Spinorama,ή πώς θα έπρεπε να διαλέγουμε τα ηχεία μας...

Μηνύματα
1.607
Reaction score
1.924
Αγαπητε μας μπουτχια, σε δεδομενο τυπικο αφροντιστο χωρο η ενδεδειγμενη λυση θα ηταν η αγορα ενος κοαξιαλ ηχειου.
Παρ ολο που αυτη η θεωρια ισχυει απολυτα, στην πραξη ειναι πολυ δυσκολο να βρεθει ενα coaxial ηχειο σε λογικη τιμη το οποιο δεν θα μαστιζεται απο αλλα προβληματα (intermodulation distortion, προβληματικη διασπορα οταν χρησημοποιειται ο κωνος του μεγαφωνου ως κυματοδηγος για τις υψηλες, καθως και μικροπροβληματα διαθλασεων λογω τοποθετησης των ομοαξονικων μοναδων) που κανουν τελικα το αποτελεσμα να μην ανταποκρινεται στις προσδοκιες.
Μονο πολυ ακριβα μοντελα ηχειων με πολυ χρημα απο πισω τους σε R&D καταφερνουν να πετυχουν το αναμενομενο αποτελεσμα.
 

Μηνύματα
2.182
Reaction score
3.315
Δεν ισχυει αυτο που λες.
Οι "κορνες" δεν εχουν μεγαλη διασπορα. Το αντιθετο.
Το Toe-in δεν γινεται για να μειωθουν οι ανακλασεις απο τους πλαγιους τοιχους αλλα για δυο αλλους λογους.
1) Σε ηχεια χοανης που εχουν πιο ομαλη αποκριση λιγες μοιρες off-axis, ο ακροατης να λαμβανει ως απ ευθειας ηχο τον ηχο της οff-axis ακτινοβολιας.
2) Σε ηχεια χοανης (χωρις προβληματα ανομοιογενους αποκρισης off-axis αλλα με ομαλη πτωση εντασης εκτος αξονα), να πετυχαινει μεγαλυτερου ευρους Hot-spot λογω του οτι ο ακροατης που θα βρισκεται πιο δεξια (πχ) απο το κεντρο θα ακουει on-axis (αρα με μεγαλυτερη ενταση) το αριστερο ηχειο που βρισκεται μακρυτερα ισορροπωντας ετσι την πτωση εντασης λογω της αυξημενης αποστασης απο το ηχειο σε σχεση με τον ακροατη που βρισκεται στο κεντρο.
Επισης στα στουντιο χρησημοποιουν κατα κορον ηχεια με κυματοδηγους που μειωνουν την διασπορα με ομοιομορφο τροπο ακριβως για να περιορισουν την επιδραση του χωρου σε συνδυασμο παντα με τις ακροασεις σε εγγυς πεδιο.
Αν μιλάς για μούφα ηχεία χοάνης ναι. Δεν είναι όλα ίδια. Τα κανονικά έχουν μεγάλη on axis εκπομπή και ομοιόμορφη.
Σαν παράδειγμα σου αναφέρω παλιά μεγάλα ηχεία με πολλάπλά τουΐτερ που με αυτόν τον τρόπο προσπαθούσαν να κάνουν το ίδιο. Πχ Infinity, Genesis κλπ.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.344
Reaction score
56.882
Δεν ισχυει αυτο που λες.
Οι "κορνες" δεν εχουν μεγαλη διασπορα. Το αντιθετο.
Το Toe-in δεν γινεται για να μειωθουν οι ανακλασεις απο τους πλαγιους τοιχους αλλα για δυο αλλους λογους.
1) Σε ηχεια χοανης που εχουν πιο ομαλη αποκριση λιγες μοιρες off-axis, ο ακροατης να λαμβανει ως απ ευθειας ηχο τον ηχο της οff-axis ακτινοβολιας.
2) Σε ηχεια χοανης (χωρις προβληματα ανομοιογενους αποκρισης off-axis αλλα με ομαλη πτωση εντασης εκτος αξονα), να πετυχαινει μεγαλυτερου ευρους Hot-spot λογω του οτι ο ακροατης που θα βρισκεται πιο δεξια (πχ) απο το κεντρο θα ακουει on-axis (αρα με μεγαλυτερη ενταση) το αριστερο ηχειο που βρισκεται μακρυτερα ισορροπωντας ετσι την πτωση εντασης λογω της αυξημενης αποστασης απο το ηχειο σε σχεση με τον ακροατη που βρισκεται στο κεντρο.
Επισης στα στουντιο χρησημοποιουν κατα κορον ηχεια με κυματοδηγους που μειωνουν την διασπορα με ομοιομορφο τροπο ακριβως για να περιορισουν την επιδραση του χωρου σε συνδυασμο παντα με τις ακροασεις σε εγγυς πεδιο.
Συμπληρώνω υπενθυμίζοντας το εξής στοιχείο : στο δικό μου setup με τις κόρνες η ακουστική φροντίδα στα πλευρικά τοιχώματα είναι εστιασμένη σε τόπους που αντιστοιχούν σε προσπίπτουσα άμεση ηχητική ενέργεια από το απέναντι και όχι το όμορο ηχείο,δηλαδή για το αριστερό κανάλι έχει υπολογιστεί ο τόπος πρώτης ανάκλασης στο δεξί πλευρικό τοίχωμα κι επί του αριστερού για το δεξί κανάλι.
Αγαπητε μας μπουτχια, σε δεδομενο τυπικο αφροντιστο χωρο η ενδεδειγμενη λυση θα ηταν η αγορα ενος κοαξιαλ ηχειου. Εξαιτιας της αρχιτεκτονικης του και της τοποθετησης των μεγαφωνων στον ιδιο αξονα θα ηταν δυνατη η τοποθετηση του σε αρκετα κοντινη αποσταση με ευεργετικα αποτελεσματα ακομη στο φαινομενο των room modes οπως χαρακτηριστικα αναφερει ο υπευθυνος της ks digital. τα κλασσικα ηχεια με διαταξεις μεγαφωνων σε διαφορετικες θεσεις στον κατακορυφο αξονα απαιτει μια ελαχιστη αποσταση ακροασης για την επιτευξη ομοιογενειας που χονδρικα οριζεται συμφωνα με τα λεγομενα του ως το διπλασιο ή και τριπλασιο της αποστασης μεταξυ τουιτερ και του μεγαφωνου για τις χαμηλες συχνοτητες. δλδ για μια αποσταση 1 μετρου μεταξυ των μεγαφωνων τοτε θα επρεπε ο ακροατης να βρισκεται αναγκαστικα μεταξυ 2-3 μετρα μακρια απο το ηχειο με οτι αυτο θα συνεπαγονταν για το ποσοστο αμεσης προς εμμεσης ακτινοβιλας σε ενα αφροντιστο δωματιο.
Τελος θα ηταν επιθυμητη μια διασπορα ηχειου περι των 100° - 120° στον οριζοντιο αξονα για μεγαλυτερη ελευθερια κινησεων στην θεση εργασιας (μιλωντας βεβαια για στουντιακα μονιτορ) και παραλληλα οσο το δυνατον πιο στενη διασπορα στον κατακορυφο αξονα για την αποφυγη ανακλασεων απο την επιφανεια εργασιας κτλπ. Ενα ευρυτερο sweet spot μπορει να επιτευχθει με την χρηση κυματοδηγων οπως αναφερει και η neumann στην σελιδα της.
Φυσικα το ισοπλευρο τριγωνο μεταξυ ηχειων και ακροατη αποτελει απαραιτητη προυποθεση για <<σωστη ακροαση>> οπως και η συμμετρια κατα την τοποθετηση τους στον χωρο.
Μετα θα μπορουσαμε να μιλησουμε και για το ιδανικο σπινοραμα :p
Πολυαγαπημένε συμπαραστάτη των απανταχού...χαϊεντάδων ΝΚ, στην πλειοψηφία των κλασσικών ομοαξονικών υλοποιήσεων παρατηρούνται μικρές ή μεγαλύτερες αισθητές ανισορροπίες οφειλόμενες συνήθως σε φαινόμενα Doppler και κείμενες σε ζώνη οκτάβας άνω και κάτω από το σημείο κρος μεταξύ των επιμέρους μεγαφώνων που θα συμμετέχουν στην ομοκεντρική διάταξη. Όπου υπάρχουν θα χαλάνε εκ προοιμίου την on-axis απόκριση.

Έχω υπόψιν δύο εταιρείες που έχουν κατορθώσει να υλοποιήσουν μονάδες με τέτοια αρχιτεκτονική χωρίς αισθητές ανισορροπίες,την KEF με την εξελιγμένη μονάδα Uni-Q και τη...Genelec με τη σειρά The Ones...Είμαι επίσης βέβαιος ότι η πλειοψηφία των ακροατών δεν θα επιθυμούσε και τόσο τη nearfield συνθήκη.Ούτε ότι θα ήθελαν όλοι ν'αποκτήσουν τα αντίστοιχα μοντέλα ηχείων.

Από τους ιδιορρυθμούς χώρου δεν υπάρχει διαφυγή ούτε και με μοντέλα που θα διακρίνονταν από καρδιοειδή εκπομπή στις χαμηλές οκτάβες.Από τη στιγμή που ο ακροατής θα βρίσκεται σε δωμάτιο με τοιχοποιία,η γεωμετρία δωματίου θα καθορίζει την κατανομή τονώσεων και ακυρώσεων ως προς τα προκύπτοντα στάσιμα κύματα αντί των ηχείων.
 

Μηνύματα
2.182
Reaction score
3.315
Εγω τα έχω "καταλάβει" λίγο αλλιώς. Ομοιογένεια, διασπορά, ενέργεια κλπ εξαρτώνται πολύ απο το δωμάτιο και τον χώρο. Δε νομίζω να τον εξασφαλίζει σε τόσο μεγάλο βαθμό το ηχείο και ας την έχει. Βέβαια εαν δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες, όπως λές μετά μετράει όντως τι κάνει το ηχείο. Το θέμα είναι πως θα δημιουργηθούν αυτές οι συνθήκες στον χώρο μας, που είναι και το δύσκολο. Για αυτό προχωρούμε σε παθητική φροντίδα. Κινήσεις της κεφαλής έτσι και αλλιώς μας εκτρέπουν. Ομοιογένεια και ισορροπία σε όλο τον χώρο μας ενδιαφέρει κυρίως με το σκεπτικό ότι αυτές θα έφταναν έτσι ακριβώς και στην MLP και λίγο γύρω απο αυτήν και όχι για να φτιάξουμε πολλές θέσεις όπου τα άτομα θα μπορούσαν να κάθονταν. Αυτά πετυχαίνονται μόνο με πλήρη και μεγάλου βαθμού απορρόφηση. Αλλιώς τι να με ενδιαφέρει εμένα, εάν θα επικρατήσει στην πάνω δeξιά γωνία μια ισορροπία εαν αυτή δεν μεταφραστεί σε ισορροπία στην MLP ;
Ακόμη και η LEDE (που δεν σχετίζεται κατ' ανάγκη με την RFZ) ή και το αντίθετο ακόμη (DELE xa xa) αλλά και το RFZ ή και άλλες τεχνικές ή συνδυασμός τους, είναι όπως είπες συνταγές και έχουν προκύψει απο εμπειρική προσέγγιση και δεν υπάρχουν επιστημονικές εργασίες απο όσο γνωρίζω που να σου πούν αυτό είναι σωστό και αυτό θα εφαρμόσεις, όπως υπάρχουν για μεγαλύτερες αίθουσες ακρόασης κλασικής ή και για συναυλιακούς (και εξωτερικούς) χώρους. Και για αυτό είναι πολλές, εξαρτώνται απο το "γούστο" και αντίληψη του καθένα για το τι είναι σωστό. Πάντως σίγουρα "μεταφορές" τεχνικών και επιστήμης δεν μπορεί να γίνει απο αυτές στα studio αλλά και απο τα studio στους δικούς μας χώρους, όπως πολλοί επιχειρούν παρουσιάζοντας το σαν επιστήμη η/και ορθό, δημιουργώτας συγχύσεις, θολό τοπίο και ανόητες συγκρούσεις και ο κόσμος να μην ξέρει τι να εφοαρμόσει, αφού ο καθενας λέει και διαφορετικό πράγμα. Σύγχρονα όμως στούντιο, έχουν εγκαταλείψει το "ορθόδοξο" της LEDE αλλά και της RFZ και βλέπουμε ότι το μόνο κοινό που έχουν και εφαρμόζουν πλέον είναι εκτεταμένη και πολύ παχιά απορρόφηση καλύπτοντας όλες κυριολεκτικά τις επιφάνειες , και απο πάνω διάχυση για να διατηρηθεί κάποιο μέρος ζωντανό, για να μπορέσουν να δουλέψουν περισσότερο και να προσομοιάσουν και τους δικούς μας λίγο χώρους όπως είπα στο παραπάνω πόστ. ¨Αρα δημιουργούμε εμείς μια συνθήκη που μετά προσπαθούμε να την ελέγξουμε ακυρώνοντας την στην ουσία αλλά την ακυρώνουμε δήθεν με ελεγχόμενο τρόπο. Και αυτό για τις παλιές τεχνικές Στις καινούργιες όλο απορρόφηση. Σε δουλειά να βρισκόμαστε δηλαδή. Αυτά είναι άλλη μια "συνταγή". Την φυσική απλώς την χρησιμοποιούμε σαν μέσο για να την εφαρμόσουμε, ερευνήσουμε. Κανονικά και στην ουσία μικροί χώροι σαν τους οικιακούς αλλά ακόμη και τα "μικρά" στούντιο (όπως είναι τα σύγχρονα) δεν έχουν καμιά ελπίδα απο το να χρησιμοποιήσουν μόνο εκτεταμένη και βαθιά απορρόφηση. Εδω το κάνουν πλέον τα μεγάλα στούντιο. Καλά τα μικρά άστο. Εφαρμογή μόνο στις πρώτες ανακλάσεις, εαν και βελτιώνουν την κατάσταση, δεν φτάνει ούτε για ζήτω. Απλώς δεν μπορείς να κάνεις αλλιώς λόγω περιορισμών και τι να σου πούν τώρα ; ¨Οτι δεν φτάνουν ; Ακόμη περιμένουμε δημοσίευση μετρήσεων των στούντιο και πως την πετυχαίνουν. Εξάλλου τέτοια RT που βλέπω πετυχαίνονται πάλι μόνο με απορρόφηση.
Όπως και να έχει μεταφορές απο στούντιο τεχνικών στους οικιακούς χώρους είναι άχρηστοι και δύσκολοι έως αδύνατοι, πόσο μάλλον όταν και αυτοί οι ίδιοι στα στούντιο ούτε έχουν απόλυτα καταλήξει και είναι και συνταγές και όχι εδραιωμένες με επιστημονικές εργασίες και έχουν φτάσει πλέον να τα απορροφούν όλα.
Ποιός σου είπε ότι πέραν της θέσης ακρόασης δεν πρέπει να μας ενδιαφέρει τι γίνεται; και αυτό βασικά φτιάχνεται με σωστή τοποθέτηση των ηχείων. Φαντάσου να παίζουν live σπίτι σου. Μόνο σε μία θέση θα ακούς τους μουσικούς με τις αποστάσεις μεταξύ τους; παντού πρέπει να διατηρούνται απλά θα αλλάζει η ένταση τους ανάλογα της θέση.
 

Μηνύματα
15.779
Reaction score
18.347
Ποιός σου είπε ότι πέραν της θέσης ακρόασης δεν πρέπει να μας ενδιαφέρει τι γίνεται;
Δεν έγραψα αυτό. Μας ενδιαφέρει αλλά για άλλο λόγο, κυρίως για την MLP και τι θα ακούμε εκεί και γύρω απο αυτήν. Τα άλλα, εαν κατάλβα καλά, δεν ξέρω κανέναν και σίγουρα εγω δεν τα έχω πετύχει. Ισως ο Bhutia και εσύ. :)
 
Last edited:


Μηνύματα
15.779
Reaction score
18.347
Όσοι βαδίζουν με την MLP μόνο στο μυαλό τους τό' χασαν το κορμί "σειρά".
Ε, τι να κάνουμε "σιερά" ;
Εγω αυτό ήξερα ότι μετράει όταν παλιά τα είχα ρίξει μια ματιά και ότι τα άλλα είναι στην ουσία συμβιβασμός.
Εγω εξάλλου μάλλον δεν είμαι τόσο Χαι Φαι έτσι και αλλιώς. Συνήθως ακούω απο τις ηχογραφήσεις κεφάλι, λαιμό, στήθος και όχι κορμί. Κορμιά θα θέλει άλλα συστήματα. Τα έχω ακούσει και αυτά λίγο αλλά τους έλειπαν "άλλα" πράγματα πιο σημαντικά για μένα , οπότε έκανα συμβιβασμό.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.344
Reaction score
56.882
Ε, τι να κάνουμε "σιερά" ;
Εγω αυτό ήξερα ότι μετράει όταν παλιά τα είχα ρίξει μια ματιά και ότι τα άλλα είναι στην ουσία συμβιβασμός.
Εγω εξάλλου μάλλον δεν είμαι τόσο Χαι Φαι έτσι και αλλιώς. Συνήθως ακούω απο τις ηχογραφήσεις κεφάλι, λαιμό, στήθος και όχι κορμί. Κορμιά θα θέλει άλλα συστήματα. Τα έχω ακούσει και αυτά λίγο αλλά τους έλειπαν "άλλα" πράγματα πιο σημαντικά για μένα , οπότε έκανα συμβιβασμό.
Συμβιβασμός είναι...και η έννοια του MLP. Η επίκλησή της δε επεκτάθηκε παράλληλα με τη διάδοση των λογισμικών DSP για προσαρμογή απόκρισης ηχείων σε δεδομένο χώρο... Καθότι η ακριβέστερη προσαρμογή σε καμπύλη-στόχο είναι δόκιμη για ένα μονάχα σημείο ακρόασης.
 

Μηνύματα
2.182
Reaction score
3.315
Επανερχόμενος στο spinorama..
Αν δεν υπάρχει διαθάσιμο για δεδομένα ηχεία και από την στιγμή που δεν μπορούμε όπως έγραψες να το κάνουμε εμείς με σχετικές λήψεις κλπ τι μπορούμε να κάνουμε;
 

Μηνύματα
4.898
Reaction score
8.646
Συμπληρώνω υπενθυμίζοντας το εξής στοιχείο : στο δικό μου setup με τις κόρνες η ακουστική φροντίδα στα πλευρικά τοιχώματα είναι εστιασμένη σε τόπους που αντιστοιχούν σε προσπίπτουσα άμεση ηχητική ενέργεια από το απέναντι και όχι το όμορο ηχείο,δηλαδή για το αριστερό κανάλι έχει υπολογιστεί ο τόπος πρώτης ανάκλασης στο δεξί πλευρικό τοίχωμα κι επί του αριστερού για το δεξί κανάλι.

Πολυαγαπημένε συμπαραστάτη των απανταχού...χαϊεντάδων ΝΚ, στην πλειοψηφία των κλασσικών ομοαξονικών υλοποιήσεων παρατηρούνται μικρές ή μεγαλύτερες αισθητές ανισορροπίες οφειλόμενες συνήθως σε φαινόμενα Doppler και κείμενες σε ζώνη οκτάβας άνω και κάτω από το σημείο κρος μεταξύ των επιμέρους μεγαφώνων που θα συμμετέχουν στην ομοκεντρική διάταξη. Όπου υπάρχουν θα χαλάνε εκ προοιμίου την on-axis απόκριση.

Έχω υπόψιν δύο εταιρείες που έχουν κατορθώσει να υλοποιήσουν μονάδες με τέτοια αρχιτεκτονική χωρίς αισθητές ανισορροπίες,την KEF με την εξελιγμένη μονάδα Uni-Q και τη...Genelec με τη σειρά The Ones...Είμαι επίσης βέβαιος ότι η πλειοψηφία των ακροατών δεν θα επιθυμούσε και τόσο τη nearfield συνθήκη.Ούτε ότι θα ήθελαν όλοι ν'αποκτήσουν τα αντίστοιχα μοντέλα ηχείων.

Από τους ιδιορρυθμούς χώρου δεν υπάρχει διαφυγή ούτε και με μοντέλα που θα διακρίνονταν από καρδιοειδή εκπομπή στις χαμηλές οκτάβες.Από τη στιγμή που ο ακροατής θα βρίσκεται σε δωμάτιο με τοιχοποιία,η γεωμετρία δωματίου θα καθορίζει την κατανομή τονώσεων και ακυρώσεων ως προς τα προκύπτοντα στάσιμα κύματα αντί των ηχείων.
Πολύ αγαπημένε μας μπούτχια δεν γνωρίζω ποιες εταιρίες έχουν κατορθώσει να υλοποιήσουν ομοαξονική αρχιτεκτονική χωρίς αισθητές αν ισορροπίες, νομίζω ξέχασες την geithain. Το θέμα όμως είναι ότι η μοναδική λύση που μπορεί να βοηθήσει σε έναν χώρο χωρίς παθητική φροντίδα είναι η μείωση της απόστασης ακρόασης είτε με ομοαξονικα είτε με διαφορά κόμπακτ ηχεία που χρησιμοποιούνται συχνά στο στούντιο. Λύση δεν θα μπορούσε να είναι ένα ηχειο με τέλειο σπινοραμα αλλά τοποθετημένο ως farfield στον χώρο. Αν ήταν έτσι θα το είχαν πράξει ήδη στο στούντιο. Διαφωνείς?
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.050
Reaction score
21.408
Για να δω.. :thumbsdown:

Το ''άθλημα'' απαιτεί χρήμα, υπομονή, επιμονή, μετρήσεις, αλχημείες, διάβασμα, κι άλλο διάβασμα, :biggrin: ιδανικά καλή τοποθεσία (όχι κέντρο της πόλης ή πολυκατοικία), ιδανικά επίσης πριβέ χώρο, ή χώρο που να μπορεί να δοθεί προτεραιότητα σε αυτό κλπ, κλπ..

Έχω ελπίδα?
Your opinion Alexa?

311707553_10228308435203997_7963642033114492734_n.jpg

Τhank you Αlexa.. 8-)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.344
Reaction score
56.882
Πολύ αγαπημένε μας μπούτχια δεν γνωρίζω ποιες εταιρίες έχουν κατορθώσει να υλοποιήσουν ομοαξονική αρχιτεκτονική χωρίς αισθητές αν ισορροπίες, νομίζω ξέχασες την geithain. Το θέμα όμως είναι ότι η μοναδική λύση που μπορεί να βοηθήσει σε έναν χώρο χωρίς παθητική φροντίδα είναι η μείωση της απόστασης ακρόασης είτε με ομοαξονικα είτε με διαφορά κόμπακτ ηχεία που χρησιμοποιούνται συχνά στο στούντιο. Λύση δεν θα μπορούσε να είναι ένα ηχειο με τέλειο σπινοραμα αλλά τοποθετημένο ως farfield στον χώρο. Αν ήταν έτσι θα το είχαν πράξει ήδη στο στούντιο. Διαφωνείς?
Φυσικά...Εγώ τα...Gethard ξέρω. :lolsign:
Στα μεγάλα studio χρησιμοποιούν ηχεία κατάλληλα υπό συνθήκες farfield για το τελικό στάδιο του premastering.Στις τυπικές συνθήκες ακρόασης σε οικιακούς χώρους χρησιμοποιούνται διάφορα ηχεία, άλλα κατάλληλα και άλλα όχι για εφαρμογή σε farfield.
Χρήσιμο θα ήταν στις συνηθισμένες εφαρμογές υπό οικιακούς όρους και λιγότερο ελεγχόμενη ακουστική συμπεριφορά για το χώρο να χρησιμοποιούνταν τουλάχιστον ηχεία με ομαλό spinorama.

Αντιστρέφοντας το ερώτημα, αν είσαι τόσο ένθερμος υποστηρικτής στο πρότυπο των ομοαξονικών υπό συνθήκες nearfield ,δεν συμφωνείς ότι θα έπρεπε να το εφάρμοζες τουλάχιστον στο δικό σου πολυκαναλικό;

Για να δω.. :thumbsdown:

Το ''άθλημα'' απαιτεί χρήμα, υπομονή, επιμονή, μετρήσεις, αλχημείες, διάβασμα, κι άλλο διάβασμα, :biggrin: ιδανικά καλή τοποθεσία (όχι κέντρο της πόλης ή πολυκατοικία), ιδανικά επίσης πριβέ χώρο, ή χώρο που να μπορεί να δοθεί προτεραιότητα σε αυτό κλπ, κλπ..

Έχω ελπίδα?
Your opinion Alexa?


Τhank you Αlexa.. 8-)
My opinion is... Chelsea Hotel
 
Last edited:

Μηνύματα
1.607
Reaction score
1.924
Αν μιλάς για μούφα ηχεία χοάνης ναι. Δεν είναι όλα ίδια. Τα κανονικά έχουν μεγάλη on axis εκπομπή και ομοιόμορφη.
Σαν παράδειγμα σου αναφέρω παλιά μεγάλα ηχεία με πολλάπλά τουΐτερ που με αυτόν τον τρόπο προσπαθούσαν να κάνουν το ίδιο. Πχ Infinity, Genesis κλπ.
Οχι δεν μιλαω για μουφα ηχεια χοανης. Για ολα τα ηχεια χοανης ισχυει το ιδιο. Επισης αυτο "μεγάλη on axis εκπομπή" φυσικα δεν υφισταται σαν εννοια. Η διασπορα αφορα την off-axis εκπομπη.
Ευρεια διασπορα εχουν τα κοινα τουιτερ, χωρις χοανες και χωρις κυματοδηγους
Τοσο οι κυματοδηγοι οσο και οι χοανες σκοπο εχουν την μειωση της διασπορας, την αυξηση της εντασης στις κατωτερες υψηλες (οι χοανες) και κατ ευχην την ομαλη και ελεγχομενη διασπορα κατι που ομως δεν πετυχαινουν ολες.
Οι 90μοιρες διασπορας δεν ειναι ευρεια διασπορα, ευρεια διασπορα ειναι οι 180 μοιρες των κοινων τουιτερ (μεχρι να αρχισει το beaming του μεγαφωνου που οριζεται απο την διαμετρο του)
Τι ιδιο ακριβως προσπαθουν να πετυχουν και οι υλοποιησεις με πολλαπλα τουιτερ εν ειδη array τα οποια οταν τοποθετουνται στον καθετο αξονα μειωνεται η διασπορα στον καθετο αξονα (αρα και οι ανεπιθυμητες ανακλασεις απο πατωμα και ταβανι)
 
Last edited:

Μηνύματα
15.779
Reaction score
18.347
Τι τραβάτε και εσείς όλοι οι Χαι Φαι -δες με τις διάφορες θεωρίες και τα καλά τους και τα κακά τους και μετά κιόλας την εδραίωσή τους στην πράξη με αμφίβολα τέστ. Στην κόλαση πρέπει να είστε για αυτό τα παίρνετε και όλα προσωπικά και τσακώνεστε. χα χα. Καλά κάνω εγω και πάω με τα αυτάκια μου. Έφαγα ένα χρόνο και αυτό τσαλαβούτα και όχι 40 χρόνια στο "χόμπι". Ρε θα τρελαθείτε στο τέλος, μόνο οι νέοι δικαιούνται να είναι τόσο nerds. :D :D
 



Μηνύματα
2.182
Reaction score
3.315
Οχι δεν μιλαω για μουφα ηχεια χοανης. Για ολα τα ηχεια χοανης ισχυει το ιδιο. Επισης αυτο "μεγάλη on axis εκπομπή" φυσικα δεν υφισταται σαν εννοια. Η διασπορα αφορα την off-axis εκπομπη.
Ευρεια διασπορα εχουν τα κοινα τουιτερ, χωρις χοανες και χωρις κυματοδηγους
Τοσο οι κυματοδηγοι οσο και οι χοανες σκοπο εχουν την μειωση της διασπορας, την αυξηση της εντασης στις κατωτερες υψηλες (οι χοανες) και κατ ευχην την ομαλη και ελεγχομενη διασπορα κατι που ομως δεν πετυχαινουν ολες.
Οι 90μοιρες διασπορας δεν ειναι ευρεια διασπορα, ευρεια διασπορα ειναι οι 180 μοιρες των κοινων τουιτερ (μεχρι να αρχισει το beaming του μεγαφωνου που οριζεται απο την διαμετρο του)
Τι ιδιο ακριβως προσπαθουν να πετυχουν και οι υλοποιησεις με πολλαπλα τουιτερ εν ειδη array τα οποια οταν τοποθετουνται στον καθετο αξονα μειωνεται η διασπορα στον καθετο αξονα (αρα και οι ανεπιθυμητες ανακλασεις απο πατωμα και ταβανι)
Ο ήχος διαχέεται προς όλες τις κατευθύνσεις εκτός και αν υπάρχει κατασκευαστική πρόβλεψη για μικρότερη διασπορά.
Είτε χοάννη, είτε τουΐτερ, είτε ribbon κλπ.
Γεμίσαμε κατασκευαστές....
 


Μηνύματα
13.494
Reaction score
10.947
Ο ήχος διαχέεται προς όλες τις κατευθύνσεις εκτός και αν υπάρχει κατασκευαστική πρόβλεψη για μικρότερη διασπορά.
Είτε χοάννη, είτε τουΐτερ, είτε ribbon κλπ.
Γεμίσαμε κατασκευαστές....
@costas EAR λέγε!
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.344
Reaction score
56.882
Όσο περιορισμένο και να έχει προβλεφθεί το μοτίβο διασποράς σε δεδομένο ηχείο ως προς τη διέγερση πρώιμων ανακλάσεων από τις επιφάνειες γύρω από εκείνο , σε οποιαδήποτε περίπτωση η ηχητική ενέργεια θα καταλήγει να διαδίδεται προς κάθε δυνατή κατεύθυνση εντός του δωματίου.Μια ολότελα ομοιόμορφη διάχυση στην 3εκπεμπόμενη ηχητική ενέργεια θα ήταν ακριβώς...ιδεώδης συνθήκη.Τονίζεται όμως ότι δεν φτάνουμε εκατό τοις εκατό σε αυτήν την κατάσταση όσο καλή ακουστική φροντίδα και να είχε εφαρμοστεί στο χώρο μας.Ένας ακόμα ΄λόγος για τον οποίον θα έπρεπε να επιδιώκουμε την εγκατάσταση ηχείων με ομαλό spinorama...
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.338
Μηνύματα
2.937.314
Members
38.172
Νεότερο μέλος
GBOUGAS
Top