Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
37.836
Reaction score
90.753
Η λύση για τέτοια είναι πλήρης κατάργηση των τελών και θέσπιση ενός (ακόμη) τέλους στα καύσιμα. Εάν κάνει 20.000 χλμ ετησίως με 2λιτρο 25ετίας, πάλι το ίδιο θα πονάει.
Εάν πάλι κάνει μόλις 5.000 χλμ όπως συνηθίζουν οι συνταξιούχοι, θα πονάει πολύ λιγότερο, αντίστοιχα με όσο επιβαρύνει το οδικό δίκτυο και το περιβάλλον.
Χώρια που παίρνουμε ισότιμα βενζίνη και ντίζελ βάσει μόνο των εκπομπών CO2 που είναι ο μόνος τομέας που το ντίζελ είναι λιγότερο ρυπογόνο, αλλά ας πάει και το παλιάμπελο.
Και θα πληρώνω εγώ και για τη σακαράκα του πεθερού μου; Πριτς! :biggrin:
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.792
Reaction score
136.689
Η λύση για τέτοια είναι πλήρης κατάργηση των τελών και θέσπιση ενός (ακόμη) τέλους στα καύσιμα.
Δεν είναι τόσο απλό το θέμα της "μόλυνσης".
Δεν πάει μόνο με τα λίτρα που καίει.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.163
Reaction score
35.552
Κατά βάση, αφού όλα τα μετρούμε με εκπομπές CO2, εκεί ανάγονται. Όχι με απόλυτη αναλογία, οκ, αλλά πολλά λίτρα καταμαρτυρούν επιβάρυνση και του δικτύου και του περιβάλλοντος. Επίσης πιάνει τη διαφοροποίηση του ήσυχου οδηγού από του γκαζιαρη ή βαρυποδη που δεν την υπολογίζει κανείς. Πολύ πιο λογικό τελοσπαντων από την ανύπαρκτη διαφοροποίηση του κινητήρα 1.8 και 2.0 λίτρων.
 


gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.661
Reaction score
4.274

6,31 δις εκτιμώμενα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας.

Πόσα λίτρα καυσίμου κίνησης πωλούνται τη χρονιά;
 

Μηνύματα
7.469
Reaction score
1.550
Ναι βρε παιδί μου αλλά αυτός που οδηγεί παλιό αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού, όσο να 'ναι ρυπαίνει αρκετά...

Και επιπλέον όταν οδηγεί το 8κύλινδρο ανάμεσα στα 1400άρια, οδηγεί με ένα αέρα, ένα τουπέ, ένα je ne sais quoi, πώς να το κάνουμε... Κι αυτό είναι ανεκτίμητο γι' αυτόν... Δεν το διάλεξε τυχαία το αυτοκίνητο...
Έχω φίλο που ο πατέρας του αγόρασε Renault Laguna δίλιτρο το 2009. Πληρώνει 630€ το μήνα, το αμάξι δεν πιάνει 2-3 φορές τα τέλη κυκλοφορίας. Ποιο τουπέ και ποιο je ne sais quoia; Σκέτη ατόφια αλητεία του κράτους, απέναντι σε κάποιον που αγόρασε την καλύτερη έκδοση ενός απλού οικογενειακού αυτοκινήτου.
Δεν είναι τόσο απλό το θέμα της "μόλυνσης".
Δεν πάει μόνο με τα λίτρα που καίει.
Το κράτος φορολογεί σήμερα βάσει τελών εκπομπών διοξειδίου. Οι εκπομπές διοξειδίου είναι ευθέως ανάλογες της κατανάλωσης καυσίμου. Άρα είναι απολύτως τόσο απλό και ξεκάθαρο.

BTW με την ίδια ακριβώς λογική, θα έπρεπε τα ηλεκτρικά να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας βάσει επίσημης κατανάλωσης (σε kWh ανά χλμ) και ηλεκτρικού μίγματος του προηγούμενου έτους και των εκπομπών διοξειδίου ανά κιλοβατώρα.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.238
Reaction score
10.721
Δεν τους ενδιαφέρει το δίκαιο του φόρου. Ξεκινούν από τα πόσα λείπουν και μετά φτιάχνουν το επίκαιρο αφήγημα.
Ακριβώς. Μετά το "πόσα λείπουν", ακολουθούν τα "από ποιους θα τα πάρουμε πιο σίγουρα" και "πως θα έχουμε το μικρότερο πολιτικό κόστος;"
 

Μηνύματα
7.469
Reaction score
1.550
Ο πεθερός μου πληρώνει 630€/χρόνο τέλη για τη δίλιτρη Mercedes 25ετίας. Η τιμή πώλησης ήταν 1500€ πριν 2 χρόνια.
Νομίζω το έχω γράψει ξανά, είχα μία γκόμενα προ κρίσης, που παραμονές κρίσης με τις τότε μεγάλες εκπτώσεις της κυβέρνησης στο τέλος ταξινόμησης ο πατέρας της ήθελε να αγοράσει ένα καλό αυτοκίνητο. Είχε ήδη μία BMW E34 520 (τότε ήδη 15 ετών) και το δίλημμα ήταν είτε η τότε τρέχουσα πεντάρα της BMW (E61) είτε η τρέχουσα E klass (W210) της Mercedes. Έλα μου όμως που στα λεφτά που έδινε (κάπου στα 50Κ τότε;) η BMW ήταν ατμοσφαιρική τρίλιτρη ενώ η Mercedes με υπερσυμπιεστή και 1800. Η δική μου "εισήγηση" ήταν ότι κοίταξε να δεις, εμένα μου αρέσει η BMW 530 και όχι η Mercedes E200, αλλά επειδή στην Ελλάδα ζούμε, θα αγόραζα τη Mercedes, επειδή παρότι βγάζουν παραπλήσια άλογα και έχουν ίδια περίπου τιμή, η Mercedes είναι 1800 κυβικά και η BMW 3000. Η απάντηση που έλαβα ήταν "δεν είσαι με τα καλά σου που ο πατέρας μου θα πάρει αμάξι 1800 κυβικά!!!". Πράγματι παρήγγειλε την 530, λίγο μετά χωρίσαμε.

Ένα χρόνο μετά, έτυχε να κανονίσουμε να βρεθούμε να τα πούμε. Είχε αλλάξει η κυβέρνηση, είχε αρχίσει η κρίση, ο ΓΑΠ βρήκε καλή ευκαιρία να μαδήσει όσους είχαν πάρει αμάξι κυβισμού μεγαλύτερου των 1800 κυβικών, ο πατέρας της είχε πάρει την 530 και δεν είχε πουλήσει την 520, οπότε όταν τη ρώτησα τι λέει το νέο αμάξι του πατέρα της, άρχισε να ωρύεται με την κυβέρνηση που πληρώσανε κάπου στα τρία χιλιάρικα για τέλη κυκλοφορίας για δύο αυτοκίνητα και φόρο πολυτελείας. Δεν της το έτριψα στη μούρα, ότι εγώ της τα έλεγα και ότι αν με είχε ακούσει θα είχε πληρώσει ένα χιλιάρικο τέλη κυκλοφορίας λιγότερο, έδειξα ανωτερότητα.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.163
Reaction score
35.552
Νομίζω το έχω γράψει ξανά, είχα μία γκόμενα προ κρίσης, που παραμονές κρίσης με τις τότε μεγάλες εκπτώσεις της κυβέρνησης στο τέλος ταξινόμησης ο πατέρας της ήθελε να αγοράσει ένα καλό αυτοκίνητο. Είχε ήδη μία BMW E34 520 (τότε ήδη 15 ετών) και το δίλημμα ήταν είτε η τότε τρέχουσα πεντάρα της BMW (E61) είτε η τρέχουσα E klass (W210) της Mercedes. Έλα μου όμως που στα λεφτά που έδινε (κάπου στα 50Κ τότε;) η BMW ήταν ατμοσφαιρική τρίλιτρη ενώ η Mercedes με υπερσυμπιεστή και 1800. Η δική μου "εισήγηση" ήταν ότι κοίταξε να δεις, εμένα μου αρέσει η BMW 530 και όχι η Mercedes E200, αλλά επειδή στην Ελλάδα ζούμε, θα αγόραζα τη Mercedes, επειδή παρότι βγάζουν παραπλήσια άλογα και έχουν ίδια περίπου τιμή, η Mercedes είναι 1800 κυβικά και η BMW 3000. Η απάντηση που έλαβα ήταν "δεν είσαι με τα καλά σου που ο πατέρας μου θα πάρει αμάξι 1800 κυβικά!!!". Πράγματι παρήγγειλε την 530, λίγο μετά χωρίσαμε.

Ένα χρόνο μετά, έτυχε να κανονίσουμε να βρεθούμε να τα πούμε. Είχε αλλάξει η κυβέρνηση, είχε αρχίσει η κρίση, ο ΓΑΠ βρήκε καλή ευκαιρία να μαδήσει όσους είχαν πάρει αμάξι κυβισμού μεγαλύτερου των 1800 κυβικών, ο πατέρας της είχε πάρει την 530 και δεν είχε πουλήσει την 520, οπότε όταν τη ρώτησα τι λέει το νέο αμάξι του πατέρα της, άρχισε να ωρύεται με την κυβέρνηση που πληρώσανε κάπου στα τρία χιλιάρικα για τέλη κυκλοφορίας για δύο αυτοκίνητα και φόρο πολυτελείας. Δεν της το έτριψα στη μούρα, ότι εγώ της τα έλεγα και ότι αν με είχε ακούσει θα είχε πληρώσει ένα χιλιάρικο τέλη κυκλοφορίας λιγότερο, έδειξα ανωτερότητα.

Η κυβέρνηση είναι της λογικής του 1960.
Όπου η απόδοση ανά λίτρο ήταν περίπου η ίδια, δεν υπήρχαν υπερσυμπιεστες, και το 3λιτρο πατούσε κάτω οποιοδήποτε 1800ρι.
Τώρα το 3λιτρο μπορεί να είναι πιο αδύναμο και απο 1200ρι.

Το ίδιο και με τα τεκμήρια διαβίωσης. Με τον κυβισμό. Τότε τα ηλεκτρικά, ποιον κυβισμό; Ε βάλε τα ότι είναι 1200ρια...
Όπως παλιά τους Βανκελ τους μετρούσαν επί 2, γιατί έβγαζαν πολλά αλογατα. :roflmao:

Απλώς να υπάρχει κάτι λογικοφανες να ψελλίσει ο Χατζητετοιος, να κάνει τη δουλειά του, και να έχουν να το αναπαράγουν τα παπαγαλακια του, εμμισθα (άρα τουλαχιστον έξυπνα) και τα κοινά, τα άμισθα.
 

gid

Μηνύματα
8.174
Reaction score
9.409
Η απάντηση που έλαβα ήταν "δεν είσαι με τα καλά σου που ο πατέρας μου θα πάρει αμάξι 1800 κυβικά!!!". Πράγματι παρήγγειλε την 530, λίγο μετά χωρίσαμε.
....
Δεν της το έτριψα στη μούρα, ότι εγώ της τα έλεγα και ότι αν με είχε ακούσει θα είχε πληρώσει ένα χιλιάρικο τέλη κυκλοφορίας λιγότερο, έδειξα ανωτερότητα.
;)
 

Μηνύματα
7.469
Reaction score
1.550
Ακριβώς. Μετά το "πόσα λείπουν", ακολουθούν τα "από ποιους θα τα πάρουμε πιο σίγουρα" και "πως θα έχουμε το μικρότερο πολιτικό κόστος;"
"Αν δεν φορολογήσουμε τους "φτωχούς" με αμάξια μικρότερα των δύο λίτρων".

Κάπως έτσι
Η κυβέρνηση είναι της λογικής του 1960.
Όπου η απόδοση ανά λίτρο ήταν περίπου η ίδια, δεν υπήρχαν υπερσυμπιεστες, και το 3λιτρο πατούσε κάτω οποιοδήποτε 1800ρι.
Τώρα το 3λιτρο μπορεί να είναι πιο αδύναμο και απο 1200ρι.

Το ίδιο και με τα τεκμήρια διαβίωσης. Με τον κυβισμό. Τότε τα ηλεκτρικά, ποιον κυβισμό; Ε βάλε τα ότι είναι 1200ρια...
Όπως παλιά τους Βανκελ τους μετρούσαν επί 2, γιατί έβγαζαν πολλά αλογατα. :roflmao:

Απλώς να υπάρχει κάτι λογικοφανες να ψελλίσει ο Χατζητετοιος, να κάνει τη δουλειά του, και να έχουν να το αναπαράγουν τα παπαγαλακια του, εμμισθα (άρα τουλαχιστον έξυπνα) και τα κοινά, τα άμισθα.
Η κυβέρνηση είναι της λογικής πήδα τους πολλούς, παρουσίασέ τους ως έχοντες και βγάλε παραθυράκια για εμάς. Αυτό ακριβώς εφαρμόζει εδώ και δεκαετίες και στο συγκεκριμένο ζήτημα εδώ και 13 χρόνια.

Σκέψου την τρέλα, κάποιος έχει τρίλιτρη Χ5 diesel του Ιουνίου του 2010. 3.000 κυβικά, 1300 € τέλη κυκλοφορίας. Κάποιος έχει τρίλιτρη Χ5 diesel του Ιανουαρίου του 2011. Ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο, τέλη κυκλοφορίας κάτι σαν 450-500€.
 

TGD

Μηνύματα
8.586
Reaction score
8.599
Για τα Βάνκελ η ίδια ήταν και η απόφαση της FIA, έτρεχαν στους αγώνες στην κατηγορία με τα διπλάσια κυβικά. Κάποια στιγμή όμως καταργήθηκε αυτό στα τέλη κυκλοφορίας, και έτσι κυκλοφόρησαν πολλά RX-7.
Έχω γείτονα που βγάζει τον μήνα σχεδόν όσα βγάζω τον χρόνο και έχει 1600άρι αμάξι (φουλ-φουλ έξτρα βέβαια) για να μην πληρώνει φόρο πολυτελείας.
Και έχω ακούσει για έναν στη βιομηχανική που βγάζει τον μήνα όσο βγάζει ο γείτονας τον χρόνο και κυκλοφορεί με ένα αρχαίο τουτού (πλήρως αναπαλαιωμένο, μιλάμε για επίπεδο yougtimer κλασσικού) και λέει "κοίτα, εγώ δεν έχω ούτε λεφτά για να αλλάξω αυτοκίνητο".
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.542
Reaction score
30.448
Το 2023 δεν είχε λεφτά και τέρμα τα δωράκια. Μετά έπεσαν οι πωλήσεις, είπε και κάτι η φάουβε για εργοστάσια και λουκέτα, και τσουπ, κάτσε βρε παιδί κάτι θα κάνουμε.

 

Μηνύματα
229
Reaction score
256
Οσοι εχετε ηλεκτρικο αυτοκινητο και μικτη ασφαλεια.
ας υποθεσουμε οτι το αυτοκινητο κοστιζει 40Κ και η ασφαλεια ειναι για αυτο τι υψος.
αν το αυτοκινητο μετα απο 3-4 χρονια εμπλακει σε ατυχημα και βγει ολικη καταστροφη λογω μπαταριας τι αποζημιωση παιρνει ο ιδιοκτητης;
Ενα καινουργιο αυτοκινητο η ενα ποσο μειωμενο κατα 40% της αρχικης αξιας του αυτοκινητου;
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.488
Reaction score
7.873
αν το αυτοκινητο μετα απο 3-4 χρονια εμπλακει σε ατυχημα και βγει ολικη καταστροφη λογω μπαταριας τι αποζημιωση παιρνει ο ιδιοκτητης;
Ενα καινουργιο αυτοκινητο η ενα ποσο μειωμενο κατα 40% της αρχικης αξιας του αυτοκινητου;
Αρχικά, η απάντηση στο ερώτημά σου δεν αλλάζει επειδή είναι ηλεκτρικό, ισχύει ό,τι και στα θερμικά.

Το ποσό που ασφαλίζεις ανανεώνεται (ή όχι) κάθε φορά που ανανεώνεις το συμβόλαιο (6μηνο ή έτος συνήθως) δεν παραμένει σταθερό για 3-4 χρόνια, γιατί ούτε η αξία του αυτοκινήτου παραμένει σταθερή. Οπότε δεν έχει νόημα κι εσύ να πληρώνεις ασφάλιστρα για το ποσό που έκανε το αυτοκίνητο καινούργιο.

Από εκεί και πέρα, εφόσον έχεις συμβόλαιο για ένα ποσό Χ και πληρώνεις ασφάλιστρα για αυτό, θα περίμενες να πάρεις Χ σε περίπτωση ολικής. Στην πράξη όμως η ασφαλιστική θα κοιτάξει ποια είναι η αξία του αυτοκινήτου εκείνη τη στιγμή (κοιτώντας αγγελίες για αντίστοιχα αυτοκίνητα) και θα σου πει πάρε Χ μείον Υ. Επίσης το τι θα πει "αντίστοιχα" είναι πολύ debatable.

Εκεί αρχίζει το παζάρι και εξαρτάται και πόσο καλή είναι η ασφαλιστική σου.
 

Μηνύματα
229
Reaction score
256
στα θερμικα δε βγαινουν τοσο ευκολα ολικη οσο τα ηλεκτρικα γιατι παιζει ρολο αν εχει ζημια η μπαταρια.
Βασικα το περιμενα αυτο που ειπες αλλα οταν ασφαλιζεις κατι για ενα ποσο και πληρωνεις το αντιστοιχο ασφαλιστρο που κολαει η τρεχουσα αξια;
Δηλαδη καποια αυτοκινητα εκατομυριων που βλεπουμε σε δημοσιευσεις οτι καταστραφηκαν παιρνουν ποσοστο της αξιας;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.542
Reaction score
30.448
Δεν έχει σημασία τι ποσό πληρώνεις. Θα πάρεις την τρέχουσα αξία του οχήματος την χρονική στιγμή του ατυχήματος. Αυτό ισχύει εδώ και πολλά χρόνια, για όλα τα οχήματα. Ούτε έχει σημασία αν είναι θερμικό ή ηλεκτρικό. Για αυτό σε κάθε ανανέωση συμβολαίου πρέπει να γίνεται και αναθεώρηση του ποσού αξίας του οχήματος, πάντα προς τα κάτω. Ο μοναδικός τρόπος να πάρεις όλο το ποσό της ασφάλισης είναι να υπάρχει συγκεκριμένος όρος στο συμβόλαιο. Και πάλι αυτό θα ισχύει για τα πρώτα 2-3 χρόνια το πολύ, που το αμάξι θα είναι "καινούργιο". Θα το πληρώσεις βέβαια.
 


Μηνύματα
474
Reaction score
124
Δες κι εδώ: https://www.insurancemarket.gr/odig...chousa-emporiki-axia-aftokinitou?gad_source=1
Θα δεις πως όταν το όχημα είναι ασφαλισμένο για καλύψεις όπως κλοπή, φωτιά ή ίδιες ζημιές, στο ασφαλιστήριο θα αναγράφεται η αξία του. Αν αυτή η αξία προέκυψε κατόπιν πραγματογνωμοσύνης είναι πιθανό η ασφαλιστική εταιρεία να την χρησιμοποιήσει και ως την τρέχουσα εμπορική αξία.

Αν όμως αυτή η αξία απέχει πολύ από τη μέση τιμή της αγοράς, τότε πιθανώς έχει γίνει υπασφάλιση ή υπερασφάλιση, οπότε η εταιρεία θα εκτιμήσει εκ νέου την αξία του οχήματός σου.
Οι πιο πολλές ασφαλιστικές σου επιτρέπουν να ορίσεις εσύ την αξία του οχήματος όταν κάνεις το συμβόλαιο, με αντίστοιχη επίπτωση βέβαια στα ασφάλιστρα, αν βάλεις αξία μεγαλύτερη από αυτή που εκτιμά η ασφαλιστική. Γενικά οι ασφαλιστικές υποεκτιμούν την αξία του αυτοκινήτου. Το δικό μου αυτή τη στιγμή το καλύπτουν για 5300 ενώ μπορώ άνετα να το πουλήσω 7-8Κ.



Σε άλλα νέα η Volvo βάζει (υβριδικό) νερό στο κρασί της https://www.drive.gr/news/ta-gyrizei-i-volvo-shetika-me-tin-pliri-ilektrokinisi-2030
 
Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.541
Μηνύματα
2.943.392
Members
38.194
Νεότερο μέλος
led106
Top