Ηχεία...άσωτα

Μηνύματα
2.551
Reaction score
5.431
Κάποτε πρέπει να αξιολογηθηθούν αν και πόσο αξιόπιστες είναι οι μετρήσεις κάποιων "αντικειμενικών" sites σαν το ASR.
Καλά υπάρχουν και άλλα! Σαν παράδειγμα το έφερα αφού είναι το πλέον συχνά αναφερόμενο!
 

Μηνύματα
1.386
Reaction score
708
Μήπως θα ήταν καλή ιδέα να προτείνονταν και κάποιες ιδέες πόσο θα μπορούσε να διορθωθεί ένα άσωτο ηχείο με την εφαρμογή μιας ψηφιακής ισοστάθμισης? π.χ. από τα τελευταία μόνο posts το super linton με μια οδήγηση από δύο eigentakt monoblock και ένα προ πχ shd με dirac και 2 sub του χιλιάρικου, τι θα προσέφερε στον χρήστη του?
 

Μηνύματα
404
Reaction score
298
Κάποτε πρέπει να αξιολογηθηθούν αν και πόσο αξιόπιστες είναι οι μετρήσεις κάποιων "αντικειμενικών" sites σαν το ASR.
Ενα διαβασμα εστω και γρηγορο στα pdf της klippel σου δινουν νακαταλαβεις αρκετα πραγματα για την χρηση των μετρησεων
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.580
Reaction score
57.870
Μήπως θα ήταν καλή ιδέα να προτείνονταν και κάποιες ιδέες πόσο θα μπορούσε να διορθωθεί ένα άσωτο ηχείο με την εφαρμογή μιας ψηφιακής ισοστάθμισης? π.χ. από τα τελευταία μόνο posts το super linton με μια οδήγηση από δύο eigentakt monoblock και ένα προ πχ shd με dirac και 2 sub του χιλιάρικου, τι θα προσέφερε στον χρήστη του?
Μήπως εννοείς το Dovedale;
Όσο για sub τόσο αυτό όσο και το φθηνότερο Super Linton θα χρειάζονταν ακριβότερα του χιλιάρικου.

Αποφασιστικός παράγοντας για την ανακήρυξη ηχείων ως ασώτων είναι οι ανώμαλες off-axis ακριβώς επειδή καθιστούν τις επεμβάσεις μέσω EQ ... "Mission Impossible" - όπως έχει πολλάκις εξηγηθεί. Η εφαρμογή EQ επηρεάζει ισοδύναμα τόσο την on όσο και τις off-axis. Στις περιπτώσεις όπου η συλλογή των δεύτερων διαφοροποιείται σημαντικά από την πρωτη κάθε απόπειρα να ΄΄έστρωνε΄΄ η απόκριση επί του άξονα θα έτεινε να χαλάσει ακόμα περισσότερο την οικογένεια αποκρίσεων εκτός άξονα. Εάν πάλι διαθέτουμε ηχεία με ελεγχόμενα περιορισμένη διασπορά τότε θα μας απασχολούσαν λιγότερο οι off-axis.

H ανεπάρκεια ηχείων στο κάτω άκρο του φάσματος μπορεί να επιδιορθωθεί με sub , υψιπερατό κροσάρισμα και EQ ως προς τις δύο πρώτες μόνον οκτάβες. Για τις μη εξωφρενικές ατασθαλίες off-axis μέθοδοι που έχω προτείνει κι εφαρμόσει είναι χώρος με χαμηλές τιμές RT αντί για τυπικά σαλόνια και όπου θα ήταν εφικτό από την αρχιτεκτονική δεδομένου ηχείου τοποθέτηση με κλίση off-axis ως προς τη θέση ακροατή και ακολούθως λήψεις και ισοστάθμιση αποκλειστικά με γνώμονα τις off-axis εξάρσεις αφήνοντας όλα τα άλλα απείρακτα.Ακόμα και τότε όμως η ακρόαση θα γινόταν υποφερτή με πολλούς αστερίσκους και με καμία εγγύηση ότι δεν θα μας ενοχλούσαν στοιχεία της αργά ή γρήγορα.
 
Last edited:


Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
7.856
Reaction score
8.895
Τυχερός είσαι διότι αγορασες τα συγκεκριμένα ηχεία και γκίνιας εγώ γιατί δεν διέθετα τα μετρητά εγκαίρως ώστε να σε προλάβω.Και όταν μπορώ να αγοράσω αυτό που θέλω,καμμία καμπύλη δε μπορεί να μ' αποτρέψει!
Σωστά,

Ευτυχώς αυτό που
Τυχερός είσαι διότι αγορασες τα συγκεκριμένα ηχεία και γκίνιας εγώ γιατί δεν διέθετα τα μετρητά εγκαίρως ώστε να σε προλάβω.Και όταν μπορώ να αγοράσω αυτό που θέλω,καμμία καμπύλη δε μπορεί να μ' αποτρέψει!
Πραγματικά είμαι τυχερός. Δεν ξέρω τι λένε οι μετρήσεις κλπ, εγώ βλέπω ένα ηχείο το οποίο δεν διαφέρει σε ηχητικό αποτέλεσμα σε τίποτα από αυτά που ακούω στις σχετικές εκθέσεις ήχου ακριβών μηχανημάτων.
Ήχος δηλαδή εντυπωσιακός, με λεπτομέρεια, πραγματικά καλό χαμηλό, χωρίς την ανάγκη subs κλπ.
Δοκίμασα με τον yamaha αλλά και τον pro, subs (2) με αποκοπή στα 80 και έκρινα ότι ...δεν!
Έτσι στον pro παίζουν μόνα, και στον Yamaha σαν Large.
 

Μηνύματα
2.505
Reaction score
3.789
Ενα διαβασμα εστω και γρηγορο στα pdf της klippel σου δινουν νακαταλαβεις αρκετα πραγματα για την χρηση των μετρησεων
Δεν αναφέρθηκα μόνο σε αυτές. Έχω διαβάσει πολλάκις να αμφισβητούνται αυτά τα reviews. Για τις ακουστικές εντυπώσεις δεν θα αναφερθώ μιας και υπόκεινται σε υποκειμενικά κριτήρια.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.580
Reaction score
57.870
...

Πραγματικά είμαι τυχερός. Δεν ξέρω τι λένε οι μετρήσεις κλπ, εγώ βλέπω ένα ηχείο το οποίο δεν διαφέρει σε ηχητικό αποτέλεσμα σε τίποτα από αυτά που ακούω στις σχετικές εκθέσεις ήχου ακριβών μηχανημάτων.
Ήχος δηλαδή εντυπωσιακός, με λεπτομέρεια, πραγματικά καλό χαμηλό, χωρίς την ανάγκη subs κλπ.
Δοκίμασα με τον yamaha αλλά και τον pro, subs (2) με αποκοπή στα 80 και έκρινα ότι ...δεν!
Έτσι στον pro παίζουν μόνα, και στον Yamaha σαν Large.
Η τονισμένη παρατήρηση θα μπορούσε να εκληφθεί και ως παράγων... ανησυχητικός. :roflmao:
 



Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
7.856
Reaction score
8.895
Η τονισμένη παρατήρηση θα μπορούσε να εκληφθεί και ως παράγων... ανησυχητικός. :roflmao:
Ε τώρα τα αγοράσαμε, να αρχίσουμε τις κλάψες δηλαδή, αφήστε με να αισθάνομαι έτσι όπως αισθάνομαι...

Κάποτε ήμασταν ευτυχισμένοι ακόμη και με ένα αγνώστου προέλευσης τρανζιστοράκι στο αυτί...
 

Μηνύματα
1.329
Reaction score
1.281
Δεν υπάρχει καλύτερο ηχείο στον κόσμο. Υπάρχει καλύτερο ηχείο (ή μάλλον καλύτερο σύστημα) για εσένα. Τον καθένα μας ξεχωριστά. Τότε όμως η σχέση και η όποια αξιολόγηση υφίσταται μόνο μεταξύ εσένα και του σύστηματος σου. Δεν υπάρχει παγκόσμια ή καθολική εφαρμογή ή αντιστοίχηση του συστήματος σου σε σχέση με άλλους ανθρώπους και την δική τους άποψη για αυτό.

Καλά τα μετρητικά δεδομένα κλπ αλλά αυτό είναι απλώς audio και μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις για ιεράρχηση ή εύρεση σχέση τιμής - απόδοσης ή για να συζητάς στα forum ή για διάφορα άλλα πράγματα που κανονικά δεν πρέπει να αφορούν κάποιον που ψάχνει για αγορά του καλύτερου γι αυτόν συστήματος ή οποιοδήποτε μηχανήματος που κατα καιρούς θα ή έχει σκοπό να εντάξει μέσα σε αυτό και το οποίο εκείνη την δεδομένη στιγμή κρίσης είναι το καλύτερο για αυτόν.

Το καλύτερο σύστημα είναι αυτό που νοιώθεις ότι σε εκπαιδεύει και που η αισθητική , ερμηνεία , πνευματικότητα. και ηθική με την οποία αποδίδει την μουσική και το νόημα της σε κάνει καλύτερο άνθρωπο, έχει κάτι να σου προσφέρει που είναι ανώτερο απο αυτό που εσύ σαν άνθρωπος πρεσβεύεις μέχρι εκείνη την στιγμή δηλαδή ξεπερνώντας την δική σου αισθητική, ηθική , και δικό σου όραμα περί ερμηνείας του μουσικού δρώμενου. Όταν συγχρονιστείς με αυτό, το καταλάβεις καλά ή έχεις βελτιωθεί ως άνθρωπος και ακροατής ξεπερνώντας εσύ ο ίδιος σαν προσωπικότητα άρα και οι ανάγκες σου, αυτό που σου προσφέρει ή κατά τύχη ακούς κάτι που έχει κάποια χαρακτηριστικά που το δικό σου δεν έχει ..... πρέπει συγκεκριμένα να τα εντοπίσεις και να βρείς τι πρέπει να κάνεις ώστε και το δικό σου σύστημα να τα αποδώσει. Είναι κάποιο μηχάνημα, είναι ο χώρος ; είναι ...είναι ...είναι ; Κάποια χαρακτηριστικά του είναι πιο σπουδαία για εσένα και πρέπει και αυτά να τα εντοπίσεις αλλά και την σημασία τους πάνω σου. Των άλλων οι προτεραιότητες ή ο σκοπός ή η σημαντικότητα μπορεί να αφορούν άλλα χαρακτηριστικά. Καλό είναι να μην δίνεις σημασία ούτε καν σε μάρκες κλπ για να τα εντοπίσεις αυτά τα χαρακτηριστικά.
Άμα εξαιρεθούν τα μεγάφωνα C O R A L τα πράγματα δυσκολεύουν... :wink:
Ιδίως από τη στιγμή που δεν γίνεται ν'αναφερόμασταν σε ενιαίες ηχειακές υλοποιήσεις από τη συγκεκριμένη εταιρεία.

Τα ΄΄καλύτερα ηχεία στον κόσμο΄΄ είναι όσα μπορούμε ν'αποκτήσουμε και να τα ευχαριστιόμαστε χωρίς μυστήρια ταιριάσματα με συγκεκριμένες κατηγορίες ηλεκτρονικών και χωρίς να μας φταίνε στοιχεία κατά την ακρόαση ώστε να θέλαμε κάτι ν'αλλάζαμε με την πάροδο του χρόνου. Η έννοια του ασώτου ηχείου έγκειται ακριβώς στο αντίθετο φαινόμενο. Δεν υπάρχει ΄΄τέλειο΄΄ ηχείο ούτε μετρητικά δεδομένα που να μας πιστοποιούσαν κάτι τέτοιο. Ακόμα όμως και να εντοπιζόταν κάποιο μαγικό μοντέλο η αξιολόγηση θα έπρεπε να επεκταθεί και στην ευκολία... πολυκαναλικής του εφαρμογής.

Από στατιστικής άποψης βρήκα δυσκολία στο να εντοπίσω άσωτα μετρητικά δεδομένα από παλαιότερα και νεότερα μοντέλα KEF & Revel κάτι τέτοιο όμως δεν συνεπάγεται ότι διάφορες λαχταριστές υλοποιήσεις αυτών των εταιρειών θα ήταν αρεστές απ'όλους.

Ας πάρουμε ένα παράδειγμα με ανάδρομη πορεία αξιολόγησης από τους αναγνώστες... Κατά πόσον θα εγκρινόταν το ηχείο με τη μυστήρια διασπορά στον κατακόρυφο άξονα και την κατακόρυφη αύξηση αρμονικών παραμορφώσεων και δυναμικής συμπίεσης σε ζώνη υψηλής διακριτότητας από το ακουστικό μας σύστημα κατά την άνοδο στη στάθμη...
View attachment 352259
View attachment 352261
Το νόημα της ερώτησης μου είχε να κάνει με το ποιο ηχείο θεωρείτε ότι έχει τους λιγότερους τεχνικους συμβιβασμούς και άρα θεωρείται ως αναφορά για τα υπόλοιπα ηχεία .

Δεν αναιρώ την υποκειμενικότητα που έχει να κάνει από το ακουογραμμα και το σχήμα του αυτιού έως τις παραμορφώσεις που είμαστε πιο ευαίσθητοι. Πάντα υπάρχει ένας μέσος όρος σε αυτά βέβαια …

Λέω ξεκάθαρα αν δεν υπήρχε περιορισμός κόστους ποιο είναι το αντικειμενικά καλύτερο ηχείο για οικιακό χώρο πάντα .
 


Μηνύματα
183
Reaction score
513
Τυχερός είσαι διότι αγορασες τα συγκεκριμένα ηχεία και γκίνιας εγώ γιατί δεν διέθετα τα μετρητά εγκαίρως ώστε να σε προλάβω.Και όταν μπορώ να αγοράσω αυτό που θέλω,καμμία καμπύλη δε μπορεί να μ' αποτρέψει!
 


Μηνύματα
16.372
Reaction score
19.206
Το νόημα της ερώτησης μου είχε να κάνει με το ποιο ηχείο θεωρείτε ότι έχει τους λιγότερους τεχνικους συμβιβασμούς και άρα θεωρείται ως αναφορά για τα υπόλοιπα ηχεία .

Δεν αναιρώ την υποκειμενικότητα που έχει να κάνει από το ακουογραμμα και το σχήμα του αυτιού έως τις παραμορφώσεις που είμαστε πιο ευαίσθητοι. Πάντα υπάρχει ένας μέσος όρος σε αυτά βέβαια …

Λέω ξεκάθαρα αν δεν υπήρχε περιορισμός κόστους ποιο είναι το αντικειμενικά καλύτερο ηχείο για οικιακό χώρο πάντα .
Ναι το κατάλαβα. Και σου απάντησα ότι δεν θα το βρείς έτσι (μόνο). Ούτε κατά διάνοια. Και ότι είσαι ή κάποιος που σκέφτεται έτσι (όλοι δηλαδή) σε λάθος δρόμο πρός την αναζήτηση του καλύτερου ηχείου ή μηχανήματος ή συστήματος. My answer stands, as is. Ότι δεν την κατανοείς ή την σπουδαιότητα και σημασία της και την θεωρείς "θεωρητική" ώς προσέγγιση ενώ καθόλου τέτοια δεν είναι , δεν είναι ακριβώς δική μου ευθύνη.

Να συμπληρώσω μόνο ότι είναι και λίγο θέμα τύχης ή ατυχήματος να επιτυχεί κάποιος τους σκοπούς του και εάν θεωρήσουμε κιόλας ότι έχει ξεκαθαρισμένο μέσα του κάποιο σκοπό και δεν περιμένει να τον θέσει άλλος για αυτόν (ο κατασκευαστής ή ο σχεδιαστής). Είναι μια συνεχής "συνεργασία" - "ομιλία" μεταξύ των δικών σου κατά καιρόν σκοπών - επιδιώξεων και τι είναι διαθέσιμο απο μεριάς του σχεδιαστή - κατασκευαστή (για κάθε συγκεκριμένο μηχάνημα που θα έρθει στην κατοχή σου) ώστε να πληρωθούν αυτοί οι σκοποί. Και πάλι μικρό μέρος αυτών των επιδιώξεων ικανοποιούνται. Αυτά τα αναφέρω γιατί ρώτησες για το καλύτερο. Τα άλλα που αναφέρεις θα σε οδηγήσουν στην καλύτερη των περιπτώσεων, απλώς σε μια καλή audio εμπειρία. Το καλύτερο απαιτεί αναγκαστικά και την δική σου άποψη, συμμετοχή και προσωπικότητα. No way around it και ας λένε ότι θέλουν οι audio people, οι reviewers, οι μετρήσεις, οι πωλητές, οι ίδιοι οι κατασκευαστές και η βιομηχανία τους ότι μπορούν να στο εξασφαλίσουν. Μάλιστα ούτε καν το προσεγγίζουν στο 90 % των περιπτώσεων , πόσο μάλλον να στο εξασφαλίσουν.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.060
Reaction score
137.511
το αντικειμενικά καλύτερο ηχείο για οικιακό χώρο
Τα αντικειμενικά κριτήρια που δίνουν αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα στην οικιακή χρήση, είναι τα εξής:

1. Ηχητική περιποίηση χώρου, με ομοιόμορφες και χαμηλές τιμές στο μετρήσιμο R(d)T 60.

Αυτό το ένα και μοναδικό κριτήριο, καθορίζει το επίπεδο της ποιότητας αναπαραγωγής, και δε χωράει κουβέντα επί τούτου.

Εφόσον αυτό υλοποιηθεί, τότε και μόνον τότε, περνάμε στις βέλτιστες πρακτικές για την αναπαραγωγή του φάσματος συχνοτήτων στον χώρο μας, και όσον αφορά την αναπαραγωγή των χαμηλών συχνοτήτων, η απολύτως βέλτιστη επιλογή (εφόσον το κόστος δεν αποτελεί πρόβλημα) είναι η εξής:

1. Πολλαπλά σαμπ με υλοποίηση του waveforming της trinnov.

Αυτή η μια και μοναδική επιλογή είναι η βέλτιστη δυνατή, και δεν χωράει κουβέντα επί τούτου.

Στην επιλογή των σαμπ που θα κληθούν να υλοποιήσουν το waveforming, τα αντικειμενικά κριτήρια που θα καθορίσουν την ποιότητα αναπαραγωγής είναι τα εξής 5:

1. Ομαλή απόκριση συχνότητας από 20 κύκλους
2. Χαμηλές τιμές THD
3. Χαμηλές τιμές δυναμικής συμπίεσης
4. Υψηλά max SPL
5. Κλειστή καμπίνα

Στα ανωτέρω, κατά την γνώμη μου, μια από τις καλύτερες υπαρκτές επιλογές είναι τα μεγάλα της perlisten, ανεξαρτήτως κόστους, λόγω των εξαιρετικών τεχνικών χαρακτηριστικών τους, της απίστευτα χαμηλής ολικής αρμονικής παραμόρφωσης, και του υψηλότατου max SPL.

Όσον αφορά την διάταξη των δορυφόρων, το καλύτερο σεταπ που υφίσταται για οικιακή αναπαραγωγή (εφόσον το κόστος δεν αποτελεί εμπόδιο) είναι το εξής ένα:

1. Full immersive setup, το υβριδικό της trinnov

Διότι αυτό και μόνον αυτό, αποτελεί ικανή συνθήκη για άριστη αναπαραγωγή όλων των διαθέσιμων format's, και δεν χωράει κουβέντα επί τούτου.

Βεβαίως, για την ισοσταθμιση και την ομαλή ενσωμάτωση, εφόσον το κόστος δεν αποτελεί πρόβλημα, η βέλτιστη δυνατή επιλογή είναι μια και μοναδική:

1. Trinnov

Άρα, στο στήσιμο του καλύτερου οικιακού συστήματος, εφόσον το κόστος δεν ενδιαφέρει, ο μαέστρος οφείλει να είναι από την trinnov.

Προφανώς δεν χωράει κουβέντα επί τούτου.
Το πρωτοποριακό software και οι ανεξάντλητες δυνατότητες που προσφέρει, είναι μοναδικές, χωρίς αντίπαλο.

Όσον αφορά την επιλογή δορυφόρων, εδώ τα αντικειμενικά κριτήρια που οδηγούν στην καλύτερη το δυνατόν επιλογή, είναι τα εξής:

1. Ομαλή on axis
2. Ομαλή off axis
3. Χαμηλές τιμές THD
4. Χαμηλές τιμές δυναμικής συμπίεσης
5. Ικανό max SPL για την απόσταση ακρόασης στην 3η οκτάβα.
6. Απουσία bass reflex
7. Τουλάχιστον 3 δρόμων υλοποίηση
8. Ύπαρξη waveguide τουλάχιστον στο tweeter (χωρίς αυτό, είναι αδύνατη η ομαλή μετάβαση από τον ένα δρόμο στον άλλο)
9. Σοβαρός χρονισμός, κρουστική
10. Σοβαρό power response

Αναλόγως μεγέθους χώρου και απόστασης ακρόασης, οι επιλογές μπορούν να διαφοροποιηθούν, διότι οι απαιτήσεις max SPL διαφοροποιούνται.

Η ύπαρξη ομοαξονικης αρχιτεκτονικής και η υλοποίηση καρδιοειδους λοβού προφανώς αποτελούν αντικειμενικά πλεονεκτήματα, και δεν τίθεται θέμα συζήτησης επί τούτου.

Να μην ξεχνάμε όμως πως ο εντοιχισμός οδηγεί σε καρδιοειδη λοβό.

Άρα, εάν δεν υπάρχει περιορισμός λόγω κόστους, τότε η πρώτη κίνηση που είναι αναγκαία είναι η εξής μια:

1. Εντοιχισμός των δορυφόρων.

Άνευ συζήτησης, αυτή η επιλογή θα δώσει καρδιοειδη λοβό σε όλο το φάσμα των δορυφόρων, οπότε τα αντικειμενικά πλεονεκτήματα είναι χειροπιαστά και αδιαμφισβήτητα. Είναι η καλύτερη δυνατή επιλογή τοποθέτησης.

Στην επιλογή των δορυφόρων προς εντοιχισμό, οι διαθέσιμες επιλογές αναλόγως απόστασης ακρόασης μπορεί να προέρχονται από διάφορες φίρμες, αλλά υπάρχει ένας ακόμα παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψιν:

Επειδή οι εν σειρά ψηφιοαναλογικες μετατροπές δεν έχουν κανένα πλεονέκτημα παρά μόνον μειονεκτήματα (σίγουρα αυξημένες θορυβικες συνιστώσες) θα πλεονεκτούν επιλογές ενεργών δορυφόρων με ψηφιακή είσοδο (εκτός εάν οι δορυφόροι δεν συμπεριλαμβάνουν κρος σε ψηφιακό επίπεδο και οποιοδήποτε είδος DSP).

Ως εκ τούτου, μια από τις απολύτως καλύτερες επιλογές δορυφόρων αποτελούν τα ηχεία της Genelec από τη σειρά the ones, εφόσον χρησιμοποιείται η ψηφιακή τους είσοδος, σε συνδυασμό με trinnov με ψηφιακές εξόδους.

Χαμηλότερους θορύβους από τέτοια επιλογή δεν μπορούμε να έχουμε, με κανέναν άλλο τρόπο, οπότε αυτή οφείλει να αποτελεί την βέλτιστη επιλογή.

Η χρήση trinnov με αναλογικές εξόδους και εν συνεχεία η χρήση ενεργών ηχείων με αναλογικά κρος και χωρίς DSP μπορεί να είναι μια εναλλακτική επιλογή, αλλά είναι καταδικασμένη σε υψηλότερους θορύβους, μετρήσιμους, και αναλόγως απόστασης ακρόασης, ακουστούς. Σε κορυφαίες υλοποιήσεις ενεργών ηχείων χωρίς DSP μπορεί να είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα ο όποιος θόρυβος (όπως και η χρήση τελικών ενισχυτών με παθητικά ηχεία) αλλά δεν μπορεί να είναι χαμηλότερος από την χρήση ηχείων με ψηφιακή είσοδο.

Ως εκ τούτου, η απολύτως βέλτιστη επιλογή για οικιακή χρήση (εφόσον το κόστος δεν αποτελεί πρόβλημα) είναι trinnov με ψηφιακές εξόδους και εντοιχισμένα ενεργά ηχεία με ψηφιακή είσοδο, τα οποία ιδανικά θα έχουν ομοαξονική αρχιτεκτονική, σε συνδυασμό με εντοιχισμένα πολλαπλά σαμπ και υλοποίηση waveforming, σε χώρο με χαμηλές μετρήσιμες τιμές R(D)T 60.
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.580
Reaction score
57.870
Υπάρχει λύση.
Ηχεία για τα οποία να μην υπάρχουν πουθενά μετρήσεις.
Και τότε..
Όχι καλέ μου marlboro διότι έχουν ήδη δοθεί κατευθυντήριες γραμμές και για όσα δοκίμια δεν θα συνοδεύονταν από μετρήσεις... Για την ακρίβεια όσα περισσότερα θα ΄΄λένε΄΄ οι reviewer τόσα περισσότερα ενοχοποιητικά στοιχεία μπορεί να μαζεύονται. Give 'em enough rope... Τα μόνα απρόσβλητα και ως προς αυτόν τον τομέα θα είναι οι υλοποιήσεις με... C O R A L.
...
Σε γενικές γραμμές έστω και αν δεν διαθέτουμε μετρητικά δεδομένα , άμα οι περιγραφές των review συνιστούν προσεκτική τοποθέτηση (για ηχεία με συμβατική μονοπολική αρχιτεκτονική) , παίξιμο με toeing-in γωνίες ή κλίσεις σε κατακόρυφο επίπεδο , προτίμηση σε συγκεκριμένα είδη μουσικής ή στενή εξάρτηση από το ΄΄ταίριασμα΄΄ με τα συνοδά ηλεκτρονικά στο setup τότε καλύτερα ν'αποφεύγεται το δοκίμιο.

Ας σκεφτούμε πώς θα μας φαινόταν άμα όλοι οι κατασκευαστές καταναλωτικών αγαθών ισχυρίζονταν ότι θα μας παρείχαν προϊόντα προβληματικά προκειμένου να βίωνε ο εκάστοτε καταναλωτής ένα ατελείωτο ταξίδι διευθέτησης των ιδιοτήτων τους που θα τον έφερνε υποτίθεται πιο κοντά σ'ένα αίσθημα εσωτερικής πραγμάτωσης... Άσωτα ηχεία εξακολουθούν να κυκλοφορούν ανταποκρινόμενα στην ασωτεία που επικρατεί κατά την ίδια την ενασχόληση με το hi-end. Η διάδοσή τους είναι φαινόμενο τόσο εύλογο όσο λ.χ. η προσήλωση στο εκάστοτε αβανταδόρικο smartphone από μερίδες του κοινού που δεν θα το είχαν ουσιαστική ανάγκη.
...
Τα αντικειμενικά κριτήρια που δίνουν αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα στην οικιακή χρήση, είναι τα εξής:

1. Ηχητική περιποίηση χώρου, με ομοιόμορφες και χαμηλές τιμές στο μετρήσιμο R(d)T 60.

Αυτό το ένα και μοναδικό κριτήριο, καθορίζει το επίπεδο της ποιότητας αναπαραγωγής, και δε χωράει κουβέντα επί τούτου.

Εφόσον αυτό υλοποιηθεί, τότε και μόνον τότε, περνάμε στις βέλτιστες πρακτικές για την αναπαραγωγή του φάσματος συχνοτήτων στον χώρο μας, και όσον αφορά την αναπαραγωγή των χαμηλών συχνοτήτων, η απολύτως βέλτιστη επιλογή (εφόσον το κόστος δεν αποτελεί πρόβλημα) είναι η εξής:

1. Πολλαπλά σαμπ με υλοποίηση του waveforming της trinnov.

Αυτή η μια και μοναδική επιλογή είναι η βέλτιστη δυνατή, και δεν χωράει κουβέντα επί τούτου.

Στην επιλογή των σαμπ που θα κληθούν να υλοποιήσουν το waveforming, τα αντικειμενικά κριτήρια που θα καθορίσουν την ποιότητα αναπαραγωγής είναι τα εξής 5:

1. Απόκριση συχνότητας από 20 κύκλους
2. Χαμηλές τιμές THD
3. Χαμηλές τιμές δυναμικής συμπίεσης
4. Υψηλά max SPL
5. Κλειστή καμπίνα

Στα ανωτέρω, κατά την γνώμη μου, μια από τις καλύτερες υπαρκτές επιλογές είναι τα μεγάλα της perlisten, ανεξαρτήτως κόστους, λόγω των εξαιρετικών τεχνικών χαρακτηριστικών τους, της απίστευτα χαμηλής ολικής αρμονικής παραμόρφωσης, και του υψηλότατου max SPL.

Όσον αφορά την διάταξη των δορυφόρων, το καλύτερο σεταπ που υφίσταται για οικιακή αναπαραγωγή (εφόσον το κόστος δεν αποτελεί εμπόδιο) είναι το εξής ένα:

1. Full immersive setup, το υβριδικό της trinnov

Διότι αυτό και μόνον αυτό, αποτελεί ικανή συνθήκη για άριστη αναπαραγωγή όλων των διαθέσιμων format's, και δεν χωράει κουβέντα επί τούτου.

Βεβαίως, για την ισοσταθμιση και την ομαλή ενσωμάτωση, εφόσον το κόστος δεν αποτελεί πρόβλημα, η βέλτιστη δυνατή επιλογή είναι μια και μοναδική:

1. Trinnov

Άρα, στο στήσιμο του καλύτερου οικιακού συστήματος, εφόσον το κόστος δεν ενδιαφέρει, ο μαέστρος οφείλει να είναι από την trinnov.

Προφανώς δεν χωράει κουβέντα επί τούτου.
Το πρωτοποριακό software και οι ανεξάντλητες δυνατότητες που προσφέρει, είναι μοναδικές, χωρίς αντίπαλο.

Όσον αφορά την επιλογή δορυφόρων, εδώ τα αντικειμενικά κριτήρια που οδηγούν στην καλύτερη το δυνατόν επιλογή, είναι τα εξής:

1. Ομαλή on axis
2. Ομαλή off axis
3. Χαμηλές τιμές THD
4. Χαμηλές τιμές δυναμικής συμπίεσης
5. Ικανό max SPL για την απόσταση ακρόασης στην 3η οκτάβα.

Αναλόγως μεγέθους χώρου και απόστασης ακρόασης, οι επιλογές μπορούν να διαφοροποιηθούν, διότι οι απαιτήσεις max SPL διαφοροποιούνται.

Η ύπαρξη ομοαξονικης αρχιτεκτονικής και η υλοποίηση καρδιοειδους λοβού προφανώς αποτελούν αντικειμενικά πλεονεκτήματα, και δεν τίθεται θέμα συζήτησης επί τούτου.

Να μην ξεχνάμε όμως πως ο εντοιχισμός οδηγεί σε καρδιοειδη λοβό.

Άρα, εάν δεν υπάρχει περιορισμός λόγω κόστους, τότε η πρώτη κίνηση που είναι αναγκαία είναι η εξής μια:

1. Εντοιχισμός των δορυφόρων.

Άνευ συζήτησης, αυτή η επιλογή θα δώσει καρδιοειδη λοβό σε όλο το φάσμα των δορυφόρων, οπότε τα αντικειμενικά πλεονεκτήματα είναι χειροπιαστά και αδιαμφισβήτητα. Είναι η καλύτερη δυνατή επιλογή τοποθέτησης.

Στην επιλογή των δορυφόρων προς εντοιχισμό, οι διαθέσιμες επιλογές αναλόγως απόστασης ακρόασης μπορεί να προέρχονται από διάφορες φίρμες, αλλά υπάρχει ένας ακόμα παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψιν:

Επειδή οι εν σειρά ψηφιοαναλογικες μετατροπές δεν έχουν κανένα πλεονέκτημα παρά μόνον μειονεκτήματα (σίγουρα αυξημένες θορυβικες συνιστώσες) θα πλεονεκτούν επιλογές ενεργών δορυφόρων με ψηφιακή είσοδο (εκτός εάν οι δορυφόροι δεν συμπεριλαμβάνουν κρος σε ψηφιακό επίπεδο και οποιοδήποτε είδος DSP).

Ως εκ τούτου, μια από τις απολύτως καλύτερες επιλογές δορυφόρων αποτελούν τα ηχεία της Genelec από τη σειρά the ones, εφόσον χρησιμοποιείται η ψηφιακή τους είσοδος, σε συνδυασμό με trinnov με ψηφιακές εξόδους.

Χαμηλότερους θορύβους από τέτοια επιλογή δεν μπορούμε να έχουμε, με κανέναν άλλο τρόπο, οπότε αυτή οφείλει να αποτελεί την βέλτιστη επιλογή.

Η χρήση trinnov με αναλογικές εξόδους και εν συνεχεία η χρήση ενεργών ηχείων με αναλογικά κρος και χωρίς DSP μπορεί να είναι μια εναλλακτική επιλογή, αλλά είναι καταδικασμένη σε υψηλότερους θορύβους, μετρήσιμους, και αναλόγως απόστασης ακρόασης, ακουστούς. Σε κορυφαίες υλοποιήσεις ενεργών ηχείων μπορεί να είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα ο όποιος θόρυβος (όπως και η χρήση τελικών ενισχυτών με παθητικά ηχεία) αλλά δεν μπορεί να είναι χαμηλότερος από την χρήση ηχείων με ψηφιακή είσοδο.
Εσύ και αν είσαι ΄΄καλομαθημένος΄΄ που είχες Trinnov & waveforming από την ... κούνια - γι αυτό και δεν σε... κούναγε.
Το νόημα της ερώτησης μου είχε να κάνει με το ποιο ηχείο θεωρείτε ότι έχει τους λιγότερους τεχνικους συμβιβασμούς και άρα θεωρείται ως αναφορά για τα υπόλοιπα ηχεία .

Δεν αναιρώ την υποκειμενικότητα που έχει να κάνει από το ακουογραμμα και το σχήμα του αυτιού έως τις παραμορφώσεις που είμαστε πιο ευαίσθητοι. Πάντα υπάρχει ένας μέσος όρος σε αυτά βέβαια …

Λέω ξεκάθαρα αν δεν υπήρχε περιορισμός κόστους ποιο είναι το αντικειμενικά καλύτερο ηχείο για οικιακό χώρο πάντα .
Αυτό που θέλει να πει ο thva είναι πως από τη στιγμή που αποκτάς ένα ηχείο και το κρατάς χωρίς να το αλλάζεις έχοντας διευθετήσει τη σχέση μαζί του έχει πάψει να είναι το ηχείο της τάδε εταιρείας αλλά το ηχείο της προσωπικότητας που το κατέχει.
 

Μηνύματα
16.372
Reaction score
19.206
Αυτά βέβαια για δικάναλο. Για πολυκάναλο και μάλιστα το καθένα καλύτερα με δική του ενίσχυση είναι καλύτερο, για ορισμένα τουλάχιστον απο τα χαρκατηριστικά που πρέπει να πληρωθούν για να έχεις τον καλύτερο ήχο. Πάλι όμως ισχύουν οι γενικές αρχές (δρόμος) όπως περιγράφηκαν.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.725
Μηνύματα
2.950.208
Members
38.232
Νεότερο μέλος
aradis
Top