- Μηνύματα
- 3.920
- Reaction score
- 6.188
Θέλει αρκετή απορρόφηση και για τα 40 όμως
Πω ρε μαμώ τον μπελά μου μέσα, με σας τους άσχετους που έχω μπλέξει.
Λάθος ήταν, φυσικά εννοούσα SBA με απορρόφηση 50εκ, αφού στο DBA δεν χρειαζόμαστε απορρόφηση, θα δουλέψει καλύτερα σε γυμνούς τοίχους από μπετόν.
Στην περίπτωσή μας τώρα για να μαθαίνεις τι κάνουν οι επαγγελματίες, για τις χαμηλές συχνότητες όπου δεν λειτουργεί η απορρόφηση χρησιμοποιούν για την εξομάλυνση EQ.
Τι νομίζεις δηλαδή? Ότι φτιάχνει ο κοσμος SBA και βάζει 1, 50μετρο πετροβαμβακα?
[/QUOTE
Εγώ το σκέφτομαι σοβαρά πάντως
Μόνο η πόρτα με προβληματίζει πως θα μπει
Μάλλον διπλή με κενο ανάμεσα κ απόσταση να μην βλέπει η μια την άλλη
Αυτό ακριβώς, με την υποσημείωση ότι λειτουργεί ικανοποιητικά για περιορισμένο αριθμό θέσεων ακρόασης.SBA rules, ειδικά σε μικρά δωμάτια. Στην ουσία, με SBA έχεις να παλέψεις μόνο τα modes που δημιουργεί μια διάσταση του χώρου.
Σε μεγάλο χώρο, αυτά μπορεί να είναι π.χ. 25hz, 50, 75,... Εκεί δεν παλεύεται εύκολα.
Σε μικρό χώρο όμως, με το βασικό mode π.χ. στα 42Hz και την πρώτη αρμονική του (84Hz) εκτός φάσματος σαμπ, τσακ, όνειρο! Ούτε απορρόφηση δε θέλει. Πιο όνειρο δε γίνεται.
Ναι, δε φτάνουν 20 και 30 πόντοι για 40Hz.Θέλει αρκετή απορρόφηση και για τα 40 όμως
Εγώ το ξεκινάω δειλά δειλά την υλοποίηση σε υπόγειοΑυτό ακριβώς, με την υποσημείωση ότι λειτουργεί ικανοποιητικά για περιορισμένο αριθμό θέσεων ακρόασης.
Η απορρόφηση στο SBA έχει το θετικό ότι θα ρίξει και τους χρόνους αντηχησης.
Αναμένουμε εντυπώσεις από @makis.pol και @Alexandros1986 μολις το εφαρμόσουν.
Και ο Αυτιας καλά τα λέει αλλά προσπαθώ να του εξηγήσω ότι αυτό που εφαρμόζεται στην πράξη λειτουργεί και με μικροτερα πάχη απορρόφησης.
Χιουτζ εξπένσις. Μόνον με DIY παλεύεται σε λογικά επίπεδα.Μιλάμε για 50 τετραγωνικά
Ευχαριστώ για τις προτάσειςΧιουτζ εξπένσις. Μόνον με DIY παλεύεται σε λογικά επίπεδα.
Μεγάλες αποστάσεις ακρόασης και μεγάλος όγκος δωματίου, σημαίνει μεγάλα μεγάφωνα και υψηλά αναγκαία max SPL.
Δες καλά καλά τα ηχεία του Αλέξανδρου.
Αναρωτιέμαι εάν αυτό είναι εύκολα εφικτό να επιτευχθεί σε κοινό DBA, με αναστροφή της φάσης των πίσω σαμπ κάτωθεν του πρώτου mode, με τα κόλπα του μπουτχια, ώστε να μην χρειάζονται κι άλλα σαμπ (πέραν των αναγκαίων για DBA) και να μην χρησιμοποιείται σαμπ αποκλειστικά και μόνον κάτωθεν του πρώτου mode (αυτό μπορεί να συμβαίνει και πολύ χαμηλά, στους 20 κύκλους ας πούμε).Κάτω από το πρώτο mode του δωματίου, όλα τα σαμπς πρέπει να συνεισφέρουν και όχι κάποια να ακυρώνουν. Επομένως, ακόμη και σε SBA μπορούν να μπούν έξτρα σαμπς στον πίσω τοίχο ή αλλού, σε φάση με τα σαμπς του SBA αλλά κροσαρισμένα αυστηρά κάτω από το πρώτο mode. Έξυπνο, πρωτότυπο και εύκολο (δε θέλει κομπλικέ dsp και ρυθμίσεις). Ούτε καν μικρόφωνο. Θέλει μόνο λ7.
Προτείνεται ανεπιφύλακτα (δοκιμασμένα στο δικό μου χώρο) ένα Daikin ururu sarara, το οποίο αφενός κρατάει σταθερή τη θερμοκρασία του χώρου, κι αφετέρου ανανεώνει συνεχώς τον αέρα του χώρου εισάγοντας αέρα από έξω (σε αναλογία ρυθμιζόμενη από τον χρήστη), ενώ ταυτόχρονα κρατάει την υγρασία του χώρου στα επιθυμητά επίπεδα - ρυθμίζεται κατά το δοκούν.Μέγα πρόβλημα ο εξαερισμός πχ
Τώρα για την ηχητική περιποίηση του χώρου, αυτά που θα πρότεινα είναι απλά και σχετικά οικονομικά:Να υλοποιήσω πρώτα τον χώρο
Λογικό ακούγεται.Αναρωτιέμαι εάν αυτό είναι εύκολα εφικτό να επιτευχθεί σε κοινό DBA, με αναστροφή της φάσης των πίσω σαμπ κάτωθεν του πρώτου mode, με τα κόλπα του μπουτχια, ώστε να μην χρειάζονται κι άλλα σαμπ (πέραν των αναγκαίων για DBA) και να μην χρησιμοποιείται σαμπ αποκλειστικά και μόνον κάτωθεν του πρώτου mode (αυτό μπορεί να συμβαίνει και πολύ χαμηλά, στους 20 κύκλους ας πούμε).
Δηλαδή τα πίσω σαμπ να έχουν καθυστέρηση μόνον σε τμήμα του φάσματος (αυτό άνωθεν του πρώτου mode) ώστε να επιτυγχάνεται ανάποδη φάση με τα εμπρός στο σημείο που βρίσκονται τα πίσω σαμπ, αλλά να είναι συν-φασικά στην mlp κάτωθεν της συχνότητας του mode.
Ο τρόπος που σκέφτομαι πως αυτό είναι εφικτό, είναι να πάρεις το φάσμα των σαμπ (<80 Hz) και να το κροσάρεις σε 2 τμήματα, με σημείο κρος αμέσως κάτωθεν του πρώτου mode, και χρησιμοποιώντας μιγαδικό κρος (DSP) πολύ υψηλής κλίσης (FIR filters, πχ 192 ή 256 dB/Oct) να δώσεις delay (για ακύρωση) μόνον στο πάνω τμήμα του φάσματος, και μετά να αθροίσεις τα 2 τμήματα του φάσματος ώστε να δώσεις το άθροισμα στα πίσω σαμπ (το άθροισμα -sum- είναι εύκολα εφικτό με οποιονδήποτε μίκτη σε ψηφιακό επίπεδο).
Ειδάλλως, εάν μόνον οι καμπίνες των πίσω σαμπς είναι υλοποιημένες με bass reflex (στην συχνότητα ενδιαφέροντος) και κλειστού τύπου οι καμπίνες των εμπρός σαμπ, μπορεί μηχανικά να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, με κάποια μικρά προβλήματα (δεν υπάρχει bass reflex χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα).
Θα δώσει τρομερά υψηλό group delay κοντά στο σημείο του fir. Αν είναι μεγάλος ο χώρος και το πρώτο mode είναι πολύ χαμηλά μάλλον δεν θα υπάρχει πρόβλημα. Το κόλπο με τα reflex ωραίο ακούγεται πάντως.Αναρωτιέμαι εάν αυτό είναι εύκολα εφικτό να επιτευχθεί σε κοινό DBA, με αναστροφή της φάσης των πίσω σαμπ κάτωθεν του πρώτου mode, με τα κόλπα του μπουτχια, ώστε να μην χρειάζονται κι άλλα σαμπ (πέραν των αναγκαίων για DBA) και να μην χρησιμοποιείται σαμπ αποκλειστικά και μόνον κάτωθεν του πρώτου mode (αυτό μπορεί να συμβαίνει και πολύ χαμηλά, στους 20 κύκλους ας πούμε).
Δηλαδή τα πίσω σαμπ να έχουν καθυστέρηση μόνον σε τμήμα του φάσματος (αυτό άνωθεν του πρώτου mode) ώστε να επιτυγχάνεται ανάποδη φάση με τα εμπρός στο σημείο που βρίσκονται τα πίσω σαμπ, αλλά να είναι συν-φασικά στην mlp κάτωθεν της συχνότητας του mode.
Ο τρόπος που σκέφτομαι πως αυτό είναι εφικτό, είναι να πάρεις το φάσμα των σαμπ (<80 Hz) και να το κροσάρεις σε 2 τμήματα, με σημείο κρος αμέσως κάτωθεν του πρώτου mode, και χρησιμοποιώντας μιγαδικό κρος (DSP) πολύ υψηλής κλίσης (FIR filters, πχ 192 ή 256 dB/Oct) να δώσεις delay (για ακύρωση) μόνον στο πάνω τμήμα του φάσματος, και μετά να αθροίσεις τα 2 τμήματα του φάσματος ώστε να δώσεις το άθροισμα στα πίσω σαμπ (το άθροισμα -sum- είναι εύκολα εφικτό με οποιονδήποτε μίκτη σε ψηφιακό επίπεδο).
Ειδάλλως, εάν μόνον οι καμπίνες των πίσω σαμπς είναι υλοποιημένες με bass reflex (στην συχνότητα ενδιαφέροντος) και κλειστού τύπου οι καμπίνες των εμπρός σαμπ, μπορεί μηχανικά να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, με κάποια μικρά προβλήματα (δεν υπάρχει bass reflex χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα).
Ναι, αυτά έτσι κι αλλιώς έχουν νόημα για πολύ χαμηλά.Θα δώσει τρομερά υψηλό group delay κοντά στο σημείο του fir. Αν είναι μεγάλος ο χώρος και το πρώτο mode είναι πολύ χαμηλά μάλλον δεν θα υπάρχει πρόβλημα.
Ναι, είναι μια σκέψη που είχα για πιθανό σενάριο κατασκευής, και μάλιστα όχι με απλό bass reflex, αλλά με παθητικό (-κούς) ακτινοβολητή (-τές).Το κόλπο με τα reflex ωραίο ακούγεται πάντως.
Μα αυτό θα κάνω@makis.pol Σε 50 τετραγωνικά μέτρα χώρο, γιατί δεν επιχειρείς να φτιάξεις "room in room";
Κώσταχώρο) ένα Daikin ururu sarara, το οποίο αφενός κρατάει σταθερή τη θερμοκρασία του χώρου, κι αφετέρου ανανεώνει συνεχώς τον αέρα του χώρου εισάγοντας αέρα από έξω (σε αναλογία ρυθμιζόμενη από τον χρήστη), ενώ ταυτόχρονα κρατάει την υγρασία του χώρου στα επιθυμητά επίπεδα - ρυθμίζεται κατά το δοκούν.
Και όλα αυτά, αθόρυβα.
Η καλύτερη λύση. Δοκιμασμένα σε μένα.
ΚώσταΠροτείνεται ανεπιφύλακτα (δοκιμασμένα στο δικό μου χώρο) ένα Daikin ururu sarara, το οποίο αφενός κρατάει σταθερή τη θερμοκρασία του χώρου, κι αφετέρου ανανεώνει συνεχώς τον αέρα του χώρου εισάγοντας αέρα από έξω (σε αναλογία ρυθμιζόμενη από τον χρήστη), ενώ ταυτόχρονα κρατάει την υγρασία του χώρου στα επιθυμητά επίπεδα - ρυθμίζεται κατά το δοκούν.