Να επιλέξω την xlr σύνδεση;


Μηνύματα
109
Reaction score
106
Μπορώ να σκεφτώ 2 λόγους:

Πρώτον, αν κατάλαβα καλά η σύγκριση δεν έγινε την ίδια μέρα συγκρίνοντας το ένα XLR με το άλλο, αλλά διαφορετικές μέρες, συγκρίνοντας αμφότερα με το RCA. Ως εκ τούτου, δεν μπορούν να βγουν ασφαλή συμπεράσματα στο γιατί τη μια μέρα το ένα καλώδιο σου ακούστηκε όχι και τόσο καλό και μια άλλη μέρα ένα άλλο καλώδιο σου ακούστηκε καλύτερο.

Δεύτερον, επειδή οι καλωδιοέμπορες δεν είναι και χαζοί, για να κάνουν τα ακριβά τους καλώδια να ακούγονται "διαφορετικά", όλο και κάποιο τρικ θα εφαρμόζουν ώστε να προκαλούν ακουστές διαφορές σε αυτά. Εννοείται πως αυτές οι διαφορές δεν είναι προς τη θετική κατεύθυνση σε σχέση με ένα "απλό", ουδέτερο καλώδιο, αλλά μπορεί να τύχει να έχουν θετικό αντίκτυπο σε δεδομένο σύστημα με συγκεκριμένα προβλήματα. Σε σένα απλώς δεν "έκατσε" το συγκεκριμένο καλώδιο.
Το rca "έκατσε" πολύ καλά όταν είχα cd/προενισχυτη Primare .Το ΑΤC έχει πιο μαλακό ήχο από κείνο(ίσως λόγω του AKM)και χρειαζόταν κάτι άλλο για να "έλθει" εκεί που θελω.Αν είχα κρατήσει το Primare είμαι σίγουρος ότι το ακριβότερο Siltech θα ήταν ο,τι πρέπει.
 


toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.463
Reaction score
1.955
Σκόπευα να αλλάξω το ΝΙΚ μου από toulou σε trollou, αλλά προέκυψαν σοβαρότατα θέματα υγείας (γι' αυτό εξαφανίστηκα) και δεν έχω πια κέφι. Τεσπα...

Μια και το ψάχνεις, να' χεις υπ'οψιν σου οτι τα καλώδια ρεύματος προενισχυτή και ενισχυτή ΔΕΝ πρέπει να έχουν το ίδιο μήκος (μακρύτερα αυτά του τελικού)
(αν μιλάς σοβαρά)
Σιγά μην έγραφε στα σοβαρά ο trollou toulou τέτοια μπούρδα ! ΑβουΣαϊτιδες δεν τσιμπήσατε πάντως, εύγε! Περίμενα να γίνει χαμός :)

Γιαυτό και ένα μόνο sub θα δημιουργούσε περισσότερα προβλήματα από αυτά που θα έλυνε.
Τσου! μα καθόλου Τσου!
Αρκεί:
1) Να μην είναι εντελώς σπαρτιάτικο σε δυνατότητα ρυθμίσεων
2) Να έχεις ελευθερία κινήσεων (no pantofles)
3) Να ξέρεις τι κάνεις

Τα 10 χιλιάρικα όποιος δουλεύει με μαύρα τα βγάζει σε 3 ημέρες, δεν είναι πολλά
Εννοεί όποιος δουλεύει με μαύρα κοριτσάκια (και αγοράκια)
 
Last edited:

Μηνύματα
6.619
Reaction score
410
Για προπονητές μιλούσαμε, σωστά.
Σε οτι αφορά τα subs , εγω κατάλαβα ότι δεν γίνεται με ένα sub να έχεις και γρήγορο και σφιχτό χαμηλό .θα το βάλεις στη μέση ή στο πλάι; με πόσα μικρόφωνα θα το ρυθμίσεις, πως θα πάρεις το average response ; με τη ρύθμιση στο time domain τι απόφαση έχεις πάρει; δέχεσαι η κλασική κιθάρα να ακούγεται σαν πιάνο με γιγάντια διάσταση ή όχι;
Για την παντόφλα υπάρχει λύση. Να παντρευτεί καποιος το αγόρι της ζωής του , που θα τον κοιτάει στα μάτια και θα του κάνει ολα τα χατίρια.

Ένα άλλο θεμα που με απασχολεί είναι ο αντιπρόσωπος που συμβούλεψε τον ΠΑΗ για τον τρόπο διασύνδεσης προενισχυτή και τελικού καθως και για τα κατάλληλα καλώδια.
Λέμε ποιος είναι ή οχι ;
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.599
Reaction score
129.384
Σε οτι αφορά τα subs , εγω κατάλαβα ότι δεν γίνεται με ένα sub να έχεις και γρήγορο και σφιχτό χαμηλό .θα το βάλεις στη μέση ή στο πλάι; με πόσα μικρόφωνα θα το ρυθμίσεις, πως θα πάρεις το average response ; με τη ρύθμιση στο time domain τι απόφαση έχεις πάρει;
Όπως έχουμε ξαναπεί (αλλά κόπηκες από απουσίες) η μόνη συμβατή θέση 1 σαμπ είναι στη μεσότητα του εμπρός τοίχου, ανάμεσα στα main, και κολλητά στον εμπρός τοίχο.

Χρειάζεται το σαμπ να ισαπέχει από καθένα δορυφόρο. Με ακρίβεια χιλιοστού.

Δεν χρειάζεται απαραιτήτως το σαμπ να ισαπέχει (σε σχέση με τους δορυφόρους) από την mlp, δηλαδή να έχει όμοια απόσταση ακρόασης, αλλά είναι ένα πολύ πολύ θετικό στοιχείο, και θα πρότεινα να το υλοποιήσεις.

Πειραματισμός τοποθέτησης ως προς το ύψος τοποθέτησης του σαμπ, υπάρχει. Πρέπει να είναι κολλητά στον τοίχο, αλλά δεν είναι απαραίτητο να ακουμπάει στο δάπεδο, οπότε χρειάζεται πειραματισμός στο ύψος τοποθέτησης, με πιθανή καλύτερη θέση στην μεσότητα του ύψους του δωματίου, ή στο 1/4 αυτής.

Χρειάζεται η mlp να έχει αρκετή απόσταση από τον πίσω από αυτήν τοίχο (εκεί χωράει πειραματισμός), και χρειάζεσαι και λίγη τύχη με το χώρο σου.

Χρειάζεται κρος μεταξύ main και σαμπ, όχι απαραιτήτως επακριβώς στους 80 κύκλους (αναλόγως αποτελεσμάτων μπορείς να χρησιμοποιήσεις cross οπουδήποτε στο εύρος 40-100 Hz, και λέμε 100 Hz μόνον εφόσον το σαμπ παίζει φλατ μέχρι 200Hz, πάντα το διπλάσιο θα πρέπει να βγάζει).

Χρειάζεται ο δορυφόρος να μην έχει συντονισμένο bass reflex στο εύρος λειτουργίας του σαμπ, και καλύτερα να είναι σφραγισμένο το κουτί του δορυφόρου.

Για την ανεύρεση της σωστής στάθμης του σαμπ, χρειάζεται τόνος στο σημείο κρος (πχ συνεχής τόνος στους 80 κύκλους).

Ο ίδιος τόνος, χρησιμοποιείται και για την ανεύρεση της φάσης του σαμπ, εφόσον αυτό διαθέτει περιστροφικό διακόπτη ρύθμισης φάσης, οπότε παίζοντας τον τόνο από το σαμπ και 1 δορυφόρο, ψάχνεις να βρεις το σημείο μέγιστης ακύρωσης στην mlp. Μόλις το βρεις, θα αντιστρέψεις πολικότητα στο σαμπ (180° η φάση) και είσαι έτοιμος.

Χρονισμός - συγχρονισμός του σαμπ, γίνεται με τον ένα από τους δύο δορυφόρους, και με τη βοήθεια ενός software που κάνει αυτή τη δουλειά (πχ Dirac).

Για φάση, για τον (συν)χρονισμό, και για το delay, το μικρόφωνο πρέπει να είναι στην mlp, στο 1 κεντρικό σημείο.

Για την ισοσταθμιση πλάτους, η μέτρηση με μικρόφωνο γίνεται στην ευρεία θέση της mlp, σε κύκλο ακτίνας 30-50cm, αποκλειστικά και μόνον με την μέθοδο του κινητού μικροφώνου.

Τα ανωτέρω, εάν είσαι τυχερός στο χώρο σου, υπάρχει περίπτωση να δουλέψουν αξιοπρεπώς για 1 θέση ακρόασης, αλλά όπως καταλαβαίνεις, θα έχεις πολύ περιορισμένες δυνατότητες μετακίνησης από την mlp.

Για ευρύτερη mlp (ομαλό μπάσο σε περισσότερη έκταση του δωματίου) και για πολύ περισσότερες πιθανότητες να είσαι τυχερός (πλέον μειώνεται ο παράγοντας τύχη) χρειάζεται να έχεις 2 σαμπ, για τα οποία οι θέσεις επίσης είναι συγκεκριμένες.

Για να είσαι σίγουρα "τυχερός" (πρακτικά μηδενίζεται ο παράγοντας τύχη, κι έχεις ομαλή απόκριση μπάσου σχεδόν σε όλο το δωμάτιο, κι αυτό ακούγεται πολύ ωραία ακόμα και στην mlp) θες 4 σαμπ, οι θέσεις των οποίων επίσης είναι συγκεκριμένες.

Τα ανωτέρω, ισχύουν για συμμετρικούς χώρους, ιδανικά για ένα τυπικό δωμάτιο. Για ασύμμετρους χώρους, σε σχήμα "Γ" κλπ, χρειάζεται πολύ τύχη και απίστευτα πολύς πειραματισμός τοποθέτησης. Σε κάθε τοποθέτηση καθενός σαμπ ξεχωριστά, χρειάζεται μέτρηση με τη μέθοδο του κινητού μικροφώνου στην mlp για να δεις εάν είναι "καλή θέση". Αυτό, το βλέπεις κυρίως με το σπέκτρο, κι όχι με την απόκριση πλάτους.

Στα πολλαπλά σαμπ, το κρος υποχρεωτικά πρέπει να είναι στους 80 κύκλους, ή χαμηλότερα. Δεν παίζει >80 κύκλους, διότι θα έχει κατευθυντικότητα. Βέβαια, εάν οι δορυφόροι είναι ανεπαρκείς στην 3η οκτάβα, και εάν τα σαμπ έχουν ομαλή απόκριση μέχρι το διπλάσιο της επιθυμητής συχνότητας κρος, δεν έχεις άλλη επιλογή.
 
Last edited:

Μηνύματα
6.619
Reaction score
410
Δεν καταλαβαίνω γιατί να συμβεί αυτό
Γιατί είναι εξαιρετικά δύσκολο να ρυθμίσεις το σύστημα.
Σε ελάχιστες περιπτώσεις έχω ακούσει σωστα τις φυσικές διαστάσεις, χωρις γιγαντισμό , καθώς κσι τη φυσική χροιά της κιθαρας μου της Jose Ramirez..
Τα κατάφερε να την αναπαράγει αρκετά καλά ένα καλοστημένο σύστημα. με μικρο ενισχυτή Sugden A21 SE και ηχεία κάποια της Rehdeko full range , δεν ενθυμούμαι μοντέλο.
Επίσης ένα Audiomaster LS3/5A σε φιλικό σπίτι στο Λονδίνο που έπαιζε με Gryphon diablo. παλαιάς κοπής και επίσης μερικές φορές, για αλλαγη, με Naim
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.599
Reaction score
129.384
Ο νταποστ που χάθηκε ρε παιδιά;
Γιατί είναι εξαιρετικά δύσκολο να ρυθμίσεις το σύστημα.
Εδώ έχεις δίκιο.

Θέλει γνώσεις, εμπειρία, σοβαρό σοφτγουερ ισοστάθμισης, και άφθονο χρόνο για πειραματισμούς τοποθέτησης και αλλεπάλληλες μετρήσεις.
 

Μηνύματα
12.989
Reaction score
10.222
Όπως έχουμε ξαναπεί (αλλά κόπηκες από απουσίες) η μόνη συμβατή θέση 1 σαμπ είναι στη μεσότητα του εμπρός τοίχου, ανάμεσα στα main, και κολλητά στον εμπρός τοίχο.

Χρειάζεται το σαμπ να ισαπέχει από καθένα δορυφόρο. Με ακρίβεια χιλιοστού.

Δεν χρειάζεται απαραιτήτως το σαμπ να ισαπέχει (σε σχέση με τους δορυφόρους) από την mlp, δηλαδή να έχει όμοια απόσταση ακρόασης, αλλά είναι ένα πολύ πολύ θετικό στοιχείο, και θα πρότεινα να το υλοποιήσεις.

Πειραματισμός τοποθέτησης ως προς το ύψος τοποθέτησης του σαμπ, υπάρχει. Πρέπει να είναι κολλητά στον τοίχο, αλλά δεν είναι απαραίτητο να ακουμπάει στο δάπεδο, οπότε χρειάζεται πειραματισμός στο ύψος τοποθέτησης, με πιθανή καλύτερη θέση στην μεσότητα του ύψους του δωματίου, ή στο 1/4 αυτής.

Χρειάζεται η mlp να έχει αρκετή απόσταση από τον πίσω από αυτήν τοίχο (εκεί χωράει πειραματισμός), και χρειάζεσαι και λίγη τύχη με το χώρο σου.

Χρειάζεται κρος μεταξύ main και σαμπ, όχι απαραιτήτως επακριβώς στους 80 κύκλους (αναλόγως αποτελεσμάτων μπορείς να χρησιμοποιήσεις cross οπουδήποτε στο εύρος 40-100 Hz, και λέμε 100 Hz μόνον εφόσον το σαμπ παίζει φλατ μέχρι 200Hz, πάντα το διπλάσιο θα πρέπει να βγάζει).

Χρειάζεται ο δορυφόρος να μην έχει συντονισμένο bass reflex στο εύρος λειτουργίας του σαμπ, και καλύτερα να είναι σφραγισμένο το κουτί του δορυφόρου.

Για την ανεύρεση της σωστής στάθμης του σαμπ, χρειάζεται τόνος στο σημείο κρος (πχ συνεχής τόνος στους 80 κύκλους).

Ο ίδιος τόνος, χρησιμοποιείται και για την ανεύρεση της φάσης του σαμπ, εφόσον αυτό διαθέτει περιστροφικό διακόπτη ρύθμισης φάσης, οπότε παίζοντας τον τόνο από το σαμπ και 1 δορυφόρο, ψάχνεις να βρεις το σημείο μέγιστης ακύρωσης στην mlp. Μόλις το βρεις, θα αντιστρέψεις πολικότητα στο σαμπ (180° η φάση) και είσαι έτοιμος.

Χρονισμός - συγχρονισμός του σαμπ, γίνεται με τον ένα από τους δύο δορυφόρους, και με τη βοήθεια ενός software που κάνει αυτή τη δουλειά (πχ Dirac).

Για φάση, για τον (συν)χρονισμό, και για το delay, το μικρόφωνο πρέπει να είναι στην mlp, στο 1 κεντρικό σημείο.

Για την ισοσταθμιση πλάτους, η μέτρηση με μικρόφωνο γίνεται στην ευρεία θέση της mlp, σε κύκλο ακτίνας 30-50cm, αποκλειστικά και μόνον με την μέθοδο του κινητού μικροφώνου.

Τα ανωτέρω, εάν είσαι τυχερός στο χώρο σου, υπάρχει περίπτωση να δουλέψουν αξιοπρεπώς για 1 θέση ακρόασης, αλλά όπως καταλαβαίνεις, θα έχεις πολύ περιορισμένες δυνατότητες μετακίνησης από την mlp.

Για ευρύτερη mlp (ομαλό μπάσο σε περισσότερη έκταση του δωματίου) και για πολύ περισσότερες πιθανότητες να είσαι τυχερός (πλέον μειώνεται ο παράγοντας τύχη) χρειάζεται να έχεις 2 σαμπ, για τα οποία οι θέσεις επίσης είναι συγκεκριμένες.

Για να είσαι σίγουρα "τυχερός" (πρακτικά μηδενίζεται ο παράγοντας τύχη, κι έχεις ομαλή απόκριση μπάσου σχεδόν σε όλο το δωμάτιο, κι αυτό ακούγεται πολύ ωραία ακόμα και στην mlp) θες 4 σαμπ, οι θέσεις των οποίων επίσης είναι συγκεκριμένες.

Τα ανωτέρω, ισχύουν για συμμετρικούς χώρους, ιδανικά για ένα τυπικό δωμάτιο. Για ασύμμετρους χώρους, σε σχήμα "Γ" κλπ, χρειάζεται πολύ τύχη και απίστευτα πολύς πειραματισμός τοποθέτησης. Σε κάθε τοποθέτηση καθενός σαμπ ξεχωριστά, χρειάζεται μέτρηση με τη μέθοδο του κινητού μικροφώνου στην mlp για να δεις εάν είναι "καλή θέση". Αυτό, το βλέπεις κυρίως με το σπέκτρο, κι όχι με την απόκριση πλάτους.

Στα πολλαπλά σαμπ, το κρος υποχρεωτικά πρέπει να είναι στους 80 κύκλους, ή χαμηλότερα. Δεν παίζει >80 κύκλους, διότι θα έχει κατευθυντικότητα. Βέβαια, εάν οι δορυφόροι είναι ανεπαρκείς στην 3η οκτάβα, και εάν τα σαμπ έχουν ομαλή απόκριση μέχρι το διπλάσιο της επιθυμητής συχνότητας κρος, δεν έχεις άλλη επιλογή.
Ο μπούσουλας για να ξεκινήσει ο καθένας το ταξίδι του, σε ένα post.
 

Μηνύματα
6.619
Reaction score
410
Σωστά. Αλλά διαρκώς να αναζητεί τις βελτιώσεις εκείνες που στοχεύουν στη φυσική αναπαραγωγή των οργάνων. Με την ηλεκτρονική μουσική σκηνοθετείς τον ήχο οπως σε συναρπάζει περισσότερα ,ενω με την κλασσική μουσική δεν υπάρχει τόση ελευθερία. Το σωστό είναι αυτό που θα ακουστεί πιο φυσικό. Εξαιρετικά δύσκολο επιχείρημα , το αυτί μας δεν το ξεγελάει κανείς.
Πολύ περισσότερο δεν μπορεί να σε ξεγελάει, για πάντα, ένας ανεπαρκής αντιπρόσωπος ή σύμβουλος, γιατί το μόνο που τον ενδιαφέρει ειναι να σπρώξει την πραματια του.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.599
Reaction score
129.384
Ο μπούσουλας για να ξεκινήσει ο καθένας το ταξίδι του, σε ένα post.
Λείπουν μόνον οι αναγκαίες θέσεις των σαμπ.

Για το 1 σαμπ, το είπα.

Για 2 έως 4 σαμπ, οι θέσεις είναι αυτές, και αποκλειστικά και μόνον αυτές, χωρίς περιθώρια συζητήσεων και διαλόγου..

1000008647.png


Για περισσότερα από 4 σαμπ, ή για ενδεικτικές θέσεις επί του ύψους τοποθέτησης του σαμπ στον εμπρός και πίσω τοίχο, σας παραπέμπω στα προβλεπόμενα από trinnov.

1000011280.png


1000011134.png


1000011136.png


Τα οποία, δοκιμασμένα, δουλεύουν σωστά.
Το σωστό είναι αυτό που θα ακουστεί πιο φυσικό.
Σωστά.

Πιο φυσικό αποτέλεσμα από την σωστή ενσωμάτωση πολλαπλών σαμπ, δεν γίνεται, για πολλούς και αντικειμενικούς λόγους, οι οποίοι έχουν αναλυθεί επαρκώς από τον αγαπητό μπουτχια.

Η ατυχής χρήση ενός σαμπ από πληθώρα χαλιεντάδων που δεν ακολούθησαν την σωστή οδό ενσωμάτωσης, έχει δώσει (αδίκως) κακό "όνομα" στη χρήση σαμπ (βαβούρα) στον κύκλο τους (των αδαών).
 
Last edited:


Μηνύματα
1.855
Reaction score
2.714
Βρε πάρτε ηχεία να κατεβαίνουν στα 25-30.hz σωστά και είστε κομπλέ. 2 main γκουμούτσες και κλείσατε. Απλότητητα και 100% ταίριασμα όλων των μεγαφώνων χωρίς υπολογισμούς και μετρήσεις καθότι θα έχετε 2.μονοκούφαρα τερατάκια μόνο.
 





Μηνύματα
12.989
Reaction score
10.222
Βρε πάρτε ηχεία να κατεβαίνουν στα 25-30.hz σωστά και είστε κομπλέ. 2 main γκουμούτσες και κλείσατε. Απλότητητα και 100% ταίριασμα όλων των μεγαφώνων χωρίς υπολογισμούς και μετρήσεις καθότι θα έχετε 2.μονοκούφαρα τερατάκια μόνο.
Μα δεν είναι ακόμα κατανοητό, ότι άλλες είναι οι θέσεις που αποδίδουν σωστά τα ηχεία και άλλες τα subs; Αν τα ηχεία είναι πλήρους φάσματος, πάλι χρειάζονται subs.
 

Μηνύματα
1.855
Reaction score
2.714
Μα δεν είναι ακόμα κατανοητό, ότι άλλες είναι οι θέσεις που αποδίδουν σωστά τα ηχεία και άλλες τα subs; Αν τα ηχεία είναι πλήρους φάσματος, πάλι χρειάζονται subs.
Το μάθαμε και αυτό. Με.2 ηχεία ακόμα και full range δεν γινεται δουλειά. :rolleyes:
Α ρε Πετράν..
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.408
Μηνύματα
2.902.474
Members
38.039
Νεότερο μέλος
periklispapasavvas7@gmail
Top