Γυρίζοντας σελίδα...immersive.

Μηνύματα
3.525
Reaction score
11.652
Έχω ακούσει τα 310 με σαμπ σε πολυκάναλο και τα 420 σε στέρεο , αμφότερα σε φροντισμένο χώρο, θα έλεγα ότι …… απλά δεν τίθεται θέμα σύγκρισης.
τα 420 είναι συγκλονιστικά …. άλλη πίστα, σε απόδοση και φυσικά σε λεφτά.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.040
Reaction score
59.984
Όσον αφορά τις σταθμες και την επιβάρυνση ενός ηχείου καλό είναι να ληφθεί και το παρακάτω σχόλιο κατά την μέτρηση ενός ηχείου από έναν ειδικό.
,, το μεγάλο ανηχοϊκό δωμάτιο είναι απολύτως ουδέτερο δωμάτιο και είναι ένα πολύ δύσκολο τεστ, ειδικά για μονιτορς (και ηχεία από τον τομέα των καταναλωτών), καθώς εδώ δεν υπάρχει υποστηρικτικό πεδίο διάχυσης. Τα μεγάφωνα φτάνουν επίσης στα όριά τους πολύ πιο γρήγορα σε συγκρίσιμα επίπεδα ακρόασης.,,

Επειδη όμως δεν έχουμε ανηχοϊκό δωμάτια θα φτάσει το ίδιο ηχειο πιο αργά στα όρια του @Bhutia :sneaky:
Μόνο που στις στιγμιαίες κορυφώσεις ενέργειας από τις μακροδυναμικές αντιθέσεις η στάθμη δεν υποστηρίζεται από πεδίο αντήχησης, η υποστήριξη ισχύει αποκλειστικά ως προς τη steady state και τη μέση συνεχόμενη στάθμη ακρόασης.
Αρκεί να χαμηλώσουμε τις απαιτήσεις σε headroom συγκριτικά με την προηγούμενη κατάσταση
Όταν πέφτουν οι απαιτήσεις σε headroom πρέπει να σηκώνονται οι απαιτήσεις σε...bedroom - στο πνεύμα του ΄΄όποιος χάνει στα χαρτιά κερδίζει στην αγάπη΄΄. :sneaky:
H αγορά έγινε και 2 Neumann 310 θα αφιχθούν ελπίζω σύντομα στην πόρτα μου.
Με γειά και καλοάκουστα, πρέπει όμως να διευκρινίσεις την προγραμματισμένη απόσταση ακρόασης... Εννοείται ότι θ'αναμένονται και μετρητικά δεδομένα μαζί με sub και τα συναφή.
 



wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.383
Reaction score
22.447
Πάντως, πέραν των όσων άσχετων/off topic posts (συμπεριλαμβάνω και το προηγούμενο δικό μου post), το συγκεκριμένο thread, εξελίχθηκε σε κάτι το οποίο, προσωπικά, θα διαφυλάξω για το μέλλον. Μπορεί όταν αποφασίσω να κάνω την κίνηση του @Drioannis τα τέσσερα ηχεία που συγκράτησα (Genelec 8351, Genelec 8361A, KH 310 & KH 420), να έχουν αντικατασταθεί από νεότερα, πιο σύγχρονα κι ίσως καλύτερης απόδοσης μοντέλα, όμως, θα έχω ένα "σημείο εκκίνησης" σκέψεων, προϋπολογισμού και τελικής απόφασης. :thumbsup:

Κατα τα άλλα, καλές ακροάσεις @Drioannis!
 


Μηνύματα
1.089
Reaction score
1.252
...

Με γειά και καλοάκουστα, πρέπει όμως να διευκρινίσεις την προγραμματισμένη απόσταση ακρόασης... Εννοείται ότι θ'αναμένονται και μετρητικά δεδομένα μαζί με sub και τα συναφή.
Σαφέστατα αφού μπούμε λίγο σε τάξη θα γίνει...
 

wnet

Nearfield
Μηνύματα
5.309
Reaction score
18.372
Καλοάκουστα! :thumbsup:

Σε σχετικά πρόσφατη εμπειρία με τα 310 και sub 750 σε μάλλον αρκούντως φροντισμένο στουντιακό χώρο (κανένας τοίχος παράλληλος, διάχυση/απορρόφηση σε τοίχους και ταβάνι) ευχαριστήθηκα και στάθμες και απ' όλα...

Πιστεύω πως θα τα ευχαριστηθείς.
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.953
Reaction score
33.713
Παρεμπιπτόντως.
Μιας και έπεσα πάνω του, λέω να το ακουμπήσω εδώ. Πληροφοριακά μονάχα και εντελώς ουδέτερα.
Δεν μπορώ να κρίνω τις γνώσεις ούτε τις επιλογές των επαγγελματιών.
(δεν μού φαίνεται πάντως υπερβολικά δύσκολη η συγκεκριμένη υλοποίηση)

 




Μηνύματα
5.648
Reaction score
9.829
Μόνο που στις στιγμιαίες κορυφώσεις ενέργειας από τις μακροδυναμικές αντιθέσεις η στάθμη δεν υποστηρίζεται από πεδίο αντήχησης, η υποστήριξη ισχύει αποκλειστικά ως προς τη steady state και τη μέση συνεχόμενη στάθμη ακρόασης.
τι ειναι αυτες οι μακροδυναμικες αντιθεσεις? :p :D

ας κανουμε μια υποθεση εργασιας για να το κατανοησω καλυτερα. Ας υποθεσουμε οτι εχουμε 2 δορυφορους και θελουμε να τους συνδυασουμε με καποιο σαμπ σε εναν οικιακο χωρο. Ας επιλεξουμε μια σταθμη ακροασης της ταξεως των 80db. Απ οτι θυμαμαι η προσθηκη ενος ακομη ηχειου δινει μια ωθηση της ταξεως των 3 ντεσιμπελ. δλδ εαν στην θεση ακροασης θελουμε 80ντιμπι μεση σταθμη τοτε θα πρεπει το καθε ηχειο να ειναι σε θεση να βγαλει 77ντιμπι στην θεση ακροασης.
παραθετω και την παρακατω αποψη
(Εάν δύο δορυφόροι τοποθετηθούν ακριβώς ο ένας δίπλα στον άλλο, δημιουργούν 6 dB περισσότερη σταθμη, που αντιστοιχεί σε 4 φορές την ακτινοβολούμενη ισχύ. Λόγω της καλύτερης σύζευξης (καλύτερη «αντίσταση ακτινοβολίας») με τον αέρα, η απόδοση κάθε μεμονωμένου δορυφόρου διπλασιάζεται.
Δύο δορυφόροι δημιουργούν (ανάλογα με τις διαφορές του δωματίου) τρία έως 6 dB περισσότερη σταθμη))

οπως και να εχει εχουμε μια αυξηση της σταθμης απο αυτη την προσθηκη.

Επιπλεον μελετωντας την σελιδα της neumann αναφερονται για το σαμπ KH750 τα εξης:
,,
Η επιτεύξιμη μέγιστη ηχητική πίεση του υπογούφερ και επομένως ολόκληρου του συστήματος εξαρταται απο το αν το υπογούφερ βρίσκεται στο πάτωμα, στην άκρη του δωματίου ή
στέκεται σε μια γωνιά του δωματίου. Οσες περισσότερες οριακές επιφάνειες συνδέονται απευθείας με το υπογούφερ,τόσο υψηλότερη είναι η μεγιστη εφικτη σταθμη.
Όσο πιο μακριά είναι η θέση ακρόασης από τα μεγάφωνα, τόσο χαμηλότερη είναι
η σταθμη. Σε κλειστούς χώρους, η μείωση της στάθμης είναι περίπου 4,5 dB/για καθε
διπλασιασμό της αποστασης.,,

Σε τυπικο οικιακο δωματιο θα εχουμε δλδ μια ακομη αυξηση της σταθμης αναλογη της τοποθετησης των δορυφορων και του σαμπ ενω για καθε διπλασιασμο της αποστασης εχουμε πρακτικα 4,5db πτωση και οχι τα 6 db πτωσης ενος ανοικτου χωρου.

πρακτικα δλδ στα 77db μεσης σταθμης θα προστεθουν καποια ακομη ντιμπι εξαιτιας της τοποθετησης του κοντα στα τοιχωματα ας πουμε 6 επιπλεον δλδ μας αρκει μπακαλιστικα να μπορει να βγαζει 71db στην θεση ακροασης. Εννοειται οτι θα ακουμε σε αποσταση μεγαλυτερη του ενος μετρου ας πουμε 2μετρα οποτε θα πρεπει να μπορει να βγαλει 75,5db

κατοπιν βλεπω και την συμπεριφορα του δορυφορου οταν προστιθεται καποιο σαμπ. Σε αυτη την περιπτωση ο δορυφορος απαλασσεται απο την αναπαραγωγη των χαμηλων συχνοτητων με αποτελεσμα να μειωνεται η παραμορφωση οπως φαινεται και στο διαγραμμα. Αυτο αυτοματα σημαινει περιθωριο για μεγαλυτερες σταθμες.
1677261330233.png


Το μονο που μενει ειναι να διευκρινιστει αυτο το ευρος των μακροδυναμικων. Προσφατα ειδα οτι η μεγαλη πλειοψηφια των παραγωγων εχει δυναμικο ευρος 10-14/16 ντιμπι.
Δλδ για μια μεση σταθμη 80db για τι κορυφες μιλαμε εξαιτιας των μακροδυναμικων αντιθεσεων?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.040
Reaction score
59.984
τι ειναι αυτες οι μακροδυναμικες αντιθεσεις? :p :D

ας κανουμε μια υποθεση εργασιας για να το κατανοησω καλυτερα. Ας υποθεσουμε οτι εχουμε 2 δορυφορους και θελουμε να τους συνδυασουμε με καποιο σαμπ σε εναν οικιακο χωρο. Ας επιλεξουμε μια σταθμη ακροασης της ταξεως των 80db. Απ οτι θυμαμαι η προσθηκη ενος ακομη ηχειου δινει μια ωθηση της ταξεως των 3 ντεσιμπελ. δλδ εαν στην θεση ακροασης θελουμε 80ντιμπι μεση σταθμη τοτε θα πρεπει το καθε ηχειο να ειναι σε θεση να βγαλει 77ντιμπι στην θεση ακροασης.
παραθετω και την παρακατω αποψη
(Εάν δύο δορυφόροι τοποθετηθούν ακριβώς ο ένας δίπλα στον άλλο, δημιουργούν 6 dB περισσότερη σταθμη, που αντιστοιχεί σε 4 φορές την ακτινοβολούμενη ισχύ. Λόγω της καλύτερης σύζευξης (καλύτερη «αντίσταση ακτινοβολίας») με τον αέρα, η απόδοση κάθε μεμονωμένου δορυφόρου διπλασιάζεται.
Δύο δορυφόροι δημιουργούν (ανάλογα με τις διαφορές του δωματίου) τρία έως 6 dB περισσότερη σταθμη))

οπως και να εχει εχουμε μια αυξηση της σταθμης απο αυτη την προσθηκη.

Επιπλεον μελετωντας την σελιδα της neumann αναφερονται για το σαμπ KH750 τα εξης:
,,
Η επιτεύξιμη μέγιστη ηχητική πίεση του υπογούφερ και επομένως ολόκληρου του συστήματος εξαρταται απο το αν το υπογούφερ βρίσκεται στο πάτωμα, στην άκρη του δωματίου ή
στέκεται σε μια γωνιά του δωματίου. Οσες περισσότερες οριακές επιφάνειες συνδέονται απευθείας με το υπογούφερ,τόσο υψηλότερη είναι η μεγιστη εφικτη σταθμη.
Όσο πιο μακριά είναι η θέση ακρόασης από τα μεγάφωνα, τόσο χαμηλότερη είναι
η σταθμη. Σε κλειστούς χώρους, η μείωση της στάθμης είναι περίπου 4,5 dB/για καθε
διπλασιασμό της αποστασης.,,

Σε τυπικο οικιακο δωματιο θα εχουμε δλδ μια ακομη αυξηση της σταθμης αναλογη της τοποθετησης των δορυφορων και του σαμπ ενω για καθε διπλασιασμο της αποστασης εχουμε πρακτικα 4,5db πτωση και οχι τα 6 db πτωσης ενος ανοικτου χωρου.

πρακτικα δλδ στα 77db μεσης σταθμης θα προστεθουν καποια ακομη ντιμπι εξαιτιας της τοποθετησης του κοντα στα τοιχωματα ας πουμε 6 επιπλεον δλδ μας αρκει μπακαλιστικα να μπορει να βγαζει 71db στην θεση ακροασης. Εννοειται οτι θα ακουμε σε αποσταση μεγαλυτερη του ενος μετρου ας πουμε 2μετρα οποτε θα πρεπει να μπορει να βγαλει 75,5db

κατοπιν βλεπω και την συμπεριφορα του δορυφορου οταν προστιθεται καποιο σαμπ. Σε αυτη την περιπτωση ο δορυφορος απαλασσεται απο την αναπαραγωγη των χαμηλων συχνοτητων με αποτελεσμα να μειωνεται η παραμορφωση οπως φαινεται και στο διαγραμμα. Αυτο αυτοματα σημαινει περιθωριο για μεγαλυτερες σταθμες.
View attachment 282408

Το μονο που μενει ειναι να διευκρινιστει αυτο το ευρος των μακροδυναμικων. Προσφατα ειδα οτι η μεγαλη πλειοψηφια των παραγωγων εχει δυναμικο ευρος 10-14/16 ντιμπι.
Δλδ για μια μεση σταθμη 80db για τι κορυφες μιλαμε εξαιτιας των μακροδυναμικων αντιθεσεων?
Όπως έχει εξηγηθεί στο παρελθόν ο δείκτης DR δεν αποτελεί ικανή και αναγκαία ένδειξη για τις ενεργειακές απαιτήσεις σε δεδομένο πρόγραμμα αναπαραγωγής.Αρκετά υψηλές τιμές DR σε προγράμματα ακρόασης χωρίς πλούσιο περιεχόμενο στις πρώτες οκτάβες μπορεί κάλλιστα ν'αμβλύνουν αδυναμίες του ηχοσυστήματος πάνω στη διαχείριση ενέργειας.

Εκτιμώ την προσπάθεια που κάνεις αλλά στο νου έχω πλέον λακωνικές παραμέτρους, όπως πόσο μακριά εκτείνεται ένα setup στα άκρα (άνω και κάτω) του φάσματος, με ποια ποσοστά παραμορφώσεων, σε ποια ανώτατη στάθμη και πόσο γρήγορα θα επιταχύνει και ακολούθως θα φρενάρει κατά τις δυναμικές αντιθέσεις.Μας ενδιαφέρει και η επέκταση στο άνω άκρο παρά την κατωφερή κλίση στην ενδεδειγμένη καμπύλη-στόχο αφού χρειάζεται και ικανό πλήθος αρμονικών για πειστική ανάπλαση δυναμικών αντιθέσεων.
 

Μηνύματα
19.102
Reaction score
23.053
Μόνο που στις στιγμιαίες κορυφώσεις ενέργειας από τις μακροδυναμικές αντιθέσεις η στάθμη δεν υποστηρίζεται από πεδίο αντήχησης
Γιατί συμβαίνει αυτό Bhutia, μια μικρή αιτιολογία ; (λόγω μικρού χρόνου μέσα στον οποίο διαδραματίζονται ?) Δεν το καταλαβαίνω.
 


Μηνύματα
19.102
Reaction score
23.053
Με γειά. Εάν κάτι σε προβληματίσει όταν θα πάρεις τα υπόλοιπα τα αφήνεις για πίσω και παίρνεις για μπροστά τα 420. Δεν ξέρω τίποτε απο πολυκάναλο και δεν ξέρω εάν γίνεται, .... αλλά να λέω (λογικά τώρα). 😀
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.040
Reaction score
59.984
Γιατί συμβαίνει αυτό Bhutia, μια μικρή αιτιολογία ; (λόγω μικρού χρόνου μέσα στον οποίο διαδραματίζονται ?) Δεν το καταλαβαίνω.
Ακριβώς, δεν προλαβαίνουν να ενταχθούν στη σύνθεση του πεδίου αντήχησης, καθότι η ενέργεια αυτού αποτελείται από σήματα με διάρκεια αρκετή ώστε οι ομόλογες ανακλαστικές συνιστώσες να έχουν εκτελέσει πολλαπλές διαδρομές χωρίς να ξεθυμαίνει αμέσως η ενέργειά τους μεταξύ των επιφανειών που περιβάλλουν τον χώρο..
 

Μηνύματα
5.648
Reaction score
9.829
Ακριβώς, δεν προλαβαίνουν να ενταχθούν στη σύνθεση του πεδίου αντήχησης, καθότι η ενέργεια αυτού αποτελείται από σήματα με διάρκεια αρκετή ώστε οι ομόλογες ανακλαστικές συνιστώσες να έχουν εκτελέσει πολλαπλές διαδρομές χωρίς να ξεθυμαίνει αμέσως η ενέργειά τους μεταξύ των επιφανειών που περιβάλλουν τον χώρο..
ωραιο θεμα, ο βασικος λογος που σου κανω συχνα ερωτησεις ειναι οτι οι απαντησεις σου με οδηγουν σε περαιτερω αναζητηση οπως μια ενδιαφερουσα πανεπιστημιακη μελετη ενα τμημα της οποιας παραθετω για παραιτερω συζητηση. Ενα μικρο τμημα προλαβανα διαβασω


,,
Το φαινόμενο της έντασης (loudness)έχει ερευνηθεί στην ψυχοακουστική για περισσότερα από 150 χρόνια.Η ψυχοακουστική είναι μέρος της ψυχοφυσικής
Πρέπει να σημειωθεί ότι η δυναμική στην μουσικη δεν επηρεάζεται μόνο από τις αλλαγές στην σταθμη του ηχου,
αλλά χαρακτηρίζεται και από αλλαγές στη χροιά. Σχεδόν σε ολα τα μουσικα οργανα
ενα πιο δυνατο παιξιμο όχι μόνο οδηγεί σε αύξηση της στάθμης του ήχου,
αλλά ταυτόχρονα αλλάζει και η φασματική δομή του ήχου. Εάν αναπαράγετε δυνατα μουσική ηχογραφημένη η οποία πραγματικά αναπαράγεται αθόρυβα (π.χ.
στο pianissimo) η μουσική εξακολουθεί να γίνεται αντιληπτη εντός ορισμένων ορίων ως χαμηλης εντασης μουσικη. Αυτό ισχύει και αντίστροφα για δυνατή μουσική που παίζεται απαλά.

Ο Katz κατανοεί ως μακροδυναμικα
αλλαγές στην ένταση που συμβαίνουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα (από λίγα δευτερόλεπτα
έως και αρκετά λεπτά).
Αυτές περιλαμβάνουν διαφορές στην ένταση μεταξύ
διάφορων μέρων του τραγουδιού που βοηθούν στη μεταφορά της δομής του τραγουδιού στον ακροατή
να αποσαφηνίσει και να τονίσει σημαντικά σημεία ενός τραγουδιού. Έτσι με την ποπ μουσική
συχνά το ρεφρέν ειναι πιο δυνατό από το στίχο για να χωρίσει τα δύο μέρη και να τονισει το ρεφρεν μουσικα,,
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.040
Reaction score
59.984
ωραιο θεμα, ο βασικος λογος που σου κανω συχνα ερωτησεις ειναι οτι οι απαντησεις σου με οδηγουν σε περαιτερω αναζητηση οπως μια ενδιαφερουσα πανεπιστημιακη μελετη ενα τμημα της οποιας παραθετω για παραιτερω συζητηση. Ενα μικρο τμημα προλαβανα διαβασω


,,
Το φαινόμενο της έντασης (loudness)έχει ερευνηθεί στην ψυχοακουστική για περισσότερα από 150 χρόνια.Η ψυχοακουστική είναι μέρος της ψυχοφυσικής
Πρέπει να σημειωθεί ότι η δυναμική στην μουσικη δεν επηρεάζεται μόνο από τις αλλαγές στην σταθμη του ηχου,
αλλά χαρακτηρίζεται και από αλλαγές στη χροιά. Σχεδόν σε ολα τα μουσικα οργανα
ενα πιο δυνατο παιξιμο όχι μόνο οδηγεί σε αύξηση της στάθμης του ήχου,
αλλά ταυτόχρονα αλλάζει και η φασματική δομή του ήχου. Εάν αναπαράγετε δυνατα μουσική ηχογραφημένη η οποία πραγματικά αναπαράγεται αθόρυβα (π.χ.
στο pianissimo) η μουσική εξακολουθεί να γίνεται αντιληπτη εντός ορισμένων ορίων ως χαμηλης εντασης μουσικη. Αυτό ισχύει και αντίστροφα για δυνατή μουσική που παίζεται απαλά.

Ο Katz κατανοεί ως μακροδυναμικα
αλλαγές στην ένταση που συμβαίνουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα (από λίγα δευτερόλεπτα
έως και αρκετά λεπτά).
Αυτές περιλαμβάνουν διαφορές στην ένταση μεταξύ
διάφορων μέρων του τραγουδιού που βοηθούν στη μεταφορά της δομής του τραγουδιού στον ακροατή
να αποσαφηνίσει και να τονίσει σημαντικά σημεία ενός τραγουδιού. Έτσι με την ποπ μουσική
συχνά το ρεφρέν ειναι πιο δυνατό από το στίχο για να χωρίσει τα δύο μέρη και να τονισει το ρεφρεν μουσικα,,
Καταρχάς το μέγεθος Loudness που αναφέρεις δεν είναι η ένταση του ήχου αλλά η Ακουστότητα ή Ηχηρότητα. Δεν το διορθώνω με πρόθεση να κάνω τον έξυπνο αλλά επειδή υπάρχει σημαντική διαφορά μεταξύ των.

Οι στιγμιαίες και απότομες κορυφώσεις ενέργειας διαρκούν κλάσματα δευτερολέπτου κατά την εξέλιξη των μεταβατικών συμβάντων όπως έχει περιγραφεί στο παρελθόν:

Στο γνωστό νήμα με τα ΄΄καθαρόαιμα΄΄ είχε γίνει επίσης αναφορά στο ενεργειακό περιεχόμενο των σημάτων:

Τα Ψυχοακουστικά δεδομένα υπαγορεύουν ότι τα ίδια τα μεταβατικά συμβάντα έχουν λόγω της πολύ σύντομης διάρκειας αρκετά κατώτερη ακουστότητα σε σχέση με σήματα steady state. Όποτε όμως μεταδίδονται με αποκομμένες τις ενεργειακές τους απολήξεις επειδή το ηχοσύστημα δεν θα μπορούσε να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις κατά τις ραγδαίες ανόδους ενέργειας, τότε το ακουστικό μας σύστημα τείνει ν'αντιλαμβάνεται ευχερέστερα και ολιστικά τις ελλείψεις ως παραμόρφωση. και απώλεια σφρίγους στο αναπαραγόμενο περιεχόμενο.

Είναι ευρέως γνωστή κιόλας η διαφοροποίηση μεταξύ λυχνιακών σταδίων και ημιαγωγικών πάνω στον τρόπο που εκδηλώνουν τέτοια φαινόμενα αποκοπής σε συνάρτηση με την αντίληψη από το ακουστικό μας σύστημα.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.829
Μηνύματα
3.029.705
Members
38.503
Νεότερο μέλος
Panagiotis Pou
Top