Mastering

Μηνύματα
1.994
Reaction score
4.704
Κοινός τόπος και των δύο εποχών,η εξάρτηση της τελικής ποιότητας από τον καλλιτεχνικό οίστρο και το μεράκι των ηχητικών μηχανικών,παρά από το μέσον
Χρησιμη και σαφης υπομνηση απο τα παλια
για οσους παθιαζονται με εποχες και τεχνικες....
 

Μηνύματα
4.997
Reaction score
8.864
Σήμερα έπεσε στα χέρια μου ένα άρθρο για την ηχογράφηση ενός άλμπουμ στα διάσημα abbey road studios... κάπου χαθηκα στην μετάφραση.

Και εξηγούμαι.... μεταφραζοντας....

Όλοι οι φανατικοί της μουσικής και του χαιφαι γνωρίζουν τα περίφημα στούντιο της abbey road στο Λονδίνο. Εκεί ηχογράφησαν οι Μπιτλς τα άλμπουμ τους. Οι πινκ φλοιντ εξίσου ηχογράφησαν το dark side of the moon. Αλλά τα συγκεκριμένα στουντιος είναι επίσης γνωστα, διότι εδώ και δεκαετίες μια συνεργασία με την Β&W υπάρχει, όπου η σειρά 800 της B&W για τον ήχο φροντίζει.
T_Wendl-an-NEVE-Pult-2.jpg


έλα όμως που του μηχανικού ήχου δεν του ήταν αρκετά και έφερε μαζί του τα δικά του ηχεία Gauder Berlina RC3. Επειδή γνώριζε ότι τα ηχεία αυτά συνεργάζονται καλά με τον λαμπατο ενισχυτή Westend Audio Monaco (2 x 100 Watt) έφερε και αυτόν μαζί του.
Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι πρέπει να είναι η πρώτη φορά που αφήνουν κάποιον να φέρει τα δικά του. Αυτό και μόνο κάνει την ηχογράφηση ιδιαίτερη καταλήγει.

Βάζω και μια φωτό απ αυτές που αρέσουν τον κύριο κογια :biggrin:
Gauder-RC3-Westend-Monaco-Final-Mixes.jpg


Τα συγκεκριμένα στούντιο έχουν μεγάλη ζήτηση. Είναι συνέχεια κλεισμένα και ο ήχος είναι μοναδικός φανταστικός.

Αυτό οφείλεται στον εξοπλισμό. Εκεί υπάρχουν για παράδειγμα αρκετά Fairchild 670, και ενας λαμπατο κομπρεσσορας από την δεκαετία του 50. Θεωρείται το ιερό δισκοπότηρο ανάμεσα στους κομπρεσορες ήχου.

Σήμερα είναι ένας από αυτούς με την μεγαλύτερη ζήτηση. Δίνει στα ντραμς ένα υπέροχο ηχόχρωμα συμπληρώνει ο μηχανικός ήχου.

Οι αναλογικές κονσόλες ήχου εκεί μέσα θεωρούνται κορυφαίες. Το άλμπουμ δημιουργήθηκε από μια κονσόλα ήχου Mischpult της Solid State Logic και μιας EMI Mastering Console
Παρακάτω η πλήρως αναλογική κονσολα της ΕΜΙ
EMI-Mixing-Console-fuer-Audiosummierung.jpg


Και η κυρία και ο μηχανικός παίζουν πιάνο και συνθεσάιζερ, ο κύριος βεντλ και μπάσο. Τα συνθεσάιζερ είναι όλα αναλογικά κάτι το οποίο θεωρούν και οι δύο τους σημαντικό.
Δίπλα σε αυτούς ήρθανε και κόλλησαν και ο ντράμερ, ο κιθαρίστας και ενας βιολιστής. Ο δημοσ. ισχυρίζεται ότι δεν άκουσε βιολί στην ηχογράφηση, αλλά πρέπει να είναι εκεί μέσα κάπου.

Την μουσική και το μιξαρισμα το έκανε το ντουέτο η κυρία ντιτς και ο κύριος βεντλ.
Το μαστερινγκ το ανέλαβε ένας επαγγελματίας του είδους, ο κύριος Πεστε
Geoff-Pesche-Mastering-PolyStereo.jpg


Εδώ το ντουέτο με τον μηχανικό μαστερινγκ γεμάτοι ευτυχία
Geoff-Pesche_Janina-Dietz_Tobias-Wendl.jpg


Το άλμπουμ είναι το Aquanaut των Poly Stereo με το παρακάτω εξυφυλλο....... το οποίο δεν μπόρεσα να ανεβάσω γιατί μόνο 5 επιτρέπεται.... Μεσαίωνας :biggrin:

Τώρα εγώ που κάθομαι στον καναπέ και απολαμβανω (τρόπος του λέγειν) την απόδοση της ηχογράφησης μέσω των ενεργών μου ηχείων, γιατί νιώθω σαν το αβαταρ του μπούτια?
 


Μηνύματα
354
Reaction score
689
Yamaha-κι , πανταχου παρών....

Ο κανόνας ενας και απλός : αν ακουστεί έστω και συμπαθητικά απο αυτό , τότε πρόκειται περι.. κορυφαίας παραγωγής. :p
 

TGD

Μηνύματα
8.742
Reaction score
8.764
Θέλετε να κάνετε λίγο τον παραγωγό; Αυτό το έστειλε η δασκάλα μουσικής στον γιό μου για τα εξ' αποστάσεως μαθήματα του δημοτικού. Και το παίζει συνέχεια:
 


TGD

Μηνύματα
8.742
Reaction score
8.764
Έχει γράψει και ένα ενδιαφέρον βιβλιαράκι (Mastering Audio).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.233
Reaction score
137.830
Ο Μπομπ Κατζ, μεγάλος μάστορας στο αντικείμενο, ακούει από ένα ζευγάρι τέρατα της νταϊναόντιο, με 4 γουφερ έκαστο, με χυπεξ ενκορ για οδήγηση.

Και φυσικά έχει κάτι τέρατα σαμπς για να φτάνει φλατ μέχρι τους 17 κύκλους, και -3 ντεσιμπέλ στους 15, μετρημένα.

Οι δυστυχείς χαϊεντάδες με τα 6-αρια δε ξέρω τι σκατά ακούν από τις παραγωγές αυτού του ανθρώπου.
 




Μηνύματα
107
Reaction score
30
Συμφωνείτε για το louder is better?Μου το έχουν πει γνωστοί μου, δεν τα ξέρω αυτά, αλλά σε gain προτιμούν στο 99 προς 100, εμένα μου φαίνεται ηχορρύπανση όλο αυτό, κάνει πολύ clipping και παραμόρφωση (στο mp3 gain μου το βγάζει). Δυστυχώς τα καινούρια τα κάνουν και με μπάσα και χωρίς υψηλές, ή ελάχιστες υψηλές οπότε ακόμα μεγαλύτερη παραμόρφωση.
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
38.081
Reaction score
91.600
Συμφωνείτε για το louder is better?Μου το έχουν πει γνωστοί μου, δεν τα ξέρω αυτά, αλλά σε gain προτιμούν στο 99 προς 100, εμένα μου φαίνεται ηχορρύπανση όλο αυτό, κάνει πολύ clipping και παραμόρφωση (στο mp3 gain μου το βγάζει). Δυστυχώς τα καινούρια τα κάνουν και με μπάσα και χωρίς υψηλές, ή ελάχιστες υψηλές οπότε ακόμα μεγαλύτερη παραμόρφωση.
Εξαρτάται από το είδος μουσικής που ακούει ο καθένας.
 

Μηνύματα
107
Reaction score
30
Ακούω ελληνικά commercial λαικοπόπ και ξένα (Taylor Swift, Billie Eilish κλπ, επίσης commercial). Και δεν μου αρέσει το loudness, gain κλπ που τα έχουν αυξήσει τόσο (όπως και ότι δεν αντιλαμβάνομαι τόσο τις υψηλές συχνότητες σε αυτά τα καινούρια) , καμία σχέση με τα κομμάτια μέχρι το 2010. Και όσο πάμε πιο πίσω ακόμα καλύτερα ήταν τα πράγματα.
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
38.081
Reaction score
91.600
Ακούω ελληνικά commercial λαικοπόπ και ξένα (Taylor Swift, Billie Eilish κλπ, επίσης commercial). Και δεν μου αρέσει το loudness, gain κλπ που τα έχουν αυξήσει τόσο (όπως και ότι δεν αντιλαμβάνομαι τόσο τις υψηλές συχνότητες σε αυτά τα καινούρια) , καμία σχέση με τα κομμάτια μέχρι το 2010. Και όσο πάμε πιο πίσω ακόμα καλύτερα ήταν τα πράγματα.
Ο βασικός λόγος που έχει επικρατήσει η τεχνική αυτή είναι για να παίζουν δυνατά σε όλα τα μέσα ακρόασης και κυρίως στα φορητά που ακούει μουσική η πλειονότητα της νεολαίας.
 

Μηνύματα
107
Reaction score
30
Ναι το έχω καταλάβει,μου το έχουν πει δηλαδή ότι το κάνουν για τα κινητά κλπ!Αλλά ακόμα και αν θελήσουν να βγάλουν κάποιο cd ή συλλογή σε φυσική μορφή ακριβώς το ίδιο mastering όπως στις πλατφόρμες , δεν κάνουν ειδικό mastering για cd.
To lo-fi είναι ότι χειρότερο σαν μόδα (στα ξένα κυρίως το κάνουν)
 

Μηνύματα
107
Reaction score
30
Καλησπέρα, τι παίζει με τα κομμάτια, μετά το 2008-2009 αλλά και όσα ξεκίνησαν να γίνονται remasters από τότε, κυρίως μετά το 2010? Γιατί τόσο χάλια ήχος στα remasters με gain που ξεπερνάει το 97 και φτάνει ακόμα και σχεδόν 100, και clipping; Ενώ τα αρχικά masters είχαν gain 90-92. Πάντως από τότε που ανακάλυψα το mp3gain έχω σωθεί τα βάζω όλα μία ένταση με βάση τι εντάσεις έπαιζαν την εποχή που πρωτοβγήκε το κομμάτι , δηλαδή αρχές δεκαετίας 90 και με βάση τη δισκογραφική εταιρεία κ άλλες κυκλοφορίες του ίδιου καλλιτέχνη που βγήκαν τότε κοντά. Κάνει track analysis και album analysis (εδώ δεν έχω καταλάβει πολύ τη διαφορά) αλλά όταν χαμηλώνω το gain φεύγει το κλιπάρισμα και ακούγεται καλύτερος ο ήχος στα δικά μου αυτιά.
Καλά το κλιπάρισμα στην Ελλάδα το έκανε μόδα η Panik (αν και υπήρχε και σε άλλες εταιρείες σε μεμονωμένα cds όμως) και έχει τέρμα εντάσεις, φουλ παραμόρφωση,χώρια ότι βάζει σε πάρα πολλά κομμάτια κάτι που κλείνει τον ήχο και η παραμόρφωση επισκιάζει τη φωνή του καλλιτέχνη.
Αλλά τι κακό που δυστυχώς οι περισσότεροι συμφωνούν ότι η τέρμα ένταση καλύπτει τις ατέλειες, είναι παρανοϊκό όλο αυτό. Μου το έχουν πει και μεγαλύτεροί μου που είναι djs ότι τους αρέσει με τέρμα gain κοντά στο 99-100. Θεωρώ ότι μπορεί να προκαλέσει κώφωση.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.825
Μηνύματα
2.953.091
Members
38.243
Νεότερο μέλος
desmios2025
Top