dynaudio LYD 48 + DYNAUDIO 18S sub.

Μηνύματα
1.685
Reaction score
1.526
Φτιάξε τον χώρο και πάρε ηχείο χωρίς waveguide. 🙂
Το ένα με το άλλο είναι άσχετα. Το waveguide βοηθά στη σωστή ισοστάθμιση και προσφέρει μεγαλύτερο sweet spot. Δεν κάνει κάτι για τα στάσιμα, τις ουρές κλπ και οι πρώτες ανακλάσεις από τα πλάγια και απο πισω είναι αντίστοιχες μεταξύ των δύο τύπων ηχείων. Με waveguide μάλιστα, είναι πιθανότατο να έχεις πιο μεγαλο πρόβλημα αν δε βάλεις απορρόφηση η διαχυση στον πίσω τοίχο αφού η συνολική ενέργεια στις υψηλές και τις μεσαιες από ένα τέτοιο ηχείο είναι περισσότερη στο χώρο και σκάει μπόλικη στον πίσω τοίχο. Η οποία στη συνέχεια γυρίζει σε σένα.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.021
Reaction score
82.207
Το waveguide εξασφαλίζει πως οι καραμπόλες έχουν ίδια τονικότητα.
 

Μηνύματα
1.685
Reaction score
1.526
Οι καραμπολες στον πίσω τοίχο ναι. Οι υπόλοιπες δε γίνεται να εχουν ίδια τονικότητα εκτός αν μιλάμε για duevel planets ας πούμε.
Και τα πρίμα, ότι waveguide και να έχεις δεν πρόκειται να κάνουν πρώτο bounce στα early reflection points των πλαινων τοίχων.
Σε κάθε περίπτωση, επί του θέματος νομίζω ότι συμφωνούμε. Ο χώρος θα χρειαστεί εκτενη περιποίηση ασχέτως τύπου ηχειου. Απλώς, αναλόγως του ηχειου μπορεί να επιβάλλονται μικροτροποποιησεις ως προς τη διαχείριση των ανωτέρων συχνοτήτων.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.021
Reaction score
82.207
Ίσως αυτό που θέλεις να πεις είναι πως μια λύση για αφρόντιστους χώρους είναι τα πολύ κατευθυντικά ηχεία.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.953
Reaction score
130.648
Όσο κατεβαίνει η συχνότητα που βγαίνει από ένα μεγάφωνο συγκεκριμένου πλάτους (πχ σε τουίτερ 1 ιντσας, έχουμε 1 ιντσα πλάτος μεγαφώνου, σε μιντ 3 ιντσών έχουμε 3 ιντσες πλάτος μεγαφώνου κλπ) , τόσο μεγαλύτερη είναι η διασπορά, δηλαδή τόσο πιο ευρύς ο λοβός απόκρισης.

Στις υψηλότερες συχνότητες που παίζει αυτό το μεγάφωνο, στενεύει ο λοβός, και φτάνει πιο ψηλά μια συχνότητα πάνω από την οποία κάνει beaming, δηλαδή παίζει μόνον καρφί, on axis.

Αυτή η συμπεριφορά κάθε μεγαφώνου, σημαίνει πως έχει ευρύτερη διασπορά στο χαμηλό φάσμα που παίζει το μεγάφωνο, και στενότερη στο υψηλό, άρα η έμμεση ενέργεια (από τις όποιες ανακλάσεις στο χώρο) θα έχει τονική αλλοίωση, δηλαδή θα βαίνει μειούμενη στην αύξηση συχνότητας.

Το waveguide τακτοποιεί το συχνοτικό εύρος του μεγαφώνου ώστε να έχει όμοια διασπορά (ίδιο εύρος λοβού) σε όλο το φάσμα του μεγαφώνου, οπότε η έμμεση ενέργεια (off axis) από ανακλάσεις θα έχει όμοια τονικότητα με την άμεση (on axis).

Δηλαδή, όπως το είπε ο ντιμιφουτ στο #22, αλλά δε το ανέλυσε λιγάκι να το καταλάβετε.
 



Μηνύματα
1.358
Reaction score
678
Τα sub είναι 4 KALI-WS12, είναι καλλίτερα να τα βάλλω (κρεμάσω) στο 1/4 του ύψους και 1/4 του πλάτους?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.953
Reaction score
130.648
ωχ δεν ήταν για αυτό το thread αλλα΄για το dynaudio LYD 48 + 18S sub. Αν είναι εύκολο να μεταφερθεί?
Μπορείς να βάλεις τις διαστάσεις του δωματίου στο rew, και να δεις τι βγαίνει με ποια τοποθέτηση.

Για αποφυγή του ιδιοσυντονισμου από το ύψος του ταβανιού, παίζει τοποθέτηση στο 1/2 του ύψους, ή στο 1/4 του ύψους (ή 3/4 του ύψους, το ίδιο πράγμα είναι).

Οι προτάσεις της τρινοβ στην τοποθέτηση και ύψος, φαίνονται στο site της, ενδεικτικά είναι αυτά:

1000011280.png


Όλα αυτά όμως, είναι για πολλαπλά σαμπ.

Για 2 σαμπ, η καλύτερη τοποθέτηση είναι ένα μπροστά στο κέντρο του πλάτους του τοίχου, κι ένα πίσω, ομοίως στο κέντρο του πλάτους.

1000008647.png


Δηλαδή, για 2 σαμπ, είναι το f.

Εναλλακτικά, το g. Τέλος.

Για 4 σαμπ, το "a" αφορά τοποθέτηση στο δάπεδο ή στο ταβάνι. Στο δάπεδο είναι δύσκολο, αλλά στο ταβάνι μπορεί να γίνει.

1000011282.png


Οι B,C,D είναι οι λύσεις για 4 σαμπ, εγώ είχα υλοποιήσει την D, αυτή βόλευε στο χώρο.

Η E λύση τοποθέτησης, στις 4 γωνίες, είναι η τελευταία εναλλακτική.

Στο ύψος, μπορείς να παίξεις σε όλες τις τοποθετήσεις που βλέπεις, οι οποίες μπορεί να είναι όλες στο ταβάνι, κολλητά στο ταβάνι δηλαδή (είναι ίδιο με το να βρίσκονται στο δάπεδο), ή στο 1/4 του ύψους, ή στο 1/2 του ύψους, ή στα 3/4 του ύψους.
 

Μηνύματα
4.605
Reaction score
8.004
Τα sub είναι 4 KALI-WS12, είναι καλλίτερα να τα βάλλω (κρεμάσω) στο 1/4 του ύψους και 1/4 του πλάτους?
Με 4 σαμπς θα μπορούσες να κάνεις ένα SBA, να τα βάλεις και τα 4 μπροστά και πίσω απορρόφηση.
Αλλιώς στο δάπεδο καλύτερα και να αποφύγεις τις γωνίες.
 


Μηνύματα
4.605
Reaction score
8.004
Ναι, με πάχος υλικών απορρόφησης ~1,5 μέτρο.

Άσε μας παιδάκι μου. 🤭
Δεν θυμάμαι να έχω δει οικιακό κινηματογραφο που να βάλανε τόση απορρόφηση είτε σε SBA είτε σε οποιοδήποτε άλλο κονσεπτ.
Όσοι κάνανε SBA βάλανε 60-80cm απορρόφηση πίσω. Κάποιοι άφησαν και λίγο κενό, καλύτερα γλυτώνεις και υλικό.
Με 6,10 μήκος, άνετα.
Που τα βρίσκετε αυτά τα νούμερα ήθελα να μαθω:biggrin:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.953
Reaction score
130.648
Όσοι κάνανε SBA βάλανε 60-80cm απορρόφηση πίσω
Τι; Αλλεπάλληλα Φύλλα μολύβδου με πυκνή απορρόφηση ανάμεσα;

50 πόντους υλικά έχω γω, δε κάνει τίποτα στην 2 η οκτάβα. Καλά στην πρώτη, μη το σκέφτεσαι καν.

Με απλά τυπικά υλικά απορρόφησης, πχ οικοδομικό πετροβάμβακα μεγάλου βάρους τα 60-80 cm δε θα κάνουν τίποτα απολύτως στην 1η οκτάβα, ίσως να πιάσουν δεύτερη οκτάβα από 50-55 κύκλους και πάνω.

Δηλαδή, εάν πάρεις πυκνό βαρύ πετροβάμβακα διαστάσεων 1,20*60 σε πάκα ύψους 1 μέτρου και γεμίσεις με τέτοια πακα όλο το ύψος στον πίσω τοίχο από το δάπεδο ως το ταβάνι, χάνοντας 60cm χώρου, άντε να πιάσει πάνω από 50-55 κύκλους.

Αν τα γυρίσεις κάθετα τα πάκα και γεμίσεις πάλι όλο το ύψος στον πίσω τοίχο, χάνοντας τώρα 1,2 μέτρα από τη διάσταση του χώρου, λογικά θα πιάσεις από 30-35 κύκλους.


Με 1,5 μέτρο υλικά, παίζει να πιάσεις από 25 κύκλους, αλλά θα έβαζα και κάνα φύλλο μολύβδου για κει κάτω.

Εγώ είχα δει μια τέτοια εφαρμογή με 2 μέτρα πάχος υλικών.

Πιο εύκολο είναι να μην έχεις πίσω τοίχο. Ένας ξύλινος ψευτότοιχος και κάνα χωράφι από πίσω, είναι ο εύκολος τρόπος.

Φυσικά και το waveforming είναι εύκολος τρόπος. 😜
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.539
Μηνύματα
2.909.050
Members
38.060
Νεότερο μέλος
John-Paul
Top