Featured Μετρήσεις με REW




Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.856
Βέβαια, στον χώρο αυτό, το μεγαλύτερο πρόβλημα ΙΜΗΟ, είναι η εικόνα - η ανυπαρξία αριστερής πρώτης ανάκλασης - και όχι το μπάσο, αυτό στο τέλος θα μαζευτεί με τον ένα ή άλλο τρόπο.
επειδή με αφορά και εμένα, αυτό υπάρχει περίπτωση να φτιάξει με κάτι φορητά πάνελ (πως να τα πω; δεν ξέρω τη λέξη, κάτι σαν παραβάν τύπου) ή με τίποτα;
και προφανώς παίζει και με την απόσταση από τα ηχεία ή όχι;
 





costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.782
Reaction score
136.654
ακούγεται πολύ καλύτερα από πριν.
Υποθέτω πως η ελάττωση της απόστασης ακρόασης, συνέβαλλε σημαντικά στην βελτίωση.

Άμα σε γέρνει η εικόνα προς τα αριστερά, θέλει λίγη παραπάνω απορρόφηση το ντουβαρι εκεί, να φας την άμεση. Σχεδόν βολεψαν τα πάνελ εκεί πέρα, λίγο κατέβασμα θέλουν.
 

Μηνύματα
729
Reaction score
1.627
Υποθέτω πως η ελάττωση της απόστασης ακρόασης, συνέβαλλε σημαντικά στην βελτίωση.

Άμα σε γέρνει η εικόνα προς τα αριστερά, θέλει λίγη παραπάνω απορρόφηση το ντουβαρι εκεί, να φας την άμεση. Σχεδόν βολεψαν τα πάνελ εκεί πέρα, λίγο κατέβασμα θέλουν.
Είναι καρφί κέντρο παραδόξως.
Η απόσταση είναι ίδια, στα 275 κάθομαι. Τα ηχεία είναι στο 268-270 και στο 1,30 από τον μπροστά τοίχο.
 




Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.540
Reaction score
84.020
Θα εισηγηθώ για κανόνα σαν τις μπάμιες και τα κουνουπίδια (spoiler/διαγραφή κατά περίπτωση).
Ή να βάλουμε τον @Μελίδης Μιχάλης να προσθέτει ηχεία παντού, που έχει ταλέντο με την επεξεργασία εικόνας.
 



toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.538
Reaction score
2.109
επειδή με αφορά και εμένα, αυτό υπάρχει περίπτωση να φτιάξει με κάτι φορητά πάνελ (πως να τα πω; δεν ξέρω τη λέξη, κάτι σαν παραβάν τύπου) ή με τίποτα;
και προφανώς παίζει και με την απόσταση από τα ηχεία ή όχι;
Ναι, υπάρχει, τουλάχιστον σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Το ιδανικό είναι, οι ανακλάσεις να είναι πανομοιότυπες συχνοτικά με τον απευθείας ήχο, και με ίδια καθυστέρηση δεξιά-αριστερά. Αυτό εξασφαλίζεται προφανώς με απόλυτα συμμετρική διάταξη ηχείων και ανακλαστικών επιφανειών πάσης φύσεως ως προς την θέση ακρόασης, κάτι συχνά δύσκολο σε οικιακό περιβάλλον. Όμως αν φροντιστούν έστω και μόνον τα σημεία πρώτων πλάγιων ανακλάσεων, έχει γίνει το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς.
Τα ανακλαστικά πάνελς έχουν όλο και ασθενέστερη "παρουσία" όσο χαμηλότερη είναι η συχνότητα , αλλά ευτυχώς και ο αντίκτυπος στην εικόνα όλο και μειώνεται επίσης (ταχύτατα κάτω από τα 800 Hz) .

Tην απόσταση από το ηχείο και την γωνία, καθορίζει και πάλι η απαίτηση για συμμετρία, συνεπώς ο πλησιέστερος τοίχος. Αυτή η απόσταση όμως καθορίζει με την σειρά της και την καθυστέρηση άφιξης της πρώτης ανάκλασης, που καλόν είναι να υπερβαίνει τα ~6msec, με τα ωραία να συμβαίνουν μετά τα 10 (αν όχι γύρω στα 30) msec.
Δυστυχώς ακόμα και τα 6msec είναι ανέφικτα με πλάτος δωματίου μικρότερο των έξι μέτρων, εκτός :
1) αν ακούς πολύ νήαρφηλντ (πολύ μικρό τρίγωνο ακρόασης), ή...
2) αν στήσεις ηχεία στον μεγάλο τοίχο
Και οι δύο λύσεις συνοδεύονται από τα δικά τους νέα μειονεκτήματα. Γι' αυτό πειραματισμός, ώστε να επιλέξεις το κοκτέιλ συμβιβασμών που προτιμάς, η λύση είναι θέμα καθαρά υποκειμενικό.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.646
Reaction score
21.470
γράψτε λίγο τι ποσοστό των τοιχωματικών ορίων είναι καλυμμένο και με πόσες στρώσεις για να φανεί η δουλειά και πόσα sub έχετε βάλει για να γίνει εξομάλυνση των χαμηλών.
(απάντηση - "κάλλιο αργά παρά ποτέ")

Να ξεκινήσω από τα εύκολα: Ο χώρος μου είναι μικρός (περίπου 15m^2), φιλοξενεί δισκοθήκη και ηχοσύστημα 2.2 (= δύο main ηχεία και δύο subwoofers). Τα subwoofers φέρουν 2 μεγάφωνα το καθένα και το κάθε μεγάφωνο έχει διάμετρο 15". Φωτογραφίες από το χώρο, είτε κατά την περίοδο της κατασκευής/διαμόρφωσης είτε στην τελική του μορφή, μπορούν να βρεθούν στο thread για το σύστημά μου.

Όσον αφορά στο πρώτο ερώτημα, δεν θυμάμαι ακριβώς τις στρώσεις υλικών. Θυμάμαι ότι τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, τοποθετήθηκαν σε τέσσερις πλευρές του δωματίου: στο ταβάνι και στους τοίχους αριστερά, δεξιά και πίσω από τη θέση ακρόασης. Ο μόνος τοίχος που δεν φέρει κάποιο υλικό, είναι αυτός απέναντι (μπροστά) από τη θέση ακρόασης, ο οποίος "φιλοξενεί" τη δισκοθήκη (η οποία, σύμφωνα με τη μελέτη, έχει διπλό ρόλο - διαχυτικό και ηχοαπορροφητικό, κυρίως στις μεσαίες προς ψηλές συχνότητες).

Ο πετροβάμβακας που χρησιμοποιήθηκε είχε πάχος 5εκ και βάρος 40 κιλά/m^3. Επίσης, στους τοίχους - εκτός από το ταβάνι - έγινε sandwich υλικών πετροβάμβακα με Heraclith ΗΡ-0550, πάχους 5εκ. Για τις τελικές επιφάνειες (αυτό που βλέπει ο ακροατής) χρησιμοποιήθηκε διάτρητη γυψοσανίδα πάχους 12χιλ (νομίζω, μπορεί να ήταν και 10χιλ, δεν θυμάμαι).
 




Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.533
Μηνύματα
2.943.177
Members
38.194
Νεότερο μέλος
led106
Top