Ένα απόγευμα στου Κώστα Ear

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.969
Reaction score
11.407
Ε, αυτό του φωνάζω από την αρχή αλλά κάνει του κεφαλιού του.

Πιστεύω βέβαια το dsp θα βγάλει άκρη αν και δεν ξέρω αν θα προσπαθήσει να ακυρώσει το κύμα που έρχεται από μπροστά ή αυτό που επιστρέφει αφού ανακλαστεί στον πίσω τοίχο (που είναι έξω από το δωμάτιο).

Αν κάπου στο λογισμικό δηλώνεις απόσταση εμπρός-πίσω τοίχου, αξίζει να δοκιμάσει κανείς:
1. την απόσταση εμπρός τοίχου μέχρι το ψευδοτοίχο και
2. την απόσταση εμπρός τοίχου μέχρι το έξω τοίχο+απόσταση έξω τοίχου μέχρι ψευδοτοίχο.

Εγώ πάντως θα έβαζα 4 σαμπ μπροστά για προβλεπόμενη δημιουργία μπασο-κύματος και στον πίσω τοίχο απορρόφηση-τέρας, σαν αυτή που δεν αρέσει στο επαγγελματία.
(Α, καλέ τί λέω, αυτό έχω κάνει στο δωμάτιό μου.)

Το 5ο σαμπ κλήρωση στο avsite.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.124
Reaction score
18.827
Δεν έχω μελετήσει καθόλου το θέμα, και έχω μια απορία:
Ο πίσω τοίχος του Έαρ δεν είναι τοίχος, είναι διάφανος και προς τις δυο κατευθύνσεις. Ο πραγματικός τοίχος, εάν πούμε πως υπάρχει, είναι 2 περίπου μέτρα πιο πίσω. Οπότε τα πίσω σαμπς δεν είναι πάνω στο πίσω όριο του χώρου, όσο αφορά το μπάσο.
Νομίζω πως αυτό είναι μια όχι τόσο συχνή συνθήκη στους χώρους που έχουν μελετήσει οι επιστήμονες της Trinnov, και θα έχει ενδιαφέρον για το πως αυτό θα επηρεάσει το αποτέλεσμα.
Ναι κανονικά πρέπει να τα εχει τέρμα πίσω. Του είπα εγώ θα αναγκαστεί να την ρίξει την γυψοσανίδα τελικά. :D
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.545
Reaction score
84.033
Το dsp λειτουργεί με βάση τις μελέτες που έχουν κάνει σε ορθογώνιους κλειστούς χώρους. Δεν μαθαίνει από μόνο του.
Αυτη είναι μια νέα συνθήκη, και θα πρέπει να την σκεφτούν καλά οι σχεδιαστές.
 

Μηνύματα
16.124
Reaction score
18.827
Ορθογώνιος κλειστός (όσο μπορεί) χώρος και με ομοιομορφία θέλω να πιστεύω σε συνθεση των τοιχών είναι του Κώστα. Απλως πρέπει να είναι τέρμα πίσω ή εντοιχισμένα τα sub στο πίσω τοίχο (πραγματικό όριο) για να μπορέοσυν να ακυρώσουν το ερχόμενο κύμα πιο καλά και κυρίως ελεγχόμενα με όσο λιγότερα bounces σε x y z άξονες.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.969
Reaction score
11.407
Το dsp λειτουργεί με βάση τις μελέτες που έχουν κάνει σε ορθογώνιους κλειστούς χώρους. Δεν μαθαίνει από μόνο του.
Αυτη είναι μια νέα συνθήκη, και θα πρέπει να την σκεφτούν καλά οι σχεδιαστές.
Δε μαθαίνει από μόνο του, ίσως χρειαστεί βοήθεια από τρίνοβ αλλά στο τέλος θα δουλέψει. Δεν είναι τόσο ανορθόδοξο το δωμάτιό του.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.545
Reaction score
84.033
Απλοϊκά σκεπτόμενος:
Τα πίσω σαμπς δεν έχουν μόνο να ακυρώσουν/διαχειριστούν το κύμα που έρχεται από εμπρός, αλλά και αυτό που επιστρέφει από πίσω.
(Το έγραψε και ο @dapost στο edit)
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.769
δεν ξέρω αν θα προσπαθήσει να ακυρώσει το κύμα που έρχεται από μπροστά ή αυτό που επιστρέφει αφού ανακλαστεί στον πίσω τοίχο
Στάνταρ ακυρώνει το εμπρόσθιο κύμα, αυτό που έρχεται από τα εμπρός σαμπ και τα περιξ τοιχωματικά όρια, ώστε να μην υπάρξει ποτέ κύμα αντανάκλασης να επιστρέφει από τα πίσω τοιχωματικά όρια.

Η βασική αρχή λειτουργίας είναι αυτή του double bass array, όπου το πίσω array ακυρώνει πλήρως το μπασοκύμα από το εμπρός array, με ένα απλό delay, αναλόγως της απόστασης μεταξύ των 2 arrays.

Δεν παλεύει τις ανακλάσεις, την πηγή παλεύει.

Πόσο θα την παλέψει και σε ποιες συχνότητες, θα το βρει με την βαθμονόμηση των τοιχωματικων ορίων και με την μέτρηση των ανακλασεων που θα θέσει στόχο να καταπολεμήσει.

Η τοποθέτηση των πίσω σαμπ επάνω στα τοιχωματικά όρια (πάνω στον πίσω τοίχο) έχει ως στόχο να μην εμφανίζουν (αυτά τα ίδια) προβλήματα ακύρωσης (ως γνωστόν τα σαμπ πρέπει να είναι κολλημένα στον τοίχο, για να μην υπάρχουν ακυρώσεις).

Αν έχουν ακυρώσεις λόγω τοποθέτησης τα πίσω σαμπ, στο φάσμα των ακυρώσεων, δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στην δουλειά τους (να ακυρώσουν το εμπρόσθιο κύμα των εμπρός σαμπ). Δεν θα έχουν ενέργεια για να κάνουν απορρόφηση. Η απορρόφηση είναι ενεργή όπως είπαμε.

Σε μένα τα πίσω σαμπ είναι πρακτικά free field, δεν έχουν ακυρώσεις, φαίνεται και στις μετρήσεις τους.

Τέλος, η τοποθέτηση των πίσω σαμπ τέρμα πίσω στο χώρο, κι όχι στη μέση του χώρου ακρόασης, έχει νόημα ώστε να συμπεριλάβουν στο εμβαδό που σχηματίζεται από τα εμπρός και πίσω σαμπ, όλο το χώρο ακρόασης, ειδάλλως όσες θέσεις καθήμενων ακροατών θα είναι πίσω από τα πίσω σαμπ, δε θα ακούνε μπάσο, ή τουλάχιστον θα έχουν πολύ σοβαρές μειώσεις ενέργειας σε μεγάλο φάσμα.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.124
Reaction score
18.827
Απλοϊκά σκεπτόμενος:
Τα πίσω σαμπς δεν έχουν μόνο να ακυρώσουν/διαχειριστούν το κύμα που έρχεται από εμπρός, αλλά και αυτό που επιστρέφει από πίσω.
(Το έγραψε και ο @dapost στο edit)
Δεν υπάρχει περίπτωση να μπορουν να ακυρώσουν κύμα που έρχεται απο πίσω τους, ούτε μια στο εκατομμύριο. Δεν είναι σχεδιασμένα έτσι (προς το παρων τουλάχιστον) αλλά δεν ξέρω κάν και εάν γίνεται ή τουλάχιστον έχει κανένα νόημα απο άποψη φυσικής και ακουστικής για το objective αυτής της υλοποίησης.
 


Μηνύματα
16.124
Reaction score
18.827
Στάνταρ ακυρώνει το εμπρόσθιο κύμα, αυτό που έρχεται από τα εμπρός σαμπ και τα περιξ τοιχωματικά όρια, ώστε να μην υπάρξει ποτέ κύμα αντανάκλασης να επιστρέφει από τα πίσω τοιχωματικά όρια.

Δεν παλεύει τις ανακλάσεις, την πηγή παλεύει.

Πόσο θα την παλέψει και σε ποιες συχνότητες, θα το βρει με την βαθμονόμηση των τοιχωματικων ορίων και με την μέτρηση των ανακλασεων που θα θέσει στόχο να καταπολεμήσει.

Η τοποθέτηση των πίσω σαμπ επάνω στα τοιχωματικά όρια (πάνω στον πίσω τοίχο) έχει ως στόχο να μην εμφανίζουν αυτά τα ίδια, προβλήματα ακύρωσης (ως γνωστόν τα σαμπ πρέπει να είναι κολλημένα στον τοίχο, για να μην υπάρχουν ακυρώσεις).

Σε μένα τα πίσω σαμπ είναι πρακτικά free field, δεν έχουν ακυρώσεις, φαίνεται και στις μετρήσεις τους.

Τέλος, η τοποθέτηση των πίσω σαμπ τέρμα πίσω στο χώρο, κι όχι στη μέση του χώρου ακρόασης, έχει νόημα ώστε να συμπεριλάβουν στο εμβαδό που σχηματίζεται από τα εμπρός και πίσω σαμπ, όλο το χώρο ακρόασης, ειδάλλως όσες θέσεις καθήμενων ακροατών θα είναι πίσω από τα πίσω σαμπ, δε θα ακούνε μπάσο, ή τουλάχιστον θα έχουν πολύ σοβαρές μειώσεις ενέργειας σε μεγάλο φάσμα.
Εσύ όταν αποφάσισες - διάλεξες πόσα sub πρέπει να πάρεις και κυρίως που θα τα τοποθετήσεις ακριβώς δεν σου ζήτησαν απο την τρινόβ το μήκος του δωματίου ; Τι έβαλες ; Αυτό που έχεις τώρα ή όλο το δωμάτιο και πίσω απο την γυψοσανίδα ;

Μόνο διαστασεις (ύψος - μήκος) του εμπρός και πίσω τοίχου σου ζήτησαν ε ;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.769
Είναι ενδιαφέρον.
Πολύ. 😎

Ειλικρινά απορώ για το πόσο "καλύτερο" μπάσο μπορεί να αποκτήσω. 🤣😁😜🤪

Θα δείξει. Εις αναμονή είμαστε, μέσα στην εβδομάδα που έρχεται θα λήξει κι αυτή η ιστορία, λογικά θα ολοκληρωθεί το waveforming στις επόμενες 5-6 ημέρες.

Προφανώς θα αφήσω ένα πρισετ χωρίς waveforming, κι ένα όμοιο με waveforming, ώστε με άμεση αλλαγή, να είναι ακουστή η διαφορά. Αυτό κι αν έχει ενδιαφέρον! 😎
 

Μηνύματα
16.124
Reaction score
18.827
Τέλος, η τοποθέτηση των πίσω σαμπ τέρμα πίσω στο χώρο, κι όχι στη μέση του χώρου ακρόασης, έχει νόημα ώστε να συμπεριλάβουν στο εμβαδό που σχηματίζεται από τα εμπρός και πίσω σαμπ, όλο το χώρο ακρόασης, ειδάλλως όσες θέσεις καθήμενων ακροατών
Ναι αυτό είναι (λογικά) το νόημα. Αλλά πώς λές ότι είναι σαν free field ; Πρώτα απο όλα δε νομίζω να είναι, και οι ανακλάσεις εξάλλου όταν χτυπήσει το κύμα τον πίσω τοίχο θα πάνε σε όλους τους άξονες και αυτά μετα θα δυσκολέψουν το έργο του μετώπου ακύρωσης απο τα μπροστά ηχεία που το πιο πιθανό είναι να προγραμματιστούν πιο πολύ στο ρόλο absorber απο το source και πιο πολλές φορές να κάνουν αυτόν τον "κύκλο" ενεργειών. Πολυπλοκεύει το πράγμα τότε, νομίζω (και τζάμπα δηλαδή,).
 

Μηνύματα
16.124
Reaction score
18.827
Μαντάρα θα τα κάνεις χωρίς τον Κο Χρήστο @christos77 😍 παρόντα (και εμένα απο πίσω βοηθό του να του φέρνω drinks και ότι άλο χρειάζεται τέλος πάντων για να είναι άνετος) να ζορίζει τον τύπο να δοκιμάζει διάφορα decays για πιο απαλό αληθοφανές μπάσο μιας και δεν θα αλλάζει στην ουσία τίποτε άλλο ανομοιόμορφα όταν θα το έχεις ολοκληρώσει. Εσύ θα τα βγάλεις όλα ξερά εκεί μέσα για να παίζουν μόνο ηλεκτρονικές μουσικές. :D 😍
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.969
Reaction score
11.407
Ε, αυτό του φωνάζω από την αρχή αλλά κάνει του κεφαλιού του.

Πιστεύω βέβαια το dsp θα βγάλει άκρη αν και δεν ξέρω αν θα προσπαθήσει να ακυρώσει το κύμα που έρχεται από μπροστά ή αυτό που επιστρέφει αφού ανακλαστεί στον πίσω τοίχο (που είναι έξω από το δωμάτιο).

Αν κάπου στο λογισμικό δηλώνεις απόσταση εμπρός-πίσω τοίχου, αξίζει να δοκιμάσει κανείς:
1. την απόσταση εμπρός τοίχου μέχρι το ψευδοτοίχο και
2. την απόσταση εμπρός τοίχου μέχρι το έξω τοίχο+απόσταση έξω τοίχου μέχρι ψευδοτοίχο.

Εγώ πάντως θα έβαζα 4 σαμπ μπροστά για προβλεπόμενη δημιουργία μπασο-κύματος και στον πίσω τοίχο απορρόφηση-τέρας, σαν αυτή που δεν αρέσει στο επαγγελματία.
(Α, καλέ τί λέω, αυτό έχω κάνει στο δωμάτιό μου.)

Το 5ο σαμπ κλήρωση στο avsite.
Το ξανασκέφτηκα. Αν πρέπει να δηλωθεί απόσταση, αυτή πρέπει να είναι εμπρός τοίχος μέχρι πίσω έξω τοίχο. Αυτή η απόσταση δημιουργεί ιδιόρρυθμο και αυτόν θα ακυρώσει το waveforming.

Αλλά το waveforming δεν ακυρώνει μόνο.

Μπέρδεμα.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.545
Reaction score
84.033
Συμφωνώ.
Τα πίσω σαμπς, εκτός από το προς το εμπρός κύμα, βγάζουν και προς τα πίσω (360), το οποιο τρακάρει με τον πίσω τους πραγματικό τοίχο και επιστρέφει στο δωμάτιο.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.969
Reaction score
11.407
Το ξανασκέφτηκα. Αν πρέπει να δηλωθεί απόσταση, αυτή πρέπει να είναι εμπρός τοίχος μέχρι πίσω έξω τοίχο. Αυτή η απόσταση δημιουργεί ιδιόρρυθμο και αυτόν θα ακυρώσει το waveforming.

Αλλά το waveforming δεν ακυρώνει μόνο.

Μπέρδεμα.
Χμ, μάλλον βλακεία έγραψα.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.545
Reaction score
84.033
Δεν ξέρω για σας, αλλά το waveforming είναι πάνω από τις (λίγες) γνώσεις μου.
Και στην συγκεκριμένη εφαρμογή είναι ακόμα πιο περίπλοκο. Μάλλον ότι και να γράψω θα είναι μλκια.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.969
Reaction score
11.407
Προφανώς, δε γνωρίζουμε τι κάνει το waveforming σε τεχνική λεπτομέρεια. Σίγουρα ο Κώστας θα χρειαστεί υποστήριξη από την εταιρεία.

Αν προσεγγίσουμε το θέμα ως DBA, που δεν ισχύει ακριβώς,


η καθυστέρηση που πρέπει να δοθεί είναι ανάλογη της απόστασης εμπρος-πισω τοίχος (length of the room).

Πιθανον αυτή η καθυστέρηση να υπολογίζεται αυτόματα από το dsp της trinnov. Αν όχι μάλλον θα πρέπει να μπει ως l η απόσταση ( εμπρός - πίσω ) σαμπς και όχι (εμπρός - έξω πίσω ) τοίχος.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.769
Δεν ξέρω για σας, αλλά το waveforming είναι πάνω από τις (λίγες) γνώσεις μου.
Το έχω γράψει και γω αυτό, καταντάει τόσο πολύπλοκο αυτό το σοφτγουερ της τρινοβ, που μόνον αυτοί ξέρουν κατά βάση τι και πώς το κάνει.

Ένα μεγάλο θετικό που έχει το waveforming για μένα, επί του έργου, είναι πως κάνει πραγματική μέτρηση στο τέλος, με όλα τα σαμπ να παίζουν μαζί, και εν λειτουργία όλο το σοφτγουερ περί ισοστάθμισης και waveforming, οπότε βλέπεις αναλυτικά τι παίζει, τόσο στο πεδίο του πλάτους όσο και στο πεδίο του χρόνου, βγάζει γράφημα για το decay, και κάνεις fine tuning κατά το δοκούν!

1000011608.png


1000011610.png


Εδώ οι μάστορες έκαναν μετρήσεις σε 14 σημεία για να ολοκληρωθεί το waveforming!

Να, αυτά θέλω να δω. Σίγουρα αυτά, ακούγονται.

ΥΓ. Τα ανωτέρω γραφήματα, όπου φαίνονται 14 σημεία στο χώρο να μετράνε όλα τέλεια στο μπάσο, είναι .. τρελή επιστημονική φαντασία, δεν υπάρχει με κανένα άλλο τρόπο, δεν είναι εφικτό. Ασύλληπτο..

(Εξαιρείται αυτό που λέει ο dapost, με array στον εμπρός τοίχο και τεράστια ποσότητα απορρόφησης μπάσου στον πίσω τοίχο, ή να μην υπάρχει πίσω τοίχος.)
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.562
Μηνύματα
2.944.317
Members
38.198
Νεότερο μέλος
Athena Papadopoulou
Top