dynaudio LYD 48 + DYNAUDIO 18S sub.


Μηνύματα
7.298
Reaction score
4.665
Πω ρε μαμώ τον μπελά μου μέσα, με σας τους άσχετους που έχω μπλέξει. :biggrin:
Λάθος ήταν, φυσικά εννοούσα SBA με απορρόφηση 50εκ, αφού στο DBA δεν χρειαζόμαστε απορρόφηση, θα δουλέψει καλύτερα σε γυμνούς τοίχους από μπετόν.
Στην περίπτωσή μας τώρα για να μαθαίνεις τι κάνουν οι επαγγελματίες, για τις χαμηλές συχνότητες όπου δεν λειτουργεί η απορρόφηση χρησιμοποιούν για την εξομάλυνση EQ.
Τι νομίζεις δηλαδή? Ότι φτιάχνει ο κοσμος SBA και βάζει 1, 50μετρο πετροβαμβακα?
[/QUOTE
Εγώ το σκέφτομαι σοβαρά πάντως
Μόνο η πόρτα με προβληματίζει πως θα μπει
Μάλλον διπλή με κενο ανάμεσα κ απόσταση να μην βλέπει η μια την άλλη
 

Μηνύματα
4.609
Reaction score
8.006
SBA rules, ειδικά σε μικρά δωμάτια. Στην ουσία, με SBA έχεις να παλέψεις μόνο τα modes που δημιουργεί μια διάσταση του χώρου.

Σε μεγάλο χώρο, αυτά μπορεί να είναι π.χ. 25hz, 50, 75,... Εκεί δεν παλεύεται εύκολα.

Σε μικρό χώρο όμως, με το βασικό mode π.χ. στα 42Hz και την πρώτη αρμονική του (84Hz) εκτός φάσματος σαμπ, τσακ, όνειρο! Ούτε απορρόφηση δε θέλει. Πιο όνειρο δε γίνεται.
Αυτό ακριβώς, με την υποσημείωση ότι λειτουργεί ικανοποιητικά για περιορισμένο αριθμό θέσεων ακρόασης.
Η απορρόφηση στο SBA έχει το θετικό ότι θα ρίξει και τους χρόνους αντηχησης.

Αναμένουμε εντυπώσεις από @makis.pol και @Alexandros1986 μολις το εφαρμόσουν. 😀

Και ο Αυτιας καλά τα λέει αλλά προσπαθώ να του εξηγήσω ότι αυτό που εφαρμόζεται στην πράξη λειτουργεί και με μικροτερα πάχη απορρόφησης. 🙂
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.910
Reaction score
11.225
Θέλει αρκετή απορρόφηση και για τα 40 όμως
Ναι, δε φτάνουν 20 και 30 πόντοι για 40Hz.

Υπάρχει όμως το κόλπο της μετακίνησης της θέσης ακρόασης προς το κέντρο του δωματίου (που ούτως ή άλλως εκεί θα πάει η θέση, αν μιλάμε για πολυκάναλο σεταπ σε μικρό χώρο - με 40Hz βασικό mode, δηλ. περί τα 4 και κάτι μέτρα).

Έτσι εξαφανίζεται το mode των 40Hz (αλλά όχι των 80Hz που θα συνυπάρχει).

Επίσης, έτσι έχεις λύσει το πρόβλημα αλλά μόνο για περιορισμένο αριθμό θέσεων ακρόασης όπως σωστά είπε ο Ν.Κ. Αλλά σε μικρό δωμάτιο 4.5 μέτρων, πόσες σειρές καθισμάτων θα έχεις; Πάνω από μία δεν πολυ-χωράνε. Μία σειρά θα έχεις, που μπορεί να είναι όσο πλατιά θέλεις, αυτό δεν είναι πρόβλημα.

Τονίζω λοιπόν, ότι σε μικρό δωμάτιο, το SBA είναι όνειρο. Σε μεγάλο, όχι, τουλάχιστον όχι τόσο.
 

Μηνύματα
7.298
Reaction score
4.665
Αυτό ακριβώς, με την υποσημείωση ότι λειτουργεί ικανοποιητικά για περιορισμένο αριθμό θέσεων ακρόασης.
Η απορρόφηση στο SBA έχει το θετικό ότι θα ρίξει και τους χρόνους αντηχησης.

Αναμένουμε εντυπώσεις από @makis.pol και @Alexandros1986 μολις το εφαρμόσουν. 😀

Και ο Αυτιας καλά τα λέει αλλά προσπαθώ να του εξηγήσω ότι αυτό που εφαρμόζεται στην πράξη λειτουργεί και με μικροτερα πάχη απορρόφησης. 🙂
Εγώ το ξεκινάω δειλά δειλά την υλοποίηση σε υπόγειο
Τρέλα έξοδα όποτε δεν ξέρω ποτέ θα τελειώσει
Όταν έρθει η ωρα θα δούμε
Μιλάμε για 50 τετραγωνικά όποτε θα πάρει πολύ χρόνο
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.910
Reaction score
11.225
Ξέχασα να αναφέρω τα 2 πιο έξυπνα, πρωτότυπα και άμεσα χρήσιμα πράματα που διάβασα τους τελευταίους μήνες. Τελείως off topic.

1. Από τρίνοβ: Κάτω από το πρώτο mode του δωματίου, όλα τα σαμπς πρέπει να συνεισφέρουν και όχι κάποια να ακυρώνουν. Επομένως, ακόμη και σε SBA μπορούν να μπούν έξτρα σαμπς στον πίσω τοίχο ή αλλού, σε φάση με τα σαμπς του SBA αλλά κροσαρισμένα αυστηρά κάτω από το πρώτο mode. Έξυπνο, πρωτότυπο και εύκολο (δε θέλει κομπλικέ dsp και ρυθμίσεις). Ούτε καν μικρόφωνο. Θέλει μόνο λ7.

2. Από Αμίρ: Μία πολύ χρήσιμη χρήση compression στην αναπαραγωγή είναι να μειώνει το headroom loss του room correction. Ρυθμίζεις τον compressor, που μπαίνει πριν το rc, να μην κάνει τίποτα στη μεγάλη μερίδα της νορμάλ μουσικής και να συμπιέζει μόνο όταν υπάρχουν κορυφές σε όσες ηχογραφήσεις είναι κοτά στο 0 dbfs. Έτσι δε χρειάζεται να έχεις κόψει πολύ gain στο dsp του room correction για το worst case scenario, π.χ. -10db, αλλά πολύ λιγότερο, π.χ. -3 db. Έξυπνο, πρωτότυπο και εύκολο, αρκεί να έχεις και να μπορείς να βάλεις compressor.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.977
Reaction score
130.719
Μιλάμε για 50 τετραγωνικά
Χιουτζ εξπένσις. Μόνον με DIY παλεύεται σε λογικά επίπεδα.

Μεγάλες αποστάσεις ακρόασης και μεγάλος όγκος δωματίου, σημαίνει μεγάλα μεγάφωνα και υψηλά αναγκαία max SPL.

Δες καλά καλά τα ηχεία του Αλέξανδρου. 😎
 

Μηνύματα
7.298
Reaction score
4.665
Χιουτζ εξπένσις. Μόνον με DIY παλεύεται σε λογικά επίπεδα.

Μεγάλες αποστάσεις ακρόασης και μεγάλος όγκος δωματίου, σημαίνει μεγάλα μεγάφωνα και υψηλά αναγκαία max SPL.

Δες καλά καλά τα ηχεία του Αλέξανδρου. 😎
Ευχαριστώ για τις προτάσεις
Λόγω κόστους όπως πολύ σωστά αναφέρεις θα χρησιμοποιήσω τα ηχεια που έχω
Να υλοποιήσω πρώτα τον χώρο κ μετά βλέπουμε
Μέγα πρόβλημα ο εξαερισμός πχ
Έχω 2-3 άτομα που θα με βοηθήσουν.
βημα βήμα κ βλέπουμε
Εννοείται ότι έχει τρελή προσωπική δουλειά
Μιλάμε για μήνες δουλειά
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.977
Reaction score
130.719
Κάτω από το πρώτο mode του δωματίου, όλα τα σαμπς πρέπει να συνεισφέρουν και όχι κάποια να ακυρώνουν. Επομένως, ακόμη και σε SBA μπορούν να μπούν έξτρα σαμπς στον πίσω τοίχο ή αλλού, σε φάση με τα σαμπς του SBA αλλά κροσαρισμένα αυστηρά κάτω από το πρώτο mode. Έξυπνο, πρωτότυπο και εύκολο (δε θέλει κομπλικέ dsp και ρυθμίσεις). Ούτε καν μικρόφωνο. Θέλει μόνο λ7.
Αναρωτιέμαι εάν αυτό είναι εύκολα εφικτό να επιτευχθεί σε κοινό DBA, με αναστροφή της φάσης των πίσω σαμπ κάτωθεν του πρώτου mode, με τα κόλπα του μπουτχια, ώστε να μην χρειάζονται κι άλλα σαμπ (πέραν των αναγκαίων για DBA) και να μην χρησιμοποιείται σαμπ αποκλειστικά και μόνον κάτωθεν του πρώτου mode (αυτό μπορεί να συμβαίνει και πολύ χαμηλά, στους 20 κύκλους ας πούμε).

Δηλαδή τα πίσω σαμπ να έχουν καθυστέρηση μόνον σε τμήμα του φάσματος (αυτό άνωθεν του πρώτου mode) ώστε να επιτυγχάνεται ανάποδη φάση με τα εμπρός στο σημείο που βρίσκονται τα πίσω σαμπ, αλλά να είναι συν-φασικά στην mlp κάτωθεν της συχνότητας του mode.

Ο τρόπος που σκέφτομαι πως αυτό είναι εφικτό, είναι να πάρεις το φάσμα των σαμπ (<80 Hz) και να το κροσάρεις σε 2 τμήματα, με σημείο κρος αμέσως κάτωθεν του πρώτου mode, και χρησιμοποιώντας μιγαδικό κρος (DSP) πολύ υψηλής κλίσης (FIR filters, πχ 192 ή 256 dB/Oct) να δώσεις delay (για ακύρωση) μόνον στο πάνω τμήμα του φάσματος, και μετά να αθροίσεις τα 2 τμήματα του φάσματος ώστε να δώσεις το άθροισμα στα πίσω σαμπ (το άθροισμα -sum- είναι εύκολα εφικτό με οποιονδήποτε μίκτη σε ψηφιακό επίπεδο).

Ειδάλλως, εάν μόνον οι καμπίνες των πίσω σαμπς είναι υλοποιημένες με bass reflex (στην συχνότητα ενδιαφέροντος) και κλειστού τύπου οι καμπίνες των εμπρός σαμπ, μπορεί μηχανικά να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, με κάποια μικρά προβλήματα (δεν υπάρχει bass reflex χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα).
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.977
Reaction score
130.719
Μέγα πρόβλημα ο εξαερισμός πχ
Προτείνεται ανεπιφύλακτα (δοκιμασμένα στο δικό μου χώρο) ένα Daikin ururu sarara, το οποίο αφενός κρατάει σταθερή τη θερμοκρασία του χώρου, κι αφετέρου ανανεώνει συνεχώς τον αέρα του χώρου εισάγοντας αέρα από έξω (σε αναλογία ρυθμιζόμενη από τον χρήστη), ενώ ταυτόχρονα κρατάει την υγρασία του χώρου στα επιθυμητά επίπεδα - ρυθμίζεται κατά το δοκούν.

Και όλα αυτά, αθόρυβα.

Η καλύτερη λύση. Δοκιμασμένα σε μένα.

Να υλοποιήσω πρώτα τον χώρο
Τώρα για την ηχητική περιποίηση του χώρου, αυτά που θα πρότεινα είναι απλά και σχετικά οικονομικά:

Σε τοίχους και ταβάνι, διάτρητη γυψοσανίδα ηχοαπορρόφησης, και φυσικά υλικά απορρόφησης από πίσω. Όσο περισσότερου εύρους τα υλικά από πίσω, τόσο το καλύτερο (τόσο χαμηλότερα σε συχνότητα θα κάνεις δουλειά) αλλά από 5 πόντους ξεκινάει εξαιρετική συμπεριφορά, με πολύ καλά σύγχρονα υλικά, πχ:

1000012017.jpg



Όσο για το δάπεδο, ένα laminate με ένα στρώμα φελλού από κάτω, 5-10mm, αρκεί.

Τίποτε άλλο δε χρειάζεται. Ούτε ένας διαχυτής. Τίποτα. Εάν έχεις διάτρητη γυψοσανίδα ολόβε, οι αντανακλάσεις θα είναι της προκοπής.

Προσωπικά, εάν ποτέ ξαναφτιάξω νέο χώρο για το σεταπ, θα κάνω αποκλειστικά και μόνον αυτά που ανέφερα παραπάνω, με μόλις 10 cm Fibran πετροβάμβακα ολόβε, πίσω από μονή λεπτή διάτρητη γυψοσανίδα ηχοαπορρόφησης (επώνυμη, και με ελαστικά βύσματα τοποθετημένη), και 1cm φελλό κάτω από laminate. Τίποτε άλλο. 😎
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.910
Reaction score
11.225
Αναρωτιέμαι εάν αυτό είναι εύκολα εφικτό να επιτευχθεί σε κοινό DBA, με αναστροφή της φάσης των πίσω σαμπ κάτωθεν του πρώτου mode, με τα κόλπα του μπουτχια, ώστε να μην χρειάζονται κι άλλα σαμπ (πέραν των αναγκαίων για DBA) και να μην χρησιμοποιείται σαμπ αποκλειστικά και μόνον κάτωθεν του πρώτου mode (αυτό μπορεί να συμβαίνει και πολύ χαμηλά, στους 20 κύκλους ας πούμε).

Δηλαδή τα πίσω σαμπ να έχουν καθυστέρηση μόνον σε τμήμα του φάσματος (αυτό άνωθεν του πρώτου mode) ώστε να επιτυγχάνεται ανάποδη φάση με τα εμπρός στο σημείο που βρίσκονται τα πίσω σαμπ, αλλά να είναι συν-φασικά στην mlp κάτωθεν της συχνότητας του mode.

Ο τρόπος που σκέφτομαι πως αυτό είναι εφικτό, είναι να πάρεις το φάσμα των σαμπ (<80 Hz) και να το κροσάρεις σε 2 τμήματα, με σημείο κρος αμέσως κάτωθεν του πρώτου mode, και χρησιμοποιώντας μιγαδικό κρος (DSP) πολύ υψηλής κλίσης (FIR filters, πχ 192 ή 256 dB/Oct) να δώσεις delay (για ακύρωση) μόνον στο πάνω τμήμα του φάσματος, και μετά να αθροίσεις τα 2 τμήματα του φάσματος ώστε να δώσεις το άθροισμα στα πίσω σαμπ (το άθροισμα -sum- είναι εύκολα εφικτό με οποιονδήποτε μίκτη σε ψηφιακό επίπεδο).

Ειδάλλως, εάν μόνον οι καμπίνες των πίσω σαμπς είναι υλοποιημένες με bass reflex (στην συχνότητα ενδιαφέροντος) και κλειστού τύπου οι καμπίνες των εμπρός σαμπ, μπορεί μηχανικά να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, με κάποια μικρά προβλήματα (δεν υπάρχει bass reflex χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα).
Λογικό ακούγεται.

Στην πράξη το κάνει από μόνο του το waveforming, so, why bother?

Και μην ξεχνάμε, σε πραγματικούς χώρους, DBA χωρίς trinnov, μόνο αν σε λένε μπχούτια και έχεις ηχεία για μαξιλάρια. Ενώ SBA παίζει και χωρίς trinnov.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.560
Μηνύματα
2.909.542
Members
38.062
Νεότερο μέλος
Χρήστος Τσίκας
Top