- Μηνύματα
- 16.218
- Reaction score
- 19.007
Μου κανει εντύπωση που λέτε ότι στο Μόναχο το αποτέλεσμα ήταν ένας "αχταρμάς" στο χαμηλό με την έννοια ότι δεν διέκρινες απο που ερχόταν το μπάσο, όπως επισημαίνετε. Το λέω γιατί η υλοποίηση αυτή έχει σχεδιαστεί για ακριβώς το αντίθετο, μάλιστα το localization που προκαλεί στις χαμηλές συχνότητες έχει αναφερθεί ότι είναι τόσο μεγάλο και η απώλεια της immersive "αίσθησης" όπως αυτή είναι γνωστή και απο επιστημονικές εργασίες αλλά και εμπειρικά απο ακροάσεις μειώνεται σε τόσο μεγάλο βαθμό που έχει προκαλέσει και θα προκαλέσει μεγαλύτερες στο μέλλον αντιδράσεις και απο την καθαρά επιστημονική κοινότητα του audio καθώς αναιρεί πολλά μέχρι τώρα δεδομένα στην ακουστική.Προσπαθώ κάτι μέρες να καταλάβω αν έστω και ένας εδώ μέσα στο συγκεκριμένο πόστ έχει βασικές γνώσεις ακουστικής ή απλά είστε μια παρέα κολλητών που προσπαθείτε να προωθήσετε συγκεκριμένες εταιρείες!
Δε θα μιλούσα καν αν δεν είχε γίνει κάτι πρόσφατα εκτός Site και αν δεν είχαν προηγηθεί παρουσιάσεις άξιων επαγγελματιών του χώρου τις οποίες λοιδορήσατε ως «έμπειροι γνώστες (». Μη γνωρίζοντας ότι λειτουργούμε πρώτα από όλα με βάση τις επιθυμίες του πελάτη και μετά με βάση τις ακουστικές προτροπές/συμβουλές που του δίνουμε.
Σε κάθε περίπτωση, το τελικό αποτέλεσμα είναι σίγουρα ποιοτικό και όμορφο. Ναι, ακουστικά ίσως έχουν γίνει συμβιβασμοί, ναι ίσως χρησιμοποιήθηκε λάθος υλικό ή μπόλικη γυψοσανίδα, ναι βάλαμε και μικρότερα ηχεία με λίγη κλίση, ναι ίσως δε βάψαμε σκοτεινό το χώρο, αλλά σίγουρα δε θα παραδώσουμε αίθουσες σαν αυτές που βλέπουμε σε ορισμένους «ειδήμονες» εδώ μέσα που κράζουν τους άλλους ενώ οι δικές τους θυμίζουν Τσαντίρι! Και φυσικά ακούν όλες οι θέσεις σωστά, όχι μόνο η κεντρική!
Άλλοι στερεώνουν προβολείς-θερμάστρες πάνω σε τρίποδα ατάκτως ριγμένους πίσω από καναπέδες, ηχεία τοποθετημένα σε custom βάσεις εκτός οποιασδήποτε προδιαγραφής Αtmos που βλέπουν στο πουθενά και θυμίζουν παλιές Disco, sub που το ένα είναι γωνία και το άλλο σε ανοικτό Γ χώρο, οθόνες ακατάλληλες σε μέγεθος σε σχέση με τη φωτεινότητα του προβολέα και τις προδιαγραφές του ΤΗΧ, αίθουσες με πολλές θέσεις που ακούει μόνο η κεντρική σωστά κτλ. Αλλά όλα αυτά τα επαινείτε και δίνετε φιλοφρονήσεις ο ένας στον άλλο !!! Ενώ θάβετε σοβαρές υλοποιήσεις, δύσκολες, καθώς δεν έχουν όλοι δυνατότητα πλήρους συσκότισης και αντιμετωπίζουμε από τζαμαρίες έως μονοφασικά ρεύματα.
Εδώ συγκεκριμένα έχουμε ένα setup αστείο με ηχεία πολύ μικρού studio πάνω σε τρίποδα με κραδασμούς (!), ιδανική απόσταση ακρόασης 2.5m (!) προβολέα αντί σε ειδικό χώρο απλά σκεπασμένο ατάκτως με πάνελ να ακούγεται και να ζεσταίνει τους πίσω, subs λευκά (!) σε dedicated σκοτεινό χώρο ριγμένα σε ακατάλληλες θέσεις που το marketing εταιρείας και μόνο υπέδειξε (!), ακατάλληλα custom panel 50 cm βάθος κολλημένα με σιλικόνη, άπειρα μέτρα καλωδίου.
Και αναλώνεστε σε τοποθέτηση μικροφώνου στο χιλιοστό, μοίρες, RT (δίχως μέτρηση με μηχάνημα !!!), συχνότητες κτλ. Με στήσιμο στα 2.5m και μόνο για μία θέση! Λες και θα παίξει ποτέ σωστά αυτό το setup με τόσο κοντινό στήσιμο που ακυρώνει το ένα ηχείο το διπλανό του και όσοι κάθονται παράκεντρα ακούν μονοφωνικά ή το κοντινό Sub. Ένα συχνοτικό χάος. Κάθισε κανείς σας στις πίσω ή πλάγιες θέσεις να ακούσει; Δώστε μας μια μέτρηση με σοβαρό μηχάνημα από παράκεντρη θέση η οποία να ικανοποιεί έστω τα βασικά, να μας βγάλετε άσχετους ως επαγγελματίες.
Πήγε ένας από εσάς στο Μόναχο φέτος να ακούσει την υλοποίηση Wave της Trinnov; ΑΠΛΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ ήχος! Ούτε καν καταλάβαινες από που έρχονται τα αεροπλάνα. Αχταρμάς μπάσου. Πιο πολύ χαζέψαμε το κόκκινο ηχείο της Meridian στην είσοδο, παρά τα Trinnov. Λίγο καλύτερα στη Cedia, βαβούρα, ένταση, αλλά όχι διαφορετικό αποτέλεσμα από μία καλή αίθουσα με το 1/10 του κόστους. Απλά πρέπει κάπως να πείσουν τους πελάτες τους να βάλουν ξανά το χέρι στην τσέπη! Αν δεν μπορούν αυτοί σε έκθεση, θα μπορέσετε εσείς σε χώρο 32m2 με το ¼ των ηχείων ; Ίσως δουλεύει, αλλά σε αίθουσες των 100 τετραγωνικών! Σε μικρούς χώρους δεν προλαβαίνει με τους νόμους της φυσικής να δουλέψει η υλοποίηση.
Ποιο νομίζετε ότι είναι το χειρότερο RT ειδήμονες σε μικρό χώρο (35 τετραγωνικά) με βασικά έπιπλα και μοκέτα; Max 0.5, χρειάζονται λοιπόν οι καγκουριές των 50 cm βάθος που αφήνετε παγερά ασχολίαστες; Φυσικά όχι! Απλά, όμορφα, μεγάλα ξύλινα πάνελ με διάτρητα σχέδια των 8cm πάχος θα είχαν το ίδιο αποτέλεσμα! Στα 50 αυτά εκατοστά θα μπορούσαν να μπουν σοβαρά In wall και να μιλάμε για πραγματικά dedicated χώρο με ακουστική ποιότητα για όλες τις θέσεις και όχι για πρόχειρα στημένο δωμάτιο επίδειξης ξενοδοχείου σε έκθεση.
Αλλά η κλίκα εδώ μέσα τον εκθειάζει θάβοντας επαγγελματίες εντός αλλά και ΕΚΤΟΣ site. Ξέρετε οι εμπλεκόμενοι. Ντροπή λοιπόν.
Όσον αφορά τους μικρούς χώρους και τους περιορισμούς της φυσικής εντός αυτών έχετε δίκιο αλλά φαντάζομαι ότι αυτός που το υλοποιεί και στον χώρο που αυτό υλοποιείται και δεν γνωρίζω υπο την καθοδήγηση ποιού επαγγελματία ή ανθρώπου της εταιρίας (?) .... δε νομίζω να αφήσουν να υλοποιηθεί σε ένα χώρο που το μέτωπο του κύματος μετα απο κάποια bounces (τέσσερα -πέντε να πώ το πολύ ) δεν θα έχει απορροφηθεί πλήρως η ενέργεια τους εντός αυτού του χώρου. Τότε όντως είναι ανούσιο μην πω και επιβλαβές να προχωρούσε κάποιος στην υλοποίησή του.
Last edited: