Featured Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...

Μηνύματα
14.534
Reaction score
16.371
Όχι. Οι φυσικοί το λένε.


Όχι. Είναι εντελώς διαφορετική η φύση τους.


Αν ξέρεις και μπορείς να τα συνδέσεις "αλυσίδα", τα κάνεις λάιν αρέυ με εξαιρετικές ιδιότητες.
(εγώ πάντως δεν ξέρω να δώσω τεχνικές συμβουλές για τη σύνδεση)
Ναι βρε, εμένα το λές ; Στους audio people πες το χα χα. Αυτό σου λέω και εγώ.. Ακούω να λένε και να γράφουν απο εδώ και κάτω είναι κύμα απο εδώ και πάνω είναι ακτίνα σαν το φώς και διαφωνούν σου λέω και απο ποιό όριο σε Hz γίνεται κύμα και μάλιστα ανάλογα και με το μέγεθος του χώρου χα χα. Οι άνθρωποι έχουν ορολογίες δικές τους και εξξγήσεις κιόλας κάποιων φαινομένων με περίεργο τρόπο. Το ίδιο σου είπα και για την διάχυση. Είναι και άλλα.
Κάποιος που ξέρει έστω και λίγο Φυσική μπερδεύεται και ακριβώς επειδή ξέρει κολλάει λίγο. Περισσότερο απο τους άλλους που μπορεί να μην ξέρουν. Τώρα πλέον βέβαια (αφού θυμάμαι τα άκουγα και διάβαζα παλιά λίγο) ξέρω που είναι το πρόβλημα τους και που κολλάνε. Αλλά πρήχτηκα θυμάμαι για να το καταλάβω χα χα.
Όπως λέει και ο Soco παραπάνω ναι και μαθηματικά έτσι το αναλύουν νομίζω (απο εκεί μάλλον το μπέρδεμα φυσικής - του φυσικού φαινομένου και της μαθηματικής έκφρασης του). Απο κάποιο σημείο και μετά μαθηματικά το εξετάζουν με διανυσματικές εξισώσεις και τις χαμηλές συχνότηες με κυματικές εξισώσεις. Και τα μοντέλα και οι διαφορικές τους εξισώσεις εκεί βασίζονται για να μελετάνε το φαινόμενο ήχος.

Κοίτα σοβαρά τώρα μιας και είναι και πρωί και όχι βράδυ που κάνουμε και πλάκα και το "φύση" που λές πάλι μια λέξη είναι. Εάν είναι να διαλέξουμε λέξη είναι η μορφή του κύματος. Ο ήχος ναι σαν "φύση" που λές δεν είναι σαν το φώς. Ο ήχος χρειάζεται κάποιο μέσο να διαδοθεί και είναι αποτέλεσμα μηχανικού "κύματος" - τρόπου μετάδοσης (διάδοσης ) ενέργειας λόγω κιίνησης και κινητικής ενέργεια των μοριών του αέρα που μεταδίδεται απο το ένα στο άλλο. Γίνεται όμως απο τα σωματίδια που είναι ύλη και τα οποία δεν θεωρούνται ενέργεια που μεταδίδεται με τη μορφη κύματος (σημειωτέον βέβαια ούτε η ενέργεια βασικά ξέρουμε τι είναι χα χα). Εκεί μάλλον είναι (έχω εντοπίσει) και ο δεύτερος λόγος λόγω του οποίου γίνεται το μπέρδεμα αυτό. Πέρα απο τον παραπάνω μαθηματικό που ανέφερα. Λοιπόν τα σωματίδια δεν καβαλάνε το κύμα. Η μαθηματική έκφραση και περιγραφή του κύματος αυτού γίνεται με γραφήματα που αφορούν πίεση vs χρόνος ή/και πυκνότητα vs χρόνος. Τα σωματίδια κινούνται , εξανγκάζονται να κινηθούν σε θέσεις υψηλών πιέσεων και μετά φυσικά αφού χάσουν την ενέργεια τους να κινηθούν απο μόνα τους και να επανέλθουν σε θέσεις χχαμηλής πιέσεως. Δηλαδή ο ήχος δημιουργείται απο πολλές και μικρές διαφορές υψηλής και χαμηλής πίεσης σε μοριακό επίπεδο. Τα μόρια κινούνται συνέχεια και παράγουν ήχο συνέχεια άσχετα άμα δεν τον ακούμε εμείς. Αυτό σχετίζεται και συμβαίνει λόγω της θερμοκρασίας αλλά και της πίεσης εάν το εξετάσουμε με την κλασική φυσική. ¨Εχουν την κινητική τους ενέργεια που καθορίζεται σε ατομικό επίπεδο. Υπόκεινται και σε μαγνητικές δυνάμεις και βαρυτικές βέβαια.
Το φώς τώρα είναι και ηλεκτρομαγνητικής μορφής, δεν χρειάζεται μέσο για να διαδοθεί λόγω του ότι θεωρητικά θεωρούμε ότι δεν έχει μάζα. Για αυτό και μεταδίδεται και στο κενό. Δεν γίνεται μέσω δονήσεων δηλαδή. ¨Εχει και σωματιδική και κυματική "φυση" και μορφή διάδοσης με τις αννάλογες μαθηματικές εκφράσεις που ακολουθούν για την περιγραφή του.
Τώρα όμως, επειδή ο ήχος χρησιμοποιεί τα σωματίδια και επειδή όπως σου είπα οι διαφορές υψηλής και χαμηλής πίεσης δημιουργούνται σε μικροσκοπικό επίπεδο scαle ... παρόλο που στην κλασική φυσική (μακρόκοσμος) συνήθως δεν τον θερούμε κβαντικό φαινόμενο (όπως π.χ. τα φωτόνια , τα ηλεκτρόνια) ... παρόλα αυτά στους πολύ χαμηλούς ήχους που παράγουν πιθανόν η κβαντική μηχανική να αρχίζει να λαμβάνει μέρος και κάποιο ρόλο. Δεν γνωρίζω πως και τι ερευνάται στο θέμα απο την κβαντική μηχανική και φυσική και εάν έχουμε μείνει στην δήθεν - ψευτική τυχαιότητα (που δεν είναι) της Browanian movement. Αυτά στον Αινστάιν και τον Φάινμαν που τα έχουν αναλύσει χα χα.


Στο θέμα μας όμως oi audio people απανταχού λένε ότι δεν πρέπει να έχω subs μικρότερα απο τα γούφερ των δορυφόρων μου. Γαιτί το λένε ; ¨Εχει κάποια βάση και ισχύει ; Αυτό ρωτάω.

(Η σύνδεση είναι άλλο πράγμα. Εγώ να δεις που δεν ξέρω.)
 
Last edited:

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.389
Reaction score
13.444
@thva O Θεοδωρακης εχει ενα υπεροχο αρθρο για τα Μαθηματικα και την Μουσικη:hi:
Εγω δεν καταλαβαινω τιποτα ειμουν και ειμαι σκραπας!! στα μαθηματικα και φυσικη:frown:
Για να καταλαβω την πυθαγορεια κλιμακα-οχι της μαθηματικες αναλογιες- αλλα παιζωντας στο πιανο μου πηρε πολυ χρονο;) εστω και ετσι κατι καταλαβα!!:dance:
Το ιδανικο θα ηταν να ειχα ενα μονοχοδο και να παιζω με της αποστασεις;)
Αλλα τι α΄κανς απ λεει και ο Χερ Ντοκτορ;) το καλως συγκερασμενο κλειδοκυμβαλο εχει περασει στο ντι εν ει Das Wohltemperierte Klavier;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.034
Reaction score
130.908
Στο θέμα μας όμως oi audio people απανταχού λένε ότι δεν πρέπει να έχω subs μικρότερα απο τα γούφερ των δορυφόρων μου. Γαιτί το λένε ;
Δεν έχουν σχέση αυτά. Είναι αδιάφορο εντελώς το τι διάμετρο έχει το γουφερ του ηχείου σου.

Τα μεγάφωνα των σαμπ, εξαρτώνται από 2 παραμέτρους και μόνον:

1. Επιθυμητές στάθμες max SPL
2. Όγκος του χώρου
 

Μηνύματα
14.534
Reaction score
16.371
Haute cuture ειναι ο thva λεμε...
Εγω συμβουλευομαι τα της κυματικης αφου απο τετοιες ιδιοτητες (η και απο τετοιες εαν θες ) διεπονται σε ολο το φασμα...
και αφου ως ετσι διαγιγνωσκονται ,αναλογα μπορουν και θεραπευονται/ελεγχονται κατα το δοκουν ...
Επειδή όπως έχεις πεί και εσύ και ισχύει άλλο η θεωρία και άλλο η πράξη ... να ξέρεις επιεδή ασχολείσαι και έχεις φτιάξει απο ότι έχω κάτι διαβάσει να λές διφραγματικές μπασοπαγίδες .... μετρήσεις απο καλά εργαστήρια δείχνουν ότι δεν πρέπει και αυτές να μπαίνουν στις γωνίες λόγω μεγάλου lobing που δημιουργέιται εκεί λόγω και των τριών αξόνων διεύθυνσης μετάδοσης xyz όταν το κύμα θα γυρίσει πίσω. Θέλει δηλαδή όσο είναι το πλάτος τους τόση απόσταση να αφήσεις (το λιγότερο) και απο την γωνία. Παράλληλα δηλαδή μόνο στον τοίχο αλλιώς για ότι συχνότητα θα την φτιάξεις να λειτουργεί στην πιο κάτω και πιο πάνω θα έχει κορυφώσεις και βυθίσεις. Οπότε θα σου φτιάχνει εκεί που έχεις εστιασμένο πρόβλημα αλλά θα σου χαλάει αλλού. Ο χώρος σου δεν θα έχει ποτέ ομοιομορφία (ομοιογένεια) ηχητικής πίεσης (ούτε στην θέση ακρόασης πιθανότατα). Το ίδιο ισχύει και για τις απλές μπασοπαγίδες που βάζουν ένα πάνελ ή κάνουν γώνιασμα τον τοίχο αλλά δεν τον γεμίζουν με απορροφητικό υλικό (όπως δείχονυν στα στούντιο και απο εκεί αντιγράφει και ο κόσμος). Το επιτρεπόμενο κενό πίσω απο το πάνελ απορρόφησης σου είναι μάξιμουμ 3 εκατοστά για οποιοδήποτε πάχος απορροφητικού υλικού (εάν είναι να μην το γεμίζεις ή εάν δεν είναι κλειστά τα edges και άρα δεν προκαλούν υποπίεση αλλά και άρα η πίεση φυσικά διαφεύγει.). Στο λέω γιατί η θεωρία έδειχνε ότι μπορείς. Στην πράξη αποδεικνυεται ότι είναι πολυ ζημιογόνο.
Δεν έχουν σχέση αυτά. Είναι αδιάφορο εντελώς το τι διάμετρο έχει το γουφερ του ηχείου σου.

Τα μεγάφωνα των σαμπ, εξαρτώνται από 2 παραμέτρους και μόνον:

1. Επιθυμητές στάθμες max SPL
2. Όγκος του χώρου
Ναιι αλλά λέμε και για μη κροσσαρισμένα καθόλου τα γούφερ μου ε ; Δηλαδή να τα αφήσω να κάνουν φυσικό overlapping με τα subs (και μέχρι ότι συχνότητα θα τα αφήσω αυτά να παίζουν) . Οκ και τότε ;
Δηλαδή έχω εγώ 8 οκτάιντζα και θα πάρω αυτά που είναι 6.5 ιντζών ; Και πόσα πρέπει να πάρω απο αυτά δηλαδή ;
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.002
Reaction score
55.345
Με 2.5 Hz και beaming (σαν τα line arrays χα χα) στα 140 db ... τα τοιχώματα των κυττάρων τρίβονται μεταξύ τους και μετατρέπονται σε υγρό. ¨Αμεσος θάνατος.
Εάν αυτό το κάνεις με RF συχνότητες σπάνε τα τύμπανα σου ή 60 ΚHz έχεις στοχευμένο όπλο όπως αυτό που βλέπεις να έχουν στις διαδηλώσεις και σε κάνει να νοιώθεις ότι έχεις πάρει φωτιά λόγω αντίδρασης των skin receptor μας.
Αυτά μου αρέσουν εμένα να διαβάζω απο το audio. :D
¨Εγραψα λάθος. Για να νοιωσεις οτι κάτι ακούγεται δυνατότερα.
Αναμενόμενο να σου αρέσουν, αφού κάθε σου δημοσίευμα πάει να γίνει... lethal weapon για την ηρεμία του νου...
Α έτσι λένε οι audio people ;

Σαν τo φώς, πότε τα φωτόνια και τα ηλεκτρόνια είναι κύμα και πότε σωματίδιο ; :D
Δική μου άποψη πάντως είναι να μην ανησυχείς, ανεξάρτητα από τη μετάβαση σε κύμα , οι χαμηλές των περισσότερων ακροαματικόφιλων έτσι όπως τις διαχειρίζονται τείνουν ν'αποδίδονται ... ΄΄χύμα στο κύμα΄΄.
 

Μηνύματα
14.534
Reaction score
16.371
Αναμενόμενο να σου αρέσουν, αφού κάθε σου δημοσίευμα πάει να γίνει... lethal weapon για την ηρεμία του νου...

Δική μου άποψη πάντως είναι να μην ανησυχείς, ανεξάρτητα από τη μετάβαση σε κύμα , οι χαμηλές των περισσότερων ακροαματικόφιλων έτσι όπως τις διαχειρίζονται τείνουν ν'αποδίδονται ... ΄΄χύμα στο κύμα΄΄.
Δεν ανησυχώ είπα ... μπερδεύομαι (όμουνα) και δεν καταλάβαινα. Ίσα ίσα δέχομαι ότι πρέπει αυτά τα θέματα να εξετάζονται πρακτικά που λές και εσύ και όχι θεωρητικά.
κάθε σου δημοσίευμα πάει να γίνει... lethal weapon για την ηρεμία του νου...

"χυμα στο κύμα"
Μην ειρωνεύεσαι. :D :D

Α, σου χρωστάω και το "καταπίνεις" . :D Δεν είναι τόσο ειρωνικό και πρσβλητικό όπως η παστρουρμαδίποτα αλλά πάλι όπως και να έχει με ενοχλεί λίγο. :D Ειρωνευόμαστε με μέτρο και για να κατδείξουμε κάτι και όχι ασύμμετρα αλλιώς δημιουργούνται προβληματάκια χα χα. Εσύ έχεις έναν περίεργο και ιδιότυπο τρόπο, πρέπει να ομολογήσω.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.002
Reaction score
55.345
Δεν ανησυχώ είπα ... μπερδεύομαι (όμουνα) και δεν καταλάβαινα. Ίσα ίσα δέχομαι ότι πρέπει αυτά τα θέματα να εξετάζονται πρακτικά που λές και εσύ και όχι θεωρητικά.

Μην ειρωνεύεσαι. :D :D

Α, σου χρωστάω και το "καταπίνεις" . :D Δεν είναι τόσο ειρωνικό και πρσβλητικό όπως η παστρουρμαδίποτα αλλά πάλι όπως και να έχει με ενοχλεί λίγο. :D Ειρωνευόμαστε με μέτρο και για να κατδείξουμε κάτι και όχι ασύμμετρα αλλιώς δημιουργούνται προβληματάκια χα χα. Εσύ έχεις έναν περίεργο και ιδιότυπο τρόπο, πρέπει να ομολογήσω.
Είναι κρίμα να παιδεύουμε το κύμα... Ένας τρόπος για να βρεθεί χονδρικά από ποια ζώνη και άνω ξεκινά η μετάβαση στην ανταπόκριση δεδομένου δωματίου - και όχι στο άμα η ηχητική ενέργεια γίνεται κύμα αφού μένει ως τέτοιο διαρκώς - είναι ν'αναπαράγονται διαδοχικά αρχεία με δοκιμαστικούς τόνους και βήμα λ.χ. ανά 10 Hz και περιφερόμενος εντός του χώρου να διαπιστώνεται από ποια συχνότητα και άνω θ'αρχίσει ο ακροατής ν'αντιλαμβάνεται λιγότερο έντονες τονικές διαφοροποιήσεις κατά την περιφορά - όχι του... Επιταφίου.
 

Μηνύματα
14.534
Reaction score
16.371
Είναι κρίμα να παιδεύουμε το κύμα... Ένας τρόπος για να βρεθεί χονδρικά από ποια ζώνη και άνω ξεκινά η μετάβαση στην ανταπόκριση δεδομένου δωματίου - και όχι στο άμα η ηχητική ενέργεια γίνεται κύμα αφού μένει ως τέτοιο διαρκώς - είναι ν'αναπαράγονται διαδοχικά αρχεία με δοκιμαστικούς τόνους και βήμα λ.χ. ανά 10 Hz και περιφερόμενος εντός του χώρου να διαπιστώνεται από ποια συχνότητα και άνω θ'αρχίσει ο ακροατής ν'αντιλαμβάνεται λιγότερο έντονες τονικές διαφοροποιήσεις κατά την περιφορά - όχι του... Επιταφίου.
Α, εσυ είσαι πολύ προχωρημένος χα χα, εγω δεν έχω φτάσει εκεί. Ούτε με βλέπω να φτάνω σε τέτοια γνώση. Δεν θέλω να βγάλω και τον καρκίνο χα χα.

Αλλά let me give it a shot για να σε βοηθήσω και με την απάντηση σου να βοηθήσεις κυρίως τους άλλους που καταλαβαίνουνε περισσότερα απο έμενα (οι πολύ πολύ περοσσότερα απο εμένα ίσως δεν τους χρειαστεί βέβαια) αλλά κια να ικανοποιήσω το χόμπι μου που σου εξήγησα να επιχειρώ άλματα στις υποθέσεςι μου με την ελάχιστη γνώση διαθέσιμη σε εμένα.

Leeloo multipass .... μήπως multitones θα ήταν καλύτερο απο απλούς τόνους για την περίπτωση αυτή ;

Μήπως η περιφορά του Επιταφίου αλλά και το ψευτολιβανιστήρι που κάνουνε οι περισσότεροι μπροστά απο το πρόσωπο με το μικρόφωνο .... έχει σχέση μόνο με τον χρόνο και άρα όχι ιδανικό (ιδίως για χαμηλές που μιλάμε) ;

Ο περιορισμός στις χαμηλές στην αντίληψη του τόνου είναι του αυτιού θέμα - πρόβλημα και αφού ο απλός εντοπισμός του είναι στα > 30 ms , και του τόνου του ακόμη πιο πάνω ίσως στα 50 ... το κύμα μέχρι τότε έχει πάει βόλτα 10 φορές μεταξύ των τοίχων ενός μικρού οικιακού χώρου , έχει εξασθενήσει σε ενέργεια , έχει δημιουργήσει και ενα σωρό φασικά προβλήματα ... οπότε ακούς μία σούπα απο χαμηλές. Για αυτό και η ενέργεια που πρέπει να καταλήξεις να ρίχνεις μέσα στον χώρο (και δεδομένης και της διαφυγής της που είναι όπως ανέφερα αναπόφευκτη πρακτικά σε αυτόν) είναι τεράστια. Ο γκαζάκιας ο Ίλον worshipper :D 😍 λίγα λέει κιόλας χα χα. ¨Αμα οι μετρήσεις σου σε δείχνουν ΟΚ και άμα είναι όντως αληθινά ενδεικτικές και λαμβάνουν όλες τις παραμέτρους αυτές υπόψιν τους ... τότε όλα well and dandy .... εγώ παντως που δεν έχω γνώση στην πράξη και το θέμα το τριβελίζω θεωρητικά στο μυαλό μου ... δεν το κατανοώ καλά. Και ότι δεν κατανοώ καλά δεν μπορώ να το προσυπoγράψω φυσικά και πόσω δε μάλλον σαν ένα είδους axiom κιόλας και τι πραγματικές θυσίες χρειάζονται οικονομικές κλπ για να παλεύω όλα αυτά τα φαινόμενα. Για αυτό προτιμώ και "εκθειάζω" τον χώρο του Μάρκου με τα >200 m3 για να είμαι και σίγουρος χα χα.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.002
Reaction score
55.345
Α, εσυ είσαι πολύ προχωρημένος χα χα, εγω δεν έχω φτάσει εκεί. Ούτε με βλέπω να φτάνω σε τέτοια γνώση. Δεν θέλω να βγάλω και τον καρκίνο χα χα.

Αλλά let me give it a shot για να σε βοηθήσω και με την απάντηση σου να βοηθήσεις κυρίως τους άλλους που καταλαβαίνουνε περισσότερα απο έμενα (οι πολύ πολύ περοσσότερα απο εμένα ίσως δεν τους χρειαστεί βέβαια) αλλά κια να ικανοποιήσω το χόμπι μου που σου εξήγησα να επιχειρώ άλματα στις υποθέσεςι μου με την ελάχιστη γνώση διαθέσιμη σε εμένα.

Leeloo multipass .... μήπως multitones θα ήταν καλύτερο απο απλούς τόνους για την περίπτωση αυτή ;

Μήπως η περιφορά του Επιταφίου αλλά και το ψευτολιβανιστήρι που κάνουνε οι περισσότεροι μπροστά απο το πρόσωπο με το μικρόφωνο .... έχει σχέση μόνο με τον χρόνο και άρα όχι ιδανικό ;

Ο περιορισμός στις χαμηλές στην αντίληψη του τόνου είναι του αυτιού θέμα - πρόβλημα και αφού ο απλός εντοπισμός του είναι στα > 30 ms , και του τόνου του ακόμη πιο πάνω ίσως στα 50 ... το κύμα μέχρι τότε έχει πάει βόλτα 10 φορές μεταξύ των τοίχων ενός μικρού οικιακού χώρου , έχει εξασθενήσει σε ενέργεια , έχει δημιουργήσει και ενα σωρό φασικά προβλήματα ... οπότε ακούς μία σούπα απο χαμηλές. Για αυτό και η ενέργεια που πρέπει να καταλήξεις να ρίχνεις μέσα στον χώρο (και δεδομένης και της διαφυγής της που είναι όπως ανέφερα αναπόφευκτη πρακτικά σε αυτόν) είναι τεράστια. Ο γκαζάκιας ο Ίλον worshipper :D 😍 λίγα λέει κιόλας χα χα. ¨Αμα οι μετρήσεις σου σε δείχνουν ΟΚ και άμα είναι όντως αληθινά ενδεικτικές και λαμβάνουν όλες τις παραμέτρους αυτές υπόψιν τους ... τότε όλα well and dandy .... εγώ παντως που δεν έχω γνώση στην πράξη και το θέμα το τριβελίζω θεωρητικά στο μυαλό μου ... δεν το κατανοώ καλά. Και ότι δεν κατανοώ καλά δεν μπορώ να το προσυπoγράψω φυσικά και πόσω δε μάλλον σαν ένα είδους axiom κιόλας και τι πραγματικές θυσίες χρειάζονται οικονομικές κλπ για να παλεύω όλα αυτά τα φαινόμενα. Για αυτό προτιμώ και "εκθειάζω" τον χώρο του Μάρκου με τα >200 m3 για να είμαι και σίγουρος χα χα.
Εφόσον καθένας δοκιμαστικός τόνος θα εκπέμπεται ξεχωριστά γι αρκετά δευτερόλεπτα θα λογαριάζεται ως σήμα σταθερής κατάστασης. Υπό αυτήν τη συνθήκη η ευκρίνεια του ακουστικού μας συστήματος στο πεδίο του χρόνου δεν θ'αποτελεί μεταβλητή παράμετρο. Επίσης άμα συνυπάρχουν αρκετοί τόνοι κείμενοι σε διαφορετικές συχνοτικές ζώνες δεν αναμένεται να εκτιμηθεί αποτελεσματικά η ζώνη μετάβασης με τέτοια μέθοδο, καθότι θ'αντιλαμβανόμασταν μεν την ανώτερη διαφοροποίηση στις χαμηλότερες συχνότητες έναντι των υψηλότερων αλλά δεν αναμένεται να ξεχωρίζαμε από ποια συχνοτική ζώνη θα έπαυε να γίνεται έντονα αντιληπτή.
 


Μηνύματα
14.534
Reaction score
16.371
Εφόσον καθένας δοκιμαστικός τόνος θα εκπέμπεται ξεχωριστά γι αρκετά δευτερόλεπτα θα λογαριάζεται ως σήμα σταθερής κατάστασης. Υπό αυτήν τη συνθήκη η ευκρίνεια του ακουστικού μας συστήματος στο πεδίο του χρόνου δεν θ'αποτελεί μεταβλητή παράμετρο. Επίσης άμα συνυπάρχουν αρκετοί τόνοι κείμενοι σε διαφορετικές συχνοτικές ζώνες δεν αναμένεται να εκτιμηθεί αποτελεσματικά η ζώνη μετάβασης με τέτοια μέθοδο, καθότι θ'αντιλαμβανόμασταν μεν την ανώτερη διαφοροποίηση στις χαμηλότερες συχνότητες έναντι των υψηλότερων αλλά δεν αναμένεται να ξεχωρίζαμε από ποια συχνοτική ζώνη θα έπαυε να γίνεται έντονα αντιληπτή.
Μα αυτό δεν ισχύει στις χαμηλές σεένα μικρό κλειστό χώρο ; Ενα είδος σταθερής κατάστασης δεν είναι ; Τον χρόνο τον ανέφερα μόνο για την μέτρηση όσον αφορά τις χαμηλές. Επίσης κουνώτας το μικρόφωνο όμως μόνο τέτοια data δεν παίρνεις (αφορούντα μόνο το χρόνο) ; Οπότε ; Τι χρησιμότητα έχει αυτό ;

Μετά το επίσης ..... που γράφεις δεν καταλαβίνω και πολλά και τι εννοείς. Σωστά και υπερ συνοπτικά εκφράζεσαι σίγουρα αλλά εγώ δεν έχω γνώση να το επεξεργαστώ , πρέπει να μου το κάνεις πιο απλό για να το καταλάβω (βήμα βήμα) και εάν δηλαδή γιατί χρησιμοποιείς και μια γλώσσα με ορολογίες που δεν τις κατανοώ ή κατέχω ή μπορώ να βρίσκω κάποιους συσχετισμούς.

Αλλά αφού κατάλαβαν οι άλλοι και για αυτούς το έγραψες ΟΚ έγω δεν έχω πρόβλήμα.

Πάντως, δεν ξέρω για ποιά μετάβαση μιλάς για τόνους αλλά εάν το μεταφράσω αυτό σε modes που θα εξιτάρουν αυτοί οι τόνοι εάν είναι πολλοί και κείμενοι κοντά ο ένας στον άλλον γιατί να υπάρχει πρόβλημα (εξαιρώντας το αυτί και τις δυνατότητες του εάν υποκρυβει κάτι - κάποια περαιτέρω γνώση για την λειτουργια του αυτιού την οποία δεν γνωρίζω η αναφορά σου) ; Περισσότερα και κείμενα κοντά δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει διαφορά πίεσης ανάμεσα τους. Για κάθε mode που βλέπεις θα υπάρχει δίπλα του ένα "antimode". Δεν χάνεται η αντίληψη μας λόγω αυτού όσο και πυκνα και κοντά είναι. Απλώς τόσο πιο γρήγορα θα συντελειται στον χρόνο η διαφορά πίεσης αυτή.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.614
Reaction score
8.010
Στο θέμα μας όμως oi audio people απανταχού λένε ότι δεν πρέπει να έχω subs μικρότερα απο τα γούφερ των δορυφόρων μου. Γαιτί το λένε ; ¨Εχει κάποια βάση και ισχύει ; Αυτό ρωτάω.
Λογικο ακούγεται, για ένα χ μπάτζετ καλός κανόνας είναι να προτιμήσει κάνεις ισχυρότερο σαμπ με μεγαλυτερη διάμετρο και μικρότερους δορυφόρους πάρα μεγάλα ηχεία και ένα μικρό σαμπ
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.034
Reaction score
130.908
Ο χώρος σου δεν θα έχει ποτέ ομοιομορφία (ομοιογένεια) ηχητικής πίεσης (ούτε στην θέση ακρόασης πιθανότατα) αν δε πάρεις τρινοβ.
Σωστό.
Μόνο με τρινοβ.

Ναιι αλλά λέμε και για μη κροσσαρισμένα καθόλου τα γούφερ μου ε ;
Γιατί; στο κατούρι πηγάδισαν ή τα ευλόγησαν ούρα παρθένας μπροσθόβαρης;

Σας παρακαλώ, περάστε έξω κύριε.
Άκου κει χωρίς κρος... ποινή φυλάκισης έπρεπε να ισχύει και μόνο για τη σκέψη τέτοιου ανουσιουργηματος.

Δηλαδή έχω εγώ 8 οκτάιντζα και θα πάρω αυτά που είναι 6.5 ιντζών ; Και πόσα πρέπει να πάρω απο αυτά δηλαδή ;
Ναι, άμα θες δηλαδή τα συγκεκριμένα, που δε ξέρω γιατί αλλά πολλά δε ξέρω σ'αυτη τη ζωή και δε χρειάζεται να τα μάθω κιόλας, και όσα απαιτούνται για το max SPL που θες, και τον όγκο του δωματίου σου.
Βεβαίως, αναλόγως επιθυμητής απόκρισης, μπορεί να χρειαστείς περισσότερα από όσα θες. 😂🤣😁
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.465
Reaction score
1.963
απο που και κάτω οι χαμηλές γίνονται κύμα. Διαβάζω κάτι κουφά ακόμη και σε αυτό (άσε που ούτε αυτό ξέρουν ή λένε). Εχω και άλλη γνώμη το τι αποτελεί στο φάσμα sub frequencies. Δεν καταλαβαίνω ούτε τι diffusers λένε όλοι, αφού ο ήχος δεν περνάει απο κάποιο άλλο μέσο για να διαχυθεί. Και πολλά άλλα. Το audio είναι πολύ απογοήτευση γενικά έτσι όπως εγώ θα ήθελα να έχω τα απαραίτητα στοιχεία για να προχωρήσω. Δεν έχω εμπιστοσύνη σε κανέναν και σε τίποτε. :D Βαριέμαι και να διαβάσω σοβαρά πράγματα αλλά και έχω την διαίσθηση απο πρότερη εμπειρία στο θέμα audio ότι ότι και να διαβάσω .... μηδέν λύσεις, χαμένος κόπος.
Βρε thva . . . έλεος !!!
Αν αφιέρωνες τον μισό από τον χρόνο που χάνεις για να γράψεις τα κουφά κατεβατά σου, σε κάτι από τα βιβλιαράκια του νηπιαγωγείου του ήχου (του δημοτικού είναι δύσκολα - αρχίζουν από την αλφαβήτα) θα γλίτωνες και εσύ και εμείς.

Αρχισε πχ από εδώ. ΟΚ, δεν είναι του νηπιαγωγείου, αλλά έχει εικονίτσες !

Το χέρι στο ποντίκι, και κλικ, κλικ, κλικ. Κάποτε, και με λίγη τύχη, ίσως φτάσεις πχ εδώ:
ή εδώ:
.

Στο μεταξύ, pls 🥺 , . . .

. . . σσσστ! 🙏 🙏🙏
 

Μηνύματα
4.614
Reaction score
8.010
@thva για να μιλήσουμε και λίγο σοβαρά περί δορυφόρων και υπογουφερ, αν δεις σοβαρές φίρμες θα διαπιστώσεις ότι για παράδειγμα η Ascendo ξεκινάει από 12 ίντσες σαμπ, η Νόιμαν από 10ιντσες και το θεωρεί καλό συνδυασμό για δορυφόρους με κώνους μέχρι 8ιντσες, ενώ η τζενελεκ έχει και υπογουφερ με 6,5ιντσες με 33-90Hz (-6dB).τωρα πόσο νόημα έχει να πάρεις το τελευταίο και να το συνδυάσεις με δορυφόρους 10ιντσων το αφήνω στην κρίση σου:p
 

Μηνύματα
5.311
Reaction score
6.462
Επειδή όπως έχεις πεί και εσύ και ισχύει άλλο η θεωρία και άλλο η πράξη ... να ξέρεις επιεδή ασχολείσαι και έχεις φτιάξει απο ότι έχω κάτι διαβάσει να λές διφραγματικές μπασοπαγίδες .... μετρήσεις απο καλά εργαστήρια δείχνουν ότι δεν πρέπει και αυτές να μπαίνουν στις γωνίες λόγω μεγάλου lobing που δημιουργέιται εκεί λόγω και των τριών αξόνων διεύθυνσης μετάδοσης xyz όταν το κύμα θα γυρίσει πίσω. Θέλει δηλαδή όσο είναι το πλάτος τους τόση απόσταση να αφήσεις (το λιγότερο) και απο την γωνία. Παράλληλα δηλαδή μόνο στον τοίχο αλλιώς για ότι συχνότητα θα την φτιάξεις να λειτουργεί στην πιο κάτω και πιο πάνω θα έχει κορυφώσεις και βυθίσεις. Οπότε θα σου φτιάχνει εκεί που έχεις εστιασμένο πρόβλημα αλλά θα σου χαλάει αλλού. Ο χώρος σου δεν θα έχει ποτέ ομοιομορφία (ομοιογένεια) ηχητικής πίεσης (ούτε στην θέση ακρόασης πιθανότατα). Το ίδιο ισχύει και για τις απλές μπασοπαγίδες που βάζουν ένα πάνελ ή κάνουν γώνιασμα τον τοίχο αλλά δεν τον γεμίζουν με απορροφητικό υλικό (όπως δείχονυν στα στούντιο και απο εκεί αντιγράφει και ο κόσμος). Το επιτρεπόμενο κενό πίσω απο το πάνελ απορρόφησης σου είναι μάξιμουμ 3 εκατοστά για οποιοδήποτε πάχος απορροφητικού υλικού (εάν είναι να μην το γεμίζεις ή εάν δεν είναι κλειστά τα edges και άρα δεν προκαλούν υποπίεση αλλά και άρα η πίεση φυσικά διαφεύγει.). Στο λέω γιατί η θεωρία έδειχνε ότι μπορείς. Στην πράξη αποδεικνυεται ότι είναι πολυ ζημιογόνο.

Ναιι αλλά λέμε και για μη κροσσαρισμένα καθόλου τα γούφερ μου ε ; Δηλαδή να τα αφήσω να κάνουν φυσικό overlapping με τα subs (και μέχρι ότι συχνότητα θα τα αφήσω αυτά να παίζουν) . Οκ και τότε ;
Δηλαδή έχω εγώ 8 οκτάιντζα και θα πάρω αυτά που είναι 6.5 ιντζών ; Και πόσα πρέπει να πάρω απο αυτά δηλαδή ;
Συντονισμενες μικρους και μεγαλου ευρους.
Κοντα στα συνορα εχεις αυξηση της πιεσης και μηδενισμο της ταχυτητας.
Αρα θες αναλογης αποτελεσματικοτητας "παγιδες".*
Δε ειναι παγιδες και κακως λεγονται ετσι ,εξασθενητες ειναι.
Δεν εχεις κανενα μειων εαν δεν υπερβαλεις ,εαν δεν τις εγκλωβισεις, εαν επιλεξεις μεγαλες επιφανειες , και γενικα οτιδηποτε παραγωγης δευτερογενων εκπομπων...
*μπορεις να επιλεξεις εφαρμογη σε σημειο μεγιστης πιεσης ,η μεγιστης ταχυτητας αναλογως του διαθεσιμου χωρου .
Θα δεις οτι γραφονται για τα ινωδη αλλα και τις μεμβρανες πολλα και πολλες φορες βλεπεις καποιος εχει μεγαλο αποτελεσμα και αλλος καθολου, ολα ειναι γιατι γινεται λαθος εφαρμογη σε λαθος σημειο ...και χανονται σε λεπτομεριες ..
Π.χ. ο πετροβαμβακας ειναι για εφαρμογη σε σημειο μεγιστης ταχυτητας , οσο ομως ανεβαινει το βαρος και πυκνοτητα τεινει να αποκτα ιδιοτητες μεμβρανης... ;)
Το κλειδι ειναι να πιασεις τα στασιμα , ο τροπος με τη μικροτερη καλυπτικοτητα ειναι στα σημεια υψηλης πιεσης , δηλ συμβολη συνορων. Φυσικα υπαρχει και η ενεργη λυση που δεν εχω δοκιμασει για οικολογικους,ενεργειακους λογους:p
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.034
Reaction score
130.908
Λογικο ακούγεται, για ένα χ μπάτζετ καλός κανόνας είναι να προτιμήσει κάνεις ισχυρότερο σαμπ με μεγαλυτερη διάμετρο και μικρότερους δορυφόρους πάρα μεγάλα ηχεία και ένα μικρό σαμπ
Μπα.

Εντελώς ξεχωριστά θέματα.

Ο δορυφόρος πρέπει να αρκεί για στάθμη αναφοράς στην 3η οκτάβα στην απόσταση ακρόασης.

Μετά, αναλόγως μπάτζετ, πληρώνεις περαιτέρω δυναμικό εύρος και καλύτερο σπινοραμα.

Το θέμα σαμπ;

Σε ένα Χ μπάτζετ, θα πρέπει να προτιμηθεί 4-αδα σαμπ + σοβαρή λύση ισοστάθμισης.

Και όχι ένα και πανάκριβο σαμπ, και χωρίς κρος και άλλες αηδιες.

Κι αν πάρεις 1 πανάκριβο, μετά δε μπορείς να πάρεις ακόμα 3 τέτοια, παν τα λεφτά, κι έκανες μια τρύπα στο νερό.

Η διάμετρος του μεγαφώνου είναι απλώς μια παράμετρος. Προφανώς τα μεγαλύτερης διαμέτρου μεγάφωνα έχουν υψηλότερο max SPL, αλλά το μπάτζετ θα καθορίσει μέχρι που φτάνεις.

Η ομοιογένεια της απόκρισης στο φάσμα και σε μεγάλη έκταση του χώρου, είναι ουσιαστικότερα στοιχεία από οτιδήποτε άλλο, και τα πολλαπλά σαμπ είναι ο μόνος τρόπος να επιτύχεις τέτοιο πράγμα, σε συνδυασμό με σοβαρά εργαλεία ενσωμάτωσης.
 

Μηνύματα
4.614
Reaction score
8.010
KH 750 DSP D G

Woofer265 mm (10")

1696510629913.png

The perfect complement to KH 80 DSP, KH 120, KH 150 and KH 310



1696510877490.png


Θα επιμείνω ότι το σαμπ πρέπει να είναι μεγαλύτερης διαμέτρου Κώστα.
Θα περιμένω όμως και την άποψη του Bhutia, αν και απ ότι είδα συμφωνεί με σενα :p :biggrin:
 

Μηνύματα
28.293
Reaction score
26.846
Ta 265 mm εμένα μου κάνουν πιο πολύ σε 10,4 ίντσες , όχι σε 10 ιντσο καθαρό.
1 ίντσα= 2,54 εκ .
Πέραν τούτου , αν το sub έχει πιό μικρή διάμετρο από τον δορυφόρο , τότε δεν κάνουμε τίποτα.
Δεδομένου ότι θέλουμε να κατεβαίνει πιό χαμηλά και με υψηλότερα db .
 
Last edited:

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.557
Reaction score
15.619
Πέραν τούτου , αν το sub έχει πιό μικρή διάμετρο από τον δορυφόρο , τότε δεν κάνουμε τίποτα.
Αν στους 12'' δορυφόρους του μανέστρου βάλεις 10ιντσα δε θα κάνεις λες ? :p
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.605
Μηνύματα
2.910.926
Members
38.074
Νεότερο μέλος
gnpapast
Top