Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.542
Reaction score
30.448
Η συνήθης χρήση του ιχ δεν είναι να σε πηγαίνει από το Α στο Β;
Ναι είναι. Αλλά η χρήση κάθε νέου μηχανήματος έχει και ένα learning curve, το οποίο στα θερμικά έχει ολοκληρωθεί εδώ και δεκαετίες. Στα ηλεκτρικά δεν έχει ξεκινήσει καν.

Το έχω πει πολλές φορές. Όποιος θέλει ηλεκτρικό πρέπει να ξεχάσει αυτά που ήξερε. Στα θρανία. Διαφορετικά να πάρει θερμικό.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.798
Reaction score
136.695
Η συνήθης χρήση του ιχ δεν είναι να σε πηγαίνει από το Α στο Β;
Τώρα τι ακριβώς συζητάς;

Πήγα από Θεσσαλονίκη μέχρι Γιβραλτάρ, από νότια Ευρώπη, και γύρισα από βόρεια Ευρώπη.

Παιχνιδάκι. 15 χιλιάδες απροβλημάτιστα χιλιόμετρα.

Προ ημερών, από Πλαγιάρι Θεσσαλονίκης, ξεκίνησα χαλαρά για Μάνη, μιλάμε για 1000 χιλιόμετρα σε μια μέρα. 11:30 το "πρωί" ξεκίνησα, χωρίς άγχος, χωρίς βιασύνη, κι αφού πρώτα πήγαμε με το αυτοκίνητο για κάτι δουλειές στην πόλη, συνεχίσαμε για το ταξίδι μας, και εννοείται, μια χαρά έφτασα 11 παρά το βράδυ, με 2 σύντομες στάσεις.
Έγραψα στρογγυλά 1000 χιλιόμετρα, για την ακρίβεια 1002, σε μια μέρα, και αφού φτάσαμε κι αφήσαμε βαλίτσες, πήγαμε βόλτα για φαγητό, να κάτσουμε δίπλα στη θάλασσα ν'ακουμε το κύμα. 2 η ώρα μετά τα μεσάνυχτα γυρίσαμε στο ξενοδοχείο, ναι, με 5% μπαταρία, και χωρίς άγχος. Κανένα άγχος.
Σε μια σουκο, κι ήταν 52% το επόμενο πρωί, μετά το πρωινό, μας, και το πήραμε και φύγαμε βόλτα.

Κι ο παπάρας δεν τα κατάφερε να πάει από Χαλάνδρι, Καλαμάτα. Ας πάρει γάιδαρο κι ένα σαμάρι.
Ας πάρει ΚΤΕΛ τελοσπαντων.

Ας με πάρει τηλέφωνο, να τον πάω. 50€.
Τον παπάρα.

 
Last edited:

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.616
Reaction score
27.492
Παιδιά δεν είναι για όλους τα ηλεκτρικά , πάρτε το χαμπάρι.
Και μεταξύ μας , ούτε για μένα είναι. Και ας έχω πυλωτή , και μπορώ να βάλω ότι σκατά φορτιστή θέλω.
Δεν μου αρέσει όλο αυτό το planning για να πάω κάπου.
Προχτές μου την βάρεσε να ανέβω εκεί στα μέρη σας , έκανα βόλτα, λέω δεν πάω μία να δω και την Hellen .

Ε! μία που το σκέφτηκα και μία που έφυγα. Πήρα τηλέφωνο σπίτι μην με περιμένετε για φαγητό , θα αργήσω.
Γέμισα στην SHELL πριν τα διόδια , του zizik και πήγα επάνω σφαίρα.
Οπως ήμουν ,με το σορτσάκι , με τίποτα μαζί μου , ούτε χάπια θυρεοειδούς ούτε τίποτα.
Εκατσα ένα βράδυ , και το πρωί κατηφόρησα . Απλά πράματα . Ξαναγέμισα στον Κορινιό ή όπως λέγεται και τελείωσε η όλη ιστορία όμορφα και ωραία .
 



JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.616
Reaction score
27.492
Δεν ασχολήθηκα . Γέμισα βενζίνη σε 2 λεπτά πλήρωσα με κάρτα και έφυγα σφαίρα.
Χρονομετρημένα όλα αυτά έτσι ?
Κανονικό PIT STOP.
Δεν θα μιλήσω για την διάρκεια του ταξιδιού , θα είναι μάλλον ανάρμοστο το μήνυμα.
Ούτε στάσεις , για κατούρημα ουτε για καφέ ούτε τίποτα . Καφέ είχα μαζί μου . Κατούρημα δεν χρειάστηκε , γενικά δεν χρειάζομαι , έχω μεγάλη κύστη .
Μονοκοπανιά βγήκε και εύκολα μπορώ να πω. Δεν είχε και κίνηση . Μιά χαρά.
 



JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.616
Reaction score
27.492
Τι γελάς ρε χαμένε ? Ρώτα τον Σάκη να σου πεί .
Δύο μέρες μέσα και δεν είχα κατουρήσει !
Μετά το χειρουργείο .
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.542
Reaction score
84.028
Αυτό δεν είναι απαραίτητο να σχετίζεται με το «μέγεθος της κύστης», και μάλιστα μπορεί να καταλήξει άσχημα.
Δεν το θυμάμαι.
Αν είσαι τώρα καλά, όλα καλά.
:drinks:
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.545
Reaction score
98.517
Αυτό δεν είναι απαραίτητο να σχετίζεται με το «μέγεθος της κύστης», και μάλιστα μπορεί να καταλήξει άσχημα.
Δεν το θυμάμαι.
Αν είσαι τώρα καλά, όλα καλά.
:drinks:
Είχε και 25 πόντους σωλήνα. Δεν γεμίζει εύκολα...
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.542
Reaction score
30.448
Στη Γαλλία άνοιξαν οι παραγγελίες για το Alpine A290

A290 GT - 38.700€
A290 GT Performance - 41.700€
A290 GT Premium - 41.900€
A290 GTS - 44.700€
A290 First Edition - 46.200€
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.542
Reaction score
30.448
Τα οχήματα της Leapmotor διαθέσιμα στην Ελλάδα από Σεπτέμβριο, μάλλον από τον Συγγελίδη.

Τα πρώτα θα είναι το μικρό Τ03 και το SUV C10.

To T03 έχει 37kWh ωφέλιμη μπαταρία, και 265χλμ. αυτονομία σε μεικτό κύκλο. Είναι μικρότερο από το Dacia Spring, με διαστάσεις 3620/1652/1592 m, και χώρο αποσκευών 210lt (508lt με κατεβασμένα καθίσματα). Κινητήρας 80 kW (107 hp) με 0-50 km/h σε 4.1". Τιμή κάτω από 20.000 ευρώ (Κίνα $7.000). Δεν ξέρω βέβαια αν είναι τα ίδια, επειδή το BYD Dolphin των $13.000 στην Κίνα δεν έχει καμία σχέση με το Dolphin που πωλείται στην Ευρώπη. Λένε πως αργότερα θα παράγεται στην Ευρώπη.

To C10 έχει 70kWh ωφέλιμη μπαταρία, και 420χλμ. αυτονομία σε μεικτό κύκλο. Τιμή Κίνας $17.800. Διαστάσεις 4739/1900/1680 mm με χώρο αποσκευών 370lt (835lt με κατεβασμένα καθίσματα). Kινητήρας 170 kW (228 hp), τελική 170 km/h, και 0-100 km/h σε 7.3"
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.542
Reaction score
30.448
Στις αγορές τουλάχιστον της Κίνας, Ασίας και Αυστραλίας το Model Y Juniper θα έχει ισχυρό αντίπαλο, καθώς θα παίζουν στις ίδιες τιμές πάνω κάτω.

Zeekr 7X. To μεγάλο θα έχει μπαταρία 100kWh και αυτονομία 900χλμ. Ταχύτητα φόρτισης 560kW.

zeekr-7x-2.jpg
fdr79emsic5z2k_800.jpg
Screenshot_20240802_093634_Gallery.jpg
 

Μηνύματα
7.469
Reaction score
1.550
Τιμή κάτω από 20.000 ευρώ (Κίνα $7.000). Δεν ξέρω βέβαια αν είναι τα ίδια, επειδή το BYD Dolphin των $13.000 στην Κίνα δεν έχει καμία σχέση με το Dolphin που πωλείται στην Ευρώπη. Λένε πως αργότερα θα παράγεται στην Ευρώπη.
Δεν νομίζω ότι έχει νόημα η αναφορά στις κινέζικες τιμές, δεν θα είναι ποτέ οι ίδιες με της ΕΕ ή των ΗΠΑ, οι δυτικές αγορές έχουν άλλες προδιαγραφές, από μόνη της η προσαρμογή του μοντέλου σε αυτές και η έγκριση τύπου για να μπορέσει να κυκλοφορήσει στην αγορά είναι ακριβές διαδικασίες, αρκετά ακριβές για να αυξήσουν το κόστος του αυτοκινήτου.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.542
Reaction score
30.448
Δεν είναι μόνο αυτά. Και υπάρχει λόγος που αναφέρθηκα και στο Dolphin. Tο κινέζικο Dolphin είναι άλλο αμάξι.

Κινέζικο Dolphin: .........4.1m, 30kWh battery, κινητήρας 70kW (94hp)
Ευρωπαϊκό Dolphin: 4.29m, 60kWh battery, κινητήρας 150kW (201hp)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.798
Reaction score
136.695
Zeekr 7X. To μεγάλο θα έχει μπαταρία 100kWh και αυτονομία 900χλμ.
Αυτό σημαίνει μέση κατανάλωση 11,1 kWh/100 km.
Πολύ αμφιβάλω. Πάρα πολύ. Υπερβολικά πολύ.😜😁 Σε κατηφόρα μόνον! 🤣

Με τόσο βάρος (για 100 kWh) θα είναι κατόρθωμα αν βγάζει 16 kWh/100km μέση κατανάλωση, θα τους βγάλω το καπέλο.

Πολύ πιο πιθανό να έχει 18 μέση κατανάλωση.
Που θα είναι εξαιρετική για τέτοιο βάρος.
(Προσωπικά εκτιμώ πως ούτε το 18 δεν είναι εφικτό με τόσο βάρος.)

Με 16-18 μέση κατανάλωση, σημαίνει αυτονομία 625-550 km.

Τα 900km πραγματικής κι όχι θεωρητικής αυτονομίας, είναι άπιαστο όνειρο θερινής νυκτός, τουλάχιστον με την υπάρχουσα ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών.

Με 20 kWh/100km (λόγω βάρους) για 900km πραγματικής αυτονομίας χρειάζονται 180 kWh μπαταρίας..

Στην πεζή πραγματικότητα, αυτό που έχει πραγματικά τη μεγαλύτερη αξία, είναι το high efficiency, ώστε με σχετικά λογικής χωρητικότητας μπαταρίες (~80kWh) να βγαίνει η μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία.

Οπότε, χρειάζεται το μικρότερο δυνατό βάρος, ο χαμηλότερος συντελεστής αεροδυναμικής, η μικρότερη πρόσθια επιφάνεια, οι μικρότερες το δυνατό ζάντες, και τα πιο στενά ελαστικά (πολύ χαμηλής αντίστασης κύλισης).

Το κυνήγι της μεγάλης μπαταρίας, με την υπάρχουσα ενεργειακή πυκνότητα, είναι λάθος προσέγγιση.


ΥΓ. Εξαιρετικό αυτοκίνητο το ζικρ, αναμφισβήτητα.
Ωστόσο, δείχνει να έχει αρκετά μεγάλη πρόσθια επιφάνεια, δε ξέρω τι συντελεστή αεροδυναμικής, βλέπω μεγάλες ζάντες που δεν φαίνονται αεροδυναμικής σχεδίασης, και λόγω βάρους, φαρδιά ελαστικά. Δεν είναι θετικά στοιχεία αυτά για high efficiency..
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.542
Reaction score
30.448
Αυτό σημαίνει μέση κατανάλωση 11,1 kWh/100 km.
Πολύ αμφιβάλω. Πάρα πολύ. Υπερβολικά πολύ.😜😁 Σε κατηφόρα μόνον! 🤣

Με τόσο βάρος (για 100 kWh) θα είναι κατόρθωμα αν βγάζει 16 kWh/100km μέση κατανάλωση, θα τους βγάλω το καπέλο.

Πολύ πιο πιθανό να έχει 18 μέση κατανάλωση.
Που θα είναι εξαιρετική για τέτοιο βάρος.

Με 16-18 μέση κατανάλωση, σημαίνει αυτονομία 625-550 km.

Τα 900km πραγματικής κι όχι θεωρητικής αυτονομίας, είναι άπιαστο όνειρο θερινής νυκτός, τουλάχιστον με την υπάρχουσα ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών.

Με 20 kWh/100km (λόγω βάρους) για 900km πραγματικής αυτονομίας χρειάζονται 180 kWh μπαταρίας..

Στην πεζή πραγματικότητα, αυτό που έχει πραγματικά τη μεγαλύτερη αξία, είναι το high efficiency, ώστε με σχετικά λογικής χωρητικότητας μπαταρίες (~80kWh) να βγαίνει η μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία.

Οπότε, χρειάζεται το μικρότερο δυνατό βάρος, ο χαμηλότερος συντελεστής αεροδυναμικής, η μικρότερη πρόσθια επιφάνεια, οι μικρότερες το δυνατό ζάντες, και τα πιο στενά ελαστικά (πολύ χαμηλής αντίστασης κύλισης).

Το κυνήγι της μεγάλης μπαταρίας, με την υπάρχουσα ενεργειακή πυκνότητα, είναι λάθος προσέγγιση.


ΥΓ. Εξαιρετικό αυτοκίνητο το ζικρ, αναμφισβήτητα.
Μη ξεχνάς ότι η ενεργειακή πυκνότητα συνεχώς αυξάνεται, το efficiency των κινητήρων συνεχώς μειώνεται, συν ότι η Geely διαθέτει μία από τις καλύτερες μπαταρίες για EVs. Εδώ θα είμαστε να δούμε τι ισχύει από όσα λένε.

Άσε που η SAMSUNG ανακοίνωσε ότι έχει έτοιμη Solid State μπαταρία και την έχει δώσει και σε άλλους κατασκευαστές οχημάτων να κάνουν τα δικά τους tests πάνω στα οχήματα τους. Αυτονομία 1000χλμ. Εννοείται ότι είναι πολύ ακριβή είπε, εννοείται ότι θα μπει σε πολύ premium μοντέλα, όπως επίσης και ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον 5-6 χρόνια ακόμα ώστε να μπει και σε οχήματα χαμηλότερης αξίας.
Οπότε το ηλεκτρικούλη των 20k που περιμένει ο Έλληνας για να κάνει τα ταξίδια του, έχει μια δεκαετία στο κεφάλι ακόμα, μη σου πω και παραπάνω. 8-)
 
Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.545
Μηνύματα
2.943.550
Members
38.195
Νεότερο μέλος
Polatof
Top