Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...

Μηνύματα
5.221
Reaction score
9.244
Από τι χάνει την ακοη του κάποιος ?
Εάν για παράδειγμα κάποιος εργάζεται 8 ώρες μπροστά σε ένα μηχάνημα που βγάζει 90dBA τότε θα έχει πρόβλημα, εαν καθίσει για λίγο και φύγει δεν έχει θέμα. Έχει να κάνει με την διάρκεια έκθεσης στον θόρυβο.
Ας πούμε για μια λαιβ συναυλία 2 ωρων μπορεί το επιτρεπτό όριο να είναι 105dBA.
Είναι λογικά αδιάφορο ποιες και ποσες συχνότητες θα το ξεπεράσουν αυτό το όριο.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.653
Reaction score
140.544
Ετσι κάνουν οι σοβαροί άνθρωποι και επιστήμονες
Δυστυχώς, δεν έχεις καταφέρει να ανήκεις σε αυτήν την κατηγορία, διότι:

Αυτό το έχω πεί εκατοντάδες φορές. Σιγά μην κάθομαι να διαβάζω βιβλία για κάτι που έχω innate άποψη και γνώση.
Επειδή ακριβώς εκφράζεις απόψεις για έναν επιφανή επιστήμονα, πολυβραβευμένο και δντη της ΑES, χωρίς καν να ξέρεις τι σκατα λέει μέσα το 1 βιβλίο του.

Αερολογίες, υποθέσεις, φαντασιώσεις, οτιδήποτε άλλο, παρά επιστημονική σοβαρή προσέγγιση του θέματος.

Όσον αφορά λοιπόν τον παππού, μόνο παπαρίτσες καμαρωτές καμαρωτές γράφεις επί του θέματος, διότι απλώς δεν ξέρεις το θέμα, δεν το έχεις διαβάσει.

Ως εκ τούτου, μας χωρίζει ένα ανυπέρβλητο εμπόδιο γνώσης, διότι εγώ το διάβασα. 😎


Τα άλλα που λες δεν τα διάβασα.
Α, και γω. Σταμάτησα στην παραδοχή σου ότι δεν διάβασες το βιβλίο του παππού. Ας είναι καλά ο rose Athens που είδα αυτό που κουόταρε. 😁

Εξακολουθείς να μην έχεις ιδέαν για τις γραμμές ακουστοτητας, και για τα δεδομένα της ψυχοακουστικής, διότι ούτε καν τη μασημένη τροφή από μένα δε μπαίνεις στον κόπο να διαβάσεις.

Και γω έχω φέρει και τον chrishat σπίτι, και μουσικούς και μαστεραδες και στουντιάδες και μηχανικούς ήχου και και και, αλλά ταυτόχρονα, έχω διαβάσει και τον παππού, και άλλους, παππούδες και μη.

Τι α κάεις; 💋
 


Μηνύματα
13.884
Reaction score
11.530
Μια ερώτηση
Μετράς 130 η 110 db πχ
Μετράς την ένταση του μπάσου κ δίνει αυτά τα νούμερα στιγμιαία η τα πρίμα ?
Πρέπει να ξέρεις σε ποιά συχνότητα μετράει το μετρητικό σου. Νομίζω όμως απαντήθηκε από τον Ν.Κ. αυτό που ρώτησες.

It makes 3 of us. :roflmao:
4
 

Μηνύματα
5.221
Reaction score
9.244
Όσον αφορά τον επιτρεπτό χρόνο εκθεσης σε θόρυβο ισχύουν τα παρακάτω, δλδ όσο αυξάνεται ο θόρυβος τόσο λιγότερη πρέπει να είναι η έκθεση μας σε αυτόν και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ξεπερνάει στιγμιαία τα 135dB dBC peak.
Για τις συναυλιες υπάρχουν κάποιες νορμες προδιαγραφές που διαφέρουν απ οτι είδα από χώρα σε χώρα αλλά πάνω κάτω θέτουν ένα όριο 99-105dBA αλλά στην πράξη δεν νομίζω να τηρείται όπως ισχυρίζονται και φαίνεται και στο διάγραμμα πιο πάνω με τις μπάρες.
Επίσης άλλο πράγμα ο θόρυβος και άλλο η μουσική, ένας θόρυβος 95dBA από ένα μηχάνημα θα είναι ενοχλητικός αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η μουσική στην ίδια στάθμη θα γίνεται αντιληπτή ως ενόχληση.

Εγω πάντως με τον Αυτιά είμαι, θες λαιβ feeling για κάνα δίωρο? Ξέχνα Τα 80 και 85, βάλτο να πιάσει 100dBA να νιώσεις ότι είσαι και εσύ εκεί. :D



IMG_20230909_124331.jpg
 

billpeppas

A/V Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.279
Reaction score
7.583
Πρέπει να ξέρεις σε ποιά συχνότητα μετράει το μετρητικό σου. Νομίζω όμως απαντήθηκε από τον Ν.Κ. αυτό που ρώτησες.
Ο σωστότερος τρόπος είναι με RTA.

Αν έχεις απλό dB meter και το σύστημα σου είναι... "ορθόδοξο", την μεγαλύτερη στάθμη στην μέτρηση θα την καθορίζει το μπάσο.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.795
Reaction score
58.836
Δυστυχώς, δεν έχεις καταφέρει να ανήκεις σε αυτήν την κατηγορία, διότι:


Επειδή ακριβώς εκφράζεις απόψεις για έναν επιφανή επιστήμονα, πολυβραβευμένο και δντη της ΑES, χωρίς καν να ξέρεις τι σκατα λέει μέσα το 1 βιβλίο του.

Αερολογίες, υποθέσεις, φαντασιώσεις, οτιδήποτε άλλο, παρά επιστημονική σοβαρή προσέγγιση του θέματος.

Όσον αφορά λοιπόν τον παππού, μόνο παπαρίτσες καμαρωτές καμαρωτές γράφεις επί του θέματος, διότι απλώς δεν ξέρεις το θέμα, δεν το έχεις διαβάσει.

Ως εκ τούτου, μας χωρίζει ένα ανυπέρβλητο εμπόδιο γνώσης, διότι εγώ το διάβασα. 😎




Α, και γω. Σταμάτησα στην παραδοχή σου ότι δεν διάβασες το βιβλίο του παππού. Ας είναι καλά ο rose Athens που είδα αυτό που κουόταρε. 😁

Εξακολουθείς να μην έχεις ιδέαν για τις γραμμές ακουστοτητας, και για τα δεδομένα της ψυχοακουστικής, διότι ούτε καν τη μασημένη τροφή από μένα δε μπαίνεις στον κόπο να διαβάσεις.

Και γω έχω φέρει και τον chrishat σπίτι, και μουσικούς και μαστεραδες και στουντιάδες και μηχανικούς ήχου και και και, αλλά ταυτόχρονα, έχω διαβάσει και τον παππού, και άλλους, παππούδες και μη.

Τι α κάεις; 💋
Σα να λέμε στο σπίτι του αδιάβαστου πάνω στην Ψυχοακουστική δεν μιλάμε περί... αντιληπτικής επικάλυψης (Perceptual Masking).

Εν τω μεταξύ οι βασικές Αρχές βρίσκονται διαθέσιμες για οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο στο νήμα "Λειτουργία της Ακοής"
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.578
Reaction score
2.205
" The sound level meter must be set to A-weighted frequency response and slow time
response.
The measurement must consist of 15 cumulative minutes of music audible at
the measurement site, measured as the Leq. Significant extraneous noise and periods
when music from the concert is not audible at the measurement location must be
excluded for the measurement.
"

ΔΕΝ αρκεί η μη υπέρβαση στιγμιαίων μέγιστων ανάλογα με την συχνότητα. Πάλι θα κουφαθούμε. Το πρόβλημα είναι πολύ πιό σύνθετο, είναι αθροιστικό, είναι ας πούμε και "συσσώρευσης μέγιστων τιμών σε μικρό χρονικό παράθυρο" (δική μου διατύπωση), πέραν των γνωστών χρονικών ορίων μέγιστης έκθεσης.
Με λίγα λόγια, αν παίζει σύνθετη μουσική με 120ντιμπιά στα μπάσα, ΑΝΗΣΥΧΟΥΜΕ !
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.653
Reaction score
140.544
Με λίγα λόγια, αν παίζει σύνθετη μουσική με 120ντιμπιά στα μπάσα, ΑΝΗΣΥΧΟΥΜΕ !
Μπα...

Αλλιώς είναι.

Τα ανησυχητικά επίπεδα θορύβου στα μπάσα, είναι όμοια με τις υπόλοιπες συχνότητες, αλλά σε Α ζύγισμα, ή, για να είναι πιο εύκολο, σε γραμμές Φον.

Άνω των 100 Φον, όντως είναι επικίνδυνο. Και τα ίδια τα 100 Φον είναι επικίνδυνα.

Άλλο όμως Φον, άλλο dB SPL.

Προσωπικά, δεν αντέχω ούτε για πλάκα κι ούτε στιγμιαία τα 100 Φον, με ενοχλούν αφάνταστα. Έξω, σε συναυλίες και μαγαζιά, βάζω πάντα ωτοασπιδες, ειλικρινά δε μπορώ αυτή τη στάθμη, ενώ βλέπω τόσο κόσμο γύρω μου να τους είναι αδιαφορη. Φυσικά μιλάμε για μεσαίες συχνότητες, διότι δεν έχω (ούτε είχα ποτέ) οικιακό εξοπλισμό που να βγάζει 100 Φον στις 2 πρώτες οκτάβες (ούτε στην 3η και 4η δηλαδή) κι ούτε συνάντησα ποτέ αντίστοιχο επαγγελματικό εξοπλισμό που να βγάζει τέτοιο πράμα στην 1η οκτάβα.
 
Last edited:

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.578
Reaction score
2.205
Αλλο !
Σωστή η ανάλυση των καμπυλών ίσης ακουστότητας, αλλά η ερμηνεία για τις απαιτούμενες στάθμες μπάσου 1)στο σπίτι και 2)για μουσική που θέλει να διατηρεί σωστές τις χροιές, είναι πολύυυυ άουτ

Αλλά . . . βαριέμαι να γράψω σεντόνια. :)
Αν ποτέ ξεβαρεθώ θα ανοίξω νήμα με τίτλο:
"Η Ισχύς που (Δεν) χρειάζομαι" :tongue:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.653
Reaction score
140.544
Βρε καλό μου παλικάρι, αφού εσύ ο ίδιος κουοτάρεις
" The sound level meter must be set to A-weighted frequency response and slow time
response
Ακόμα κι εάν έχεις 120 dB SPL συνεχή στάθμη στους 20 κύκλους, όχι στιγμιαία που λέω γω, σε dBA αυτή ισούται με 120-50= 70 dBA.

Πάμε ξανά: 125 dB SPL @20Hz = 75 dBA = 85 Φον.

Ειλικρινά, τι δε καταλαβαίνεις;

Δες τώρα τα σχεδιαγράμματα υγιούς παραμονής σε στάθμες θορύβου, του παγκόσμιου οργανισμού υγείας, που φυσικά αφορούν dBA.

Για να βρεις την αντίστοιχη στάθμη σε dB SPL, πρόσθεσε 50.

Ok?
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.753
Reaction score
87.296
Υπενθυμίζω σε όλους, πως οι καμπύλες ακουστότητας είναι “ενσωματωμένες” σε κάθε ηχογράφηση.
Επειδή ο μαστεράς ακούει με τα αυτιά του, τα οποία και αυτά λειτουργούν με τις ίδιες καμπύλες, όπως όλων μας.
Αρα εμείς ως χρήστες δεν χρειάζεται να τις εφαρμόσουμε εν νέου στην αναπαραγωγή.

Άσχετο, αλλά να, είπα να το γράψω.
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.578
Reaction score
2.205
Μπα...

Αλλιώς είναι.

Τα ανησυχητικά επίπεδα θορύβου στα μπάσα, είναι όμοια με τις υπόλοιπες συχνότητες, αλλά σε Α ζύγισμα, ή, για να είναι πιο εύκολο, σε γραμμές Φον.

Άνω των 100 Φον, όντως είναι επικίνδυνο. Και τα ίδια τα 100 Φον είναι επικίνδυνα.

Άλλο όμως Φον, άλλο dB SPL.

Προσωπικά, δεν αντέχω ούτε για πλάκα κι ούτε στιγμιαία τα 100 Φον, με ενοχλούν αφάνταστα. Έξω, σε συναυλίες και μαγαζιά, βάζω πάντα ωτοασπιδες, ειλικρινά δε μπορώ αυτή τη στάθμη, ενώ βλέπω τόσο κόσμο γύρω μου να τους είναι αδιαφορη. Φυσικά μιλάμε για μεσαίες συχνότητες, διότι δεν έχω (ούτε είχα ποτέ) οικιακό εξοπλισμό που να βγάζει 100 Φον στις 2 πρώτες οκτάβες (ούτε στην 3η και 4η δηλαδή) κι ούτε συνάντησα ποτέ αντίστοιχο επαγγελματικό εξοπλισμό που να βγάζει τέτοιο πράμα στην 1η οκτάβα.
Μαζί γράφαμε.
"Τα ανησυχητικά επίπεδα θορύβου στα μπάσα, είναι όμοια με τις υπόλοιπες συχνότητες", αλλά όταν παίζουν όλες οι συχνότητες μαζί δεν σε νοιάζει η στάθμη μιάς-μιάς συχνότητας.

Και . . . δεν χρειάζεσαι "οικιακό εξοπλισμό που να βγάζει 100 Φον στις 2 πρώτες οκτάβες" για μουσική (άσε που θα ρίξεις το σπίτι . . .)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.653
Reaction score
140.544
δεν χρειάζεσαι "οικιακό εξοπλισμό που να βγάζει 100 Φον στις 2 πρώτες οκτάβες" για μουσική (άσε που θα ρίξεις το σπίτι . . .)
Σωστά και τα δύο.

Ακόμα και τα 90 Φον στην 1η οκτάβα, θα κάνουν τα δομικά υλικά του σπιτιού να υποφέρουν, θα υπάρξουν ζημιές. Το έχω δει το ποίημα..

Στα υπόλοιπα, έγραψα τι ακριβώς ισχύει.
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.578
Reaction score
2.205
Υπενθυμίζω σε όλους, πως οι καμπύλες ακουστότητας είναι “ενσωματωμένες” σε κάθε ηχογράφηση.
Επειδή ο μαστεράς ακούει με τα αυτιά του, τα οποία και αυτά λειτουργούν με τις ίδιες καμπύλες, όπως όλων μας.
Αρα εμείς ως χρήστες δεν χρειάζεται να τις εφαρμόσουμε εν νέου στην αναπαραγωγή.

Άσχετο, αλλά να, είπα να το γράψω.
Α, γειά σου δεν είναι άσχετο.

Για τον EAR:
Eγραψες τι ακριβώς ισχύει, και ισχύει, αλλά . . . πάω να ψήσω μπριζόλες !!! Η συνέχεια προσεχώς:biggrin:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.653
Reaction score
140.544
Αρα εμείς ως χρήστες δεν χρειάζεται να τις εφαρμόσουμε εν νέου στην αναπαραγωγή.
Εννοείται.

Δεν χρησιμοποιούμε ως ταργκετ κερβ τις καμπύλες ακουστοτητας, δεν έχει κανένα λόγο και νόημα να κάνουμε κάτι τέτοιο.

Καταλαβαίνουμε όμως από τις καμπύλες ακουστοτητας, την αναγκαιότητα του φίλτρου loudness σε χαμηλές στάθμες ακρόασης.

Επίσης καταλαβαίνουμε πως στο φάσμα υψηλής ευαισθησίας των αυτιών μας (2-4 kHz) οποιαδήποτε ανωμαλία απόκρισης θα μας ξυρίσει ασχήμως. Εκεί θέλει προσοχή, η ευρεία περιοχή 1-5 kHz (ή τουλάχιστον το 2-4kHz) θα πρέπει να αποδίδεται υποδειγματικά φλατ, ή με απειροελάχιστη κλίση. Τα έχω δείξει αυτά..

Δυστυχώς, αυτή είναι η περιοχή κρος σε πολλά ηχεία, και εάν εκεί πέρα δεν υπάρχει ομαλό σπινοραμα, στρίψε και φύγε πάραυτα. Θα υποφέρεις. Ξυριστική μηχανή είναι, δεν είναι ηχείο. Χρεπι.

Γι'αυτό είναι αναγκαίο να υπάρχει waveguide ώστε να δένει σοβαρά το Τουίτερ με το μιντ.

Εάν είναι 2 δρόμων, το waveguide του μινττουίτερ (κατά την άποψή μου) οφείλει να έχει τη διάμετρο του μιντγούφερ.

Ειδάλλως, δεν "δένει" το γλυκό στην περιοχή υψηλής ευαισθησίας (σημείο κρος).
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.753
Reaction score
87.296
Και μετά αρχίζει η άλλη συζήτηση, για το BBC dip, για τον Linkwitz, και μετά άντε πάλι φτου μεταφορές στα off topic, ευτυχως που δεν είμαι mod τελικά. :roflmao:
Αλήθεια, αυτοί οι mods αετό πετάνε; Έχουμε γράψει τόσα άσχετα με το θέμα και μια παρατήρηση για τα μάτια του κόσμου δεν έκαναν. :tongue:
πάω να ψήσω μπριζόλες
Φωτό
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.653
Reaction score
140.544
Ο μεγαλύτερος χαβαλες πάντως για την ανάγκη σαμπ, έρχεται από τη μελέτη των γραμμών ακουστοτητας και τη διαφοροποίηση που υπάρχει πχ μεταξύ 40 και 80 Φον.

Στα 40 Φον, η στάθμη των 20 κύκλων βρίσκεται στα 100 dB SPL.

Στα 80 Φον, η αντίστοιχη στάθμη βρίσκεται στα 120 dB SPL.

Δηλαδή, ενώ η διαφορά στον 1 χιλιοκυκλο είναι -40 dB SPL, στους 20 κύκλους είναι μόλις -20dB SPL.

Άρα, για να ακούσεις σωστά μια ηχογράφηση στα 40 Φον, ηχογράφηση που θεωρητικά φτιάχτηκε για να ακούγεται στα 80 Φον, θα πρέπει να δώσεις +20 dB SPL στους 20 κύκλους..

Υπάρχουν έτοιμες χονδρικές καμπύλες που πρέπει να εφαρμόζονται ως φίλτρο loudness σε κάθε μείωση στάθμης κάτω των 80 Φον στην οικιακή αναπαραγωγή, ώστε το ανθρώπινο αισθητήριο όργανο της ακοής να συνεχίσει να ακούει ισορροπημένα όλο το φάσμα σε όμοια στάθμη, αλλά σε χαμηλότερη στάθμη από την προβλεπόμενη.

Γι'αυτό όταν ακούμε μουσική ασανσέρ σε διάφορα χαϊεντάδικα σεταπ (χαμηλές στάθμες, χωρίς σαμπ, με ηχεία μικρού μιντγούφερ) δεν υπάρχει ούτε ίχνος πρώτης οκταβας.

Καταρχήν δεν μπορεί να βγει, αφετέρου εάν έβγαινε θα συνέχιζε να είναι κάτω από την ουδό ακοής, και για να φτάσει την αντίστοιχη στάθμη όπως υποδεικνύεται από τις γραμμές ίσης ακουστοτητας, το 6-αρακι θα καεί.

Δηλαδή, ακόμα και σε πολύ χαμηλές στάθμες ακρόασης, τα σαμπ είναι αναγκαία.

Βεβαίως, θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να μην "ακούγονται" τα σαμπ, δηλαδή να νομίζεις πως όλη η πληροφορία έρχεται από τους δορυφόρους.
 


Τελευταια Μηνυματα

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.546
Μηνύματα
2.982.045
Members
38.339
Νεότερο μέλος
Blueworld
Top