Ένα απόγευμα στου Κώστα Ear

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.876
Reaction score
136.956
Στου termatogazi δεν σου άρεσε το αποτέλεσμα στο σημείο που το είχε φτάσει;
Τότε, στο σπιτάκι εκεί έξω, είχε εξαιρετικές στάθμες, ιδίως για μπιτάδικη μουσική, σε μεσοχαμηλές, αλλά το αποτέλεσμα συνολικά δεν ήταν στα πλαίσια του "μουσικού" (περιγραφικού, χαμηλών παραμορφώσεων) χαμηλού που με ενδιαφέρει.

Για μπιτάδικη μουσική ή κινηματογράφο με γκρεμίσματα, ήταν μοναδικό το σεταπ αυτό, εξ ου και το όνομα που του βγήκε (τερματογκάζης).

Η προσθήκη του τρινοβ στο σεταπ αυτό, έδωσε έναν "αέρα" υψηλής ποιότητας ήχου, σε ένα κατεξοχήν PA σεταπ. 😎

Εγώ μπορεί να μιλάω συχνά για Μόμπι, αλλά τα ακούσματά μου εμπεριέχουν πολύ Philip Glass, φυσικά όργανα, φωνές, κλπ, δηλαδή έχω άλλη κατεύθυνση, προερχόμενος από δεκαετίες στον αναλυτικό ήχο των μαγκνεπαν.
Θέλω ανάλυση, περιγραφή στις χαμηλές, ώστε να βγαίνουν σωστά (με αληθοφάνεια) τα φυσικά μουσικά όργανα που τις εμπεριέχουν, και να συμπληρώνουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις μεσαίες, χωρίς ουρές, συντονισμούς και παρασιτικές συνιστώσες, πράγματα που δεν απασχολούν τις τυπικές PA εφαρμογές και υλοποιήσεις. 😎
 
Last edited:

Μηνύματα
6.861
Reaction score
5.402
Μεσοχαμηλές; Δεν έβγαζε υπόηχους με τα Re Audio 18XXX; Ή τους έκοβε; Δεν θυμάμαι.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.876
Reaction score
136.956
Δεν ήταν οι υπόηχοι το "ατού" του σεταπ εκείνου.
Στο φάσμα 50-150 κύκλους σκότωνε το εν λόγω σεταπ.
Εντελώς PA αίσθηση. Ωραιότατη μεν, αλλά..
Ακόμα και τα RE, στο άνευ τοιχωματικων ορίων εκείνο σπιτάκι (που δεν έκλεινε και σωστά για αύξηση πίεσης), τι νομίζεις ότι έβγαζαν στους υπόηχους; Σίγουρα δεν ακολουθούσαν τις μεσοχαμηλές, οι οποίες ξεπερνούσαν τα 130 dB για πλάκα!

Τα ίδια RE, μέσα σε ένα τυπικό δωμάτιο, θα προκαλέσουν σοβαρά θέματα..
Προσωπικά δεν θα έπαιρνα ποτέ τέτοια σαμπ, για χρήση εντός οικίας. 😎
Χίλιες φορές θα προτιμούσα τα μικρά μονά 10" κλειστά σαμπ της Neumann.
Όπως είδες, ανέλυσα αρκετά εκτεταμένα το πώς εκτιμώ πως πρέπει να αναπαραχθεί μια οκτάβα υποήχων εντός οικίας, ώστε να μην έχει παρασιτικές συνιστώσες και εν ολίγοις υψηλές παραμορφώσεις.
 
Last edited:

Μηνύματα
6.861
Reaction score
5.402
Σωστά, ήταν και το ξύλινο σπιτάκι που δεν βοηθούσε.

Σίγουρα η πιο σοφή επιλογή είναι η δική σου. Αλλά εντάξει, και οι υπόηχοι έχουν τη χάρη τους, άλλη φάση. Να θολώνει η όραση, να ανακατεύεται το στομάχι, να ξεκινούν οι παραισθήσεις ότι λυγίζουν οι τοίχοι.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.876
Reaction score
136.956
Το 80% του ήχου στα μπάσα που έβγαζαν εκείνα τα ηχεία στο ξύλινο σπιτάκι, έβγαινε εκτός σπιτιού, πήγαινε στη γειτονιά. Εκεί άκουγες μόνον τη δέσμη της άμεσης που ερχόταν προς εσένα, διότι στις συχνότητες εκεί κάτω όλα εκείνα (όπως κι όλα τα τυπικά ηχεία - με εξαίρεση τα καρδιοειδούς λοβού) είχαν διασπορά 360°.

Μέσα σε τυπικό σπίτι, αυτό συνεχίζει να αποτελεί πρόβλημα, διότι πάλι <20% έρχεται προς εσένα, ενώ το υπόλοιπο πάει σε ανακλάσεις στα τοιχωματικά όρια, και μετά επιστρέφει κάποτε προς εσένα.

Τουλάχιστον με χρήση πολλαπλών σαμπ και με τοποθέτηση on wall, υπερδιπλασιάζεις το ποσοστό της άμεσης (+ την on wall, πρακτικά σα καρδιοειδή) αλλά και πάλι παραμένει πολύ σημαντικό το ποσοστό της ανακλώμενης (χονδρικά >50%).

Γι'αυτό και φαγώθηκα να υλοποιήσω waveforming, τεχνική που φτιάχτηκε για να σκοτώσει το σημαντικότερο ποσοστό της ανακλώμενης ενέργειας στις χαμηλές. 😎
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.969
Reaction score
11.407
Τα τοπ στούντιο, βλέπε Μπραντ Πιτ, δε χρησιμοποιούν τοίχους για να ενισχύουν μπάσα, εγκλωβίζοντας την 360 ενέργεια εντός χώρου.

Κρατάνε την προς τα πίσω ακτινοβολούμενη ενέργεια εκτός χώρου. Αυστηρά.

Οι τοίχοι χρωματίζουν τον ήχο, ενισχύοντας της άμεση με έμμεση. Εντυπωσιακό αλλά όχι αληθοφανές. Ποιότητα vs ποσότητα.

Όπως πολλές φορές έχω γράψει, το πιο αληθοφανές μπάσο το έχω ακούσει πολλάκις από ντραμς που παίζει στο δρόμο ή από μπάντα που παίζει σε ανοικτό γήπεδο ή ακόμη και από ένα άσχετο PA που παίζει σε κάποιο beachbar. Υποθέτω ότι θα μου άρεσε και του τερματογκαζι.

Αλλά είμαι φωνή βοωντως εν τη ερήμω. Μέχρι να προωθήσει τα παραπάνω η τρινοβ ;-). (Δύσκολο, για ευνόητους λόγους).
 
Last edited:

Μηνύματα
16.218
Reaction score
19.008
Κρατάνε την προς τα πίσω ακτινοβολούμενη ενέργεια εκτός χώρου. Αυστηρά.
Την πρός τα πίσω ενέργεια απο τον ακροατή εννοείς. (όχι απο τα ηχεία).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.876
Reaction score
136.956
Οι τοίχοι χρωματίζουν τον ήχο, ενισχύοντας την άμεση με έμμεση. Εντυπωσιακό αλλά όχι αληθοφανές. Ποιότητα vs ποσότητα.
Πολύ σωστά, προσυπογράφω τα ανωτέρω.

Το πρόβλημα είναι εν ολίγοις οικονομοτεχνικό.

Για να έχουμε την απαιτούμενη ενέργεια (125+ dB) στις 2 πρώτες οκτάβες, χωρίς να εκμεταλλευτούμε το room gain της έμμεσης, χρειάζεται μεγαλύτερα και πολύ ισχυρότερα (και πολύ ακριβότερα) σαμπ από ότι εάν χρησιμοποιηθεί αθροιστικά η ενέργεια της έμμεσης.

Γι'αυτό και γω διάλεξα 3 τεμάχια (emmiters) πολύ ισχυρότερα από όσο θα χρειαζότανε (certified THX Dominus), διότι θα υπάρχουν 2 όμοια τεμάχια (absorbers) στον απέναντι τοίχο. 😎

Ειδάλλως, ένα μόνο από τα σαμπ αυτά της perlisten, με το άθροισμα των ανακλάσεων της έμμεσης, φτάνει και περισσεύει για το χώρο μου, κάτι που ήδη το διαπίστωσα, καθώς μόνο με ένα σαμπ, το εμπρός κεντρικό, έχω άφθονο μπάσο για οποιαδήποτε μουσική σε οποιαδήποτε στάθμη, αλλά έχω και έντονη ανομοιογένεια στο χώρο, στάσιμα, όλα τα γνωστά προβλήματα.

Τώρα με 5 σαμπ να βαράνε όλα θετικά προς την mlp, συν την κορυφαία ισοσταθμιση του trinnov, ομολογουμένως δεν έχω κανένα πρόβλημα ομοιομορφίας στο χώρο ή διακριτών στάσιμων, είτε ακυρώσεων είτε τονώσεων. Τα σαμπ παίζουν εντελώς χαλαρά, κοιμούνται, και οι στάθμες ανέτως και χαλαρά ξεπερνούν τις απαιτούμενες.

Ωστόσο, έχω την αθροιζόμενη ενέργεια της έμμεσης, που όπως είπες, και συμφωνώ, είναι αντίθετη της ποιότητας, ο γνωστός συμβιβασμός κάθε υλοποίησης με πολλαπλά σαμπ και ισορροπημένη μετρήσιμα απόκριση.

Με την υλοποίηση του waveforming, θα μειωθεί η ποσότητα της ενέργειας μέσα στο χώρο, θα βγάζουν πιο δύσκολα τα 3 εμπρός σαμπ την απαιτούμενη στάθμη (έχω φροντίσει να υπεραρκούν για αυτήν), αλλά τα 2 πίσω σαμπ θα φροντίσουν για την ποιότητα του μπάσου, αφαιρώντας την συντριπτική πλειοψηφία της ενέργειας της έμμεσης.

Ομοίως, στο γνωστό double bass array. Πληρώνεις για τα πίσω σαμπ, μόνον για απορρόφηση ενέργειας, μειώνοντας δηλαδή την ενέργεια που θα είχες μόνον με το μπροστινό array. Άρα και κει, το μπροστινό array θα πρέπει να είναι μεγαλύτερων δυνατοτήτων από ότι θα αρκούσε χωρίς το πίσω array.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.971
Reaction score
8.818
Για πρώτη φορά με το RT 60 στα 0,2" είμαι προσωπικά ενθουσιασμένος με την ηχητική του χώρου, ο οποίος παραμένει εξόχως "ζωντανός" και ιδιαίτερα ευχάριστος, τόσο σε ομιλία όσο και (ιδίως) σε μουσική! ❤
Αυτή η τιμή του RT60 θα είναι λογικά μια μέση τιμή για ένα πεδίο συχνοτήτων.
Πάντως αν κάποιος έχει ανομοιομορφο RT60 τι τιμή θα δώσει ο τρινοφ?
Το Rew δεν το χρησιμοποιείς?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.876
Reaction score
136.956
Οι τοίχοι χρωματίζουν τον ήχο, ενισχύοντας της άμεση με έμμεση. Εντυπωσιακό αλλά όχι αληθοφανές. Ποιότητα vs ποσότητα.
Η μεγάλη αυτή αλήθεια, ισχύει γενικά στον ήχο, όχι μόνον στις χαμηλές συχνότητες που αναφέρθηκες στο ποστ σου, δηλαδή, για να μη μασάμε τα λόγια μας, ισχύει 100% και στους δορυφόρους, ή στα 2 ηχεία που έχει κάποιος στο σπίτι του. 😎

Είναι μεν πολύ χρήσιμη η ποσότητα της έμμεσης, τόσο για την αναγκαία συνολική στάθμη (δύσκολη υπόθεση, ιδίως στις 3 πρώτες οκτάβες), όσο και για το immersion (πλάτος μουσικής σκηνής, αλλά και αντιληπτή χωρική πληροφορία, και "είσοδο" του ακροατή μέσα σε αυτήν).

Ωστόσο, όπως πολύ σωστά λες, είναι "χρωματισμένη" η έμμεση των τοίχων, και όσο εντυπωσιακή και χρήσιμη κι αν είναι, πρόκειται για τον πιο τυπικό συμβιβασμό μεταξύ ποιότητας και κέρδους από το χώρο.

Έχουμε λοιπόν 2 διακριτά και συνάμα αντικρουόμενα προβλήματα, την ποσότητα της (μη ποιοτικής) έμμεσης και το immersion στην ηχογράφηση.

Η προφανής λύση στο πρώτο ανωτέρω πρόβλημα, η οποία προφανώς επιδεινώνει το δεύτερο πρόβλημα (αντικρουόμενα συμφέροντα), είναι προφανώς ο έλεγχος των ανακλασεων με υλικά ηχητικής περιποίησης, ώστε να μειωθεί το μετρήσιμο RT 60, και να σβήνει γρήγορα η ενέργεια της έμμεσης.
Εύκολα το λέμε, αλλά δύσκολα υλοποιείται, και φτηνό δε το λες, ούτε αφήνει το χώρο ανέπαφο στο μάτι. Άσε που μειώνει το immersion και ορίζει ξεκάθαρα το πλάτος της μουσικής σκηνής στο διάστημα μεταξύ των 2 τουίτερ, ως προβλέπεται από τις βασικές αρχές της στερεοφωνίας, αλλά bye bye immersive feeling.

Η δυσκολία του ελέγχου της μείωσης της έμμεσης με υλικά ηχητικής περιποίησης, είναι ακόμα μεγαλύτερη εάν προσπαθήσεις να διατηρηθεί ο χώρος "ζωντανός" ηχητικά, κι όχι όπως κάτι παλιά στούντιο με ρικοφόν (εμφανή απορρόφηση) όλ όβερ, χώροι δυσάρεστοι για παραμονή, αλλά και στη μουσική. Οι δε ομοιόμορφοι χρόνοι RT 60 σε όλο το φάσμα, είναι άλλο ένα δύσκολο επίτευγμα.

Για το δεύτερο πρόβλημα, για το immersion, η προφανής λύση είναι η ύπαρξη πολλαπλών πηγών ήχου, ώστε να έχεις άμεση (όχι έμμεση) από όλες τις κατευθύνσεις, δηλαδή η υλοποίηση ενός immersive setup, το οποίο μόνον εύκολο δεν είναι, ιδίως εάν θες να τηρηθούν στο ακέραιο οι προδιαγραφές, και φυσικά να μη βάλεις ψευτοηχειάκια δεξιά αριστερά και πάνω.

Και οι δύο αυτές λύσεις, πέραν της προφανούς πολυπλοκότητας, έχουν και σημαντικό οικονομικό κόστος, δηλαδή και πάλι το πρόβλημα στην ουσία του είναι τι άλλο; οικονομοτεχνικό. 😎


ΥΓ. Προσωπικά, με ένα πολύ "φτιαγμένο" χώρο, που μετρούσε RT 60 στα 0,26-0.28", πήγα στο 0,2" και ακούω σημαντικό κέρδος στην αντιληπτή ποιότητα των δορυφόρων, τόσο σε φωνές και πνευστά (έντονη διαφορά) όσο και στην αντιληπτή χωρική πληροφορία των εγγραφών που διαθέτουν τέτοια, έχει πλέον πολύ μεγάλη σαφήνεια. Πολύ λίγοι όμως έχουν τη διάθεση, το χώρο και τη δυνατότητα να υλοποιήσουν κάτι ανάλογο, είμαι πολύ τυχερός που το κατάφερα. Δεν είναι ούτε εύκολο, ούτε απλό. Δυστυχώς.
Αυτή η τιμή του RT60 θα είναι λογικά μια μέση τιμή για ένα πεδίο συχνοτήτων.
Σωστά. Μάλλον βγάζει μέσο όρο από 100 κύκλους και πάνω, όπως προβλέπεται.

Πάντως αν κάποιος έχει ανομοιομορφο RT60 τι τιμή θα δώσει ο τρινοφ?
Τη μέση τιμή. Δυστυχώς δεν δίνει περισσότερες πληροφορίες.

Το Rew δεν το χρησιμοποιείς?
Όχι. Είχε έρθει παλιά ο ντιμιφουτ με το γνωστό μικρόφωνο, όταν έστησα το χώρο, και με rew έγινε μέτρηση και είδαμε εντελώς ομαλό RT 60 στο φάσμα άνω των 100 Hz.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.218
Reaction score
19.008
Δεν ξέρω τι μετράτε ή τι μπορείτε να μετρήσετε σαν πραγματικότητα τόσο χαμηλά αλλά θα φανταζόμουν ότι το σύστημα αυτό θα χαμηλώνει το RT μόνο (πολύ πιο πολύ) στα χαμηλά. Δηλαδή το μεγαλύτερο ποσοστό απο την όποια μείωση που είδες είναι απο τα χαμηλά και πάλι είναι μέρος του απο το πόσο πραγματικά το μείωσε αυτό που βλέπεις.
 

Μηνύματα
16.218
Reaction score
19.008
Κώστα, τώρα βαριέμαι να διαβάσω τι και ποιές και εάν έκανες αλλαγές στην παθητική σου φροντίδα δεδομένου υλοποίησης αυτού του waveforming πως το λέν. :D Εμείς ε επιστίμοναι βαριόμαστε την επιστήμη προτιμάμε όσο και να σου φαίνεται περίεργο να σαχλαμαρίζουμε σε άλλα νήματα που να μην μας την θυμίζουν. Δεν μας λείπει χα χα. ¨Αλλα μας λείπουν πιο πολύ. :D

Χωρίς πλάκα τώρα το waveforming είναι το μόνο και πρώτο πράγμα που πραγματικά θεωρώ μεγάλη προσαφορά και έχει σωστή (σχεδόν πλήρη) θεωρητικά τουλάχιστον επστημονικά βάση. Καλά έκανες και το υλοποίησες. Τώρα στην πράξη φαντάοζμαι η όποια απόκλιση θα οφείλεται στο στάδιο της σύνθεσης του αλγορίθμου και στην μεγάλη ποσότητα data που θα προέκυψαν για να βγάλουν τα φίλτρα και τι δουλειά πατήσανε σε αυτά τα δύο. Εγω θα πειραματιζόμουν και με μεγαλύτερα decay times εντός συγκεκριμένων χώρων (ή και του δικού σου) μιας και η υλοποίηση αυτή με τα μέτωπα του κύματος και έλεγχο τους στην ουσία σε 4-momentum διαστάσεις μαθηματικά μιλώντας και στην ουσία δεν υπάρχει καν διάδοση κύματος εντός του χώρου δίνει και την δυνατότητα αυτή, διατηρώντας την ομοιoμορφία που αυτή είναι πιο σημαντική. Πολλές δυνατότητες και πιθανότητες , έχω βραχυκυκλώσει ωραία χα χα. Πάντως σίγουρα θα σου δείξει ενδεχόμενα "τρύπες" στην παθητική σου φροντίδα ιδίως στο φάσμα 80 με 200 Hz που μπορεί να μην κοίταξα κάτι αλλαγές που γράφεις προσφατα - το έκανες και δεν ξέρω με ποιό σκεπτικό σου βγήκε τέτοια ανάγκη - , αλλά απο παλιά που θυμάμαι τις παρεμβάσεις σου έχεις κάνει καλούτσικη δουλειά και αρα θα είχες ήδη επιτεύξιμη καλή ενσωμάτωση για ομοιομορφία και κροσόβερ και στα decay times και μετά την υλοποίηση του waveforming. Δεν ξέρω με ποιό λογική και σκεπτικό έκανες κάποιες αλλαγές. Εάν τις εκανες μόνο στον πίσω τοίχο ΟΚ όπως και να εχει θα βοήθησε. Κανονικά έπρεπε να τις κάνεις (και για επιστημονικούς λόγους παρατήρησης χα χα) μετά την υλοποίηση (ή μάλλον θα κάνεις και άλλες as you go) για να δεις που είναι οι "τρύπες" και να προσαρμόσεις την παθητική σου φροντίδα στα "γούστα" σου που πθανόν μπορεί να άλλαξε το όλο σκηνικό μετα το waveforming. Θα διαβάσω να δώ τι εκανες και εάν τα έκανες όλα μαζί για θέμα τεμεπελιάς ή μη διαθέσιου χρόνου. Θα μπορούσες να κάνεις και αναδιάταξη τους ώστε να πιάσεις τις ανακλάσεις απο κύματα σε "blind spots" που δεν ελέγχονται απο την εφαρμογή του waveforming για τον συγκεκριμένο χώρο.
 
Last edited:

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.010
Reaction score
30.184
Ζητώ συγνώμη για την οφτόπικ ερώτηση, μα δεν ξέρω πού να την θέσω ώστε κάποιος από τους γνώστες να την δει.
Τί γίνεται με την προστασία ηχείων από κατοικίδια? Αν τα περιβάλλεις με πλέγμα ευρύ, ευάερο και ευήλιο, αρκούντως αραιό ίσα ίσα να μην μπορούν να προσεγγίσουν, πόση επίδραση θα έχει αυτό στον ήχο?? Θνξξξξξ!
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.876
Reaction score
136.956
Απόκριση των σαμπ στη ρύθμιση THX
(Ομαλή πτώση από 40 Hz)

1000011516.jpg


Και στη ρύθμιση "big room"
(Πρακτικά φλατ μέχρι 20 κύκλους..)

1000011536.jpg


Επαληθεύονται για άλλη μια φορά οι προδιαγραφές του:

1000011527.png


Στις μετρήσεις (και στο μάτι) υπερτερεί η ρύθμιση "large room", αφού είναι φλαταδούρα μέχρι τους 20 κύκλους, ενώ η THX έχει ομαλή πτώση σε όλο το εύρος της 1ης οκταβας.

Στο αυτί 👂 όμως, οι διαφορές, περιέργως, είναι πολύ μικρές στη μουσική, μόνο λίγη "στεναχώρια παύλα τρόμος" μ'επιασε στην "large room" από ισχυρούς υπόηχους με ταινίες στα πολλά γκάζια. 👽

Εφόσον όμως είναι φλατ σε αυτή τη θέση, τι να κάνω, νομίζω πως τελικά εκεί θα παραμείνει, να είναι ως προβλέπεται, κι αν χρειαστεί θα κόψω στο τέλος υπόηχους με ένα φίλτρο (ή τροποποίηση του ταργκετ κερβ) στους 20-22.
 
Last edited:


Μηνύματα
16.218
Reaction score
19.008
Ο εμπρός τοίχος, που τοποθετήθηκε το σαμπ, υπενθυμίζεται πως είναι με γυψοσανίδα, με απορρόφηση από πίσω, με κοποπρεν κολλημένο εμπρός και διάχυση από πάνω
Μου θυμίζεις λίγο πόσο πάχος είναι η απορρόφηση εμπρός τοίχου, να μην ψάχνω 300 σελίδες ; :D Νομίζω (κάτι θυμάμαι για) 30 εκατοστά ;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.876
Reaction score
136.956
Μου θυμίζεις λίγο πόσο πάχος είναι η απορρόφηση εμπρός τοίχου, να μην ψάχνω 300 σελίδες ; :D Νομίζω (κάτι θυμάμαι για) 30 εκατοστά ;
Είναι 3-εδρος ο εμπρός τοίχος, εκεί που είναι τα μεγάφωνα στο σχέδιο, είναι τα σαμπ ψηλά, στα 3/4 του ύψους και στο 1/6 του πλάτους:
(Αυτά τα σαμπ παίζουν σχεδόν φλατ, χωρίς διόρθωση)

1000011191.png


Στα λοξά πλαϊνά τμήματα του εμπρός τοίχου, έχω 30-35cm υλικά απορρόφησης, από μπροστά τους ξύλο, και πάνω στο ξύλο έχει διάχυση.

Μπροστά από αυτές τις λοξές επιφάνειες με τα υλικά, είναι τα main ηχεία (front L/R) και τα front wide.

Στο ίσιο κομμάτι του τοίχου, είναι η οθόνη.
Αυτό το κομμάτι έχει γυψοσανίδα, πίσω από τη γυψοσανίδα 10cm απορρόφηση, πάνω στην γυψοσανίδα κολλημένο κοποπρεν ακούστικς, και πάνω στο κοποπρεν, όπου δεν έχει οθόνη, υπάρχει διάχυση.

Όλο το εμπρός 3-εδρο είναι μπετό, και από κείνη την πλευρά, είναι υπόγειο.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.218
Reaction score
19.008
Είναι 3-εδρος ο εμπρός τοίχος, εκεί που είναι τα μεγάφωνα στο σχέδιο, είναι τα σαμπ ψηλά, στα 3/4 του ύψους και στο 1/6 του πλάτους:
(Αυτά τα σαμπ παίζουν σχεδόν φλατ, χωρίς διόρθωση)

View attachment 332339

Στα λοξά πλαϊνά τμήματα του εμπρός τοίχου, έχω 30-35cm υλικά απορρόφησης, από μπροστά τους ξύλο, και πάνω στο ξύλο έχει διάχυση.

Μπροστά από αυτές τις λοξές επιφάνειες με τα υλικά, είναι τα main ηχεία (front L/R) και τα front wide.

Στο ίσιο κομμάτι του τοίχου, είναι η οθόνη.
Αυτό το κομμάτι έχει γυψοσανίδα, πίσω από τη γυψοσανίδα 10cm απορρόφηση, πάνω στην γυψοσανίδα κολλημένο κοποπρεν ακούστικς, και πάνω στο κοποπρεν, όπου δεν έχει οθόνη, υπάρχει διάχυση.

Όλο το εμπρός 3-εδρο είναι μπετό, και από κείνη την πλευρά, είναι υπόγειο.
Όταν θα τελειώσεις με το καλό όλες τις ρυθμίσεις σου θέλω σε παρακαλώ (να θυμηθείς) να μου κάνεις μια καλή αναφορά για το localization που θα ακούς στα χαμηλά, (βάλε και ένα @ σε περίπτωση που μου ξεφύγει το πόστ) και πως θα νοιώσεις που στην ουσία το immersive αίσθημα λόγω χαμηλών (που όλοι θεωρούν "σωστό" όπως το έχουν συνηθίσει να τον βιώνουν μέχρι τώρα) θα χαθεί σε μεγάλο βαθμό (ακόμη και μόνο στο 3 μπρός - 2 πίσω subs που βλέπω υλοποιείς). Με ενδιαφέρει και για ηχητικούς λόγους αλλά κυρίως για επιστημονικούς. (no joke).
 
Last edited:

Μηνύματα
4.971
Reaction score
8.818
Να έχεις και σακούλες δίπλα στις καρέκλες καλού κακού.
Εγώ πήγα πριν μερικές βδομάδες σε ένα καλό κινηματογραφο να δω το dune 2.
Μαρεσε αρκετά, ούτε σακούλες χρειάστηκα ούτε το στομάχι ανακατεύτηκε, η δοσολογία ήταν αυτή που έπρεπε, δεν με χάλασε κάτι.
Αυτά με τις σακούλες και τα στομάχια σαν μύθος μου ακούγεται:)
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.608
Μηνύματα
2.945.715
Members
38.204
Νεότερο μέλος
john-john
Top