασης λογω της αυξημενης αποστασης απο το ηχειο σε σχεση με τον ακροατη που βρισκεται στο κεντρο.
Επισης στα στουντιο χρησημοποιουν κατα κορον ηχεια με κυματοδηγους που μειωνουν την διασπορα με ομοιομορφο τροπο ακριβως για να περιορισουν την επιδραση του χωρου σε συνδυασμο παντα με τις ακροασεις σε εγγυς πεδιο.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.614
Reaction score
8.010
Διαφωνώ...Κύρια λειτουργία καθενός τυπικού οικιακού χώρου είναι... η διαταραχή στην απόκριση των ηχείων που θα εγκατασταθούν εντός του. Γι αυτό και θ'άξιζε να στρεφόμαστε προς μοντέλα ηχείων που με τις δικές τους ιδιότητες θ'αντιστέκονταν προς αυτήν την τάση από τον ίδιο το χώρο.

Ο ChrisHat στο παρελθόν μας είχε δημοσιεύσει μετρητικά δεδομένα από τη δουλειά του ακουστικού αρχιτέκτονα Christian Malcurt πάνω στο κύριο δωμάτιο επισκόπησης από το Athens Mastering Studio.

Οι παραλλαγές ακουστικής φροντίδας σε στουντιακά δωμάτια αποσκοπούν σταθερά σε δημιουργία RFZ γύρω από το MLP επισκόπησης, με διαφοροποίηση ότι το Reflection Free μπορεί κάλλιστα ν'αφορά στην ενέργεια μόνο από τις κατοπτρικές συνιστώσες ανάκλασης.

Η Αρχή της Ελεύθερης Ανακλάσεων Ζώνης προβλέπει ότι η ενέργεια από καθεμία ανακλαστική συνιστώσα που φτάνει επί του MLP πρέπει να έχει στάθμη τουλάχιστον 20 dB κατώτερη σε σχέση προς την άμεση ηχητική ενέργεια. Μια τέτοια συνθήκη μπορεί να διαπιστώνεται εύκολα από διάγραμμα ETC (Energy Time Curve) . Τέτοια παράσταση μπορεί να ληφθεί ακόμα και σε τυπικούς οικιακούς χώρους με τη συνδρομή REW.

Σε δικά μου setup που έχουν παρουσιαστεί από τυπικούς οικιακούς χώρους έχει ληφθεί ανάλογη μέριμνα,έχει αποδειχθεί με δημοσιευμένες παραστάσεις κι έχουν εξηγηθεί οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν για την επίτευξη του αποτελέσματος. Η πλάκα είναι έχει ικανοποιηθεί η συνθήκη αυτή - με εξαίρεση την αναπόφευκτη ανάκλαση από το δάπεδο - ακόμα και σε σαλονάτο χώρο όπου δεν είχε τοποθετηθεί η παραμικρή ακουστική φροντίδα στα τοιχώματα, αλλά χάρη στο ότι είχαν μεγάλες αποστάσεις τα ηχεία και η θέση του MLP από εκείνα σε συνδυασμό με κατάλληλη χωροταξία ως προς την υπάρχουσα επίπλωση.

Ακόμα και τότε όμως δεν θα γινόταν διαφυγή από το ανυψωμένο RT χωρίς την ενδεδειγμένη ακουστική φροντίδα...
Αγαπητε μας μπουτχια, σε δεδομενο τυπικο αφροντιστο χωρο η ενδεδειγμενη λυση θα ηταν η αγορα ενος κοαξιαλ ηχειου. Εξαιτιας της αρχιτεκτονικης του και της τοποθετησης των μεγαφωνων στον ιδιο αξονα θα ηταν δυνατη η τοποθετηση του σε αρκετα κοντινη αποσταση με ευεργετικα αποτελεσματα ακομη στο φαινομενο των room modes οπως χαρακτηριστικα αναφερει ο υπευθυνος της ks digital. τα κλασσικα ηχεια με διαταξεις μεγαφωνων σε διαφορετικες θεσεις στον κατακορυφο αξονα απαιτει μια ελαχιστη αποσταση ακροασης για την επιτευξη ομοιογενειας που χονδρικα οριζεται συμφωνα με τα λεγομενα του ως το διπλασιο ή και τριπλασιο της αποστασης μεταξυ τουιτερ και του μεγαφωνου για τις χαμηλες συχνοτητες. δλδ για μια αποσταση 1 μετρου μεταξυ των μεγαφωνων τοτε θα επρεπε ο ακροατης να βρισκεται αναγκαστικα μεταξυ 2-3 μετρα μακρια απο το ηχειο με οτι αυτο θα συνεπαγονταν για το ποσοστο αμεσης προς εμμεσης ακτινοβιλας σε ενα αφροντιστο δωματιο.
Τελος θα ηταν επιθυμητη μια διασπορα ηχειου περι των 100° - 120° στον οριζοντιο αξονα για μεγαλυτερη ελευθερια κινησεων στην θεση εργασιας (μιλωντας βεβαια για στουντιακα μονιτορ) και παραλληλα οσο το δυνατον πιο στενη διασπορα στον κατακορυφο αξονα για την αποφυγη ανακλασεων απο την επιφανεια εργασιας κτλπ. Ενα ευρυτερο sweet spot μπορει να επιτευχθει με την χρηση κυματοδηγων οπως αναφερει και η neumann στην σελιδα της.
Φυσικα το ισοπλευρο τριγωνο μεταξυ ηχειων και ακροατη αποτελει απαραιτητη προυποθεση για <<σωστη ακροαση>> οπως και η συμμετρια κατα την τοποθετηση τους στον χωρο.
Μετα θα μπορουσαμε να μιλησουμε και για το ιδανικο σπινοραμα :p
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.603
Μηνύματα
2.910.897
Members
38.074
Νεότερο μέλος
gnpapast
Top