Ό,τι θέλει ο ΄΄λαός΄΄


Μηνύματα
16.358
Reaction score
19.197
B&W Matrix 801 Series 2
View attachment 351775


Fig.4 B&W Matrix 801, anechoic response on tweeter axis at 50", averaged across 30 degrees horizontal window and corrected for microphone response, with the nearfield woofer and port responses plotted below 1kHz and 600Hz, respectively.



Fig.5 B&W Matrix 801, lateral response family at 50", from back to front: responses 90 degrees-5 degrees off-axis, reference response on tweeter axis, responses 5 degrees-90 degrees off-axis.

Η δεύτερη συλλογή αναπαριστά τις διαφορές στάθμης ανάμεσα στις off-axis αποκρίσεις του ηχείου σε σχέση με την on-axis αποκλειστικά για το tweeter:

Fig.6 B&W Matrix 801, lateral response family at 50", from back to front: differences in response 90 degrees-5 degrees off-axis, reference response on tweeter axis, differences in response 5 degrees-90 degrees off-axis.

Οι δε κατακόρυφες κάθε άλλο παρά απογοητευτικές:


Fig.7 B&W Matrix 801, vertical response family at 50", from back to front: differences in response 15 degrees-5 degrees above tweeter axis, reference response, difference in response 5 degrees below tweeter axis.


Αυτή η ανάρτηση έχει μια ιδιαιτερότητα που την καθιστά δίαυλο ανάμεσα στο παρόν νήμα κι εκείνο με τα άσωτα αφού θεωρώ τις ιδιότητες στο συγκεκριμένο ηχείο ως σημαδιακό για σχεδιαστικές τάσεις που θα χαλούσαν περισσότερα απ'όσα υποτίθεται ΄΄εφτιαχναν΄΄...

Καθώς το tweeter αναρτάται μόνο του ανεξέλεγκτο από γεωμετρικούς σχηματισμούς στην κορυφή της καμπίνας η διασπορά του είναι πιο εκτεταμένη - τουλάχιστον στο οριζόντιο επίπεδο - πάνω στο δικό του κάτω όριο απόκρισης σε σχέση με την αντίστοιχη πάνω στο άνω όριο απόκρισης του mid. Μολονότι δεν υφίστανται ανωφέρειες στην on-axis που να ΄΄έβγαζαν μάτι και να τρυπούσαν αυτιά΄΄ όπως στους σύγχρονους επιγόνους παρατηρείται η τόνωση ενέργειας στη ζώνη ευθύνης του tweeter από τις off-axis. Εδώ έγκειται ο περιβόητος ΄΄αναλυτικός΄΄ χαρακτήρας του ηχείου που ανάλογα με τις τιμές RT στο χώρο ακρόασης άλλοτε ενοχλούσε και άλλοτε ήταν ευπρόσδεκτος.

Αυτή η εκτροπή είναι συμβολική για τις σύγχρονες σχεδιαστικές επιταγές αφού το διακύβευμα στη σύζευξη mid-tweeter δεν είναι συνήθως ο περιορισμός στη γενική διασπορά του ηχείου καθώς ανέρχεται η συχνότητα αλλά η εκτεταμένη διασπορά του tweeter στο δικό του κάτω όριο απόκρισης μη συμβαδίζουσα με την αντίστοιχη από το μεγάφωνο μεσαίων όταν διασπάται και μένει με τη σειρά της ανεξέλεγκτη στο δικό του άνω όριο απόκρισης. Έχουμε δει κιόλας υλοποιήσεις που αντί κυματοδηγών αποπειρώνται να μετριάσουν την ανομοιογένεια κροσάροντας mid & tweeter σε χαμηλότερη συχνοτική ζώνη με αποτέλεσμα να προκύπτει νέα δέσμη προβλημάτων ως προς την επιλογή tweeter και τη διαχείριση ενέργειας στο προδιαγεγραμμένο για την ηχειακή υλοποίηση κάτω όριο απόκρισης του δεύτερου.
Ένα καλό ηχείο βρήκες δηλαδή και πάλι ευχαριστημένος δεν είσαι. Μα είναι τώρα σκηνή αυτή που κάνουν οι κυματοδηγοί ; :D
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.573
Reaction score
57.851
Ένα καλό ηχείο βρήκες δηλαδή και πάλι ευχαριστημένος δεν είσαι. Μα είναι τώρα σκηνή αυτή που κάνουν οι κυματοδηγοί ; :D
Όχι καλέ, σκηνή είναι αυτό που κάνει το... BBC dip, με την εικονική αύξηση βάθους θέτοντας σε οπισθοχωρημένη στρωμάτωση είδωλα που κείτονται στην presence region. :sneaky:
Τα ηχεία όπως τα ξέρουμε είναι ατελείς μετατροπείς και ο τρόπος να ευχαριστιόμασταν με αυτά θα ήταν να ... μην είχαμε συχνές ακροάσεις σε φυσικά όργανα live αφού μόνο έτσι θ'αποδεχόμασταν την εκδοχή της πραγματικότητας που μπορούν ν'αποδώσουν ακόμα και τα πιο αβανταδόρικα ηχοσυστήματα. Ψάχνουμε κάτι που θα μας έκανε να αισθανόμαστε αγαλλίαση με τα μουσικά δρώμενα υποβοηθώντας το νου μας ν'αναπλάσει από εκείνα μιαν εκδοχή ελκυστική.

Δεν έχουμε τελειώσει με τα B&W αφού ακολουθεί το περίφημο 801 Nautilus... H κατασκευή καμπίνας συνδυάζει την τεχνική matrix με συνδυασμό υλικών δόμησης και καμπυλότητα στην πλάτη που είχε καθιερώσει η SF χάρη στο Guarneri και αποτέλεσμα εξαιρετική αδράνεια ενώ η διάταξη bass reflex δεν ΄΄φύτρωνε εκεί που δεν την σπέρνουν΄΄.

Με 11 χιλιάρικα στο τέλος της προηγούμενης χιλιετίας φάνταζε πάντως VFM...
B&W Nautilus 801 Speakers | Audiokarma Home Audio Stereo Discussion Forums
B&W 801 Nautilus - Singapore & Malaysia Hifi | Hifi Singapore | Hifi  Malaysia | Singapore Hifi Products | Malaysia Hifi Products | Hifi Audio |  Stereo Hifi | Used Audio Equipment |

Η ψευδοανηχοϊκή ακόμα χωρίς τονώσεις σε μεσοϋψηλές

Fig.5 B&W Nautilus 801, anechoic response on tweeter axis at 50", averaged across 30 degrees horizontal window and corrected for microphone response, with complex sum of the nearfield midrange, woofer, and midrange responses plotted below 300Hz.

Οι off-axis όμως αντιπροσωπεύουν το σημείο καμπής όπου ξεκινά η στραβή εξέλιξη αφού οι εξάρσεις στο κάτω όριο απόκρισης του tweeter είναι πλέον χαρακτηριστικές κι ερχόμενες σε έντονη αντίθεση με τις υποχωρήσεις από τον περιορισμό διαποράς του mid στη ζώνη κρος από τη συλλογή των οριζόντιων:

Fig.6 B&W Nautilus 801, horizontal response family at 50", normalized to response on tweeter axis, from back to front: differences in response 90 degrees-5 degrees off-axis; reference response; differences in response 5 degrees-90 degrees off-axis.

Συνδυαζόμενο αυτό το φαινόμενο με την έντονη υποχώρηση στο άνω άκρο της ζώνης του κρος mid-tweeter από τις κατακόρυφες μπαίνουμε για τα καλά σ'ένα παιγνίδι όπου περιμένουμε από αμοιβαίες ζαβολιές να διασκεδάζουν τις εντυπώσεις από καταστρατήγηση των κανόνων... Εννοείται χωρίς δυνατότητα πρόβλεψης για τις τιμές RT καθενός δωματίου στις επίμαχες ζώνες... Αναρωτιέμαι κιόλας υπό ποιες συνθήκες RT πραγματοποιούνταν οι περιβόητες ψυχοακουστικές δοκιμές της εταιρείας που πιστοποιούσαν υποτίθεται τις προτιμήσεις του ευρύτερου κοινού.

Fig.7 B&W Nautilus 801, vertical response family at 50", normalized to response on tweeter axis, from back to front: differences in response 20 degrees-5 degrees above HF axis; reference response; differences in response 5 degrees-10 degrees below HF axis.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.051
Reaction score
137.489
Από το 801 FS μέχρι το Nautilus που δείχνεις, δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές, είναι όλα τους τα καλύτερα ηχεία που έφτιαξε η φίρμα, αλλά στις οφ αξις έχουν θέματα, και δε γίνεται να μην έχουν, αφού παραμένει αυτή η "εικόνα" του ηχείου σταθερή από παλιά, για λόγους μάρκετινγκ.
 

Μηνύματα
4.969
Reaction score
4.165
Παντως οταν παιρνει καποιος ενα ζευγος για σαλονι, τοτε το θεμα της αισθητικης παιζει πολυ σημαντικο ρολο. Και η B&W στην σειρα 8ΧΧ δινει ρεσιταλ. Αυτο δεν σημαινει οτι δεν υπαρχουν κι αλλα ηχεια που η αισθητικη τους να ειναι υψηλου επιπεδου και στις μετρησεις ενδεχομενως να ειναι και καλυτερα, αλλα αν μη τι αλλω τα Β&W ειναι ερωτας με την πρωτη ματια!!
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.543
Reaction score
2.130
Από το 801 FS μέχρι το Nautilus που δείχνεις, δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές, είναι όλα τους τα καλύτερα ηχεία που έφτιαξε η φίρμα, αλλά στις οφ αξις έχουν θέματα
Από προσωπική εμπειρία, ένα πολύ έντονο χαρακτηριστικό τους, είναι η θεαματική μεταβολή της απόκρισης στις υψηλές ανάλογα με το ύψος του αυτιού (που πάντως δεν αποτελεί πρόβλημα για όποιον ενδιαφέρεται μόνον για την προσωπική του καθιστή MLP και μόνον)

Γενικότερα πάντως, χωρίς waveguide, από 8" και πάνω (ακόμα και από τις 6,5") υπάρχει αναπόφευκτο θέμα ταιριάσματος της κατευθυντικότητας με το τουίτερ στην περιοχή κροςς.
Και λέγοντας "αναπόφευκτο", δεν θα διστάσω να δηλώσω οτι μερικές σχεδιάσεις με καρα-άψογες καμπύλες πλάγιας κατευθυντικότητας αλλά συμβατικά τουίτερ που εκθειάζονται στα νήματα του αβουσάιτ, με βάζουν σε σκέψεις (οι καμπύλες). Σκέψεις κακοπροαίρετες.

Αυτός ήταν ο μέγας συμβιβασμός της δεκαετίας του 70 και 80 με τα κλειστά κουτιά, και η γενεσιουργός αιτία της δικαιολογημένης δημοτικότητας των 5,5" και 4,5" :
αν ήθελες εξαφάνιση του ηχείου, εστιασμένη εικόνα και ραφινάτη ορχήστρα, ιδίως σε μεσαίο και κάτω δωμάτιο, διάλεγες αυτά.
Αν ήθελες και ολίγον χαμηλές και γκάζι, πήγαινες σε 8ιντσο (σαμπ είχε μόνο ο toulou, ίσως και 5-6 ακόμα νοματαίοι, γιατί "τα σαμπ δεν κάνουν για μουσική" . . . )
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.058
Reaction score
30.348
Παντως οταν παιρνει καποιος ενα ζευγος για σαλονι, τοτε το θεμα της αισθητικης παιζει πολυ σημαντικο ρολο. Και η B&W στην σειρα 8ΧΧ δινει ρεσιταλ. Αυτο δεν σημαινει οτι δεν υπαρχουν κι αλλα ηχεια που η αισθητικη τους να ειναι υψηλου επιπεδου και στις μετρησεις ενδεχομενως να ειναι και καλυτερα, αλλα αν μη τι αλλω τα Β&W ειναι ερωτας με την πρωτη ματια!!
Εμένα πάντως μού φαίνονται σαν μεγάλοι σκουπιδοτενεκέδες.

με βάζουν σε σκέψεις (οι καμπύλες). Σκέψεις κακοπροαίρετες.
Μετά γρίφων ομιλείς γέροντα.
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.854
Reaction score
14.582
Όχι καλέ, σκηνή είναι αυτό που κάνει το... BBC dip, με την εικονική αύξηση βάθους θέτοντας σε οπισθοχωρημένη στρωμάτωση είδωλα που κείτονται στην presence region. :sneaky:
Τα ηχεία όπως τα ξέρουμε είναι ατελείς μετατροπείς και ο τρόπος να ευχαριστιόμασταν με αυτά θα ήταν να ... μην είχαμε συχνές ακροάσεις σε φυσικά όργανα live αφού μόνο έτσι θ'αποδεχόμασταν την εκδοχή της πραγματικότητας που μπορούν ν'αποδώσουν ακόμα και τα πιο αβανταδόρικα ηχοσυστήματα. Ψάχνουμε κάτι που θα μας έκανε να αισθανόμαστε αγαλλίαση με τα μουσικά δρώμενα υποβοηθώντας το νου μας ν'αναπλάσει από εκείνα μιαν εκδοχή ελκυστική.
:hi:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.051
Reaction score
137.489
Γενικότερα πάντως, χωρίς waveguide, από 8" και πάνω (ακόμα και από τις 6,5") υπάρχει αναπόφευκτο θέμα ταιριάσματος της κατευθυντικότητας με το τουίτερ στην περιοχή κροςς.
Σωστά. Συμφωνώ 100%.

Εγώ το έχω δηλώσει, εάν δεν έχει waveguide το Τουίτερ, για μένα το ηχείο διαγράφεται, βγαίνει εκτός των πιθανών επιλογών μου, και δεν κοιτάζω καν μετρήσεις, μια χαρά παραπλανητικές μπορεί να είναι, αδιαφορώ.

Ομοίως, δεν κοιτάζω καν δίδρομους δορυφόρους. Διαγράφονται επί τόπου από τις πιθανές επιλογές μου, κι ας είναι καταπληκτικότατα έως μαγικά. Γεια σας.

Το μπας ριφλεξ στο δορυφόρο, είναι ακόμα μια κόκκινη γραμμή, αλλά οκ, μπορεί να φραχτεί η τρύπα.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.573
Reaction score
57.851
Πιο εύκολα θα περνούσε καμήλα από την τρύπα βελόνας παρά δίδρομο από το κατώφλι του EAR...

Revel Performa M106


914Revelfig3.jpg

Fig.3 Revel Performa3 M106, anechoic response on tweeter axis at 50", averaged across 30° horizontal window and corrected for microphone response, with nearfield responses of woofer (blue), port (red), and their complex sum, respectively plotted below 300Hz, 600Hz, and 300Hz.

914Revelfig4.jpg

Fig.4 Revel Performa3 M106, lateral-response family at 50", normalized to response on tweeter axis, from back to front: differences in response 90–5° off axis, reference response, differences in response 5–90° off axis.

914Revelfig5.jpg

Fig.5 Revel Performa3 M106, vertical-response family at 50", normalized to response on tweeter axis, from back to front: differences in response 45–5° above axis, reference response, differences in response 5–45° below axis.
 


toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.543
Reaction score
2.130
costas EAR said : ... (post#189)

Καλά, εσύ τώρα είσαι η άλλη απόλυτη (και ευκατάστατη) άκρη.
Θα συμφωνήσω κατά 60 και θα διαφωνήσω κατά 40%, μαζί με αρκετά "εξαρτάται" :

Εγώ το έχω δηλώσει, εάν δεν έχει waveguide το Τουίτερ, για μένα το ηχείο διαγράφεται, βγαίνει εκτός των πιθανών επιλογών μου, και δεν κοιτάζω καν μετρήσεις
Εξαρτάται.
Αν το δωμάτιο έχει πλάτος 6+ μέτρα, ή αν τα ηχεία είναι πλάτη στην μεγάλη διάσταση, ή αν έχει βαριά απορρόφηση (ή ανοίγματα) ή διάχυση στις πρώτες ανακλάσεις, αρχίζει να μην πειράζει και τόσο.
Το ίδιο για ηχεία σχεδιασμένα για εγωκεντρική MLP να κοιτούν μπροστά χωρίς τόου-ιν, ώστε η απ'ευθείας ακτινοβολία και η προς τις πρώτες πλάγιες ανακλάσεις να έχουν την ίδια εκτός άξονα γωνία (ιδίως αν ο πίσω τοίχος είναι μακρυά, ή έχει διάχυση, ή απορρόφηση στις άνω μεσαίες συχνότητες)
To ίδιο για ακροάσεις near field
To ίδιο και στις προσιτές κατηγορίες όπου όλα είναι συμβιβασμοί. Το κόστος του waveguide με την συνεπαγόμενη ακριβότερη διαδικασία κατασκευής του ηχείου αλλά και το πιο σύνθετο κροςς, ίσως αντισταθμίζεται από μια συμβατική μπάφλα με καλύτερες όμως μονάδες[/QUOTE]
Ομοίως, δεν κοιτάζω καν δίδρομους δορυφόρους. Διαγράφονται επί τόπου από τις πιθανές επιλογές μου, κι ας είναι καταπληκτικότατα έως μαγικά.
ΟΚ, για την τρίτη οκτάβα...
Και πάλι όμως είναι θέμα κατηγορίας τιμής. Δυστυχώς ελάχιστα προσιτά τρίδρομα (ή και όχι και τόσο προσιτά) διαθέτουν μη προβληματικές καμπίνες
Το μπας ριφλεξ στο δορυφόρο, είναι ακόμα μια κόκκινη γραμμή, αλλά οκ, μπορεί να φραχτεί η τρύπα.
Και εγώ δεν το γουστάρω, αλλά υπάρχουν πολλές λαμπρές εξαιρέσεις
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.573
Reaction score
57.851
Το επόμενο μοντέλο είναι δημοφιλές στο avsite αφού έχει δοκιμαστεί επισήμως από τον ημίθεο και φαίνεται να το κατείχαν αρκετά μέλη ανάμεσά τους και ο vet...

KEF Reference 201/2
KEF Reference 201/2 Cutaway view
SOLD: Pricedrop/Relist: KEF REFERENCE 201/2 Speakers + Reference Stands and  Grilles | Stereo, Home Cinema, Headphones Components



Fig.4 KEF Reference 201/2, anechoic response on tweeter axis at 50", averaged across 30° horizontal window and corrected for microphone response, with the complex sum of the nearfield responses plotted below 300Hz.


Fig.5 KEF Reference 201/2, lateral response family at 50", normalized to response on tweeter axis, from back to front: differences in response 90–5° off axis, reference response, differences in response 5–90° off axis.


Fig.6 KEF Reference 201/2, vertical response family at 50", normalized to response on tweeter axis, from back to front: differences in response 45–5° above axis, reference response, differences in response 5–45° below axis.


Fig.2 KEF Reference 201/2, cumulative spectral-decay plot calculated from the output of an accelerometer fastened to the center of the sidewall (MLS driving voltage to speaker, 7.55V; measurement bandwidth, 2kHz).


Fig.9 KEF Reference 201/2, cumulative spectral-decay plot on tweeter axis at 50" (0.15ms risetime).

΄΄Κουκλάκι΄΄΄ από μέσα και από έξω...
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.573
Reaction score
57.851
MoFi SourcePoint 888 ... Μπορεί να μη συγκινεί όλους και να είναι ατελές όπως όλα τα ηχεία αλλά για χάρη του αξίζει να ψάχναμε reviews κι ευκαιρίες να το ακούσουμε...

specs
























Horizontal Contour Plot (normalized):
specs


Vertical Contour Plot (normalized):
specs
























Impedance
specs
























specs























Η παραμόρφωση σε σήμα multitone με το ηχείο σε ρόλο δορυφόρου υψιπερατά κροσαρισμένου:
specs
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.051
Reaction score
137.489
Όπως το είπες.

Μπορεί να μην είναι τέλειο, αλλά έχει αρκετές "αρετές".

Πολύ "ιδιαίτερος" ο τόσο στενός λοβός στο φάσμα 200-500 κύκλους.
 

Μηνύματα
179
Reaction score
506
Tα paradigm founder τα οποία έχω ακούσει προσεχτικά μου άρεσαν και δείχνουν και καλές μετρήσεις (οι ειδικοί θα αποφανθούν Βέβαια)
1733914680530.png

Η απόκριση συχνότητας επίπεδη και γραμμική από 200Hz έως 10kHz, (μπάσα-πρίμα εντός ±1dB βαριά ±2dB.)

1733914601744.png

η απόκριση συχνότητας σχεδόν επίπεδη μέχρι τα 14 kHz, μετά υπάρχουν βυθίσεις, στα 23 kHz, στα 26 kHz πριμαριστό, στα 38 kHz στα 40 kHz. (όχι και πολύ καλά, αλλά όχι και χάλια)
1733914565144.png
1733914601744.png
1733914680530.png
1733915487800.png


1733915487800.png
 


Staff online

  • spylab
    Shalom
  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.717
Μηνύματα
2.949.945
Members
38.230
Νεότερο μέλος
doageorge
Top