...πικαπ μετα το 2020, σοβαρα?

Μηνύματα
16.472
Reaction score
19.390
Δεν μ'είπες να κάμω σύγκριση?
Γιατί οι άλλοι κάνουν ; και να κάνουν που κάνουν ; σε τι δωμάτιο ; με τι συμπίεση, με τι sub(s) , με λάμπες ή χωρίς, φαγωμένοι ή πεινασμένοι, με τι ηχεία, με τι σπινόραμα αυτών, με τι απόσταση ακρόασης , με τι Ε1 και Ε9, etc etc ... X 1000. 😀 😀

Εγώ ρε συ ένα streamer θέλω να πάρω δύο χρόνια τώρα και βαριέμαι μέχρι και να ψάξω στο ιντερνετ χα χα, όχι ακρόαση να κάνω χα χα περιμένω να μου πεί ο Κανακιανι τι να πάρω. (no joke). 😀
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.320
Reaction score
138.038
Ποια σύγκριση ρε άνθρωπε;

Δε κατάλαβες ή κάνεις πως δε κατάλαβες...
 

Μηνύματα
205
Reaction score
271
..οταν λες ζωντανα, δεν εννοεις τα ζωα ετσι? 🐒
Βεβαια οφειλω να ρωτήσω κατα ποσο πηγαινεις σε συναυλιες, δεδομενου ότι δεν μπορω να διακρινω την προσέγγιση σου προς τη μουσικη ή τον ηχο..
Ακούω από progressive rock metal μέχρι reggae. Όταν έχω χρόνο και βολεύει πάω σε συναυλίες πέρσι βέβαια πήγα τελευταία φορά στο wagen.
 



Μηνύματα
16.472
Reaction score
19.390
Ποια σύγκριση ρε άνθρωπε;

Δε κατάλαβες ή κάνεις πως δε κατάλαβες...
Δεν θα κατάλαβα.

Ποτέ δεν κάνω ότι δεν καταλαβαίνω. Μάλιστα κάνω ότι καταλαβαίνω και παραπάνω απο αυτά που καταλαβαίνει αυτός που λέει κάτι. Δίνω μεγάλη αξία στον συνομιλητή μου και σε αυτά που λέει. Το να κάνεις ότι δεν κατλαβαίνεις είναι προσβλητικό για το άλλον και για εσένα που το κάνεις. Χρειάζεται σε κάποιες πειρπτώσεις που ο άλλος δεν καταλαβαίνει και επιμένει να σε κυνηγάει αλλά σπάνια, αυτό στην πραγματική ζωή και συναναστροφή καθώς ο κύκλος που κινείται ο καθένας μας είναι ορισμένος και διαλεγμένος μετά απο μια ηλικία. Στο ίντερνετ καλά, όταν βλέπεις να μιλάνε άνθρωποι 50 και 60 ετών με 20 χρονα ... συμβαίνει. 😀
 

Μηνύματα
16.472
Reaction score
19.390
Μια και λέμε για wagon :

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.320
Reaction score
138.038
Το λοιπόν, να εξηγήσω το εξής απλό:

Το Roon έχει μια μπάρα-γράφημα όπου σχηματικά δείχνει την στάθμη του κάθε κομματιού, και βγάζεις και ένα συμπέρασμα για το δυναμικό του εύρος.
Παράδειγμα από τους γνωστούς M.Jackson και D.Krall

View attachment 291953 View attachment 291954

Προχτές άκουγα αυτό, από Reference Recordings
View attachment 291956

DSD, με διαφορα μέσης στάθμης-μέγιστο: DR 23

Το πιο ήσυχο κομμάτι είναι αυτό:
View attachment 291957
Καλά βλέπετε, δεν έχει βλάβη.
Αν αυτό το ακούσετε σε σύστημα με 6.5 γούφερ και με κανένα λαμπάτο, χωρίς σαμπς σε τυπικό δωμάτιο δεν θα σας αρέσει. Δεν θα ακούσετε σχεδόν τίποτα. Πιθανότατα να είστε περίπου στην ίδια στάθμη με τον θόρυβο ηρεμίας του δωματίου.
Εκτός αν το βάλετε στο τέρμα. Όσο πάει ο ενισχυτής. Εγώ το βάζω στο Reference +7db, για να το ακούσω σωστά. Δηλαδή αν πιάσει κορυφή (δεν πάει τόσο πάνω η συγκεκριμένη ηχογράφηση, αφήνει μερικά db) θα πάει στα 110-115db.
Αν το κάνετε αυτό, μετά όταν θα πέσετε σε καμιά κορυφή όπως αυτή στο τέλος
View attachment 291959
το χαιεντοσυστηματάκι σας θα μείνει από γκάζι, θα τσιρίξει και θα παραμορφώσει τόσο πολύ που δεν θα σας αρέσει καθόλου, αν δεν πάθει και καμιά ζημιά. Σκόνη και θρύψαλα. Κι από πάνω θα σας δείρει και σύζυγος. Και ο γείτονας.

Αντιθέτως αν ακούγατε την ξανθιά στο βινύλιο θα ήταν μια χαρά όλα.

Όποιος κατάλαβε κατάλαβε. Πιο απλά δεν μπορώ να τα γράψω.
Αυτό που λέει ο φαλακρός πράκτωρ, είναι προφανώς δυσνόητο, γι'αυτό θα κάνω μια προσπάθεια σα να το λέω σε 5-χρονο.

Αν και πολλές μουσικές είναι συμπιεσμένες, με μικρό δυναμικό εύρος, ωστόσο, στη σύγχρονη πραγματικότητα των ηχογραφήσεων, υπάρχουν πολλές εξαιρετικές ηχογραφήσεις με πραγματικό δυναμικό εύρος μεγαλύτερο από 20 dB, κι έδειξε μια ηχογράφηση με 23 dB, κι έχουμε δείξει κι άλλες με 26dB δυναμικό εύρος.

Τα 26 ντεσιμπέλ δυναμικό εύρος, σημαίνει πως στο ίδιο μουσικό αρχείο, εάν η μέση στάθμη ας πούμε πως είναι στα 80 dB SPL, τότε οι στιγμιαίες κορυφές (πχ ένα κρεσεντο με κρουστά) θα φτάνουν τα 106 dB SPL, ενώ ταυτόχρονα τα χαμηλά περάσματα (πες ότι παίζει ένα φλάουτο) θα είναι στα 54 dB SPL.

Στα 54 πραγματικά υπάρχει ζόρι να ακούσεις τι γίνεται. Πρόκειται για πολύ χαμηλή στάθμη.

Δηλαδή, υπάρχει ένα εύρος +-26 dB SPL πέριξ της μέσης στάθμης της μουσικής αυτής. Για μεγάλα χρονικά διαστήματα μπορεί να παίζει εκεί στα -26dB από τη μέση στάθμη, και θα πρέπει να ακούς τι διατανο παίζει.

Κι αν ανέβει η στάθμη, θα πρέπει να μη σκάσει κάνα γουφερ, να μη τα τιναξει το στέρεο.

Σε συστήματα που δεν μπορούν να ανεβάσουν κορυφές στάθμης αναφοράς, τα 105 dB SPL, κι ας πούμε ότι φτάνουν μέχρι τα 100 dB SPL μέγιστη στάθμη στη θέση ακρόασης, τότε τα χαμηλά περάσματα της μουσικής θα βρίσκονται 2*26=52 dB χαμηλότερα, στα 48 dB SPL θα παίζει. Τι νομίζετε ότι ακούτε στα 48?

Κάντε μια δοκιμή, βάλτε ένα κομμάτι που παίζει σε νορμάλ στάθμη, μέση στάθμη, και κατεβάστε το volume κατά 26 dB να δείτε τι θα ακούτε. Ποια μπάσα και ποιες χροιές... Τσάι και συμπάθειο..

Η ασυμπίεστες μουσικές, έχουν πολύ μεγάλο δυναμικό εύρος, και αυτό για να αναπαραχθεί, δεν είναι απλή υπόθεση.

Δεν λέμε να αναπαραχθεί "καλά" ή "ποιοτικά" ή δεξερωγωτι άλλο, λέμε απλώς να τα καταφέρει, έστω κι αν ιδρώσει. Να ακούς τι γίνεται στα χαμηλά περάσματα, και να μη πάρεις τα γουφερ στο χέρι όταν θα παίξουν στο τέρμα όλα μαζί τα όργανα μιας μεγάλης ορχήστρας.

Η άλλη λύση, είναι να δυναμώνεις το volume στα χαμηλά περάσματα και να το χαμηλώνεις στο ψηλά, δηλαδή να κάνεις εσύ "συμπίεση" των δυναμικών, γιατί δε μπορεί να τα βγάλει το σεταπ.

Ο πόλεμος της δυναμικής συμπίεσης ήταν επιβεβλημένη στρατηγική μια εποχή, διότι το αποτέλεσμα ήταν ταμάμ για ανεπαρκή συστήματα, για ψεύτικα ηχεία σε αυτοκίνητα, για ηχεία της πλάκας σε πισί, και για τα ηχεία του κινητού τηλεφώνου. Σύγχρονες σοβαρές παραγωγές, με πλούσιο συχνοτικο περιεχόμενο και με πραγματικά μεγάλο δυναμικό εύρος, απαιτούν πολύ υψηλές δυνατότητες αναπαραγωγής max SPL απλώς για να καταφέρουν να παίξουν, άσε το αν σ'αρεσουν οι χροιές, αν παίζει λέμε.

Απλώς να καταφέρει να το παίξει.

Νομίζετε πως είναι απλό κι εύκολο;
Δυστυχώς δεν είναι καθόλου απλό, και είναι πραγματικά δύσκολο να επιτύχεις ασυμπιεστη και απαραμόρφωτη αναπαραγωγή υψηλού δυναμικού εύρους στην αγαπημένη σου mlp, θέλει πολλά σαμπ, με σοβαρές ικανότητες max SPL, θέλει σοβαρό εμβαδό στα μεγάφωνα, και πολλά βατ θα πέσουν στον αγώνα για να βγουν αυτά τα υψηλά δυναμικά, απλώς δεν γίνεται με 50 και κατό βατ, δεν είναι εφικτό.
 

TGD

Μηνύματα
8.748
Reaction score
8.782
Νομίζετε πως είναι απλό κι εύκολο;
Δυστυχώς δεν είναι καθόλου απλό, και είναι πραγματικά δύσκολο να επιτύχεις ασυμπιεστη και απαραμόρφωτη αναπαραγωγή υψηλού δυναμικού εύρους
Οπότε τι κάνουμε; Ακούμε βινύλιο!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.320
Reaction score
138.038
Οπότε τι κάνουμε; Ακούμε βινύλιο!
Ναι, είναι κι αυτή μια λύση.

Σύμφωνοι.

Βασικά αν απέχεις από σύγχρονες immersive παραγωγές σε blue ray audio, και από σοβαρές 5.1 παραγωγές σε SACD, είσαι "ασφαλής", δε θα συναντήσεις τεράστιο δυναμικό εύρος, δε νομίζω καν να υπάρχει πάνω από +-20 σε red book audio (το παλιό καλό CD μας).
 
Last edited:

Μηνύματα
16.472
Reaction score
19.390
Δεν διαβάζουμε δυσνόητα πράγματα απο ανθρώπους που φαίνεται ότι δεν τα κατέχουν και να υποθέτουμε.

Οι εγγραφές υπάρχει λόγος που είναι συμπιεσμένες. Είναι αναπόφευκτο. Ασυμπίεστα αρχεία υπάρχουν (και φυσικά και λογικα με ένα το πολύ δύο όργανα, δεν είναι για παραπάνω) και η ένταση που απαιτείται δεν είναι μεγάλη. Δεν χρειάζεται να είναι μεγάλη. Εάν ακούσετε το σύστημα σας θα παίξει σαν σύστημα 200.000 ευρώ που παίζει πολυ καλή εγγραφή ή και καλύτερα. θα πάθετε πλάκα. Απλώς το 99 % των συστημάτων (οικιακών) , και αυτά που λέει ο Ear θα ανατιναχθούν, ιδίως σε μεγάλη στάθμη.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.859
Reaction score
84.985
δε νομίζω καν να υπάρχει πάνω από +-20 σε red book audio (το παλιό καλό CD μας).
Υπάρχουν πολλά.

Να διευκρινήσουμε εδώ πως όταν λέμε μέση στάθμη +DR 20, δεν σημαίνει πως η ελάχιστη είναι 85-20=65. Μπορεί να είναι πολύ πιο κάτω.

Τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα από όσο φαντάζεστε.
 
Last edited:


Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.175
Reaction score
21.812
Παιδιά κλασσική στο μέγαρο (ή όπου αλλόύ παίζουν) για απόλαυση - αλληλεπίδραση - συναίσθημα και καλό ήχο.
Στο σπίτι αυτό ειδικά το είδος με τα χαμηλά περάσματα κλπ θέλει νεφρό και διάβασμα και λίγο τύχη (τοποθεσία) και, και.. (ειδικά αν είμαστε απαιτητικοί)
Στο σπίτι από Κοντολάζο μέχρι Nirvana και όλα καλά με μικρό κόστος.. :tongue:
 




Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.175
Reaction score
21.812
Έβαλα το Brush Stokes..
Πολύ ωραίο John, δεν τους είχα ακούσει..
Ευχαριστώ..
Πολύ ωραίος ο ήχος αν και Spotify..
Παρασύρθηκα και ανέβασα στάθμη αλλά το έκοψα λίγο πριν το φινάλε γιατί ακούστηκαν κάτι απροσδιόριστα και αγνώστου προελεύσεως μπινελίκια.. :hunter:

(απ' την κρεβατοκάμαρα..:biggrin:)
 
Last edited:

Μηνύματα
16.472
Reaction score
19.390
Μια ασυμπίεστη εγγραφή παίζει καλά και σε απλά συστήματα. Μάλιστα τόσο καλά που κάποιος θα είχε και λιγότερη επιθυμία για καλύτερο σύστημα σε αυτό τον τομέα. ¨Οχι το αντίθετο. Δεν ξέρω απο που ¨βγαίνουν" αυτά που λέτε και δεν ξέρω και βαριέμαι και να ψάχνω ένα ένα να αντικρούσω τις θεωρίες και τα νούμερα που πετάτε. Επίσης άλλο το DR της εγγραφής , μίξης κλπ, άλλο των μηχανημάτων (τουλάχιστον του απλού κιόλας Χαι Φάι) και άλλο οι τεχνικές της συμπίεσης που έχουν και άλλες επιτπώσεις. Και άλλο να το σχετίζουμε με το spl. ¨Αλλο και το DR σαν νούμερο μια φωνή και κιθάρα και άλλο με δυο άλλα όργανα με μεγάλη διαφορά δυναμικών μεταξύ των. Άλλη αίσθηση και ας είναι το ίδιο νούμερο. Δεν κυριάρχησε επειδή ήταν ανίκανα σε αυτόν τον τομέα τα συστήματα του αυτοκινήτου κλπ που λέτε. Κυριάρχησε γιατί ήταν ανόητοι και για το λόγο του υψηλού θορύβου περιβάλλοντος, διαφημίσεων κλπ. Στα νούμερα θεωρητικά ενώ έχετε δίκιο μπορεί να δικαιολογήσεις και να δημιουργήσεις ανάγκη για αγορά του οτιδήποτε. Και χωρίς να υπολογίζουμε τις θερμικές αντοχές των μεγαφώνων και πηνίων που μετά απο λίγη ώρα ψάξε βρές πόσο διατηρείται αυτή η δυναμική αναπαραγωγή. Στο στρίμινγκ δε, πρέπει να επενδύσεις και σε σέρβερ και αποθήκευση.
 
Last edited:



Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.856
Μηνύματα
2.954.552
Members
38.250
Νεότερο μέλος
paris29
Top