- Μηνύματα
- 41.145
- Reaction score
- 83.177
πάλι αρχίσαμε ακροάσεις από γιουτουμπ? 
νόμιζα ότι είχαμε αλλάξει πίστα

νόμιζα ότι είχαμε αλλάξει πίστα
Τα πόσα βατ "αντέχει" το φοκαλ, βάσει προδιαγραφών, άστα παλικάρι μου, γιατί άμα του δώσεις τόνο 50 κύκλων με ισχύ 400 βατ που λέει πως αντέχει, πάρε και σουβλάκια να ψήσεις στη φωτιά που θα πάρει.Το focal sopra 3 εχει 91.5db ευαισθησια στο 1watt στο 1μ και δινει ανω οριο σε ισχυ 400w. Στα 4μ θα εχουμε χασει 12db αρα στο 1w στα 4μ θα εχει 79.5db spl σταθμη. Διαφορα 105-79.5=25.5db
Τι απαιτειται τωρα απο τα ενισχυτικα για peak στα 105 db στα 4μ.... ζητουνται 10 ^(25.5/10)x1W= 335 Watt κατα το peak
Τι σε κανει να πιστευεις οτι δεν το καλυπτει?
Και ημουν και αυστηρος με την πτωση -12db γιατι αυτη συμβαινει σε ανοιχτο χωρο χωρις room gain. Στην πραγματικοτητα η πτωση σταθμης θα ειναι πολυ λιγοτερη λογω room gain
Καταρχην ο Αμιρ τεσταρε ενα ηχειο οποτε με δυο ηχεια υπολογιζεις 3db ακομα σε spl σε στερεο. Εχουν και limiter...Τα πόσα βατ "αντέχει" το φοκαλ, βάσει προδιαγραφών, άστα παλικάρι μου, γιατί άμα του δώσεις τόνο 50 κύκλων με ισχύ 400 βατ που λέει πως αντέχει, πάρε και σουβλάκια να ψήσεις στη φωτιά που θα πάρει.
Δώσε διάγραμμα max SPL του εν λόγω φοκαλ.
Εάν τυχόν "πιστεύεις" πως μπορεί να παίξει δυνατότερα από το θεριό το Neumann 420 που έδειξα, πες μου να αρχίσω να γελάω από τώρα μέχρι να σβήσει ο ήλιος.
Το 420 είναι main monitor.
Παίζει ασυμπιεστο υλικό σε στούντιος εδώ και δεκαετίες.
Το κάθε σόπρα αν το βάλεις να παίξει main monitor, θα γελάνε και οι πέτρες.
Μπες ψάξε ποια είναι τα main monitors από σοβαρές φίρμες, δες Adam, genelec, PMC, κλπ.
Για τέτοια ηχεία σου δείχνω σχεδιάγραμμα, και μου μιλάς για μύγες.
ΥΓ. Σε μεγάλο χώρο, για να μαζέψεις τις "αντηχήσεις" (δηλαδή για να καταφέρεις ισχυρή πτώση της ενέργειας της έμμεσης στο πεδίο του χρόνου, για να ακούς τι παίζει το ηχείο κι όχι τι παίζει το δωμάτιο, ώστε να έχεις μετρήσιμα χαμηλό RdT, θέλει πολύ χρήμα φιλαράκι, περισσότερο από το κόστος των ηχείων.
ΥΓ. 2. Πάνε στου Αμίρ και διάβασε τα σχόλιά του στις ακουστικές εντυπώσεις του από το μπάσο του 420. Ψάξε μετά να βρεις παρόμοια σχόλια από τον ίδιο άνθρωπο με δοκιμές στον ίδιο χώρο για οποιοδήποτε άλλο ηχείο, ιδίως παθητικό. Καλό ψάξιμο σας ευχόμαστε.
ΥΓ. 3. Το φοκαλ σοπρα 3 που λες, με τα δύο 8" γουφερ, είναι σαφώς αξιοπρεπέστατο ηχείο, δεν διαφωνώ διόλου. Αλλά κοστίζει 20 χιλιάρικα, και θες κι άλλα λεφτά για οδήγηση και τα συναφή. Στο ίδιο χρήμα ξέρεις τι παίρνεις; Χαχαχαχαχαχαχαχαχα, ένα ζευγάρι μεγάλα genelec της σειράς the ones (δες τεστ στου Αμίρ, και max SPL), πακέτο με 2 σαμπ της φίρμας. Ένα ζευγάρι me geithein 901 με 16" γουφερ, και σαμπ στο πακέτο. Και δεν υπολογίσαμε τα λεφτά των ενισχυτών του φοκαλ ακόμα.
Με 16" γουφερ στο δορυφόρο, και εγκεκριμένο για 4μ απόσταση ακρόασης, και με καρδιοειδή λοβό και με μαξ εσπιελ >120 dB όπως λέν τα me geithein, γίνεται δουλειά, και βάζεις σαμπ φυσικά.
Μόνον έτσι.
Κάποτε πρέπει να καταλάβετε ότι ξέρουμε πολύ καλά τι λέμε. Κάποτε πρέπει να μάθετε να ακούτε.
Καλά τα λεςΑλλα αμφιβαλω αν καποιος ποτε ειπε οτι το μπασο του sopra 3 ακουγεται
Δεν μπορείς υπό την έννοια προαιρετικού αλλά επιβάλλεται υπό την έννοια ... υποχρεωτικού....
Μπορεις να προσθεσεις sub και στο μεγαλο ηχειο επισης ...
Το κέρδος χώρου δεν επιδρά στις στιγμιαίες κορυφώσεις κατά την απόδοση μικρο και μακροδυναμικών αντιθέσεων....
Και ημουν και αυστηρος με την πτωση -12db γιατι αυτη συμβαινει σε ανοιχτο χωρο χωρις room gain. Στην πραγματικοτητα η πτωση σταθμης θα ειναι πολυ λιγοτερη λογω room gain
Σε στέρεο ανάλογα την μίξη και εάν και τα δύο ηχεία παιζουν ακριβώς τα ίδια (δηλαδή στην ουσία σαν μόνο και όλα στο κέντρο) τότε είναι 3 db. Αλλιώς μπορεί να είναι απο 0 έως και 3 db. Τα 3 είναι σπάνιο.Καταρχην ο Αμιρ τεσταρε ενα ηχειο οποτε με δυο ηχεια υπολογιζεις 3db ακομα σε spl σε στερεο.
Το ιδιο και το ζευγος kh420 απλως μαλλον δεν θα εχει το "πλουσιο" mid bass του focal
και αλλα ποιοτικα χαρακτηριστικα του sopra που αφορουν τον ηχο.
Καταρχην ο Αμιρ τεσταρε ενα ηχειο οποτε με δυο ηχεια υπολογιζεις 3db ακομα σε spl σε στερεο. Εχουν και limiter...
Το sopra 3 με ενισχυτη 400w και πανω με dynamic range 20db που εχει η κλασικη και λιγο room gain μια χαρα αποδιδει peak 105db στα 4μ . Το ιδιο και το ζευγος kh420 απλως μαλλον δεν θα εχει το "πλουσιο" mid bass του focal και αλλα ποιοτικα χαρακτηριστικα του sopra που αφορουν τον ηχο.
Δεν παιρνεις studio monitors στο σαλονι, δε κανεις mixing, θελεις αλλο ηχο. Τα αντιπαθω τα studio monitors.
Αν θελεις να ομαλοποιησεις το μπασο βαζεις σαμπ και στο ηχειο δαπεδου. Αλλα αμφιβαλω αν καποιος ποτε ειπε οτι το μπασο του sopra 3 ακουγεται παραμορφωμενο.
Δεν έχω κανένα ενδιαφέρον για τις αρέσκειές σας σε γκόμενες, τάπερ, ταπετσαρίες, μπάμιες, κομοδίνα, αρώματα και άλλες συγκινήσεις.Δεν παιρνεις studio monitors στο σαλονι, δε κανεις mixing, θελεις αλλο ηχο. Τα αντιπαθω τα studio monitors.
Το ξερουμε μρε Αρχιτρανσμεταλοφρικουλαδεν ακούμε κλασσική! προμπλεμ σόλβντ!
Εστω ορθογωνιο δωματιο 7μχ6μχ2.8μ με ογκο 118κ.μΔεν μπορείς υπό την έννοια προαιρετικού αλλά επιβάλλεται υπό την έννοια ... υποχρεωτικού.
Πες στο παράδειγμα που έθεσες ποιες αποστάσεις θα είχαν τα ηχεία και η MLP από τα αντίστοιχα όμορα τοιχώματα και θα βρίσκαμε για παραλληλεπίπεδο χώρο σε ποιες ζώνες αναμένεται να προέκυπταν τονώσεις και υποχωρήσεις.
Κατόπιν βρες διαγράμματα παραμόρφωσης και όχι αποκλειστικά για τις πρώτες οκτάβες σε στάθμες τάξης 100 dB + όπου το συν σημαίνει ότι η απαιτούμενη στάθμη σε τυπική απόσταση 1 μέτρου θα έπρεπε να είναι αρκετά ανώτερη σε σχέση με την αντίστοιχη πάνω στο MLP.
Ως βοήθημα κατατίθεται κι ένα διάγραμμα ακουστότητας για ποσοστά δεύτερης αρμονικής παραμόρφωσης σε συνάρτηση με τη συχνότητα :
View attachment 372044
Το κέρδος χώρου δεν επιδρά στις στιγμιαίες κορυφώσεις κατά την απόδοση μικρο και μακροδυναμικών αντιθέσεων.
Προσωπικά δεν είμαι και τόσο ασυμβίβαστος, μια χαρά ακούω κλασική και άλλα απαιτητικά σύγχρονα ιδιώματα βράδυα μετά την εργασία από πεντάϊντσα οδηγούμενα δικαναλικά με ασθενικούς τελικούς ενισχυτές και sub. Τηρώ όμως συγκεκριμένες προϋποθέσεις τόσο στη χωροταξία, διαχείριση σήματος όσο και στις ωφέλιμες στάθμες εννοείται υπό αρκετά χαμηλό θόρυβο υποβάθρου στο περιβάλλον όπου είναι εγκατεστημένο το ηχοσύστημα.
Κουράστηκα και μόνον που το διάβασα.Για να υπολογισουμε τα αξιακα modes , δηλαδη τις συχνοτητες που προκυπτουν αυτα, χρησιμοποιουμε τον τυπο f= ταχυτητα του ηχου(343m/s)/ 2 * διασταση(καθε φορα ξεχωριστα, μηκος, πλατος , υψος) *n ( ακεραιος εως 4 για να υπολογισουμε εως 4ης ταξης modes)
Εγώ δεν πάω Μέγαρο, θα μείνω με τον παίδαρο, τον θηλυκό εννοείται.εδω παραφραζω και παραθετω... τη γνωστη ατακα ελληνικου κιν/φου -τυφλα να χει ο Πεκινπα- .... εγω δε θελω πολυκαναλο....θελω μονοκαναλο και θανατο...![]()
... προσοχη ομως, αλλο το φυσοκαναλο...και αλλο το φυσοκαλαμο..Εγώ δεν πάω Μέγαρο, θα μείνω με τον παίδαρο, τον θηλυκό εννοείται.![]()
Απλως αυτο το "βουπ" σβηνει πιο γρηγορα ομως υπαρχει κανονικοτατα στο κανονικο κομματι και αν δε το ακους η κανεις οτι δεν το ακους ειναι δικο σου θεμα .Οχι. Άλλαξε ακουστικά. Μια χαρά ακούγεται
Ζώνη (Hz) | Κύρια όργανα & στοιχεία | Χαρακτηριστικά ενέργειας |
---|---|---|
20 – 60 | Υποβραχίονες διπλού μπάσου, χαμηλές πιτσικάτο άρπας | Πολύ περιορισμένο περιεχόμενο· υπαρμόνιες, πάτημα πιτσικάτο |
60 – 120 | Κιθάρες εγχόρδων (τσέλο), βάση αβαντάζ στα φωνητικά έγχορδα | Ελαφρά ενίσχυση σε pizzicato και χαμηλό τσέλο |
120 – 400 | Κορμός εγχόρδων (βιόλα, βιολιά στο forte), μεσαίο σώμα άρπας | Κύρια μεσαία ενέργεια· «ζεστασιά» και σώμα εγχόρδων |
400 – 1 000 | Σόλο βιολί (θεματική μελωδία), άρπα, ξύλινα πνευστά (φλούτα, όμποε) | Μελωδικό bandwidth, articulation του βιολιού |
1 000 – 4 000 | Προβολή του σόλο βιολιού, τόνωση των overtones εγχόρδων, λεπτές λεπτομέρειες άρπας | Μεταξένια μελωδία, άνεση ψιθύρων και pizzicato |
4 000 – 8 000 | Reverb/ambience αίθουσας, κράτημα αρμονικών από κορνέτα/ξύλινα, κορυφές κρουστών (χαλινάρια) | «Αέρας», χώρος, sparkle |
8 000 – 12 000 | Ψηλά overtones της κορδέλας βιολιού, άρπα, ταχύτατα pizzicato | Πολύ χαμηλή στάθμη· κύρια για αίσθηση προσπασίας |