Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.686
Reaction score
58.356
cangaroo
επειδη βλεπω πως δεν διαβαζεις τα εξαιρετικα κειμενα που εχουν γραφτει εδω μεσα διαβασε τουλαχιστον 2 λεπτα αυτο για να μην γραφεις χαζομαρες.


If you think about most room setups, the most practical location when you want four subwoofers is to put one in each corner of the room. This can work incredibly well and will give you very even and impactful bass response for all of your seats. Ideally you will want a surround sound processor or receiver that can individually calibrate four subwoofers for this type of set up, but at a minimum you will want one that allows you to calibrate two independent subwoofers which you would set up as your front two and back two.

Four subs evens out the bass distribution so well, that if you have a surround processor with sub calibration, in most cases you really will not need to worry about doing the subwoofer crawl or fine tuning of the placement as we discussed for one and two subwoofers.
Καλο θα ειναι να προσεχετε πως μιλατε ! Εγω μιλησα για συναυλιες, δεν μιλησα για home cinema. Ο κυριος ανεφερε για ηχο συναυλιας για αυτο και απαντησα. Ειναι διαφορετικα στησιματα για Home cinema και ειδικα για μεγαλους χωρους (κινηματογραφους κλπ που μπαινουν καμποσα subs) και εντελως αλλο το στησιμο μιας συναυλιας.

Διαβαστε λοιπον τα pdf σας και να προσεχετε πως μιλατε. Εχω στησει δεκαδες μαγαζια με πολλα subs, σε PA εχω παιξει μεταξυ αλλων τους Boney M. απο τους οποιους δεχτηκα συγχαρητηρια για τον ηχο.

Συνεχιστε το διαβασμα !
Δεν ξέρω για τα άλλα, αλλά για την κονσόλα μια χαρά τα λέει. Και λίγα λέει. 🙂

Αύριο θα τα ξεκαθαρίσει όλα ο Bhutia.

¨Εχουμε και την υπερεσία των πιστοποιήσεων ...που δεν λέει τίποτε. Τσάμπα τα χρήματα προπληρωμής για την πιστοποίηση μου. Να αλλάξει ο αντιπρόεδρος. 😀 😍
Καταρχάς να κρατάμε υπ'όψιν ότι οποιαδήποτε επιχειρηματολογία υποβαθμίζει την ισχύ της από τη στιγμή που οι συνομιλητές αρχίζουν να εκφράζονται περιφρονητικά ο ένας για τον άλλον...

Ο υποφαινόμενος είναι ερασιτέχνης μελετητής σε θέματα ηχητικής αναπαραγωγής κι εγκαταστάσεων. Δεν είναι επαγγελματίας ηχητικός μηχανικός και θεωρεί πιθανότερο να μην τα κατάφερνε τόσο καλά άμα κάποιος του ανέθετε την ηχητική επιμέλεια μιας συναυλίας με αποστολή να τη διευθετούσε εντός μιας ή δύο ημερών με τις γνώσεις του και μόνο χωρίς την εξίσου απαραίτητη πείρα που αποκτάται με την επαγγελματική τριβή προς συγκεκριμένο αντικείμενο.Ακόμα και στους δικούς του οικιακούς χώρους χρειάστηκε κάποιος χρόνος για να τελειοποιήσει την απόδοση σε βαθμό που θα θεωρούσε ικανοποιητικό.

Με τις θεωρητικές γνώσεις μπορώ να σχολιάσω εν συντομία τα εξής :

- Οι αμοιβαίες ακυρώσεις που θα υφίστανται σε οποιαδήποτε εφαρμογή πολλαπλών sub σκοπός είναι να ελεγχθούν και να χειραγωγηθούν με κατάλληλους τρόπους... Τέτοια αποστολή θ'αναλαμβάνουν οι κεντρικοί DSP επεξεργαστές στα διάφορα setup, δεν θα έπαιζαν τόσο καλά τα sub από μόνα τους όσο σφριγηλή και να προέκυπτε η ενέργεια στη ζώνη ευθύνης των. Είναι μισή αλήθεια από τη μια ν'αναφέρουμε σκέτα πως θα προκύπτουν ακυρώσεις και από την άλλη να λέμε σκέτα ότι no problem με μια τετράδα - ή ... οκτάδα - sub θα έχουμε ΄΄καθαρίσει΄΄ στο δικό μας χώρο και setup.

- Σε συναυλιακές εφαρμογές ζητείται από τον συνδυασμό των PA sub όχι μόνο ομαλότητα απόκρισης αλλά καλός συγχρονισμός προς τα main array για διάφορες θέσεις επί του ακροατηρίου - αφού οι αποστάσεις μεγαλώνουν ανάμεσα στους αντίστοιχους τόπους ακροατών - κι επιπλέον κατάλληλη διασπορά εντός προβλεπόμενου εύρους. Μας είναι άχρηστη η ενέργεια χαμηλών άμα μεταδιδόταν προς κάθε δυνατή κατεύθυνση.

Τα array καρδιοειδούς εκπομπής χαμηλών είναι πολύ χρήσιμα και διαδεδομένα αφού με τις κατάλληλες παραμέτρους στο χρονισμό μεταξύ των επιμέρους sub τεμαχίων χειραγωγούν τις αμοιβαίες ακυρώσεις ώστε να προκύπτει ικανή ενέργεια εντός συγκεκριμένου ορίου διασποράς προς το ακροατήριο.
- Σε οικιακούς χώρους έχουμε ν'αντιμετωπίσουμε και την εξομάλυνση ιδιορρυθμών δωματίου καθώς και υποχωρήσεων από φαινόμενα boundaries. Οι αναπόφευκτες ακυρώσεις εδώ θα πρέπει να χειραγωγηθούν όχι τόσο για την προσαρμογή της διασποράς όσο για την εξουδετέρωση συγκεκριμένων συνιστωσών με τις συνοδές μεταπτώσεις από τα προαναφερθέντα φαινόμενα.

Επισημαίνεται ότι τα διάφορα πρότυπα τοποθέτησης όπως έχουν συσταθεί από τις μελέτες του Welti δια λογαριασμό της Harman ισχύουν σε ικανοποιητικό βαθμό για τέλεια παραλληλεπίπεδα δωμάτια με γωνίες ελεύθερες για εγκατάσταση ηχειακών πηγών και χωρίς διαρροές ενέργειας προς γειτονικούς χώρους. Όποιο δωμάτιο με εγκατεστημένο setup δεν ακολουθεί απολύτως τέτοιες συνθήκες μπορεί να χρειάζεται περαιτέρω διερεύνηση με παραλλαγές στην τοποθέτηση και αφετηρία δεδομένα όπως τα περιεχόμενα στους παρακάτω συνδέσμους :



Σ'ένα τέτοιο πλαίσιο πρόσθετος παράγοντας ειδικά για οικιακούς χώρους είναι η εξέταση του χρονισμού πρώτα ανάμεσα στα επιμέρους τεμάχια sub και ακολούθως ως προς το σύνολο των sub με τα main. Επειδή οι πρώτες οκτάβες αντιστοιχούν σε πολύ μεγάλα μήκη κύματος ο συγχρονισμός προς τα main δεν γίνεται ν'αφορούσε σε ολόκληρη τη ζώνη χαμηλών αλλά σε μια χονδρική ζώνη κροσαρίσματος, συνήθως 60-85 Hz.

Προτού όμως να φτάναμε εκεί γίνεται να πειράξουμε λίγο την πολικότητα και τον χρονισμό ανάμεσα στις επιμέρους μονάδες sub κατά τρόπον ώστε να εξομαλυνόταν περαιτέρω η απόκριση στη δική τους ζώνη ευθύνης, όπως θα φανερώνεται από την αντίστοιχη παράσταση spectrogram. Μια τέτοια μέθοδος αποτελεί τμήμα στην αποκαλούμενη ιδιορρυθμική ισοστάθμιση (Modal Equalization).
Έχω κιόλας κατορθώσει ο ίδιος να μη χρειαζόταν το παραμικρό φίλτρο παραμετρικού EQ στις πρώτες οκτάβες απλά και μόνο διαρρυθμίζοντας τον χρονισμό αναμεταξύ των sub και ακολούθως του συνόλου προς τα main ηχεία.

Γι αυτό στην περίπτωση λιγότερο εξελιγμένων κεντρικών επεξεργαστών δεν πρέπει απλώς να εισάγονται στο λογισμικό τιμές delays βασισμένες αποκλειστικά στις αποστάσεις καθενός τεμαχίου sub ή και τις δηλωμένες για το ενδογενές delay από κατασκευαστές sub αλλά να χρησιμοποιούμε εργαλεία όπως το Bass Alignment Tool του REW το οποίο λειτουργεί αξιόπιστα στις περισσότερες περιπτώσεις... Εννοείται ότι στην περίπτωση εξελιγμένων επεξεργαστών τύπου Trinnov τέτοιες λειτουργίες πρέπει να έχουν προβλεφθεί στους εμπλεκόμενους αλγορίθμους , αλλιώς τζάμπα θα πήγαιναν τα 16 ή 32 Altitude.

Ας βάλουμε εν τω μεταξύ και τον σχετικό λόγο αντίρρησης :
- Δεν χρειάζομαι πολλαπλά sub και ιδίως επί γωνιών αφού προκύπτουν αμοιβαίες ακυρώσεις και ούτε θέλω να έκανα το δωμάτιό μου nightclub...
Καλώς ή κακώς όσοι παραδοσιακοί χομπίστες έχουν αραδιάσει μεγαλύτερα ή μικρότερα main και αναλόγως τεράστια sub στις δύο γωνίες πίσω από τα main να βαράνε συμπληρώνοντας την κάτω απόκριση χωρίς κατάλληλο χρονισμό και μελέτη ως προς τις πολικότητες εκπομπής ή φίλτρα EQ είναι κατά βάθος αξιολύπητοι επειδή στις περισσότερες περιπτώσεις θα έχουν χαμηλές αλλά θα είναι... σα να μην έχουν. Όσο δε υψηλότερα θα κείται η ζώνη στο ακουστικό κροσάρισμα... τόσο το χειρότερον. :sneaky:

Άμα κιόλας θα μπορούσε να έχει κάποιο παρηγορητικό χαρακτήρα , ο υποφαινόμενος σε δικούς του χώρους τείνει να μην τοποθετεί sub επί γωνιών , αφενός μεν διότι παίρνει το απαραίτητο κέρδος με άλλες μεθόδους αφετέρου δε προτιμά το σχηματισμό... arrays ανάμεσα στις επιμέρους εμπλεκόμενες μονάδες στη βάση του φάσματος. Εξαίρεση σε αυτό η εγκατάσταση των Tα'us στις γωνίες με αυτά να παίζουν παράλληλα ρόλο υποβαθυφώνου.
 
Last edited:

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
39.177
Reaction score
79.985
1. Ουκ εν τω πολλω το ευ !
2. Γιατι ομως μου το λετε ? Σας ρωτησα ? Βαλτε και στα κεραμυδια σας, δεν με νοιαζει.
1. στις χαμηλές συχνότητες ισχύει το ακριβώς αντίστροφο
2. Ξερς άνθρωπε...εδώ είναι νήμα....δεν είναι πμ....ότι γράφουμε δεν απευθύνεται...κ δεν απαιτεί απάντηση από σένα....όπως λχ ατό που ανέφερα στον ΕΑΡ και πετάχτηκες σαν κατσαρίδα να σχολιάσεις επιθετικά


Δεν γνωριζα τι συστημα ειχε ο ανθρωπος, ρωτησε και εγω του ειπα την γνωμη μου, του ανεφερα και μερικα πραγματα για τα συστηματα που παιζουν στις συναυλιες μιας και του αρεσε ο ηχος τους οπως ειπε.
πάμε πάλι....δεν του είπες τίποτα επί της ουσίας...αναφέρθηκες αερολογώντας για PA στήσιμο για live stage.....για αναπαραγωγή στο σπίτι ..για watt ανάλογα των εντάσεων :headbang: ....
μήλα με πορτοκάλια....κλπ κλπ

Γιατι δεν του λετε και εσεις την δικη σας σαν πιο 'ειδικοι' ?
γιατί του την είπες εσύ? ο ειδικός με τα 45 χρόνια εμπειρίας? μίλησες για κάτι συγκεκριμένο κ δεν το προσέξαμε?

εξάλλου ρητορικό ήταν το ερώτημα....
την ξέρει την απάντηση και ο ίδιος.....
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.472
Reaction score
138.403
Πολυκάναλα στήνουν στa live συχνά ? 😀
Όσοι ξέρουν, και μπορούν, ναι.

Πινκ Φλόιντ πολυκάναλο (ιμερσιβ) λάιβ είχα παρακολουθήσει στην Αθήνα προ αμνημονεύτων ετών.

Σε λίγο καιρό οι Αθηναίοι θα έχουν την ευκαιρία να ακούσουν με ιμερσιβ τους κραφτγουερκ λαιβ στον τόπο τους.

Πριν λίγο καιρό έπαιζε λάιβ ο Ζαν Μισέλ Ζαρ στη Γαλλία, εννοείται ιμερσιβ.

Τα λάιβ βέβαια, μπορούν να είναι και χωρίς ηχεία, απλώς να παίζουν μουσικά όργανα, οπότε το αποτέλεσμα είναι πάντοτε ιμερσιβ.

Στο σπίτι, στην οικιακή αναπαραγωγή, ο μόνος τρόπος να αναπαραξεις την εμπειρία από μια φορά που πήγες σε λάιβ, είναι με ιμερσιβ.



ΥΓ. Σε όλα τα ανωτέρω παραδείγματα λάιβ, με ενισχυτές και ηχεία για τον κόσμο, είναι απολύτως βέβαιο πως δεν συμμετείχαν στον εξοπλισμό που χρησιμοποιήθηκε (κι ούτε πρόκειται) ενισχυτικά λυχνίας και δη SET. 🤪😜😁
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.472
Reaction score
138.403
Σε ένα οικιακό χώρο αναπαραγωγής, οι ακυρώσεις που είναι βέβαιον πως θα υπάρξουν, θα είναι στα μπάσα και προέρχονται από τα τοιχωματικά όρια στα οποία προσπίπτει η ακτινοβολία από τα "my precious mpientamplegiou" και γυρνά πίσω και προκαλεί κάτι ακυρωσάρες "ΝΑ" με το συμπάθιο (και βοήθειά σας), με εύρος έως και πάνω από 15 ντεσιμπέλ (κάτι βυθίσεις ΝΑ με το συμπάθιο και βοήθειά σας) κι όλα αυτά τα παθαίνετε επειδή δε βάζετε σαμπ (δηλαδή τα θέλει ο κ@λος σας, βοήθειά σας, τα ΝΑ με το συμπάθιο).

Βάζω στοίχημα ότι σκατά θέλετε, πως σε οποιοδήποτε γμημένο κ@λοδωμάτιο (βοήθειά σας) εάν χώσω στις 4 γωνίες από ένα σαμπ, και παίξω μερικά λεπτά με ντιρακ, ακυρώσεις δε θα δείτε στο φάσμα, θα λάμπει το μπάσο στην MLP σα τη φαλάκρα του Γκουσγκούνη.

Ομοίως δε θα δείτε ακυρώσεις εάν βάλω 8 σαμπ σε οποιοδήποτε βοήθειά σας κ@λοδωματιο, στις 8 γωνίες του δωματίου, στις 4 πάνω και στις 4 κάτω.

Επίσης βάζω στοίχημα, πως σε οποιοδήποτε δωμάτιο χωρίς σαμπ, αν έρθω με ένα μικρόφωνο, θα κλάψετε βλέποντας τις ΝΑ κάτι ακυρωσαρες επειδή τα θέλει ο κ@λος σας.

Φιλικά πάντα, αγάπη μόνο, τα χόμπι μας ενώνουν και τέτοια. Πις.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.686
Reaction score
58.356

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.472
Reaction score
138.403
Άμα κιόλας θα μπορούσε να έχει κάποιο παρηγορητικό χαρακτήρα , ο υποφαινόμενος σε δικούς του χώρους τείνει να μην τοποθετεί sub επί γωνιών
Καθόλου παρηγορητικό, ούτε καν πλησιάζει τον πικρό καφέ σε κηδεία.

Εσύ, όπως κι άλλοι "προχώ" χομπίστες, δεν επιθυμείς το boundary gain που προσφέρουν οι γωνίες, διότι τίποτα δεν είναι δωρεάν σ'αυτη τη ζωή (ιδίως η γνώση κι οι γκόμενες).

Διότι το δωρεάν gain που όντως φαντάζει (και είναι) πολύτιμο, έρχεται χεράκι χεράκι με παρατράγουδα, όπως κι η γκόμενα που παντρεύεσαι έρχεται πακέτο με μια "πεθερά", κι η καλύτερη όψη της πεθεράς είναι αυτή της τούρτας (παγωμένη κι ακίνητη).



ΥΓ.
Αφιερωμένο στον EAR
Η τρινοβ έχει εξελίξει σοφτγουερικά σε βαθμό κακουργήματος το αγαπημένο της Νιούμαν τύπο υλοποίησης αρέι (πλέιν γουέιβ αρέι) προσδίδοντας μάλιστα περαιτέρω κατευθυντικότητα στην πορεία των κυμάτων διάδοσης, ώστε τρόπον τινά να ομοιάζει με καρδιοειδη μπάσο στενού λοβού, άκουσον άκουσον άκουσον δηλαδή. Του σατανά.

Κι άλλα σαμπ θα πρέπει να πάρω. Τι α κάεις; Α κατς α μαλώεις;



ΥΓ. 2. Παρηγορητικό για μένα, είναι το γεγονός ότι τα σαμπ της Νιούμαν δεν τα έχω τοποθετημένα όχι μόνον σε γωνίες, αλλά ούτε καν κοντά σε πλαϊνό τοίχο.
Λιγότερο παρηγορητικό είναι για μένα πως τα σαμπ της τζενελεκ δε τα έχω σε γωνίες του δωματίου, αλλά πλησίον ενός τοίχου μόνον.



ΥΓ. .3. Ο νταποστ, σε κάθε περίπτωση, κερδαει, ούτε γωνίες, ούτε τοίχους, ούτε καν καμπίνες δεν έχουν τα σαμπ του.
Άρχοντας.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.686
Reaction score
58.356
Καθόλου παρηγορητικό, ούτε καν πλησιάζει τον πικρό καφέ σε κηδεία.

Εσύ, όπως κι άλλοι "προχώ" χομπίστες, δεν επιθυμείς το boundary gain που προσφέρουν οι γωνίες, διότι τίποτα δεν είναι δωρεάν σ'αυτη τη ζωή (ιδίως η γνώση κι οι γκόμενες).

Διότι το δωρεάν gain που όντως φαντάζει (και είναι) πολύτιμο, έρχεται χεράκι χεράκι με παρατράγουδα, όπως κι η γκόμενα που παντρεύεσαι έρχεται πακέτο με μια "πεθερά", κι η καλύτερη όψη της πεθεράς είναι αυτή της τούρτας (παγωμένη κι ακίνητη).
Πράγματι στη γωνία το sub ενισχύει το σύνολο των ιδιορρυθμών υπό συγκεκριμένη πολικότητα για όλες τις συνιστώσες... Άμα δεν έχουμε τρόπο αμοιβαίας εξουδετέρωσης για τις ανεπιθύμητες διεγέρσεις η επιπλέον στάθμη έρχεται με ΄΄αβαρίες΄΄. Σημειωτέον ότι η αλόγιστη χρήση παραμετρικού EQ έστω και αποκλειστικά με αρνητικά gain όχι μόνο θα περιορίζει τα δυναμικά περιθώρια στο setup αλλά θ'ακούγεται και αφύσικα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.472
Reaction score
138.403
η επιπλέον στάθμη έρχεται με ΄΄αβαρίες΄΄.
Ναι, έτσι είναι.

Η ισχυρή ενίσχυση (εξ'αιτιας boundary gain) σε συγκεκριμένες συχνότητες στο φάσμα των σαμπ, θα απαιτήσει αρνητικό gain στην ισοστάθμιση αυτών, με αποτέλεσμα να ακούς τοίχο κι όχι μεγάφωνο, και εις βάρος της κρουστικής.

Βεβαίως δεν τίθεται κανένα θέμα ακύρωσης.😂
Ούτε ίχνος θέματος τέτοιου.😎
Δερ ιζ νόου σπουν.😎

Ακυρώσεις στα σαμπ έχουμε μόνον με απομακρυσμένα οπίσθια τοιχωματικά όρια, άνω των 30/50cm. Βασικές αρχές:

1585035376998.png


Μόνον θέμα μεγάλης ενίσχυσης τίθεται στις γωνιές, που είναι "θέμα" εάν και επειδή δεν είναι ομοιόμορφη η ενίσχυση σε όλο το φάσμα, και ομοίως "γρήγορη" με την άμεση του μεγαφώνου. Επιπλέον καημός, η τυχόν σύμπτωση αυτής με ιδιορρυθμό του δωματίου, φαινόμενο που κυρίως τυγχάνει σε συντονισμούς οπής ανάκλασης χαμηλών, που έχουν μια κ@βλα να βρίσκουν τον ιδιοσυντονισμό του ύψους.

Ωστόσο, παραμένει σωστή η τοποθέτηση των σαμπ σε γωνίες (είναι η μία από τις 2 ενδεδειγμένες τοποθετήσεις και κατά το χαρμαν ευαγγέλιο σε οικιακούς χώρους) και εκτός από σωστή είναι και αναγκαία σε πλείστες των περιπτώσεων, όπου η max SPL ικανότητα των σαμπ δεν συμπίπτει με την απαιτούμενη ανάγκη για κάλυψη των δγιαολεμένα υψηλών SPL εκεί κάτω, άρα είναι η μόνη δόκιμη λύση, το χρυσό χάπι που θα πρέπει να καταπιεί ο μουσικόφιλος, ακόμα κι αν δεν δέχεται να καταπιεί στο φάσμα των δορυφόρων τίποτε άλλο εκτός από SET (στο λαιμό να του κάτσει το set-όχαπο). 😂🤪😜😜
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.686
Reaction score
58.356
Ναι, έτσι είναι.

Η ισχυρή ενίσχυση (εξ'αιτιας boundary gain) σε συγκεκριμένες συχνότητες στο φάσμα των σαμπ, θα απαιτήσει αρνητικό gain στην ισοστάθμιση αυτών, με αποτέλεσμα να ακούς τοίχο κι όχι μεγάφωνο, και εις βάρος της κρουστικής.

Βεβαίως δεν τίθεται κανένα θέμα ακύρωσης.😂
Ούτε ίχνος θέματος τέτοιου.😎
Δερ ιζ νόου σπουν.😎

Ακυρώσεις στα σαμπ έχουμε μόνον με απομακρυσμένα οπίσθια τοιχωματικά όρια, άνω των 30/50cm. Βασικές αρχές:

View attachment 290165

Μόνον θέμα μεγάλης ενίσχυσης τίθεται στις γωνιές, που είναι "θέμα" εάν και επειδή δεν είναι ομοιόμορφη η ενίσχυση σε όλο το φάσμα, και ομοίως "γρήγορη" με την άμεση του μεγαφώνου. Επιπλέον καημός, η τυχόν σύμπτωση αυτής με ιδιορρυθμό του δωματίου, φαινόμενο που κυρίως τυγχάνει σε συντονισμούς οπής ανάκλασης χαμηλών, που έχουν μια κ@βλα να βρίσκουν τον ιδιοσυντονισμό του ύψους.

Ωστόσο, παραμένει σωστή η τοποθέτηση των σαμπ σε γωνίες (είναι η μία από τις 2 ενδεδειγμένες τοποθετήσεις και κατά το χαρμαν ευαγγέλιο σε οικιακούς χώρους) και εκτός από σωστή είναι και αναγκαία σε πλείστες των περιπτώσεων, όπου η max SPL ικανότητα των σαμπ δεν συμπίπτει με την απαιτούμενη ανάγκη για κάλυψη των δγιαολεμένα υψηλών SPL εκεί κάτω, άρα είναι η μόνη δόκιμη λύση, το χρυσό χάπι που θα πρέπει να καταπιεί ο μουσικόφιλος, ακόμα κι αν δεν δέχεται να καταπιεί στο φάσμα των δορυφόρων τίποτε άλλο εκτός από SET (στο λαιμό να του κάτσει το set-όχαπο). 😂🤪😜😜
Ξέρεις πόσο σχολαστικός γίνομαι σε ζητήματα ακριβολογίας... Γι αυτό παραθέτω αυτούσιες τις διατυπώσεις που έδωσαν αφορμή για τη διένεξη :
...
Αποφυγετε τα περισσοτερα subs πχ στις 4 γωνιες κλπ γιατι παρ' οτι δεν εντοπιζεται κατευθυνση της πηγης σε αυτες τις συχνοτητες θα συναντησετε θεματα αναιρεσεων κλπ.

Αυτος ειναι και ο λογος που στις συναυλιες συνηθως στηνουμε δυο stacks δεξια και αριστερα της σκηνης και ετσι τοποθετημενα ωστε η γωνια τους να καλυπτει το συνολο των ακροατων.
για κοιτα ρε να εχεις παρει 4 sub και αυτα να αναιρεθουν μεταξυ τους.
ειπαμε ειστε επαγγελματιας του κλαδου?
H εντύπωση που δόθηκε σ'εμένα όπως και στον vet αφορά αμοιβαίες ακυρώσεις προκύπτουσες μεταξύ των επιμέρους sub...

Ας δούμε πώς θ'ανταποκρίνονταν οι συνιστώσες ιδιορρυθμών για ζεύγος sub :
1682847464258.png

Όποιο sub εγκατασταθεί σε τόπο μηδενικής πίεσης (δεσμό ή κόμβο) δεν αναμένεται να διεγείρει τον ιδιορρυθμό του οποίου η ταλάντωση θ'αντιστοιχεί στη μηδενική πίεση γι αυτό το σημείο.Από το ανωτέρω σχήμα με τους αξονικούς ρυθμούς για την ίδια διάσταση μπορούμε να εξετάσουμε πώς θα επιτυγχάνονταν αμοιβαίες εξουδετερώσεις.


1682846531183.png

Παρατηρούμε ότι με γωνιακή τοποθέτηση των 2 τεμαχίων πάνω σε δεδομένη διάσταση (συνήθως μήκους ή πλάτους) θα εξουδετερώνονταν αμοιβαία ο πρώτος και ο τρίτος αξονικός ρυθμός για τη συγκεκριμένη διάσταση διεγειρόμενοι υπό αντίθετη πολικότητα μεταξύ των sub...Ο δεύτερος μένει απείρακτος και δυστυχώς τα sub θα είναι εγκατεστημένα σε ζώνη υψηλής πίεσης (κοιλία) ως προς εκείνον, οπότε δεν αναμένεται μη ενεργοποίηση που θα συνέβαινε με sub εγκατεστημένα σε ζώνη μηδενικής πίεσης ως προς τον συγκεκριμένο.. Ομοίως και ο τέταρτος... Τοποθετώντας τώρα άλλα δύο στις υπόλοιπες επιδαπέδιες γωνίες θα εξουδετερώνονταν πρώτος και τρίτος και στις δύο διαστάσεις (μήκους πλάτους).
1682846966396.png


Προσθέτοντας κατόπιν άλλα δύο σε διαθέσιμες τρίεδρες γωνίες ταβανιού θα εξουδετερώνονταν πρώτος-τρίτος και για το ύψος αλλά θα ενεργοποιούνταν εκ νέου τώρα σχετικές συνιστώσες ως προς τη διάσταση που δεν θα είχε ταβανούχα sub στις δικές της απέναντι άνω γωνίες. Για να εξουδετερωθούν οι νέες συνιστώσες θα έπρεπε να βάλουμε άλλα δύο ταβανούχα sub στις υπόλοιπες άνω τρίεδρες γωνίες. Εναλλακτική μέθοδος για ζεύγος μονάχα sub θα ήταν εκείνη που προανέφερα στο μέλος Michael Soulis με το ένα sub σε επιδαπέδια τρίεδρη και το άλλο σε αντιδιαγώνια ταβανούχα. Αυτό θα ίσχυε επειδή καθένα εκ των sub θα διεγείρει τότε το σύνολο των αξονικών ιδιορρυθμών για όλες τις διαστάσεις αλλά με αντίθετη μεταξύ των πολικότητα.

Εάν τώρα η κεφαλή ακροατή βρίσκεται σε τόπο υψηλής πίεσης για τον δεύτερο - τέταρτο κ.ο.κ. - αξονικό ρυθμό σε κάποια εκ των διαστάσεων αυτός θα γίνεται εντόνως αισθητός... :sneaky:


1682849140839.png


Όλα τα ανωτέρω θεωρητικά δεδομένα ισχύουν με υψηλή ακρίβεια στην πράξη υπό την προϋπόθεση ο παραλληλεπίπεδος χώρος μας να έχει απόλυτη συμμετρία στο σχήμα του. Εξετάζουμε κιόλας μονάχα αξονικούς ιδιορρυθμούς - που είναι συνήθως και οι ισχυρότεροι - αλλά σ'ένα δωμάτιο με ασύμμετρο σχήμα αυξάνεται η χαοτικότητα στις αλληλεπιδράσεις μεταξύ ιδιορρυθμών και σε διαφορετικές κατηγορίες , αξονικοί , εφαπτομενικοί και πλάγιοι...

Σε εγκυκλοπαιδικό πλαίσιο έχω δείξει τρόπο να έχουμε κέρδος εφάμιλλο τρίεδρης γωνίας - για downfiring αρχιτεκτονική - χωρίς παράλληλα το sub να ήταν εγκατεστημένο πάνω σε τρίεδρη γωνία :
1682849384680.png
 
Last edited:

Μηνύματα
1.375
Reaction score
4.149
Παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον την συγκεκριμένη συζήτηση, μήπως καταλάβω (επιτέλους) πως θα καταφέρω να ρυθμίσω τα παρακάτω, ώστε να αποδίδουν σύμφωνα με τις δυνατότητες των αυτιών και του μυαλού μου...
IMG_1700.jpeg
 



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.686
Reaction score
58.356
Παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον την συγκεκριμένη συζήτηση, μήπως καταλάβω (επιτέλους) πως θα καταφέρω να ρυθμίσω τα παρακάτω, ώστε να αποδίδουν σύμφωνα με τις δυνατότητες των αυτιών και του μυαλού μου... View attachment 290184
Άμα έχεις DAC/Pre με δυνατότητες κεντρικού επεξεργαστή ώστε να διαχειριστεί καταλλήλως το σήμα δε μένει παρά να δημοσιεύσεις παραστάσεις λήψεων μέσω REW/UMIK για να δούμε ΄΄τι παίζει΄΄ υπό την εκάστοτε υποψήφια διευθέτηση στις ηχειακές πηγές.
Τι ;;; Δεν διαθέτεις UMIK μικρόφωνο και δεν έχεις φορτώσει REW στον υπολογιστή;;;
:biggrin:
 

Μηνύματα
1.375
Reaction score
4.149
Άμα έχεις DAC/Pre με δυνατότητες κεντρικού επεξεργαστή ώστε να διαχειριστεί καταλλήλως το σήμα δε μένει παρά να δημοσιεύσεις παραστάσεις λήψεων μέσω REW/UMIK για να δούμε ΄΄τι παίζει΄΄ υπό την εκάστοτε υποψήφια διαρρύθμιση.
Τι ;;; Δεν διαθέτεις UMIK μικρόφωνο και δεν έχεις φορτώσει REW στον υπολογιστή;;;
:biggrin:
Κύριε Πρέσβη... έχω...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.686
Reaction score
58.356
Κύριε Πρέσβη... έχω...
Τότε στην προηγούμενη φωτογραφία σε πρώτο πλάνο θα έπρεπε να φιγουράρει το UMIK έστω με το δικό του τρίποδο πάνω στο sub... :wink:
Εάν δεν έχεις μεγάλο τρίποδο θα μπορούσες να το στηρίζεις για τις λήψεις πάνω σε βάση ηχείων με κατάλληλο εννοείται ύψος.
 


platon

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.379
Reaction score
1.436
Εγώ γουστάρω τον ήχο στις συναυλίες
Πολύ μπάσο στακάτο
Ποσά subs χρειάζομαι για να το ζήσω σπίτι;
Πόσα λεφτά ;
Στην τελευταία συναυλία που πήγα άκουγα κάπως έτσι , σε εκείνη την απόσταση.

View attachment 290113
Το ιδιο ειπα και γω, στα τελευταια δυο jazz festival (2021 + 2022) που ειχα παει και μαλιστα αακριβως για το μπασο. ΔΥΣΤΗΧΩΣ, αυτο που κανει τη διαφορα ειναι οτι παιζουν σε ανοιχτο χωρο και οχι δωματιο.
Γνωστος μου αυτος που τα ειχε στησει, και σε ερωτηση μου αν ειχε βαλει καποιο EQ ή αλλη ρυθμιση για αυτο το αποτελεσμα, η απαντηση ηταν οχι, γιατι εχει ετοιμα preset ο προσεσσορας ο οποιος ομως εκανε 8.000 ευρω.
Ονειρευομουν τα ηχεια τοτε (χωρις τον προσεσορα) τα οποια ηταν αυτα......
https://jblpro.com/products/vtx-f15 και με τα αντιστοιχα σαμπ (εγω θα πηγαινα για τους F12 δορυφορους)

Απιστευτος ηχος για live και μπασο tο die for.
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.176
Reaction score
21.823
Τα ´χω πει ´γω πως το πιο απολαυστκο αποτέλεσμα το έχω όταν ανεβάζω τα ηχεία ταράτσα για πάρτυ… :p (Νταξ´ μπορεί να φταίει λίγο και το ξυδ´:biggrin:)
Κρίμα που με σταματά συχνα η αστυνομία παν´ στο τσακίρ..:rolleyes:
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.015
Μηνύματα
2.959.164
Members
38.276
Νεότερο μέλος
mikepan
Top