Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.686
Reaction score
58.356
Τα ´χω πει ´γω πως το πιο απολαυστκο αποτέλεσμα το έχω όταν ανεβάζω τα ηχεία ταράτσα για πάρτυ… :p (Νταξ´ μπορεί να φταίει λίγο και το ξυδ´:biggrin:)
Κρίμα που με σταματά συχνα η αστυνομία παν´ στο τσακίρ..:rolleyes:
Εσύ και οι... Beatles - σα να λέμε ... ΄΄πετάγεσαι σα σκαθάρι΄΄...:roflmao:
 

Μηνύματα
455
Reaction score
1.569
Το ιδιο ειπα και γω, στα τελευταια δυο jazz festival (2021 + 2022) που ειχα παει και μαλιστα αακριβως για το μπασο. ΔΥΣΤΗΧΩΣ, αυτο που κανει τη διαφορα ειναι οτι παιζουν σε ανοιχτο χωρο και οχι δωματιο.
Γνωστος μου αυτος που τα ειχε στησει, και σε ερωτηση μου αν ειχε βαλει καποιο EQ ή αλλη ρυθμιση για αυτο το αποτελεσμα, η απαντηση ηταν οχι, γιατι εχει ετοιμα preset ο προσεσσορας ο οποιος ομως εκανε 8.000 ευρω.
Ονειρευομουν τα ηχεια τοτε (χωρις τον προσεσορα) τα οποια ηταν αυτα......
https://jblpro.com/products/vtx-f15 και με τα αντιστοιχα σαμπ (εγω θα πηγαινα για τους F12 δορυφορους)

Απιστευτος ηχος για live και μπασο tο die for.
Που να ακουσεις και τα VTX Line array να δεις τι παιζουν, θα σε τρελλανουν, ακομα και σε εσωτερικους χωρους παιζουν περιφημα.

 

platon

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.379
Reaction score
1.436
Άμα κιόλας θα μπορούσε να έχει κάποιο παρηγορητικό χαρακτήρα , ο υποφαινόμενος σε δικούς του χώρους τείνει να μην τοποθετεί sub επί γωνιών , αφενός μεν διότι παίρνει το απαραίτητο κέρδος με άλλες μεθόδους αφετέρου δε προτιμά το σχηματισμό... arrays ανάμεσα στις επιμέρους εμπλεκόμενες μονάδες στη βάση του φάσματος. Εξαίρεση σε αυτό η εγκατάσταση των Tα'us στις γωνίες με αυτά να παίζουν παράλληλα ρόλο υποβαθυφώνου.
Για καντο φραγκοδιφραγκα.................
Αν καταλαβα καλα, array εξωτερικα των ηχειων? ή εσωτερικα αυτων?
Και ποσο μπροστα? ή πισω? απο τα main?
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.176
Reaction score
21.823
Εσύ και οι... Beatles - σα να λέμε ... ΄΄πετάγεσαι σα σκαθάρι΄΄...:roflmao:
Επίσης παλιότερα έκαμα και το ´´τιναγμά´ σαν τον Paul στην αρχή του βίντεο… :rolleyes: :rolleyes:
Τώρα συμβαίνει μόνο τις απόκριες με τα απαραίτητα αξεσουάρ…8-)
 



wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.814
Reaction score
21.694
Παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον την συγκεκριμένη συζήτηση, μήπως καταλάβω (επιτέλους) πως θα καταφέρω να ρυθμίσω τα παρακάτω, ώστε να αποδίδουν σύμφωνα με τις δυνατότητες των αυτιών και του μυαλού μου... View attachment 290184
Welcome back!
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.943
Reaction score
14.753
Καταρχήν χρειάζεσαι ικανούς δορυφόρους, ώστε να μπορούν να χτυπάνε 110 dB στην 3η και 4η οκτάβα, στην θέση ακρόασης. Εκεί έχει το μπιτάδικο μπάσο τις κορυφές, οπότε οι δορυφόροι είναι το πρόβλημα.

Αυτό (110 dB σε 3η και 4η οκτάβα στη θέση ακρόασης) δεν είναι καθόλου εύκολο, και θα χρειαστεί ο δορυφόρος σου να διαθέτει τουλάχιστον 10" γουφερ (μάλλον 12"), να ξέρεις τα σχεδιαγράμματα max SPL και να τα βγάζει αυτά τα νούμερα που θες στην θέση ακρόασης.
Ευγε Χερ Ντοκτορ ακριβως ετσι ειναι τα θκαμ δορυφοριδια;)
Και οχι σαν εναν αλλο Κυριο που εχει κατι περιεργα μεγαφωνα μεσαιων και υψηλων που πεζνε το πολυ 60 ντιμπια Μαλλον λεω πολλα;)
 



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.686
Reaction score
58.356
Για καντο φραγκοδιφραγκα.................
Αν καταλαβα καλα, array εξωτερικα των ηχειων? ή εσωτερικα αυτων?
Και ποσο μπροστα? ή πισω? απο τα main?
Επιδιώκοντας να μη φορτωθεί το παρόν νήμα με μακροσκελείς αναλύσεις σε παραπέμπω σε συνδέσμους του παρελθόντος όπου έχουν παρουσιαστεί πρακτικές εφαρμογές με το σχετικό θεωρητικό σχολιασμό:
Για κλασσικές διατάξεις arrays με αυτόνομα sub :
Εναλλακτική διάταξη array εμπνευσμένη από χρήση σε συναυλίες :

Ως ΄΄κερασάκι΄΄ μια τελειωτική ανάλυση που εξηγεί με κανόνες της Φυσικής γιατί και πώς δύο ή περισσότερες υποβαθύφωνες μονάδες με κομψές διαστάσεις απέχουσες εύλογη απόσταση αναμεταξύ των θα μπορούσαν να συνεργάζονται υπό κατάλληλη συνθήκη για την παροχή αρκετής ωφέλιμης ενέργειας χωρίς έκπτωση σε δυναμικά περιθώρια

1682872565558.png

1682872527097.png


Και στον επόμενο περαιτέρω πρακτική εφαρμογή για το setup των Ta'us - το οποίο σημειωτέον έχει εξελιχθεί και άλλο από τότε με ακόμα απλούστερη διαχείριση σήματος και οριστικό ξεκαθάρισμα λογαριασμών μαζί του σε βαθμό που σκέπτομαι να έκανα ξεχωριστή αναφορά στο νήμα από το παράλληλο Σύμπαν, μολονότι το τρέχον παιγνίδι έχει περάσει σε πίστα με immersive ηχητικά πεδία.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.533
Reaction score
19.489
Τέτοια ερωτήματα τείνουν να συγχέουν το πραγματικό γεγονός με το αναπαραγόμενο από ηχοσύστημα. Το πραγματικό έχει ουσιαστικά άπειρα κανάλια πληροφορίας από κάθε δυνατή κατεύθυνση. Επίσης σε συναυλιακούς χώρους εγκαθίστανται και πρόσθετα ηχεία για να μεταδίδουν τον ήχο από τη σκηνή σε πιο απομακρυσμένους ακροατές με τα ενδεδειγμένα delays για καθεμία εφαρμογή σύμφωνα με την κρίση του υπεύθυνου ηχητικού μηχανικού με διάφορες παραμέτρους σε αυτόν τον τομέα να έχουν αναλυθεί στην "Ανατομία Ακουστικής Χώρων".
Ναι βρε τα γνωρίζω (θεωρητικά) ή μάλλον αναγνωρίζω (σε διαβάζω όσο μπορώ) καθώς να τα γράψω και να τα πώ δεν μπορώ και εξάλλου τα έχεις καλύψει όλα. Το συγκεκριμένο μάλιστα θέμα το έχω διαβάσει, όχι τυχαία χα χα αυτή την φορά, αλλά για κάποιο λόγο βρίσκω πιό ενδιαφέρουσες τις συνθήκες που επικρατούν σε συναυλία αλλά και μουσικούς χώρους και αίθουσες γενικότερα.

Το ερώτημα μου φυσικά είχε σκοπό να καταδείξει με σκωπτικό τρόπο ακριβώς αυτό, ώστε να ηρεμήσει η κατάσταση, και ότι αυτές τις τεράστιες διαφορές που επικρατούν μεταξύ των δύο αυτών συνθηκών, δεν είναι δυνατόν να επιχειρείται κάποιος επιτυχής παραλληλισμός μεταξύ των. Εξάλλου, το ερώτημα περί χτυπήματος του "στομαχιού" (είμαι για Orprazium 😀) δεν οφείλεται ή μπορεί να αποδθεί στις χαμηλές συχνότητες των sub αλλά πιο ψηλά στο φάσμα, όπως έγραψε και ο Ear (εαν και το παραπήγε λίγο "ψηλά" , βαριέμαι να ξαναδιαβάσω τι ; συχνότητες έγραψε) Οπότε και το ερώτημα και η απάντηση δεν σχετίζεται με αυτά τόσο πολύ. Αλλά ότι και να πείς στα sub πάει η συζήτηση χα χα.

Επίσης λακωνικά εκφραζόμενος πλέον κατά απαίτηση ορισμένων οι οποίοι δεν με πολυνοιάζουν, αλλά όταν το λέει ο Νταχαρης ακούω. (αυτό το πόστ εξαιρείται καθώς was begging for explanation, έτσι όλο "παρατηρήσεις" που μου κάνεις 😀).

Γιατί δεν αφήνεις παραγράφους στο ποστ σου ; χα χα

Υ.Γ. Οι Weather Report έμαθα χθές, λέει, ότι ήταν το πρώτο συγκρότημα που με την jazz fusion τους πέρασε στο ευρύ κοινό ακόμη και αυτό της pop το μήνυμα της jazz και μάλιστα με μεγάλη εμπορικότητα και μεγάλες πωλήσεις δίσκων. Ισχύει αυτό ; Ότι ήταν οι πρώτοι ; How cool is that ? Who would have guessed it , τότε. Θές να αυτοκτονήσεις εμπορικά ; Πες ότι παίζεις jazz. Ο κόσμος δεν του αρέσει η jazz (έξω απο τον κύκλο ορισμένων που μιλάνε με καλά λόγια για αυτήν) και οι εταιρίες φυσικά το ξέρανε.
 
Last edited:

Μηνύματα
689
Reaction score
1.298
C2B0548D-B401-4778-BBD1-6FAC0EDD9E79.jpeg

Μπορεί το νήμα να είναι για τα sub αλλά εγώ θα ρωτήσω .
Στη τόνωση από τα 5Khz και πάνω που σε σημείο φτάνει τα 5db γιατί δεν εφαρμόστηκε φίλτρο να μειωθεί ;
 

Μηνύματα
4.023
Reaction score
3.901
View attachment 290358
Μπορεί το νήμα να είναι για τα sub αλλά εγώ θα ρωτήσω .
Στη τόνωση από τα 5Khz και πάνω που σε σημείο φτάνει τα 5db γιατί δεν εφαρμόστηκε φίλτρο να μειωθεί ;
Noμίζω ότι επί τούτου αφέθηκε.
Ο "αέρας" στις υψηλές, κάπως έτσι επιτυγχάνεται.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.472
Reaction score
138.403
Ο "αέρας" στις υψηλές,
Αυτός είναι ο "αέρας" στις υψηλές:

265267_d976dfaf977dcbb234c541824849ebba~4.jpeg


Πέριξ των 10 kHz.


ΥΓ. Η πράσινη γραμμή πάνω στα 80 Φον, μας δείχνει ότι η ισοδύναμη αντιληπτή στάθμη των 80 dB SPL στον 1 χιλιόκυκλο, στους 20 κύκλους ισοδυναμεί με 120 dB SPL.

Δηλαδή, για να το κάνω λιανά, ένας τόνος στα 120 dB SPL στους 20 κύκλους μας ακούγεται ως ίσης στάθμης τόνος, με τη χαλαρή μέση στάθμη ακουστότητας της τυπικής στάθμης αναφοράς.

Άσε τις κορυφές στα 105 dB SPL της στάθμης αναφοράς, για μέση στάθμη μιλάμε.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.686
Reaction score
58.356
Ναι βρε τα γνωρίζω (θεωρητικά) ή μάλλον αναγνωρίζω (σε διαβάζω όσο μπορώ) καθώς να τα γράψω και να τα πώ δεν μπορώ και εξάλλου τα έχεις καλύψει όλα. Το συγκεκριμένο μάλιστα θέμα το έχω διαβάσει, όχι τυχαία χα χα αυτή την φορά, αλλά για κάποιο λόγο βρίσκω πιό ενδιαφέρουσες τις συνθήκες που επικρατούν σε συναυλία αλλά και μουσικούς χώρους και αίθουσες γενικότερα.

Το ερώτημα μου φυσικά είχε σκοπό να καταδείξει με σκωπτικό τρόπο ακριβώς αυτό, ώστε να ηρεμήσει η κατάσταση, και ότι αυτές τις τεράστιες διαφορές που επικρατούν μεταξύ των δύο αυτών συνθηκών, δεν είναι δυνατόν να επιχειρείται κάποιος επιτυχής παραλληλισμός μεταξύ των. Εξάλλου, το ερώτημα περί χτυπήματος του "στομαχιού" (είμαι για Orprazium 😀) δεν οφείλεται ή μπορεί να αποδθεί στις χαμηλές συχνότητες των sub αλλά πιο ψηλά στο φάσμα, όπως έγραψε και ο Ear (εαν και το παραπήγε λίγο "ψηλά" , βαριέμαι να ξαναδιαβάσω τι ; συχνότητες έγραψε) Οπότε και το ερώτημα και η απάντηση δεν σχετίζεται με αυτά τόσο πολύ. Αλλά ότι και να πείς στα sub πάει η συζήτηση χα χα.

Επίσης λακωνικά εκφραζόμενος πλέον κατά απαίτηση ορισμένων οι οποίοι δεν με πολυνοιάζουν, αλλά όταν το λέει ο Νταχαρης ακούω. (αυτό το πόστ εξαιρείται καθώς was begging for explanation, έτσι όλο "παρατηρήσεις" που μου κάνεις 😀).

Γιατί δεν αφήνεις παραγράφους στο ποστ σου ; χα χα

Υ.Γ. Οι Weather Report έμαθα χθές, λέει, ότι ήταν το πρώτο συγκρότημα που με την jazz fusion τους πέρασε στο ευρύ κοινό ακόμη και αυτό της pop το μήνυμα της jazz και μάλιστα με μεγάλη εμπορικότητα και μεγάλες πωλήσεις δίσκων. Ισχύει αυτό ; Ότι ήταν οι πρώτοι ; How cool is that ? Who would have guessed it , τότε. Θές να αυτοκτονήσεις εμπορικά ; Πες ότι παίζεις jazz. Ο κόσμος δεν του αρέσει η jazz (έξω απο τον κύκλο ορισμένων που μιλάνε με καλά λόγια για αυτήν) και οι εταιρίες φυσικά το ξέρανε.
Συγκροτήματα όπως Weather Report, Return to Forever , Mahavishnu Orchestra , Headhunters , Tony Williams Lifetime, κ.α. είχαν ξεπηδήσει με τα ηγετικά τους μέλη συμμετέχοντα στα πρωτοποριακά για την περίοδο 1968-71 album του Miles Davis ο οποίος είχε διακαή πόθο να συγχωνεύσει την Jazz με τα σύγχρονα μουσικά ιδιώματα δίδοντάς της ένα χαρακτήρα που ξέφευγε από τον ακαδημαϊκό για να διεγείρει το ενδιαφέρον σε νέες μερίδες ακροατών.

H δε καριέρα των Weather Report χωρίζεται ουσιαστικά στην εποχή προ και μετά Jaco Pastorious...
View attachment 290358
Μπορεί το νήμα να είναι για τα sub αλλά εγώ θα ρωτήσω .
Στη τόνωση από τα 5Khz και πάνω που σε σημείο φτάνει τα 5db γιατί δεν εφαρμόστηκε φίλτρο να μειωθεί ;
Έχουν εξηγηθεί οι λόγοι σε διάφορες περιστάσεις... Καταρχάς η εφαρμογή φίλτρων EQ δεν πρέπει να στοχεύει σε ολικό σιδέρωμα στην αυθεντική καμπύλη απόκρισης σα ν'αποτελούσε ΄΄Προκρούστεια κλίνη΄΄. Πρέπει επίσης τα κριτήριά της να εξατομικεύονται.

Οι εικονιζόμενες λήψεις έχουν προκύψει με εφαρμογή παραμετρικού EQ μονάχα στις πρώτες οκτάβες και με ήπιες παραμέτρους. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν έγινε η παραμικρή επέμβαση στην αυθεντική κλίση τόνωσης από τα ίδια τα Triton όπως ήταν διευθετημένα για δύο κυρίως λόγους :
Πρώτον, οποιαδήποτε επέμβαση με EQ στις ανώτατες οκτάβες μπορεί να χαλάσει περαιτέρω και σε ενοχλητικό βαθμό την αυθεντική off-axis.

Δεύτερον, έστω και αν η off-axis θα ήταν απολύτως ομοιογενής προς την on-axis , στο συγκεκριμένο χώρο οι τιμές RT πέφτουν σημαντικά στις δύο τελευταίες οκτάβες για το ακουστό φάσμα οπότε αφήνεται απείρακτη η αυθεντική τόνωση σε αντισταθμιστικό πλαίσιο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.472
Reaction score
138.403
Ακόμα και το ανάποδο θα ήταν δόκιμο, να έδινες τόνωση με EQ εκεί ψηλά, όπου οι μετρήσιμοι χρόνοι αντήχησης έχουν πτωτική τιμή, δηλαδή η ισοστάθμιση θα πρέπει να προσαρμόζεται αντιστρόφως ανάλογα του σχεδιαγράμματος RT 60, χωρίς να κάνουμε τα κλειστά μάτια σ'αυτο, προς όφελος μιας τυπικής πτωτικής καμπύλης ταργκετ κερβ που "αρέσει στο μάτι".

Βεβαίως, επειδή πολλοί οικιακοί χώροι εμφανίζουν μια πτώση του RT στο άνω άκρο του φάσματος (την ευθύνη φέρουν τυπικά κάτι χαλιά και κουρτίνες), πολλοί κατασκευαστές ηχείων δίνουν (σοφά) μια τόνωση της απόκρισης των προϊόντων τους εκεί πάνω. 🤪





🔪🗡🔪🗡🔪🗡🔪🗡🔪🗡🔪🗡🔪

ΥΓ. Πέριξ των 10 kHz, για κάποιο λόγο είμαστε λίγο κουφοί ως είδος, ενώ στην πρώτη οκτάβα είμαστε κουφοί κανονικά και με το νόμο.

Αυτή η λεπτομέρεια, καλό είναι να είναι γνωστή, διότι οι χρήσιμες max SPL στάθμες που θα ζητήσουμε από τους δορυφόρους, πιθανώς να έχουν ένα "θεματάκι" να βγουν κι εκεί πάνω:

408599_5b33c67310bbd8c0b9970d23f2895414~2.jpg


Screenshot_20230421-230046.png


Screenshot_20230421-223349~2.png


Genelec-8351A-Studiomonitor-Messungen3 (1).jpg


Μαχαίρι 🗡🔪🗡🔪🗡 κόβουν πολλά ηχεία εκεί πάνω, δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα, και το max SPL διάγραμμα, όπως έχω ξαναπεί, είναι σημαντικό εργαλείο για χτίσιμο ενός σεταπ. 😎


ΥΓ. 2 🤪😜😘
Όσο σας δείχνω και σας ξαναδειχνω σχεδιαγράμματα max SPL, κι όσο καταλαβαίνετε περισσότερα πράγματα από αυτό, τόσο περισσότερο θα εκτιμήσετε αυτό του ...310. 😎
 
Last edited:

Μηνύματα
689
Reaction score
1.298
Μάλιστα , ενδιαφέρουσες πληροφορίες , πρέπει μάλλον να αναθεωρήσω αρκετά πράγματα .
Έως τώρα είχα ως αυτοσκοπό την κατωφερή καμπύλη 20h - 20Κhz.

Η αλήθεια είναι ότι ακούγεται θαμπό το σύστημα μετά την εφαρμογή των φίλτρων του Dirac , τουλάχιστον στα 70-85db που ακούω μουσική στο διαμέρισμα .
To άκουγα και εγώ , μου το είπε και άνθρωπος από εδώ μέσα που γνωρίζει πολλά όταν έτυχε να το ακούσει για λίγο .
Η συγκεκριμένη μέτρηση είναι μία και μόνο αυτό που ακούω εγώ στην mlp .
To dirac μέτρησε εκεί και στις υπόλοιπες γνωστές θέσεις με περίπου 35 εκ απόσταση μεταξύ τους .

Dirac On Off.jpg
 
Last edited:


Μηνύματα
689
Reaction score
1.298
Μην πειράζετε πολύ τις καμπύλες πάνω από τα 500Hz.
Θέλω δε θέλω , τα συγκεκριμένα στο crossover επιβάλλεται να τα ισιώσω . Μέχρι τα 2Khz είναι ok να βάλω τις κουρτίνες ;
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.015
Μηνύματα
2.959.164
Members
38.276
Νεότερο μέλος
mikepan
Top