- Μηνύματα
- 55.471
- Reaction score
- 138.401
Ναι, και είναι λογικό, διότι απαιτούν μεγαλύτερα μεγάφωνα και ισχυρότερα ενισχυτικά από τους δορυφόρους.Ναι αλλά απο την άλλη λές συχνά πυκνά ότι τα σάμπ για να γίνει σωστή δουλειά πρέπει (και είναι) πιο ακριβά απο τους δορυφόρους.
Το κύριο στοιχείο που ανεβάζει πολύ το κοστολογιο δορυφόρων χωρίς σαμπ, είναι η απαίτηση για καρδιοειδη λοβό (είτε μηχανικά είτε με dsp), διότι όταν έχεις ξεχωριστά σαμπ τα βάζεις εκεί που βολεύει για τις πρώτες οκτάβες, ενώ όταν δεν έχεις, οι δορυφόροι έχουν θέσεις συγκεκριμένες, εντελώς ακατάλληλες για πηγή χαμηλού, άρα όσο καλή κι αν είναι η απόκριση των δορυφόρων στις πρώτες οκτάβες είναι δώρον αδωρον,, εάν δεν έχουν αρχιτεκτονική καρδιοειδους μπάσου
Γι'αυτό εκτινάσσεται το κόστος.
Προφανώς σε εγκατάσταση με εντοιχισμένους δορυφόρους χωρίς τέτοιες δυνατότητες καρδιοειδους (ATC, Neumann, κλπ) δεν απαιτείται αυτοί να διαθέτουν καρδιο αρχιτεκτονική, αλλά προστίθεται το κοστολογιο του εντοιχισμού, στο ήδη υψηλό κοστολογιο δορυφόρων ικανού max SPL στις πρώτες οκτάβες.
Για να το κάνω παράδειγμα, μπορείς να στήσεις ένα ιμερσιβ σεταπ είτε με 7+4= 11 Neumann 310 και 4 μεγάλα σαμπ της Νιούμαν (με τα διπλά μεγάφωνα) με κάποιον av processor νορμάλ κατηγορίας τιμής (αρκούν 5 χιλιάρικα), είτε με 7 Neumann 420 εντοιχισμένα, και 4 Neumann 310 για ταβάνι, κι υποχρεωτικά με τρινοβ επεξεργαστή.
Στο πρώτο σεταπ, τα σαμπ είναι τα πιο ακριβά κομμάτια του συστήματος.
Στο δεύτερο σεταπ, θα δώσεις πολύ περισσότερα λεφτά, πάνω από διπλάσια, και δε θα έχεις σαμπ.
Θα έχεις τα 7 τεμάχια 10" στους δορυφόρους εδάφους επιφορτισμένα τόσο με απόκριση πλήρους φάσματος, όσο και με το bass management των 4 δορυφόρων του ταβανιού, συν την αναπαραγωγή του .1 καναλιού. Δηλαδή, τα 7 αυτά τεμάχια, θα υποφέρουν.
Στην πρώτη λύση, θα έχεις 8 τεμάχια 10" των 4 σαμπ, να βγάζουν τον ίδιο φόρτο, αλλά σε καμπίνες και με ενισχυτικά ειδικά σχεδιασμένα για τις απαιτήσεις αναπαραγωγής στις πρώτες 2 οκτάβες.
Το δεύτερο, κατά τη γνώμη μου, επειδή ακριβώς δεν θα έχει σαμπ, θα παίζει καλύτερα, κι ας έχει ελάχιστα υπολειπόμενη απόκριση στην αρχή της πρώτης οκταβας.
Διαλέξτε.
Ναι, γνωρίζω.Εγώ έχω την απορία σε πολυκαναλο μουσικό υλικό τι παίζει το κανάλι LFE.
Και σε απμιξινγκ δεν γνωρίζω τι γίνεται.
Γνωρίζει κανείς?
Λοιπόν, σε ιμερσιβ ηχογραφήσεις μουσικής, το .1 κανάλι έχει επακριβώς τον ίδιο φόρτο με τις ιμερσιβ παραγωγές ταινιών, βρίσκεται σε στάθμη +10dB σε σχέση με τα υπόλοιπα κανάλια, κι έχει απόκριση μέχρι βαθιά μέσα στους υπόηχους.
Το όμοιο ισχύει σε 5.1 και 7.1 φορμάτ μουσικής, DTS HD και τα λοιπά γνωστά φορμάτ μέχρι το SACD σε 5.1 και 3.1, τα οποία όλα επιδέχονται 3D upmixing, και δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση ουσιαστική στην ποσότητα και στην έκταση του .1 καναλιού, είναι όμοια.
Δηλαδή σε ένα γνωστό κομμάτι των dire straits, πχ το money for nothing, είτε το ακούς από sacd (5.1) είτε από dvd audio (7.1) είτε από blue ray (Atmos), σε κάθε περίπτωση, τα σαμπ βγάζουν τον ίδιο φόρτο.
Η διαφορά φόρτου χαμηλών στις 2 πρώτες οκτάβες με το ίδιο μουσικό κομμάτι στο απλό δικαναλο του red book με upmixing, είναι εξαιρετικά μικρή, οφείλεται στο upmixing και μπορεί να μετριαστεί.
Στο 3D upmixing δικαναλου φορμάτ, απουσιάζει πλήρως το .1 κανάλι, και τα σαμπ επιβαρύνονται με όμοιο τρόπο σα να έπαιζαν δικαναλα, δηλαδή είτε με upmixing είτε χωρίς upmixing δεν διαφοροποιείται το bass management, δεν αλλάζει η ποσότητα του χαμηλού, με μόνη εξαίρεση μια γνωστή ήπια τόνωση του Auro 3D upmixing, η οποία με κατάλληλες ρυθμίσεις μπορεί να μετριαστεί σε επίπεδα μη αντιληπτά.
Last edited: