Λόλα να μια Λάμπα,πάρτη κι ας καίει...τζάμπα

Μηνύματα
2.347
Reaction score
3.562
Το ύψος είναι πιο δύσκολο να το φέρεις εκεί ακριβώς που πρέπει . Δεν γίνεται τελικά με κάποια κλίση του ηχείου, λάθος σου που μου το πρότεινες :punish:.
Θα διαφωνήσω μερικώς, θα συμφωνήσω μερικώς με τον Θήβα.
 

Μηνύματα
16.109
Reaction score
18.810
Θα διαφωνήσω μερικώς, θα συμφωνήσω μερικώς με τον Θήβα.
Και εγώ μερικώς συμφωνώ μαζί μου. Αλλά τι να εξηγάω τώρα ρε συ Marlboro. Δεν το είπα εξάλλου με σκοπό να γίνει ή να το προτείνω να γίνει. ¨Εκπαιδευτικό" ρόλο είχε.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.439
Reaction score
57.223
Το ύψος , πλάτος και βάθος πάντως δεν εξαρτώνται απο την έμμεση καθόλου. Οπότε give it another try.

Κατά τα άλλα ... ωραία τα αστεία σου ... γέλασα.

Ναι , ναι καλά ...ότι πείτε. Θα διασκεδάσω πολύ με το νήμα που άνοιξες με αυτά που γράφονται ήδη και θα γραφτούν ... έχω μια μικρή διαίσθηση.
Εκεί ακριβώς έγκειται το ζήτημα...Δηλαδή ότι θα χρειαζόμασταν μεγαλύτερο ποσοστό άμεσης ηχητικής ενέργειας και ομαλότητα στις αποκρίσεις on&off-axis για το setup αναπαραγωγής. :sneaky:
 

Μηνύματα
2.347
Reaction score
3.562
Αναπάντητες... κλίσεις παντού. :roflmao:

Δεν μπορώ να φανταστώ πόση πληροφορία θα λαμβανόταν ως προς το βάθος και το ύψος σε χώρους ακρόασης με ανόμοιες πλευρικές ανακλάσεις, χαμηλά ταβάνια , υψηλές και ανισόρροπες τιμές RT και μεγάλες αποστάσεις ακρόασης όπου το ποσοστό άμεσης ηχητικής ενέργειας θα ήταν καταπιεσμένο από την έμμεση σε δικαναλικά κυρίως setup.

Τώρα να παίζουμε με κλίσεις ηχείων στον κατακόρυφο άξονα ενώ τα περισσότερο ηχεία έχουν περιορισμένο γωνιακό εύρος συνάφειας με την on-axis απόκριση μου φαίνεται ακόμα πιο κάπως...

Έτσι όπως πάει στο τέλος θα το ρίξω σε λυχνίες και ESL-57 για να συνερχόμουν. :lolsign:
Καλυτερα ηχεία ντουλάπες που θα το σκεφτόσουν να τα μετακινήσεις.
Εδώ είσαι..
1729457793047.png
 

Μηνύματα
13.577
Reaction score
11.119
Δεν μπορώ και το μάτιασμα του Πέτρου , έχω ήδη πονοκέφαλο
Δεν ματιάζω. Δεν πιστεύω στο μάτι.
Όσο για το ηχοσύστημα, όπως έλεγε και ο Χάρρυ Κλυν, είμεθα οικονομικά ασθενέστεροι.
Τέτοια ζήλια που μου έχετε βρε παιδί μου εσύ και ο Πέτρος επειδή έχω πολύ καλύτερη σκηνή απο την δική σας και ας μην ξέρω που οφείλεται ;
Μπα η δικιά μου είναι μια πράσινη, 4 ατόμων λέει, αλλά 2 χωράμε μέσα.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.404
Reaction score
1.987
Και εγώ μερικώς συμφωνώ μαζί μου. Αλλά τι να εξηγάω τώρα ρε συ Marlboro. Δεν το είπα εξάλλου με σκοπό να γίνει ή να το προτείνω να γίνει. ¨Εκπαιδευτικό" ρόλο είχε.
Πρέπει να διαβάσεις πιο προσεκτικά την απάντηση του Bhutia, σχετικά με τη ρύθμιση της κλισης του ηχείου.
Ηταν αντίθετος.

'' Τώρα να παίζουμε με κλίσεις ηχείων στον κατακόρυφο άξονα ενώ τα περισσότερο ηχεία έχουν περιορισμένο γωνιακό εύρος συνάφειας με την on-axis απόκριση μου φαίνεται ακόμα πιο κάπως...''

Ο Εαρ δε εκνευρίστηκε τόσο πολύ που έβαλε να τιγανίσει τρεις φέτες μοσχαρίσιο συκώτι

'Τι "κάπως", πες "μ@λακία σκέτη" να συνεννοηθούμε. 😜🤣😁'
 
Last edited:

Μηνύματα
395
Reaction score
292
A, τώρα διάβασα πιο προσεχτικά ..... ευδιάκριτο είναι άλλο πράγμα ... (έστω και δεδομένης και της αδυναμίας του αυτιού στον κατακόρυφο άξονα.). Αυτά είναι στην ηχοληψία....πολύ δύσκολα να συλληφθούν. Μήπως εσύ μίλαγες για ηχείο και ανπαραγωγή και αυτός για την ηχοληψία ;

Με αυτόν συμφωνώ για το τρίγωνο !!! Πρώτα το βρήκα μόνος μου ...και μετά είδα σε βίντεο ότι το λέει. no joke για να σου κάνω τίποτε τον έξυπνο (ή χαζό εάν διαφωνείς με αυτό που λέει). Απλώς εξεπλάγην ...μιλάμε ακριβώς τώρα ... στο cm.
Αυτο που καταριπτει το ισοσκελες και λεει xy,zvb%?
 

Μηνύματα
395
Reaction score
292
Το ύψος είναι πιο δύσκολο να το φέρεις εκεί ακριβώς που πρέπει . Δεν γίνεται τελικά με κάποια κλίση του ηχείου, λάθος σου που μου το πρότεινες :punish:.
Τουλαχιστον ενας κατασκευαστης το προτεινει στις οδηγιες στησιματος των ηχειων του, δεν θυμαμαι αν ειναι αποκλειστικα για το υψος η το γενικοτερο στησιμο.
Φυσικα εχει σχεση με τον τυπο του ηχειου ,το μεγεθος αλλα και την θεση ακροασης σε σχεση με το υψος του.

Το βασικο για ολη την σκηνη δεν ειδα την αποσταση απο τον εμπρος τοιχο.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.811
Reaction score
136.742
Ε μα..

Τα περισσότερα ηχεία έχουν τόσο στενά περιθώρια στον κατακόρυφο άξονα (φαίνονται στον λοβό απόκρισης) που πρέπει να είσαι ακίνητος στο επίπεδο της on axis, κι ο βλάχος θέλει να κοιτάζει ταβάνι για να σου'ρχεται δήθεν "ύψος"?

Ρε πάτε καλά; Άμα θέλετε ύψος, στήστε ιμερσιβ σεταπ, να έχει ηχεία στο ταβάνι.
Τέλος.
 

Μηνύματα
4.963
Reaction score
8.790
Το βασικο για ολη την σκηνη δεν ειδα την αποσταση απο τον εμπρος τοιχο.
Για αυτόν τον λόγο δεν έχω εντοιχίσει τα ηχεία, για αυτήν την φουκαριάρα την σκηνη που της έχετε αλλάξει τα φώτα :biggrin:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.811
Reaction score
136.742
Δεν έχει καμία σχέση η απόσταση του ηχείου από τον τοίχο πίσω του, όσον αφορά την ηχητική "σκηνή" που θα δημιουργηθεί, παρά μόνον με τις ακυρώσεις και τονώσεις που θα προκύψουν από το εν λόγω τοιχωματικό όριο.

Οι οδηγίες όλων των σοβαρών κατασκευαστών, που συνοδεύονται από πλήρη τεκμηρίωση, εξηγούν πως η on wall τοποθέτηση είναι η καλύτερη για σαμπ, ή για "full range" δορυφόρους (χωρίς σαμπ).

1000013178.jpg


1000013179.jpg





ΥΓ. Ιδίως σε δίδρομα ηχεία, ή σε 3-δρομα με μιντ που έχει και οπίσθια ακτινοβολία, είναι αναγκαία η απορρόφηση μεταξύ ηχείου και τοίχου, ώστε να μην ακούς την πρώτη ανάκλαση των μεσαίων από το τοιχωματικό όριο αυτό, διότι είναι πολύ ισχυρής ενέργειας και καταστρέφει την "ποιότητα" της άμεσης ακτινοβολίας των μεσαίων, στα οποία τον αυτί έχει μεγάλη ευαισθησία, και επειδή (ως γνωστόν) ο τοίχος δεν παίζει μουσική όσο καλά παίζει το ίδιο το μεγάφωνο.

ΥΓ.2. Μιλάμε για γνώσεις νηπιαγωγείου.
 

Μηνύματα
4.963
Reaction score
8.790
Σχετικά με το βάθος, σύμφωνα με μηχανικό ήχου είναι εφικτό να δημιουργήσει κάποιος μια τρισδιάστατη εικόνα όπου για παράδειγμα η χορωδία θα βρίσκεται πιο πίσω και ο τραγουδιστής μπροστά.
Αυτό γίνεται αντιληπτό και κατά την ακρόαση στο αυτοκίνητο.
3 απλοί τρόποι είναι
1.να αφαιρέσεις κάποια ντιμπι απ την χορωδία, 2 ντιμπι για παράδειγμα έτσι ώστε να ακούγεται πιο χαμηλά απ τον τραγουδιστή.
2.να μειώσεις τις χαμηλές και υψηλές συχνότητες 6 ντιμπι ανά οκτάβα στην χορωδία για παράδειγμα.
3.να προσθεσεις στην χορωδία ανακλάσεις ώστε να έχει μεγαλύτερη συμμετοχή ο χώρος έτσι ώστε να γίνεται αντιληπτό ότι βρίσκεται στο βάθος.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.811
Reaction score
136.742
Ριβερμπ βάζουν, και εννοείται η χαμηλότερη στάθμη (χαμηλό volume) θα ερμηνευθεί ως "πίσω" από τα υπόλοιπα.

Και το υψηλότερο volume στη φωνή της τραγουδίστριας, θα φέρει "μπροστά" τη φωνή της, και χωρίς πολύ ριβερμπ εννοείται.
 

Μηνύματα
395
Reaction score
292
Δεν έχει καμία σχέση η απόσταση του ηχείου από τον τοίχο πίσω του, όσον αφορά την ηχητική "σκηνή" που θα δημιουργηθεί, παρά μόνον με τις ακυρώσεις και τονώσεις που θα προκύψουν από το εν λόγω τοιχωματικό όριο.

Οι οδηγίες όλων των σοβαρών κατασκευαστών, που συνοδεύονται από πλήρη τεκμηρίωση, εξηγούν πως η on wall τοποθέτηση είναι η καλύτερη για σαμπ, ή για "full range" δορυφόρους (χωρίς σαμπ).

View attachment 346438

View attachment 346437




ΥΓ. Ιδίως σε δίδρομα ηχεία, ή σε 3-δρομα με μιντ που έχει και οπίσθια ακτινοβολία, είναι αναγκαία η απορρόφηση μεταξύ ηχείου και τοίχου, ώστε να μην ακούς την πρώτη ανάκλαση των μεσαίων από το τοιχωματικό όριο αυτό, διότι είναι πολύ ισχυρής ενέργειας και καταστρέφει την "ποιότητα" της άμεσης ακτινοβολίας των μεσαίων, στα οποία τον αυτί έχει μεγάλη ευαισθησία, και επειδή (ως γνωστόν) ο τοίχος δεν παίζει μουσική όσο καλά παίζει το ίδιο το μεγάφωνο.

ΥΓ.2. Μιλάμε για γνώσεις νηπιαγωγείου.
Ναι νηπιαγωγειου ακριβως .

Η κολλητα για οσα ηχεια παιζουν ετσι η πολυ μακρυα που ειναι καλυτερα γενικα για την ποιοτητα ηχου
μονοι τους τα λενε εσυ γιατι?
"Alternatively, the monitor could be moved considerably further away from the wall to eliminate back reflections. The cancellation frequency will be lowered below the low frequency cut-off of the monitor. When the monitor is moved away from the walls, it also moves close to the listener. This increases the direct sound level and reduces the reflected sound level which improves the sound quality."
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.439
Reaction score
57.223
Ναι νηπιαγωγειου ακριβως .

Η κολλητα για οσα ηχεια παιζουν ετσι η πολυ μακρυα που ειναι καλυτερα γενικα για την ποιοτητα ηχου
μονοι τους τα λενε εσυ γιατι?
"Alternatively, the monitor could be moved considerably further away from the wall to eliminate back reflections. The cancellation frequency will be lowered below the low frequency cut-off of the monitor. When the monitor is moved away from the walls, it also moves close to the listener. This increases the direct sound level and reduces the reflected sound level which improves the sound quality."
Για πρακτική εφαρμογή της ανωτέρω Αρχής σε τυπικούς οικιακούς χώρους θα χρειαζόμασταν είτε αχανή σαλόνια είτε main...κροσαρισμένα με subs. :sneaky:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.811
Reaction score
136.742
Ναι νηπιαγωγειου ακριβως .

Η κολλητα για οσα ηχεια παιζουν ετσι η πολυ μακρυα που ειναι καλυτερα γενικα για την ποιοτητα ηχου
μονοι τους τα λενε εσυ γιατι?
"Alternatively, the monitor could be moved considerably further away from the wall to eliminate back reflections. The cancellation frequency will be lowered below the low frequency cut-off of the monitor. When the monitor is moved away from the walls, it also moves close to the listener. This increases the direct sound level and reduces the reflected sound level which improves the sound quality."
Σύμφωνοι.

Η free field τοποθέτηση όμως, απαιτεί επαρκή απόσταση από τον πίσω τοίχο, ώστε να μην υπάρχει ακύρωση στο χρήσιμο εύρος απόκρισης του ηχείου (ή σαμπ).

Εάν θεωρείς χρήσιμη απόκριση από τους 25 ή 30 κύκλους και άνω, μπορείς να μου πεις ποια θα είναι η απόσταση από τον πίσω τοίχο, με βάση το μήκος κύματος σε αυτές τις συχνότητες;

Στους 20 κύκλους;

Γνώσεις νηπιαγωγείου εννοείται.
 
Last edited:



Μηνύματα
13.577
Reaction score
11.119
Σύμφωνοι.

Η free field τοποθέτηση όμως, απαιτεί επαρκή απόσταση από τον πίσω τοίχο, ώστε να μην υπάρχει ακύρωση στο χρήσιμο εύρος απόκρισης του ηχείου (ή σαμπ).

Εάν θεωρείς χρήσιμη απόκριση από τους 25 ή 30 κύκλους και άνω, μπορείς να μου πεις ποια θα είναι η απόσταση από τον πίσω τοίχο, με βάση το μήκος κύματος σε αυτές τις συχνότητες;

Στους 20 κύκλους;

Γνώσεις νηπιαγωγείου εννοείται.
Στα 30; Περίπου 2,85 μέτρα.
Στα 25 Hz περίπου 3,43 m.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.811
Reaction score
136.742
Πρακτικά, επειδή η απόσταση που διανύει η έμμεση έχει ως αποτέλεσμα να πέφτει η στάθμη της (κατά 6 dB σε κάθε διπλασιασμό απόστασης), και εάν θεωρήσουμε πως μια διαφορά 12 dB είναι ok μεταξύ έμμεσης και άμεσης για να μην έχουμε σημαντική ακύρωση ή τόνωση (θα έχουμε, αλλά τες πα, πες ότι δε μας νοιάζει πλέον), τότε η απόσταση του ηχείου από τον πίσω τοίχο θα πρέπει να είναι (τουλάχιστον) όση και η απόσταση ακρόασης.

Αυτά, για free field τοποθέτηση.

Η μόνη διέξοδος, είναι καρδιοειδής λοβός και χρήση σάμπςζζζ.

Γι'αυτό τα λέμε εδώ και χρόνια.

Είπαμε, γνώσεις νηπιαγωγείου.
 
Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.556
Μηνύματα
2.944.065
Members
38.197
Νεότερο μέλος
YiorgosM
Top