Featured Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.247
Reaction score
131.523
Τα Neumann δεν είναι τέλεια ηχεία, κάθε άλλο.
Αλλά πλησιάζουν απειλητικά το "as good as it gets" σε λογικά κοστολόγια. 😎

Στο 310 λόγου χάριν, έχω δείξει πολλές φορές (και προσφάτως με το ταργκετ κερβ που "ακολουθεί" την απόκριση των ηχείων) πως υπάρχει τονισμός στον 1 χιλιοκυκλο, τονισμός στο εύρος των 4-5 χιλιοκυκλων, και ανηφόρα μετά τους 10 χιλιοκυκλους, που ακολουθείται από πτώση στους 20.

Να, έτσι παίζει το ηχείο. Τα βλέπετε;
Ο χώρος μου δεν αλλοιώνει τίποτα, δείχνει ξεκάθαρα ακριβώς πώς παίζει το ρημάδι:
(Έχω και ακόμα "πιστότερο" ταργκετ κερβ)

1000012828.jpg


Αυτά που δείχνω, διακρίνονται τόσο στα σχεδιαγράμματα της Νιούμαν, αλλά φαίνονται ανέτως και στο σπινοραμα του Αμίρ (κάνουν μπαμ), όπως και η ταπείνωση στους 80 κύκλους.

Στα γραφήματα απόκρισης των μονάδων ξεχωριστά, φαίνεται από τις μετρήσεις του Αμίρ πως ο τονισμός στους 4-5 χιλιοκυκλους προέρχεται από το μιντ (στο οποίο οφείλεται και ο τονισμός στον 1 χιλιοκυκλο), δε ξέρω γιατί δε το κόψανε πιο απότομα εκεί ψηλά στα χωράφια του τουίτερ, αλλά κάτι ξέρουν καλύτερα αυτοί.

Γιατί το λέω αυτό; Γιατί εάν διαβάσεις τις ακουστικές εντυπώσεις του Αμίρ, ο οποίος μια χαρά είδε τις τονώσεις και ταπεινώσεις που αναφέρω, και συνήθως δίνει ένα EQ για να τις διορθώσει, επισημαίνει εντόνως πως δε χρειάζεται κανενός είδους EQ αυτό το ηχείο, ακούγεται θεσπέσια από μόνο του, ως έχει.

Βλέπουμε προβλήματα που δεν ακούγονται; Χαχαχαχαχαχαχαχαχα, δεν είναι ακριβώς έτσι, είναι περίπου έτσι όμως. Η κάλυψη των προβλημάτων κάτω από το χαλί (με EQ) ακολουθείται από σοβαρότερα προβλήματα. 🤣

Οι μηχανικοί της Νιούμαν, είναι τρελαμένοι με τις μετρήσεις, και αγαπάμε Νιούμαν γιατί δίνουν πραγματικά άπειρες μετρήσεις για τα προϊόντα τους, κι αυτές δεν βγαίνουν ούτε τυχαία, ούτε χωρίς επίπονη προσπάθεια.

Τα pdf περί ήχου, που έχει διαθέσιμα η Νιούμαν στο site της, είναι πραγματικά πολλά, και με πολύ σημαντικά πράγματα. Κάνουν δουλειά οι άνθρωποι εκεί, δε πουλάνε φύκια. Τα έχω μελετήσει (κατ'επαναληψιν) όλα αυτά, εδώ και δεκαετίες, κι ήταν εκεί η πρώτη φορά που βρήκα αναφορά για το plane wave array, και για πολλά χρόνια το αποκαλούσα "της Νιούμαν".

Να, τώρα plane wave array λέει κι η τρινοβ, λες από την Νιούμαν να το είδαν σαν εμένα; 🤪😜🤣

Να διαβάζετε τι λέει η Νιούμαν κι η τζενελεκ στα pdf τους, είναι σημαντικά πράγματα. Και μερικές άλλες φίρμες, λίγες και εκλεκτές, έχουν τέτοια ενδιαφέροντα papers για μελέτη. Να, τώρα θυμήθηκα το white paper του παππού από την Westlake audio περί παραμόρφωσης συμπίεσης. Εκτός του μπουτχια (που ξέρω ότι το ξέρει), απορώ ποιος άλλος θα το έχει διαβάσει. 🤪😜🤣
 
Last edited:

Μηνύματα
203
Reaction score
113
Κατατίθεται το παρακάτω ντοκουμέντο αφιερωμένο εξαιρετικά σε όσους θεωρούν ότι το ΄΄πλήρους φάσματος΄΄ ηχείο που ενδεχομένως διαθέτουν θα τα κατάφερνε απροβλημάτιστα απουσία sub και ακόμα περισσότερο σε όσους κόπτονται περί παραμόρφωσης από ενδοδιαμόρφωση.

View attachment 342163
Μα εδω δεν μας λεει αυτο που λες στην αρχη.
Το συμπερασμα ειναι οτι ενα compact ηχειο, ισως το λεει για το newman, με την προσθηκη sub καταφερνει να συγκριθει με ενα full range (μεγαλυτερο). Το αυτονοητο δλδ
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.247
Reaction score
131.523
Το συμπερασμα ειναι οτι ενα compact ηχειο, ισως το λεει για το newman, με την προσθηκη sub καταφερνει να συγκριθει με ενα full range (μεγαλυτερο). Το αυτονοητο δλδ
Δε λέει αυτό που λες.
 

Μηνύματα
203
Reaction score
113
Δε λέει αυτό που λες.
Δυστυχως ειναι φωτο και δεν μπορω να κοψω την τελευταια φραση.

"The result is an audio transparency from a compact three-way/subwoofer system that is comparable to that of a larger three way system."

Νομιζω αυτο λεει ακριβως
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.247
Reaction score
131.523
Νομιζω αυτο λεει ακριβως
Ναι, στο τέλος της υποσημείωσης για τα κάτω 2 σχεδιαγράμματα αυτό λέει, ως "εντύπωση", αλλά:
Τα κάτω σχεδιαγράμματα είναι η συνέχεια των άνω σχεδιαγραμμάτων. 😎

Εν ολίγοις, παίρνουν ένα ηχείο, του προσθέτουν μιντ, και στη συνέχεια, στο ίδιο ηχείο που του πρόσθεσαν μιντ, του ξαναπροσθέτουν ένα ακόμα δρόμο, τώρα προσθέτουν ένα μεγαλύτερο γουφερ.

Δηλαδή, δείχνει την βελτίωση στις μετρήσεις παραμόρφωσης με την αύξηση των δρόμων της σχεδίασης, από 2 σε 3 και από 3 σε 4.

Αυτά ισχύουν για οποιοδήποτε σενάριο, οποιουδήποτε διδρομου, ασχέτως μεγέθους, μάρκας, χρημάτων, κλπ

Από 2-δρομο σε 3-δρομο θα έχει βελτίωση, και από 3-δρομο σε 4-δρομο θα ξαναέχει βελτίωση.

Οποιοδήποτε ηχείο. Ανεξαιρέτως.

Αυτή η βασική αρχή, έχει αποτυπωθεί και σε άλλο σχεδιάγραμμα, με το βέλτιστο εύρος κάθε δρόμου, εκφρασμένο σε οκτάβες, για λόγους ομοιομορφίας των λοβών απόκρισης.

Το σχεδιάγραμμα αυτό, το έχω ανεβάσει στο εδώ φόρουμ πάνω από 10 φορές. 😎
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.490
Reaction score
2.014
δε ξέρω γιατί δε το κόψανε πιο απότομα εκεί ψηλά στα χωράφια του τουίτερ, αλλά κάτι ξέρουν καλύτερα αυτοί.
Αν εννοείς την ανηφόρα μετά τους 8KHz, θα έκανα δύο υποθέσεις. Προσωπικές εικασίες είναι, αλλά για την δεύτερη τουλάχιστον υπόθεση, θα διακινδύνευα ένα στοιχηματάκι (ΟΚ, με μικρή μόχλευση... πες 1,8:1 :) )

1) Δεν σκοτίστηκαν να τιθασεύσουν την ανηφόρα, διότι ποιός αγοράζει κατά κύριο λόγο Νιούμαν; Οι μηχανικοί ήχου, που συνήθως μία κουφαμάρα ψηλά την έχουν λόγω παρομοίων λαλακιών στην εφηβική και μετεφηβική ηλικία με αυτές... κάποιων μελών του εδώ αβουσάιτ, ονόματα δεν λέμε.
Και οι πάντως πολύ ευπορότεροι των φοιτητών+Co , που κατά κανόνα κουβαλάνε κάποια χρονάκια και μαζί τους απώλεια ευαισθησίας στις υψηλές

2) Πολύ πιθανότερο, και ο λόγος ( επειδή είσαι τελειομανής και σε τρώει... ) που στο άμεσο μέλλον θα αλλάξεις τα Νιούμαν σου, διότι η εταιρεία θα βγάλει καλύτερα:
Ενοχοι είναι οι κυματοδηγοί τους, που με τα πρόσφατα δεδομένα είναι σαμπ-όπτιμαλ (αρκετά μάλιστα)
και αυτό το λέει - για μία ακόμα φορά - ένας... ντιούης! (περισσότερα αν ρωτήσετε και έχω χρόνο)

3) Αυτό το σκέφτηκα τώρα: Μεγάλο μέρος του τάργκετ-γκρουπ τους τα βάζει ψηλότερα από την κονσόλα, με έντονο τόου-ιν, και σε συνδυασμό με την στενή εκπομπή του κυματοδηγού, την απαλλαγμένη ανακλάσεων ζώνη και την βαριά φροντίδα τέτοιων χώρων, πρίμα για δημιουργία "αέρα" απουσιάζουν παντελώς.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.247
Reaction score
131.523
Αν εννοείς την ανηφόρα μετά τους 8KHz
Όχι, εννοώ την ανηφόρα στους 5 χιλιοκυκλους, μπορείς να δεις εδώ:


Φαίνεται εδώ:

1726046479850.png


Και αναλύεται εδώ

1726046514122.png


Όπου φαίνεται ότι οφείλεται στο μιντ (ο πρώτος μεγάλος τονισμός στην πράσινη γραμμή, ο δεύτερος στους 10 χιλιοκυκλους, στο διπλάσιο, αναμενόμενο, και ο 3ος στους 20, μα πόσο προβλέψιμο).

Φαίνεται από την απόκριση του μιντ και ο τονισμός στον 1 χιλιοκυκλο, τονισμός που ακολουθείται από το τουίτερ. Για κάποιο λόγο, τον επιθυμούν έτσι, αδιόρθωτο.

Τα ανωτέρω, φαίνονται ξεκάθαρα στις μετρήσεις όλων των ηχείων στο χώρο μου. Καλώς ή κακώς, στο χώρο μου δεν υπάρχει καμία τονική αλλοίωση από το χώρο, και τα ηχεία παίζουν επακριβώς όπως προβλέπεται να παίζουν, οπότε βλέπω τα σχεδιαγράμματα των μετρήσεων του Αμίρ στο σπίτι μου..


ΥΓ. Ο τονισμός στους 10 και 15 χιλιοκυκλους, είναι χαρακτηριστικό του τουίτερ, φαίνεται στο τελευταίο σχεδιάγραμμα, η μπλε γραμμή. Έτσι ακριβώς παίζουν και σε μένα. Ακριβώς.
Είναι γνωστό γιατί το άφησαν. Αέρας.
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.728
Μηνύματα
2.915.069
Members
38.089
Νεότερο μέλος
matina65
Top