Featured Πώς στήνουμε σωστά ένα σύστημα;

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.799
Reaction score
133.285
Τα τελευταία χρόνια χάρη στην τεχνολογική εξέλιξη αλλά και τη διάδοση αντικειμενικών δεδομένων μέσα από το διαδίκτυο θεμελιώδεις όροι έγιναν το διάβασμα...
Άρα όσους αποκαλεί "ρομαντικούς" ο Κόγιας, έχουν χάσει τα τελευταία χρόνια της τεχνολογικής εξέλιξης, και τα υπόλοιπα που αναφέρεις, συν το διάβασμα φυσικά.

Καταλαβαίνουμε λοιπόν, πως θα ήταν πιο συνετό (και αντικειμενικό) να μη τους αποκαλεί "ρομαντικούς" ο Κόγιας, αλλά "αδιάβαστους", κολλημένους στις πρακτικές του '70.

Αλλά είναι η εποχή του politically correct, που δε κάνει να πεις το χοντρό χοντρό, θα θιχτεί και θα'χουμε κλάματα μετά. Άρα "ρομαντικό" τον λες, Ε;

Ωραίο. Μ'άρεσε. Θα το λέω και γω.
Είσαι "ρομαντικός" θα λέω.
Δε δικαιούται να θιχτεί, πονηρό. 🤪😁😊🤣
 



Μηνύματα
4.740
Reaction score
8.263
Θα έχετε επανειλημμένως αντιληφθεί κι εσείς τη φράση "σωστά στημένο σύστημα". Εμένα πάντα μου προκαλούσε απορία αυτή η φράση.
Η φράση αυτή είναι όντως προβληματική.
Εγω θα χώριζα το τελικό αποτέλεσμα σε 3 τομείς. Τον χώρο, την τοποθέτηση των ηχειων, υπογουφερ κτλπ στον χώρο και σε συνάρτηση με την θέση ακρόασης και τέλος τις μονάδες αυτές καθ αυτές που απαρτίζουν το σύστημα.

Διάβαζα πρόσφατα μια κριτική των γνωστών ηχειων Grimm και σκεφτόμουν πόσο τελικά επιρεαζει το τελικό αποτέλεσμα ένα ηχειο κατασκευαστικα σωστό και τι σημαίνει εν τέλει η φράση <<ηχείο σωστά κατασκευασμένο>>.

,, The Grimm developers also critically examined the usual procedures for such digital concepts - with similar results as with the housing design: errors that can be avoided acoustically do not need to be corrected digitally. The Grimm developers found that standard digital over-all corrections can bring about an improvement in certain areas, but tend to make the overall acoustic result worse overall. For example, it is not particularly cost-effective to simply “smooth out” the unsteady frequency response of a tweeter caused by membrane resonances using digital filters. This leads to virtually uncontrollable behavior outside the main acoustic axis of the loudspeaker - which always has a negative effect on the sound in an indirect way due to the room reflections this causes,,
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.115
Reaction score
55.843
Άρα όσους αποκαλεί "ρομαντικούς" ο Κόγιας, έχουν χάσει τα τελευταία χρόνια της τεχνολογικής εξέλιξης, και τα υπόλοιπα που αναφέρεις, συν το διάβασμα φυσικά.

Καταλαβαίνουμε λοιπόν, πως θα ήταν πιο συνετό (και αντικειμενικό) να μη τους αποκαλεί "ρομαντικούς" ο Κόγιας, αλλά "αδιάβαστους", κολλημένους στις πρακτικές του '70.

Αλλά είναι η εποχή του politically correct, που δε κάνει να πεις το χοντρό χοντρό, θα θιχτεί και θα'χουμε κλάματα μετά. Άρα "ρομαντικό" τον λες, Ε;

Ωραίο. Μ'άρεσε. Θα το λέω και γω.
Είσαι "ρομαντικός" θα λέω.
Δε δικαιούται να θιχτεί, πονηρό. 🤪😁😊🤣
Η μεγαλειώδης αντίφαση στις σύγχρονες κοινωνικές επιταγές έγκειται στο ότι από τη μια πλευρά επικρατεί τάση αποενοχοποίησης των παχύσαρκων ατόμων για την ταλαιπωρία στην οποία υποβάλλουν τον οργανισμό τους ενώ από την άλλη ενοχοποιείται η παχυσαρκία ως κυρίαρχο ζήτημα για την ποιότητα ζωής και οποιοδήποτε σύστημα Υγείας. Τέτοια ζητήματα παραμένουν ανεπηρέαστα όπως και ν'αποκαλούνται τα εκάστοτε προβληματικά σύνολα ατόμων.

Αλλά και σε σκέτο πλαίσιο αισθητικής αποκηρύσσεται από τη μια ο εντροπιασμός των άλλων για την εμφάνισή τους ενώ από την άλλη έχουμε κατάχρηση για διάφορα μέσα τεχνητής βελτίωσης στην εμφάνιση από τους χρήστες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η φράση αυτή είναι όντως προβληματική.
Εγω θα χώριζα το τελικό αποτέλεσμα σε 3 τομείς. Τον χώρο, την τοποθέτηση των ηχειων, υπογουφερ κτλπ στον χώρο και σε συνάρτηση με την θέση ακρόασης και τέλος τις μονάδες αυτές καθ αυτές που απαρτίζουν το σύστημα.

Διάβαζα πρόσφατα μια κριτική των γνωστών ηχειων Grimm και σκεφτόμουν πόσο τελικά επιρεαζει το τελικό αποτέλεσμα ένα ηχειο κατασκευαστικα σωστό και τι σημαίνει εν τέλει η φράση <<ηχείο σωστά κατασκευασμένο>>.

,, The Grimm developers also critically examined the usual procedures for such digital concepts - with similar results as with the housing design: errors that can be avoided acoustically do not need to be corrected digitally. The Grimm developers found that standard digital over-all corrections can bring about an improvement in certain areas, but tend to make the overall acoustic result worse overall. For example, it is not particularly cost-effective to simply “smooth out” the unsteady frequency response of a tweeter caused by membrane resonances using digital filters. This leads to virtually uncontrollable behavior outside the main acoustic axis of the loudspeaker - which always has a negative effect on the sound in an indirect way due to the room reflections this causes,,
Ακόμα και μελετημένα ηχεία-συστήματα όπως τα Grimm δεν γίνεται να στηθούν στην τύχη σε όποιον χώρο εγκαθίστανται για να έπαιζαν όσα υπόσχονται οι προδιαγραφές τους. Αλλά και αντιστρόφως ένα βέλτιστο στήσιμο με την ενδεδειγμένη διαχείριση σήματος θα μπορούσε να μετριάσει τα εγγενή προβλήματα από διάφορα ΄΄άσωτα΄΄ ηχεία.

Κατά τη γνώμη μου κομβικοί παράγοντες σε οποιοδήποτε στήσιμο είναι η χωροταξία με τη διαχείριση στο σήμα, δηλαδή δεν γίνεται πλέον να λογαριάζεται αυτό ως μια οντότητα ΄΄άμωμη΄΄ και απείρακτη άμα οι συνθήκες δεδομένου setup το υπαγορεύουν.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.740
Reaction score
8.263
Ακόμα και μελετημένα ηχεία-συστήματα όπως τα Grimm δεν γίνεται να στηθούν στην τύχη σε όποιον χώρο εγκαθίστανται για να έπαιζαν όσα υπόσχονται οι προδιαγραφές τους. Αλλά και αντιστρόφως ένα βέλτιστο στήσιμο με την ενδεδειγμένη διαχείριση σήματος θα μπορούσε να μετριάσει τα εγγενή προβλήματα από διάφορα ΄΄άσωτα΄΄ ηχεία.
Σίγουρα, λάθη στην τοποθέτηση δεν μπορούν να εξαλειφθούν με άλλους τρόπους.
Αυτό που με απασχολεί είναι ο τρόπος που φτάνει ο κατασκευαστής στο επιθυμητό αποτέλεσμα, είχα ακούσει το συγκεκριμένο ηχείο και μ άρεσε και σκέφτομαι ότι συνέβη γιατί ακολούθησε τον <<σωστό >> δρόμο, οι ικανοποιητικες επιδόσεις στα χαρτιά προέκυψαν θα έλεγα από μια σωστή κατασκευαστική προσέγγιση.
Θυμάμαι και τον νταποστ που διαμαρτυρεται συχνά για κάποια ηχεία που έχουν καλές μετρήσεις αλλά δεν ακούγονται και αναρωτιέμαι τι κρύβεται από πίσω.
Εσύ πως το βλέπεις?
 


Μηνύματα
946
Reaction score
801
Μα δεν είναι δύσκολο να πετύχεις τέλειο αποτέλεσμα χωρίς περιορισμούς. Παίρνεις τα καλύτερα , πληρωνεις πολλά λεφτά ,φωνάζεις ειδικούς στα στήνουν και ακούς χωρίς πολλά πολλά . Χαίρω πολύ
 

Μηνύματα
946
Reaction score
801
Εγώ έχω μια ερώτηση . Θα αλλάξω θέση στα ηχεία και θα απέχει tweeter από tweeter 1.7 m . Το ύψος επίπλου θα αυξηθεί στα 74 εκ και σε αυτό θα προστεθεί το ύψος το ηχείων και θα φτάσει το tweeter στο 1m δηλαδή στο ύψος του αυτιού . Παράγγειλα τα on stage isolation pads asp3011 που μου δίνουν δυνατότητα να κάνω tilt up , tilt down η να τα βάλω flat πάνω και να προστεθούν αλλά 3 -4 εκ ύψος. Δηλαδή το αυτί να βρίσκεται στο μέσο περίπου woofer - tweeter .Τα ηχεία βρίσκονται στην μικρή πλευρά του 4.5χ5.5 παραλληλόγραμμου ( υψος 3m) με toe in μεγαλύτερο στο δεξί ηχείο λόγω της επικοινωνίας της δεξιάς μεγάλης πλευράς με καθιστικό , με μήκος ανοίγματος που ξεκινάει από το 1/5 και τελειώνει στα 3/5 της πλευράς.

Να τοποθετήσω τα ηχεία με ελαφρά κλίση προς τα πάνω , προς τα κάτω η flat; vertical directivity περίπου 20” και horizontal 70”
 
Last edited:

Μηνύματα
1.606
Reaction score
1.923
Εγώ έχω μια ερώτηση . Θα αλλάξω θέση στα ηχεία και θα απέχει tweeter από tweeter 1.7 m . Το ύψος επίπλου θα αυξηθεί στα 74 εκ και σε αυτό θα προστεθεί το ύψος το ηχείων και θα φτάσει το tweeter στο 1m δηλαδή στο ύψος του αυτιού . Παράγγειλα τα on stage isolation pads asp3011 που μου δίνουν δυνατότητα να κάνω tilt up , tilt down η να τα βάλω flat πάνω και να προστεθούν αλλά 3 -4 εκ ύψος. Δηλαδή το αυτί να βρίσκεται στο μέσο περίπου woofer - tweeter .Τα ηχεία βρίσκονται στην μικρή πλευρά του 4.5χ5.5 παραλληλόγραμμου ( υψος 3m) με toe in μεγαλύτερο στο δεξί ηχείο λόγω της επικοινωνίας της δεξιάς μεγάλης πλευράς με καθιστικό , με μήκος ανοίγματος που ξεκινάει από το 1/5 και τελειώνει στα 3/5 της πλευράς.

Να τοποθετήσω τα ηχεία με ελαφρά κλίση προς τα πάνω , προς τα κάτω η flat; vertical directivity περίπου 20” και horizontal 70”
Screenshot_123.png
 

Μηνύματα
880
Reaction score
1.069
Ένα σωστά στημένο σύστημα απαιτεί διάβασμα. Το καλύτερο "timing" για το διάβασμα είναι πριν αγοράσεις...δύσκολο ακόμη για τους περισσότερους. Τα πάντα είναι θέμα σωστών προδιαγραφών (ηχείων, χώρου, τοποθέτησης κλπ) και κατά πόσο θα έχει τη δυνατότητα/θέληση να τα ακολουθήσει ο ενδιαφερόμενος. Όσο πιο κοντά είναι στις προδιαγραφές, τόσο καλύτερο αποτέλεσμα θα έχει. Πλέον είναι περισσότερα γνωστά από το παρελθόν και είναι διαθέσιμα για διάβασμα.
Παράδειγμα το ακριβώς από επάνω post. Ξέρεις την αδυναμία του ηχείου οπότε την αποφεύγεις.
Όπως έχω πει στο παρελθόν "Η γνώση είναι δύναμη" ακόμη και στο χόμπι μας.
 


Μηνύματα
946
Reaction score
801
Άμα έχεις μεγαλύτερο αυτί δεξιά, τέτοια κάνεις.
Δεν ημουν σιγουρος για αυτο, απλως λογω του μεγαλου horizontal dispersion σκεφτηκα οτι στο ανοιγμα θα χανεται ενεργεια στους χωρους που επικοινωνουν (καθιστικο, κουζινα) και αυτο ειναι απο την δεξια πλευρα
Thanks το ειχα δει αυτο. Και στις 3 περιπτωσεις ειμαι στο επιπεδο ή λιγο κατω απλως θελω να μαθω αν η κλιση επηρεαζει καπως
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.799
Reaction score
133.285
Πρέπει να βλέπεις το Τουίτερ στην ευθεία.
Ούτε πιο κάτω ούτε πιο πάνω ούτε ανάμεσα στο Τουίτερ και στο γουφερ ούτε ανάμεσα στη ντουλάπα και την πόρτα.

Στην ευθεία. Καρφί. Το σχεδιάγραμμα πολικής απόκρισης δεν αφήνει περιθώρια. Ακόμα και ελάχιστα κάτω από την ευθεία, θα χάσει ενέργεια στον 1 χιλιοκυκλο (και όχι μόνο).

1000010023.png


Εντελώς στην ευθεία του τουιτερ. Με λέιζερ το κάνουμε αυτό.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.589
Reaction score
15.723
Με λέιζερ το κάνουμε αυτό.
να τι γκατζετακι θα κυκλοφορήσω....
λέιζερ σε σχήμα αυτιού...
έτσι θα ικανοποιούνται και αυτοί που θέλουν να ρυθμίζουν με το ..αυτί!
αν πάει καλά θα βγάλουμε και μικρόφωνο, προτράκτορ, ντεσιμπελομετρο :p

όλα με το αυτί!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.799
Reaction score
133.285
Δυστυχώς, δεν είναι πολλά τα ηχεία με ομαλό σπινοραμα, με ομαλή off axis, δηλαδή με τέτοια ομαλότητα στην πολική απόκριση off axis, που να οδηγεί σε ομαλή απόκριση του χώρου (ενέργεια της έμμεσης) και σε δυνατότητα cross firing και ευρείας θέσης mlp.

Γι'αυτό τονίζω συνεχώς, πως εάν δεν έχει άριστο σπινοραμα το ρημαδι, κάφτο στο τζάκι.

Γι'αυτό λέω για waveguide. Αλλά που μυαλό.

Την ίδια ώρα που τα λέω αυτά, ο άλλος διαλέγει ηχεία με το αυτί, και τα τοποθετεί επίσης με το αφτί. Καμμένα χαρτιά.
 


Μηνύματα
946
Reaction score
801
Δυστυχώς, δεν είναι πολλά τα ηχεία με ομαλό σπινοραμα, με ομαλή off axis, δηλαδή με τέτοια ομαλότητα στην πολική απόκριση off axis, που να οδηγεί σε ομαλή απόκριση του χώρου (ενέργεια της έμμεσης) και σε δυνατότητα cross firing και ευρείας θέσης mlp.

Γι'αυτό τονίζω συνεχώς, πως εάν δεν έχει άριστο σπινοραμα το ρημαδι, κάφτο στο τζάκι.

Γι'αυτό λέω για waveguide. Αλλά που μυαλό.

Την ίδια ώρα που τα λέω αυτά, ο άλλος διαλέγει ηχεία με το αυτί, και τα τοποθετεί επίσης με το αφτί. Καμμένα χαρτιά.
Το σπινοραμα στον οριζοντιο αξονα ειναι ομαλο και ευρυ. Αν βρεθει το σωστο υψος τοποθετησης γιατι η καθετη διασπορα λες οτι προκαλει προβλημα στο να εχεις πολλαπλες θεσεις ακροασης?
 




ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.993
Μηνύματα
2.924.850
Members
38.118
Νεότερο μέλος
DP6
Top