- Μηνύματα
- 17.686
- Reaction score
- 58.356
cangaroo
επειδη βλεπω πως δεν διαβαζεις τα εξαιρετικα κειμενα που εχουν γραφτει εδω μεσα διαβασε τουλαχιστον 2 λεπτα αυτο για να μην γραφεις χαζομαρες.
If you think about most room setups, the most practical location when you want four subwoofers is to put one in each corner of the room. This can work incredibly well and will give you very even and impactful bass response for all of your seats. Ideally you will want a surround sound processor or receiver that can individually calibrate four subwoofers for this type of set up, but at a minimum you will want one that allows you to calibrate two independent subwoofers which you would set up as your front two and back two.
Four subs evens out the bass distribution so well, that if you have a surround processor with sub calibration, in most cases you really will not need to worry about doing the subwoofer crawl or fine tuning of the placement as we discussed for one and two subwoofers.
Καλο θα ειναι να προσεχετε πως μιλατε ! Εγω μιλησα για συναυλιες, δεν μιλησα για home cinema. Ο κυριος ανεφερε για ηχο συναυλιας για αυτο και απαντησα. Ειναι διαφορετικα στησιματα για Home cinema και ειδικα για μεγαλους χωρους (κινηματογραφους κλπ που μπαινουν καμποσα subs) και εντελως αλλο το στησιμο μιας συναυλιας.
Διαβαστε λοιπον τα pdf σας και να προσεχετε πως μιλατε. Εχω στησει δεκαδες μαγαζια με πολλα subs, σε PA εχω παιξει μεταξυ αλλων τους Boney M. απο τους οποιους δεχτηκα συγχαρητηρια για τον ηχο.
Συνεχιστε το διαβασμα !
Καταρχάς να κρατάμε υπ'όψιν ότι οποιαδήποτε επιχειρηματολογία υποβαθμίζει την ισχύ της από τη στιγμή που οι συνομιλητές αρχίζουν να εκφράζονται περιφρονητικά ο ένας για τον άλλον...Δεν ξέρω για τα άλλα, αλλά για την κονσόλα μια χαρά τα λέει. Και λίγα λέει.
Αύριο θα τα ξεκαθαρίσει όλα ο Bhutia.
¨Εχουμε και την υπερεσία των πιστοποιήσεων ...που δεν λέει τίποτε. Τσάμπα τα χρήματα προπληρωμής για την πιστοποίηση μου. Να αλλάξει ο αντιπρόεδρος.
Ο υποφαινόμενος είναι ερασιτέχνης μελετητής σε θέματα ηχητικής αναπαραγωγής κι εγκαταστάσεων. Δεν είναι επαγγελματίας ηχητικός μηχανικός και θεωρεί πιθανότερο να μην τα κατάφερνε τόσο καλά άμα κάποιος του ανέθετε την ηχητική επιμέλεια μιας συναυλίας με αποστολή να τη διευθετούσε εντός μιας ή δύο ημερών με τις γνώσεις του και μόνο χωρίς την εξίσου απαραίτητη πείρα που αποκτάται με την επαγγελματική τριβή προς συγκεκριμένο αντικείμενο.Ακόμα και στους δικούς του οικιακούς χώρους χρειάστηκε κάποιος χρόνος για να τελειοποιήσει την απόδοση σε βαθμό που θα θεωρούσε ικανοποιητικό.
Με τις θεωρητικές γνώσεις μπορώ να σχολιάσω εν συντομία τα εξής :
- Οι αμοιβαίες ακυρώσεις που θα υφίστανται σε οποιαδήποτε εφαρμογή πολλαπλών sub σκοπός είναι να ελεγχθούν και να χειραγωγηθούν με κατάλληλους τρόπους... Τέτοια αποστολή θ'αναλαμβάνουν οι κεντρικοί DSP επεξεργαστές στα διάφορα setup, δεν θα έπαιζαν τόσο καλά τα sub από μόνα τους όσο σφριγηλή και να προέκυπτε η ενέργεια στη ζώνη ευθύνης των. Είναι μισή αλήθεια από τη μια ν'αναφέρουμε σκέτα πως θα προκύπτουν ακυρώσεις και από την άλλη να λέμε σκέτα ότι no problem με μια τετράδα - ή ... οκτάδα - sub θα έχουμε ΄΄καθαρίσει΄΄ στο δικό μας χώρο και setup.
- Σε συναυλιακές εφαρμογές ζητείται από τον συνδυασμό των PA sub όχι μόνο ομαλότητα απόκρισης αλλά καλός συγχρονισμός προς τα main array για διάφορες θέσεις επί του ακροατηρίου - αφού οι αποστάσεις μεγαλώνουν ανάμεσα στους αντίστοιχους τόπους ακροατών - κι επιπλέον κατάλληλη διασπορά εντός προβλεπόμενου εύρους. Μας είναι άχρηστη η ενέργεια χαμηλών άμα μεταδιδόταν προς κάθε δυνατή κατεύθυνση.
Τα array καρδιοειδούς εκπομπής χαμηλών είναι πολύ χρήσιμα και διαδεδομένα αφού με τις κατάλληλες παραμέτρους στο χρονισμό μεταξύ των επιμέρους sub τεμαχίων χειραγωγούν τις αμοιβαίες ακυρώσεις ώστε να προκύπτει ικανή ενέργεια εντός συγκεκριμένου ορίου διασποράς προς το ακροατήριο.
How to correctly position multiple Subwoofers for Cardioid Deployment - Live Sound
Subwoofers’ cardioid deployments are very useful in a myriad of different production events and fixed installation applications. The question is: how to correctly position such a subwoofer array to get the best possible cardioid performance?
blogs.qsc.com
Επισημαίνεται ότι τα διάφορα πρότυπα τοποθέτησης όπως έχουν συσταθεί από τις μελέτες του Welti δια λογαριασμό της Harman ισχύουν σε ικανοποιητικό βαθμό για τέλεια παραλληλεπίπεδα δωμάτια με γωνίες ελεύθερες για εγκατάσταση ηχειακών πηγών και χωρίς διαρροές ενέργειας προς γειτονικούς χώρους. Όποιο δωμάτιο με εγκατεστημένο setup δεν ακολουθεί απολύτως τέτοιες συνθήκες μπορεί να χρειάζεται περαιτέρω διερεύνηση με παραλλαγές στην τοποθέτηση και αφετηρία δεδομένα όπως τα περιεχόμενα στους παρακάτω συνδέσμους :
Σ'ένα τέτοιο πλαίσιο πρόσθετος παράγοντας ειδικά για οικιακούς χώρους είναι η εξέταση του χρονισμού πρώτα ανάμεσα στα επιμέρους τεμάχια sub και ακολούθως ως προς το σύνολο των sub με τα main. Επειδή οι πρώτες οκτάβες αντιστοιχούν σε πολύ μεγάλα μήκη κύματος ο συγχρονισμός προς τα main δεν γίνεται ν'αφορούσε σε ολόκληρη τη ζώνη χαμηλών αλλά σε μια χονδρική ζώνη κροσαρίσματος, συνήθως 60-85 Hz.
Προτού όμως να φτάναμε εκεί γίνεται να πειράξουμε λίγο την πολικότητα και τον χρονισμό ανάμεσα στις επιμέρους μονάδες sub κατά τρόπον ώστε να εξομαλυνόταν περαιτέρω η απόκριση στη δική τους ζώνη ευθύνης, όπως θα φανερώνεται από την αντίστοιχη παράσταση spectrogram. Μια τέτοια μέθοδος αποτελεί τμήμα στην αποκαλούμενη ιδιορρυθμική ισοστάθμιση (Modal Equalization).
Έχω κιόλας κατορθώσει ο ίδιος να μη χρειαζόταν το παραμικρό φίλτρο παραμετρικού EQ στις πρώτες οκτάβες απλά και μόνο διαρρυθμίζοντας τον χρονισμό αναμεταξύ των sub και ακολούθως του συνόλου προς τα main ηχεία.
Γι αυτό στην περίπτωση λιγότερο εξελιγμένων κεντρικών επεξεργαστών δεν πρέπει απλώς να εισάγονται στο λογισμικό τιμές delays βασισμένες αποκλειστικά στις αποστάσεις καθενός τεμαχίου sub ή και τις δηλωμένες για το ενδογενές delay από κατασκευαστές sub αλλά να χρησιμοποιούμε εργαλεία όπως το Bass Alignment Tool του REW το οποίο λειτουργεί αξιόπιστα στις περισσότερες περιπτώσεις... Εννοείται ότι στην περίπτωση εξελιγμένων επεξεργαστών τύπου Trinnov τέτοιες λειτουργίες πρέπει να έχουν προβλεφθεί στους εμπλεκόμενους αλγορίθμους , αλλιώς τζάμπα θα πήγαιναν τα 16 ή 32 Altitude.
Ας βάλουμε εν τω μεταξύ και τον σχετικό λόγο αντίρρησης :
- Δεν χρειάζομαι πολλαπλά sub και ιδίως επί γωνιών αφού προκύπτουν αμοιβαίες ακυρώσεις και ούτε θέλω να έκανα το δωμάτιό μου nightclub...
Καλώς ή κακώς όσοι παραδοσιακοί χομπίστες έχουν αραδιάσει μεγαλύτερα ή μικρότερα main και αναλόγως τεράστια sub στις δύο γωνίες πίσω από τα main να βαράνε συμπληρώνοντας την κάτω απόκριση χωρίς κατάλληλο χρονισμό και μελέτη ως προς τις πολικότητες εκπομπής ή φίλτρα EQ είναι κατά βάθος αξιολύπητοι επειδή στις περισσότερες περιπτώσεις θα έχουν χαμηλές αλλά θα είναι... σα να μην έχουν. Όσο δε υψηλότερα θα κείται η ζώνη στο ακουστικό κροσάρισμα... τόσο το χειρότερον.
Άμα κιόλας θα μπορούσε να έχει κάποιο παρηγορητικό χαρακτήρα , ο υποφαινόμενος σε δικούς του χώρους τείνει να μην τοποθετεί sub επί γωνιών , αφενός μεν διότι παίρνει το απαραίτητο κέρδος με άλλες μεθόδους αφετέρου δε προτιμά το σχηματισμό... arrays ανάμεσα στις επιμέρους εμπλεκόμενες μονάδες στη βάση του φάσματος. Εξαίρεση σε αυτό η εγκατάσταση των Tα'us στις γωνίες με αυτά να παίζουν παράλληλα ρόλο υποβαθυφώνου.
Last edited: