Λόλα να μια Λάμπα,πάρτη κι ας καίει...τζάμπα


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.188
Reaction score
56.228
...
Δεν θα το πρότεινα. Η δικιά μου δεν λέει τέτοιο πράγμα στο μάνιουαλ αλλά έστειλα μείλ και έμαθα ότι δεν πειράζει να μένει χωρίς καλώδια. (και για αυτό ίσως δεν το λέει).
...
Ποιος ξέρει - εφόσον δεν μας λες την εταιρεία - μπορεί να περιλαμβάνει κάποια κυκλώματα προστασίας, από εκείνα ντε που υποβαθμίζουν την ... ηχητική ποιότητα. :roflmao: :sneaky:

Διακεκριμένα παραδείγματα τρανζιστοράτων στερούμενων ανάλογων κυκλωμάτων ήταν τα nva , Lavardin και τα παλαιότερα μοντέλα YBA, δηλαδή πριν την εξαγορά της τελευταίας από τους κινεζους.
Κάποιοι μπορεί να υποψιάζονταν ότι αφήνω εσκεμμένα ΄΄εκκρεμότητες΄΄ κατά τη ροή του νήματος ώστε να το αναθέρμαινα οποιαδήποτε στιγμή...

Μια τέτοια είναι και το επιχείρημα πως τα λυχνιακά κυκλώματα τελικής ενίσχυσης δεν θα κινδύνευαν χωρίς συνδεδεμένο φορτίο (ηχείο κατά κανόνα) στην έξοδο... Η ανταπόκριση από τον κατασκευαστή των ενισχυτικών σου γι αυτό το ζήτημα μάλλον αναφέρεται σε κατάσταση ηρεμίας , δηλαδή απουσία σήματος προς ενίσχυση. Κατά τη γνώμη μου πρέπει να τον ξαναρωτήσεις τι θα συνέβαινε χωρίς συνδεδεμένο φορτίο άμα τροφοδοτείτο η είσοδος του τελικού με κάποιο σήμα πλούσιο σε ενέργεια χαμηλών συχνοτήτων και σε ικανές στάθμες από τον προενισχυτή... Διότι οι έντονες μεταπτώσεις των κυματομορφών που θα καλείτο να διαχειριστεί το κύκλωμα καθώς το δευτερεύον του Μ/Σ εξόδου θα ΄΄έβλεπε΄΄ άπειρο φορτίο κανονικά θα είχαν αποτέλεσμα επίφοβη καταπόνηση στα στοιχεία εξόδου από τη μεριά του πρωτεύοντος...

Τώρα κιόλας που ξαναείδα αναρτήσεις σου στο παρόν όπου αναφέρεις ότι διαθέτεις Parallel Single Ended Triode με ωφέλιμη ισχύ 30 Watt αναρωτιέμαι εκ των υστέρων μήπως τα Proac που σου λένε αστειευόμενοι άλλα μέλη θα ήταν πραγματικά τα (επίμαχα) ηχεία σου.
 

Μηνύματα
15.382
Reaction score
17.604
Κάποιοι μπορεί να υποψιάζονταν ότι αφήνω εσκεμμένα ΄΄εκκρεμότητες΄΄ κατά τη ροή του νήματος ώστε να το αναθέρμαινα οποιαδήποτε στιγμή...

Μια τέτοια είναι και το επιχείρημα πως τα λυχνιακά κυκλώματα τελικής ενίσχυσης δεν θα κινδύνευαν χωρίς συνδεδεμένο φορτίο (ηχείο κατά κανόνα) στην έξοδο... Η ανταπόκριση από τον κατασκευαστή των ενισχυτικών σου γι αυτό το ζήτημα μάλλον αναφέρεται σε κατάσταση ηρεμίας , δηλαδή απουσία σήματος προς ενίσχυση. Κατά τη γνώμη μου πρέπει να τον ξαναρωτήσεις τι θα συνέβαινε χωρίς συνδεδεμένο φορτίο άμα τροφοδοτείτο η είσοδος του τελικού με κάποιο σήμα πλούσιο σε ενέργεια χαμηλών συχνοτήτων και σε ικανές στάθμες από τον προενισχυτή... Διότι οι έντονες μεταπτώσεις των κυματομορφών που θα καλείτο να διαχειριστεί το κύκλωμα καθώς το δευτερεύον του Μ/Σ εξόδου θα ΄΄έβλεπε΄΄ άπειρο φορτίο κανονικά θα είχαν αποτέλεσμα επίφοβη καταπόνηση στα στοιχεία εξόδου από τη μεριά του πρωτεύοντος...

Τώρα κιόλας που ξαναείδα αναρτήσεις σου στο παρόν όπου αναφέρεις ότι διαθέτεις Parallel Single Ended Triode με ωφέλιμη ισχύ 30 Watt αναρωτιέμαι εκ των υστέρων μήπως τα Proac που σου λένε αστειευόμενοι άλλα μέλη θα ήταν πραγματικά τα (επίμαχα) ηχεία σου.
Μπα δε νομίζουμε κάτι τέτοιο για εσένα ποτέ. :D 😍

Φυσικά είναι και ήταν η ερώτηση για κατάσταση ηρεμίας. Εννοείται. Πάντα για τότε ρωτάνε όσοι έχουν και ξέρουν απο λάμπες, ώστε μην τον ξέχασουν καμιά φορά και ανοίξουν και περιμένουν - ως συνήθως κάνουν σχεδόν πάντα - για να ζεσταθεί πριν παίξουν. Αλλά και για λίγο να ξεκινήοσυν να παίζουν λες να μην καταλάβουν ότι λείπουν τα καλώδια των ηχείων (ή έστω και ένα) όταν ακούσουν το πρώτο δευτερόλεπτο ;

Μου φαίνεται παίρνεις ιδέες απο εμένα για να ψαρώνεις τον κόσμο και να τον κάνεις να τσιμπάει. :D

Εδώ μπορείς να δείς τον μάστορα να το εφαρμόζει για να μαθαίνεις : :D

 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.188
Reaction score
56.228
Ολα φλατ είναι σήμερα, ακόμα και ένας τελεστικός των 5 € με δύο (+-) 9 V μπαταρίες, παίζει θαυμάσια ως προενισχυτης σε ένα κουτάκι από παστήλιες για το βήχα.
Δεν είναι η απόκριση στις λυχνίες που κάνει τη διαφορά , ούτε με ενδιαφερει να επεκταθώ σε ένα θέμα που έχουν ήδη γραφτεί χιλιάδες σελίδες.
Εμένα με ενδιαφέρουν διαφορετικά πράγματα , να ακούω μουσική απο τα δικά μου συστήματα. Ο κόσμος έχει πλεον βαρεθεί να ακούει συμβουλές.
Αν το σύστημα δεν σε ενοχλεί μπορεις να ακούς με τις ώρες μουσική, σε φυσιολογικές στάθμες πάντοτε
Ακόμα και ο ταπεινότερος τελεστικός συνοδεύεται από πολύ χαμηλά ποσοστά THD. Πόσο απολαυστικά θ'ακουγόταν όμως εξαρτάται και από τι ποσοστά ανώτερης τάξης αρμονικών θα περιέχονταν στο δικό του ΄΄Total΄΄.
Κι επιμένω.Αφηνω απ' έξω τις μετρήσεις.Τα προβλήματα της λαμπας δεν υπαρχουν εκ γενετης.Ακομη και στο χαμηλό.Αν κάποιος τ' ακούει,ακούει την επιλογή του σχεδιαστή.Των περισσότερων σχεδιαστών.
Το πρώτο μάθημα επ' αυτού το πήρα πριν από 20-25 χρόνια στο σύστημα ενός δοκιμαστή συσκευών.
Τα υψηλά ποσοστά THD κυρίως οφείλονται σε εγγενή χαρακτηριστικά των λυχνιακών κυκλωμάτων όπως έχουν αναλυθεί εκτενώς στις πιο πρόσφατες σελίδες στο παρόν νήμα. Παρακάμπτοντας προσωρινά την επίγνωση ότι άλλα είναι τα ουσιαστικά διακυβεύματα αντί του λυχνία ή τρανζίστορ υπό τους σύγχρονους όρους στην υψηλή πιστότητα σκέπτομαι ότι τα χαμηλά ποσοστά THD αποτελούν αναγκαιότητα για τα δεύτερα σε αναλογία με την ανάγκη για γρηγοράδα στα προσφιλή 5ιντσα μεγάφωνα. Ενισχυτές ημιαγωγών με ποσοστά THD ανάλογα των λυχνιακών θ'ακούγονταν κάθε άλλο παρά ελκυστικά, οπότε δεν θα βρίσκονταν ενδιαφερόμενοι χομπίστες για τέτοιες υλοποιήσεις.
Υπάρχει ενισχυτής λυχνίας με αρμονικές κατω των -120 db? (Η 115) σε THD κ multitone? Απο οτι ξέρω η φύση της λυχνίας ειναι βγάζει αυτές τις παραμορφώσεις
Είναι εφικτό και ιδίως σε προενισχυτικά στάδια όπου εταιρείες όπως η γνωστή Nagra κυκλοφορούν συσκευές με χαμηλές παραμορφώσεις. Αν όμως δεν έχει επεκταθεί και ειδικά σε τελικά ενισχυτικά στάδια αυτό συμβαίνει διότι οι μέθοδοι που θα εφαρμόζονταν για την επίτευξή του - όπως υψηλά ποσά αρνητικής ανατροφοδότησης - ούτε θα εξυπηρετούσαν τη συνήθη κατασκευή λυχνιακών κυκλωμάτων ούτε θα τύγχαναν επιδοκιμασίας από το κοινό των λυχνιών. Όποιος είναι εξοικειωμένος με κλασσικά λυχνιακά χαρακτηριστικά δεν θα πλήρωνε άνετα για να προμηθευτεί λυχνιακή υλοποίηση μιμούμενη τρανζίστορ.
 

Μηνύματα
1.956
Reaction score
4.618
Τελικα η λαμπα μαλλον δεν καιει ..τζαμπα.
Το προβλημα παντως στο μελλον θα ειναι που θα βρεις λαμπα τζαμπα..
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.188
Reaction score
56.228
Τελικα η λαμπα μαλλον δεν καιει ..τζαμπα.
Το προβλημα παντως στο μελλον θα ειναι που θα βρεις λαμπα τζαμπα..
Τελικά μ"αρέσει που κάποιοι θεωρούν τις λάμπες γρήγορες . Ακόμα και αυτές με τους μετασχηματιστές εξόδου .
Είναι αυτό που θα λέγαμε ... ΄΄μετασχηματιστές εξόδων΄΄. :wink:
 

Μηνύματα
310
Reaction score
189
The simple answer: Maybe a little distortion of the right kind could make our recordings more intelligible. Maybe adding just the right amount of second-harmonic "information" will assist our neural sensors and brain in reconstructing a recorded sound event.

 


Μηνύματα
310
Reaction score
189

Μηνύματα
15.382
Reaction score
17.604
Τελικα η λαμπα μαλλον δεν καιει ..τζαμπα.
Το προβλημα παντως στο μελλον θα ειναι που θα βρεις λαμπα τζαμπα..
Slew rate. How fast is too fast ? Τόσο ώστε να σου παίζει όπως σου είχα πεί το χέβι μέταλ μέταλ, το μέταλ ρόκ, το ροκ τζάζ, την τζαζ μοιρολόι ηπειρώτικο κ.ο.κ. :D

Εγώ θα το πήγαινα και ένα βήμα παραπέρα και θα έλεγα ..... αλλά καλύτερα ας μην πώ. :D Εξάλλου τα έχω ξαναπεί, προφανώς τζάμπα.
 
Last edited:

Μηνύματα
15.382
Reaction score
17.604
το χέβι μέταλ μέταλ, το μέταλ ρόκ, το ροκ τζάζ, την τζαζ μοιρολόι ηπειρώτικο κ.ο.κ. :D
Σόρρυ, στην προκειμένη το αντίθετο. :D Τέλος πάντων τεχνικά δεν έχει σχέση καν με τα δυναμικά (πολύ μικρή) αλλά με το output σε όλο το μέρος του φάσματος. Και στην περίπτωση των λαμπάτων class A που φτάνουν μάλιστα μέχρι και τα 50-70 ΚHz. Λες και έχει νόημα να μετρήσεις slew rate στους λαμπάτους που έχουν 50-70-100 και πάνω V/μs λές και είναι opamps των 2 volt ή έστω και αυτών των 100 V και χωρίς feedback κιόλας. :D
 
Last edited:

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.506
Reaction score
27.254
Δεν τα λες καλά.
Ακόμα και OTL σχεδιάσεις δεν έχουν τέτοια νούμερα slew rate.
Δεν συζητάμε για κλασσικές σχεδιάσεις με μετασχηματιστή εξόδου ,γιατί θα γελάνε και οι πέτρες.
Αντίθετα σχεδιάσεις με τρανζίστορς , κυρίως full balanced παρέχουν εξαιρετικά νούμερα.
Οχι όλες βέβαια.
Το slew rate είναι μία παρεξξγημένη ιστορία , από όλους σχεδόν.
Ομως ,είναι ίσως η μοναδική ένδειξη ταχύτητας του ενισχυτή.
Δείχνει πόσο γρήγορα ανεβαίνει ο παλμός ,από τον πρώτο και μετά.
Δεν λέω ότι δεν υπάρχουν λάμπες με καλό slew rate ,αλλά μάλλον είναι λίγες.
Σε αντίθεση με τα τρανζίστορς , μερικά , έχουν εξωφρενικά υψηλές ταχύτητες , όπως τα Sanken , τα μεγάλα τα παραλληλόγραμα με τις δύο τρύπες.
Oχι ότι προκύπτει μόνο από το τρανζίστορ το slew rate, από την σχεδίαση βγαίνει , αλλά χωρίς γρήγορο τρανζίστορ ότι σχεδίαση και να κάνεις πάλι αργός θα είναι ο ενισχυτής.
 

Μηνύματα
1.956
Reaction score
4.618
Εμεις ειμαστε απλως ακροατες.
Η δουλεια του ακροατη ειναι να κρινει αυτο που ακουει.
Προχωρωντας λιγο, αν αυτο που ακουει αξιζει τα λεφτα που ζηταει.

Η ταχυτητα, η αυτο που το αυτι προσλαμβανει ως ταχυτητα, ειναι ενα συνδιαστικο αποτελεσμα.
Η πηγη, οι τροφοδοσιες, οι συνθετες αντιστασεις σε ολη τη διαδρομη, το δωματιο ακομα,
λετε να μη παιζουν κανενα ρολο;

Εχω κινεζικο ραδιοφωνακι που ειναι πραγματικα ταχυτατο.
Ειναι θεμα slew rate;
Εδω αναζηταμε, οσοι το ψαχνουν τελος παντων,
μια συνολικη ισορροπια που δεν θα υστερει σε τιποτα.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.188
Reaction score
56.228
Οι οπαδοί θίγουν μια υποτιθέμενη ΄΄φωτεινή΄΄ πλευρά των λυχνιών αλλά κάνουν τουμπεκί ψιλοκομμένο ως προς τη ΄΄σκοτεινή΄΄ που είναι άκρως σπαστική για όποιον θα είχε κορεστεί με τη δυσκολία ν'αποδώσουν πειστικά κάποια σύγχρονα ιδιώματα , την καθοδήγηση προς συγκεκριμένους συνδυασμούς τελικών ενισχυτών με παθητικά ηχεία και τα τερτίπια τους που καθιστούν τον χρήστη εξυπηρετητή της συσκευής αντί να συνέβαινε το αντίστροφο. Επόμενο είναι με τόση ταλαιπώρια από πλευράς χρήστη.... κάθε άλλο παρά ΄΄τζάμπα΄΄ να καίνε οι περισσότερες ενισχυτικές λάμπες. :sneaky:
 

Μηνύματα
15.382
Reaction score
17.604
Εμεις ειμαστε απλως ακροατες.
Η δουλεια του ακροατη ειναι να κρινει αυτο που ακουει.
Προχωρωντας λιγο, αν αυτο που ακουει αξιζει τα λεφτα που ζηταει.

Η ταχυτητα, η αυτο που το αυτι προσλαμβανει ως ταχυτητα, ειναι ενα συνδιαστικο αποτελεσμα.
Η πηγη, οι τροφοδοσιες, οι συνθετες αντιστασεις σε ολη τη διαδρομη, το δωματιο ακομα,
λετε να μη παιζουν κανενα ρολο;

Εχω κινεζικο ραδιοφωνακι που ειναι πραγματικα ταχυτατο.
Ειναι θεμα slew rate;
Εδω αναζηταμε, οσοι το ψαχνουν τελος παντων,
μια συνολικη ισορροπια που δεν θα υστερει σε τιποτα.
Εσυ είσαι αυτής της άποψης. :D Εγώ πάντως σίγουρα.

There has been a failure in the attempt to use specifications to characterize the subtleties of sonic performance. Amplifiers with similar measurements are not equal, and products with higher power, wider bandwidth, and lower distortion do not necessarily sound better. Historically, that amplifier offering the most power, or the lowest IM distortion, or the lowest THD, or the highest slew rate, or the lowest noise, has not become a classic or even been more than a modest success. For a long time there has been faith in the technical community that eventually some objective analysis would reconcile critical listener’s subjective experience with laboratory measurement. Perhaps this will occur, but in the meantime, audiophiles largely reject bench specifications as an indicator of audio quality. This is appropriate. Appreciation of audio is a completely subjective human experience. We should no more let numbers define audio quality than we would let chemical analysis be the arbiter of fine wines. Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment.

Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not.

 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.807
Reaction score
29.424
Ο καημένος ο μπάρμπας μου… Έχει κι αυτός μια Σχολή να υποστηρίξει, μια σχολή δεινοσαύρων. Αφερίμ μπαρμπαΝέλσον. Καλό θα είναι πάντως, να περιοριστεί στα δικά του χωράφια και να μην τρίβει τη φτέρη σε ξένα. Τι να μας δείξει δηλαδή η χημική ανάλυση? Τον λόγο για τον οποίο προτιμώ το ασύρτικο από το μοσχοφίλερο και το αγιωργήτικο από το ξινόμαυρο? Αν είχαν δίκιο ή άδικο οι φαντασμένοι μπλαζέδες ABCs? (καμία σχέση με τον αβουγουδού). Να κάνουμε άραγε χημική ανάλυση στις μπάμιες και στο γιάγκου πωστολέν, για να κρίνουμε αν έχει δίκιο ο Μπρέτσος ή ο Εάρ?


Μάλλον δεν έχει πληροφορηθεί ότι τα πανάκριβα γαλλικά μπραντ νέιμς, τα τελευταία χρόνια σε μεγάλα διεθνή τυφλά τεστς, έρχονται τριτοτέταρτα. Πίσω από κάτι άγνωστες σχετικά ετικέτες που παρασκευάζονται σε άλλες ηπείρους, μπαϊδεμπούκ όπως θα δείξςει και η χημική ανάλυση.


Αν το καλοσκεφτείς, ουσιαστικά έχουμε κι εδώ (ακούσια ή εσκεμμένα, πού να ξέρω) την ίδια σύγχυση με την παραγωγή και την αναπαραγωγή. Ο οίνος και τα λοιπά πνεύματα, αλλά και το κάθε πιάτο, είναι το έργο, όχι ο τρόπος να το καταναλώνουμε.
 



Μηνύματα
15.382
Reaction score
17.604
Οι οπαδοί θίγουν μια υποτιθέμενη ΄΄φωτεινή΄΄ πλευρά των λυχνιών αλλά κάνουν τουμπεκί ψιλοκομμένο ως προς τη ΄΄σκοτεινή΄΄ που είναι άκρως σπαστική για όποιον θα είχε κορεστεί με τη δυσκολία ν'αποδώσουν πειστικά κάποια σύγχρονα ιδιώματα , την καθοδήγηση προς συγκεκριμένους συνδυασμούς τελικών ενισχυτών με παθητικά ηχεία και τα τερτίπια τους που καθιστούν τον χρήστη εξυπηρετητή της συσκευής αντί να συνέβαινε το αντίστροφο. Επόμενο είναι με τόση ταλαιπώρια από πλευράς χρήστη.... κάθε άλλο παρά ΄΄τζάμπα΄΄ να καίνε οι περισσότερες ενισχυτικές λάμπες. :sneaky:
Άλλοι οπαδοί φροντίζουν για αυτό. Μάλιστα το 99 % της audio κοινότητας των forums κλπ αλλά και των ίδιων των πωλητών (ακόμη και απο τους ελάχιστους που υπάρχουν για να προσφέρουν μια τέτοια επιλογή) είναι εναντίον μιας τέτοιας επιλογής οπότε ο κάθε αγοραστής είναι υπέρ του δέοντος πληροφορημένος για αυτό το ζήτημα. Θα έλεγα μέχρι και τόσο πολύ προκατειλλημένος ενατίον τους που δεν δίνει καν την ευκαιρία στον εαυτό του ούτε για μια ακρόαση. Επίσης έχουν αναφερθεί και εδώ. Οι καλοί λαμπάτοι ενισχυτές έχουν τις "αδυναμίες" τους Πολλά άλλα , μην πω όλα έχουν επίσης τις δικές τους. . Εναπόκειται μετά στον ίδιο εάν η ηχητική ποιότητα αξίζει ή όχι την όποια ταλαιπωρία ή περιορισμούς στο σχεδιασμό και υλοποίηση που έχει σκοπό να ακολουθήσει. Εξάλλου μπορεί κάποιος να το έχει και σαν δεύτερο σύστημα. Και όλα αυτά κιόλας φυσικά σε δικάναλο μόνο σύστημα. Το κυριότερο είναι το βάρος τους, το κόστος και η εύρεση λυχνιών. Εννοείται ότι η επιλογή αυτού του δρόμου είναι για λίγους. Οπότε ας πει και κάποιος ένα καλό λόγο για αυτές ώς ελάχιστη ισορροπία. Και δεν είναι μόνο όλα αυτά αλλά οι οπαδοί θεωρούν και ότι ο ήχος τους αντικειμενικά και υποκειμενικά είναι και χάλια. Αυτά είναι όλα γνωστά. Ενα νήμα σε ένα forum δεν θεωρώ ότι πρέπει να έχει σκοπό μόνο να ανοίγεται για να μαζεύονται όλοι να λένε μόνο αρνητικά πράγματα για κάτι αλλά και για να συμμετέχουν και άνθρωποι που έχουν λαμπάτους και έχουν κάτι να πουν και αυτοί και να μοιραστούν την όποια εμπειρία τους. Δεν γνωρίζω εάν ένα π.χ. forum έχει σκοπό να "σώσει" τον κόσμο απο μια επιλογή ή να τον καθοδηγεί πρός άλλο δρόμο. Και να έχει και κάποιοι να θεωρούνε ότι είναι κάποιου είδους κοινωνικής ευθύνης τους και έχουν αυτοδιοριστεί σαν θεματοφύλακες και θέλουν να προστατεύσουν ένα μελλοντικό αγοραστή, σίγουρα δεν μπορεί αυτό και μόνο να είναι ο σκοπός και ρόλος του. Προφανώς απο τον τίτλο του φαίνεται καθαρά ότι αυτός είναι ο σκοπός του. Εγώ φαίνεται επειδή είμαι και λίγο χαζούλης και δεν το καταλαβαίνω καλά συμμετέχω ενώ δεν έχω τις αρνητικές εμπειρίες που έχουν όλοι (που όμως απο ότι βλέπω κιόλας δεν έχουν κάν λαμπάτο αλλά έχουν πολλά να πούνε). Για εμένα ιδανικά ένα νήμα θα έπρεπε να είναι σαν το ραδιόφωνο ή οι κασέτες ή νήματα αφιερωμένα σε ένα συγκεκριμένο είδος μουσικής που άνθρωποι που έχουν εμπειρία σε αυτό και την μοιράζονται. Το να πάω εγώ σε ένα τέτοιο νήμα και να αρχίσω να "κατηγορώ' δε νομίζω ότι βοηθάει σε τίποτε. Το αντίθετο. Εδώ προφανώς μιας και δεν κατάλαβα το σκοπό του νήματος δυστυχώς εν αγνοία μου, εμφαίνεται ώς να έχω λάβει αυτό τον ρόλο προσπαθώντας να πω την όποια εμπειρία μου. Εάν τύγχανε να είναι αρνητική σίγουρα θα είχα ένα ρόλο σε αυτό. Αυτό είναι και αυτό ξέρω εγώ ως οπαδιλίκι πάντως. Το οπαδιλίκι είναι είτε αρνητικό είτε θετικό.
 
Last edited:


Staff online

  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.106
Μηνύματα
2.928.577
Members
38.133
Νεότερο μέλος
aristis
Top