Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...

Μηνύματα
4.972
Reaction score
8.821
Τα έχω γράψει, αναλυτικά.
Δεν αμφιβάλλω. Επειδή κάτι γράφτηκε παλιότερα δεν σημαίνει όμως ότι απαγορεύεται να ξαναειπωθεί. Άλλωστε υπάρχουν μέλη που δεν τα διάβασαν όλα αυτά, τους είναι άγνωστα κτλπ. ;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.962
Reaction score
137.254
Έβαλα και λινκς στο προηγούμενο ποστ μου, δες τα. Θες κάνα δίωρο, δεν είναι τίποτα..

Ταυτόχρονα, το νέο pdf που μας έδειξε ο ντιμιφουτ, από τους "μεγάλους" στο χώρο, έχει επακριβώς τις ανάγκες του bass management, με νουμεράκια σαφέστατα, και όλως τυχαίως (νοτ) δεν διαφέρουν από όσα έχω γράψει εδώ μέσα. Μάλλον διαβάζουν avsite κι αυτοί..

Ταυτόχρονα, το τι γράφει κάθε γερμανική πορδή δεξιά κι αριστερά, είναι πλήρως ανόητο σε σχέση με τα στανταρτς που έθεσαν στο νέο pdf που λέμε, οι "αρχηγοί" του είδους. 😂😎😁🤣
 
Last edited:

Μηνύματα
4.972
Reaction score
8.821
Αυτό το pdf αφορά ελάχιστους εδώ μέσα. Η συντριπτική πλειοψηφία χρησιμοποιεί ακουστικα και έχει ένα δικάναλο σύστημα ή καμια ηχομπαρα.
Μια πολύ μικρή μειοψηφία θα μπει στον κόπο να αγοράσει ένα σαμπ και ελάχιστοι θα βάλουν 2 υπογουφερ. Για πολλαπλά σαμπς είναι αστεία μια τέτοια κουβέντα.
Μπορεις να συνεχίσεις να κοιτάς αυτά τα pdfs αλλά δεν έχουν να κάνουν με την πραγματικότητα εδώ μέσα. Είναι μόνον για αυτούς που ζουν σε ένα παράλληλο σύμπαν.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.962
Reaction score
137.254
Αυτά είναι γνωστά.

Εδώ είναι σφηγκοφωλιά βλαμμένων, η "πολύ μικρή μειοψηφία" που θα βάλει 1 σαμπ, κόβεται με απλές διαδικασίες. 😎

Τα νήματα αυτά, αφορούν τους απειροελάχιστους και εκλεκτούς, οι υπόλοιποι μπορούν διακριτικά να απέχουν, αγοράζοντας μια ηχόμπαρα έως σόνος (εξαιρετικές επιλογες, παίρνουν και 2 σαμπ) κι αφήνοντάς μας στην ησυχία μας. 😁



ΥΓ.
Αυτό το pdf αφορά ελάχιστους εδώ μέσα.
Τεράστιο σφάλμα. 😎

Καλύπτει κάθε περίπτωση, εντελώς ΚΑΘΕ περίπτωση όμως, αφού καλύπτει και την κατηγορία του ελάχιστου, πολύ κάτω από τις προδιαγραφές, είναι το Level 1:
(εμείς παίζουμε level 3 γλυκοκοιτάζοντας το 4)

1000008658.png


Καλύπτει λόγου χάριν, ιμερσιβ σεταπ από 3.1.2:
(Τυπική ηχόμπαρα με Dolby Atmos στην ούγια)

1000008655.png


Να όλα τα δυνατά λεβελς, κανένα σεταπ δεν έχουν αφήσει απ'εξω, από το μίνιμουμ έως το μάξιμουμ εφικτό:

1000008656.png


Προφανώς δεν το έχεις διαβάσει, όπως και τα νήματα που σου είπα να διαβάσεις.

Πάλι αδιαβαστος. 🤣😂😁🤪
 
Last edited:

Μηνύματα
4.972
Reaction score
8.821
Αυτά είναι γνωστά.

Εδώ είναι σφηγκοφωλιά βλαμμένων, η "πολύ μικρή μειοψηφία" που θα βάλει 1 σαμπ, κόβεται με απλές διαδικασίες. 😎

Τα νήματα αυτά, αφορούν τους απειροελάχιστους και εκλεκτούς, οι υπόλοιποι μπορούν διακριτικά να απέχουν, αγοράζοντας μια ηχόμπαρα έως σόνος (εξαιρετικές επιλογες, παίρνουν και 2 σαμπ) κι αφήνοντάς μας στην ησυχία μας. 😁
Τελείως λάθος είσαι, δεν θα προσαρμοστεί ολόκληρο φόρουμ στις προδιαγραφές 3-4 ατόμων που ζουν σε παράλληλο σύμπαν.
Αν θέλετε κάντε ένα κλειστό κλαμπ εδώ μέσα να συζητάτε μεταξύ σας για πολλαπλά σαμπς, τρίτες οκτάβες και όλα αυτά τα υψηλά στάνταρτς που έχετε θέσει και να κάνετε ασκήσεις επί χάρτου :biggrin:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.962
Reaction score
137.254
Τελείως λάθος είσαι, δεν θα προσαρμοστεί ολόκληρο φόρουμ στις προδιαγραφές 3-4 ατόμων που ζουν σε παράλληλο σύμπαν.
Αν θέλετε κάντε ένα κλειστό κλαμπ εδώ μέσα να συζητάτε μεταξύ σας για πολλαπλά σαμπς, τρίτες οκτάβες και όλα αυτά τα υψηλά στάνταρτς που έχετε θέσει και να κάνετε ασκήσεις επί χάρτου :biggrin:
Δε μου λες ρε τρελιαρη, πόσα σαμπ έχεις; 😂😁
 

Μηνύματα
4.963
Reaction score
4.158
Τελείως λάθος είσαι, δεν θα προσαρμοστεί ολόκληρο φόρουμ στις προδιαγραφές 3-4 ατόμων που ζουν σε παράλληλο σύμπαν.
Αν θέλετε κάντε ένα κλειστό κλαμπ εδώ μέσα να συζητάτε μεταξύ σας για πολλαπλά σαμπς, τρίτες οκτάβες και όλα αυτά τα υψηλά στάνταρτς που έχετε θέσει και να κάνετε ασκήσεις επί χάρτου :biggrin:
Μιλαει ο θυμος!
Ποσοι εχουν στην Ελλαδα ηλεκτρικο αυτοκινητο. Ποσοι προκειται να παρουν ηλεκτρικο στα επομενα ενα δυο αντε και τρια χρονια. Μαλλον σαν ποσοστο θα ειναι ισχνο. Θα πρεπει να μην γινονται συζητησεις γι αυτο?

Οταν βγηκαν οι τηλεορασεις 2Κ και κατοπιν οι 4Κ στην αρχη ηταν ελαχιστοι οι αγοραστες. Δεν θαπρεπε να γινονται σχετικες συζητησεις?

Το θεμα της ποιοτητας του ηχου δεν βρισκει αριθμητικα το ιδιο κοινο με αυτους που ασχολουνται με την ποιοτητα της εικονας, η την ποιοτητα του αυτοκινητου. Θα κατσουμε λοιπον να συζηταμε για τις κασετες τα γραμμοφωνα τα σιντι και οτιδηποτε εχει σχεσει με την εγκαθιδρυση συστηματων που παρελθοντος?

Οπωσδηποτε θα υποστηριζω και την μεριδα οσως ασχολουνται με κατι ρετρο, αλλα παντα ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ να βλεπουμε την εξελιξη, το μελλον και αυτο να μας οδηγει, ασχετα κι αν αυτο αργησει να ερθει. Παντα στην αρχη θα ειναι ακριβο και δυσπροσιτο. Σταδιακα η θα λυσει ολα τα προβληματα η θ αντικατασταθει με κατι καλυτερο πιο ευελικτο.
 

Μηνύματα
22.271
Reaction score
15.543
ο ανθρωπος κανει την δουλεια του με ενα σαπακι....
.....οποτε απο ενα και πανω μπορειται να κανετε την δουλεια σας ...

 

Μηνύματα
16.319
Reaction score
19.141
Ακόμα και αν χωρέσει, αναμένεται να ψοφούσε στις πρώτες ομοβροντίες χαμηλών. Οπότε... δώρον-άδωρον ως προς το κουνούπι.
¨Αλλος ένας σημαντικός λόγος να προτιμήσει κάποιος μεγαλύτερο χώρο. Η αντίληψη του loudeness στους μεγάλους (μεγαλύτερους) χώρους στα χαμηλά είναι λόγω μεγαλύτερου RT, μεγαλύτερη απο τον μικρό χώρο. Σε μικρό χώρο -μέσα στον ίδιο χρόνο - το κύμα θα έχει χτυπήσει τόσες πολλές φορές στους τοίχους που θα έχει εξασθενήσει καθώς η απορρόφηση συντελείται στα τοιχώματα τους (σχεδόν μόνο εκεί).

¨Αρα σε μικρό χώρο (που δεν έχεις χώρο αλλά άστο αυτό , πες μπορείς να βρείς) θέλεις λογικά και μεγαλύτερα και περισσότερα subs αλλά και μεγαλύτερο boost στο FR (+3, + 6 db) σαν αυτό που πολλοί αρέσκονται να βάζουνε , πέρα , επιπλέον, επιπρόσθετα και απο το boost που θα εξισορροπεί μόνο τις καμπύλες ακουστότητας.

Επίσης η αίσθηση και ο τόνος του χαμηλού σε μεγάλο (μεγαλύτερο) δωμάτιο ή αίθουσα μουσικής κλπ είναι διαφορετικός. Πολύ πιο "ποιοτικός" και φυσικός. Ακόμη και με αυτά που αναφέρεις και πετυχαίνεις δεν είναι το ίδιο. Τέτοιο επιπλέον boost σε τέτοιους μεγάλους (μεγαλύτερους) χώρους δεν είναι, ούτε κρίνεται απαραίτητο να κάνει κάποιος. ¨Αρα ο Μάρκου ξαναλέω είναι Βασιλιάς (hate to admit it γιατί είναι κακός με τον Κο Χρήστο) χα χα.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.319
Reaction score
19.141
Παρεμπιπτόντως για τους παραπάνω λόγους δεν μπορεί εξάλλου κανείς να μιλάει - όπως είπα σε προηγούμενο πόστ (που και αυτό έτυχε χλευασμού) - για room gain σε τόσο μικρούς οικιακούς χώρους. Μόνο modes 'gain" έχεις. Αυτή που λές είναι η διαφορά της φυσικής με την ακουστική "φυσική" του ίντερνετ. :) Μπούρ μπούρ που λές στο ίντερνετ γεμίσαμε μύθους, περίεργους ορισμούς και παρεξηγήσεις επι δεκαετίες που θεωρούνται μάλιστα και axioms ή έστω facts χα χα.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.528
Reaction score
57.637
ο ανθρωπος κανει την δουλεια του με ενα σαπακι....
.....οποτε απο ενα και πανω μπορειται να κανετε την δουλεια σας ...

Μην παραβλέπεται ότι ο ηχητικός μηχανικός στο συγκεκριμένο studio έχει βάλει και κάτι ωραίες ΄΄βάσεις΄΄ για στήριξη των δορυφορικών καναλιών οι οποίες διευκολύνουν αρκετά την κατάσταση ως προς την εξομάλυνση απόκρισης και την παροχή ενέργειας σε δεύτερη - τρίτη οκτάβα.
¨Αλλος ένας σημαντικός λόγος να προτιμήσει κάποιος μεγαλύτερο χώρο. Η αντίληψη του loudeness στους μεγάλους (μεγαλύτερους) χώρους στα χαμηλά είναι λόγω μεγαλύτερου RT, μεγαλύτερη απο τον μικρό χώρο. Σε μικρό χώρο -μέσα στον ίδιο χρόνο - το κύμα θα έχει χτυπήσει τόσες πολλές φορές στους τοίχους που θα έχει εξασθενήσει καθώς η απορρόφηση συντελείται στα τοιχώματα τους (σχεδόν μόνο εκεί).
...
Εάν τα τοιχώματα στο μικρό χώρο είναι μη ενδοτικά κατά τρόπον ώστε η ενέργεια από τις χαμηλές να μην απορροφάται μετατρεπόμενη σε άλλη μορφή ή να τα διαπερνά οδεύοντας προς το περιβάλλον έξω από το δωμάτιο, τότε κάθε άλλο παρά γρήγορη απόσβεση θα υφίσταται για την εν λόγω ενέργεια.

Παρεμπιπτόντως για τους παραπάνω λόγους δεν μπορεί εξάλλου κανείς να μιλάει - όπως είπα σε προηγούμενο πόστ (που και αυτό έτυχε χλευασμού) - για room gain σε τόσο μικρούς οικιακούς χώρους. Μόνο modes 'gain" έχεις. Αυτή που λές είναι η διαφορά της φυσικής με την ακουστική "φυσική" του ίντερνετ. :) Μπούρ μπούρ που λές στο ίντερνετ γεμίσαμε μύθους, περίεργους ορισμούς και παρεξηγήσεις επι δεκαετίες που θεωρούνται μάλιστα και axioms ή έστω facts χα χα.
Πρέπει να τσεκάρουμε διασταυρώνοντας μέσα από πολλαπλές εναλλακτικές πηγές όσα μελετάμε από μεμονωμένες διαδικτυακές σελίδες κι επίσης να μη γενικεύουμε χαρακτηρισμούς πάνω στις δημοσιεύσεις χωρίς να ήμασταν οι ίδιοι αρκετά μελετημένοι έχοντας την ικανότητα να διακρίνουμε ακρίβειες από ανακρίβειες.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.962
Reaction score
137.254
δεν μπορεί εξάλλου κανείς να μιλάει για room gain σε τόσο μικρούς οικιακούς χώρους. Μόνο modes 'gain" έχεις.
Όχι βέβαια..

Εφόσον τοποθετηθεί το ηχείο (δορυφόρος ή σαμπ) κοντά σε 1/2/3 συμπαγείς τοίχους (γωνία το 3) θα έχει σαφέστατο και μετρήσιμο room gain από αυτά τα τοιχωματικα όρια, που μεταβάλλουν το π της εκπομπής της πηγής.

Φυσικά, μέχρι τη ζώνη του σροεντερ, σε οποιοδήποτε χώρο, θα υπάρχουν μετρήσιμα room modes (από τις διαστάσεις του χώρου και από τις αποστάσεις των ηχείων από τα συμπαγή τοιχωματικα όρια) τα οποία θα οδηγήσουν σε τονώσεις και ακυρώσεις, και ναι, οι τονώσεις μπορεί να θεωρηθούν room gain εάν είναι σε σημείο που "μας βολεύει" λόγω ελαττωμένης απόκρισης του ηχείου, αλλά συνήθως δε μας βολεύει.

Ταυτόχρονα, πάνω από τη ζώνη του σροεντερ, δεν υφίσταται η έννοια των room modes, αλλά της διαχεόμενης ενέργειας στο χώρο, της συνολικής ποσότητας της ενέργειας της έμμεσης ακτινοβολίας που προέρχεται από όλες τις ανακλαστικές επιφάνειες, η οποία προστίθεται στην steady state στάθμη, και αποτελεί το room gain. Αυτό, κάνει ένα ηχείο να παίζει δυνατότερα μέσα σε ένα δωμάτιο, από ότι στην εξοχή σε ανοιχτό χώρο, ή σε θάλαμο μηδενικών ανακλασεων (ακουστικά νεκρό).

Βεβαίως, αυτή η ενέργεια της έμμεσης, δεν προστίθεται στην κρουστική ενέργεια, η οποία είναι μόνον η ενέργεια της άμεσης, άσε που πάντα χρειάζεται (και πάντα υπάρχει) ένας χρόνος κενός ανακλασεων, που ξεχωρίζει την κρουστική (άμεση) από την steady state (άμεση + έμμεση).

Βεβαίως, για να μην διαφοροποιείται σημαντικά η SPL στάθμη της κρουστικης σε σχέση με την steady state, διότι εάν διαφοροποιείται θα οδηγήσει σε τονικές αλλοιώσεις, είναι αναγκαίο να έχουμε μικρούς χρόνους στο Ρυθμό μείωσης της έμμεσης.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.319
Reaction score
19.141
Πρέπει να τσεκάρουμε διασταυρώνοντας μέσα από πολλαπλές εναλλακτικές πηγές όσα μελετάμε από μεμονωμένες διαδικτυακές σελίδες κι επίσης να μη γενικεύουμε χαρακτηρισμούς πάνω στις δημοσιεύσεις χωρίς να ήμασταν οι ίδιοι αρκετά μελετημένοι έχοντας την ικανότητα να διακρίνουμε ακρίβειες από ανακρίβειες.
Σωστό. Αλλά οι πιο πολλοί δεν το κάνουνε. Αποτέλεσμα ; Αυτό που περιγράφω. Δεν θέλω όμως να καταδείξω αυτό με το πόστ μού ή τα προηγούμενα. Θέλω να καταδείξω ότι πολλά που θεωρούμε ότι ισχύουν, μπορεί και να ισχύουν όντως έστω και εάν είναι σπασμένο τηλέφωνο .... αλλά μπορεί να ισχύουν για άλλους λόγους και να έχουν άλλη εξήγηση (τα ίδια φαινόμενα) απο αυτούς που κυκλοφορούν με το σπασμένο τηλέφωνο. Αυτό πάλι έχει με την σειρά του το αποτέλεσμα κακής συνεννόησης μεταξύ των μερών που ανταλλάσουν πληροφορίες και γνώση σε ένα θέμα και να μην γνωρίζουν ή μαθαίνουν τελικά πραματικά σε βάθος γιατί κάτι συντρέχει και που οφείλεται. Όλα δηλαδή και ειδικά στο audio που είναι πολυπαραγοντικό φαινόμενο είναι και πρέπει να εξετάζονται κάτω απο ένα συγκεκριμένο context και γενικοί κανόνες μπορούν να ισχύουν και να επηρρεάζουν μια συγκεκριμένη κατάσταση αλλά μόνο εώς ένα βαθμό και ως guidelines. Και σίγουρα όχι για να ικανοποιούνε και άλλα κατώτερα ένστικτα των συνομιλητών πέρα απο την διάδοση γνώσης. Επίσης είναι σημαντικό και η ορολογία που χρησιμοποιείται να ορίζεται αυστηρά και να είναι σταθερή για όλους. Να εννοούν και να κατανοούν όλοι δηλαδή τις έννοιες με τον ίδιο τρόπο. Ας διαφωνούν, δεν είναι εκεί το πρόβλημα. Αλλά να τις ορίζουν πρώτα.
Εάν τα τοιχώματα στο μικρό χώρο είναι μη ενδοτικά κατά τρόπον ώστε η ενέργεια από τις χαμηλές να μην απορροφάται μετατρεπόμενη σε άλλη μορφή ή να τα διαπερνά οδεύοντας προς το περιβάλλον έξω από το δωμάτιο, τότε κάθε άλλο παρά γρήγορη απόσβεση θα υφίσταται για την εν λόγω ενέργεια.
Δεν καταλαβαίνω καλά, ούτε θεωρώ την περιγραφή σου ακριβής ώστε να καταλάβω α) εντός ποιού context μιλάς ή θέλεις να μιλήσεις (να το context που έλεγα) ή β) εάν θες να επεκτείνεις απλώς κάτι σε αυτά που ανέφερα. Μάλλον αυτό προσπαθείς αλλά ο συσχετισμός σου δεν βλέπω που μπορεί να μας οδηγήσει εάν τον κάνουμε. Πιθανώς να αναφέρεσαι σε κάτι επιρπόσθετο που πρέπει να λάβω υπόψιν μου ώς γνώση που δεν την διαθέτω ή θές να με βάλεις να μαντέψω, αλλά αυτή την στιγμή δεν μπορώ. Εάν θες να μου μάθεις κάτι πές το απλά και σε βήματα.

Πάντως από όσο μου κόβει και απο τις γενικές μου γνώσεις (καθώς εγώ δεν διαβάζω σχεδόν τίποτε, μόνο σκέφτομαι και προπαθώ να συνδυάσω απο αυτά που ήδη ξέρω ώς γνώσεις δικές μου αλλά και απο αυτά που ακούω) :

: Εάν τα τοιχώματα κυρίως είναι ελεγχόμενης και ρυθμίζόμενης απο εμάς ενδοτικότητας τότε πρώτα από όλα δεν μιλάμε για απορρόφηση έτσι όπως την περιέγραψα αλλά πλέον για βαθμό διαρροής της. Αυτό είναι μια άλλη κατάσταση όπως και να πούμε τότε ότι την αφήνουμε να φύγει εντελώς εκτός του χώρου χωρίς το κύμα να επιστρέψει και άρα μιλάμε και για ανοικτό χώρο μετά πλέον. ¨Οπως και να έχει σε ένα κλειστό χώρο εξ ορισμού αυτή θα βρεί σε ένα Α ή Β βαθμό τα τοιχωματικά όρια τα εξωτερικά (εάν εννοείς κάτι τέτοιο). Πάλι και σε αυτήν την περίπτωση , δεν υπάρχει θέμα η ενέργεια πάλι θα είναι αρκετή. Άλλο η ενέργεια που υπάρχει εντός ενός κλειστού χώρου και η οποία δημιουργεί modes και άλλο. η ενέργεια πο δημιουργέι το μέτωπο ένος ηχητικού κύματος. Τον συχετισμό δεν τον βλέπω καθώς αυτό που αναφέρω εγώ είναι καθαρά συσχετιμός μεταξύ μεγάλου και μικρού χώρου και μόνο κάτω απο αυτό το context. Εσυ εισαγάγεις έναν άλλο επιπρόσθετο παράγοντα που και να θεωρήσω ότι συντρέχει για να τον εξετάσουμε πάλι είναι στην ουσία σαν να προσομοιάζεις - εάν όχι έναν ανοιχτό χώρο που μόλις πιο πάνω ανέφερα - έναν μεγάλο χώρο. Το ίδιο principal δηλαδή συντρέχει με αυτό που περιέγραψα.

Δεδομένου δε του γεγονότος ότι κανονικά πρέπει να θέσεις τις συνθήκες και πραμέτρους για τον χώρο .... πάλι ένας μεγάλος χώρος με τα χαρακτηριστικά που λές σε συγκριση με έναν μικρό χώρο πάλι με τα ίδια χαρακτηριστικά τοιχών .... ο μεγάλος πάλι κερδίζει.
 

Μηνύματα
16.319
Reaction score
19.141
Όχι βέβαια..

Εφόσον τοποθετηθεί το ηχείο (δορυφόρος ή σαμπ) κοντά σε 1/2/3 συμπαγείς τοίχους (γωνία το 3) θα έχει σαφέστατο και μετρήσιμο room gain από αυτά τα τοιχωματικα όρια, που μεταβάλλουν το π της εκπομπής της πηγής.

Φυσικά, μέχρι τη ζώνη του σροεντερ, σε οποιοδήποτε χώρο, θα υπάρχουν μετρήσιμα room modes (από τις διαστάσεις του χώρου και από τις αποστάσεις των ηχείων από τα συμπαγή τοιχωματικα όρια) τα οποία θα οδηγήσουν σε τονώσεις και ακυρώσεις, και ναι, οι τονώσεις μπορεί να θεωρηθούν room gain εάν είναι σε σημείο που "μας βολεύει" λόγω ελαττωμένης απόκρισης του ηχείου, αλλά συνήθως δε μας βολεύει.

Ταυτόχρονα, πάνω από τη ζώνη του σροεντερ, δεν υφίσταται η έννοια των room modes, αλλά της διαχεόμενης ενέργειας στο χώρο, της συνολικής ποσότητας της ενέργειας της έμμεσης ακτινοβολίας που προέρχεται από όλες τις ανακλαστικές επιφάνειες, η οποία προστίθεται στην steady state στάθμη, και αποτελεί το room gain. Αυτό, κάνει ένα ηχείο να παίζει δυνατότερα μέσα σε ένα δωμάτιο, από ότι στην εξοχή σε ανοιχτό χώρο, ή σε θάλαμο μηδενικών ανακλασεων (ακουστικά νεκρό).

Βεβαίως, αυτή η ενέργεια της έμμεσης, δεν προστίθεται στην κρουστική ενέργεια, η οποία είναι μόνον η ενέργεια της έμμεσης, άσε που πάντα χρειάζεται (και πάντα υπάρχει) ένας χρόνος κενός ανακλασεων, που ξεχωρίζει την κρουστική από την steady state.

Βεβαίως, για να μην διαφοροποιείται σημαντικά η SPL στάθμη της κρουστικης σε σχέση με την steady state, διότι εάν διαφοροποιείται θα οδηγήσει σε τονικές αλλοιώσεις, είναι αναγκαίο να έχουμε μικρούς χρόνους στο Ρυθμό μείωσης της έμμεσης.
Πρώτα απο όλα μιλάμε μόνο για χαμηλό και modes αυτού σε έναν οικιακό κλειστό χώρο δηλαδή για κάτω απο 100 Hz. (ας το ορίσουμε περίπου εκεί για ένα χώρο για να μπορέσουμε να συνεννοηθούμε ... context πάντα context).

Επίσης για να είμαστε και στο θέμα του νήματος (κάπως τουλάχιστον χα χα με έμμεσο τρόπο αλλά σχετικό που επηρρεάζει) και που αφορά γενικώς χαμηλές συχνότητες και το τι συμβαίνει με αυτές σε έναν κλειστό χώρο.

Αυτά που λές για τα modes πιο ψηλά .... άστο ...ας δεχθώ ότι η ανάλυση σου πρακτικά είναι σωστή. Δεν μας ενδιαφέρει πρός το παρόν.

Υπεισέρχεται πάλι ως σύντομη απάντηση μου σε αυτά που λές ... ότι στην ουσία σε περίπτωση < 100 Hz σε μικρό οικιακό χώρο έχουμε steady state κατάσταση. Και άλλη δηλαδή - έχασα τον λογαρισαμό - αναφορά μου που χλευάστηκε ή δεν έτυχε εκτίμησης και κατανόησης. Παράπέρα, επειδή κουράστηκα και βαρέθηκα ίσως μπορέσει να σου εξηγήσει ο Bhutia (εάν και πολυ πιθανόν θα το είχε κάνει ήδη και εξάλλου για αυτόν στην ουσία γράφω. Εμείς συννεούμαστε κάπως τέλος πάντων χα χα).

Επίσης για να σε προλάβω , αυτά που λέω (λέμε) είναι περί ακουστικής καθαρά, και δεν είναι τι μπορεί και σε τι βαθμό να επιτευχθεί με εξομάλυνση των modes απο πολλές (>3) πηγές χαμηλού εντός ένος χώρου ώστε να πετύχεις ομοιομορφία τους εντός αυτού. Πάλι όμως με ρυθμιση των modes παίζεις ...όχι με το room gain. Εκεί εφαρμόζεται η τεχνική για να ξεπεράσεις αυτο το πρόβλημα μικρών χώρων και να "κυριαρχήσεις" στο mode "gain" δίνοντας εσυ ένα boost καθαρού ηχητικού κύματος και μετώπου ώστε να κυριαρχήσει πάνω στα modes και σε αυτόν τον συνδυασμό των δύο "καταστάσεων". Πάλι όμως αυτό δεν είναι και ούτε ονομάζεται room gain.

Όσο δε για την "αυξηση" που νοιώθεις και "αντιλαμβάνεσαι" όταν βάλεις ένα ή πολλά sub στην γωνία εντάσεται και αυτό σε αυτό που είπα στον Tolou και που ισχύει και για τις διαφραγματικές (και πάλι έφαγα μάλλον χλευασμό , νιοστή φορά, I've stopped counting after a while χα χα) και αφορά το excitation σε τρείς άξονες X Y Z . Αυτό που εκλαμβανεις και θεωρείς κιόλας "επιστημονικά" room gain , δεν είναι room gain. Μην το ξαναπείς έτσι αλλά ουτε και όλο το ίντερνετ να το ξαναπεί που λέει το ίδιο με εσένα. Είναι είτε αλλαγή στις αλληλεπιδράσεις των modes που εξιτάρεις με το παραμικρό όπου ο Χ επηρρεάζει και τον Υ , ο Υ τον Ζ κ.οκ. infinity και το εκλαμβάνεις σαν κάτι διαφορετικό pattern ή αύξηση έντασης των αρμονικών που κάνει εξάλλου η τοποθέτηση σε γωνία αλλά εκτός του φάσματος που ελέχγχεις και έχεις ρυθμίσει το sub σου και άρα μη οφειλόμενη στα χαμηλά των < π.χ. των 100 Hz που βάλαμε ως παράδειγμα για να μιλήσουμε. Οφείλεται στο ότι εκλαμβάνεις αυτές τις αρμονικές δυνατότερα αλλά χαμηλό δεν είναι. Αυτό που μόνο μπορούμε να δεχτούμε (εάν και μιλάμε για ακουστική καθαρά όπως είπα και όχι πολλαπλά subs) είναι αυτό που λέτε σαν αίσθηση χώρου και ότι ιμια αίσθησης ότι "μεγαλώνει το δωμάτιο" (που αναφέρεις κάποιιες φορές) που είναι μόνο όμως γιατί έχεις εξισορροπησει σωστά και πολυ καλά τα modes σε όλο τον χώρο.

Οπότε δεν είναι έτσι όπως τα λές. ¨Ετσι τα ξέρεις "πρακτικά". Αλλά ΟΚ. Ισως ο Bhutia θα τα εξηγήσει καλύτερα και θα με καθερμηνεύσει και με το σωστό επιστημονικό jargon του πεδίου αυτού και που δείχνει να το κατέχει. Εμένα μου διαφεύγει κιόλας και η ορολογία αλλά και πιθανόν και άλλα πράγματα που αφορούν το γνωστικό αυτό αντικείμενο.
 
Last edited:


Μηνύματα
16.319
Reaction score
19.141
Εγώ βασικά όπως έχω ξαναπεί γαι να με "καταλάβει" ο Bhtuia γράφω.

Ο Ear αλλά και οι περισσότεροι να πω την αλήθεια δεν με νοιάζει να καταλάβει, εξάλλου τα ξέρει και ξέρουν όλα χα χα.

Εσύ τώρα .... είπαμε δεν σχολιάζω.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.962
Reaction score
137.254
Οπότε δεν είναι έτσι όπως τα λές.
Λάθος.

Όπως τα λέω είναι.

Ακόμα και σε ανοιχτό χώρο, σε γήπεδο ή κρεμασμένο από τα σύννεφα να έχεις ένα σαμπ, εάν το βάλεις να κάτσει σε μια γωνία από 3 απείρου μήκους και πλάτους επιφάνειες, αλλάζεις το π του λοβού του, χωρίς modes, και αυξάνεις τη στάθμη του, κατά 3 dB από κάθε επιφάνεια, εφόσον αυτή η επιφάνεια είναι δομικά τόσο συμπαγής, ώστε να αποτελεί ανακλαστική επιφάνεια σε αυτή τη συχνότητα.

Όταν λέω για τον λοβό εκπομπής κατά π, καταλαβαίνεις τι λέω; Καταλαβαίνεις τη διαφορά εκπομπής ηχείου σε free field και σε half space?

Ταυτόχρονα,

σε περίπτωση < 100 Hz σε μικρό οικιακό χώρο έχουμε steady state κατάσταση
Δεν έχουμε μόνο steady state, έχουμε και κρουστική, σε όλες τις συχνότητες κάτω των 100 κύκλων.

Steady state έχουμε μόνον σε συνεχόμενο ήχο σταθερής συχνότητας (τόνο) που διαρκεί περισσότερο από την απόστασή σου από την πηγή (ταχύτητα μετάδοσης ήχου) και έχεις παραπλήσια απόσταση από έμμεση (πηγή - ανακλαστική επιφάνεια - mlp).

Σε κάθε άλλη περίπτωση, υπάρχει παράθυρο κενό αντανακλάσεων, που θα ξεχωρίζει την άμεση (κρουστική) από την steady state (άμεση συν έμμεση).
 

Μηνύματα
16.319
Reaction score
19.141
Λάθος.

Όπως τα λέω είναι.

Ακόμα και σε ανοιχτό χώρο, σε γήπεδο ή κρεμασμένο από τα σύννεφα να έχεις ένα σαμπ, εάν το βάλεις να κάτσει σε μια γωνία από 3 απείρου μήκους και πλάτους επιφάνειες, αλλάζεις το π του λοβού του, χωρίς modes, και αυξάνεις τη στάθμη του, κατά 3 dB από κάθε επιφάνεια, εφόσον αυτή η επιφάνεια είναι δομικά τόσο συμπαγής, ώστε να αποτελεί ανακλαστική επιφάνεια σε αυτή τη συχνότητα.

Όταν λέω για τον λοβό εκπομπής κατά π, καταλαβαίνεις τι λέω; Καταλαβαίνεις τη διαφορά εκπομπής ηχείου σε free field και σε half space?

Ταυτόχρονα,


Δεν έχουμε μόνο steady state, έχουμε και κρουστική, σε όλες τις συχνότητες κάτω των 100 κύκλων.

Steady state έχουμε μόνον σε συνεχόμενο ήχο σταθερής συχνότητας (τόνο) που διαρκεί περισσότερο από την απόστασή σου από την πηγή (ταχύτητα μετάδοσης ήχου) και έχεις παραπλήσια απόσταση από έμμεση (πηγή - ανακλαστική επιφάνεια - mlp).

Σε κάθε άλλη περίπτωση, υπάρχει παράθυρο κενό αντανακλάσεων, που θα ξεχωρίζει την άμεση (κρουστική) από την steady state (άμεση συν έμμεση).
Λάθος όλα.

Δεν υπάρχει (ούτε p)ούτε 2p ούτε 4p σε αυτές τις συχνότητες σε κλειστό μικρό χώρο.

Ούτε παράθυρο ανακλάσεων.

Εάν υπήρχε θα καταλάβαινες κατευθυντικότητα στις χαμηλές.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.962
Reaction score
137.254
Λάθος εσύ.

Anechoic ή free-field ή full-space ή 4π, υπάρχει σε όλες τις πηγές με 360° εκπομπής, κυρίως στα σαμπ, όπως και Half-space ή 2π, που είναι η τυπική μέτρηση σε οικιακό χώρο.

Βέβαια το ιδεατό είναι αυτό:

1000008902.jpg


Αλλά επειδή το in wall δεν είναι συνήθης τρόπος τοποθέτησης, και επειδή στις χαμηλές συχνότητες λόγω μήκους κύματος δε κάνει σπουδαία διαφορά, το on wall ισούται με in wall.

1000008901.png


Με ένα boundary δηλαδή, σε half space, χωρίς να υπάρχουν άλλα boundaries ολόβε, ποιο είναι το στάσιμο (room mode); οέο; πλάκα κάνεις; Φυσικά δε νοείται στάσιμο, αλλά υπάρχει gain, boundary gain.

Άλλο πράμα το room gain, άλλο πράμα το room mode.

Αυτά όλα ισχύουν κυρίως στα σαμπ, και όσο ανεβαίνουμε σε συχνότητες, επειδή αποκτούν κατευθυντικότητα από το μεγάφωνο, αλλάζουν τα δεδομένα.

ΥΓ. Το π γράφεται πάντα π, και στην αγγλική γλώσσα φυσικά, και ποτέ p, όπως το έγραψες, είναι λάθος:
Δεν υπάρχει (ούτε p) ούτε 2p ούτε 4p
Και π υπάρχει, και 1/2 π φυσικά.
 
Last edited:



Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.649
Μηνύματα
2.947.667
Members
38.217
Νεότερο μέλος
zero_IQ
Top