Σταύρος Λαγκαδιανός
Το αγοράκι με τα σπίρτα
- Μηνύματα
- 9.057
- Reaction score
- 30.348
Ένα καλό ηχείο βρήκες δηλαδή και πάλι ευχαριστημένος δεν είσαι. Μα είναι τώρα σκηνή αυτή που κάνουν οι κυματοδηγοί ;B&W Matrix 801 Series 2
View attachment 351775
Fig.4 B&W Matrix 801, anechoic response on tweeter axis at 50", averaged across 30 degrees horizontal window and corrected for microphone response, with the nearfield woofer and port responses plotted below 1kHz and 600Hz, respectively.
Fig.5 B&W Matrix 801, lateral response family at 50", from back to front: responses 90 degrees-5 degrees off-axis, reference response on tweeter axis, responses 5 degrees-90 degrees off-axis.
Η δεύτερη συλλογή αναπαριστά τις διαφορές στάθμης ανάμεσα στις off-axis αποκρίσεις του ηχείου σε σχέση με την on-axis αποκλειστικά για το tweeter:
Fig.6 B&W Matrix 801, lateral response family at 50", from back to front: differences in response 90 degrees-5 degrees off-axis, reference response on tweeter axis, differences in response 5 degrees-90 degrees off-axis.
Οι δε κατακόρυφες κάθε άλλο παρά απογοητευτικές:
Fig.7 B&W Matrix 801, vertical response family at 50", from back to front: differences in response 15 degrees-5 degrees above tweeter axis, reference response, difference in response 5 degrees below tweeter axis.
Αυτή η ανάρτηση έχει μια ιδιαιτερότητα που την καθιστά δίαυλο ανάμεσα στο παρόν νήμα κι εκείνο με τα άσωτα αφού θεωρώ τις ιδιότητες στο συγκεκριμένο ηχείο ως σημαδιακό για σχεδιαστικές τάσεις που θα χαλούσαν περισσότερα απ'όσα υποτίθεται ΄΄εφτιαχναν΄΄...
Καθώς το tweeter αναρτάται μόνο του ανεξέλεγκτο από γεωμετρικούς σχηματισμούς στην κορυφή της καμπίνας η διασπορά του είναι πιο εκτεταμένη - τουλάχιστον στο οριζόντιο επίπεδο - πάνω στο δικό του κάτω όριο απόκρισης σε σχέση με την αντίστοιχη πάνω στο άνω όριο απόκρισης του mid. Μολονότι δεν υφίστανται ανωφέρειες στην on-axis που να ΄΄έβγαζαν μάτι και να τρυπούσαν αυτιά΄΄ όπως στους σύγχρονους επιγόνους παρατηρείται η τόνωση ενέργειας στη ζώνη ευθύνης του tweeter από τις off-axis. Εδώ έγκειται ο περιβόητος ΄΄αναλυτικός΄΄ χαρακτήρας του ηχείου που ανάλογα με τις τιμές RT στο χώρο ακρόασης άλλοτε ενοχλούσε και άλλοτε ήταν ευπρόσδεκτος.
Αυτή η εκτροπή είναι συμβολική για τις σύγχρονες σχεδιαστικές επιταγές αφού το διακύβευμα στη σύζευξη mid-tweeter δεν είναι συνήθως ο περιορισμός στη γενική διασπορά του ηχείου καθώς ανέρχεται η συχνότητα αλλά η εκτεταμένη διασπορά του tweeter στο δικό του κάτω όριο απόκρισης μη συμβαδίζουσα με την αντίστοιχη από το μεγάφωνο μεσαίων όταν διασπάται και μένει με τη σειρά της ανεξέλεγκτη στο δικό του άνω όριο απόκρισης. Έχουμε δει κιόλας υλοποιήσεις που αντί κυματοδηγών αποπειρώνται να μετριάσουν την ανομοιογένεια κροσάροντας mid & tweeter σε χαμηλότερη συχνοτική ζώνη με αποτέλεσμα να προκύπτει νέα δέσμη προβλημάτων ως προς την επιλογή tweeter και τη διαχείριση ενέργειας στο προδιαγεγραμμένο για την ηχειακή υλοποίηση κάτω όριο απόκρισης του δεύτερου.
Όχι καλέ, σκηνή είναι αυτό που κάνει το... BBC dip, με την εικονική αύξηση βάθους θέτοντας σε οπισθοχωρημένη στρωμάτωση είδωλα που κείτονται στην presence region.Ένα καλό ηχείο βρήκες δηλαδή και πάλι ευχαριστημένος δεν είσαι. Μα είναι τώρα σκηνή αυτή που κάνουν οι κυματοδηγοί ;
Από προσωπική εμπειρία, ένα πολύ έντονο χαρακτηριστικό τους, είναι η θεαματική μεταβολή της απόκρισης στις υψηλές ανάλογα με το ύψος του αυτιού (που πάντως δεν αποτελεί πρόβλημα για όποιον ενδιαφέρεται μόνον για την προσωπική του καθιστή MLP και μόνον)Από το 801 FS μέχρι το Nautilus που δείχνεις, δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές, είναι όλα τους τα καλύτερα ηχεία που έφτιαξε η φίρμα, αλλά στις οφ αξις έχουν θέματα
Εμένα πάντως μού φαίνονται σαν μεγάλοι σκουπιδοτενεκέδες.Παντως οταν παιρνει καποιος ενα ζευγος για σαλονι, τοτε το θεμα της αισθητικης παιζει πολυ σημαντικο ρολο. Και η B&W στην σειρα 8ΧΧ δινει ρεσιταλ. Αυτο δεν σημαινει οτι δεν υπαρχουν κι αλλα ηχεια που η αισθητικη τους να ειναι υψηλου επιπεδου και στις μετρησεις ενδεχομενως να ειναι και καλυτερα, αλλα αν μη τι αλλω τα Β&W ειναι ερωτας με την πρωτη ματια!!
Μετά γρίφων ομιλείς γέροντα.με βάζουν σε σκέψεις (οι καμπύλες). Σκέψεις κακοπροαίρετες.
Όχι καλέ, σκηνή είναι αυτό που κάνει το... BBC dip, με την εικονική αύξηση βάθους θέτοντας σε οπισθοχωρημένη στρωμάτωση είδωλα που κείτονται στην presence region.
Τα ηχεία όπως τα ξέρουμε είναι ατελείς μετατροπείς και ο τρόπος να ευχαριστιόμασταν με αυτά θα ήταν να ... μην είχαμε συχνές ακροάσεις σε φυσικά όργανα live αφού μόνο έτσι θ'αποδεχόμασταν την εκδοχή της πραγματικότητας που μπορούν ν'αποδώσουν ακόμα και τα πιο αβανταδόρικα ηχοσυστήματα. Ψάχνουμε κάτι που θα μας έκανε να αισθανόμαστε αγαλλίαση με τα μουσικά δρώμενα υποβοηθώντας το νου μας ν'αναπλάσει από εκείνα μιαν εκδοχή ελκυστική.
Σωστά. Συμφωνώ 100%.Γενικότερα πάντως, χωρίς waveguide, από 8" και πάνω (ακόμα και από τις 6,5") υπάρχει αναπόφευκτο θέμα ταιριάσματος της κατευθυντικότητας με το τουίτερ στην περιοχή κροςς.
Εξαρτάται.Εγώ το έχω δηλώσει, εάν δεν έχει waveguide το Τουίτερ, για μένα το ηχείο διαγράφεται, βγαίνει εκτός των πιθανών επιλογών μου, και δεν κοιτάζω καν μετρήσεις
ΟΚ, για την τρίτη οκτάβα...Ομοίως, δεν κοιτάζω καν δίδρομους δορυφόρους. Διαγράφονται επί τόπου από τις πιθανές επιλογές μου, κι ας είναι καταπληκτικότατα έως μαγικά.
Και εγώ δεν το γουστάρω, αλλά υπάρχουν πολλές λαμπρές εξαιρέσειςΤο μπας ριφλεξ στο δορυφόρο, είναι ακόμα μια κόκκινη γραμμή, αλλά οκ, μπορεί να φραχτεί η τρύπα.