Σταύρος Λαγκαδιανός
Το αγοράκι με τα σπίρτα
- Μηνύματα
- 9.120
- Reaction score
- 30.651
Για κοίτα ρε που ξαναζεστάθηκε η λάμπα της Λόλας
...
Δεν θα το πρότεινα. Η δικιά μου δεν λέει τέτοιο πράγμα στο μάνιουαλ αλλά έστειλα μείλ και έμαθα ότι δεν πειράζει να μένει χωρίς καλώδια. (και για αυτό ίσως δεν το λέει).
...
Κάποιοι μπορεί να υποψιάζονταν ότι αφήνω εσκεμμένα ΄΄εκκρεμότητες΄΄ κατά τη ροή του νήματος ώστε να το αναθέρμαινα οποιαδήποτε στιγμή...Ποιος ξέρει - εφόσον δεν μας λες την εταιρεία - μπορεί να περιλαμβάνει κάποια κυκλώματα προστασίας, από εκείνα ντε που υποβαθμίζουν την ... ηχητική ποιότητα.
Διακεκριμένα παραδείγματα τρανζιστοράτων στερούμενων ανάλογων κυκλωμάτων ήταν τα nva , Lavardin και τα παλαιότερα μοντέλα YBA, δηλαδή πριν την εξαγορά της τελευταίας από τους κινεζους.
Μπα δε νομίζουμε κάτι τέτοιο για εσένα ποτέ.Κάποιοι μπορεί να υποψιάζονταν ότι αφήνω εσκεμμένα ΄΄εκκρεμότητες΄΄ κατά τη ροή του νήματος ώστε να το αναθέρμαινα οποιαδήποτε στιγμή...
Μια τέτοια είναι και το επιχείρημα πως τα λυχνιακά κυκλώματα τελικής ενίσχυσης δεν θα κινδύνευαν χωρίς συνδεδεμένο φορτίο (ηχείο κατά κανόνα) στην έξοδο... Η ανταπόκριση από τον κατασκευαστή των ενισχυτικών σου γι αυτό το ζήτημα μάλλον αναφέρεται σε κατάσταση ηρεμίας , δηλαδή απουσία σήματος προς ενίσχυση. Κατά τη γνώμη μου πρέπει να τον ξαναρωτήσεις τι θα συνέβαινε χωρίς συνδεδεμένο φορτίο άμα τροφοδοτείτο η είσοδος του τελικού με κάποιο σήμα πλούσιο σε ενέργεια χαμηλών συχνοτήτων και σε ικανές στάθμες από τον προενισχυτή... Διότι οι έντονες μεταπτώσεις των κυματομορφών που θα καλείτο να διαχειριστεί το κύκλωμα καθώς το δευτερεύον του Μ/Σ εξόδου θα ΄΄έβλεπε΄΄ άπειρο φορτίο κανονικά θα είχαν αποτέλεσμα επίφοβη καταπόνηση στα στοιχεία εξόδου από τη μεριά του πρωτεύοντος...
Τώρα κιόλας που ξαναείδα αναρτήσεις σου στο παρόν όπου αναφέρεις ότι διαθέτεις Parallel Single Ended Triode με ωφέλιμη ισχύ 30 Watt αναρωτιέμαι εκ των υστέρων μήπως τα Proac που σου λένε αστειευόμενοι άλλα μέλη θα ήταν πραγματικά τα (επίμαχα) ηχεία σου.
Ακόμα και ο ταπεινότερος τελεστικός συνοδεύεται από πολύ χαμηλά ποσοστά THD. Πόσο απολαυστικά θ'ακουγόταν όμως εξαρτάται και από τι ποσοστά ανώτερης τάξης αρμονικών θα περιέχονταν στο δικό του ΄΄Total΄΄.Ολα φλατ είναι σήμερα, ακόμα και ένας τελεστικός των 5 € με δύο (+-) 9 V μπαταρίες, παίζει θαυμάσια ως προενισχυτης σε ένα κουτάκι από παστήλιες για το βήχα.
Δεν είναι η απόκριση στις λυχνίες που κάνει τη διαφορά , ούτε με ενδιαφερει να επεκταθώ σε ένα θέμα που έχουν ήδη γραφτεί χιλιάδες σελίδες.
Εμένα με ενδιαφέρουν διαφορετικά πράγματα , να ακούω μουσική απο τα δικά μου συστήματα. Ο κόσμος έχει πλεον βαρεθεί να ακούει συμβουλές.
Αν το σύστημα δεν σε ενοχλεί μπορεις να ακούς με τις ώρες μουσική, σε φυσιολογικές στάθμες πάντοτε
Τα υψηλά ποσοστά THD κυρίως οφείλονται σε εγγενή χαρακτηριστικά των λυχνιακών κυκλωμάτων όπως έχουν αναλυθεί εκτενώς στις πιο πρόσφατες σελίδες στο παρόν νήμα. Παρακάμπτοντας προσωρινά την επίγνωση ότι άλλα είναι τα ουσιαστικά διακυβεύματα αντί του λυχνία ή τρανζίστορ υπό τους σύγχρονους όρους στην υψηλή πιστότητα σκέπτομαι ότι τα χαμηλά ποσοστά THD αποτελούν αναγκαιότητα για τα δεύτερα σε αναλογία με την ανάγκη για γρηγοράδα στα προσφιλή 5ιντσα μεγάφωνα. Ενισχυτές ημιαγωγών με ποσοστά THD ανάλογα των λυχνιακών θ'ακούγονταν κάθε άλλο παρά ελκυστικά, οπότε δεν θα βρίσκονταν ενδιαφερόμενοι χομπίστες για τέτοιες υλοποιήσεις.Κι επιμένω.Αφηνω απ' έξω τις μετρήσεις.Τα προβλήματα της λαμπας δεν υπαρχουν εκ γενετης.Ακομη και στο χαμηλό.Αν κάποιος τ' ακούει,ακούει την επιλογή του σχεδιαστή.Των περισσότερων σχεδιαστών.
Το πρώτο μάθημα επ' αυτού το πήρα πριν από 20-25 χρόνια στο σύστημα ενός δοκιμαστή συσκευών.
Είναι εφικτό και ιδίως σε προενισχυτικά στάδια όπου εταιρείες όπως η γνωστή Nagra κυκλοφορούν συσκευές με χαμηλές παραμορφώσεις. Αν όμως δεν έχει επεκταθεί και ειδικά σε τελικά ενισχυτικά στάδια αυτό συμβαίνει διότι οι μέθοδοι που θα εφαρμόζονταν για την επίτευξή του - όπως υψηλά ποσά αρνητικής ανατροφοδότησης - ούτε θα εξυπηρετούσαν τη συνήθη κατασκευή λυχνιακών κυκλωμάτων ούτε θα τύγχαναν επιδοκιμασίας από το κοινό των λυχνιών. Όποιος είναι εξοικειωμένος με κλασσικά λυχνιακά χαρακτηριστικά δεν θα πλήρωνε άνετα για να προμηθευτεί λυχνιακή υλοποίηση μιμούμενη τρανζίστορ.Υπάρχει ενισχυτής λυχνίας με αρμονικές κατω των -120 db? (Η 115) σε THD κ multitone? Απο οτι ξέρω η φύση της λυχνίας ειναι βγάζει αυτές τις παραμορφώσεις
Τελικα η λαμπα μαλλον δεν καιει ..τζαμπα.
Το προβλημα παντως στο μελλον θα ειναι που θα βρεις λαμπα τζαμπα..
Είναι αυτό που θα λέγαμε ... ΄΄μετασχηματιστές εξόδων΄΄.Τελικά μ"αρέσει που κάποιοι θεωρούν τις λάμπες γρήγορες . Ακόμα και αυτές με τους μετασχηματιστές εξόδου .
και στο κοκορετσι ισχυει το ιδιοΕίναι σαν τον πατσά.
Όπως λέει και η ιστορία με τον πατσά του βασιλιά, αν δεν έχει και λίγο σκατό μέσα είναι άνοστος.
ΥΓ. συχαίνομαι τον πατσά.
Slew rate. How fast is too fast ? Τόσο ώστε να σου παίζει όπως σου είχα πεί το χέβι μέταλ μέταλ, το μέταλ ρόκ, το ροκ τζάζ, την τζαζ μοιρολόι ηπειρώτικο κ.ο.κ.Τελικα η λαμπα μαλλον δεν καιει ..τζαμπα.
Το προβλημα παντως στο μελλον θα ειναι που θα βρεις λαμπα τζαμπα..
Σόρρυ, στην προκειμένη το αντίθετο. Τέλος πάντων τεχνικά δεν έχει σχέση καν με τα δυναμικά (πολύ μικρή) αλλά με το output σε όλο το μέρος του φάσματος. Και στην περίπτωση των λαμπάτων class A που φτάνουν μάλιστα μέχρι και τα 50-70 ΚHz. Λες και έχει νόημα να μετρήσεις slew rate στους λαμπάτους που έχουν 50-70-100 και πάνω V/μs λές και είναι opamps των 2 volt ή έστω και αυτών των 100 V και χωρίς feedback κιόλας.το χέβι μέταλ μέταλ, το μέταλ ρόκ, το ροκ τζάζ, την τζαζ μοιρολόι ηπειρώτικο κ.ο.κ.
Εσυ είσαι αυτής της άποψης. Εγώ πάντως σίγουρα.Εμεις ειμαστε απλως ακροατες.
Η δουλεια του ακροατη ειναι να κρινει αυτο που ακουει.
Προχωρωντας λιγο, αν αυτο που ακουει αξιζει τα λεφτα που ζηταει.
Η ταχυτητα, η αυτο που το αυτι προσλαμβανει ως ταχυτητα, ειναι ενα συνδιαστικο αποτελεσμα.
Η πηγη, οι τροφοδοσιες, οι συνθετες αντιστασεις σε ολη τη διαδρομη, το δωματιο ακομα,
λετε να μη παιζουν κανενα ρολο;
Εχω κινεζικο ραδιοφωνακι που ειναι πραγματικα ταχυτατο.
Ειναι θεμα slew rate;
Εδω αναζηταμε, οσοι το ψαχνουν τελος παντων,
μια συνολικη ισορροπια που δεν θα υστερει σε τιποτα.
Στο σπίτι του κρεμασμένου (λαμπάτου), δε μιλάμε για τυφλό τέστ (σχοινί).μεγάλα διεθνή τυφλά τεστς
Άλλοι οπαδοί φροντίζουν για αυτό. Μάλιστα το 99 % της audio κοινότητας των forums κλπ αλλά και των ίδιων των πωλητών (ακόμη και απο τους ελάχιστους που υπάρχουν για να προσφέρουν μια τέτοια επιλογή) είναι εναντίον μιας τέτοιας επιλογής οπότε ο κάθε αγοραστής είναι υπέρ του δέοντος πληροφορημένος για αυτό το ζήτημα. Θα έλεγα μέχρι και τόσο πολύ προκατειλλημένος ενατίον τους που δεν δίνει καν την ευκαιρία στον εαυτό του ούτε για μια ακρόαση. Επίσης έχουν αναφερθεί και εδώ. Οι καλοί λαμπάτοι ενισχυτές έχουν τις "αδυναμίες" τους Πολλά άλλα , μην πω όλα έχουν επίσης τις δικές τους. . Εναπόκειται μετά στον ίδιο εάν η ηχητική ποιότητα αξίζει ή όχι την όποια ταλαιπωρία ή περιορισμούς στο σχεδιασμό και υλοποίηση που έχει σκοπό να ακολουθήσει. Εξάλλου μπορεί κάποιος να το έχει και σαν δεύτερο σύστημα. Και όλα αυτά κιόλας φυσικά σε δικάναλο μόνο σύστημα. Το κυριότερο είναι το βάρος τους, το κόστος και η εύρεση λυχνιών. Εννοείται ότι η επιλογή αυτού του δρόμου είναι για λίγους. Οπότε ας πει και κάποιος ένα καλό λόγο για αυτές ώς ελάχιστη ισορροπία. Και δεν είναι μόνο όλα αυτά αλλά οι οπαδοί θεωρούν και ότι ο ήχος τους αντικειμενικά και υποκειμενικά είναι και χάλια. Αυτά είναι όλα γνωστά. Ενα νήμα σε ένα forum δεν θεωρώ ότι πρέπει να έχει σκοπό μόνο να ανοίγεται για να μαζεύονται όλοι να λένε μόνο αρνητικά πράγματα για κάτι αλλά και για να συμμετέχουν και άνθρωποι που έχουν λαμπάτους και έχουν κάτι να πουν και αυτοί και να μοιραστούν την όποια εμπειρία τους. Δεν γνωρίζω εάν ένα π.χ. forum έχει σκοπό να "σώσει" τον κόσμο απο μια επιλογή ή να τον καθοδηγεί πρός άλλο δρόμο. Και να έχει και κάποιοι να θεωρούνε ότι είναι κάποιου είδους κοινωνικής ευθύνης τους και έχουν αυτοδιοριστεί σαν θεματοφύλακες και θέλουν να προστατεύσουν ένα μελλοντικό αγοραστή, σίγουρα δεν μπορεί αυτό και μόνο να είναι ο σκοπός και ρόλος του. Προφανώς απο τον τίτλο του φαίνεται καθαρά ότι αυτός είναι ο σκοπός του. Εγώ φαίνεται επειδή είμαι και λίγο χαζούλης και δεν το καταλαβαίνω καλά συμμετέχω ενώ δεν έχω τις αρνητικές εμπειρίες που έχουν όλοι (που όμως απο ότι βλέπω κιόλας δεν έχουν κάν λαμπάτο αλλά έχουν πολλά να πούνε). Για εμένα ιδανικά ένα νήμα θα έπρεπε να είναι σαν το ραδιόφωνο ή οι κασέτες ή νήματα αφιερωμένα σε ένα συγκεκριμένο είδος μουσικής που άνθρωποι που έχουν εμπειρία σε αυτό και την μοιράζονται. Το να πάω εγώ σε ένα τέτοιο νήμα και να αρχίσω να "κατηγορώ' δε νομίζω ότι βοηθάει σε τίποτε. Το αντίθετο. Εδώ προφανώς μιας και δεν κατάλαβα το σκοπό του νήματος δυστυχώς εν αγνοία μου, εμφαίνεται ώς να έχω λάβει αυτό τον ρόλο προσπαθώντας να πω την όποια εμπειρία μου. Εάν τύγχανε να είναι αρνητική σίγουρα θα είχα ένα ρόλο σε αυτό. Αυτό είναι και αυτό ξέρω εγώ ως οπαδιλίκι πάντως. Το οπαδιλίκι είναι είτε αρνητικό είτε θετικό.Οι οπαδοί θίγουν μια υποτιθέμενη ΄΄φωτεινή΄΄ πλευρά των λυχνιών αλλά κάνουν τουμπεκί ψιλοκομμένο ως προς τη ΄΄σκοτεινή΄΄ που είναι άκρως σπαστική για όποιον θα είχε κορεστεί με τη δυσκολία ν'αποδώσουν πειστικά κάποια σύγχρονα ιδιώματα , την καθοδήγηση προς συγκεκριμένους συνδυασμούς τελικών ενισχυτών με παθητικά ηχεία και τα τερτίπια τους που καθιστούν τον χρήστη εξυπηρετητή της συσκευής αντί να συνέβαινε το αντίστροφο. Επόμενο είναι με τόση ταλαιπώρια από πλευράς χρήστη.... κάθε άλλο παρά ΄΄τζάμπα΄΄ να καίνε οι περισσότερες ενισχυτικές λάμπες.