Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.844
Reaction score
136.872
Τα Neumann δεν είναι τέλεια ηχεία, κάθε άλλο.
Αλλά πλησιάζουν απειλητικά το "as good as it gets" σε λογικά κοστολόγια. 😎

Στο 310 λόγου χάριν, έχω δείξει πολλές φορές (και προσφάτως με το ταργκετ κερβ που "ακολουθεί" την απόκριση των ηχείων) πως υπάρχει τονισμός στον 1 χιλιοκυκλο, τονισμός στο εύρος των 4-5 χιλιοκυκλων, και ανηφόρα μετά τους 10 χιλιοκυκλους, που ακολουθείται από πτώση στους 20.

Να, έτσι παίζει το ηχείο. Τα βλέπετε;
Ο χώρος μου δεν αλλοιώνει τίποτα, δείχνει ξεκάθαρα ακριβώς πώς παίζει το ρημάδι:
(Έχω και ακόμα "πιστότερο" ταργκετ κερβ)

1000012828.jpg


Αυτά που δείχνω, διακρίνονται τόσο στα σχεδιαγράμματα της Νιούμαν, αλλά φαίνονται ανέτως και στο σπινοραμα του Αμίρ (κάνουν μπαμ), όπως και η ταπείνωση στους 80 κύκλους.

Στα γραφήματα απόκρισης των μονάδων ξεχωριστά, φαίνεται από τις μετρήσεις του Αμίρ πως ο τονισμός στους 4-5 χιλιοκυκλους προέρχεται από το μιντ (στο οποίο οφείλεται και ο τονισμός στον 1 χιλιοκυκλο), δε ξέρω γιατί δε το κόψανε πιο απότομα εκεί ψηλά στα χωράφια του τουίτερ, αλλά κάτι ξέρουν καλύτερα αυτοί.

Γιατί το λέω αυτό; Γιατί εάν διαβάσεις τις ακουστικές εντυπώσεις του Αμίρ, ο οποίος μια χαρά είδε τις τονώσεις και ταπεινώσεις που αναφέρω, και συνήθως δίνει ένα EQ για να τις διορθώσει, επισημαίνει εντόνως πως δε χρειάζεται κανενός είδους EQ αυτό το ηχείο, ακούγεται θεσπέσια από μόνο του, ως έχει.

Βλέπουμε προβλήματα που δεν ακούγονται; Χαχαχαχαχαχαχαχαχα, δεν είναι ακριβώς έτσι, είναι περίπου έτσι όμως. Η κάλυψη των προβλημάτων κάτω από το χαλί (με EQ) ακολουθείται από σοβαρότερα προβλήματα. 🤣

Οι μηχανικοί της Νιούμαν, είναι τρελαμένοι με τις μετρήσεις, και αγαπάμε Νιούμαν γιατί δίνουν πραγματικά άπειρες μετρήσεις για τα προϊόντα τους, κι αυτές δεν βγαίνουν ούτε τυχαία, ούτε χωρίς επίπονη προσπάθεια.

Τα pdf περί ήχου, που έχει διαθέσιμα η Νιούμαν στο site της, είναι πραγματικά πολλά, και με πολύ σημαντικά πράγματα. Κάνουν δουλειά οι άνθρωποι εκεί, δε πουλάνε φύκια. Τα έχω μελετήσει (κατ'επαναληψιν) όλα αυτά, εδώ και δεκαετίες, κι ήταν εκεί η πρώτη φορά που βρήκα αναφορά για το plane wave array, και για πολλά χρόνια το αποκαλούσα "της Νιούμαν".

Να, τώρα plane wave array λέει κι η τρινοβ, λες από την Νιούμαν να το είδαν σαν εμένα; 🤪😜🤣

Να διαβάζετε τι λέει η Νιούμαν κι η τζενελεκ στα pdf τους, είναι σημαντικά πράγματα. Και μερικές άλλες φίρμες, λίγες και εκλεκτές, έχουν τέτοια ενδιαφέροντα papers για μελέτη. Να, τώρα θυμήθηκα το white paper του παππού από την Westlake audio περί παραμόρφωσης συμπίεσης. Εκτός του μπουτχια (που ξέρω ότι το ξέρει), απορώ ποιος άλλος θα το έχει διαβάσει. 🤪😜🤣
 
Last edited:

Μηνύματα
395
Reaction score
293
Κατατίθεται το παρακάτω ντοκουμέντο αφιερωμένο εξαιρετικά σε όσους θεωρούν ότι το ΄΄πλήρους φάσματος΄΄ ηχείο που ενδεχομένως διαθέτουν θα τα κατάφερνε απροβλημάτιστα απουσία sub και ακόμα περισσότερο σε όσους κόπτονται περί παραμόρφωσης από ενδοδιαμόρφωση.

View attachment 342163
Μα εδω δεν μας λεει αυτο που λες στην αρχη.
Το συμπερασμα ειναι οτι ενα compact ηχειο, ισως το λεει για το newman, με την προσθηκη sub καταφερνει να συγκριθει με ενα full range (μεγαλυτερο). Το αυτονοητο δλδ
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.844
Reaction score
136.872
Το συμπερασμα ειναι οτι ενα compact ηχειο, ισως το λεει για το newman, με την προσθηκη sub καταφερνει να συγκριθει με ενα full range (μεγαλυτερο). Το αυτονοητο δλδ
Δε λέει αυτό που λες.
 

Μηνύματα
395
Reaction score
293
Δε λέει αυτό που λες.
Δυστυχως ειναι φωτο και δεν μπορω να κοψω την τελευταια φραση.

"The result is an audio transparency from a compact three-way/subwoofer system that is comparable to that of a larger three way system."

Νομιζω αυτο λεει ακριβως
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.844
Reaction score
136.872
Νομιζω αυτο λεει ακριβως
Ναι, στο τέλος της υποσημείωσης για τα κάτω 2 σχεδιαγράμματα αυτό λέει, ως "εντύπωση", αλλά:
Τα κάτω σχεδιαγράμματα είναι η συνέχεια των άνω σχεδιαγραμμάτων. 😎

Εν ολίγοις, παίρνουν ένα ηχείο, του προσθέτουν μιντ, και στη συνέχεια, στο ίδιο ηχείο που του πρόσθεσαν μιντ, του ξαναπροσθέτουν ένα ακόμα δρόμο, τώρα προσθέτουν ένα μεγαλύτερο γουφερ.

Δηλαδή, δείχνει την βελτίωση στις μετρήσεις παραμόρφωσης με την αύξηση των δρόμων της σχεδίασης, από 2 σε 3 και από 3 σε 4.

Αυτά ισχύουν για οποιοδήποτε σενάριο, οποιουδήποτε διδρομου, ασχέτως μεγέθους, μάρκας, χρημάτων, κλπ

Από 2-δρομο σε 3-δρομο θα έχει βελτίωση, και από 3-δρομο σε 4-δρομο θα ξαναέχει βελτίωση.

Οποιοδήποτε ηχείο. Ανεξαιρέτως.

Αυτή η βασική αρχή, έχει αποτυπωθεί και σε άλλο σχεδιάγραμμα, με το βέλτιστο εύρος κάθε δρόμου, εκφρασμένο σε οκτάβες, για λόγους ομοιομορφίας των λοβών απόκρισης.

Το σχεδιάγραμμα αυτό, το έχω ανεβάσει στο εδώ φόρουμ πάνω από 10 φορές. 😎
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.539
Reaction score
2.111
δε ξέρω γιατί δε το κόψανε πιο απότομα εκεί ψηλά στα χωράφια του τουίτερ, αλλά κάτι ξέρουν καλύτερα αυτοί.
Αν εννοείς την ανηφόρα μετά τους 8KHz, θα έκανα δύο υποθέσεις. Προσωπικές εικασίες είναι, αλλά για την δεύτερη τουλάχιστον υπόθεση, θα διακινδύνευα ένα στοιχηματάκι (ΟΚ, με μικρή μόχλευση... πες 1,8:1 :) )

1) Δεν σκοτίστηκαν να τιθασεύσουν την ανηφόρα, διότι ποιός αγοράζει κατά κύριο λόγο Νιούμαν; Οι μηχανικοί ήχου, που συνήθως μία κουφαμάρα ψηλά την έχουν λόγω παρομοίων λαλακιών στην εφηβική και μετεφηβική ηλικία με αυτές... κάποιων μελών του εδώ αβουσάιτ, ονόματα δεν λέμε.
Και οι πάντως πολύ ευπορότεροι των φοιτητών+Co , που κατά κανόνα κουβαλάνε κάποια χρονάκια και μαζί τους απώλεια ευαισθησίας στις υψηλές

2) Πολύ πιθανότερο, και ο λόγος ( επειδή είσαι τελειομανής και σε τρώει... ) που στο άμεσο μέλλον θα αλλάξεις τα Νιούμαν σου, διότι η εταιρεία θα βγάλει καλύτερα:
Ενοχοι είναι οι κυματοδηγοί τους, που με τα πρόσφατα δεδομένα είναι σαμπ-όπτιμαλ (αρκετά μάλιστα)
και αυτό το λέει - για μία ακόμα φορά - ένας... ντιούης! (περισσότερα αν ρωτήσετε και έχω χρόνο)

3) Αυτό το σκέφτηκα τώρα: Μεγάλο μέρος του τάργκετ-γκρουπ τους τα βάζει ψηλότερα από την κονσόλα, με έντονο τόου-ιν, και σε συνδυασμό με την στενή εκπομπή του κυματοδηγού, την απαλλαγμένη ανακλάσεων ζώνη και την βαριά φροντίδα τέτοιων χώρων, πρίμα για δημιουργία "αέρα" απουσιάζουν παντελώς.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.844
Reaction score
136.872
Αν εννοείς την ανηφόρα μετά τους 8KHz
Όχι, εννοώ την ανηφόρα στους 5 χιλιοκυκλους, μπορείς να δεις εδώ:


Φαίνεται εδώ:

1726046479850.png


Και αναλύεται εδώ

1726046514122.png


Όπου φαίνεται ότι οφείλεται στο μιντ (ο πρώτος μεγάλος τονισμός στην πράσινη γραμμή, ο δεύτερος στους 10 χιλιοκυκλους, στο διπλάσιο, αναμενόμενο, και ο 3ος στους 20, μα πόσο προβλέψιμο).

Φαίνεται από την απόκριση του μιντ και ο τονισμός στον 1 χιλιοκυκλο, τονισμός που ακολουθείται από το τουίτερ. Για κάποιο λόγο, τον επιθυμούν έτσι, αδιόρθωτο.

Τα ανωτέρω, φαίνονται ξεκάθαρα στις μετρήσεις όλων των ηχείων στο χώρο μου. Καλώς ή κακώς, στο χώρο μου δεν υπάρχει καμία τονική αλλοίωση από το χώρο, και τα ηχεία παίζουν επακριβώς όπως προβλέπεται να παίζουν, οπότε βλέπω τα σχεδιαγράμματα των μετρήσεων του Αμίρ στο σπίτι μου..


ΥΓ. Ο τονισμός στους 10 και 15 χιλιοκυκλους, είναι χαρακτηριστικό του τουίτερ, φαίνεται στο τελευταίο σχεδιάγραμμα, η μπλε γραμμή. Έτσι ακριβώς παίζουν και σε μένα. Ακριβώς.
Είναι γνωστό γιατί το άφησαν. Αέρας.
Το έχω μειώσει λιγάκι, αλλά δε το "σιδέρωσα", είναι ευχάριστο και σε μένα, μια χαρά ακούγεται.
Άλλωστε εκεί ψηλά, αφενός είμαστε σχετικά κουφοί, κι αφετέρου το RT 60 βαίνει μειούμενο, οπότε μια ενίσχυση της άμεσης και έμμεσης είναι ο,τι πρέπει.

Όλα τα ανωτέρω, μια χαρά ακούγονται. Τονώσεις και ταπεινώσεις, το πιο εύκολο πράγμα να ακούσεις, εφόσον ο χώρος δεν είναι πρόβλημα.
 
Last edited:

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.539
Reaction score
2.111
Εκεί στους 1000+ διόρθωσες καθόλου; Συνήθως η έμφαση εκεί φέρνει την σκηνή πιο μπροστά για αμεσότητα (εμένα δεν μου αρέσει)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.844
Reaction score
136.872
Εκεί στους 1000+ διόρθωσες καθόλου; Συνήθως η έμφαση εκεί φέρνει την σκηνή πιο μπροστά για αμεσότητα (εμένα δεν μου αρέσει)
Όταν το "σιδερεώνω" στον 1k, μου ακούγεται λίγο χειρότερα στις περισσότερες ηχογραφήσεις.

Και τα δύο, μια χαρά είναι.
Η διύλιση του κώνωψ.
 
Last edited:

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.539
Reaction score
2.111
Η σύμπτωση των τονισμών στους 10Κ και 20Κ, τόσο στο μηντ όσο και στο τουίτερ, είναι περίεργη. Περίθλαση από την καμπίνα ίσως;;
 

Μηνύματα
16.186
Reaction score
18.939
Αναρωτιέμαι μήπως βρέθηκα ξαφνικά σε παράλληλο Σύμπαν όπου editor & thva απαιτούν ως κριτήριο αγοράς περισσότερα μετρητικά δεδομένα αντί ακροάσεων... :wink:
Τα μετρητικά δεδομένα (μετρήσεις καθώς το δεδομένα είναι λέξη που χρησιμοποιείται και εκλαμβάνεται λίγο με την φιλολογική έννοια απο πολλούς) όπως και οι ακροάσεις έχουν τον ρόλο τους στην αγορά ενός προιόντος που αφορά το audio και πρέπει να λαμβάνονται και τα δύο υπόψιν. Και τα δύο μπορούν όμως να είναι παραπλανητικά με διαφορετκό είδος εκδήλωσης αυτής της παραπλάνησης. Και εάν δεν είναι τα ίδια παραπλανητικά, η ερμηνεία τους και ο συσχετισμός τους αποσπασματικά απο εταιρίες με τα white papers τους, να μην αναφέρουν καθαρά και ανοιχτά ή να μην αναρωτιούνται για τις επιτπώσεις σε άλλα επίπεδα της σχεδιάσης και υλοποίησης ... είναι. Για εμένα πιο σημαντικό είναι κάποιος να γνωρίζει την θεωρία πίσω απο κάθε μετρητικό δεδομένο και το σκεπτικό με το οποίο έγινε για να εξυπηρετήσει μια συγκεκριμένη υπόθεση και ποιά και όχι ξερό το όποιο μετρητικό "δεδομένο". Για ποιόν λόγο δηλαδή προκύπτει ένα μετρητικό δεδομένο, σε τι εφαρμογή και σε ποιό πλαίσιο σχεδιασμου έχει σκοπό να το εντάξει ο αγοραστής για να στήσει το όποιο σύστημα του. Οι μετρήσεις και τα αντικιεμενικά όσο το δυνατόν δεδομένα είναι πολύ χρήσιμα σε αυτό το συγκεκριμένο πλαίσιο εφαρμογής που ο αγοραστής θα επιδιώξει. Είναι χρήσιμο για να αποφύγει μελλοντικά τεχνικά θέματα που έρχονται σε σύγκρουση με το ζητούμενο μελλοντικό σκοπό του, οδηγώντας τον σε πολλά έξοδα αφού δεν έχει φροντίσει να διαλέξει απο την αρχή τις κατάλληλες συσκευές που υπηρετούν τις συνθήκες και το πλαίσιο στο οποίο σκοπεύει να κινηθεί αναγκάζοντας τον να χάνει αρκετά χρήματα με το να τα πουλήσει και να χρειάζεται να αγοράσει άλλα.

Προσωπικά δίνω μεγάλη σημασία στην ακρόαση καθώς έχω παρατηρήσει ότι πολλά τεχνικά δεδομένα δεν μεταφράζονται στην διαφημισμένη ηχητική ποιότητα ή η συμμετοχή τους είναι ποσοστιαία αδιευκρίνιστη και αχαρτογράφητη απο ένα ολικό σύστημα αξιολόγησης. Επίσης η τεχνολογική τους ανωτερότητα δεν αντικατοπτρίζει πάντα την ηχητική ανωτερότητα. Πολλές φορές είναι και ζημιογόνα ή trade offs σε άλλα επίπεδα που εσκεμμένως, απο άγνοια ή απο συμφέρον δε εξετάζονται ή συνεπκτιμώνται. Είναι πολλά τα κόλπα, οι παγίδες, η παραπλάνηση αλλά και το misinformation (και dis-) που μπορεί κάποιος να ακολουθήσει και μάλιστα σε ένα τόσο πολυπαραγοντικό φαινόμενο ... εάν διαλέξει να κινηθεί μόνο με μετρητικά δεδομένα. Η ακρόαση έχει τα ίδια προβλήματα αλλά είναι πιο άμμεση, γρήγορη και σίγουρη, τουλάχιστον σε (και για) αυτούς τους παράγοντες στους οποίους μπορεί να αποδώσει αποτέλεσμα. Ανάλογα σε τι απο τα δυό κάποιος νοιώθει πιο άνετα και πού είναι πιο πολύ γνώστης ώστε να κεφαλοποιήσει αυτή την γνώση πιο αποτελεσματικά. Πάντως και τα δύο είναι χρήσιμα αλλά κυρίως ο συσχετισμός τους. Το όλο εγχείρημα και ιδίως των τεχνικών δεδομένων και ανάλυσης τους έχει καταστεί τόσο πολύπλοκο και δεν είναι δυνατόν να το χειριστεί ένας απλός χομπίστας, ούτε αξίζει τον κόπο να το χειριστεί. Ούτε είναι δουλεία του να εντρυφεί σε αυτές (ιδιώς επιφανειακά). Μπορει να αποβεί περισσότερο ζημιογόνο για αυτόν. Δεν είναι πρόβλημα μόνο κατανόησης της επιστήμης του ήχου όπως συμφέρει την βιομηχανία και τους διάφορους "ειδικούς" να παρουσιάζεται ώς πρόβλημα . Και για αυτό υπάρχει και πρόβλημα στο να επενδύσει σε κάτι τέτοιο.
Φυσικά και ξέρω ότι γενικώς... δεν προσπαθούμε να καταλάβουμε όσα θα μας ξεβόλευαν. :sneaky:
(μηδενός εξαιρουμένου)
Δεν χρειάζεται ή έχω ανάγκη να τα καταλάβω καθώς έχω τετράδρομο και δεν έχω παρατηρήσει σημαντικά τέτοια προβλήματα πέρα όσων παρουσιάζονται απο κακές εγγραφές που θεωρώ πιο σημαντικές όσον αφορά στο θέμα αυτό για την περίπτωση μου. :D

Τα bias μου απο εκπαίδευση είναι μειωμένα και ελεγχόμενα στο ελάχιστο. Υπάρχουν αρχές και μεθοδολογίες σκέψης που πρέπει να ακολουθήσεις σε κάθε θέμα για να τα έχεις μειωμένα. Αυτό δεν σημαίνει ότι σε έναν τομέα που δεν γνωρίζω δεν είναι δυνατόν να προκύψουν. Για τους λόγους που ανέφερα παραπάνω όμως έχουν μια λογική που δικαιλογούνται ή τα δικαιολογώ στον εαυτό μου.

Δεν με ξεβολεύει τίποτε καθώς δεν έχω κανένα συμφέρον να βολευτώ ή ξεβολευτώ. Ούτε εγωισμού να θεωρώ ότι οι δικές μου επιλογές είναι οι καλύτερες έστω και εάν αυτές ήταν. Αυτά είναι φαινόμενα περισσότερο ρατσισμού που βρίκσουν την όποια εκδήλωσή τους στο audiο. Εγω δεν τους έχω σε άλλα πολυ σημαντικότερα θέματα, ε ... δεν θα τους αποκτήσω τώρα για το audio.

Εξάλλου το συγκεκριμένο θέμα με έχει απασχολήσει δέκα χρόνια πρίν και δεν το θυμάμαι καλά ούτε παρακολούθησα την όποια εξέλιξη του. ¨Αρα αυτά που έγραψα ήταν απο τότε. Αλλά δεν μπορώ και να αποκλείσω να έχουν προκύψει άλλες μελέτες και αναφορές σε αυτό. Η ένσταση μου δηλαδή δεν είναι απο τους λόγους που υπαινίσσεσαι ή μπορεί να θεωρείς για εμένα και την εικόνα που έχεις σχηματίσει αλλά στο συγκεκριμένο απο τον τρόπο που αποσπασματικά παρουσίασες το θέμα με ένα απλό σχεδιάγραμμα χωρίς να αναλύονται πολλοί παράγοντες που ήδη ήξερα ότι συντρέχουν. Επίσης ότι το παρουσίασες και χαρακτήρισες σαν ντοκουμέντο ενώ δεν έχει καθολική αποδοχή απο την μέτρηση του, χρησιμότητα αλλά και πρακτικής εφαρμογής και υλοποίησης του. Σαν γενικό και σαν πληροφορία προς συνεκτίμηση ΟΚ είναι μια χαρά. Το θέμα π.χ. που έθεσε ο Editor είναι πιο χρήσιμο πρακτικά για να αναρωτηθεί κανείς. Επειδή σου αρέσουν τα πρακτικά το λέω. Εμένα σου είπα μου αρέσει το θεωρητικό κομμάτι (το οποίο το θεωρώ και πρακτικά χρήσιμο) και αυτός ήταν ένας ακόμη επιπρόσθετος λόγος για να σταθώ στο συγκεκριμένο θέμα.

Οι επιλογές των τόνων του κυρίου στο βίντεο είναι ειδικού σκοπού , δεν είναι το σύνηθες αλλά προφανώς τον ενδιαφέρει το σγκεκριμένο θέμα του ποιού μεγαφώνου μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα ως (και) γούφερ. Σε ένα context δηλαδή και αποδεκτό ως τέτοιο. Στην ουσία η "ενδοδιαμόρφωση" (δεν είναι αυτό ενδοδιαμόρφωση) θα δημιουργηθεί έτσι και αλλιώς με πολλές αρμονικές. Το θέμα είναι το πιο κατάλληλο μεγάφωνο ώστε αυτές να μην αποτελούν μεγάλο πρόβλημα. Χωρίς να το είχα δεί βλέπεις ότι αναφέρει - αλλά και πάλι όχι ικανοποιητικά σαν εξηγηση - αυτά που ανέφερα και εγώ ως παράγοντες δηλαδή το Xmax , την ισχύ αλλά και το πόσο χρόνο θα περνάει το πηνίο έξω απο το magnetic gap για να ελέγχονται ή όχι αυτές οι αρμονικές. Για εμένα θα ήταν ενδιαφέρoν να παραθέσει κάποιος την αναφορά του συγγραφέα απο το βιβλίο που λέει στην αρχή.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.455
Reaction score
57.299
Τα Neumann δεν είναι τέλεια ηχεία, κάθε άλλο.
Αλλά πλησιάζουν απειλητικά το "as good as it gets" σε λογικά κοστολόγια. 😎

Στο 310 λόγου χάριν, έχω δείξει πολλές φορές (και προσφάτως με το ταργκετ κερβ που "ακολουθεί" την απόκριση των ηχείων) πως υπάρχει τονισμός στον 1 χιλιοκυκλο, τονισμός στο εύρος των 4-5 χιλιοκυκλων, και ανηφόρα μετά τους 10 χιλιοκυκλους, που ακολουθείται από πτώση στους 20.

Να, έτσι παίζει το ηχείο. Τα βλέπετε;
Ο χώρος μου δεν αλλοιώνει τίποτα, δείχνει ξεκάθαρα ακριβώς πώς παίζει το ρημάδι:
(Έχω και ακόμα "πιστότερο" ταργκετ κερβ)

View attachment 342261

Αυτά που δείχνω, διακρίνονται τόσο στα σχεδιαγράμματα της Νιούμαν, αλλά φαίνονται ανέτως και στο σπινοραμα του Αμίρ (κάνουν μπαμ), όπως και η ταπείνωση στους 80 κύκλους.

Στα γραφήματα απόκρισης των μονάδων ξεχωριστά, φαίνεται από τις μετρήσεις του Αμίρ πως ο τονισμός στους 4-5 χιλιοκυκλους προέρχεται από το μιντ (στο οποίο οφείλεται και ο τονισμός στον 1 χιλιοκυκλο), δε ξέρω γιατί δε το κόψανε πιο απότομα εκεί ψηλά στα χωράφια του τουίτερ, αλλά κάτι ξέρουν καλύτερα αυτοί.

Γιατί το λέω αυτό; Γιατί εάν διαβάσεις τις ακουστικές εντυπώσεις του Αμίρ, ο οποίος μια χαρά είδε τις τονώσεις και ταπεινώσεις που αναφέρω, και συνήθως δίνει ένα EQ για να τις διορθώσει, επισημαίνει εντόνως πως δε χρειάζεται κανενός είδους EQ αυτό το ηχείο, ακούγεται θεσπέσια από μόνο του, ως έχει.

Βλέπουμε προβλήματα που δεν ακούγονται; Χαχαχαχαχαχαχαχαχα, δεν είναι ακριβώς έτσι, είναι περίπου έτσι όμως. Η κάλυψη των προβλημάτων κάτω από το χαλί (με EQ) ακολουθείται από σοβαρότερα προβλήματα. 🤣

Οι μηχανικοί της Νιούμαν, είναι τρελαμένοι με τις μετρήσεις, και αγαπάμε Νιούμαν γιατί δίνουν πραγματικά άπειρες μετρήσεις για τα προϊόντα τους, κι αυτές δεν βγαίνουν ούτε τυχαία, ούτε χωρίς επίπονη προσπάθεια.

Τα pdf περί ήχου, που έχει διαθέσιμα η Νιούμαν στο site της, είναι πραγματικά πολλά, και με πολύ σημαντικά πράγματα. Κάνουν δουλειά οι άνθρωποι εκεί, δε πουλάνε φύκια. Τα έχω μελετήσει (κατ'επαναληψιν) όλα αυτά, εδώ και δεκαετίες, κι ήταν εκεί η πρώτη φορά που βρήκα αναφορά για το plane wave array, και για πολλά χρόνια το αποκαλούσα "της Νιούμαν".

Να, τώρα plane wave array λέει κι η τρινοβ, λες από την Νιούμαν να το είδαν σαν εμένα; 🤪😜🤣

Να διαβάζετε τι λέει η Νιούμαν κι η τζενελεκ στα pdf τους, είναι σημαντικά πράγματα. Και μερικές άλλες φίρμες, λίγες και εκλεκτές, έχουν τέτοια ενδιαφέροντα papers για μελέτη. Να, τώρα θυμήθηκα το white paper του παππού από την Westlake audio περί παραμόρφωσης συμπίεσης. Εκτός του μπουτχια (που ξέρω ότι το ξέρει), απορώ ποιος άλλος θα το έχει διαβάσει. 🤪😜🤣
Όσα πρεσβεύουν δεν είναι ΄΄ φρούτο σύγχρονης εποχής ΄΄ αφού ανάλογα ζητούμενα είχε και η πρόγονος εταιρεία Klein & Hummel , όπως στο μοντέλο μόνιτορ Ο-92 από 35 χρόνια πριν...


Αξιόλογο στοιχείο για όποιον μελετήσει το φυλλάδιο οδηγιών η επιμέλεια προς μια συνεχόμενη κατευθυντικότητα εκπομπής (σελ.7-8) αλλά και προς περιορισμό της ηχητικής ενέργειας όπισθεν των ηχείων μέσα από ελεγχόμενες ταλαντώσεις panel στο πίσω μέρος της καμπίνας σε σύζευξη προς την οπίσθια ακτινοβολία των μεγαφώνων για τις χαμηλές (σελ.3).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.844
Reaction score
136.872
Η σύμπτωση των τονισμών στους 10Κ και 20Κ, τόσο στο μηντ όσο και στο τουίτερ, είναι περίεργη. Περίθλαση από την καμπίνα ίσως;;
Όχι, έχει στρογγυλεμένες ακμές.
Είναι διαφορετικής αιτιολογίας για το κάθε μεγάφωνο.
Στο τουίτερ πρόκειται για χαρακτηριστικό ιδιοσυντονισμό, που πιθανώς συνεπικουρείται από το μεταλλικό κάλυμμα, και το σχήμα αυτού.
Στο μιντ είναι το γνωστό σπάσιμο του κώνου.
Προσωπικά δίνω μεγάλη σημασία στην ακρόαση
Δε χρειάζεται να πω ότι διαφωνώ, διότι με πρόλαβες:

Η ακρόαση έχει τα ίδια προβλήματα
Και περισσότερα. 😎

αλλά είναι πιο άμμεση, γρήγορη και σίγουρη
Αρτίδια. 🤣😜

Το μόνο χρήσιμο της ακρόασης, είναι να ανακαλύψεις εάν κάτι σε ενοχλεί, συνήθως κάποιος ιδιοσυντονισμός μεγαφώνου, που δε κρύβεται από τα αυτιά, αλλά μπορεί να κουκουλώνεται στα τυπικά γενικευμένα σχεδιαγράμματα απόκρισης.
 
Last edited:


Μηνύματα
16.186
Reaction score
18.939
Όχι, έχει στρογγυλεμένες ακμές.
Είναι διαφορετικής αιτιολογίας για το κάθε μεγάφωνο.
Στο τουίτερ πρόκειται για χαρακτηριστικό ιδιοσυντονισμό, που πιθανώς συνεπικουρείται από το μεταλλικό κάλυμμα, και το σχήμα αυτού.
Στο μιντ είναι το γνωστό σπάσιμο του κώνου.

Δε χρειάζεται να πω ότι διαφωνώ, διότι με πρόλαβες:


Και περισσότερα. 😎


Αρτίδια. 🤣😜

Το μόνο χρήσιμο της ακρόασης, είναι να ανακαλύψεις εάν κάτι σε ενοχλεί, συνήθως κάποιος ιδιοσυντονισμός μεγαφώνου, που δε κρύβεται από τα αυτιά, αλλά μπορεί να κουκουλώνεται στα τυπικά γενικευμένα σχεδιαγράμματα απόκρισης.
Δεν μου ήρθε ειδοποίηση για τα reply σου. Ελπίζω κάποιο προσωρινό γκλίτς.

Δεν έχω να πω τίποτε. :D Μόνο ότι τις απόψεις σου τις γνωρίζω. Δεν χρειάζεται να μου τις επαναλαμβάνεις συνέχεια. :D Και στο επίπεδο και υλοποιήσεις που έχεις εσύ και η πολυπλοκότητα τους ίσως να είναι η μόνη σοφή και λογική στάση που κάποιος αναγκάζεται όμως να ακολουθήσει. Δεν θα έπρεπε ομως να είναι έτσι ούτε και σε αυτές τις περιπτώσεις. Είναι κακό και για το "χόμπι" και την προσωπική εμπλοκή που έχει ανάγκη ο αγοραστής και το συντηρούσε αλλά και για το εμπορικό κομμάτι και πωλήσεις του κλάδου. Όχι ότι με ενδιάφερει ούτε το ένα , ούτε το άλλο ... αλλά δεν παυει να είναι μια αντικειμενική παρατήρηση μου που πρέπει να απασχολήσει περισσότερο τους ανθρώπους που εμλέκονται ενεργά σε αυτό και βλέπω ότι τους ενδιαφέρει ή το έχουν σαν δείκτη για να σητρίζουν κάποια απο τα επιχειρήματα.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.455
Reaction score
57.299
Πόσο πληγώνει η πραγματικότητα... Ας πάρουμε λ.χ. το νέο GoldenEar T66 που πλασάρεται ως ΄΄πλήρους φάσματος΄΄ και στην πράξη φαίνεται να έχει ωφέλιμη απόκριση τουλάχιστον από τα 30Hz... Ας δούμε τη μέση απόκριση υπό εξομάλυνση 1/6 οκτάβας στο χώρο του John Atkinson :
1732706911840.png


Παρατηρούμε τι συμβαίνει ως τα 200 Hz για να εστιάζαμε στις πρώτες οκτάβες...Η απόκριση θυμίζει... νυχτερίδες και αράχνες καθώς θ'άπλωναν τα σκέλη τους... Ας περάσουν οι υποστηρικτές των ηχείων που δεν χρειάζονται sub να εξηγήσουν πώς δεν θ'ακουγόταν τέτοιο σκαμπανέβασμα χαλώντας όλη την απόδοση σε μεσαίες και μεσοϋψηλές.

"Enemy"
1732707537410.png
 

Μηνύματα
320
Reaction score
527
Πόσο πληγώνει η πραγματικότητα... Ας πάρουμε λ.χ. το νέο GoldenEar T66 που πλασάρεται ως ΄΄πλήρους φάσματος΄΄ και στην πράξη φαίνεται να έχει ωφέλιμη απόκριση τουλάχιστον από τα 30Hz... Ας δούμε τη μέση απόκριση υπό εξομάλυνση 1/6 οκτάβας στο χώρο του John Atkinson :
View attachment 350779

Παρατηρούμε τι συμβαίνει ως τα 200 Hz για να εστιάζαμε στις πρώτες οκτάβες...Η απόκριση θυμίζει... νυχτερίδες και αράχνες καθώς θ'άπλωναν τα σκέλη τους... Ας περάσουν οι υποστηρικτές των ηχείων που δεν χρειάζονται sub να εξηγήσουν πώς δεν θ'ακουγόταν τέτοιο σκαμπανέβασμα χαλώντας όλη την απόδοση σε μεσαίες και μεσοϋψηλές.

"Enemy"
View attachment 350784
Αν το βλέπαμε στο 1/12, μπορεί να είχε δ μέχρι και 20db στον κάθετο άξονα.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.455
Reaction score
57.299
Αν το βλέπαμε στο 1/12, μπορεί να είχε δ μέχρι και 20db στον κάθετο άξονα.
Τα συγκεκριμένα ηχεία υπενθυμίζεται διαθέτουν δική τους ενσωματωμένη μονάδα και βελτιστοποιημένη υποτίθεται για το συγκεκριμένο mid... Καταργούνται όλα τα προσχήματα... Διαπιστώνεται επίσης πόσο δύστροπη μπορεί να βγαίνει η ενσωμάτωση sub όταν το κροσάρισμα με τα mid θα γινόταν στην τρίτη λ.χ. οκτάβα.
 

Μηνύματα
1.263
Reaction score
1.191
In room στο δωματιο δυο reviewer του Stereophile (μπλε και κοκκινο in room response) το Revel Salon 2. Γενικοτερα εχει δειχθει οτι οι συχνοτικες διαφοροποιησεις οπως τις ανταλαμβανεται το ανθρωπινο αυτι αποτυπωνονται καλυτερα με 1/3 octave smoothing ειδικοτερα στις χαμηλες συχνοτητες . Το 1/6 που χρησιμοποιειται παρακατω δινει παραπανω λεπτομερεια για λογους αναλυσης. Η μπλε καμπυλη in room του ενος reviewer αποκλεινει κατα περιπου 3 db απο τα +-3db στην κεντρικη συχνοτητα 100hz. Πολυ ευκολα διορθωνεται με ενα πολυ ελαφρυ peq με αρνητικο gain . Στην κοκκινη εχουμε πιο πολλα "προβληματα" αλλα γενικα το ηχειο ειναι φανερο οτι εχει πληρη εκταση εως τα 20hz. Βεβαιως ειναι πολυ ακριβα τετοιου ειδους ηχεια και απαιτουν μεγαλους και περιποιημενους χωρους, αλλα χωρις το πονοκεφαλιασμα της ενσωματωσης sub και με ιδανικη χρονικη και φασικη ευθυγραμμιση απο τον κατασκευαστη.

1732718332815.png



Οποτε γιατι να ηθελε αυτο το ηχειο να το κροσαρεις με sub;
View attachment 350790
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.453
Reaction score
21.750
Ο λόγος, για τον οποίον είναι χρήσιμο το σαμπγούφερ είναι η κατά το οικονομοτεχνικώς δυνατόν απόδοση των χαμηλών χωρίς πτώση της στάθμης. Για παράδειγμα, αν ένα ηχείο προδιαγράφεται με απόκριση συχνότητας 80 - 16000Hz ±2dB, και η (κατά το δυνατόν σωστή στα μπάσα) μέτρηση της απόκρισής του είναι 25 - 16000Hz +2 -15dB, ο ρόλος του σαμπγούφερ είναι να συμπληρώσει την κάμψη, επιτυγχάνοντας απόκριση 25 - 16000 ±2dB, και αν -και πάλι- είναι εφικτό, να υποστηρίξει το σύστημα, ώστε αυτή η απόκριση να διατηρείται σε υψηλότερη στάθμη ηχητικής πίεσης. Και όλο αυτό, με την κατά το δυνατόν χαμηλότερη αρμονική παραμόρφωση.

Το T66 φυσικά και δεν είναι πλήρους φάσματος. Δεν είναι δυνατόν να αποδώσουν ρεαλιστικά μπάσα κάτι μεγαφωνάκια 5x9 ίντσες, όσο long - throw και να είναι - και εδώ που τα λέμε, το long - throw έχει κόστος και ρίσκο, αλλ' από την άλλη, δεν προκαλεί με το μέγεθός του την μήνιν του ετέρου ημίσεως.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.583
Μηνύματα
2.945.114
Members
38.201
Νεότερο μέλος
Ants
Top